ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№320
гр.
Враца, 29.06.2022г.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД –
ВРАЦА, шести състав, в закрито заседание на 29.06.2022 г./ двадесет и девети юни
две хиляди двадесет и втора година/
в състав:
АДМ. СЪДИЯ: ТАТЯНА КОЦЕВА
като разгледа
докладваното от съдията адм. дело №361 по описа на АдмС – Враца
за 2022г., и за да се произнесе,
взе предвид следното:
Производството
по делото е образувано по жалба на Р.Г.Ц. *** против ПИСМО изх. № 01-6500/2389/08.04.2022г. на
Зам. изпълнителен директор на ДФЗ. С оспореното писмо на основание чл.26, ал.1 АПК и в съответствие с чл.7, §1 и 2 от Регламент 809/2014 на Комисията от 17
юли 2014г. е уведомен жалбоподателя, че
ДФЗ открива производство по издаване на акт за установяване на публично
държавно вземане.
С жалбата се твърди, че оспореното писмо е
неправилно и незаконосъобразно и се иска неговата отмяна по изложени в нея
съображения.
С придружително писмо вх.№ 1769/08.06.2022г.
адм.орган е приложил по опис
адм.преписка по оспореното писмо. В същото е изразено становище за недопустимост на
жалбата и прекратяване на производството по делото.
Жалбоподателят
е изпълнил дадените от съда указания с разпореждане от 10.06.2022г., за което е
представил писмена молба по делото на 27.06.2022г., ведно с документ за внесена
държавна такса и адв. пълномощно.
Съдът, след
като се запозна с депозираната жалба, приложената адм.преписка и становищата на
страните намира, че жалбата е недопустима за разглеждане в настоящото
производство, поради което, същата следва да бъде оставена без разглеждане,
поради следните съображения:
По делото се установява, че до жалбоподателя
Р.Ц. е изпратено ПИСМО изх. № 01-6500/2389/08.04.2022г. на Зам. изпълнителен
директор на ДФЗ, въз основа на което същия е уведомен по реда на чл.26, ал.1 АПК и в съответствие с чл.7, §1 и
2 от Регламент 809/2014 на Комисията от 17 юли 2014г. за започване на
производство по издаване на АУПДВ; даден е 14- дневен срок от получаването му за
депозиране на възражения и допълнителни
доказателства, относими към изложените констатации. В писмото е посочено, че по
подадено заявление за подпомагане за кампания 2018 с УИН 06/030518/72197 е
установено недължимо плащане на финансова помощ от страна на ДФЗ-РА в размер на
5811.56 лв. В писмото са изложени конкретни съображения за начина на формиране
на дължимата сума. Също така е посочено, че писмото представлява и акт за
нередност, по см. на чл.14, ал.1 от Наредбата за определяне на процедурите за
администриране на нередности по фондове, инструменти и програми, съфинасирани
от ЕС. Така изпратеното писмо е оспорено от жалбоподателя и е предмет на
делото.
Съдът намира, с оглед съдържанието
на изпратеното писмо изх. № 01-6500/2389/08.04.2022г. на Зам. изпълнителен
директор на ДФЗ, че в случая не е налице индивидуален административен акт по
см. на чл.21 АПК, който да подлежи на обжалване пред съда. Изпратеното писмо,
само по себе си съставлява уведомление за започване на производството по
издаване на АУПДВ, в него изрично е посочена относимата за това разпоредба
–чл.26, ал.1 АПК и представлява уведомление
по реда на чл.26, ал.1 АПК, за откриване на
производство по издаване на АУПДВ.
Уведомителното писмо до жалбоподателя
за откриване на производство по чл.26, ал.1 АПК не представлява индивидуален
административен акт, годен да бъде самостоятелно оспорван пред съд, тъй като с
него се поставя началото на административно производство, което завършва с
издаването на АУПДВ. С издаването на АУПДВ, същият подлежи на самостоятелно
оспорване, тъй като от него възникват
правни последици за неговия адресат, които засягат правната му сфера. В
оспореното писмо органът изрично е посочил, че адресатът може да представи
възражения и доказателства. Правните последици от уведомлението по чл.26,ал.1 АПК са ангажирането от жалбоподателя на
доказателства за твърденията му и възможността му да е участник в развилото се
административно производство, но не и да го обжалва. Обстоятелството, че в
уведомителното писмо е посочено, че представлява и акт
за нередност , по см. на чл.14, ал.1 от Наредбата не води до извод за неговото
самостоятелно оспорване по съдебен ред. В тази насока възраженията на оспорващия,
че оспореното писмо е ИАА са неоснователни. Също така изложените от
жалбоподателя твърдения и съображения, включително и спрямо оспореното писмо,
касаят бъдещият, все още неиздаден акт - АУПДВ, доколкото съставляват
оспорване наличието и размера
на публичното вземане.
С
оглед гореизложеното, съдът намира, че депозираната жалба е недопустима, поради
липса на подлежащ на оспорване акт, като абсолютна процесуална предпоставка,
поради което и на основание чл.159,ал.1,т.1 АПК, производството по делото
следва да бъде прекратено.
Водим от горното и на основание
чл.159, ал.1, т.1 АПК, съдът
ОПРЕДЕЛИ:
ОСТАВЯ БЕЗ
РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Р.Г.Ц. ***
против ПИСМО изх. № 01-6500/2389/08.04.2022г.
на Зам. изпълнителен директор на ДФЗ, като недопустима.
ПРЕКРАТЯВА
производството по адм. дело №361/2022г. по описа на АдмС - Враца.
Определението
може да бъде обжалвано с частна жалба чрез АдмС-Враца, в 7-мо дневен срок от
съобщението до страните, пред ВАС-София.
АДМ. СЪДИЯ: