Р Е Ш Е Н И Е
№
гр. Кърджали, 09.12.2022 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
Административен съд - Кърджали в открито заседание на двадесет и девети
ноември през две хиляди двадесет и втора година в състав:
СЪДИЯ: АЙГЮЛ ШЕФКИ
при секретаря Мариана
Кадиева, като разгледа докладваното от съдия Шефки адм.дело №439/2022 г. по описа на КАС, и за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството е по реда на чл. 95 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс /ДОПК/
.При
така установените факти, съдът формира следните
правни изводи:
Жалбата
е допустима, като подадена срещу индивидуален административен
акт, който подлежи на съдебен контрол за законосъобразност, от надлежна страна с
правен интерес от оспорването, след изчерпване на възможността за оспорване
на отказа по административен ред. В административната преписка липсват данни за
датата на съобщаване на решението на директора на ТД на НАП-Пловдив, поради което
съдът приема, че същата е подадена в срока по чл.95, ал.1 ДОПК.
Разгледана
по същество жалба е неоснователна
При
проверката за законосъобразност на оспорения акт, съдът намира, че решението е валиден акт, издаден от административен
орган в кръга на неговата компетентност и в предписаната от закона писмена форма.
Съгласно чл. 88, ал. 2, вр. с чл.89, ал.1 от ДОПК, удостоверения съгласно правилата
за координация на системите за социална сигурност, се издават по реда на глава ХII от ДОПК, по искане на заинтересованото
лице, отправено до компетентната териториална дирекция.
В разпоредбата
на чл. 14 § 1 от Регламента за прилагане е предвидено, че за целите на прилагането
на чл. 12 § 1 от Основния регламент, "лице, което осъществява дейност като
заето лице в държава-членка от името на работодател, който обичайно осъществява
дейността си в нея, и което е командировано от този работодател в друга държава
членка" включва лице, което е наето с цел да бъде командировано в друга държава
членка, при условие, че непосредствено преди да започне работа, спрямо съответното
лице вече се е прилагало законодателството на държавата членка, в която е установен
неговият работодател. В случая и съгласно българското законодателство към
"категорията заети лица" спадат всички осигурени лица по реда на чл.
4, ал. 1 от КСО.
Установи се от доказателствата по делото, че
работодателят „***“ ЕООД е дружество, регистрирано в ТР на 07.12.2017 г., със седалище
в РБългария, като осъществяваната от дружеството икономическа дейност е такава по
предоставяне на работна сила за временна заетост, с код по КИД 7820. Дружеството
има регистрация по ЗДДС от 04.05.2018 г., като от м.05.2018 г. е подавало
справки – декларации по ЗДДС. Към датата на регистрацията по ЗДДС дружеството
няма реализиран оборот, видно от подадената декларацията по чл.92 от ЗКПО и събраните
данни за липса на регистрирано фискално устройство. Видно от подадените от дружеството
месечни справки-декларации по ЗДДС за периода от месец 05.2018 г. до месец
12.2018 г., декларираните в клетка 11 доставки на територията на Р България са в
размер на *** лв., като доставките на услуги
по чл.21, ал.2 от ЗДДС, с място на изпълнение на територията на друга държава членка
/клетка 17/ са общо в размер на *** лв. Респ., реализираният от дружеството оборот
на територията на Р България, за горния период е 2.38 %, а този, реализиран в чужбина
– 97,62 %. Дори да се включат сумите по представената на 10.08.2022 г. справка от
управителя на дружеството, за реализиран от дружеството оборот в размер на *** лв.
през м.03.2018 г. и м.04.2018 г., промяната на последното процентно съотношение
е незначителна. Не са налице и договори или предварителни оферти за сключване на
договори с евентуални доставчици и/или клиенти на територията на страната. Представен
е единствено договор за наем на недвижим имот, сключен на 23.04.2018 г., който е
предвидено да се ползва за офис на дружеството.
Водим от горното и на основание чл. 172, ал. 2 от
АПК, съдът