Определение по дело №14/2022 на Административен съд - Добрич

Номер на акта: 7
Дата: 7 януари 2022 г. (в сила от 7 януари 2022 г.)
Съдия: Силвия Минкова Сандева-Иванова
Дело: 20227100700014
Тип на делото: Частно административно дело
Дата на образуване: 7 януари 2022 г.

Съдържание на акта Свали акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

 

                                №………………/07.01.2022 г., град Добрич

 

          ДОБРИЧКИЯТ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, в закрито съдебно заседание на седми януари през две хиляди двадесет и втора година в състав:

                                                         ПРЕДСЕДАТЕЛ: СИЛВИЯ САНДЕВА

 

          като разгледа докладваното от председателя ч.адм. дело № 14 по описа на Административен съд - Добрич за 2022 г., намери следното :

    

          Производството по делото е по чл. 166, ал. 4, във вр. ал. 2 от АПК и е образувано по искане (неправилно именувано „жалба“) на С.Г.Д. *** за спиране на предварителното изпълнение на заповед № 1903/14.12.2021 г. на кмета на община Добрич за прекратяване на наемното правоотношение с жалбоподателката за общинско жилище, находящо се в град Добрич, (адрес).

След извършена служебна справка в деловодната система на съда се установи, че по жалба на С.Г.Д. срещу същата заповед е образувано адм. д. № 15 по описа за 2022 г. на Административен съд – Добрич.

Заповед № 1903/14.12.2021 г. на кмета на община Добрич е издадена на основание чл. 46, ал. 1, т. 7 от ЗОбС и подлежи на предварително изпълнение по силата на закона – така чл. 46, ал. 5, изр. 2 от ЗОбС.

Абсолютна процесуална предпоставка за допустимост на искането по чл. 166, ал. 4, във вр. ал. 2 от АПК за спиране на предварителното изпълнение, допуснато по силата на закона, е наличието на висящ съдебен процес, какъвто в случая е налице. За разлика от производството по чл. 60 от АПК, производството с предмет искане за спиране на допуснатото предварително изпълнение не е самостоятелно, а е подчинено на главното производство по оспорване на административния акт, респективно съществува дотолкова, доколкото съществува и главното производство. Това означава, че преценката за допустимост на искането по чл. 166, ал. 4, във вр. ал. 2 от АПК е обусловена от редовността и допустимостта на жалбата срещу административния акт, спиране на чието предварително изпълнение се претендира. В тази връзка искането по чл. 166, ал. 4, във вр. ал. 2 от АПК (неправилно именувано жалба“), не подлежи на самостоятелно разглеждане в отделно производство, а следва да се разгледа в основното такова по оспорване на заповедта за прекратяване на наемното правоотношение, а именно в производството по адм. д. № 15/2022 г. по описа на Административен съд - Добрич.

В рамките на основното производство съдът, разглеждащ жалбата срещу заповедта по чл. 46, ал. 1, т. 7 от ЗОбС, дължи произнасяне по искането за спиране на предварителното й изпълнение след преценка на нейната редовност и допустимост.

Водим от горното и по аргумент от чл. 213, във вр. чл. 144 от АПК, съдът

                         О П Р Е Д Е Л И :

 

ПРИСЪЕДИНЯВА ч. адм. дело14 по описа за 2022 г. на Административен съд – Добрич към адм. дело № 15/2022 г. по описа на Административен съд – Добрич за произнасяне по искането за спиране на предварителното изпълнение на заповед № 1903/14.12.2021 г. на кмета на община Добрич.

ПРЕКРАТЯВА като деловоден номер ч. адм. дело14 по описа за 2022 г. на Административен съд – Добрич.

Определението не подлежи на обжалване.

Препис от определението да се изпрати на страните.

 

 

                      Административен съдия: