Решение по дело №413/2021 на Административен съд - Сливен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 17 май 2022 г. (в сила от 3 юни 2022 г.)
Съдия: Иглика Василева Жекова
Дело: 20217220700413
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 30 ноември 2021 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е    94

 

Гр. Сливен, 17.05.2022 г.

 

В  И М Е Т О  Н А  Н А Р О Д А

 

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД СЛИВЕН, в публично заседание на деветнадесети април две хиляди двадесет и втора година в състав:

 

Административен съдия: Иглика Жекова

 

при участието на прокурора …………………….

и при секретаря Николинка Йорданова, като разгледа докладваното от съдия Иглика Жекова административно дело № 413 по описа на Административен съд гр. Сливен за 2021 година, за да се произнесе съобрази следното:

 

Производството е образувано по жалба от Е.Н.М., ЕГН **********, с адрес *** срещу Решение № 804р-5761/10.11.2021 г. на Началник Сектор „Пътна полиция“ при ОД на МВР – Сливен, с което е постановен отказ да се регистрира собственото на жалбоподателя МПС Опел Фронтера с рег. № ……….., закупено с договор за покупка № 1541/07.04.2021 г. и срещу прекратяване на регистрацията на същото ППС, обективирана с отбелязване върху Свидетелство за регистрация част I с № *********.

Образуваното производство се движи по реда на чл. 145 и сл. от АПК.

В жалбата са изложени доводи за незаконосъобразност на административния акт. В акта били обсъждани документи от м. 04.2021 г., каквито не съществували. Автомобилът бил придобит с договор за покупко – продажба от 15.07.2021 г., след което на 13.08.2021 г. оспорващият подал до Сектор „Пътна полиция“ при ОД на МВР – Сливен заявление № 210804014109 за промяна на регистрацията. Счита още, че административният орган неправилно се позовал на чл. 143 ал. 3 от Закона за движението по пътищата (ЗДвП), доколкото при извършената проверка било установено, че идентификационният номер е стандартен и това изрично е посочено в решението. Относно другата посочена норма на чл. 143 ал. 5 от ЗДвП твърди, че на автомобила не е правена промяна в конструкцията, установените заварки са заводски, поради което е и неправилно заключението на инж. Р. М. в Експертна № 409/29.10.2021 г. В подкрепа на това твърдение бил и фактът, че автомобилът е закупен и вече регистриран, като на 17.04.2021 г. е преминал преглед, установил неговата техническа изправност. При връчване на обжалвания акт служители от Сектор „Пътна полиция“ уведомили жалбоподателя, че служебно е прекратена регистрацията на автомобила по реда на чл. 143 ал. 15 от ЗДвП. Последното счита за незаконосъобразно, доколкото още на 13.08.2021 г. е подадено заявление за пререгистрация на автомобила. Моли съда за отмяна на оспорения административен акт и за отмяна на служебното прекратяване на регистрацията на собственото му превозното средство.

В с.з. оспорващият, редовно и своевременно призован, не се явява. Представлява се от надлежно упълномощен адв. Мл. Й. ***, който поддържа жалбата на посочените в същата основания. По делото се установило, че приетото в оспореното решение не отговаря на действителното състояние на автомобила и в случая не са извършвани манипулации, водещи до промяна в конструкцията на автомобила. Счита отказът за извършване на регистрация за незаконосъобразен и моли съда да постанови отмяна на същия, като се дадат указания за извършване на същата. Претендира разноските в производството.

В с.з. административният орган Началник Сектор „Пътна полиция” при ОД на МВР – Сливен, редовно и своевременно призован, не се явява и не се представлява.  В писмено становище по делото заявява, че около мястото на набиване на идентификационния номер са установени заварки, вследствие промяна в конструкцията на автомобила, а от снимков материал ставало ясно, че по купето в областта на шасито има промени в конструкцията, изразяващи се в следното: рязане на шасито на няколко места, включително в областта на ИН и последващи заварки с цел повдигане на купето, като се търси по – висока проходимост на автомобила. Според становището, така изрязан от шасито, идентификационният номер на автомобила може да бъде поставен на всяка друга конструкция, което е в разрез със законовите разпоредби. Шасито на автомобила трябвало да е в цялостен вид, както е предоставено от производителя, да няма следи от заварки и др. ремонтни дейности около него и тъй като не била установена идентичността на ИН на рамата, била отказана процесната регистрация. 

Въз основа на всички събрани по делото писмени и гласни доказателства, съдът прие за установена следната фактическа обстановка:

С Договор за покупко – продажба на моторно превозно средство рег. № 4408/15.07.2021 г. на Нотариус с рег. № 613 на Нотариалната камара настоящият оспорващ Е.М. придобил собствеността върху лек автомобил марка „Опел“, модел „Фронтера“ с рег. № ……….., рама № W0L06B1ZCXV613356, двигател – без номер, цвят - черен металик. На 13.08.2021 г. М. подал до Сектор „Пътна полиция“ при ОД на МВР – Сливен Заявление № 210804014109 за промяна на регистрацията, като представил цитирания договор, Удостоверение за техническа изправност на ППС от 17.04.2021 г., застрахователна полица и Свидетелство за регистрация част I с № *********/13.04.2020 г., издаден от ОД на МВР - Смолян на предходния собственик.

Съгласно приобщен по преписката Протокол № 184/25.08.2021 г., комисия от служители при ОД на МВР – Сливен извършила преглед на автомобила с основание „зачисляване в региона“, при който констатирала, че около идентификационния номер има следи от ремонтна дейност – заварки, които не влияят върху целостта на същия; има табела с информация за ИН, която не е закрепена стандартно, по талон автомобилът е без номер на двигателя, а при проверката бил установен частичен такъв. По решение на комисията била извършена проверка, при която били снети сведения от М. и предишния собственик Д. Ч.. И двамата заявили, че не са извършвали никакви интервенции, включващи заваръчни и други такива около идентификационния номер, не са монтирали табела и не а извършвали смяна на двигателя на превозното средство.

В Удостоверение изх. № И724/24.08.2021 г. официален вносител вписал данни за автомобила, а именно, че автомобил Опел Фронтера с номер на шаси W0L06B1ZCXV613356 е произведен с номер на двигател X22DTH-17301496, с номер на част скоростна кутия 97178930 и с номер на част преден диференциал – 97162119.

На 29.10.2021 г. е. при Научно – техническа лаборатория към ОД на МВР – Сливен изготвил Експертна справка № 409, в която приел, че идентификационният номер на автомобила е WOL09B1ZCXV613356, като същият е стандартен; около мястото на набиване на ИН са установени заварки, вследствие промяната на конструкцията на автомобила; установената табела е стандартна и отговаря на ИН от документите на автомобила; по талон автомобилът е без номер на двигател, но след обработка такъв частичен е бил установен.

Видно от представеното по преписката заявление за първоначална (национална) регистрация от 09.03.2015 г. в ОД на МВР – Кюстендил, автомобилът е тип „кабриолет“, поради корозия номерът на двигателя не може да се разчете, като е изразено мнение  от длъжностно лице превозното средство да се регистрира без номер на двигател, като липсва съмнение на умишлени действия. На същото заявление е отбелязана и част от номер на двигател - X22DTH, както и че автомобилът е в изправност.

С Докладна записка рег. № 343р-14681/04.11.2021 г. длъжностно лице – инспектор в Сектор „Криминална полиция“ уведомил заместник – директора на ОД на МВР – Сливен за извършената проверка, в която вписал, че около мястото на набиване на идентификационния номер на превозното средство са установени следи от заварки, вследствие промяна на неговата конструкция, поради което и въз онова на приложената Експертна справка № 409/2021 г. предложил материалите по преписката да бъдат изпратени на Сектор „Пътна полиция“ с мнение за отказ за пререгистрация на лекия автомобил.

На 10.11.2021 г. Началник Сектор „Пътна полиция“ при ОД на МВР – Сливен постановил Решение № 804р-5761, с което по т. 1 отказал регистрацията на МПС Опел Фронтера с рег. № ……….., собственост на Е.Н.М. и по т. 2 съгласно чл. 54 от АПК спрял административното производство по заявление № 201058003786/13.04.2021 г. за промяна на собственост и зачисляване в региона. По настоящото оспорване досежно разпореденото спиране на административното производство по т. 2 от административния акт съдът се е произнесъл с Определение № 17/25.01.2022 г., с което актът е отменен в тази му част, който съдебен акт е влязъл в сила като необжалван.

Оспореният административен акт е връчен на неговия адресат на 22.11.2021 г. лично, като жалбата срещу него е подадена до настоящия съд на 30.11.2021 г.

По делото е извършена съдебно – техническа експертиза, чието заключение е прието като изготвено компетентно, безпристрастно и неоспорено от страните по делото. Съгласно експертизата, установените заварки са оприличени като заводски и не буди съмнение тяхната идентичност; същите не са в резултат на извършени ремонтни дейности, а шасито не е с променена конструкция; извършена е идентификация на номера на VIN  - W0L09B1ZCXV613356 и същият отговаря напълно по оборудване и конструктивни особености на автомобил Опел Фронтера, като използваните заваръчни процеси на надлъжните греди е заваряване под слой от флюс; връзките са стандартни и напълно идентични вляво и вдясно на конструкцията. Експертът заключава, че заварките не са в резултат на извършени ремонтни дейности, а шасито не е с променена конструкция. В констативно – съобразителната част експертът разяснява процеса на заваряване, който в случая бил под слой от флюс, като самият процес се осъществява от механизирана количка (заваръчен трактор), върху която са монтирани всички механизми на апарата за подфлюсово заваряване, а с придвижването на количката заваръчната дъга стопява нови участъци от основния и допълнителни метали. При разпита в съдебно заседание вещото лице заявява, че притежава и д. к. по заваръчни процеси, поради което познава същите детайлно. Съгласно заявеното от експерта, от извършения анализ на конструкцията на шасито на автомобила е установено, че процесните заварки са фабрични и няма данни за допълнителни интервенции върху шасито. Конструкцията на последното била съставена от три части – три свързани греди вляво и вдясно, между които има напречни връзки за уякчаване на цялата конструкция, върху която се поставя шасито. Ако има интервенция, трябва да се премахнат и напречните връзки, но там не се установява рязане и допълнително създаване на такива връзки. Няма и други рязания, снаждания, нагаждания от отделни елементи от големия елемент, не е изрязвано парче, за да се нагажда друго такова, което би било абсолютно разграничимо и окомерно установимо. Според вещото лице, дори ако се изчисли икономически, такава операция би била изключително обемна като финансов ресурс – с демонтаж на цялото шаси, изрязване на заварките, смяна на средната част на гредата, замяната й с нова, върху която е изписано друго шаси, което от своя страна трябва да отговаря технически на техническото оборудване на процесния автомобил. Според експерта, много трудно би могло да се намери шаси с този VIN номер, за да може да се идентифицира по точно тези показатели, които съдържа този автомобил и ако се изчисли накрая цялата сума за възстановяване на автомобила в първоначалното му състояние с демонтаж и монтаж на цялото оборудване, тази операция би струвала повече от стойността на целия автомобил. Т.е. икономически нецелесъобразно се явявало извършването на такива операции. Съдът в настоящия му състав кредитира изцяло експертното заключение на съдебно – техническата експертиза, като изготвено компетентно и безпристрастно, подробно аргументирано и обективно.

По доказателствата е приобщено Свидетелство за регистрация част I № ********* за автомобил Опел Фронтера с рег. № ………, върху което е вписано: „16.09.2021 г. Прекратяване по чл. 143 ал. 15 от ЗДвП“.

Горната фактическа обстановка съдът прие за установена въз основа на събраните в хода на съдебното дирене годни, относими и допустими доказателствени средства, включително приложените към административната преписка писмени доказателства, които не бяха оспорени от страните по предвидения в закона ред.

Въз основа на така изградената фактическа обстановка, съдът формира следните изводи от правно естество:

Оспорването е направено в рамките на регламентирания от закона срок, от лице, което има правен интерес от това производство и срещу административен акт, който подлежи на съдебен контрол, поради което е допустимо.

Разгледана по същество, жалбата се преценява от настоящата съдебна инстанция като ОСНОВАТЕЛНА и като такава, следва да бъде УВАЖЕНА.

Съображенията на съда в тази насока са следните:

След като е сезиран с оспорване, при служебния и цялостен контрол върху законосъобразността на обжалвания административен акт, съгласно нормата на чл. 168 ал. 1 от АПК, съдът провери изначално неговата валидност. Това се налага поради принципа на служебното начало в административния процес, въведен с нормата на чл. 9 от АПК.

Първият, очертан в жалбата предмет на оспорване в настоящото съдебно производство е законосъобразността на отказ за предоставяне на административна услуга – извършване на промяна на регистрацията (регионална регистрация) на пътно превозно средство, която по смисъла на чл. 140 ал. 2 от ЗДвП и чл. 2 от Наредба № I-45 от 24.03.2000 г. за регистриране, отчет, спиране от движение и пускане в движение, временно отнемане, прекратяване и възстановяване на регистрацията на моторните превозни средства и ремаркета, теглени от тях, и реда за предоставяне на данни за регистрираните пътни превозни средства е нормативно предоставена в компетентността на звената „Пътна полиция“ при СДВР, респ. Областните дирекции на МВР. Процесният отказ за извършване на административна услуга е постановен от персонално, материално и териториално компетентен административен орган - Началник Сектор „Пътна полиция“ при ОД на МВР - Сливен, в кръга на неговите правомощия, в съответната писмена форма и съдържа изискуемите реквизити, което го прави валиден. Същият е издаден и след извършена проверка от длъжностни лица, в хода на която съдът не установява извършени съществени нарушения на административнопроизводствените правила. Макар валидно и процесуално законосъобразно, след анализ на събраните в хода на съдебното производство годни доказателствени средства и относимите материалноправни норми, оспореното административно решение се преценява от настоящата съдебна инстанция като постановено в противоречие с материалния закон, при следните съображения:

Съгласно § 8 от ПЗР на АПК, уредените в кодекса производства за издаване на индивидуални административни актове и тяхното обжалване по административен и съдебен ред се прилагат и при извършването на административни услуги, както и при обжалването на отказите за извършването им, освен ако в специален закон е предвидено друго. От събраните по делото доказателства се установява, че при постановяване на акта не са били налице посочените в същия фактически и правни основания за неговото издаване.

Видно от процесното решение, в същото е обективиран отказ за извършване на регионална регистрация на пътно превозно средство – лек автомобил марка „Опел“, модел „Фронтера“ с рег. № …………, придобит от настоящия оспорващ М. с Договор за покупко – продажба на МПС от 15.07.2021 г. Постановеният акт с негативни за заявителя правни последици е мотивиран от фактическа страна с установяване на заварки около набития идентификационен номер, вследствие промяна в конструкцията на автомобила. За да формира този си извод, административният орган се е позовал на извършена експертна справка от експерт от НТЛ при ОД на МВР – Сливен. В хода на настоящото съдебно производство е извършена съдебно – техническа експертиза от вещо лице с необходимата специалност и сфера на компетентност, която като безпристрастна и извършена от квалифицирано лице, притежаващо специфични знания в областта на автомобилните технологии и транспорт, в т.ч. и в областта на заваръчните процеси, съдът кредитира напълно. Съгласно експертното заключение, установените по шасито на процесния автомобил заварки са несъмнено заводски, а не в резултат на извършени ремонтни дейности, а самото шаси не е с променена конструкция. Това заключение на неоспорената съдебно – техническа експертиза, в чиято компетентност и безпристрастност съдът няма основание да се съмнява, напълно опровергава описаните в атакуваното решение фактически констатации, формирани от административния орган – ответник. Това мотивира настоящата инстанция да приеме, че процесният акт е постановен при липса на посочените в същия фактически основания за издаването му. Несъстоятелността на възприетото от фактическа страна от ответния орган дискредитира и формулираните от същия правни основания за постановяване на обжалваното решение. Видно от последното, като такива са посочени нормите на чл. 143 ал. 3 и ал. 5 т. 4 от ЗДвП, както и чл. 7 ал. 1 от Наредба № I-45/24.03.2000 г. Съгласно първата от посочените разпоредби – чл. 143 ал. 3 от ЗДвП, пътно превозно средство с подправен, заличен или повреден идентификационен номер не се регистрира, докато не бъде установен автентичният идентификационен номер, поставен от производителя, с изключение на изоставено, конфискувано или отнето в полза на държавата и предоставено за нуждите на бюджетна организация, като регистрацията на пътно превозно средство се извършва след поставяне на нов идентификационен номер по ред, определен с наредба на министъра на вътрешните работи. В настоящия случай от доказателствата, събрани в хода на съдебното производство, а и такива, приобщени по административната преписка се установява, че идентификационният номер на автомобила не е подправен, заличен или повреден, както и този номер и номерът на двигателя не са били обект на подобни интервенции. Това обстоятелство е отчетено и от издателя на оспореното решение в  обстоятелствената му част, въпреки което обективираният отказ за регистрация е мотивиран с прилагане на чл. 143 ал. 3 от ЗДвП. Последната норма, както се отбеляза по – горе, е неприложима спрямо установените с категоричност фактически обстоятелства. На следващо място, изводите на органа са за наличие на хипотезата на чл. 143 ал. 5 т. 4 от ЗДвП, съгласно който законов текст, не се регистрират пътни превозни средства с изменения в конструкцията, които не отговарят на изискванията на чл. 146. Както се отбеляза по – горе, приетата по делото като неоспорена съдебно – техническа експертиза дава заключение, че конструкцията на процесния автомобил не е изменена. Експертното становище на вещото лице е подробно, аргументирано, в същото е извършен обстоен анализ на техническите параметри на конкретното превозно средство като марка и модел, като от заключението и разясненията, дадени от експерта в съдебно заседание, у съда не остава никакво съмнение, че върху собствения на жалбоподателя автомобил не са извършвани дейности по промяна на неговата конструкция. Според другата, обосновала отказа на административния орган норма на чл. 7 ал. 1 от Наредба № I-45/24.03.2000 г., превозните средства, на които не може да се установи поставеният от производителя идентификационен номер (VIN), не се регистрират, с изключение на превозно средство (ПС), изоставено, конфискувано или отнето в полза на държавата и предоставено за нуждите на бюджетна организация, като регистрацията му се извършва след поставяне на нов идентификационен номер. Видно е от доказателствата, събрани по делото, че VIN на автомобила „W0L09B1ZCXV613356 е идентифициран още в хода на административното производство, същият е визиран като стандартен и в оспорения административен акт. Тези безспорно установени обстоятелства игнорират приложимостта и на чл. 7 ал. 1 от Наредба № I-45/24.03.2000 г. Така изложеното обуславя извода, че оспореното административно решение е постановено при погрешно изложени фактически основания, довело и до необоснована правна аргументация на неговия издател. Т.е. в случая липсват посочените от последния нормативни забрани за извършване на исканата промяна в регистрацията на процесното превозно средство, което налага извода, че атакуваният акт е постановен в противоречие  материалния закон – отменително основание по чл. 146 т. 4 от АПК. Доколкото разглежданият случай е от естество, което не позволява на съда да се произнесе по същество, преписката следва да бъде изпратена на административния орган за произнасяне по подаденото от Е.Н.М. Заявление рег. № 210804014109/13.08.2021 г., при съобразяване с изложените в настоящия съдебен акт доводи и съображения по тълкуване и прилагане на закона. За пълнота следва да се отбележи, че в оспорения административен акт е визирано заявление с номер и дата, различни от процесното - 201058003786/13.04.2021 г. Видно от преписката, заявление с този номер, но с дата 13.04.2020 г. е това по регистрация на автомобила на предишния собственик Д. С. Ч., постъпило в ОД на МВР – Кюстендил. Настоящото, подадено от оспорващия М. заявление е с № 210804014109/13.08.2021 г., следващо прехвърлянето на собствеността на автомобила, извършено на 15.07.2021 г. В разпоредителната част на акта е вписан и договор за покупко – продажба на МПС с № 1541/07.04.2021 г., който е различен от процесния, по силата на който М. е придобил собствеността върху превозното средство, а именно – Договор за покупко – продажба на МПС рег. № 4408/15.07.2021 г. на Нотариус рег. № 613 в Нотариалната камара.

Вторият, формулиран в жалбата предмет на оспорване в настоящото съдебно производство е законосъобразността на постановеното от административния орган прекратяване на регистрацията на процесния автомобил, обективирано чрез изрично волеизявление върху СРМПС № ********* - част I. Прекратяването на регистрацията на превозното средство Опел Фронтера с рег. № …………. на посоченото правно основание чл. 143 ал. 15 от ЗДвП съставлява индивидуален административен акт по смисъла на чл. 21 ал. 2 от АПК (в т. см. е Определение № 2785/01.03.2021г по адм. д. № 1828/2021г на Върховен административен съд). Доколкото прекратяването на регистрацията е извършено автоматично в АИС "КАТ", т.е. актът се генерира в автоматизирана система, това обстоятелство прави безпредметно изследването на въпроса за неговото авторство, съответно – за компетентността на издателя и въпросите за формата, задължителните реквизити, както и тези за спазването на административнопроизводствените правила. Така единственият подлежащ на контрол за законосъобразност въпрос е този по приложението на материалния закон, а именно: законосъобразна ли е преценката за неизпълнение от страна на оспорващия М. на задължението за пререгистрация на превозното средство в законоустановения срок. Съгласно посочената разпоредба на чл. 143 ал. 15 от ЗДвП, служебно, с отбелязване в автоматизираната информационна система, се прекратява регистрацията на регистрирано пътно превозно средство на собственик, който в двумесечен срок от придобиването не изпълни задължението си да регистрира превозното средство. Видно от доказателствата по преписката, собствеността върху процесния автомобил М. е придобил по силата на валидно сключен на 15.07.2021 г. договор за покупко – продажба на моторно превозно средство. Заявлението за пререгистрация (регионална регистрация) на автомобила е подадено от оспорващия с рег. № 210804014109/13.08.2021 г. По смисъла на цитираната и приложена от органа разпоредба на чл. 143 ал. 15 от ЗДвП, с оглед датата на придобиване на превозното средство, двумесечният срок изтича на 15.09.2021 г., а заявлението за извършване на регистрация (зачисляване в региона) е подадено месец преди това. Следователно, с подаване на процесното заявление на 13.08.2021 г. М. е изпълнил задължението си по пререгистрация в рамките на нормативно изискуемия срок. За административния орган не са били налице както фактическите, така и законовите предпоставки за извършване на санкционни действия по прекратяване на регистрацията на автомобила, поради което и изразеното волеизявление в тази насока противоречи на материалния закон. Извършените действия по отбелязване в АИС на служебно прекратяване регистрацията на лек автомобил Опел Фронтера с рег. № ……….., обективирани чрез волеизявление на компетентен орган върху СРМПС № ********* – част I и нормативно обосновани с чл. 143 ал. 15 от ЗДвП са в противоречие с документално установените факти, налични както по преписката, така и по делото. За пълнота следва да се отбележи, че административният акт, чиято законосъобразност е разгледана по – горе и в който е обективиран отказ за регистрация на процесния автомобил, е постановен на 10.11.2021 г. и няма как да послужи като валидно основание за прекратяване на регистрацията. Изложеното мотивира съда да приеме, че служебното прекратяване на регистрацията на лекия автомобил е материално незаконосъобразно и като такова, подлежи на отмяна.

На основание гореизложеното, настоящият съдебен състав намира, че подадената жалба, с която е сезиран съдът, е основателна, а оспореното Решение № 804р-5761/10.11.2021 г. на Началник Сектор „Пътна полиция“ при ОД на МВР – Сливен, в което е обективиран отказ за извършване на административна услуга по регистрация (зачисляване в региона) на собствения на жалбоподателя Е.Н.М. лек автомобил марка „Опел“, модел  Фронтера“ с рег. № ………. е материално незаконосъобразно и като такова, подлежи на отмяна. На основание чл. 173 ал. 2 от АПК преписката следва да бъде изпратена на административния орган за произнасяне по същество, чрез извършване на исканата административна услуга, при съобразяване с мотивите в настоящото съдебно решение по тълкуване и прилагане на закона.

Предвид горните доводи настоящата съдебна инстанция приема, че  служебното прекратяване регистрацията на лек автомобил Опел Фронтера с рег. № ………… е материално незаконосъобразно и следва да бъде отменено.

При този изход на делото, основателна се явява претенцията на оспорващата страна за присъждане на разноските в производството. Реално извършените от жалбоподателя такива са в общ размер Същите възлизат на 861,00 (осемстотин шестдесет и един) лв., от които 10,00 (десет) лева заплатена държавна такса, 500,00 (петстотин) лева заплатено в брой адвокатско възнаграждение и 351,00 (триста петдесет и един) лева внесен депозит за съдена експертиза и следва да се възложат в тежест на ответната страна.    

                  

Водим от горното, съдът

 

Р Е Ш И:

 

ОТМЕНЯ Решение № 804р-5761/10.11.2021 г. на Началник Сектор „Пътна полиция“ при ОД на МВР – Сливен, с което е постановен отказ да се регистрира собственото на жалбоподателя МПС Опел Фронтера с рег. № ………., като НЕЗАКОНОСЪОБРАЗНО.

 

ИЗПРАЩА преписката на Началник Сектор „Пътна полиция“ при ОД на МВР – Сливен за ново произнасяне по Заявление рег. № 210804014109/13.08.2021 г., подадено от Е.Н.М..

 

ОТМЕНЯ като незаконосъобразно постановеното на основание чл. 143 ал. 15 от ЗДвП служебно прекратяване на регистрацията на лек автомобил Опел Фронтера с рег. № ………., собственост на Е.Н.М..

ОСЪЖДА ОД на МВР - Сливен да заплати на Е.Н.М., ЕГН **********, с адрес *** разноски по делото в размер на 861,00 (осемстотин шестдесет и един) лева.

  

 

Решението подлежи на касационно оспорване в 14 – дневен срок от съобщаването му на страните пред Върховен административен съд на РБългария.  

 

 

                                                                  

Административен съдия: