Р Е Ш
Е Н И
Е
Номер 1582
Година 2014, 08.07. Град ПЛОВДИВ
В ИМЕТО НА НАРОДА
ПЛОВДИВСКИ
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – Първо отделение, ІІІ състав
на 15.10.2013 година
в публично заседание в следния състав :
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ТАНЯ КОМСАЛОВА
Секретар:
Миглена Найденова
като разгледа докладваното от СЪДИЯ ТАНЯ КОМСАЛОВА а.х.
дело номер 2641 по описа за 2012 година и като обсъди :
Образувано
е по жалба на К.Е.Е., ЕГН: *****, с ЕТ „ПРОПОЛИС – К.Е.“, ЕИК по БУЛСТАТ: ****,
с постоянен адрес: *******, против Ревизионен акт /РА/ № *********
от 05.03.2012г., издаден от Н.А. – главен инспектор по приходите при ТД на
НАП - гр. Пловдив, ИРМ Пазарджик, В ЧАСТТА, изменена с Решение № 928 от 27.07.2012г.
на Директора на Дирекция “Обжалване и управление на изпълнението” - гр.Пловдив
при ЦУ на НАП, съобразно която на жалбоподателя е начислен допълнително ДДС за
внасяне, посочено в Решението на ответника в общ размер на 17 330,99 лева
(а по Ревизионен акт – в общ размер на 13 328,17 лева), ведно с
прилежащите лихви изменени с Решението на ответника на 7 791,62 лева.
Според доводите в жалбата и
уточняващите молби по делото РА е незаконосъобразен изцяло поради неправилно
приложени разпоредбите на материалния закон, съществени нарушения на
административно производствените правила и е поискана отмяната му във всички
негови части, с които са определени задължения към бюджета.
По отношение на констатацията за непризнаване на извършен
международен транспорт от жалбоподателя за данъчни периоди мм.11 и 12.2006г.
и м. 02.2007г. се твърди, че едноличният търговец е действал като подизпълнител
на друго дружество– „Мавита“ЕООД и извършил дейността със собствени
транспортни средства. Поради тази причина се счита, че не е нужно да
притежава самостоятелен лиценз за извършване на международен транспорт, тъй
като ползва този на възложителя, като реалността на доставката се доказва
от международните товарителници, пътните листове, тахошайбите, заповедите за
командировка и други представени документи.
По отношение констатацията за
неотчетени приходи от продажба на стоки – цигари, кафе на зърна, сладкарски
изделия и др. хранителни стоки се излагат твърдения, че ревизията е извършена
едностранчиво, без да са обсъдени възраженията му като получател по фактурите.
Отрича се факта на получаване на стоките по фактурите в търговския обект на
едноличния търговец, като се оспорва положен подпис. Според жалбоподателя не
са събрани други съпровождащи доставката документи – платежни книжа за
извършени банкови разплащания, разписки за извършени плащания в брой,
приемни, консигнационни и каквито и да е други протоколи и книжа, съдържащи
информация относно извършени конкретни действия от доставчика и получателя по
доставката. Този факт и фактът на неотразяване на „получените“ доставки в
неговото счетоводство е достатъчно основание за да се приеме,че едноличният
търговец не е получил стоките, съответно не ги е реализирал в последствие с
надценка, за да дължи допълнително ДДС. Претендира се отмяна на обжалвания
ревизионен акт, в частта му, потвърдена с решението на горестоящия административен
орган.
Ответникът – Директор на Дирекция "Обжалване и
данъчно -осигурителна практика“ – гр. Пловдив при ЦУ на НАП (изм. на чл. 152,
ал. 2 от ДОПК с ДВ бр. 94 от 2012г. в сила от 01.01.2013г.), чрез процесуалния
си представител юрк. С. поддържа становище за неоснователност на жалбата и
отхвърлянето й. Поискано е присъждане на юрисконсултско възнаграждение. Поддържат
се фактическите констатации и правните изводи съдържащи се в оспорения
ревизионен акт и потвърждаващото го решение на Директора на Дирекция “ОУИ” -
гр. Пловдив.
В съдебно заседание
на 09.10.2012г. е направено изрично изявление от страна на процесуалния
представител на Директор на Дирекция “ОДОП”–гр.Пловдив, за допусната техническа
грешка в диспозитива на решение № 928 от 27.07.2012г. на Директора на дирекция
„ОУИ“ – гр. Пловдив, като неправилно в него е изписана цифрата „17 330
лева“, вместо правилната такава „13 227,81
лева“.
При липсата на
съответна корекция на тази признатата грешка в пресмятанията от страна горестоящия
административен орган и конкретната разпоредителна част на Решението на същия
/отново сгрешена относно размерът на главницата за която РА следва да се
потвърди, като е посочен по-висок такъв/, всъщност се достига до извода, че
задължението за ДДС, установено с РА е останало непроменено в хода на административното
му оспорване и предмет на съдебен контрол е размерът на главницата, такава
каквато е установена с подлежащия на обжалване Ревизионен акт.
Пловдивският Административен Съд – Първо отделение, трети
състав, след като прецени поотделно и в съвкупност събраните в настоящото
производство доказателства, намира за установено следното.
Жалбата е процесуално допустима, като
подадена в предвидения за това срок (по делото липсват данни за връчване на
решението на горестоящия административен орган), от страна с право и интерес
от оспорването.
Със Заповед за
възлагане на ревизия /ЗВР/ № 1103111/22.06.2011г. (л. 24 - 25), издадена от В.Д. – ИД
началник сектор „Ревизии“, Дирекция „Контрол“ при ТД на НАП - гр. Пловдив, на
основание чл. 112 и чл. 113 от ДОПК е образувано ревизионно производство по
отношение на жалбоподателя с предмет данък по чл. 35 от ЗОДФЛ (отм.) за периода
01.01.2005г. – 31.12.2006г. и данък по чл. 48 от ЗДДФЛ за периода от
01.01.2007г. до 31.12.2010г. и данък върху добавената стойност за периода от
01.12.2005г. до 31.05.2011г. Определен е срок за приключване на ревизията до
три месеца, считано от датата на връчване на заповедта, което е редовно
сторено на 19.07.2011г.
Във връзка с искане за продължаване срока за извършване на
ревизията, първоначалната ЗВР е изменена със ЗВР № 1105517 от 19.10.2011г. на
същия орган по приходите (л. 449), при определен срок за завършване на
ревизията – 18.11. 2011г.
За компетентност на органа по
приходите, издал двете ЗВР, са представени Заповед № РД-09-1/04.01.2010г.,
издадена от Териториалния директор на ТД на НАП – гр. Пловдив и Заповед №
РД-464/06.06.2011г. на ИД Териториален директор на ТД на НАП – гр. Пловдив (л.
4 – 6).
В
определения срок е съставен Ревизионен доклад № 1105517 от 02.12. 2011 г. (л.
660 – 728), връчен на 11.01.2012г. С възражение против РД вх. № 2823 от 23. 01.2012г.
са представени дневници за покупки на едноличния търговец за 2007г. и 2008г.,
от които е видно кои фактури с издатели „Кавен Орбико“ ООД, „Спийдстар“ ЕООД и
„Табак трейдинг партнър“ ООД са отразени от лицето, като получател по доставките.
С второ възражение вх. № 6822/20.02.2012г. са представени ЧМР за документиран
от ЕТ „Прополис – К.Е.“ международен транспорт (л. 110 – 115). Представени
са допълнително документи и писмени обяснения за произхода на паричните
средства за финансиране дейността на едноличния търговец (л.118 – 201).
Въз
основа констатациите в ревизионния доклад и на Заповед № К 1105517 от 05.12.2011г.
за определяне на компетентен орган (л. 106) е постановен процесният
ревизионен акт. Компетентният
орган е обсъдил възраженията на ревизираното лице и е изложил мотиви защо
намира същите за частично основателни (л. 97).
По отношение на посочените във възражението фактури,
издадени от „Кавен Орбико“ ООД през 2007г., е констатирано, че са включени в
дневниците за покупки на ревизираното лице. Предвид това обстоятелство е
направено преизчисление на задълженията в съответните периоди.
С Решение № 928/27.07.2012г. на
Директора на Дирекция “Обжалване и управление на изпълнението“ - гр.Пловдив,
РА е прието, че следва да се измени в частта на допълнително начисления
ДДС, като е констатирано, че данъчен период м. 12.2006г. данъкът е начислен в
по-висок размер. Като краен резултат е изменен допълнително начисленият ДДС
на 17 330,99 лева, а прилежащата лихва – на 7 791,62 лева. В
останалата част ревизионният акт е отменен и на основание чл. 155, ал. 4 от ДОПК преписката е върната за извършване на нова ревизия.
Тук преди да се пристъпи към разрешаване на спора по
същество следва да се отбележи следното.
Каза се от процесуалния представител на ответника изрично
бе заявено, че в разпоредителната част на Решението е допусната техническа грешка,
като верният общ размер на допълнително вменената главница на задължението
следвало да бъде 13 228,71 лева. Тази грешка не се констатира да е
коригирана по реда на чл. 133 от ДОПК.
От своя страна съдът констатира, че съобразно Таблица разпоредителната “Установявам” на РА, съставляваща
разпоредителната част на индивидуалния административен акт, размерът на
допълнително начисления данък добавена стойност за внасяне е общо от 13 553,34 лева. В мотивите на
Решението на Директора на Дирекция “ОДОП” – гр.Пловдив всъщност е прието, че за
данъчен период месец Декември 2006г. е допусната грешка в пресмятането като
задължението следва да се намали със сумата от 100 лева.
Или в обобщение съобразно така приетото директорът на Дирекция “ОДОП”
гр.Пловдив е следвало да измени установените с РА задължения от допълнително
начислен ДДС в размер на 13 553,34
лева, на допълнително начислен ДДС в общ размер на 13 453,34 лева. Последното обаче не е сторено, като в
разпоредителната част на Решението е посочено по-висок от този размер.
За установяване размерът на главницата по РА, предвид допуснатите неточности
и грешки в пресмятанията, по делото бе поставена съответно задача на експерта
по допуснатата ССчЕ.
Вещото лице от своя страна е приело, че общият размер на доначисления
ДДС за ревизирания период от 01.12.2005 г. до 31.05.2011 г. възлиза на
13 328,17 лева, ведно с прилежащи лихви в размер на 7 855,68 лева.
Експертът е констатирал и че е допусната техническа грешка за данъчен период
м.12. 2006г. в размер на допълнително начисления ДДС, предвид неправилното
сумиране на данъчните основи по фактурите, издадени от едноличния търговец
през този данъчен период на “Мавита”ЕООД, която грешка е релевирана и от ответника
в постановеното от него решение. Крайният извод е, че размерът на следващия се
ДДС за м.12.2006г. е 2 646,43 лева, ведно с прилежащи лихви в размер на
1 695,26 лева.
Т.е. при съобразяване на тази неточност експертният извод е за доначислен
ДДС в размер общо на 13 228,17 лева, ведно с прилежащи лихви в размер на
7 791, 59 лева.
Очевидна е разликата между даденото заключение от вещото лице по допусната
ССчЕ, изявлението на процесуалния представител на ответника казано по-горе и
посочения от съд като установен с РА размер, дори и при съобразяване на грешката
в пресмятанията за месец Декември 2006г.
Тази разликата всъщност се дължи на обстоятелството, че макар и в мотивите
на РА да е прието, че за данъчен период месец 12.2007г. се дължи допълнително
ДДС за внасяне в размер на 18,11 лева, в Таблица 1 “Установявам” на РА като
резултат на периода е посочено “0”, вместо декларираният такъв от лицето “-243,
28 лева”, т.е. допълнително начисления ДДС според разпоредителната част на
акта е в размер на 243,28 лева. Тази всъщност очевидна грешка по смисъла на
закона не е отстранена по реда на чл.133 от ДОПК, респ. не е коригирана с Решението
на горестоящия административен орган.Тази особеност не е релевирана и от
експерта
Съобразно мотивите на РА, при релевиране установената и от ответника грешка
в пресмятанията за месец Декември 2006г. и установената от съда очевидна
фактическа грешка при определяне на задължението за данъчен период месец Декември
2007г., се достига до извода че данъчната администрация е формирала извод, че
на ЕТ”Прополис К.Е.”, следва да бъде доначислен ДДС в общ размер на 13 228,17 лева, ведно с
прилежащите лихви за забава.
Вещото лице по допуснатата ССчЕ е дало експертен извод, че след отстраняване
на аритметичните грешки в РА, именно това е размерът на задължението по РА,
като прилежащите лихви за забава са в общ размер на 7 791,59 лева.
Или това е размерът на задължението, който е следвало да бъде вменен с РА,
съобразно възприетото в мотивите от органите по приходите, което не е сторено,
поради което и всъщност само на това основание за разликата от 13 228,17 лева до пълния
установен размер от 13 553,34 лева,
ведно с прилежащите на тази сума лихви за забава, РА е неправилен и
незаконосъобразен и следва да бъде отменен.
Този размер на задължението (13 228,17 лева) е определен вследствие на следните
констатации на ревизиращите органи по приходите:
1. За данъчни периоди м.11 и м.12.2006г.
и м. 02.2007г. е доначислен ДДС в общ размер на 9 726,56 лева (коригиран в
решението на горестоящия административен орган на 9 626,56 лева) по
фактури, издадени от ЕТ „Прополис – К.Е.“ на „Мавита“ ЕООД (10 броя) и на
„Югоплод“ АД (2 броя). Стойността на фактурите с получател първото дружество възлиза
на 38 022,17 лева, а с получател второто – 10 110,65 лева. Предмет на
доставките е «извършен международен транспорт», поради което на основание
чл.16 от ЗДДС (отм.) за мм. 11 и 12.2006г. и чл.30 т.1 от ЗДДС за м. 02.2007г.
жалбоподателят не е начислил ДДС.
Органите
по приходите са направили извод, че ревизираното лице не притежава
документите, въз основа на които да претендира прилагане на нулева ставка на
извършения от него транспорт от Република България до други държави.
Съгласно разпоредбата на
чл.13 ал.1 от ППЗДДС (отм.) документите, необходими за доказване на
международния транспорт са следните: лиценз за извършване на международен
превоз на товари, ако транспортът е автомобилен; международни превозни
документи, в които е вписан като превозвач – товарителница, коносамент,
авиотоварителница или друг международно признат документ или копие от тях. Аналогично,
в разпоредбата на чл.23 т.1 от ППЗДДС са изброени изчерпателно документите, с
които следва да разполага едно лице за доказване на международен транспорт
на стоки по смисъла на чл.30 т.1 и т.2 от ЗДДС.
След
като в хода на ревизията не е представен лиценз за международен превоз на
товари, а с едно от възраженията против ревизионния доклад са представени
ЧМР, в които като превозвач фигурира друго дружество – «Мавита» ЕООД, на
едноличния търговец е начислен допълнително ДДС в общ размер на 9 726,56
лева, ведно с прилежащите лихви, за данъчни периоди мм. 11 и 12.2006г. и м.
02. 2007г., като в мотивите на Решението на Директора на Дирекция «ОУИ» - гр. Пловдив
е че всъщност верният такъв е 9 626,56 лева.
В
хода на съдебното обжалване се поддържа защитната теза, че лицето не разполага
с лиценз за извършен международен транспорт, но е «ползвал» лиценза на друга
фирма – «Мавита» ЕООД, «тъй като през 2006г. това е било разрешено». Не се
оспорва фактът, че едноличният търговец е осъществил транспорт на стоки в полза
на получателите по издадените фактури.
Твърденията са, че едноличният
търговец е издал 10 броя фактури и 1 брой кредитно известие за извършените
услуги, като подизпълнител на «Мавита» ЕООД със собствен товарен автомобил и
тъй като предмет на доставката е «международен транспорт» ДДС следва да е с
данъчна ставка 0.
Съдът
намира за неоснователни аргументите на жалбоподателя за недължимост на ДДС за
извършените от него доставки към получателите «Мавита» ЕООД и «Югоплод» АД.
По делото не са спорни
обстоятелствата, че едноличният търговец не разполага с лиценз за
международен транспорт и в представените ЧМР като превозвач е посочено друго
лице.
Както разпоредбите на ППЗДДС
(отм.), така и тези на действащия ППЗДДС поставят формални изисквания за
притежаване от едно лице на изчерпателно посочени документи, при наличието на
които е приложима нулева ставка за ДДС.
В случай на непритежаване на
някой от тези документи, доставката се третира като облагаема и по нея следва
да се начисли данък със ставка от 20%.
В
настоящия случай, изискуемите документи не се представят от ЕТ «Прополис–Карим
Е.», поради което и правилно на основание чл.55 ал.1 от ЗДДС (отм.) и 86 ал.1
от ЗДДС е начислен данък за данъчни периоди мм. 11 и 12.2006г. и м. 02. 2007г.
Дори
да се приеме, че ревизираното лице е действало като подизпълнител на «Мавита»
ЕООД, това не променя автоматично характера на изпълнената от него доставка
като такава с предмет международен транспорт.
В случая е следвало да бъдат
издадени фактури, в които да бъде начислен ДДС в размер на 20% по общите
правила на ЗДДС (отм.) и ЗДДС.
Този
извод не се променя от заключението на вещото лице по приетата без възражения
от страните съдебно – счетоводна експертиза. В него само и единствено се
констатира допусната аритметична грешка в размера на начисления данък за данъчен
период м.12.2006г., която е коригирана с решението на горестоящия административен
орган.
Предвид
на това, съдът намира за правилна и законосъобразна констатацията за
допълнително начислен ДДС в общ размер на 9 626, 56 лева, ведно с прилежащите
лихви в коригиран размер на 5 247,70 лева.
2.
В хода на ревизионното производство
е установено, че през данъчни периоди от м.06.2007г. до м. 09.2010г.
ревизираното лице е извършвало търговия на дребно с хранителни стоки,
включително тютюневи изделия в собствен търговски обект, находящ се в гр. *******.
Ревизията е извършена по реда на чл.122 от ДОПК, като основата за облагане
с косвени данъци е определена по реда на чл.122 ал.2 от ДОПК, тъй като са установени
обстоятелства по ал.1 т.2 от същата норма – данни за укрити приходи/доходи.
До този извод ревизиращите са достигнали въз основа на данните от извършените
насрещни проверки на търговците „Мери Ан“ ООД, „Салко“ ООД, „Ве и Ем“ ООД,
„Спийдстар“ ЕООД, „Кавен Орбико“ ООД, ЕТ „Марио 73“, „Фортуна Ком“ ООД, „Ганчев“
ЕООД, „Метро“ ООД и “Табако Трейдинг Партнър”ООД.
По повод изготвени ИПДПОЗЛ на основание чл. 37, ал. 2 и ал. 3 от ДОПК от тези
търговците е изискано представянето на доказателства, относно извършени доставки
по определени фактури, по които получател се явява ЕТ „Прополис – К.Е.“.
В отговор на тези Искания, от страна на доставчиците са представени документи
и писмени обяснения, от които е прието, че се установява, че същите са издавали
фактури за продажба на стоки с получател едноличният търговец. Тези фактури са
включени в техните дневници за продажби, справки-декларации по ЗДДС и в
съответните счетоводни регистри. Доставките са платени в брой (с изключение
на доставките от „Ганчев“ ЕООД, които са платени по банков път), като в повечето
случаи стоките са транспортирани и доставяни до търговските обекти на купувача.
В резултат на тези проверки е установено, че някои от издадените от тези лица
фактури не са намерили отражение в счетоводните регистри на ревизираното лице.
Съответно не е отчетена от дружеството и последващата продажба на стоките по
тези фактури. Предвид това, ревизиращият орган е приел, че са налице данни за
укрити приходи от страна на ревизираното дружество.
В резултат на неосчетоводените първични счетоводни документи за покупки и
формирания извод за укритите продажби, ревизиращите са приели, че са налице обстоятелства по смисъла
на чл. 122, ал. 1, т. 2 от ДОПК – данни за укрити приходи, поради което и
ревизията е извършена по реда на чл. 122 от ДОПК.
При така установеното обстоятелство по чл.122 ал.1 т.2 от ДОПК на Е. е връчено
Уведомление по чл. 124, ал. 1 от ДОПК, с което е известен, че данъчната основа
на задълженията ще бъде определена по реда на чл. 122 от същия кодекс, като
едновременно с това му е предоставена възможност в 14-дневен срок да представи
доказателства и да вземе становище. На основание чл. 17, ал. 1, т. от ДОПК на
лицето е връчено и Уведомление за разясняване правата на задълженото лице в
производството по ДОПК. Заедно с уведомлението е връчено и ИПДПОЗЛ, с които от
лицето е изискано попълване и на декларация по чл. 124, ал. 3 от ДОПК за периодите,
за които са налице обстоятелствата по чл. 122, ал. 1 от кодекса. В отговор на
това, от страна на ЕТ „Прополис – Карим Е.“ са представени декларации по чл.
124, ал. 3 от ДОПК за 2007 г., 2008 г., 2009 г. и 2010 г.
След направен анализ на така събраните доказателства, ревизиращите органи
констатират, че едноличният търговец не е завел в счетоводството си фактури за
доставка на стоки и същите са продадени без да се отразят в счетоводните регистри
на дружеството, което е довело и до провеждането на процесната ревизия по реда
на чл. 122 от ДОПК, т.е. до определяне на данъчната основа за нуждите на облагане
с ДДС за процесните периоди по реда на чл.122 ал.2 от ДОПК.
Извършен е анализ на относимите към ревизираното лице обстоятелства по
чл.122 ал.2 от ДОПК и по-конкретно като са взели предвид следните
обстоятелства:
по т. 1 - вида и характера на фактически осъществяваната дейност - за проверяваните
периода дружеството е осъществявало търговия на дребно с хранителни и други
стоки;
по т. 2 - платените данъци, мита, такси, вноски и други публични вземания -
от информационните масиви на ТД на НАП са установени данните за платени преки и
косвени данъци (л. 37 гръб);
по т. 3 - движението и остатъците по банковите сметки — от представените
банкови документи са проследени извършените плащания към доставчици и други
институции;
по т. 4 - официалните документи и документите с достоверни данни –
информация от търговски банки и др. институции;
по т. 5 – наемна цена за недвижимите имоти, в които се упражнява цялостно
или частично дейността – през ревизираните периоди е заплатен наем в общ размер
на 21 420 лева;
по т. 6 - търговското значение на мястото, където се извършва дейността -
обектът, от който задълженото лице упражнява дейността се намира в гр.
Момчилград;
по т. 7 – капиталът и пазарната цена на придобитите имущества към момента
на придобиването – закупени са два броя МПС, марка ГАЗ 66;
по т. 8 - брутните приходи/доходи
(оборота) – облагаеми доставки от продажби на стоки на дребно в хранителен
магазин по справки декларации за периода 2007 г. – данъчна основа в размер на
144 296,77 лева и ДДС – 28 859,36 лева, за периода 2008 г. – данъчна
основа в размер на 140 099,19 лева и ДДС – 28 019,89 лева, за
периода 2009 г. – данъчна основа в размер на 134 171,16 лева и ДДС – 26 834,25
лева и за 2010 г. – данъчна основа в размер на 131 355,03 лева и ДДС –
26 271 лева;
по т. 9 - броя на заетите за осъществяване на дейността лица – през периода
2007 г. – 2010 г. са наети две лица;
по т. 15 – получените и извършените доставки и упражненото право на приспадане
на данъчен кредит – през ревизираните периоди са установени неотчетени разходи
под формата на отчетна стойност на продадените стоки и неотчетени приходи от
последващи продажби на стоки. При направения анализ по месеци на покупките на
стоки е установено, че не са отчетени приходи от продажба на стоки по години,
както следва: за 2007 г. в размер на 13 873,59 лв., за 2008 г. –
13 487,47 лв., за 2009 г. – 1 153,13 лв. и за 2009 г. – 3 499,35
лв.
Въз основа на събраните доказателства и след направения анализ, ревизиращите
органи са определили надценка в размер между за тютюневите изделия и
надценки за продажбата на другите стоки по години, както следва: за 2007 г. в
размер на 11%, за 2008 г. в размер на 16,88% и за 2009 г. в размер на 29,43%,
в резултат на което са формирали данъчна основа за облагане, респ. са начислили
допълнително ДДС по периоди, както следва:
- за данъчни периоди мм. 06, 08, 09, 10, 11 и 12.2007г. в общ размер на 591,75
лева, ведно с прилежащи лихви;
- за данъчни периоди мм. 01, 02, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10 и 11.2008 г. в
общ размер на 2 725,48 лева, ведно с прилежащи лихви;
- за данъчни периоди мм. 01, 02, 03 и 06.2009 г. в общ размер на 230,63
лв., ведно с прилежащи лихви в общ размер на 68,57 лв.;
- за данъчни периоди мм. 08 и 09.2010 г. в общ размер на 53,75 лв., ведно с
прилежащи лихви.
При определяне на данъчната основа на приходите от продажби основно са ползвани данни, съдържащи се в документи,
предоставени от доставчиците, както и от предоставените счетоводни документи
на ревизирания субект. За всеки вид стока от фактурите за покупка,
неосчетоводени от дружеството, е определена продажна цена, а оттам е
формирана и общата продажна стойност на всяка една фактура. По този начин е
определена продажната стойност на стоките, които не са заведени по cметка 304 „Стоки“, но са реализирани, без да е отчетен
оборот от тях. В резултат на това, за посочените по-горе данъчни периоди е
начислен допълнително ДДС в общ размер на 3 601,61 лева, дължим ведно с
прилежащи лихви.
Приет е за установен следния механизъм на доставките: извършвани са
със специализиран транспорт на
доставчиците; стоките са получавани в обекта, експлоатиран от ревизираното
лице или от складове на доставчиците, като за някои от доставките приемо -
предавателни протоколи не са съставяни, тъй като стоките са индивидуализирани
подробно и точно в самите фактури. Плащанията са извършвани в брой, при
доставката на стоката, като последното се удостоверява и от представените
хронологични регистри за отчитане на продукцията и обяснения от съответните
контрагенти, а всяка издадена фактура е подписана от лицето, което я е издало/
и след като въпросните фактури са
отразени в дневниците за продажби, справките - декларации и в счетоводните
регистри на доставчиците и не са отразени в счетоводството на жалбоподателя,
както и през процесните периоди не са установени липси или излишъци на стоки,
от страна на ревизиращите органи е прието, че стоките по фактурите са били
реализирани, полученият приход е укрит, а косвения данък неотчетен като
задължение към бюджета.
При така установеното от фактическа страна, съдът намира, че спорът между
страните по делото се концентрира във въпроса за реалното получаване на стоките
по процесните фактури и надлежното им отразяване в счетоводството на жалбоподателя,
респ. реалзирането на приходите от последващите им продажби, след като част от
документите не носят подпис на
получателя; а част от тях макар и формално да носят подпис на
представляващия жалбоподателя, всъщност не са подписани от К.Е., поради което е
оспорено тяхното авторство.
По трета група доставки – съдът констатира, че липсват изложени каквито и
да е съображения от страна на жалбоподателя в никоя от уточняващите му молби
/по фактурите на “Метро Кеш енд Кери България”ООД, тези издадени от “Кавен Орбико”ООД
през 2008г.; по издадените от “Спийдстар”ЕООД, извън фактури № №
**********/05.03.2009г., № **********/03.06.2009г. и № **********/09.03. 2009г.,
които са оспорени по реда на чл.192 от ГПК във вр. с § 2 от ДР на ДОПК; от “Мери
Ан”ООД; от “Салко”ООД; от “Ве и Ем”ООД; от ЕТ”Марио-73”; от “Фортуна Ком”ООД и
“Ганчев”ЕООД/, част от които носят и подпис за получател, като автентичността
на тези документи не бе оспорена в хода на процеса.
По една четвърта група доставки – по фактури № № ********** от 18.08.
2010г. и № ********** от 15.09.2010г. издадени от “Табако Трейдинг Партнър”ООД
оспорващият поддържа тезата,че същите са намерили отражение в счетоводството
му, за което е представил доказателства още в хода на ревизията.
В хода на съдебното обжалване се представят писмени доказателства – 7 броя
фактури, издадени от „Фортуна ком“ ООД (л. 894 – 900) и фактура № 5000003587
от 26.09.2007 г., издадена от „Салко“ ООД (л. 800).
По отношение на три броя фактури с издател „Спийдстар“ ЕООД (описани в молба
вх. № 18453/08.10.2012 г., л. 803) се заявява, че същите не носят подпис в графа
„получил“ на собственика на едноличния търговец, като по отношение на които се
откри производство по реда на чл.192 от ГПК във вр. с § 2 от ДР на ДОПК по
оспорване автентичността на подписът положен от името на представляващия оспорващия.
Във връзка с посочените фактури, от страна на третото неучастващо по делото
лице „Спийдстар“ ЕООД са представени като доказателство три броя протоколи
по чл.116 от ЗДДС (л. 821 – 823), с които се анулират погрешно издадени на ЕТ
„Прополис – Карим Е.“ фактури.
По делото е прието заключение по допусната съдебно – графологична експертиза,
изпълнено от вещото лице М.С., без направени възражения от страните по
делото. След съпоставка на сравнителен материал, даден от жалбоподателя К.Е. на
л. 831 по делото и подписите, положени върху заверените копия на фактури №№
1243/05.03.2009 г., 1259/09.03.2009 г. и 1542/03.06. 2009 г. (л.304 – 305)
вещото лице е направило извод, че подписите, положени срещу изписания текст
„получател“ не са изпълнени от К.Е..
В този смисъл съдът приема, че оспорването на авторството на подписа, положен
от името на К.Е. под фактури № № **********/05.03.2009г., №
**********/03.06.2009г. и №**********/09.03.2009г., издадени от “Спийстар”ЕООД
на ЕТ”Прополис – К.Е.” бе успешно проведено, като тези документи са неистински
относно това обстоятелство.
Безспорно е също така и че самият доставчик е установил грешката при издаването
им и ги е анулирал по реда на чл.116 от ЗДДС.
В този смисъл и обосновано е да се приеме, че оспорващия не е получател на
стоките по тези фактури.
По делото е прието заключение по допусната съдебно – счетоводна експертиза,изпълнено
от вещото лице Б.В., без направени възражения от страните по делото. Вещото
лице е констатирало, че на жалбоподателя К.Е., действащ като ЕТ „Прополис – К.Е.“
е начислен ДДС по конкретно издадени фактури, по доставчици, както следва:
- „Мери Ан“ ООД – по 6 броя фактури, издадени през данъчни периоди мм. 06,
09, 10 и 11.2007 г., м. 01.2008 г., м. 02.2009 г. и м. 10.2010 г.; разплащането
по доставките е извършено в брой, като начинът на осчетоводяване на доставките е
описан на л. 874;
- „Салко“ ООД – по 2 броя фактури, издадени през данъчни периоди мм. 08 и
09.2007 г.; разплащането по доставките е извършено в брой, като начинът на осчетоводяване
на доставките е описан на л. 874 – 875;
- „Ве и Ем“ ООД – по 6 броя фактури, издадени през данъчни периоди мм. 10 и
11.2007 г., мм 02, 05, и 07.2008 г.;
разплащането по доставките е извършено в брой, като начинът на осчетоводяване на
доставките е описан на л. 875;
- „Спийдстар“ ЕООД – по 8 броя фактури, издадени през данъчни периоди м.
12.2007 г., мм. 01, 07, 08 и 10.2008 г., м. 03 и 06.2009 г.; разплащанията по
доставките е извършено в брой, като начинът на осчетоводяване на доставките е
описан на л. 875 – 876;
- „Кавен Орбико“ ООД – по 16 броя фактури и 1 брой кредитно известие,
издадени през данъчни периоди мм. 01, 02, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10 и 11.2008
г.; разплащанията по доставките е извършено в брой, като начинът на
осчетоводяване на доставките е описан на л. 876 – 877;
- ЕТ „Марио 73“ – по фактура № 1….12882/26.07.2008 г.; разплащането по доставката
е извършено в брой, като начинът на осчетоводяване на доставката е описан на л.
877 – 878;
- „Фортуна ком“ ООД – по 7 броя фактури, издадени пред данъчни периоди мм.
09, 10 и 11.2008 г., 01, 02 и 03.2009 г.; разплащането по доставките е извършено
в брой, като начинът на осчетоводяване на доставките е описан на л. 878;
- „Ганчев“ ЕООД - по фактура №
5900/11.06.2008 г.; разплащането по доставката е извършено по банков път,
като начинът на осчетоводяване на доставката е описан на л. 879;
В съдебно заседание на 10.09.2013 г. вещото лице е направило пояснение относно
механизма на осъществяване на доставките. Същият е различен при различните
доставчици, напр. заявка по телефона, разносна търговия, от склад на съответния
доставчик с транспорт на едноличния търговец. Разплащането по всички доставки
е извършено в брой, документирано с фискални касови бележки, с изключение на
доставката от „Ганчев“ ЕООД, при която разплащането е извършено по банков път.
Всъщност експертът е онагледил единствено и само счетоводното отразяване
на спорните доставки при издателите на фактурите, включително и счетоводното
отразяване на извършеното плащане, но не се констатира в същото това заключение
да се съдържат данни за съпътстващи доставките доказателства – за приемането
и предаването на стоките, за техния транспорт, включително и за наличието на
самите доказателства за извършеното разплащане – издаваните фискални бонове.
При така установеното от фактическа страна, съдът намира следното от прана
страна:
За разрешаването на спора между страните по делото следва да бъдат съобразени
разпоредбите на чл. 122 - 124 от ДОПК, които регламентират особени правила за
извършване на данъчни ревизии, т.н. ревизии при особени случай. Съгласно
нормата на чл. 122, ал. 1 от ДОПК органът по приходите може да приложи установения
от съответния закон размер на данъка към определена от него по реда на ал. 2
данъчна основа, когато е налице някое от обстоятелствата, визирани в т.1 - 7 от
посочената разпоредба.
В случая е прието, наличието на основание по чл.122, ал. 1, т. 2 от ДОПК, съгласно
която разпоредба такова обстоятелство е налице, когато се констатира наличие
на укрити приходи или доходи.
Съгласно правилата за разпределяне на доказателствената тежест в процеса
именно данъчната администрация следва да докаже наличието на основанието по
цитираната правна норма.
Видно от събраните доказателства в хода на ревизионното производство е,
че през процесния ревизиран период
жалбоподателят не е отразил в счетоводството си покупките на различни
количества стоки (тютюневи изделия, хранителни стоки, козметика и др.) от
доставчиците „Кавен Орбико“ ООД, „Мери Ан“ ООД, „Метро Кеш енд Кери България“
ООД, „Салко“ ООД, „Фортуна Ком“ ООД, „Ве и Ем“ ООД, „Спийдстар“ ЕООД и ЕТ”Марио
73” като фактурите за покупка не са осчетоводени, стоките не са заприходени
по счетоводна cметка 304 ”Стоки”, не е отчетена последващата им реализация,
като не са отчетени облагаеми доставки и
приход от продажбата им.
Действително част от тези фактури не носят подпис на представляващия едноличния
търговец, като част от тях погрешно са били издадени на него от доставчиците
му, но друга част безспорно са подписани, т.е. съдържат данни за получаването
им от страна на представляващ едноличния търговец.
В този смисъл и съдът приема, че събраните в хода на административното производство
доказателства безспорно установяват наличието на основанието по чл.122 ал.1 т.2
от ДОПК, възприето от приходната администрация.
По нататък съгласно разпоредбата на чл. 122, ал. 2 от ДОПК данъчната основа
по чл.122 ал.1 се определя след анализ на обстоятелствата, регламентирани изчерпателно
в т.т. 1 - 16 от ал. 1 на чл. 122 от ДОПК. При определяне на данъчната основа
по особения ред на чл.122, ал.1 от ДОПК, органът по приходите е длъжен да
разгледа всички критерии, визирани в нормата на ал.2 с оглед тяхната разностранност.
Достатъчно е обаче да направи анализ на онези от тях, които са относими към
конкретния казус и му позволяват да определи данъчната основа по възможно
най–обективния и достоверен начин по отношение на конкретния ревизиран субект.
Основното възражение на жалбоподателя е за неправилно определяне на облагаемата
основа по чл.122 от ДОПК за процесните ревизирани периоди, тъй като не са
налице реални доставки по фактурите, издадени от доставчиците, тъй като
фактурите не съдържат подпис на получател или тези, които съдържат подпис на получател
не са подписани от собственика на едноличния търговец. Това, от своя страна,
означава, че фактурираните стоки не са получени и не могат да бъдат предмет на
доставки, по които да са реализирани неотчетени приходи.
В хода на съдебното обжалване се ангажираха доказателства за опровергаване
на констатацията за получаване на стоки по три броя фактури №№ 70001243 от 05.03.2009
г., 70001259/09.03.2009 г. и 70001542/03.06.2009 г. (л. 304 – 305), издадени от
„Спийдстар“ ЕООД. От страна на третото неучастващо по делото лице „Спийдстар“ЕООД
се представиха писмени доказателства – протоколи по чл. 116 от ЗДДС, с които
се анулират издадените на ЕТ „Прополис – К.Е.“ фактури. Посредством приетото
заключение на вещото лице С. по съдебно – графологичната експертиза се
установи по несъмнен начин, че подписът, положен в тези фактури, не е изпълнен
от собственика на едноличния търговец К.Е.. Предвид на това, обжалваният
ревизионен акт е незаконосъобразен в тази му част и допълнително начисленият
ДДС е недължим, ведно с прилежащите лихви.
Съдът намира за неправилни изводите
на органите по приходите за реално осъществени доставки с получател ЕТ
„Прополис – К.Е.“ и от доставчици „Фортуна ком“ ООД, „Ве и Ем“ ООД (с
изключение по фактура № 1….13151/03.07. 2008г.), ЕТ”Марио 73” и по фактура № **********
от 26.09.2007г., издадена от “Салко”ООД.
В хода на ревизията при насрещните проверки на всеки един от посочените доставчици
и в хода на съдебното производство се представиха копия на фактури, подписани
само от съставител, които не са подписани от твърдяния получател, като част
от тях (тези, издадени от „Фортуна ком“ ООД) са представени едва в хода на
съдебното производство.
Липсват протоколи за приемане на стоките, като част от доставчиците декларират,
че такива не са съставяни, тъй като стоките са индивидуализирани по вид и
количество в самите фактури. В тази връзка, обясненията на представляващите доставчиците
не могат да се кредитират за по-голямата част от направеното в тях изявление
самостоятелно по аргумент от чл.158 от ДОПК, във връзка с чл. 57, ал. 2, т. 2 и
т. 3 от ДОПК, тъй като изобщо не е установено, че стоките са предадени на
получателя.
Няма приложени нито товарителници, нито пътни листове (с изключение на доставчика
„Ве и Ем“ООД, но извън този, който ще бъде коментиран по-долу останалите
такива всъщност обосновават извода,че получател на стоките по тях са трети
търговци,чиито печати и подпис на представляващ фигурират в същите тези пътни
листове), не са изискани обяснения на шофьорите за транспортирането на доставките
(когато се касае за доставка до търговския обект на едноличния търговец в гр.
Момчилград). Не е установено дали на съответните процесни дати са разходвани
горива за посоченото транспортиране и дали тези разходи участват във формиране
на себестойността на продукцията. Не са представени никакви първични счетоводни
документи, удостоверяващи предаването на стоките и изписването им като
стокови разписки (приложената такава от ЕТ”Марио – 73” не е подписана за получател,
л.352 – гръб, а стоковата разписка, издадена от “Марио”ООД е ирелевантна за спора,
доколкото самият доставчик посочва, че същата е сгрешена и получател на стоките
по нея е трето лице, като с РА не са определяни допълни задължения във връзка
с отношения с този търговец), складови разписки, искания за отпускане на стоково-материални
ценности и др. доказателства.
Във връзка с липсата на подписи,
положени от получателя в част от фактурите, за пълнота следва да се посочи,
че за издадените преди 01.01.2009г., подписът върху фактурата е бил
задължителен. Съгласно разпоредбата на чл.7 ал.1 от ЗСч (в действащата редакция
до 01.01.2009г., бр. 105 от 2006 г.) първичният счетоводен документ, адресиран
до други предприятия или физически лица, съдържа най-малко следната информация:
- наименование и номер, съдържащ само арабски цифри, дата на издаване,
наименование, адрес и номер за идентификация по чл.84 ДОПК на издателя и
получателя, предмет и стойностно изражение на стопанската операция, име,
фамилия и подпис на съставителя. При твърдението за липса на доставка, както
се твърди в жалбата, е налице такова, за отрицателно обстоятелство, като с
твърдението на ответника за наличие на такава, следва да се установи положителният
факт на извършването му. Ако действително е получена доставка на стоки, е
възможно последващо изписване, продажба и формиране на приход от тях, който
може да се приеме за укрит, и който да послужи за определяне на данъчната основа
за облагане на доходите на ревизираното лице.
Отделно от това фактура № **********
от 26.09.2007г., издадена от “Салко” ООД е на обща стойност 1 783,66 лева,
т.е. на значителна такава и за значително количество стоки, в какъвто обем
липсват данни едноличния търговец да е закупувал от който и да е от другите
му доставчици, включително и втората издадена от “Салко”ООД фактура е на
значително по-малка стойност. Това е допълнителен аргумент в подкрепа на извода
на съда, че стоките не са били предназначени за ЕТ”Прополис К.Е.” и никога не
са получавани от него, доколкото по никакъв начин покупката на такова количество
стока не отговаря на обема на конкретно развиваната търговска дейност от
оспорващия.
Тук следва да бъде отбелязано, че с възражението против ревизионния доклад
са представени доказателства за осчетоводяване на всички издадени от „Кавен
Орбико”ООД фактури през 2007г. в дневниците за покупки на едноличния търговец,
предвид на което в ревизионния акт не е начислен данък в тази връзка.
По идентичен начин са взети в предвид и представените доказателства за отразяване
в счетоводството на оспорващия на фактурите, издадени от “Табак Трейдинг
Партнър”ООД, но тази констатация само частично е намерила отражение в РА. Не са
определени допълнителни задължения към бюджета въз основа на по-голямата
част от тези първични счетоводни документи, като единствено са вменени такива
за данъчни периоди месец Август и месец Септември 2010г. във връзка с възприетите
като неосчетоводени фактури № №
********** от 18.08.2010г. и № ********** от 15.09.2010г. издадени от “Табако
Трейдинг Партнър”ООД
Изложеното е видно от внимателния прочит на самия РА, както и се установява
и от заключението на вещото лице по допусната ССчЕ, поради което и неправилно
и в хода на съдебното производство се поддържа тезата, че такива са вменени и
не се дължат.
Съдът от своя страна обаче констатира, че едноличният търговец е отразил в
счетоводството си доставките и по последноцитираните две фактури:№ ********** от 18.08.2010г. и № ********** от
15.09.2010г. издадени от “Табако Трейдинг Партнър”ООД /така ангажираните от едноличния търговец
доказателства, л.779-786 и л. 217-218/, поради което напълно необосновано с РА
е прието обратното, в резултат на което се е стигнало до определяне да
допълнителни задължения за данъчни периоди месец Август и месец Септември
2010г. и в тази му част РА подлежи на отмяна.
В хода на настоящото производство обаче не бе успешно оборена от жалбоподателя
нормативно установената материална доказателствена сила на ревизионния акт по
отношение доставките по фактурите, издадени от „Кавен Орбико“ ООД през 2008г.,
„Мери Ан“ ООД, „Метро“ ООД, „Спийдстар“ЕООД (с изключение на трите цитирани
по-горе 3 броя фактури, издадени от последното дружество), фактура № **********/01.08.2007г., издадена от
“Салко”ООД и фактура № 1….13151/03.07. 2008г.,
издадена от „Ве и Ем“ ООД, включително посредством приетите заключения
на съдебно – графологичната и съдебно - счетоводната експертиза.
Тук следва да бъде отбелязано, че във фактурите с издатели „Ве и Ем“ ООД и
„Метро“ ООД отново не са положени подписи на получателя по доставката, докато
в процесните такива с издател “Кавен Орбико”ООД, “Мери Ан”ООД, “Спийдстар” ЕООД
и по фактура № ********** от 01.08.2007г.,
издадена от “Салко”ООД, е наличен този задължителен реквизит на първичния счетоводен
документ.
По делото обаче е представен съпътстващ доставката от “Ве и Ем”ООД по цитираната
фактура документ – пътен лист от 04.07.2008г., подпечатан включително и с
печат на ЕТ”Прополис К.Е.”, което съставлява доказателство че стоката е транспортирана,
респ. получена от този клиент, след като не е представено доказателство че на
същата тази дата едноличния търговец е получил друга различна от процесната
стока, която е отразил в счетоводството си.
По отношение на фактурите с издател „Метро“ ООД, в жалбата не се сочат конкретни
възражения, а само се твърди, че след като не са положени подписи от собственика
на едноличния търговец доставката не е осъществена. Съдът намира, че по делото
са представени втори екземпляри на фактурите (с отбелязване „системен бон“),
в които са посочени закупени хранителни и други стоки от вида, продаван в
търговския обект на ревизираното лице. Предвид особения механизъм на доставките
– издаване на специална карта за пазаруване („Метро“ карта) и не ангажиране на
доказателства за противното, правилно ревизиращите органи по приходите са приели,
че издадените от този доставчик фактури не са включени в дневниците за покупки
на ЕТ „Прополис – К.Е.“ (именно клиентската карта на едноличния търговец е
използвана в случая), а закупените стоки са продадени в последствие, без да
е начислен ДДС. В крайна cметка вида и количеството на стоките изключва възможността същите да са
били за лична употреба.
По отношение на останалите фактури, в които има положени подписи, само се
твърди в жалбата, че същите не са получени от ЕТ „Прополис – К.Е.“, но не е
оспорено авторството на подписите, поставени под същите, т.е. обосновано е да
се приеме че стоката по всяка една от тях е получена от едноличния търговец и
при липсата на доказателства за наличността им
- е прието, че са били предмет на последващи продажби за което са
начислени и процесните публични задължения.
Или в обобщение по отношение на фактурите с издатели „Кавен Орбико“ ООД (през
2008г.), „Мери Ан“ ООД, „Спийдстар“ЕООД (извън цитираните по-горе три броя
такива), “Метро Кен енд Кери България”ООД, и „Ганчев“ ЕООД, по фактура № ********** от 01.08.2007г., издадена от
“Салко”ООД, и по фактура №
1….13151 от 03.07.2008г., издадена от „Ве и Ем“ ООД, не се ангажираха конкретни
доказателства за опровергаване констатациите на органите по приходите за
невключване на фактурите в дневника за покупки на получателя, съответно за
последващата им продажба, за която не е начислен ДДС, поради което и в тази
му част РА следва да бъде възприет като правилен и законосъобразен.
Предвид изложеното,съдът намира, че неправилно и незаконосъобразно с РА е
доначислен ДДС за внасяне в размер общо на 1 831,26 лева, в резултат на неправилно
възприети като неосчетоводени приходи от продажби на стоки, цитирани във фактурите,
издадени от “Фортуна Ком”ООД, ЕТ”Марио -73”, “Табако Трейдинг Партнър”ООД и „Ве и Ем“ ООД (с изключение по фактура № 1….13151 от
03.07. 2008г.); във фактура № ********** от 26.09.2007г., издадена от “Салко”
ЕООД; и във фактури № № 70001243 от
05.03.2009 г., 70001259/09.03.2009 г. и 70001542 от 03.06.2009г., издадени от
„Спийдстар“ЕООД, както и в резултат на допусната грешка относно определяне
задължението по ЗДДС за данъчен период месец 12.2007г. ведно с прилежащите
на тази сума лихви за забава, поради което и РА в тази му част подлежи на
отмяна.
Доколкото се констатира допусната грешка в пресмятания и относно определяне
на задължението за данъчен период месец 12.2006г., която грешка въпреки че е релевирана
в мотивите на Решението на Директора на Дирекция “ОДОП” – гр. Пловдив, на практика
не е отстранена предвид допусната от него самия грешка в пресмятанията при
постановяване на разпоредителната част на Решение № 928 от 27.047.2014г., то
същата следва да бъде отстранена с настоящото съдебно решение, като се отмени
РА и в частта му за данъчен период месец Декември 2006г. за разликата от 2 646,43
лева до пълния установен размер от 2 746,43 лева, ведно с прилежащата
лихва за забава.
Като краен резултат РА следва да бъде отменен за допълнително начисления
ДДС в размер общо на 1 931,26 лева, ведно с прилежащите лихви за забава, в останалата
му част РА се възприема като правилен и законосъобразен, поради което и
жалбата следва да бъде отхвърлена като неоснователна.
При този изход на делото и предвид направени своевременни искания от страните,
съдът намира, че следва да бъдат присъдени разноски и юрисконсултско възнаграждение,
съобразно уважената и отхвърлената част от жалбата.
На основание чл.161 ал.1 от ДОПК, съразмерно на уважената част от жалбата,
на жалбоподателя се дължат разноски за държавна такса и възнаграждения за вещи
лица в размер на 99,75 лева.
На основание чл. 161, ал. 1 от ДОПК
на ответника по делото се дължи юрисконсултско възнаграждение, съобразно
отхвърлената част от жалбата. Изчислено съгласно разпоредбите на чл. 7 и
чл. 8 от Наредба № 1 от 09.07. 2004г. за минималните размери на адвокатските
възнаграждения, съразмерно на отхвърлената част от жалбата, същото възлиза на 1005,23
лева.
Или като краен резултат след
извършено прихващане на двете ликвидни и изискуеми насрещни вземания до размер
на по-малкото от тях, жалбоподателят следва да бъде осъден да заплати на
ответника сумата от 905,48 лева (деветстотин и пет лева и четиридесет и осем
стотинки).
Ето защо и поради мотивите, изложени по – горе ПЛОВДИВСКИЯТ
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – І отд., ІІІ
състав :
Р Е Ш И
ОТМЕНЯ Ревизионен
акт № ********* от 05.03.2012г., издаден от Н.А. – главен инспектор по приходите
при ТД на НАП - гр. Пловдив, ИРМ Пазарджик, В ЧАСТТА потвърдена и изменена с
Решение № 928 от 27.07.2012г. на Директора на Дирекция “Обжалване и
управление на изпълнението” - гр.Пловдив при ЦУ на НАП, за разликата от 11 622,08
лева до пълния размер на допълнително начисления ДДС за внасяне от 13 553,34 лева, ведно с
прилежащите на тази сума лихви за забава,като НЕЗАКОНОСЪОБРАЗЕН,като
ОТХВЪРЛЯ жалбата в останалата й част като НЕОСНОВАТЕЛНА.
ОСЪЖДА
К.Е.Е., ЕГН: *****, с ЕТ „ПРОПОЛИС – К.Е.“, ЕИК по БУЛСТАТ: ****, с постоянен
адрес: ****** да заплати на Дирекция “Обжалване и данъчно – осигурителна
практика” - гр.Пловдив сумата в размер на 905,48 (деветстотин и пет лева и четиридесет и осем стотинки) лева, разноски по
делото.
РЕШЕНИЕТО подлежи на обжалване пред ВАС на РБ в 14 – дневен срок от
съобщението до страните за постановяването му.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ : /п/
Вярно
с оригинала,
Секретар:
ТК