Решение по дело №7/2021 на Районен съд - Царево

Номер на акта: 260009
Дата: 8 февруари 2021 г. (в сила от 3 март 2021 г.)
Съдия: Минчо Танев Танев
Дело: 20212180200007
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 8 януари 2021 г.

Съдържание на акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

 

№:                                     08.02.2021 год.                  Град Царево

 

В  ИМЕТО  НА  НАРОДА

 

Царевският районен съд,                                           наказателен  състав

На първи февруари                           две хиляди двадесет и първа година

В публично заседание в следния състав:       Председател: Минчо Танев

Секретар: Нели Стоянова

 

като разгледа докладваното от съдия Минчо Танев

НАХД № 07 по описа на съда за 2021 год. за да се произнесе, взе пред вид следното:

 

Производството е по реда на чл. 53 и следващите от ЗАНН.

Образувано е по жалба  на Н.Г.Б., ЕГН **********, срещу Наказателно постановление № 4635а-198/ 25.09.2020 г. на Началника на РУ- Приморско, с което за нарушение на чл. 16а, ал. 2 от ЗЗШОС, на Н.Г.Б., ЕГН **********, е наложено административно наказание „глоба“ в размер на 500.00 лева, на основание чл. 34а, ал. 1 от ЗЗШОС.

         В с.з. за жалбоподателят редовно призован, не се явява и не се представлява. 

В с.з. за АНО, редовно призован, процесуален представител не се явява и не взема становище по делото.

         Съдът, след преценка на събраните по делото доказателства намира следното от фактическа и правна страна:

На 22.08.2020 г. около 03,45 часа в РУ- Приморско бил получен сигнал за силна музика в заведение „The White“ в гр. Приморско, във връзка с който веднага бил изпратен за проверка на място полицейски патрул.  При пристигането си на място полицейският патрул, в състава на който бил актосъставителя, като същия установил, че в обекта звучи силна музика от озвучителна техника. С оглед на така установеното, актосъставителя съставил на място против жалбоподателя АУАН с бланков № 410178/ 22.08.2020 г. Препис от акта е връчен на жалбоподателя и подписан без възражения.

 Въз основа на така съставения АУАН било издадено процесното НП, в което нарушението е описано по същия начин и му е дадена същата правна квалификация, като за извършеното нарушение по чл. 16а, ал. 2 от ЗЗШОС на жалбоподателя е наложена глоба в размер на 500,00 лева на основание чл. 34а, ал. 1 от ЗЗШОС.

При така установената фактическа обстановка, съдът намира следното от правна страна:

Жалбата е подадена в предвидения от закона седмодневен срок от лице, което има правен интерес, предвид което е допустима. Разгледана по същество е основателна, като съображенията на съда са следните:

Настоящото производство е от административно наказателен характер. Същественото при него е да се установи има ли извършено деяние, което да представлява административно нарушение по смисъла на чл. 6 от ЗАНН, дали това деяние е извършено от лицето посочено в акта и наказателното постановление като нарушител и дали е извършено от това лице виновно. Следва да се отбележи, че актовете за установяване на административно нарушение нямат обвързваща доказателствена сила, т. е. посоченото в акта не се счита за доказано, тъй като при това производство се прилагат съответно правилата на НПК, а съгласно чл. 14 от НПК обвиняемият (административно отговорното лице) се счита за невиновен до доказване на противното.  (Така и ППВС № 10/1973 г.). Това означава, че в тежест на административно наказващия орган е да докаже по безспорен начин пред съда, че има административно нарушение. Освен това, за да бъде наказателното постановление правилно и законосъобразно е необходимо стриктно да бъдат спазени и изискванията на ЗАНН относно съставянето на акта и издаването на наказателното постановление.

В конкретния случай с процесното НП е ангажирана отговорността на жалбоподателя за това, че за това, че в качеството ме на ***** на „The White“ в гр. Приморско, допуска озвучаване от озвучителна техника, като се сочи, че с описаното деяние същата е нарушила разпоредбата на чл. 16а, ал. 2 от ЗЗШОС, съгласно която не се допуска озвучаването на открити площи на заведения за хранене и развлечения, разположени в жилищни зони и курорти, за времето между 23,00 и 7,00 ч.

На първо място следва да се посочи, че по делото липсват каквито и да било доказателства /въпреки направеното с жалбата възражение в тази насока/, въз основа на които да се установи, че жалбоподателя е заемал длъжността „****“ в процесната дискотека, в каквото му качество е ангажирана административно- наказателната отговорност.

На следващо място следва да се посочи, че в обстоятелствената част на НП, както и в обстоятелствената част на АУАН липсват каквито и да е било данни за процесното заведение от какъв вид е- от закрит или открит тип, както и данни за устройствената зона, в която попада процесното заведение, което не позволява да се направи категоричен извод, че разпоредбата на чл. 16а, ал. 2 от ЗЗШОС е  приложима по отношение на обекта.

Както в НП, така и в съставения АУАН липсват данни  въпросното заведение, независимо че има озвучаване на открити площи, да е разположено в жилищна зона и курорт, като доказателства в тази насока не бяха ангажирани от АНО и в хода на съдебното следствие.

От обстоятелствената част на НП и на АУАН не става ясно, а и по делото не се ангажираха доказателства в тази насока, в каква устройствена зона според ОУП на града попада имота, в който се намира процесния обект. От материалите по делото се установява, че процесния обект е разположен на морски плаж, изключителна държавна собственост, в Зона „А“ по Закона за устройство на Черноморското крайбрежие, но по делото липсват данни дали имотът и изграденият в него обект граничат с жилищна зона. По аргумент от чл. 8, т. 1 от ЗУТ конкретното предназначение на поземлените имоти се определя с подробния устройствен план и може да бъде в урбанизирани територии или в отделни поземлени имоти извън тях- за жилищни, общественообслужващи, производствени, складови, курортни, вилни, спортни и развлекателни функции, за озеленени площи и озеленени връзки между тях и териториите за природозащита, за декоративни водни системи (каскади, плавателни канали и други), за движение и транспорт, включително за велосипедни алеи и за движение на хора с увреждания, за техническа инфраструктура, за специални обекти и други. Съгласно чл. 106, т. 1 и т. 2 от ЗУТ с общия устройствен план на община или на част от нея се определят общата структура на територията, предмет на плана, и преобладаващото предназначение на съставните и структурните части - местоположението и границите на териториите за населени места и селищни образувания; земеделските територии; горските територии; териториите за природозащита; териториите за културно-историческа защита; нарушените територии за възстановяване и териториите със специално, с друго или със смесено предназначение, както и общият режим на устройство на всяка от териториите по т. 1 със съответните правила и нормативи. Обстоятелството, че местонахождението на обекта е на плаж, което място е обичайно за креация, не обосновава категоричния извод за приложимостта на хипотезата на чл. 16а, ал. 2 от ЗЗШОС в конкретния случай, доколкото същата е с ясен обект на защита от шум – жилищни зони и курорти.

В контекста на горното съдът намери, че административно наказващият орган не е изпълнил своята основна задача в процеса– да докаже по безспорен начин пред съда, че е налице административно нарушение по чл. 16а, ал. 2 от ЗЗШОС и то е извършено виновно от нарушителя, поради което наказателното постановление се явява незаконосъобразно.

Мотивиран от горното, съдът

        

Р   Е   Ш   И

 

ОТМЕНЯ Наказателно постановление № 4635а-198/ 25.09.2020 г. на Началника на РУ- Приморско, с което за нарушение на чл. 16а, ал. 2 от ЗЗШОС, на Н.Г.Б., ЕГН **********, е наложено административно наказание „глоба“ в размер на 500.00 лева, на основание чл. 34а, ал. 1 от ЗЗШОС.

 

Решението подлежи на касационно обжалване, пред Административен съд- Бургас, в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

                                  

  

 

 

СЪДИЯ: