Р Е
Ш Е Н
И Е
№ 297 15.08.2018
година, град Разград
В И М Е Т О
Н А Н А Р О Д А
РАЗГРАДСКИЯТ РАЙОНЕН
СЪД на шестнадесети юли
две хиляди и осемнадесета година
В публичното заседание в следния състав
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ДОРОТЕЯ
ИВАНОВА
секретар Галя Мавродинова
прокурор ......................,
като разгледа докладваното от съдията АНД № 425 по описа за 2018г.
за да се произнесе, съдът съобрази следното:
Производството е по реда на чл.59 и сл. от ЗАНН.
Постъпила е жалба от “АРОН ЛОГИСТИК” ООД гр. Разград против
наказателно постановление № 37-0000284 от 16.05.2018г. на Началник Областен отдел „Автомобилна
администрация”– гр. Разград, с което за нарушение на чл.7б, ал.1, изр.1 пр.2 от
ЗАвП и на основание чл.96г, ал.1, пр.2 от ЗАвП на обжалващото дружество
е наложено адм. наказание „имуществена санкция” в размер на 3000 лв. Счита, че
наказателното постановление е незаконосъобразно и моли за отмяната му.
В съдебно заседание повереникът на жалбоподателя поддържа жалбата.
Административно наказващият орган редовно призован, не
изпраща представител и не заявява становище по жалбата.
Районна прокуратура гр.Разград при редовност в
призоваването, не се явява представител и не заявява становище по жалбата и НП.
Разградският районен съд, след като прецени събраните по
делото доказателства, намира за установено от фактическа страна следното:
С обжалваното Наказателно постановление № 37-0000284 от 16.05.2018г.
на Началник Областен отдел „Автомобилна
администрация”– гр. Разград за нарушение
на чл. 7б, ал.1, изр.1 пр.2 от ЗАвП и
на основание чл.96г, ал.1, пр.2 от ЗАвП на
обжалващото дружество е наложено адм. наказание „имуществена санкция” в размер на 3000 лв. Същото
наказателно постановление е издадено въз основа на Акт за установяване на административно
нарушение № 249192/03.04.2018г., съставен на жалбоподателя от инспектор към ОО
“АА” Търговище. В НП е отразено, че на
03.04. 2018г. в Областен отдел “АА” гр. Разград, бул. Априлско въстание №3, при
извършване на комплексна проверка на превозвача, извършващ международен превоз на товари с Лиценз № 7626/03.10.2016г.,
се установило, че превозвачът е допуснал лицето Д.Д.да управлява товарен автомобил Мерцедес Акрон с
рег. № … от категория № 3, без да притежава карта за квалификация на водач. Прието е, че така е нарушен чл. 7б, ал.1, изр.1 пр.2 от
ЗАвП и обжалващото дружество е санкционирано на
основание чл.96г, ал.1, пр.2 от ЗАвП.
Като свидетел е разпитан актосъставителя
Д.С., който в показанията си потвърждава отразените в акта и НП констатации,
като уточнява, че проверката е била извършена та основание писмо от
изпълнителния директор и командироването им в гр.Разград. Проверката е била
комплексна и са констатирали множество нарушения.
Въз основа на така установеното от
фактическа страна, съдът намира за установено от правна страна следното: Съдът намира,
че при издаването на АУАН и НП са допуснати
съществени нарушения на нормативните правила, което обуславя отмяната на НП,
като незаконосъобразно. На първо място следва да се посочи, че в Наказателното
постановление няма указание относно
действителното място на нарушението. Сочи се, че нарушението било установено
при проверка на фирмата в Областен отдел “АА” Разград, но това не е реалното
място на нарушението, а мястото където е извършена документална проверка. Не е
ясно дали изобщо по някакъв начин соченото нарушение се свързва с
териториалната компетентност на Областен отдел “АА” Разград, тъй като в НП не
се казва нищо по този въпрос. В случая действителното
мястото на нарушението следва да се свърже с маршрута на извършвания превоз и
тези данни са били установими от проверената от
проверяващите документация, включително тахографски
данни. В НП обаче такива данни не са отразени, което само по себе си води до
незаконосъобразност на НП, тъй като е
нарушено изискването на чл.57, ал.1, т.5 от ЗАНН. Като цяло от очертаната
фактическата обстановка е неясно какво се визира – посочено е, че водач е
допуснат да управлява товарен автомобил, без да е ясно дали се визира извършван
превоз по маршрут или друга някаква форма на управление на автомобил. Тази неяснота сама по себе си се явява още
едно нарушение на чл. 57, ал.1, т.5 от ЗАНН. Всичко това нарушава правата на
санкционираното лице, води до незаконосъобразност на Наказателното
постановление и налага отмяната му на формално основание.
Задължение на административнонаказващият
орган е да индивидуализира нарушението
от обективна и субективна страна,
като посочи съответните нарушени норми и състави на административни нарушения, което обаче в случая очевидно не е сторено.
Ето защо съдът намира,
че в случая издаденото НП се явява
неправилно и незаконосъобразно,
поради което и следва да бъде отменено от съда.
Воден от изложените съображения, Съдът
Р Е
Ш И :
ОТМЕНЯ КАТО НЕЗАКОНОСЪОБРАЗНО Наказателно
постановление № 37-0000284 от 16.05.2018г. на
Началник Областен отдел „Автомобилна администрация” –гр. Разград, с
което за нарушение на чл. 7б, ал.1, изр.1 пр.2 от ЗАвП и на основание чл.96г, ал.1, пр.2 от Закона за
автомобилните превози на обжалващото дружество “АРОН ЛОГИСТИК” ООД гр. Разград е
наложено административно наказание
„имуществена санкция” в размер на 3000 лв.
Решението подлежи на касационно
обжалване пред Административен съд – Разград в 14-дневен срок от съобщаването
му на страните.
РАЙОНЕН
СЪДИЯ: