№ 219
гр. Стара Загора, 10.03.2025 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – СТАРА ЗАГОРА, IV-ТИ ГРАЖДАНСКИ СЪСТАВ, в
публично заседание на десети февруари през две хиляди двадесет и пета
година в следния състав:
Председател:Велина Пенева
при участието на секретаря Тонка Т. Вълчева
като разгледа докладваното от Велина Пенева Гражданско дело №
20245530102450 по описа за 2024 година
Предявен е установителен иск с правно основание чл.422, ал.1 ГПК, във връзка с
чл.266, ал.1 от ЗЗД и с правно основание чл.422, ал.1 ГПК, във връзка с чл.92 ЗЗД, и с правно
основание чл.422, ал.1 ГПК, във връзка с чл.205 ЗЗД и чл.86 ЗЗД.
Ищецът твърди, че въз основа на подадено заявление за издаване на заповед за
изпълнение на парично задължение по реда на чл.410 от ГПК, срещу длъжника К. Б. Г. е
образувано ч.гр.д №1217/2024г., по описа на Районен съд - Стара Загора. Против длъжника
била издадена Заповед за изпълнение на парично задължение в размер на 780.84лв. Във
връзка с връчване на заповедта за изпълнение на парично задължение на длъжника при
условията на чл. 47, ал. 5 ГПК, предявява на основание чл. 422, във вр. с чл. 415 ГПК иск за
установяване на вземането по издадената заповед за изпълнение в размер на 780.84 лв.,
която сума представлявала цена на потребени и незаплатени месечни абонаментни такси за
потребление на мобилни услуги, незаплатени лизингови вноски, както и неустойка за
предсрочно прекратяване на договор/и за мобилни услуги. Длъжникът К. Б. Г. бил абонат на
дружеството - доставчик на мобилни услуги „Йеттел България“ ЕАД, с предишно
наименование „Теленор България“ ЕАД със сключени договори, както следва:
- от дата ***., за ползване на мобилен номер ***, с подписано към него Допълнително
споразумение от дата ***г., с което абонатът избрал месечна абонаментна такса в размер на
24.99лв. с ДДС за срок от 24 месеца, подписал договор за лизинг на устройство от дата ***г.,
с месечна вноска в размер на 22.09лв. всяка, за 23 месеца, договор за лизинг на базови
аксесоари от дата ***г., с лизингова вноска в размер на 2.32лв. всяка, за 23 месеца, за които
абонатът подписал договор за застраховка на устройство от дата ***г.;
1
- от дата ***г., за ползване на мобилен номер ***, с подписано към него
Допълнително споразумение от дата *** г., с което била избрана месечна абонаментна такса
в размер на 16.99 лв. с ДДС, за абонаментен план „Тотал“ за срок от 24 месеца;
- от дата *** г., за ползване на мобилен номер *** и договор за лизинг на устройство
от *** г., с което абонатът избрал месечна абонаментна такса в размер на 18.99 лв. с ДДС , за
план „Тотал +“, със срок на споразумението 24 месеца, с което на абоната е предоставено за
ползване устройство.
Въз основа на посочения договор ответникът ползвал предоставяните от дружеството
мобилни услуги, като потреблението било фактурирано под клиентския номер на абоната
№***.
Съгласно чл. 26 от Общите условия на мобилния оператор „при ползване па услуги
чрез индивидуален договор заплащането на ползваните услуги се извършва въз основа на
фактура, която се издава ежемесечно на името на потребителя. При сключване на
индивидуален договор всеки потребител -страна по договора бива уведомен за датата от
месеца, на която ще му бъде издавана фактура. Неполучаването на фактурата не
освобождава потребителя от задължението му за плащане на дължимите суми“.
За потребените от абоната-ответник услуги за периода 01.11.2021 до дата 31.03.2022,
ищецът издал:
- Фактура №**********/01.12.2021г. за отчетния период на потребление от 01.11.2021
- 30.11.2021 с дължима стойност за плащане в размер на 105.63 лв. за месечни абонаментни
такси за потребените от абоната по договора услуги;
- Фактура №**********/01.01.2022 г. за отчетния период на потребление от
01.12.2021 - 31.12.2021 с дължима стойност за плащане в размер на 106.58 лв. за месечни
абонаментни такси за потребените от абоната по договора услуги;
- Фактура №**********/01.02.2022 г. за отчетния период на потребление от
01.01.2022 - 31.01.2022 с дължима стойност за плащане в размер на 77.46 лв. за месечни
абонаментни такси за потребените от абоната по договора услуги;
- Фактура №**********/*** г. за отчетния период на потребление от 01.02.2022 -
28.02.2022 с дължима стойност за плащане в размер на 1 1.39 лв. за месечни абонаментни
такси за потребените от абоната по договора услуги;
- Фактура №**********/01.04.2022 г. за отчетния период на потребление от *** -
31.03.2022 с дължима стойност за плащане в размер на 6.99 лв. за месечни абонаментни
такси за потребените от абоната по договора услуги;
- Фактура №**********/01.05.2022 г. за отчетния период на потребление от
01.04.2022 - 30.04.2022 с дължима стойност за плащане в размер на 6.99 лв. за месечни
абонаментни такси за потребените от абоната по договора услуги.
Дължимата сума по издадената крайна фактура №**********/01.05.2022г.,
обективираща цялото процесно вземане била платима в срок 16.05.2022г. Към фактурата
2
било приложено извлечение от потреблението на ползвания мобилен номер. Абонатът
потребил и не заплатил мобилни услуги на обща стойност на 315.04 лв., фактурирани за
четири последователни отчетни месеца - за месец 01/2022г., 02/2022г., 03/2020г., 04/2020г., и
за месец 05/2020г. Неизпълнението на абоната-ответник да заплати стойността на
потребените и фактурирани услуги на стойност на 315.04лв. ангажирало договорната
отговорност на абоната по т. 11 от процесните договори за услуги, като във връзка с чл.75,
вр. с чл. 196, в) от ОУ на мобилния оператор, Теленор прекратил едностранно
индивидуалните договори на ответника за ползваните абонаменти и издал крайна фактура №
**********/01.05.2022г. За посочените месечни отчетни периоди длъжникът не изпълнил
задължението си да заплати на „Йеттел България“ ЕАД сумите за месечни абонаменти,
съобразно използваните от него услуги така, както били фактурирани. При наличието на
неплатени месечни задължения на абоната, операторът го уведомявал по реда на чл. 31а от
Общите условия. След изтичането на срока за плащане, указан във всяка от издадените
месечни фактури и при нерегистрирано плащане на дължимата сума, последователно се
ограничавали първо изходящите обаждания, впоследствие и входящите обаждания на
абоната, като операторът неколкокоратно пращал смс-напомняне за налична незаплатена
месечна фактура. При нерегистрирано плащане, въпреки напомнянията от страна на
Оператора, ползваният телефонен номер бил двустранно спрян, за което абонатът бил
уведомен с поредно смс-известяване. Предоставен бил пореден шанс за плащане на
дължимите месечни суми. След като страните уговорили дължимите по договора плащания
да бъдат платени в определен срок, то сумата ставала изискуема след изтичането на този
срок. Когато денят за изпълнение на задължението бил определен, длъжникът изпадал в
забава след изтичането му /чл. 84, изр. първо ЗЗД/. Съгласно чл. 49 от Общите условия,
Теленор имало право да получава в срок всички плащания, дължими от потребителя в
уговореното количество и на уговореното място. Съгласно чл. 75 от Общите условия при
неспазване, на което и да е задължение по част XIII от Общите условия или в случай, че е
налице неизпълнение на някое от другите задължения на потребителя, Теленор има право
незабавно да ограничи предоставянето на услугите или при условията на т. 196 буква в) да
прекрати едностранно индивидуалния договор с потребителя или да откаже сключване на
нов договор с него. Нито законът, нито договорените между страните условия, вменявали
задължение на кредитора да кани закъснелия длъжник да изпълни задължението си. При
това положение за мобилния оператор възникнало потестативното право едностранно да
прекрати договора за мобилни услуги, при това без необходимост да волеизявява изрично
пред абоната намерението си за прекратяване, предвид неколкократните напомняния чрез
смс-известяване до този момент. Датата на деактивация на процесния абонамент била
21.02.2022г., като същата се генерирала автоматично по вградената електронна система на
оператора при нерегистрирано плащане и наличието на незаплатени суми след изтичането
на предвидените в месечните фактури срокове за заплащане и съобразно уговорения краен
срок на действие на ползвания абонамент. На дата ***г., операторът изпратил покана за
изпълнение до ответника, в която били описани задълженията по абонатния номер, посочена
била общодължимата сума, както и бил даден подходящ - десетдневен срок за изпълнение
3
на задължението. Абонатът бил предупреден, че при неплащане на дължимата сума
договорът му ще бъде прекратен. Щом като абонатът избрал да не заплати дължимите суми,
то следвало да понесе отговорността си за неизпълнение на поетите по договор задължения.
Така, абонатът бил в неизпълнение на договорите си, като същият не бил спазил крайния
срок за ползване на абонаментите, както следва:
- за мобилен номер *** до ***г., съгласно Допълнителното споразумение от дата
***г.;
- за мобилен номер *** до ***г., съгласно Договор за мобилни услуги от дата ***г.;
- за мобилен номер *** до ***г., съгласно Договор за мобилни услуги от дата *** г.
Претендираната неустойка в размер на 212.34лева, представлявала стойността на три
месечни абонаменти такси на ползваната програма за всеки ползван номер. Съгласно т. 11 от
договора, съответно в т.IV-2 от Допълнителното споразумение, в случай на прекратяване на
подписан договор преди изтичане на уговорения срок по вина или инициатива на
потребителя или по нарушение на задълженията му по договора или приложения/документи
свързани с него, същият бил длъжен да заплати за всяка СИМ карта, по отношение на която
е налице прекратяване (1) неустойка в размер на всички стандартни месечни абонаменти за
периода от прекратяване на договора до изтичане на уговорения срок, като сумата не може
да надвишава трикратния размер на стандартните месечни абонаменти, взети без ДДС, (2) а
в случай, че е предоставяна отстъпка от цената на месечния абонамент, потребителят дължи
и възстановяване на част от стойността на ползваните отстъпки, съответстващи на
оставащия срок на договора. (3) В случаите, в които на абоната е предоставено мобилно
устройство за ползване на услуги, съгласно посоченото в подписания договор, или по
предходно подписан документ, чийто срок не е изтекъл Потребителят дължи такава част от
разликата между стандартната цена на устройството (в брой и без абонамент) съгласно
ценовата листа, действаща към момента на сключване на договора и заплатената от него при
предоставянето му (В брой или съответно обща лизингова цена по договора за лизинг),
какъвто съответства на оставащия срок на договора. Видно било, че уговорената клауза била
в унисон с предписанията на Комисия за защита на потребителите и с уговореното в
постигнатата спогодба. Неустойката в размер на 212.34 лева, се формирала, както следва:
- 103.95 лв. за неустойка за предсрочно прекратяване на договорен абонамент от дата
***г. за мобилен номер ***, от които 73.47 лв. представляваща стойността на 3 месечни
абонаментни такси и 30.48 лв. представляваща неустойка за предоставено за ползване
устройство XIAOMI Redmi 9 64GB Dual Grey, с отстъпка от стандартната цена, съгласно т.7
от договора за мобилни услуги от дата ***г.;
- 108.39лв. за неустойка за предсрочно прекратяване на договорен абонамент от дата
***г. за мобилен номер ***, от които 78.67 лв. представляваща стойността на 3 месечни
абонаментни такси и 29.72 лв. представляваща неустойка за предоставено за ползване
устройство MOBIWIRE Oneida 4G Black, с отстъпка от стандартната цена, съгласно Раздел
II, 3.1 от Допълнителното споразумение от дата ***г.
4
Поради прекратяване на договора за мобилни услуги и преустановяване на
предоставяните услуги, на основание т. 12, ал. 2 от Общите условия, приложени към
лизинговите договори, дължимите месечните вноски за предоставеното на абоната мобилни
устройства, както и за предоставения пакет от аксесоари били обявени за предсрочно
изискуеми. Съгласно чл. 3 (2) от договора за лизинг, сключен към абонамента за мобилния
номер „Месечните лизингови вноски се фактурират от лизингодателя и заплащат от
лизингополучателя съгласно сроковете, условията и начина за плащане на задълженията на
лизингополучателя в качеството му на абонат на мобилни услуги, съгласно сключения
между страните договор за предоставяне на такива услуги и Общите условия на „Теленор
България“ ЕАД“.
При сключване на процесните договори била посочена предпочетена дата на
фактуриране на услугите 01-во число от месеца. Така, падежът на лизинговите вноски бил
указания в месечните фактури срок за заплащане на фактурираните услуги. Поради
неизпълнението на абоната да заплати в указаните срокове дължими към оператора месечни
плащания, довело до предсрочното прекратяване по вина на абоната на индивидуалния му
абонамент за ползвания мобилен номер, на основание чл.12, ал.2 от Общите условия към
договора за лизинг /„Месечните вноски и други плащания стават предсрочно изискуеми в
случай на прекратяване на договорите за мобилни или фиксирани услуги, както и в случай
на забава на дължими съгласно тези договори плащания“/, са обявени за предсрочно
изискуеми лизинговите вноски, дължими от месеца на издаване на крайната фактура по
всеки абонатен номер, съгласно уговорения погасителен план, както следва:
Длъжникът не заплатил на „Йеттел България“ ЕАД суми за неплатени лизингови
вноски в размер на 253.46 лв., както следва:
- 32.48лв по Договор за лизинг от дата ***г., сключен във връзка с договорен
абонамент за номер ***, по силата на който абонатът е взел мобилни аксесоари на
изплащане посредством 23 месечни лизингови вноски в размер на 2.32 лв. всяка.
Длъжникът не е заплатил 13 бр. лизингови вноски на обща стойност в размер на 30.16 лв.,
дължими за периода от месец 3/2022г. до месец 4/2023г., нито е върнал мобилното
устройство на лизингодателя при условията на чл. 1, ал. 3 от договора за лизинг, поради
което е дължима и допълнителната сума в размер на 2.32 лв по чл.1, ал.2 от договора. Общо
дължимата от длъжника сума възлиза в размер на 32.48 лв.
- 16.72лв. по Договор за лизинг от дата ***г., сключен във връзка с договорен
абонамент за номер ***, по силата на който абонатът взел мобилно устройство MOBIWIRE
Oneida 4G Black на изплащане посредством 23 месечни лизингови вноски в размер на 2.09
лв. всяка. Длъжникът не заплатил 7 бр. лизингови вноски на обща стойност в размер на
14.63 лв., дължими за периода от месец 3/2022 г. до месец 10/2022г., нито е върнал
мобилното устройство на лизингодателя при условията на чл. 1, ал. 3 от договора за лизинг,
поради което е дължима и допълнителната сума в размер на 2.09 лв. по чл. 1, ал. 2 от
договора. Общо дължимата от длъжника сума възлиза в размер на 16.72 лв.
- 204.26 лв. по Договор за лизинг от дата *** г., сключен във връзка с договорен
5
абонамент за номер ***, по силата на който абонатът е взел мобилни аксесоари на
изплащане посредством 23 месечни лизингови вноски в размер на 14.59 лв. всяка.
Длъжникът не заплатил 13 бр. лизингови вноски на обща стойност в размер на 189.67 лв.,
дължими за периода от месец 3/2022г. до месец 4/2023г., нито бил върнал мобилното
устройство на лизингодателя при условията на чл. 1, ал. 3 от договора за лизинг, поради
което е дължима и допълнителната сума в размер на 14.59 лв. по чл. 1, ал. 2 от договора.
Общо дължимата от длъжника сума възлиза в размер на 204.26 лв.
Като абонат на обществената телекомуникационна мрежа на мобилния оператор,
ответникът се съгласил и приел Общите условия на оператора за взаимоотношения с
потребителите на мобилни телефонни услуги. Съгласно чл. 49 от Общите условия, Теленор
имал право да получава в срок всички плащания, дължими от потребителя в уговореното
количество и на уговореното място. Според чл. 71 „Потребителят е длъжен да заплаща
определените от Теленор цени по начин и в срокове за плащане, посочени в т. 27 от тези
Общи условия, а именно в срока, указан на фактурата, но не по-късно от 18 дни след датата
на издаването й“. Незаплащането в срок на издадените от оператора на абоната фактури за
ползваните мобилни услуги обусловило правото на Теленор /чл.75 от ОУ/ да прекрати
едностранно индивидуалния договор на ответника. При неспазване на което и да е
задължение по част XIII от тези Общи условия или в случай, че е налице неизпълнение на
някое от другите задължения на потребителя, Теленор имал право незабавно да ограничи
предоставянето на услугите, или при условията на т. 196, в) да прекрати едностранно
индивидуалния договор с потребителя или да откаже сключване на нов договор с него.
Съгласно сключения договор за мобилни услуги, страните имали права и задължения,
описани в него и общите условия на доставчика на мобилни услуги. Към индивидуалния
договор се прилагали клаузите на публикуваните общи условия и те били неразделна част
към него. По силата на същите, индивидуалният договор влизал в сила от момента на
подписването му от страните, а за неуредените случаи в индивидуалния договор били в сила
общите условия на договора за предоставяне на мобилни услуги. В чл. 20 от Общите
условия се сочело, че всички услуги се заплащат в зависимост от техния вид и специфика по
цени, съгласно действащата ценова листа на Теленор. Съгласно чл. 23, б) месечния
абонамент осигурявал достъп до услугите, за които е сключен индивидуален договор и
включва разходите за поддръжка на мрежата и се предплаща от потребителя ежемесечно, в
размери съобразно избрания от потребителя абонаментен план/програма/пакет. По силата на
чл. 26 неполучаването на фактура, не освобождавало потребителя от задължението му за
плащане на дължимата сума. Потребителят отговарял и дължал връщане на оператора и на
всякакви допълнителни /извънредни/ разходи, свързани със събирането на вземания, които
са присъдени по съдебен ред. Съгласно чл. 27 от Общите условия плащането на посочената
във фактурата сума се извършвало в срока указан на фактурата, но не по-късно от 18 дни
след датата на издаването й. При неспазване на срока, потребителят дължал неустойка за
забава в размер на законната лихва за всеки ден закъснение. В конкретният случай
ответникът К. Б. Г. подписал договор за услуги с мобилния оператор, ползвал е процесните
мобилни номера и не бил изпълнил задължението си по договор да заплаща стойността на
6
предоставените услуги, като с това си поведение изпаднал в забава. Издадени били фактури
и в срок не ги бил заплатил. Изпълнен бил фактическият състав на едно договорно
неизпълнение по чл.79 ЗЗД, за което ответникът следвало да понесе отговорността си.
Представените фактури сами по себе си, не били основание за плащане, но длъжникът-
ответник сключил договор и бил ползвал съответната далекосъобщителна услуга, задължил
се да заплаща цената на предоставеното устройство, съгласно уговорения погасителен план,
респ. същият бил в неизпълнение на договора си.
Искането до съда е да постанови решение, с което:
- да признае за установено по отношение на ответника, че дължи на ищеца сумата в
размер на 315.04 лв., представляваща дължими и незаплатени месечни абонаментни такси за
потребление на мобилни услуги, за които са издадени фактури № ********** от
01.12.2021г., № ********** от 01.01.2022г., № ********** от 01.02.2022г., № ********** от
***г., № ********** от 01.04.2022г., № ********** от 01.05.2022г. за периода от 01.11.2021г.
до 30.04.2022г., ведно със законната лихва за забава, считано от датата на подаване на
заявлението по реда на чл. 410 ГПК до окончателното плащане на сумата;
- да признае за установено по отношение на ответника, че дължи на ищеца сумата в
размер на 253.46 лв., оставащите незаплатени лизингови вноски по договори за лизинг,
както следва: 32.48 лв. по Договор за лизинг от дата ***г., сключен във връзка е договорен
абонамент за номер ***, по силата на който абонатът е взел мобилни аксесоари на
изплащане; 16.72 лв. по Договор за лизинг от дата ***г., сключен във връзка с договорен
абонамент за номер ***, по силата на който абонатът е взел базови аксесоари на изплащане;
204.26 лв. по Договор за лизинг от дата ***г., сключен във връзка с договорен абонамент за
номер ***, по силата на който абонатът е взел мобилно устройство XIAOMI Redmi 9 64GB
Dual Grey на изплащане, ведно със законната лихва за забава, считано от датата на подаване
на заявлението по реда на чл. 410 ГПК до окончателното плащане на сумата;
- да признае за установено по отношение на ответника, че дължи на ищеца сумата в
размер на 212.34лв. - неустойка за предсрочно прекратяване на договорен абонамент, от
които: 103.95 лв. за неустойка за предсрочно прекратяване на договорен абонамент от дата
***г. за мобилен номер ***, от които 73.47 лв. представляваща стойността на 3 месечни
абонаментни такси и 30.48 лв. представляваща неустойка за предоставено за ползване
устройство XIAOMI Redmi 9 64GB Dual Grey, с отстъпка от стандартната цена, съгласно т.7
от договора за мобилни услуги от дата *** г.; 108.39 лв. за неустойка за предсрочно
прекратяване на договорен абонамент от дата ***г. за мобилен номер ***, от които 78.67 лв.
представляваща стойността на 3 месечни абонаментни такси и 29.72 лв. представляваща
неустойка за предоставено за ползваме устройство MOBIWIRE Oneida 4G Black, с отстъпка
от стандартната цена, съгласно Раздел II, т.1 от Допълнителното споразумение от дата *** г.
Претендира направените по делото разноски в настоящото и заповедното производство.
В срока по чл.131 ГПК не е постъпил отговор от ответната страна.
В първото по делото съдебно заседание ищеца „Йеттел България“ ЕАД редовно
призовани не изпращат представител, а ответника призован при условията на чл.41 ал.1 ГПК
7
не се явява и не изпраща представител.
От фактическа страна:
Налице са кумулативно предвидените в чл. 238, ал. 1 и чл. 239, ал. 1 ГПК
предпоставки за постановяване на неприсъствено решение против ответника. От същия не е
депозиран писмен отговор на исковата молба в срока по чл. 131 ГПК, негов представител не
се е явил в откритото съдебно заседание по делото, не е направено искане за разглеждане на
делото в отсъствие на ответника, а ищецът е заявил изрично искане да бъде постановено
неприсъствено решение.
С Определението на съда за насрочване на делото са приети само тези писмени
доказателства приложени към исковата молба, като в първото съдебно заседание единствено
е извършен доклад по делото, тъй като не са се явили и двете страни.
Налице са и предпоставките на чл. 239, ал. 1, т. 1 ГПК – с Разпореждане №7189 са
указани последиците от неспазването на сроковете за размяна на книжа и от неявяването в
съдебно заседание. Освен това съдът намира, че е налице и условието, предвидено в чл. 239,
ал. 1, т. 2 ГПК - искът е вероятно основателен с оглед на посочените в исковата молба
обстоятелства и представени документи.
По делото е приложено ч. гр. д. 1217/2024г. по описа на РС Ст. Загора.
Видно от приложен в заверено копие договор за мобилни услуги от ***г. е, че същия
е сключен между „Теленор България“ ЕАД-предходно название на ищцовото дружество и
К. Б. Г..
Видно от приложения по делото Договор за лизинг от ***г. е, че между страните са
възникнали правоотношения с предмет предоставено за временно и възмездно ползване на
следното устройство: XIAOMI Redmi 9 64GB Dual Grey.
Приложен по делото е договор за мобилни услуги сключен между страните от ***г. и
договор за лизинг на за базови аксесоари от ***г.
Приложени по делото са Фактура № ********** от 01.05.2022г. издадена от
ищцовото дружество с получател ответника, ведно с общо потребление; Фактура №
********** от 01.01.2022г. издадена от ищцовото дружество с получател ответника, ведно с
2 бр. общо потребление; Фактура № ********** от 01.02.2022г., ведно с 2 бр. общо
потребление; Кредитно известие № ********** от ***г., ведно с 2 бр. общо потребление;
Фактура № ********** от 01.04.2022г., ведно с общо потребление, Фактура № **********
от 01.09.2022г., Фактура № ********** от 01.12.2021г., ведно с общо потребление.
Налице по делото е Последна покана за доброволно плащане до ответника от ***г.;
Кредитно известие № **********, ведно с 2 бр. общо потребление.
Приложени по делото са Общи условия на Теленор България ЕАД за
взаимоотношенията с потребителите на електронни съобщителни услуги.
Приложени по ч. гр. дело №1217/2024г. по описа на РС Ст. Загора са Договор за
мобилни услуги между „Космо България Мобайл“ ЕООД и ответника от ***. касаещ
8
предпочетен номер ***, договор за мобилни услуги от ***г. с посочен предпочетен
номер*** сключен между „Теленор България ЕАД и ответника, допълнително споразумение
между ищцовото дружество и ответника към договор за мобилни/фиксирани услуги с
мобилен /фиксиран номер *** от ***г. и договор за лизинг от ***г.
Тоест обосновава се извод за възникнали договорни правоотношения, между
страните, в което ответника фигурира като страна, същевременно липсват доказателства за
заплащане на дължимите суми към ищеца.
С оглед наличието на всички кумулативни предпоставки, следва да бъде постановено
неприсъствено решение, с което предявеният от „Йеттел България“ ЕАД иск, против
ответника К. Б. Г. да бъде уважен.
С оглед изхода на делото, на основание чл. 78, ал. 1 ГПК на ищеца се дължат
направените по делото разноски, като за тях е представен списък, а и са налице
доказателства за реалното им извършване - внесена държавна такса в размер на 25лв,
адвокатско възнаграждение -480лв. Следва в полза на ищцовата страна да се присъдят и
разноските по ч.гр.д. 1217/2024г. внесена държавна такса в размер на 25лв, адвокатско
възнаграждение -480лв.
На основание чл. 239, ал. 4 ГПК решението не подлежи на обжалване /така и
определение № 579/28.11.2016 г. на ВКС по гр.д. № 2859/2016 г., I г.о./.
Така мотивиран, Старозагорски районен съд
РЕШИ:
ПРИЗНАВА за установено, по отношение на ответника К. Б. Г., с ЕГН **********, с
адрес: ***, че към него съществува изискуемо вземане на ищеца „Йеттел България“ ЕАД, с
ЕИК:********* със седалище и адрес на управление: гр. София район Младост ЖК
„Младост“ 4 Бизнес парк София сграда 6 представлявано от Марек Слачик и Джейсън
Кристос Кинг, както следва на
сума в размер на 315.04 лв., представляваща дължими и незаплатени месечни
абонаментни такси за потребление на мобилни услуги, за които са издадени фактури №
********** от 01.12.2021г., № ********** от 01.01.2022г., № ********** от 01.02.2022г., №
********** от 01.04.2022г., № ********** от 01.05.2022г., кредитно известие № **********
от ***г.за периода от 01.11.2021г. до 30.04.2022г.,
сума в размер на 253.46 лв. представляваща оставащи незаплатени лизингови вноски
по договори за лизинг, както следва:
-32.48 лв. по Договор за лизинг от дата ***г., сключен във връзка е договорен
абонамент за номер ***, по силата на който абонатът е взел мобилни аксесоари на
изплащане;
-16.72 лв. по Договор за лизинг от дата ***г., сключен във връзка с договорен
абонамент за номер ***, по силата на който абонатът взел базови аксесоари на изплащане;
9
- 204.26 лв. по Договор за лизинг от дата ***г., сключен във връзка с договорен
абонамент за номер ***, по силата на който абонатът взел мобилно устройство XIAOMI
Redmi 9 64GB Dual Grey на изплащане
212.34лв. - неустойка за предсрочно прекратяване на договорен абонамент,
включваща:
-103.95 лв. за неустойка за предсрочно прекратяване на договорен абонамент от дата
***г. за мобилен номер ***, от които 73.47 лв. представляваща стойността на 3 месечни
абонаментни такси и 30.48 лв. представляваща неустойка за предоставено за ползване
устройство XIAOMI Redmi 9 64GB Dual Grey, с отстъпка от стандартната цена, съгласно т.7
от договора за мобилни услуги от дата *** г.;
- 108.39 лв. за неустойка за предсрочно прекратяване на договорен абонамент от дата
***г. за мобилен номер ***, от които: 78.67 лв. представляваща стойността на 3 месечни
абонаментни такси и 29.72 лв. представляваща неустойка за предоставено за ползване
устройство MOBIWIRE Oneida 4G Black, с отстъпка от стандартната цена, съгласно Раздел
II, т.1 от Допълнителното споразумение от дата *** г.,
ведно със законна лихва от 12.03.2024г. до окончателното изплащане на сумата, за
изпълнението, на което парично задължение е издадена в полза на „Йеттел България” ЕАД,
с п.а. срещу К. Б. Г., с п.а. заповед №652 от 13.03.2024г. за изпълнение на парично
задължение по чл.410 ГПК по ч.гр.дело №1217/2024г. по описа на РС Стара Загора.
ОСЪЖДА на основание чл. 78, ал. 1 ГПК К. Б. Г. с п.а., да заплати на „Йеттел
България“ ЕАД, с ЕИК:********* със седалище и адрес на управление: гр. София район
Младост ЖК „Младост“ 4 Бизнес парк София сграда 6, направените деловодни разноски в
общ размер на 505лв по настоящото производство и 505лв по ч. гр.д. 1217/2024г. по описа
на РС Ст. Загора.
Решението е окончателно и не подлежи на обжалване.
Съдия при Районен съд – Стара Загора: _______________________
10