Р А З
П О Р Е Ж Д А Н Е
Номер |
|
Година |
28.06.2019 г. |
Град |
Кърджали |
|||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Административен |
Съд |
|
Състав |
|||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
На |
28.06. |
Година |
2019
г. |
|||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
В |
Закрито |
заседание и следния състав: |
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Председател |
Ангел
Момчилов |
|||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Членове |
|
|||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Съдебни заседатели |
|
|||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Прокурор |
|
|
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
като
разгледа докладваното от |
Съдията |
|
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Адм. |
дело номер |
202 |
По
описа за |
2019 |
година. |
|||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Производството е образувано
по жалба от А.Ф.Х. ***, против Акт за установяване на публично държавно вземане № 09/06/1/0/00635/3/01/04/01/
от 29.05.2019 г., издаден от директор на ОД на ДФ „Земеделие“ гр.Кърджали, с който
е отказано изплащане на финансова помощ в размер на 24 447.50 лв.,
представляващо второ плащане по Договор № 09/06/1/0/00635 от 19.01.2016 г. за
отпускане на безвъзмездна финансова помощ по подмярка
6.1 „Стартова помощ за млади земеделски стопани“ от мярка 6 „Развитие на
стопанства и предприятия“ от Програмата за развитие на селските райони за
периода 2014 – 2020 г., съфинансирана от Европейския земеделски
фонд за развитие на селските райони и е определено подлежащо възстановяване на
публично държавно вземане в размер на 24 447.50 лв., получено като първо
плащане по цитирания договор.
Счита,
че административният акт е незаконосъобразен като издаден в нарушение на
материалния закон, административнопроцесуалните
правила и необоснован.
Оспорва
изцяло изводите на административния орган, изложени в мотивите на процесния АУПДВ, за наличие на неизпълнение на сключения жалбоподателката и ДФ „Земеделие“ Договор № 09/06/1/0/00635
от 19.01.2016 г. В този смисъл счита за неправилни констатациите на издателя на
оспорения акт, че са налице допуснати нарушения при изпълнението на
договорените условия, за което е изложила подробни съображения в представеното
възражение във връзка с писмо № 01-090-6500/312#1 от 01.04.2019 г. на директора на ОД на ДФ
„Земеделие“ гр.Кърджали.
Въвежда
довод, че в хода на административното производство са допуснати съществени
нарушения на административнопроизводствените правила,
довели до постановяването на незаконосъобразен АУПДВ.
Предвид изложеното, моли съда да
постанови решение, с което да отмени Акт за установяване на публично държавно
вземане № 09/06/1/0/00635/3/01/04/01/ от 29.05.2019 г., издаден
от директор на
ОД на ДФ „Земеделие“ гр.Кърджали, с който е отказано изплащане на финансова
помощ в размер на 24 447.50 лв., представляващо второ плащане по Договор №
09/06/1/0/00635 от 19.01.2016 г. за отпускане на безвъзмездна финансова помощ
по подмярка 6.1 „Стартова помощ за млади земеделски
стопани“ от мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“ от Програмата за
развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., съфинансирана
от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и е определено
подлежащо възстановяване на публично държавно вземане в размер на
24 447.50 лв., получено като първо плащане по цитирания договор.
С оглед горното и на основание чл. 171, ал. 5 от АПК, съдът намира,
че следва да се приемат
приложените към административната преписка писмени доказателства, като в съответствие с разпоредбата на чл. 154, ал. 1, във вр. с чл. 153, ал.
1 от АПК, следва служебно да се
конституират и страните по делото, а именно: А.Ф.Х. ***, в
качеството й на жалбодател
и органът, издал
оспорения административен акт – директор на ОД
на ДФ „Земеделие“ гр.Кърджали, като делото следва да
се насрочи за разглеждане в открито съдебно заседание с
призоваване на страните.
Водим от горното и на основание чл. 154, ал. 1, чл. 157, ал.1,
чл. 163, ал. 1 и ал. 2 и чл. 171, ал. 5 от АПК, съдът
Р А З П О Р Е Д И :
КОНСТИТУИРА СТРАНИТЕ ПО ДЕЛОТО, както
следва:
ЖАЛБОДАТЕЛ: А.Ф.Х. ***, с ЕГН **********, който да бъде призован на
посочения адрес;
ОТВЕТНИК: Директор на ОД на ДФ
„Земеделие“ гр.Кърджали, който да бъде призован на адрес: гр.Кърджали,
ул.„Миньорска“ № 4.
ПРИЕМА и прилага като ДОКАЗАТЕЛСТВА по
делото административната преписка по оспорения акт административната преписка,
която съдържа заверени копия на следните документи: Акт за установяване на
публично държавно вземане № 09/06/1/0/00635/3/01/04/01 от 29.05.2019 г. на
Директора на ОД на ДФЗ – Кърджали; Известие за доставяне № ИД S 6620 00JTLI T; Заповед № 05-РД/236/01.02.2017 г. на Изпълнителния
директор на ДФЗ; Заявление за подпомагане от А.Ф.Х. от 14.07.2015 г.; Заявка за
плащане от 01.10.2018 г., ведно с Приложение 9 – таблици; Форма за наблюдение и
оценка на проектите по подмярка 6.1. „Стартова помощ
за млади земеделски стопани” от 01.10.2018 г.; Договор № 09/06/1/0/00635 от
19.11.2016 г., ведно с Приложение, Приложение 2,
Приложение 3; Анекс 1 от 25.05.2017 г. към Договор № 09/06/1/0/00635 от
19.11.2016 г., ведно с Приложение 3; Бизнес план от А.Ф.Х.; Уведомително писмо
за одобрение № 09/06/1/0/00635/2/01/03/01 от 10.05.2016 г. от Директора на ОД
на ДФЗ – Кърджали; Регистрационна карта на А.Ф.Х. от 06.03.2015 г.; Справка за
дейността на А.Ф. Мустафа от 15.08.2018 г.; Анкетна карта за регистрация на
земеделски стопанин от 15.08.2018 г.; 2 бр. Анкетен формуляр от 15.08.2018 г.;
Фактура от 06.04.2018 г.; Приемо-предавателен
протокол от 06.04.2018 г.; Индивидуален сериен номер; Фирмен документ за
качество на стандартен овощен посадъчен материал; Договор за покупко-продажба
на стока от 01.102016 г.; Фактура от 05.12.2016 г.; Приемо-предавателен
протокол от 05.12.2016 г.; Свидетелство за регистрация на земеделска и горска
техника – 3 бр.; Фактура от 14.12.2016 г.; Удостоверение за професионално
обучение на А.Ф.Х. – 2 бр.; Формуляри от Материална книга, Инвентарна книга;
Книга за разходите; Книга за приходите – 16 листа; Договор за аренда на
недвижим имот от 19.06.2015 г., сключен между Аншегюл
Идриз Хасан и А.Ф. Мустафа, ведно със скица от 19.05.2015 г.; Договор за наем
на недвижим имот от 30.07.2018 г., сключен между Х. Юсеин Х. и А.Ф.Х., ведно
със скица от 29.12.2017 г.; Договор за аренда на недвижим имот от 16.02.2015
г., сключен между Ф. Юсеин Х. и А.Ф. Мустафа, ведно с 2 бр. скици от 03.07.2015
г. и от 20.02.2015 г.; договор за наем на недвижим имот от 02.01.2018 г.,
сключен между Стоян Кръстилов Стоянов и А.Ф.Х., ведно
със скица от 13.12.2017 г.; Удостоверение за съпруг/а и родствени връзки с изх.
№ 247/27.09.2018 г.; Удостоверение за семейно положение, съпруга и деца, с изх.
№483/27.09.2018 г.; 14 бр. справки за наети лица; Трудов договор №
001/01.08.2017 г., сключен между А.Ф.Х. и Гюлбеяз Мустафа Х. и Допълнително
споразумение от 29.12.2017 г.; Справка за приети и отхвърлени уведомления по
чл. 62, ал. 5 от КТ; Уведомление по чл. 62, ал. 5 от КТ; 13 бр. Разчетно-платежни ведомости; Преводни нареждания за плащане
към бюджета – от л. 182 до л. 281; 2 бр. Извлечения по сметка от ОББ; Годишна
данъчна декларация от 24.04.2018 г.;
Договор, с парт. № 27071800015; План за
първично производство от 27.07.2018 г.; Дневник за проведените химични
обработки и употребените торове, подобрители на почвата и биологично активни
вещества – 4 листа таблици; Дневник за появата, развитието, плътността или
степен на нападение от вредители – 6 листа таблици; Становище, относно
предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ПРСС; Декларация от 01.10.2018
г., относно обстоятелства по чл. 106 § 1, чл. 107 и чл. 109, § 2, б. „а” от
Регламент на Съвета от 25.10.2012 г.; Контролен лист РРА 1 М6.1 за окомплектованост; Уведомително писмо за отстраняване на нередовности № 09/06/1/0/00635/3/01/02/01 от 16.11.2018 г.
на Директора на ОД на ДФЗ – Кърджали; Известие за доставяне № ИС РS6620 00HYW9 F; Писмо до Директора на ДФЗ – Кърджали, с вх. №
01-093-6500/289#1 от 26.11.2018 г.; Счетоводна
политика на ЗС А.Ф.Х. за 2016 г., 2017 и 2018 г.; 14 бр. справки за наети лица
– от м. август 2017 г. до м. септември 2018 г.; Уведомително писмо за
отстраняване на нередовности №
09/06/1/0/00635/3/01/02/02 от 21.02.2019 г. на
Директора на ОД на ДФЗ – Кърджали; Известие за доставяне № ИС РS6620 00JAR0 F; Придружително писмо, с вх.
№ 01-093-6500/24#1 от 14.03.2019 г.; Талон за
регистрация на Договор за аренда и Талон за регистрация на Договор за наем;
Обяснение от А.Ф.Х.; Заявление от Стоян Кръстилов
Стоянов от 13.03.2019 г.; Служебна бележка от 11.03.2019 г.; План за първично
производство; 2 бр. Обяснения от А.Х.; 2 бр. Справки за ползвани имоти; 2 бр.
Обяснение от А.Х.; 2 бр. Свидетелство за регистрация на земеделска и горска
техника – Част І и Талон за технически прегледи; Договор за покупко-продажба на
стоки от 01.10.2016 г.; 2 бр. придружителни писма;
Анекс към Договор за аренда от 27.03.2019 г.; Придружително
писмо от 01.04.2019 г.; контролен лист за посещение на място – 2 бр.; Контролни
листове за посещение на място – от л.371 до л.390; 2 бр. заповеди за извършване
на проверка на място; Доклади от проверки на място – 24 листа; Уведомително
писмо, с изх. № 01-092-6500/163 от 30.08.2018 г.; Възражение от А.Ф.Х., с вх. №
01-092-6500/163 от 12.09.2018 г.; 2 бр. фактури; Разписка от „Еконт” от 11.09.2018 г.; Уведомително писмо, с изх. №
01-092-6500/163 от 21.09.2018 г.; Възражение от А.Ф.Х., с вх. №
94-2435/04.10.2018 г. 2 бр. фактури; Удостоверение № 1327 от 19.04.2005 г.;
Фирмен документ за качество на стандартен овощен посадъчен материал; декларация
от 06.04.2018 г. за автентичност и сортова чистота на стандартен посадъчен
материал; Декларация от 06.04.2018 г. от Злати Славов Колев; Договор от
08.03.2018 г., сключен между Злати Славов Колев и А.Ф.Х.; Приемо-предавателен
протокол от 06.04.2018 г.; Индивидуален сериен номер – 2 бр.; Писмо, с изх. №
94-2435/12.10.2018 г. Писмо, с изх. № 01-090-6500/312 от 19.03.2019 г.;
Известие за доставяне от 21.03.2019 г.; Придружително
писмо, с вх. № 01-090-6500/312 от 01.04.2019 г.; Възражение от А.Ф.Х.; Анекс
към Договор за аренда от 27.03.2019 г.; Уведомително писмо, с изх. №
01-092-6500/329 от 14.11.2018 г.; Придружително
писмо, с вх. № 01-090-6500/312 от 12.04.2019 г.; Талон за регистрация на
договор за аренда; Придружително писмо от 12.04.2019
г.
УКАЗВА на жалбоподателя А.Ф.Х. ***, че носи доказателствена
тежест за установяване съществуването на фактите и обстоятелствата, изложени в
жалбата, от които черпи благоприятни за себе си правни последици. В тази връзка
указвана на жалбоподателя, че следва да конкретизира в съдебно заседание,
въведените доводи за допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените
правила.
УКАЗВА на ответника, че на основание чл.
170, ал. 1 от АПК, в негова тежест е да установи в процеса съществуването на
фактическите основания, посочени в обжалвания административен акт, както и
изпълнението на законовите изисквания при издаването му.
УКАЗВА на ответника по жалбата, че в
14/четиринадесет/ - дневен срок, считано от получаването на препис от жалбата и
от настоящото разпореждане, може да представи писмен отговор по жалбата,
съгласно разпоредбата на чл. 163, ал. 2 от АПК, както и да посочи писмените
доказателства, които да приложи към отговора.
НАСРОЧВА делото за разглеждане в открито
съдебно заседание на 05.09.2019 год. от 10.00 часа, за която дата и час да се призоват страните.
Преписи от разпореждането, на основание
чл. 138, ал. 1 от АПК, да се връчат на страните по делото.
Разпореждането не подлежи на обжалване.
Председател: