О П Р Е Д Е Л Е Н И
Е
№
2060 08.11.2022 г.
град Бургас
Административен съд – Бургас, дванадесети състав, на осми ноември
две хиляди двадесет и втора година в закрито заседание в следния състав:
Председател: Диана Ганева
като разгледа докладваното от съдия Ганева административно дело номер
1776 по описа за 2022 година и за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството по делото е образувано по жалба
на М.Н.Т. ***, с ЕГН **********, Нели И.Т. ***, с ЕГН ********** и Инициативен
граждански комитет „Да спасим местност Кокалу“, против Решение № 731 по
протокол № 29/20.09.2022г. на Общински съвет Несебър, с което на основание
чл.124а, ал.1 от ЗУТ, във вр. с чл.21, ал.1, т.11 от ЗУТ и чл.12, т.1 от ЗУЧК е
разрешено да бъде изработен и процедиран проект за подробен устройствен план–план
за застрояване на поземлени имоти с инентификатори 51500.74.49, 51500.74.50,
51500.74.55, 51500.74.57, 51500.74.61 и 51500.74.147 по кадастралната карта на
гр.Несебър, местност „Кокалу“, в частта му по отношение на поземлени имоти с
идентификатори №51500.74.55 и № 51500.147, представляващи земеделска територия.
С разпореждане съдът е дал указание за внасяне
на дължимата държавна такса, като на Общински съвет –Несебър е указано да
представи цялата преписка, надлежно заверена.
След запознаване с материалите по делото и
депозираната преписка, настоящият съдебен състав намира, че оспорването на
решението на Общински съвет Несебър е процесуално недопустимо. Съображенията за
това са следните:
Правото на жалба възниква и може да бъде
упражнено при наличието на определени процесуални предпоставки, които обуславят
и процесуалната допустимост на съдебното производство. По аргумент от
разпоредбата на чл.159, т.1 от АПК една от тези предпоставки от категорията на
абсолютните, за които съдът следи служебно, е наличието на административен акт,
подлежащ на съдебно оспорване и контрол за законосъобразност. Специалната
разпоредба на чл.124б, ал.4 от ЗУТ регламентира, че решенията и заповедите по
чл. 124 и 124а, с които се разрешава изработване на проект за общ устройствен
план и ПУП, не подлежат на оспорване. В случая оспореното решение на общинския съвет касае разрешение да
бъде изработен и процедиран проект за
подробен устройствен план по чл. 124а, ал.1 от ЗУТ и по силата на чл. 124б, ал.4 от ЗУТ не подлежи на обжалване.
В подкрепа на горното е и разпоредбата на
чл.24, ал.5 от АПК, съгласно която посочения акт-предмет на настоящото дело, е
част от процедурата по издаване на крайния акт, с който се слага край на
започнатото производство. Доколкото оспореното решение представлява етап от
процедурата по издаване на общ, респективно на индивидуален административен
акт, то не подлежи на самостоятелно обжалване и съдебен контрол за
законосъобразност и не може да бъде предмет на отделна съдебна проверка извън
тази на крайния административен акт, с който производството ще приключи. В този
смисъл е и практиката на ВАС - Определение №13450/15.11.2018г. на ВАС по
адм.дело №13258/2018г. по описа на съда.
По тези съображения съдът намира, че жалбата
на М.Н.Т., с ЕГН **********, Нели И.Т., с ЕГН ********** и Инициативен
граждански комитет „Да спасим местност Кокалу“ е процесуално недопустима за
разглеждане по същество. Затова тя следва да се остави без разглеждане, а
образуваното въз основа на нея производство по делото – да се прекрати.
Водим от тези мотиви и на основание чл. 159,
т.1 от АПК, съдът
О П Р Е Д Е Л И:
ОСТАВЯ
БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на М.Н.Т.
***, с ЕГН **********, Нели И.Т. ***, с ЕГН ********** и Инициативен граждански
комитет „Да спасим местност Кокалу, против Решение № 731 по протокол №
29/20.09.2022г. на Общински съвет Несебър, като недопустима.
ПРЕКРАТЯВА производството по адм. д. № 1776/2022 г по
описа на Административен съд –Бургас.
Определението може да се обжалва с
частна жалба пред Върховния административен съд в 7-дневен срок от съобщаването
му на страните.
СЪДИЯ: