Решение по дело №70/2020 на Административен съд - Перник

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 16 октомври 2020 г. (в сила от 12 юли 2021 г.)
Съдия: Лора Рангелова Стефанова
Дело: 20207160700070
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 27 януари 2020 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

№ 474

Гр. Перник, 16.10.2020 г.

 

В  И М Е Т О  Н А  Н А Р О Д А

 

         АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ПЕРНИК, в открито съдебно заседание на седми октомври две хиляди и двадесета година, в състав:

                                     

                                      ПРЕДСЕДАТЕЛ: ИВАЙЛО ИВАНОВ

                                              ЧЛЕНОВЕ: СЛАВА ГЕОРГИЕВА

                                                                ЛОРА СТЕФАНОВА

 

         При секретаря НАТАЛИЯ СИМЕОНОВА и прокурора РОСИЦА РАНКОВА, като разгледа докладваното от съдия Стефанова административно дело № 70/2020 г. по описа на Административен съд - Перник, за да се произнесе, взе предвид следното:

         Производството е по реда на чл. 185 – чл. 196 от АПК.

Образувано е по протест на Окръжна прокуратура – Перник срещу разпоредбите на чл. 11, ал. 2, чл. 40, чл. 41, ал. 2, чл. 41, ал. 9, чл. 45, ал. 4, чл. 46, ал. 1, изр. 2-ро, чл. 52, ал. 1, т. 4, чл. 58, ал. 4, чл. 58, ал. 5 от Наредба за определяне размера на местните данъци на територията на община Перник, приета с решение № 59/07.02.2008 г., изм. и доп. с решение  № 286/29.01.2009 г., изм. и доп. с решение № 484/26.01.2010 г., изм. и доп. с решение 694/25.01.2011 г., изм. и доп. с решение № 648/19.12.2013 г., изм. и доп. с решение № 357/27.10.2016 г., изм. и доп. с решение № 567/15.06.2017 г., изм. и доп. с решение № 657/14.11.2017 г., изм. и доп. с решение № 1056/31.01.2019 г., изм. и доп. с решение № 1070/19.07.2019 г., изм. и доп. с решение № 195/02.07.2020 г./Наредбата/.

         В протеста се сочи, че оспорените норми противоречат на конкретни разпоредби от Закона за местните данъци и такси/ЗМДТ/.

         Твърди се, че чл. 11, ал. 2 от Наредба за определяне размера на местните данъци на територията на община Перник противоречи на чл. 28, ал. 2 от ЗМДТ, тъй като, като условие за ползване на отстъпка от 5 % от дължимия данък, предвижда по-дълъг срок  - до 30 юни, сравнение със закона според който за ползване на отстъпката данъците трябва да са заплатени в срок до 30 април.

         Сочи се, че чл. 40 от Наредбата противоречи на чл. 54 от ЗМДТ, тъй като предвижда задължение за собствениците на превозни средства да ги декларират пред общината по постоянния им адрес в двумесечен срок от придобиването, при положение, че в законът не вменява такова задължение, а данните за данъчнозадължените лица се предоставят на общинската администрация ежедневно от Министерство на финансите чрез регистъра на ППС, поддържан от Министерство на вътрешните работи.

         Аргументира се противоречие на нормата на чл. 41, ал. 2 от Наредбата с чл. 55, ал. 2 от ЗМДТ, тъй като с нея е определен размерът на данъка за всички ремаркета на леки автомобили, докато в закона е делегирано право на общинския съвет с наредба да определи данъка за ремаркета на леки и товарни автомобили с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 т.

         Посочено е, че чл. 41, ал. 9 от Наредбата противоречи на чл. 55, ал. 9 от ЗМДТ, тъй като в закона се предвижда определяне на размера на данъка единствено за автокранове, с товароподемност над 40 тона, а в наредбата освен за тях е предвиден данък и за специализирани ремаркета за превоз на тежки или извънгабаритни товари с товароподемност над 40 тона.

         Твърди се, че чл. 45, ал. 4 от Наредбата противоречи на чл. 59 и чл. 54, ал. 1 от ЗМДТ, тъй като предвижда задължение за собствениците на ППС да установяват екологичните им категории чрез представяне на документ, от който да е видно съответствието на превозното средство с определената от производителя категория, като основанията за ползване на намаления се доказват при декларирането на ППС с документи, издадени от компетентните органи. Докато от редакцията на чл. 59, ал. 5 и чл. 54, ал. 1 от ЗМДТ следва, че задълженото лице няма задължение да доказва екологична категория на ППС пред общинската администрация, а последната определя данъка въз основа на данните в регистъра, като при отсъствие на данни за екологична категория приема, че ППС няма такава.

         Обосновано е несъответствие на чл. 46, ал. 1, изр. 2-ро от Наредбата с чл. 60, ал. 1 от ЗМДТ, тъй като предвижда по кратък срок за заплащане на данъчните задължения с оглед ползването на 5% отстъпка – от 1 март до 30 април, в сравнение със закона, където не е посочена начална дата, а само крайният срок – до 30 април.

         Твърди се, че чл. 52, ал. 1, т. 4 от Наредбата противоречи на чл. 61м, ал. 1, т. 4 от ЗМДТ, тъй като предоставя възможност за ползване на 50 % отстъпка от патентния данък за лица, извършващи патентна дейност от посочените в т. 12 и т. 13 от приложение № 4, като за тези лица такава възможност не е предвидена в закона.

          Твърди се противоречие между чл. 61с, ал. 4 и ал. 5 от ЗМДТ и чл. 58, ал. 4 и ал. 5 от Наредбата, тъй като нормите от наредбата задължават данъчнозадължените лица да съблюдават посочените разпоредби от закона, като последните са обявени за противоконституционни с решение на Конституционния съд № 5/2012 г.

         В съдебно заседание представителят на Окръжна прокуратура – Перник – прокурор Росица Ранкова поддържа протеста. Предлага на съда да отмени посочените в него текстове от Наредба за определяне размера на местните данъци на територията на община Перник, а относно частта, за която ответникът е представил доказателства за изменение на протестираната наредба и привеждането и в съответствие със закона – да прекрати производството. Претендира присъждане на направените съдебни разноски.     

         Ответникът по протеста – Общински съвет – Перник, чрез процесуалния си представител – адв. М.Е. оспорва протеста. Представя доказателства за проведена процедура и взето решение за изменение на Наредба за определяне размера на местните данъци на територията на община Перник. Направено е искане за прекратяване на производството по делото в тази му част.

         Видно от представеното в хода на съдебното дирене решение № 195/02.07.2020 г., взето от Общински съвет – Перник е приета Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за определянето на местните данъци и такси на територията на община Перник. С § 1, т. 3 и § 4, т. 1 от същата са приведени в съответствие с разпоредбите на ЗМДТ протестираните норми на чл. 11, ал. 2 и чл. 40, а с § 6, т. 2 са отменени ал. 4 и ал. 5 на чл. 58 от Наредбата, които също са предмет на протеста.

         Административен съд – Перник, в настоящия състав, като прецени процесуалните предпоставки за допустимост, взе предвид становищата на страните и на основание чл. 168, ал. 1, във вр. с чл. 196 от АПК въз основа на събраните по делото доказателства провери законосъобразността на протестирания подзаконов нормативен на всички основания по чл. 146 от АПК, намери следното:

         В частта, в която оспорените с протеста разпоредби са изменени или отменени в съответствие с доводите на Окръжна прокуратура – Перник не е налице правен интерес от оспорването, поради което на основание чл.159, т. 4 от АПК производството по делото в тази му част следва да бъде прекратено, а протестът – оставен без разглеждане.

         В останалата част протестът е процесуално допустим, тъй като е подаден от прокурор в Окръжна прокуратура – Перник, в изпълнение на правомощията му по чл. 186, ал. 2, във вр. с чл. 16, ал. 1 от АПК, при условията на чл. 187, ал. 1 от АПК, срещу разпоредбите на подзаконов нормативен акт, приет от Общински съвет – Перник, който подлежи на съдебен контрол на основание чл. 185 от АПК.

         Разгледан по същество е частично основателен, по следните съображения:

С докладна записка вх. № 37/29.01.2008 г. кметът на община Перник на основание чл. 21, ал. 7 от ЗМСМА и чл. 1, ал. 2 от ЗМДТ е предложил на Общински съвет – Перник да разгледа и да приеме Наредба за определяне размера на местните данъци през 2008 г. Към докладната е приложен проект за Наредба. Постоянните комисии към Общински съвет – Перник - „Икономическо развитие, инвестиционна политика и транспорт“, „Общинска собственост, концесии, приватизация и следприватизационен контрол“, „Устройство на територията, строителство, благоустрояване и комунално стопанство“, „Местно самоуправление, обществен ред, сигурност, човешки права и вероизповедания“, „Бюджет и финанси“ са изразили становище за приемане на наредбата, като част от тях са дали конкретни предложения за редактиране на определени текстове. С решение № 59, взето с протокол № 2 от 07.02.2008 г. от Общински съвет – Перник, на основание чл. 21, ал. 1, т. 7 и ал. 2 от ЗМСМА и чл. 1, ал. 2 от ЗМДТ е приета Наредба за определяне размера на местните данъци на територията на община Перник.

С докладна записка вх. № 31/16.01.2009 г., кметът на община Перник е предложил на Общински съвет – Перник да приеме решение за изменение и допълнение на Наредбата за определяне на местните данъци на територията на община Перник. Към докладната записка е приложен проект за изменение и допълнение на наредбата.  Комисията „Бюджет и финанси“ при Общински съвет – Перник е дала становище за приемане на предложените изменения и допълнения. С решение № 286, взето с протокол № 1 от 29.01.2009 г. на Общински съвет – Перник са приети предложените изменения и допълнения в Наредбата. Решението е публикувано в „Градски вестник“ – бр- 29/12.02.2009 г. и вестник „Съперник“ – бр. 29/12.02.2009 г.

С докладна записка вх. № 4/05.01.2010 г. кметът на Община Перник е предложил на Общински съвет – Перник да приеме решение за изменение и допълнение на Наредбата за определяне на местните данъци на община Перник за 2009 г. Към докладната записка е приложен проект за изменение и допълнение на наредбата. Постоянните комисии при Общински съвет – Перник – „Бюджет и финанси“, „Децата, младежта, спорта и туризма“, „Здравеопазване и социални дейности“, „Опазване на околната среда, водното, горското и селското стопанство“, „Образование и култура“, „Общинска собственост, концесии, приватизация и следприватизационен контрол“, „Местно самоуправление, обществен ред, сигурност, човешки права и вероизповедания“, „Устройство на територията, строителство, благоустрояване и комунално стопанство“ и „Икономическо развитие, инвестиционна политика и транспорт“ са изразили становища за приемане на предложените изменения в Наредбата. С решение № 484, взето с протокол № 1 от 26.01.2010 г. на Общински съвет – Перник са приети предложените изменения и допълнения към Наредба за определяне размера на местните данъци на територията на община Перник. Решението е публикувано във вестник „Съперник“ – бр. 23/03.02.2010 г.

С докладна записка вх. № 2/07.01.2011 г. кметът на Община Перник е предложил на Общински съвет – Перник да приеме решение за изменение и допълнение на Наредбата за определяне на местните данъци на територията на община Перник. Към докладната записка са приложени проект, ведно с мотиви, които са допълнени с писмо вх. № 2-1/14.01.2011 г. Постоянните комисии към Общински съвет – Перник – „Бюджет и финанси“ и „Децата, младежта, спорта и туризма“ са изразили становище за приемане на предложените изменения и допълнения. С решение № 694, взето с протокол № 1 от 25.01.2011 г. на Общински съвет – Перник са приети предложените изменения и допълнения в Наредбата. Решението е публикувано във вестник „Градски вестник“ – бр. 21/01.02.2011 г. и във вестник „Съперник“ – бр. 21/01.02.2011 г.

С докладна записка вх. № 553/29.11.2013 г. кметът на община – Перник е направил мотивирано предложение до общински съвет – Перник за приемане на решение за изменение и допълнение на Наредба за определяне размера на местните данъци на територията на община Перник за 2014 г. Към докладната записка е приложен проект. Постоянните комисии при Общински съвет – Перник – „Бюджет и финанси“, „Регионална политика, местно самоуправление и нормативна уредба“, „Транспорт, обществен ред, сигурност и паркинги“ са изразили становище за приемане на предложението. С решение № 648, взето с протокол № 18 от 19.12.2013 г. на Общински съвет – Перник са приети предложените изменения и допълнения в Наредбата. Решението е публикувано във вестник „Градски вестник“, бр. 5/09.01.2014 г. и във вестник „Съперник“, бр. 5/09.01.2014 г.

С докладна записка от група общински съветници вх. № 417/26.06.2015 г. до Общински съвет – Перник е предложено приемане на решение за изменение на Наредбата за определяне размера на местните данъци на територията на Община Перник. Във връзка с докладната записка е изразено положително становище от директора на Дирекция „МПТ“. Постоянните комисии при Общински съвет – Перник „Бюджет и финанси“ и „Регионална политика, местно самоуправление и нормативна уредба“ също са изразили становище за разглеждане на докладната записка на заседание на Общински съвет. С докладна записка вх. № 697/15.12.2015 г. кметът на Община Перник мотивирано е предложил да се приеме решение за изменение и допълнение на Наредбата за определяне на местните данъци на територията на Община Перник, като е приложил проект. С решение № 49, взето с протокол № 4/16.12.2015 г. на Общински съвет – Перник е прието предложеното изменение и допълнение на Наредбата. Решението е публикувано в вестник „Съперник“ – бр. 248/28.12.2015 г.

След отправяне на покана за публично обсъждане за изменение и допълнение на Наредбата за определяне на размера на местните данъци на територията на община Перник, публикувана на официалната страница на община Перник, на 30.08.2016 г. е проведено такова, за което е съставен протокол. С докладна записка вх. № 464-1/10.09.2016 г. кметът на община Перник е внесъл в общински съвет Перник предложение за изменение и допълнение на Наредбата. Към докладната записка са приложени мотиви, проект и становище. Постоянните комисии към Общински съвет – Перник – „Регионална политика, местно самоуправление и нормативна уредба“, „Децата, младежта, спорта и туризма“, „Здравеопазване и социални дейности“, „Бюджет, финанси и Европроекти“, „Общинска собственост, концесии, приватизация и следприватизационен контрол“, „Образование, наука, култура и вероизповедания“, „Преустройство на територията и инженерната инфраструктура“, „Транспорт, обществен ред, сигурност и паркинги“, „Икономически въпроси, стопанска политика и инвестиции“, „Конфликт на интереси, етика, борба с корупцията и жалби на гражданите“, „Екология, земеделие и гори“ са дали становище за вземане на решение за приемане на предложените изменения и допълнения. С решение № 357/27.10.2016 г. на Общински съвет – Перник са приети предложените изменения и допълнения в Наредбата за определяне размера на местните данъци на територията на община Перник. Решението е обявено на сайта на Общинския съвет на 03.11.2016 г.

С докладна записка вх. № 285/29.05.2017 г. кмета на Община Перник е направил мотивирано предложение до Общински съвет Перник за приемане на решение за изменение на чл. 35, ал. 2 от Наредбата за определяне на местните данъци на територията на община Перник. Към докладната записка са приложени проект за изменението, покана за провеждане на обществено обсъждане и протокол от 25.05.2017 г. за проведено обществено обсъждане на предложените изменения. Постоянните комисии при Общински съвет – Перник – „Регионална политика, местно самоуправление и нормативна уредба“, „Икономически въпроси, стопанска политика и инвестиции“ и „Бюджет, финанси и европроекти“ са дали становище за приемане на предложените изменения. С решение № 567/15.06.2017 г. на Общински съвет – Перник е приета Наредба за изменение и допълнение на Наредба за определяне на местните данъци на територията на община Перник. Решението е обявено на официалната електронна страница на Общински съвет – Перник на 22.06.2017 г.

С докладна записка вх. № 517/01.11.2017 г. кметът на община Перник е предложил на Общински съвет – Перник да приеме решение за изменение и допълнение на Наредбата, като към нея е приложил проект, покана за обществено обсъждане, протокол за обявяване на покана за обществено обсъждане, протокол за проведено обществено обсъждане. Постоянните комисии при Общински съвет – Перник – „Регионална политика, местно самоуправление и нормативна уредба“, „Общинска собственост, концесии, приватизация и следприватизационен контрол“ са изразили становище за приемане на предложения проект за решение за изменение на Наредбата. С Решение № 657/14.11.2017 г. на Общински съвет - Перник е приета предложената Наредба за изменение и допълнение на Наредба за изменение и допълнение на Наредба за определяне размера на местните данъци на територията на община Перник. Решението е обявено на официалната електронна страница на Общински съвет – Перник на 21.11.2017 г.

С докладна записка вх. № ОС-335/27.06.2019 г. кметът на община Перник е предложил мотивирано на Общински съвет – Перник да приеме решение за изменение на Наредбата за определяне на местните данъци и такси на територията на община Перник. Към докладната записка са приложени решение  № 4/09.04.2019 г. на КС по к.д. № 15/2018 г. Постоянните комисии към Общински съвет – Перник- „Бюджет, финанси и европроекти“, „Общинска собственост, концесии, приватизация и следприватизационен контрол“, „Икономически въпроси, стопанска политика и инвестиции“ са изразили становище за приемане на предложените изменения. С решение № 1270/19.07.2019 г. на Общински съвет – Перник е приета Наредба за изменение на Наредбата за определяне размера на местните данъци на територията на община Перник. Решението е обявено на официалната електронна страница на Общински съвет – Перник и е публикувано във вестник „Съперник“ – бр. 140/26.07.2019 г.  

При така установените факти,  от правна страна съдът намира следното:

Наредбата за определяне размера на местните данъци на територията на община Перник е нормативен административен акт по смисъла на чл. 75 от АПК. Нормите на чл. 76, ал. 3 от АПК, чл. 8 от ЗНА и чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА делегират на общинските съвети правомощие да приемат наредби, с които да уреждат съобразно нормативните актове от по-висока степен неуредени от тях обществени отношения с местно значение. С чл. 1, ал. 2 от ЗМДТ изрично е делегирано правомощие на Общинските съвети да определят с наредба размера на данъците по ал. 1 при условията, по реда и в границите, определени със закона. Затова изводът на съда е, че нормативният административен акт, част, от който са протестираните разпоредби, е приет от компетентен орган – Общински съвет – Перник.

Същият отговаря на специфичните изисквания за реквизити, визирани в чл. 75, ал. 3 от АПК. Посочено е наименованието му, органът който го е приел и главния му предмет. Спазени са изискванията на чл. 26 – чл. 28 от ЗНА за изготвянето, обсъждането и внасянето на проекта за приемането му от компетентния орган, както и на проектите за последващото му изменение и допълнение. При измененията и допълненията му са спазвани изискванията на чл. 26, ал. 2 от ЗНА за предоставяне на срок за обсъждане от заинтересованите лица. В съответствие с правилото на чл. 28, ал. 1 и ал. 2 от ЗНА проекта за приемането му и за приемането на измененията и допълненията му са внасяни в Общински съвет – Перник, ведно с мотивите към него, съдържащи всички обстоятелства, посочени в ал. 2 на чл. 28 от ЗНА.

Предвид изложеното съдът намира, че не са налице отменителни основания по чл. 146, т. 1, т. 2 и т. 3 от АПК по отношение на оспорените разпоредби, поради което следва да се извърши преценка за материалната им законосъобразност и съответствието им с целта на закона.

Съгласно чл. 192а, изр. 2-ро от АПК относими към преценката за материална законосъобразност на подзаконовите норми са законовите разпоредби, действащи към момента на постановяване на съдебното решение. Оспорените разпоредби ще бъдат материално законосъобразни, ако са спазени изискванията на чл. 8 от ЗНА - да уреждат обществени отношения от местно значение, неуредени с нормативни актове от по-висока степен и да съответстват на последните. При съобразяване на така посоченото, настоящият състав намира следното:

С оспорената норма на чл. 41, ал. 2 от Наредбата е определен данъкът за ремаркета на леки автомобили, както следва: 10 лв. – за товарно ремарке и 20 лв. – за къмпинг ремарке. Съгласно чл. 55, ал. 2 от ЗМДТ законодателят е делегирал правомощие на общинските съвети да определят размера на данъка за леки и товарни автомобили, които са  с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 т. Общински съвет – Перник не се е съобразил със законовото ограничение и е определил данъка за ремаркетата на всички леки и товарни автомобили. Следователно оспорената норма противоречи на разпоредба от по-висок ранг и следва да бъде отменена като незаконосъобразна.

С чл. 41, ал. 9 от Наредбата е определен размерът на данъка за автокранове с товароподемност над 40 тона и за специализирани ремаркета за превоз на тежки или извънгабаритни товари с товароподемност над 40 тона. С нормата на чл. 55, ал. 9 от ЗМДТ е предвидено с наредбата по чл. 1, ал. 2 от закона Общинският съвет да определи данъка за автокранове с товароподемност над 40 тона. Като е определил размерът на данъка и за специализирани ремаркета за превоз на тежки или извънгабаритни товари с товароподемност над 40 тона, Общински съвет – Перник е приел подзаконова норма, която противоречи на закона – чл. 55, ал. 9 от ЗМДТ, поради което в тази и част същата следва да се отмени.

Чл. 45, ал. 4 от Наредбата предвижда, че екологичните категории „Евро 1“, „Евро 2“, „Евро 3“, „Евро 4“, „Евро 5“, „Евро 6“ и „ЕЕV“ се удостоверява чрез представяне на документ, от който е видно съответствието на превозното средство с определената от производителя екологична категория, като наличието на обстоятелства за ползване на намаленията по предходните алинеи се доказват при деклариране на превозното средство с документи, издадени от компетентен орган. Тя противоречи на разпоредбите на чл. 59, ал. 5 и чл. 54, ал. 1 от ЗМДТ според които размерът на данъка се определя от служител на общинската администрация въз основа на данни от регистъра на пътните превозни средства, поддържан от Министерството на вътрешните работи, и се съобщава на данъчно задълженото лице, като когато в регистъра по чл. 54, ал. 1 няма данни за екологичната категория на моторното превозно средство, се приема, че превозното средство е без екологична категория. Следователно разпоредбите на закона не предвиждат задължение за данъчнозадълженото лице да установява пред общинската администрация екологичната категория на притежаването от него превозно средство с оглед определяне размера на данъка. Съответният служител от общинската администрация се снабдява служебно с данни за това от регистъра за пътните превозни средства, поддържан от Министерството на вътрешните работи. С оглед изложеното протестираната норма на чл. 45, ал. 4 от Наредбата противоречи на законовата разпоредба и следва да бъде отменена.

Съгласно чл. 46, ал. 1, изр. 2-ро от Наредбата на лицата предплатили данъка върху превозните си средства в периода от първи март до тридесети април за цялата година се прави отстъпка от 5 на сто. В чл. 60, ал. 1, изр. 2 от ЗМДТ отстъпката от 5 на сто за предплатения за цялата година данък върху превозните средства се предоставя на всички извършили плащания до 30 април. Не е предвиден начален срок, от който може да започне плащането. Затова в частта и „от първи март до“ противоречи на разпоредба от по-висок ранг и следва да бъде отменена. В останалата част е съответна на закона и оспорването следва да се отхвърли.

Съгласно чл. 52, ал. 1 от Наредбата данъчно задължените лица, които подлежат на облагане с патентен данък могат да ползват данъчни облекчения в поредността, посочена в точки от 1 до 4. В т. 4 е предвидено че облекчение се ползва от лицата, които използват работно място за обучение на чираци по смисъла на ЗЗ и извършват патентна дейност от посочените в т. 10, т. 12, т. 13 на приложение № 4 от Глава втора раздел V от ЗМДТ, като заплащат 50 на сто от определения патентен данък за съответното работно място. Съгласно чл. 60м, ал. 1, т. 4 от ЗМДТ облекчението от 50 на сто от дължимия патентен данък е предвидено само за  лицата, които използват работно място за обучение на чираци по смисъла на Закона за занаятите и извършват патентна дейност от посочените в т. 10 на приложение № 4. Следователно в частта и „т. 12, т. 13“ разпоредбата на чл. 52, ал. 1, т. 4 от наредбата следва да бъде отменена като противоречаща на закона. В останалата част съответства на нормите от по-висок ранг и оспорването следва да се отхвърли.

         С оглед изхода от делото в полза на Окръжна прокуратура – Перник следва да бъдат присъдени разноски в размер на 20 лв.

         Мотивиран от горното и на основание чл. 193, ал. 1 от АПК, Административен съд – Перник

 

Р  Е  Ш  И

 

         ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ протеста на Окръжна прокуратура – Перник, В ЧАСТТА му срещу разпоредбите на чл. 11, ал. 2 и чл. 40 и чл. 58, ал. 4 и ал. 5 от Наредба за определяне размера на местните данъци на територията на Община Перник, приета с решение № 59/07.02.2008 г., изм. и доп. с решение  № 286/29.01.2009 г., изм. и доп. с решение № 484/26.01.2010 г., изм. и доп. с решение 694/25.01.2011 г., изм. и доп. с решение № 648/19.12.2013 г., изм. и доп. с решение № 357/27.10.2016 г., изм. и доп. с решение № 567/15.06.2017 г., изм. и доп. с решение № 657/14.11.2017 г., изм. и доп. с решение № 1056/31.01.2019 г., изм. и доп. с решение № 1070/19.07.2019 г., изм. и доп. с решение № 195/02.07.2020 г.и ПРЕКРАТЯВА производството по делото в тази му част, като процесуално недопустимо.

         ОТМЕНЯ по протест на Окръжна прокуратура – Перник разпоредбите на чл. 41, ал. 2; чл. 41, ал. 9, в частта „,специализирани ремаркета за превоз на тежки или извънгабаритни товари с товароподемност над 40 тона“; чл. 45, ал. 4; чл. 46, ал. 1, изр. 2-ро, в частта „от първи март до“; чл. 52, ал. 1, т. 4, в частта „т. 12, т. 13“, всички от Наредба за определяне размера на местните данъци на територията на Община Перник приета с решение № 59/07.02.2008 г., изм. и доп. с решение  № 286/29.01.2009 г., изм. и доп. с решение № 484/26.01.2010 г., изм. и доп. с решение 694/25.01.2011 г., изм. и доп. с решение № 648/19.12.2013 г., изм. и доп. с решение № 357/27.10.2016 г., изм. и доп. с решение № 567/15.06.2017 г., изм. и доп. с решение № 657/14.11.2017 г., изм. и доп. с решение № 1056/31.01.2019 г., изм. и доп. с решение № 1070/19.07.2019 г., изм. и доп. с решение № 195/02.07.2020 г., като ОТХВЪРЛЯ протеста в останалата част.

         ОСЪЖДА Общински съвет – Перник да заплати на Окръжна прокуратура – Перник сумата от 20 лв. /двадесет лева/, представляваща направени разноски.

         РЕШЕНИЕТО подлежи на обжалване и протест пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

         РЕШЕНИЕТО, след влизането му в сила подлежи да се обнародва по начина, по който е бил обнародван нормативния административен акт.

 

                                               ПРЕДСЕДАТЕЛ:/п/

 

                                                        ЧЛЕНОВЕ: 1./п/

 

                                                                           2./п/