Определение по дело №2126/2023 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: 2622
Дата: 6 ноември 2023 г.
Съдия: Татяна Иванова Петрова
Дело: 20237180702126
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 22 август 2023 г.

Съдържание на акта

                  РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД ПЛОВДИВ

 

 

 

 

 

 

 

             

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

 

 

№ 2622

гр. Пловдив, 06 ноември 2023 год.

 

 

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

 

 

ПЛОВДИВСКИЯТ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, ІІ отделение, ХVІІ състав в закрито съдебно заседание на шести ноември през две хиляди двадесет и трета година в състав:

                                                         

ПРЕДСЕДАТЕЛ: ТАТЯНА ПЕТРОВА

 

като разгледа докладваното от председателя административно дело № 2126 по описа за 2023 година, за да се произнесе, взе предвид следното:

І. За характера на производството, искането и становищата на страните:

1. Производството е по реда на Глава Х, Раздел І от Административно процесуалния кодекс, във връзка с чл. 73, ал. 4 от Закона за управление на средствата от Европейските фондове при споделено управление.

2. Образувано е по жалба на Община Пловдив, БУЛСТАТ *********, с адрес пл. „Стефан Стамболов" № 1, 4000, гр. Пловдив, представлявана от кмета на общината З.Д., против РЕШЕНИЕ ЗА НАЛАГАНЕ НА ФИНАНСОВА КОРЕКЦИЯ (РНФК) от 24.07.2023 г. по приключен сигнал за нередност с регистрационен номер № 2205, регистриран в Регистъра на сигнали и нередности на Главна дирекция „Стратегическо планиране и програми за регионално развитие", Министерство на регионалното развитие и благоустройството на Република България на Госпожа А.Б., Заместник-министър и Ръководител на УО на ОПРР, издадено във връзка с твърдяни нарушения на: чл. 2, ал. 2 от Закона за обществените поръчки (ЗОП) във връзка с чл. 21, ал. 7 и чл. 2, ал. 1, т. 1 и т. 2 от ЗОП - за нарушенията по т. 2.1.1. от изпратеното ни писмо към Сигнал за нередност № 2205; чл. 63, ал. 1, т. 5 от ЗОП във вр. с чл. 59, ал. 2 и чл. 2, ал. 2 от ЗОП - за нарушенията по т. 2.1.3. от изпратеното ни писмо към Сигнал за нередност № 2205; чл. 63, ал. 1, т. 5 във връзка с чл. 59, ал. 2 и чл. 2, ал. 2 от ЗОП - за нарушенията по т. 2.1.4. от изпратеното ни писмо към Сигнал за нередност № 2205; чл. 63, ал. 1, т. 5 във връзка с чл. 59, ал. 2 и чл. 2, ал. 2 от ЗОП - за нарушенията по т. 2.1.5. от изпратеното ни писмо към Сигнал за нередност № 2205; чл. 70, ал. 7, т.1, 2 и 3, б. „б", във вр. чл. 2, ал. 2 от ЗОП - за нарушенията по т. 2.2. от изпратеното ни писмо към Сигнал за нередност № 2205; чл. 107, т. 2, б. „а" във вр. с чл. 2, ал. 1, т. 1 и т. 2 и т. 4 от ЗОП - за нарушенията по т. 2.3. от изпратеното ни писмо към Сигнал за нередност № 2205, при възлагане на строителството на обекти: за обособена позиция № 1 - № 21ДГ-200 (ВG16RFОР001-6.002-0014-С01-S1)/23.03.2021 г. с изпълнител КОНСОРЦИУМ "ФИЛИПОПОЛ 2020", предмет на договора: „Инженеринг на обект: анастилоза, консервация, реставрация и експониране на античен комплекс "Източна порта" на Филипопол, местоположение: ПИ 56784.520.1705, УПИ № I - 520.1318, КВ. 386, район „Централен", гр. Пловдив". Договорът е на стойност 2 369 650.00 лв. без ДДС; за обособена позиция № 2 - № 21ДГ-201 G16RFОР001-6.002-0014-С01-S02)/23.03.2021 г. с изпълнител КОНСОРЦИУМ "ФИЛИПОПОЛ 2020", предмет на договора: "Инженеринг на обект: археологически комплекс „Небет тепе“ - консервация, реставрация, и експониране, УПИ 11-519.1055,519.963,519.1032, зеленина и археология, старинна градска част, гр. Пловдив." Договорът е на стойност 2 424 710.00 лв. без ДДС; за обособена позиция № 3 - № 21ДГ-202 (ВG16RFОР001-6.002-0014-С01-S3)/23.03.2021 г. с изпълнител КОНСОРЦИУМ "ФИЛИПОПОЛ 2020", предмет на договора: „Инженеринг на обект: реконструкция на елементите на техническата инфраструктура и благоустрояване на подходи към археологически комплекс "Небет тепе", гр. Пловдив". Договорът е на стойност 1 036 135.00 лв. без ДДС, финансирани по Договор за предоставяне на БФП „По крепостните стени на Филипопол", с № ВО16КРОР001-6.002-0014, с комбинирано финансиране от Оперативна програма „Регионално развитие 2014-2020", в рамките на който е предоставено финансирането на поръчката, с което е наложена финансова корекция в размер:

1. 210 757,50 лв., представляващи 25 % от допустимите разходи в искането за плащане по договор № 21ДГ-201 G16RFОР001-6.002-0014-С01-S02)/23.03.2021 г. за обособена позиция № 2 с изпълнител ДЗЗД КОНСОРЦИУМ „ФИЛИПОПОЛ 2020" (843 030,00 лв.), разпределени, както следва:

-   175 631,25 лв. по бюджетен ред 1.2.1 „СМР и КРР на подобектите - АК „Източна порта" и АК „Небет тепе" (фонд: ЕФРР, режим на финансиране: Държавна помощ, допустим)". Сумата не се верифицира по фактура № ********** от 07.12.2022 г.

-   35 126,25 лв. по бюджетен ред III.6.1 „Невъзстановим ДДС за разходи за СМР/КРР (АК „Източна порта" и АК „Небет тепе") (фонд: ЕФРР, режим на финансиране: Държавна помощ, допустим)". Сумата не се верифицира по фактура № ********** от 07.12.2022 г.

2. 35 627,40 лв., представляващи 10 % от допустимите разходи в искането за плащане по договор № 21ДГ-202 (ВG16RFОР001-6.002-0014-С01-S3)/23.03.2021 г. обособена позиция № 3 с изпълнител ДЗЗД КОНСОРЦИУМ „ФИЛИПОПОЛ 2020" (356 274,00 лв.), разпределени, както следва:

-   29 689,50 лв. по бюджетен ред 1.1.1 „СМР и КРР на подобект - Подходи към АК „Небет тепе" (фонд: ЕФРР, режим на финансиране: Неприложимо, допустим)". Сумата не се верифицира по фактура № ********** от 07.12.2022 г.

-   5 937,90 лв. по бюджетен ред III.5.1 „Невъзстановим ДДС за разходи за СМР/КРР (Подходи към АК „Небет тепе") (фонд: ЕФРР, режим на финансиране: Неприложимо, допустим)". Сумата не се верифицира по фактура № ********** от 07.12.2022 г.

3. 60 344,16 лв., представляващи 10 % от допустимите разходи в искането за плащане по договор № 21ДГ-200 (ВG16RFОР001-6.002-0014-С01-S1)/23.03.2021 г. за обособена позиция № 1 с изпълнител ДЗЗД КОНСОРЦИУМ „ФИЛИПОПОЛ 2020" (603 441,56 лв.), разпределени, както следва:

- 50 286,80 лв. по бюджетен ред 1.2.1 „СМР и КРР на подобектите - АК „Източна порта" и АК „Небет тепе" (фонд: ЕФРР, режим на финансиране: Държавна помощ, допустим)". Сумата не се верифицира по фактура № ********** от 07.12.2022 г.

