Решение по дело №1465/2021 на Районен съд - Перник

Номер на акта: 78
Дата: 25 януари 2022 г. (в сила от 10 май 2022 г.)
Съдия: Валери Митков Ненков
Дело: 20211720201465
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 15 септември 2021 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ
№ 78
гр. Перник, 25.01.2022 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – ПЕРНИК, I НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ, в публично
заседание на двадесет и трети ноември през две хиляди двадесет и първа
година в следния състав:
Председател:Валери М. Ненков
при участието на секретаря Биляна П. Миткова
като разгледа докладваното от Валери М. Ненков Административно
наказателно дело № 20211720201465 по описа за 2021 година
за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по чл.59 и сл. от ЗАНН
С Наказателно постановление № 593233-F620845/12. VІІІ.2021год . на
Директор Дирекция„Обслужване“ ТД на НАП-София на основание чл.53 вр.
чл.27/83 ЗАНН и чл.3 ал.2 от ЗАНН и чл.178 от ЗАКОН за данък върху
добавената стойност”/ЗДДС/ на „Маями-Кодас и Суичер“ООД-
ЕИК:***/адрес на управление:гр.Перник ж.к.“Бели Брег“ Бл.10,Ап.8 и
Съдружници и Управители-заедно и поотделно: К.С.Т.К.-ЕГН ********** и
Р.С.-ЕГН **********/ е наложена“Имуществена санкция в размер
700/седемстотин/лева за извършено нарушение на чл.96 ал.10 вр. ал.1 от
ЗАКОН за данък върху добавената стойност”/ЗДДС/, за това, че при
извършена проверка от Дирекция „Обслужване“ ТД на НАП-София и след
извършен преглед на представени документи от страна на дружеството
Маями-Кодас и Суичер“ООД-ЕИК:*** /адрес на управление: гр.Перник
ж.к.“Бели Брег“ Бл.10,Ап.8 и Съдружници и Управители-заедно и поотделно:
К.С.Т.К.-ЕГН ********** и Р.С. – ЕГН: ********** на 16.07.2021г. е
установено следното:Дружество „Маями-Кодас и Суичер" ООД – ЕИК: *** е
вписано в ТР към АВ на 29.12.2020г. със съдружници и управители, заедно и
1
поотделно- К.С.Т.К.- ЕГН: ********** и Р.С.- ЕГН: **********,като същото
осъществява дейност в търговски обект- заведение за бързо хранене „БЪРЗА
ЗАКУСКА ДЮНЕР", находящ се в гр.Перник, пл.„Кракра Пернишки" №
21.При извършената проверка установено, че за периода 29.12.2020г.-
30.06.2021г. дружеството реализира облагаем оборот в размер на 52 185.08лв.
от упражняваната дейност в процесния търговски обект,като първата
продажба е направена на 01.01.2021г.В хода на извършваната проверка е
установено, че за периода от 01.02.2020г.-31.12.2020г. търговски обект -
заведение за бързо хранене „БЪРЗА ЗАКУСКА ДЮНЕР", находящ се в
гр.Перник пл.„Кракра Пернишки" № 21 е стопанисван, респ. осъществява
търговска дейност, „КАРМИ КОДАС-МАЯМИ БЪРЗА ЗАКУСКА" ЕООД –
ЕИК: ***, като за посочения период е реализирал облагаем оборот в размер на
42 247.17лв. К.С.Т.К.-ЕГН **********-съдружник и управител на „Маями-
Кодас и Суичер" ООД-ЕИК *** е едноличен собственик на капитала и
управител и на „КАРМИ КОДАС-МАЯМИ БЪРЗА ЗАКУСКА" ЕООД- ЕИК
***.Налице е последователно извършване на еднородна дейност в един и
същи търговски обект, съгласно чл.96 ал.10 от ЗДДС от „КАРМИ КОДАС-
МАЯМИ БЪРЗА ЗАКУСКА"ЕООД-ЕИК *** и „Маями-Кодас и Суичер"
ООД – ЕИК: *** в резултат на което за периода 01.03.2020г.-28.02.2021г.
„Маями-Кодас и Суичер" ООД – ЕИК: *** реализира облагаем оборот за
регистрация по ЗДДС на основание чл.96 ал.1 вр. чл.96 ал.10 от ЗАКОН за
данък върху добавената стойност”/ЗДДС/ в общ размер на 54 299.18лв./39
192.18лева-реализиран от „КАРМИ КОДАС-МАЯМИ БЪРЗА ЗАКУСКА"
ЕООД – ЕИК: *** за периода м.03.2020г.-м.12.2020г./ и /15 107.00лв.
реализиран от „Маями-Кодас и Суичер" ООД – ЕИК: *** за периода
м.01.2021г.- м.02.2021г./
Против издаденото наказателно постановление в срок е постъпила
жалба от „Маями-Кодас и Суичер“ООД-ЕИК:***/адрес на
управление:гр.Перник ж.к.“Бели Брег“ Бл.10,Ап.8 и Съдружници и
Управители-заедно и поотделно: К.С.Т.К. – ЕГН: ********** и Р.С. – ЕГН:
**********/ в която се оспорва законосъобразността и обосноваността на
издаденото наказателно постановление.
Излагат се доводи, че нарушението визирано в акта и наказателното
постановление не е извършено, че в административно наказателната
процедура са допусни съществени нарушения на процесуални правила,
2
досежно императивните реквизити от съдържанието на акта и наказателното
постановление и досежно налагането на административната санкция.
В съдебно заседание жалбоподателя, не се явява изпраща за
представител адв.Р.З.-ПАК.
Въззиваемата страна, редовно призована изпраща представител Ю.К
М.Кирилова,която изразява становище НП да бъде потвърдено.
Пернишкият районен съд, в настоящия съдебен състав, след като
прецени събраните по делото доказателства по реда на чл.14 и чл.18 от НПК,
както и доводите на страните, намира за установено следното:
Жалбата е подадена в срок по чл. 59 ал. 2 от ЗАНН, от надлежно
легитимирано лице с правен интерес и е допустима,а разгледана по същество
е Частично основателна.
Със АУАН № F 620845/22.07.2021г. съставен от К.А. В.-
М./Инспектор по приходите в НАП-София/ в присъствието на свидетеля Д.Е.
Й. е посочено, че на 16.07.2021г. при извършена проверка е установено
следното: Дружество„Маями-Кодас и Суичер" ООД - ЕИК: *** е вписано в
ТР към АВ на 29.12.2020г. със съдружници и управители, заедно и поотделно-
К.С.Т.К.-ЕГН ********** и Р.С.- ЕГН **********,като същото осъществява
дейност в търговски обект-заведение за бързо хранене „БЪРЗА ЗАКУСКА
ДЮНЕР",находящ се в гр.Перник, пл.„Кракра Пернишки" № 21.При
извършената проверка установено,че за периода 29.12.2020г.-30.06.2021г.
дружеството реализира облагаем оборот в размер на 52 185.08лв. от
упражняваната дейност в процесния търговски обект,като първата продажба е
направена на 01.01.2021г.В хода на извършваната проверка е установено, че
за периода от 01.02.2020г.-31.12.2020г. търговски обект-заведение за бързо
хранене „БЪРЗА ЗАКУСКА ДЮНЕР", находящ се в гр.Перник пл.„Кракра
Пернишки" № 21 е стопанисван, респ. осъществява търговска дейност,
„КАРМИ КОДАС-МАЯМИ БЪРЗА ЗАКУСКА"ЕООД- ЕИК ***,като за
посочения период е реализирал облагаем оборот в размер на 42 247.17лв.
К.С.Т.К.-ЕГН **********-съдружник и управител на „Маями-Кодас и
Суичер"ООД-ЕИК *** е едноличен собственик на капитала и управител и на
„КАРМИ КОДАС-МАЯМИ БЪРЗА ЗАКУСКА" ЕООД-ЕИК ***. Налице е
последователно извършване на еднородна дейност в един и същи търговски
обект, съгласно чл.96 ал.10 от ЗДДС от „КАРМИ КОДАС-МАЯМИ БЪРЗА
3
ЗАКУСКА"ЕООД-ЕИК *** и „Маями-Кодас и Суичер" ООД – ЕИК: *** в
резултат на което за периода 01.03.2020г.-28.02.2021г. „Маями-Кодас и
Суичер" ООД-ЕИК: *** реализира облагаем оборот за регистрация по ЗДДС
на основание чл.96 ал.1 вр. чл.96 ал.10 от ЗАКОН за данък върху добавената
стойност”/ЗДДС/ в общ размер на 54 299.18лв./39 192.18лв.-реализиран от
„КАРМИ КОДАС-МАЯМИ БЪРЗА ЗАКУСКА" ЕООД- ЕИК: *** за периода
м.03.2020г.-м.12.2020г./ и /15 107.00лв.реализиран от „Маями - Кодас и
Суичер" ООД – ЕИК: *** за периода м.01.2021г. - м.02.2021г./- нарушение
на чл.96 ал.10 вр. ал.1 от ЗАКОН за данък върху добавената
стойност”/ЗДДС//чл.96.(1) Всяко данъчно задължено лице, което е
установено на територията на страната, с облагаем оборот 50 000 лв. или
повече за период не по-дълъг от последните 12последователни месеца
преди текущия месец е длъжно в 7-дневен срок от изтичането на
данъчния период, през който е достигнало този оборот, да подаде
заявление за регистрация по този закон. Когато оборотът е достигнат за
период не по-дълъг от два последователни месеца, включително
текущия, лицето е длъжно да подаде заявлението в 7-дневен срок от
датата, на която е достигнат оборотът. (2) Облагаемият оборот е сумата
от данъчните основи на извършените от лицето:1. облагаеми доставки,
включително облагаемите с нулева ставка;2. доставки на финансови услуги по
чл. 46; 3. доставки на застрахователни услуги по чл. 47.(3)В облагаемия
оборот не се включват доставките по ал.2, т. 2 и 3, когато не са свързани с
основната дейност на лицето, доставките на дълготрайни активи, използвани
в дейността на лицето, както и доставките, за които данъкът е изискуем от
получателя по чл. 82, ал. 2 и 3. (4) В облагаемия оборот се включват и
получените авансови плащания по доставки по ал.2, с изключение на
получените авансови плащания преди възникване на данъчното събитие по
чл. 51, ал. 1. В облагаемия оборот се включва и оборотът, реализиран от
преобразуващия се или от отчуждителя, когато същият е регистрирано лице
на основание, различно от този член или чл. 100, ал. 1, или е нерегистрирано
по този закон лице, за период не по-дълъг от последните 12 последователни
месеца преди преобразуването или прехвърлянето в случаите по чл. 10, ал. 1,
т. 1 и 2, както и по т.3 само при непарична вноска на предприятие или
обособена част от него. При отделяне или разделяне, както и при непарична
вноска на обособена част от предприятие се взема предвид оборотът,
4
реализиран при осъществяване на прехвърлените дейности от
преобразуващия се или отчуждителя, а при невъзможност същият да бъде
определен в зависимост от дейностите – пропорционално на прехвърлените
активи.(5) Задължението за регистрация за данъчно задължено лице, което е
установено на територията на страната, възниква независимо от срока, за
който е постигнат облагаемият оборот, но не и за период, по-дълъг от
определения в ал.1.(6) При определянето на облагаемия оборот се взема
предвид данъчния режим на доставките към датата на възникване на
данъчното събитие или към датата на плащането, преди да е възникнало
данъчното събитие по доставката.(7) В облагаемия оборот по ал. 2, т. 1 не се
включват доставките с място на изпълнение на територията на страната по чл.
21, ал. 6, когато са извършени от лице:1. регистрирано на основание чл. 154
или регистрирано в друга държава членка за прилагане на режим извън
Съюза;2. регистрирано в друга държава членка за прилагане на режим в
Съюза, което няма постоянен обект на територията на страната;3.
регистрирано на основание чл. 97б.(8) Независимо от ал. 1 органът по
приходите може да откаже да регистрира лице, на което приходната
администрация е прекратила или отказала регистрация на основание чл. 176,
до отпадане на основанието за отказ за регистрация, съответно основанието за
дерегистрация, или до изтичане на 24 месеца, считано от началото на месеца,
следващ месеца на дерегистрацията или отказа за регистрация.(9) Независимо
от облагаемия оборот по ал.1 всяко данъчно задължено лице по чл. 95, ал.2 е
длъжно в 7-дневен срок преди датата, на която данъкът за облагаемата
доставка на стоки или услуги става изискуем, да подаде заявление за
регистрация по този закон, освен в случаите, в които този закон предвижда
задължение за регистрация по чл. 97, 97б и 98. (10) При последователното
извършване на еднородна дейност в един и същи търговски обект от две или
повече свързани лица или лица, действащи съгласувано, в облагаемия оборот
на всяко следващо лице се включва оборотът, реализиран в обекта от всички
лица, извършвали последователно дейността в съответния обект преди него,
за период, не по-дълъг от последните 12последователни месеца, включително
текущия месец, и се счита за оборот, реализиран от съответното лице през
първия ден на започване на еднородната дейност в обекта от това лице.
Дейността се приема, че е еднородна, когато е налице значителна
идентичност по отношение на две или повече от следните характеристики:
5
предлаганите стоки или услуги, ползваните активи, персонала, търговската
марка/наименованието на обекта, доставчиците/клиентите. (11) Не се
приема, че е налице последователно извършване от две лица на еднородна
дейност, ако е налице прекъсване на дейността за повече от един месец от
датата на преустановяване на дейността от предходното лице и датата на
започване на дейността от лицето, определящо оборота по реда на ал. 10./
Съгласно разпоредбата на чл.96 ал.10 от ЗДДС при последователно
извършване на еднородна дейност в един и същи търговски обект от 2-две
или повече свързани лица или лица действащи съгласувано в облагаемия
оборот на всяко следващо лице се включва оборотът, реализиран в обекта от
ВСИЧКИ лица, извършвали последователно дейността в съответния обект
преди него за период не по-дълъг от последните 12 последователни месеца,
включително текущия месец, и се счита за оборот, реализиран от съответното
лице през първия ден на започване на еднородната дейност в обекта от това
лице.
Съгласно чл.96 ал.1 от ЗДДС всяко данъчно задължено лице с облагаем
оборот 50 000лв. или повече за период не по-дълъг от последните 12
последователни месеца преди текущия месец е длъжно в 7-дневен срок от
изтичането на данъчния период, през който е достигнало този оборот, да
подаде заявление за регистрация по този закон.
„Маями-Кодас и Суичер" ООД – ЕИК: *** е следвало да подаде заявление
за регистрация по ЗДДС до 08.03.2021г./07.03.2021г. е НЕприсъствен ден/.
Нарушението е установено в ТД на НАП София, офис Перник на
16.07.2021г. В резултат на проверката е издаден Акт за регистрация по ДДС
№ 140422102428952 /16.07.2021г.
Анотирана съдебна практикаАнотирана съдебна практика Въз основа на
събраните по преписката доказателства и след проверка по реда на чл.52 ал.4
от ЗАНН административно наказващият орган приел, че са налице
основанията по чл.53 вр. чл.27/83 ЗАНН и чл.3 ал.2 от ЗАНН и чл.178 от
ЗАКОН за данък върху добавената стойност”/ЗДДС/ /чл.178. Данъчно
задължено по този закон лице, което е длъжно, но не подаде заявление за
регистрация или заявление за прекратяване на регистрация в установените по
този закон срокове, се наказва с глоба - за физическите лица, които не са
търговци, или с имуществена санкция-за юридическите лица и едноличните
6
търговци, в размер от 500 до 5000лв./ на „Маями-Кодас и Суичер“ ООД -
ЕИК: ***/адрес на управление:гр.Перник ж.к.“Бели Брег“ Бл.10,Ап.8 и
Съдружници и Управители-заедно и поотделно: К.С.Т.К. – ЕГН: **********
и Р.С. – ЕГН:********** / е наложена “Имуществена санкция в размер
700/седемстотин/лева за извършено нарушение на чл.96 ал.10 вр. ал.1 от
ЗАКОН за данък върху добавената стойност”/ЗДДС/.
Гореизложената фактическа обстановка съдът прие за установена по
несъмнен начин, като взе предвид: АУАН № F 620845/22.07.2021г. съставен
от К.А. В.-М./Инспектор по приходите в НАП-София/, Акт за регистрация по
ДДС № 140422102428952 /16.07.2021г.-л.13, Разписка-л.14, Възражение-л.12,
Покана-л.15,Разпечатка Търговски регистър, както и показанията на
свидетелите: К.А. В.-М./Инспектор по приходите в НАП-София/ и свидетеля
Д.Е. Й.
Съобразно установената фактическа обстановка от правна страна, съдът
намира следното:
При извършване на служебна проверка за законосъобразност на
обжалвания акт, съобразявайки доводите на страните, съдът НЕ констатира
допуснати съществени нарушения на административно наказателната
процедура, опорочаващи законосъобразността на обжалвания
административен акт и обосноваващи отмяната му.
Съображенията са следните:
Производството, предмет на настоящето разглеждане е от
административно наказателен характер при което е необходимо да се
установи налице ли е деяние, същото представлява ли административно
нарушение по смисъла на чл.6 от ЗАНН, ако да- извършено ли е от
посоченото в акта лице и извършено ли е виновно-предпоставките са
абсолютни, като тежестта на доказване лежи върху административно
наказващия орган.
Съставянето на актове за извършеното административно нарушение е
основополагащ елемент от всяко административно производство. Това е
дейност от процесуално естество от чието добросъвестно и законосъобразно
осъществяване зависи в голяма степен ефективността на последващата
юрисдикционна-наказателна дейност на административно наказващия орган .
7
Чрез съставения акт се сезира оторизирания административно наказателен
орган, със съответния административно наказателен спор и се иска от него да
се произнесе по същия, като се внася твърдение, че е налице виновно
извършено административно нарушение от определен вид.
Абсолютно задължително е и в акта за установяване на административно
нарушение и в наказателното постановление административното нарушение,
което е вменено във вина на нарушителя и за което той е санкциониран да
бъде описано точно, прецизно и разбираемо, както и да съдържа всички
обективни и субективни признаци на посочената, като нарушена норма от
съответния нормативен акт .
Също така следва да съществува правно единство между описаното, като
нарушение текстово и цифрово в акта и в наказателното
постановление.
Не на последно място съставеният акт за установяване на
административно нарушение, следва да съдържа всички реквизити, посочени
в чл.42 от ЗАНН.
В съответствие с разпоредбата на чл.43 ал.1 от ЗАНН актът е подписан
от актосъставителя както и от свидетеля по акта. Предявен е на нарушителя
за запознаване с неговото съдържание.
В графата му, предоставяща му възможност да даде обяснения по
нарушението и да изложи възражения се констатираха такива.
При спазване на разпоредбата на чл.43 ал.5 от ЗАНН на нарушителя е
връчен препис от акта срещу разписка.
Последващата втора възможност за излагане евентуални възражения,
законодателя е предоставил на евентуалния нарушител в разпоредбата на
чл.44 от ЗАНН /чл.44.(1) Освен възраженията при съставяне на акта в
тридневен срок от подписването му нарушителят може да направи и
писмени възражения по него. (2) Когато във възраженията си нарушителят
посочи писмени или веществени доказателства, те трябва да бъдат събрани
служебно, доколкото това е възможно./ от която жалбоподателя СЕ е
възползувал.
Издаденото въз основа на него наказателно постановление е необходимо
да съдържа реквизитите, посочени в чл.57 от ЗАНН и да бъде издадено от
8
компетентен орган / в случая същия е оторизиран/.
Изводът на състава е, че при запознаване със всички налични материали
както и относно съставяне на процесния АУАН и издаване на Наказателното
постановление СА спазени установените към съдържанието им императивни
изисквания в чл.42 /”чл.42.Актът за установяване на административното
нарушение трябва да съдържа:1. собственото, бащиното и фамилното име на
съставителя и длъжността му;2. датата на съставяне на акта;3. датата и
мястото на извършване на нарушението;4. описание на нарушението и
обстоятелствата, при които е било извършено; 5. законните разпоредби,
които са нарушени;6. собственото, бащиното и фамилното име и възрастта на
нарушителя, точния му адрес и местоработата, единен граждански номер;7.
имената и точните адреси на свидетелите, единен граждански номер;8.
обясненията или възраженията на нарушителя, ако е направил такива;9. (доп.
- ДВ, бр. 59 от 1992 г.) имената и точните адреси на лицата, които са
претърпели имуществени вреди от нарушението, единен граждански
номер;10. опис на писмените материали и на иззетите вещи, ако има такива, и
кому са поверени за пазене.”/ и съответно чл.57 ал.1 от ЗАНН
/”чл.57.(1)Наказателното постановление трябва да съдържа:1. собственото,
бащиното и фамилното име и длъжността на лицето, което го е издало;2.
датата на издаването и номерата на постановлението;3. датата на акта, въз
основа на който се издава, и името, длъжността и местослуженето на
актосъставителя;4. собственото, бащиното и фамилното име на нарушителя и
точния му адрес, единен граждански номер;5. описание на нарушението,
датата и мястото, където е извършено, обстоятелствата, при които е
извършено, както и на доказателствата, които го потвърждават;
6.законните разпоредби, които са били нарушени виновно;7. вида и
размера на наказанието;8. вещите, които се отнемат в полза на държавата;9.
размера на обезщетението и на кого следва да се заплати;10. дали
наказателното постановление подлежи на обжалване, в какъв срок и пред кой
съд”/, предвид следното:
Конкретно, относно наложеното наказание “Имуществена санкция в
размер 700/седемстотин/лева за извършено нарушение на чл.96 ал.10 вр.
ал.1 от ЗАКОН за данък върху добавената стойност”/ЗДДС// /чл.96.(1)
Всяко данъчно задължено лице, което е установено на територията на
страната, с облагаем оборот 50 000 лв. или повече за период не по-дълъг
9
от последните 12последователни месеца преди текущия месец е длъжно в
7-дневен срок от изтичането на данъчния период, през който е
достигнало този оборот, да подаде заявление за регистрация по този
закон. Когато оборотът е достигнат за период не по-дълъг от два
последователни месеца, включително текущия, лицето е длъжно да
подаде заявлението в 7-дневен срок от датата, на която е достигнат
оборотът.………(10) При последователното извършване на еднородна
дейност в един и същи търговски обект от две или повече свързани лица или
лица, действащи съгласувано, в облагаемия оборот на всяко следващо лице се
включва оборотът, реализиран в обекта от всички лица, извършвали
последователно дейността в съответния обект преди него, за период, не по-
дълъг от последните 12последователни месеца, включително текущия месец,
и се счита за оборот, реализиран от съответното лице през първия ден на
започване на еднородната дейност в обекта от това лице. Дейността се
приема, че е еднородна, когато е налице значителна идентичност по
отношение на две или повече от следните характеристики: предлаганите
стоки или услуги, ползваните активи, персонала, търговската
марка/наименованието на обекта, доставчиците/клиентите. ………./ на осн.
чл.178 от ЗАКОН за данък върху добавената стойност”/ЗДДС/ /чл.178.
Данъчно задължено по този закон лице, което е длъжно, но не подаде
заявление за регистрация или заявление за прекратяване на регистрация в
установените по този закон срокове, се наказва с глоба - за физическите лица,
които не са търговци, или с имуществена санкция - за юридическите лица и
едноличните търговци, в размер от 500 до 5000 лв./ с оглед констатираната
фактическа обстановка /…… на 16.07.2021г. е установено следното:
Дружество „Маями-Кодас и Суичер"ООД-ЕИК *** е вписано в ТР към АВ на
29.12.2020г. със съдружници и управители, заедно и поотделно- К.С.Т.К.-
ЕГН ********** и Р.С.- ЕГН **********,като същото осъществява
дейност в търговски обект- заведение за бързо хранене „БЪРЗА ЗАКУСКА
ДЮНЕР", находящ се в гр.Перник, пл.„Кракра Пернишки" № 21.При
извършената проверка установено, че за периода 29.12.2020г.-30.06.2021г.
дружеството реализира облагаем оборот в размер на 52 185.08лв. от
упражняваната дейност в процесния търговски обект,като първата
продажба е направена на 01.01.2021г.В хода на извършваната проверка е
установено, че за периода от 01.02.2020г.-31.12.2020г. търговски обект-
10
заведение за бързо хранене „БЪРЗА ЗАКУСКА ДЮНЕР", находящ се в
гр.Перник пл.„Кракра Пернишки" № 21 е стопанисван, респ. осъществява
търговска дейност, „КАРМИ КОДАС-МАЯМИ БЪРЗА ЗАКУСКА"ЕООД-
ЕИК *** като за посочения период е реализирал облагаем оборот в размер на
42 247.17лв. К.С.Т.К.-ЕГН **********-съдружник и управител на „Маями-
Кодас и Суичер" ООД-ЕИК *** е едноличен собственик на капитала и
управител и на „КАРМИ КОДАС-МАЯМИ БЪРЗА ЗАКУСКА" ЕООД- ЕИК:
***. Налице е последователно извършване на еднородна дейност в един и
същи търговски обект, съгласно чл.96 ал.10 от ЗДДС от „КАРМИ КОДАС-
МАЯМИ БЪРЗА ЗАКУСКА"ЕООД-ЕИК *** и „Маями - Кодас и Суичер"
ООД-ЕИК *** в резултат на което за периода 01.03.2020г. - 28.02.2021г.
„Маями - Кодас и Суичер" ООД – ЕИК: *** реализира облагаем оборот за
регистрация по ЗДДС на основание чл.96 ал.1 вр. чл.96 ал.10 от ЗАКОН за
данък върху добавената стойност”/ЗДДС/ в общ размер на 54 299.18лв./39
192.18лв.-реализиран от „КАРМИ КОДАС-МАЯМИ БЪРЗА ЗАКУСКА" ЕООД
– ЕИК: *** за периода м.03.2020г.-м.12.2020г./ и /15 107.00лв. реализиран от
„Маями-Кодас и Суичер" ООД – ЕИК: *** за периода м.01.2021г.-
м.02.2021г./…../, подкрепена в пълен обем в с.з от разпитаните по делото
свидетели /К.А. В.-М. и Д.Е. Й./.
Същите лично са констатирали НЕизпълнението на задължението от
страна на дружеството за посочения период установен към момента на
проверката за което е съставен Акт за регистрация по ДДС №
140422102428952 /16.07.2021г.-л.13 с оглед продължилото бездействие на
жалбоподателя.
Процесното дружество е административно наказателен субект по
процеснното нарушение. Констатиран е необходимия оборот на дружеството
за законопосочения период,както и липсата на предприети действия от страна
на дружеството изразяващи се в НЕподаване на въпросната декларация за
регистрация в рамките на 7-дневен срок от изтичането на данъчния период,
през който е достигнало този оборот, да подаде заявление за регистрация по
този закон в размер на 50 000лева, през който дружеството КАРМИ КОДАС -
МАЯМИ БЪРЗА ЗАКУСКА" ЕООД -ЕИК: *** и „Маями - Кодас и Суичер"
ООД – ЕИК: *** за периода 01.03.2020г.-28.02.2021г.„Маями - Кодас и
Суичер" ООД – ЕИК: *** реализирал облагаем оборот за регистрация по
ЗДДС на основание чл.96 ал.1 вр. чл.96 ал.10 от ЗАКОН за данък върху
11
добавената стойност”/ЗДДС/ в общ размер на 54 299.18лв. /39 192.18лв.-
реализиран от „КАРМИ КОДАС-МАЯМИ БЪРЗА ЗАКУСКА" ЕООД – ЕИК:
*** за периода м.03.2020г. - м.12.2020г./ и /15 107.00лв. реализиран от
„Маями - Кодас и Суичер" ООД- ЕИК: *** за периода м.01.2021г. -
м.02.2021г./ респективно,според състава с игнорирането на това задължение
безспорно е консумиран състава на вмененото нарушение.
Съществени процесуални нарушения не се установиха от състава, като
относно възраженията на защитата за наличие на процесуални нарушения не
се приемат по съображения вече изложени по горе.
Относно възражението, че подзащитния му не е разбрал в какво „е
обвинен“ при съставянето на процесния АУАН, поради не разбиране на
Български език,също не се приема предвид следното:
І-Видно от приложения АУАН № F 620845/22.07.2021г. и Разписка,
жалбоподателя лично ръкописно се е подписал в него.
ІІ.Ноторно-известно е,че въпросното дружество „Маями - Кодас и
Суичер" ООД - ЕИК *** упражнява дългогодишна търговска дейност в
центъра на гр.Перник /до бившия „Младешки дом“ в началото на
ул.“Търговска“ срещу х-л„Струма“/, като продава закуски-дюнери и др.,
живее дългогодишно в Р България, има деца които учат в Български училища,
което трудно, много трудно може да се реализира без знание на Български
език/снабдяване, продажби, транспорт,обществен живот и др./, не става
въпрос за лице преминаващо, през територията на страната.
ІІІ.Видно от персонификацията на управител на дружеството жалбоподател
Маями - Кодас и Суичер“ ООД -ЕИК: ***/адрес на управление:гр.Перник
ж.к.“Бели Брег“ Бл.10,Ап.8 и Съдружници и Управители-заедно и
поотделно:К.С.Т.К. – ЕГН: ********** и Р.С. – ЕГН: **********/ същия е
със съответно ЕГН,като съобразно чл.12 ал.1 т.5 от „ЗАКОН за българското
гражданство“/чл.12.(1)Лице, което не е български гражданин, може да
придобие българско гражданство, ако към датата на подаване на молбата за
натурализация: 1. е пълнолетно;2. преди не по-малко от 5 години е получило
разрешение за постоянно или дългосрочно пребиваване в Република
България;3. не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер от
български съд и срещу него няма образувано наказателно производство за
12
такова престъпление, освен ако е реабилитирано;4. има доход или занятие,
което му дава възможност да се издържа в Република България; 5. владее
български език, което се установява по ред, определен с наредба на
министъра на образованието и науката, и 6. е освободено от досегашното си
гражданство или ще бъде освободено от него към момента на придобиване на
българско гражданство.(2) Не се изисква освобождаване от досегашното им
гражданство за:1. лица – съпрузи на български граждани;2. граждани на
държава – членка на Европейския съюз, на държава – страна по
Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на
Конфедерация Швейцария;3. граждани на държави, с които Република
България има сключени договори, с които се установява взаимност./ и
„НАРЕДБА № 5 от 3.09.1999 г. за реда за установяване владеенето на
български език при придобиване на българско гражданство по
натурализация“, въпросните лица се подлагат на съответни изпити
удостоверяващи владеенето на Български език. Що се касае да затрудненията
касаещи “ЗАКОН за данък върху добавената стойност”/ЗДДС/ респ. ДДС,то
относно тези обстоятелства се наемат счетоводни къщи,икономисти предвид
спецификата на материята и за останалите български граждани.

ПО размера на наказанието:
С оглед приложената санкционна разпоредба чл.178 от ЗАКОН за данък
върху добавената стойност”/ЗДДС /чл.178 . Данъчно задължено по този закон
лице, което е длъжно, но не подаде заявление за регистрация или заявление за
прекратяване на регистрация в установените по този закон срокове, се наказва
с глоба - за физическите лица, които не са търговци, или с имуществена
санкция - за юридическите лица и едноличните търговци, в размер от 500 до
5000лв./, същата е над минимума и под средния, който размер, състава
НЕсподеля с оглед на липса на мотиви за това необосновано увеличение, като
намира за по справедлива санкция в размер на 500/петстотин/лева, в който
смисъл процесното НП,следва да бъде изменено.
Мотивиран от изложеното и на основание чл.63, ал.1 от ЗАНН, съдът
РЕШИ:
13
ИЗМЕНЯВА Наказателно постановление № 593233-F620845/12. VІІІ.2021год.
на Директор Дирекция „Обслужване“ ТД на НАП-София на основание чл.53
вр. чл.27/83 ЗАНН и чл.3 ал.2 от ЗАНН и чл.178 от ЗАКОН за данък върху
добавената стойност”/ЗДДС/ на „Маями-Кодас и Суичер“ООД-
ЕИК:***/адрес на управление:гр.Перник ж.к.“Бели Брег“ Бл.10,Ап.8 и
Съдружници и Управители-заедно и поотделно:К.С.Т.К.-ЕГН ********** и
Р.С.-ЕГН **********/ е наложена “Имуществена санкция в размер
700/седемстотин/лева за извършено нарушение на чл.96 ал.10 вр. ал.1
от ЗАКОН за данък върху добавената стойност”/ЗДДС/, като НАМАЛЯВА
наложената “Имуществена санкция в размер на 500/петстотин/лева.
РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно обжалване пред Административен
съд–гр.Перник на основанията, предвидени в Наказателно-процесуалния
кодекс и по реда на Глава ХІІ-та от Административно процесуалния кодекс-в
14-дневен срок от съобщаването му на страните.
Съдия при Районен съд – Перник: _______________________
14