- 10 057,36 лв. по бюджетен ред III.6.1 „Невъзстановим ДДС за разходи за СМР/КРР (АК „Източна порта" и АК „Небет тепе") (фонд: ЕФРР, режим на финансиране: Държавна помощ, допустим)". Сумата не се верифицира по фактура № ********** от 07.12.2022 г., и с което по отношение на община Пловдив е определен размер на публично държавно вземане в размер на наложената финансова корекция, а именно: 306 729,06 лв. (триста и шест хиляди седемстотин двадесет и девет лв. и 6 ст.), вкл. платените разходи за ДДС по проекта.

2.1. В жалбата, с която е сезиран съдът се сочи че, обжалваният акт е неправилен поради нарушение на материалния закон и необоснованост, както и поради издаването му при съществени нарушения на административнопроизводствените правила, представляващи основания за неговата отмяна. Изложени са конкретни съображения, за всяко едно от цитираните по-горе нарушения на ЗОП в изпратеното … писмо към Сигнал за нередност № 2205“.

Относно неспазването на административнопроизводствените правила и необоснованост на оспореното РНФК от 24.07.2023 г., се твърди липса на годни основания за постановяването му по ЗУСЕСИФ (ЗУСЕФСУ), в нарушение на чл. 59, ал. 2, т. 4 от АПК:

Според жалбоподателя в случая не е спазен предвидения в чл. 73, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, разумен срок, който не може да бъде по-кратък от две седмина, за  писмени възражения по основателността и размера на финансовата корекция и при необходимост за прилагане на доказателства. В тази връзка се сочи, че РНФК е връчено на общината чрез ИСУН, на 24.07.2023 г., тоест преди изтичане на законоустановения двуседмичен срок по цитираната законова разпоредба чл. 73, ал. 2 от ЗУСЕСИФ (ЗУСЕФСУ), което е грубо процесуално нарушение и представлява съществен порок на крайния акт на УО и представлява самостоятелно отменително основание по смисъла на чл. 146. т. 2 от АПК.

Посочено е на следващо място, че разпоредбата на чл. 59, ал. 2, т. 4 от АПК въвежда императивно изискване индивидуалният административен акт да съдържа фактически и правни основания за издаването му, каквито процесното РНФК въобще не съдържа. Излагането на фактически основания в административния акт е от съществено значение, тъй като само по този начин възложителя като адресат на акта, може да разбере каква е действителната воля на административния орган, кои са конкретните факти, въз основа на които същият с счел, че следва да упражни предоставените му властнически правомощия. Подчертано е от жалбоподателя, че в процесното решение не се сочат дори нарушени разпоредби на ЗОП: а отделно мотиви и в тази насока не са изложени от УО. За предполагаемото нарушаване на разпоредбите на ЗОП при възлагането на обществената поръчка, жалбоподателят изрично е посочил, че черпи информация само от изпратеното му писмо към Сигнал за нередност № 2205.

В петитума на жалбата, вероятно поради техническа грешка е посочено:

„Моля, въз основа на изложените по-горе съображения, да постановите решение, с което да обжалвам Решение за налагане на финансова корекция от 24.07.2023 г., …, с което е наложена финансова корекция в размер:

- 210 757,50 лв., представляващи 25 % от допустимите разходи в искането за плащане по договор № 21ДГ-201 G16RFОР001-6.002-0014-С01-S02)/23.03.2021 г. за обособена позиция № 2 с изпълнител ДЗЗД КОНСОРЦИУМ „ФИЛИПОПОЛ 2020" (843 030,00 лв.), разпределени, както следва:“

2.3. С оглед съдържанието на жалбата и на представеното с административната преписка РНФК № РД-02-36-930/09.08.2023 г., с което е определен общ размер на финансовата корекция 1 175 794,72 лв., с Разпореждане № 5337/24.08.2023 г. (л. 34 по делото) на съда постановено по настоящото дело,  жалбата на Община Пловдив е оставена без движени с указания в 7-дневен срок от получаване на съобщението жалбоподателят:  Изрично и конкретно да посочи дали РНФК се оспорва единствено и само в частта на наложена ФК от 25% от допустимите разходи по договора с изпълнител по обособена позиция (ОП) 2 или РНФК се оспорва изцяло; Изрично да посочи обжалвания размер в лева (независимо дали оспорва РНФК изцяло или частично); Да посочи изрично номера и датата на РНФК, което се оспорва). В тази връзка по делото е постъпило „Допълнение към жалба“ вх. № 17418/04.09.2023 г. по описа на съда, с което за пръв път се посочва, че обжалваното решение е РНФК № РД-02-36-930/09.08.2023 г., но отново се преповтаря изложеното в жалбата (описано подробно по-горе в т. 2 от настоящото решение), а именно:

„Обжалваме в цялост, наложената финансова корекция от УО на ОПРР 2014 - 2020 г., както следва:

1.1. 210 757,50 лв., представляващи 25 % от допустимите разходи в искането за плащане по договор № 21ДГ-201 G16RFОР001-6.002-0014-С01-S02)/23.03.2021 г. за обособена позиция № 2 с изпълнител ДЗЗД КОНСОРЦИУМ „ФИЛИПОПОЛ 2020" (843 030,00 лв.), разпределени, както следва:

-   175 631,25 лв. по бюджетен ред 1.2.1 „СМР и КРР на подобектите - АК „Източна порта" и АК „Небет тепе" (фонд: ЕФРР, режим на финансиране: Държавна помощ, допустим)". Сумата не се верифицира по фактура № ********** от 07.12.2022 г.

-   35 126,25 лв. по бюджетен ред III.6.1 „Невъзстановим ДДС за разходи за СМР/КРР (АК „Източна порта" и АК „Небет тепе") (фонд: ЕФРР, режим на финансиране: Държавна помощ, допустим)". Сумата не се верифицира по фактура № ********** от 07.12.2022 г.

1.2. 35 627,40 лв., представляващи 10 % от допустимите разходи в искането за плащане по договор № 21ДГ-202 (ВG16RFОР001-6.002-0014-С01-S3)/23.03.2021 г. обособена позиция № 3 с изпълнител ДЗЗД КОНСОРЦИУМ „ФИЛИПОПОЛ 2020" (356 274,00 лв.), разпределени, както следва:

-   29 689,50 лв. по бюджетен ред 1.1.1 „СМР и КРР на подобект - Подходи към АК „Небет тепе" (фонд: ЕФРР, режим на финансиране: Неприложимо, допустим)". Сумата не се верифицира по фактура № ********** от 07.12.2022 г.

-   5 937,90 лв. по бюджетен ред III.5.1 „Невъзстановим ДДС за разходи за СМР/КРР (Подходи към АК „Небет тепе") (фонд: ЕФРР, режим на финансиране: Неприложимо, допустим)". Сумата не се верифицира по фактура № ********** от 07.12.2022 г.

1.3. 60 344,16 лв., представляващи 10 % от допустимите разходи в искането за плащане по договор № 21ДГ-200 (ВG16RFОР001-6.002-0014-С01-S1)/23.03.2021 г. за обособена позиция № 1 с изпълнител ДЗЗД КОНСОРЦИУМ „ФИЛИПОПОЛ 2020" (603 441,56 лв.), разпределени, както следва:

- 50 286,80 лв. по бюджетен ред 1.2.1 „СМР и КРР на подобектите - АК „Източна порта" и АК „Небет тепе" (фонд: ЕФРР, режим на финансиране: Държавна помощ, допустим)". Сумата не се верифицира по фактура № ********** от 07.12.2022 г.

- 10 057,36 лв. по бюджетен ред III.6.1 „Невъзстановим ДДС за разходи за СМР/КРР (АК „Източна порта" и АК „Небет тепе") (фонд: ЕФРР, режим на финансиране: Държавна помощ, допустим)". Сумата не се верифицира по фактура № ********** от 07.12.2022 г., и с което по отношение на община Пловдив е определен размер на публично държавно вземане в размер на наложената финансова корекция, а именно: 306 729,06 лв. (триста и шест хиляди седемстотин двадесет и девет лв. и 6 ст.), вкл. платените разходи за ДДС по проекта.“

Изрично в т. 2 от въпросното „Допълнение към жалба“ е посочено, че  „Общият обжалван размер на наложената финансова корекция възлиза на 306 729,06 лв. (триста и шест хиляди седемстотин двадесет и девет лв. и 6 ст.), вкл. платените разходи за ДДС по проекта“.

3. Ответният административен орган - Заместник министърът на Регионалното развитие и благоустройство и Ръководител на управляващия орган (УО) на Оперативна програма „Региони в растеж“ (ОПРР) 2014 – 2020 г., чрез старши юрисконсулт З., е на становище, че жалбата е недопустима, тъй като е подадена против неконкретизиран административен акт, а именно жалбоподателят е изложил, че обжалва Решение от 24.07.2023 г., без да посочи номер на самото решение, а решение с такава дата (24.07.2023 г.) не съществува.

В тази връзка е посочено, че по отношение на цитираната в жалбата фактическа и правна обстановка (нарушение, проект и пр.) е издадено Решение № РД-02-36-930/09.08.2023 г. С оглед датата на реално съществуващото в правния мир решение - 09.08.2023 г., то се явява технически невъзможно, жалбоподателят да е узнал за него ден по-рано - 08.08.2023 г., от която дата е процесната жалба с вх. № 99-00-6-400(1 )/08.08.2023 г. Твърди се, че горното твърдение се установява по несъмнен начин от приложена по делото комуникационна бележка от информационна деловодна система на МРРБ - Акстър офис, така и от приложената към настоящото становище Извадка от ИСУН № В016 КРОР001-6.002-0014-С04-М83, като от последната се установява по категоричен начин датата на първо изпращане (09.08.2023 г.) и датата на първо отваряне (10.08.2023 г.) на Решение № РД-02-36-930/09.08.2023 г. При това положение, според ответника, жалбата се явява безпредметна, защото е подадена срещу акт, който не съществува в правния мир. Все в тази насока е посочено, че жалбата срещу несъществуващ в обективната действителност индивидуален административен акт какъвто е настоящият случай е недопустима, защото няма как жалбоподателят да е имал информация за самото съдържание на решението от 09.08.2023 г. и съответно дали ще приключи с установяване на нередност и констатиране на нарушения или с прекратяване поради липса на установена нередност. В тази връзка се иска жалбата на община Пловдив да бъде оставена без разглеждане, а производството по делото да бъде прекратено. Претендира се присъждане на съответното юрисконсултско възнаграждение.

ІІ. За фактите:

4. От данните по делото се установява, че жалбата, с която е сезиран съдът е подадена в Министерството на регионалното развитие и благоустройство на 08.08.2023 г. с вх. № 99-00-6-400(1) срещу Решение за налагане на финансова корекция от 24.07.2023 г. по приключен сигнал за нередност с регистрационен номер № 2205, регистриран в Регистъра на сигнали и нередности на Главна дирекция „Стратегическо планиране и програми за регионално развитие", Министерство на регионалното развитие и благоустройството на Република България на Госпожа А.Б., Заместник-министър и Ръководител на УО на ОПРР. Такова РНФК обаче, не се установява да е издавано от ответния административен.

5. Финансова корекция на Община Пловдив е наложена с Решение № РД-02-36-930 от 09.08.2023 г., издадено от Заместник министъра на регионалното развитие и благоустройство и Ръководител на Управляващия орган на оперативна „Региони в растеж“ 2014-2020, на основание чл. 73, ал. 1 във връзка с чл. 69, ал. 1,  чл. 70, ал. 1, т. 3 от Закона за управление на средствата от Европейските фондове при споделено управление (ЗУСЕФСУ). С посоченото решение на Община Пловдив е наложена финансовата корекция в общ размер на 1 175 794,72 лв. с ДДС, представляваща 10 % от безвъзмездната финансова помощ по договори № 21ДГ-200/ВG16RFОР001-6.002-0014-С01-S1 от 23.03.2021 г. и Допълнително споразумение № 21-ДГ-200 (1) към договор S-1 от 09.01.2023 г., № 21ДГ-202/ВG16RFОР001-6.002-0014-С01-S3 от 23.03.2021 г. и Допълнително споразумение № 21-ДГ-202 (1) към договор S-3 от 09.01.2023 г. и 25% от безвъзмездната финансова помощ по договор № 21ДГ-201/ВG16RFОР001-6.002-0014-С01-S2 от 23.03.2021 г. и Допълнително споразумение № 21-ДГ-201 (1) към договор S-2 от 09.01.2023 г. с изпълнител "КОНСОРЦИУМ "ФИЛИПОПОЛ 2020", гр. Карлово, която следва да не се верифицира при процедиране на последващи искания за плащане, както и сума в размер на 51 121,51 лв. с ДДС, представляваща 10 % от собствения принос на бенефициента в размер на 159 952,60 лв. с ДДС по ОП -1 и ОП-3 и 25 % от собствения принос на бенефициента в размер на 140 505,00 лв. с ДДС по ОП -2 , съответстващ на подлежащи на неверифициране нередни разходи от искания за плащане, която също следва да не се признава при процедиране на последващи искания за плащане.

ІІІ. За допустимостта:

6. С оглед така установената фактическа обстановка, настоящият съдебен състав намира, че в конкретния случай жалбата няма предмет. За да се развие съдебен контрол за законосъобразност, следва да е налице годен за обжалване административен акт.

Както вече многократно бе казано, Решение за налагане на финансова корекция от 24.07.2023 г., не се установява да е издавано от ответния административен, т.е. такъв административен акт не съществува в правния мир. Жалбата на Община Пловдив, с която е сезиран съда обаче, е насочена именно срещу него. В конкретния случай не може да се приеме, че е допусната техническа грешка при индивидуализацията на акта от страна на Община Пловдив, и че всъщност обжалвания такъв е Решение № РД-02-36-930 от 09.08.2023 г., издадено от Заместник министъра на регионалното развитие и благоустройство и Ръководител на УО ОПРР 2014-2020 г. (така както е посочено в „Допълнение към жалба“ вх. № 17418/04.09.2023 г. по описа на съда), тъй като:

- първо, жалбата е подадена на 08.08.2023 г., един ден преди издавеното на Решение № РД-02-36-930 от 09.08.2023 г. и

- второ, още в писмо от 02.08.2023 г. (л. 83 по делото), изготвено от страна на Община Пловдив до А.Б. - Заместник министър на МРРБ и Ръководител на УО на ОПРР, е посочено че във връзка с писмо от 19.07.2023 г., относно получен сигнал за нередност № 2205 и стартирана процедура по чл. 73 от ЗУСЕФСУ, УО на ОПРР е издал Решение на 24.07.2023 г., с което е определено да бъде наложена финансова корекция на Община Пловдив, въпреки предвидената в чл. 73, ал. 2 от ЗУСЕФСУ възможност за представяне на писмени възражения по основателността и размера на финансовата корекция като по този начин е преклудирана възможността за отправяне на писмени възражения, включително и писмени доказателства по сигнала пред управляващия орган. В тази връзка е посочено, че поради тази причина, на основание чл. 73, ал. 4 от ЗУСЕФСУ Община Пловдив ще оспори цитираното решение пред Административен съд Пловдив, където ще изложи всички мотиви вкл. възражения, доказателства и т.н., с които смята, че решението на УО на ОПРР 2014 - 2020, е незаконосъобразно, поради съществено нарушение на административнопроизводствени правила и противоречие с материалноправни разпоредби.

Казано с други думи, очевидно жалбоподателят е бил напълно наясно какво точно обжалва (независимо от обстоятелството дали посоченият в жалбата акт съществува или не и дали подлежи на обжалване или не), което изключва възможността да се говори за допусната грешка при изписване на датата на оспореното решение.

7. Аргумент в горния смисъл е и съдържанието на жалбата, в която отново са направени възражения за неспазване на срока по чл. 73, ал. 2 от ЗУСЕФСУ (подробно описани по-горе в т. 2.1. от настоящото решение, поради което няма да бъдат преповтаряни), а финансовата корекция която се оспорва се твърди, че е в размер на 306729,06 лв. – сума, която по никакъв начин не може да се обвърже с Решение № РД-02-36-930 от 09.08.2023 г., доколкото каза се, с това решение на Община Пловдив е наложена ФК в общ размер на 1 175 794,72 лв.

Все тази насока следва да посочи, че въпреки дадената възможност за конкретизиране на размера на ФК и акта, който се оспорва, от страна на ответника отново се преповтори изложеното в жалбата досежно размера на ФК. Нещо повече, изрично в т. 2 от цитираното по-горе (в т. 2.3 от настоящото решение)  „Допълнение към жалба“ е посочено, че  „Общият обжалван размер на наложената финансова корекция възлиза на 306 729,06 лв. …“. В случая дори с посоченото „Допълнение към жалба“ не се обоснова точен и ясен предмет на жалбата, което очевидно е резултата от преждевременното й подаване.

Преценката за допустимостта на оспорването се извършва към момента на подаване на жалбата пред съда (така Определение № 5838 от 27.04.2011 г. на ВАС по адм. д. № 4553/2011 г., III о., Определение № 8645 от 24.06.2014 г. на ВАС по адм. д. № 7224/2014 г., IV о. и др.).

Ето защо, при горните обстоятелства няма как да се приеме, че съдът е сезиран с жалба против Решение № РД-02-36-930 от 09.08.2023 г. на Заместник министъра на регионалното развитие и благоустройство и Ръководител на УО ОПРР 2014-2020 г. (връчено на жалбоподателя на 10.08.2023 г. – л. 38), в каквато насока е уточнението в „Допълнение към жалба“ вх. № 17418/04.09.2023 г. по описа на съда, още повече, че същото е направено 25 дни след връчване на въпросното решение (№ РД-02-36-930 от 09.08.2023 г.), т.е. след изтичане на установения в закон 14-дневен срок за неговото оспорване.

8. При това положение, на основание чл. 159, т. 1 от АПК, жалбата следва да бъде оставено без разглеждане, а производството по делото – прекратено. Това налага определението, с което е даден ход по същество на правния спор да бъде отменено.

IV. За разноските:

9. При посочения изход на спора, на основание чл. 143, ал. 3 от АПК, на Министерството на регионалното развитие и благоустройство се дължи възнаграждение за осъществената юрисконсултска защита. То се констатира в размер на 200 лв., изчислено съгласно правилото на чл. 24 от Наредбата за заплащането на правната помощ, във връзка с чл. 37, ал. 1 от Закона за правната помощ.

 

Така мотивиран, на основание чл. 159, т. 1 от АПК, Пловдивският административен съд

 

 

О  П  Р  Е  Д  Е  Л  И :

 

 

ОТМЕНЯ  определение от 18.10.2023 год. за даване на ход по същество на административноправния спор.

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Община Пловдив, БУЛСТАТ *********, с адрес пл. „Стефан Стамболов" № 1, 4000, гр. Пловдив, представлявана от кмета на общината З.Д., против РЕШЕНИЕ ЗА НАЛАГАНЕ НА ФИНАНСОВА КОРЕКЦИЯ (РНФК) от 24.07.2023 г. по приключен сигнал за нередност с регистрационен номер № 2205, регистриран в Регистъра на сигнали и нередности на Главна дирекция „Стратегическо планиране и програми за регионално развитие", Министерство на регионалното развитие и благоустройството на Република България на Госпожа А.Б., Заместник-министър и Ръководител на УО на ОПРР.

ПРЕКРАТЯВА производството по адм. дело № 2126/2023 г. по описа на Пловдивския административен съд.

ОСЪЖДА Община Пловдив, БУЛСТАТ *********, с адрес пл. „Стефан Стамболов" № 1, 4000, гр. Пловдив, представлявана от кмета на общината З.Д., да заплати на Министерството на регионалното развитие и благоустройство, сумата в размер на 200 лв., представляваща възнаграждение за осъществената юрисконсултска защита.

 

Определението подлежи на обжалване с частна жалба пред Върховния административен съд в седемдневен срок от съобщаването му.

 

 

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ :