Решение по дело №2035/2020 на Административен съд - Варна

Номер на акта: 1884
Дата: 11 декември 2020 г. (в сила от 5 май 2021 г.)
Съдия: Стоян Димитров Колев
Дело: 20207050702035
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 15 септември 2020 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

№…………

 

гр. Варна, ………….2020г.

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Варненският административен съд, ХХІ състав, в закрито съдебно заседание на седми декември две хиляди и двадесета година в състав:

 

                                                Председател: Стоян Колев

 

С участието на секретаря Виржиния Миланова, като разгледа докладваното от съдията Стоян Колев адм. дело № 2035 по описа за 2020 год., за да се произнесе, взе предвид:

 

   Производството е по реда на чл. 27, ал. 1 от Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ), вр. чл. 145 и сл. от АПК.

Образувано е по жалба от „ФОРТИ ИВЕНТС“ ЕООД, с ЕИК ******, със седалище и адрес на управление: област Варна, община Варна, гр. Варна 9022, район Приморски, ул. Ц.Б.III, № 48, представлявано от Н.Е.Е.-Г. - управител, срещу Решение на И.И.- ръководител на Управляващия орган на Оперативна програма „Иновации и конкуретнтноспособност“ 2014-2020 г., с което отказва да бъде предоставена безвъзмездна финансова помощ по подадено проектно предложение по процедура за подбор на проекти BG16RFOP002-2.073 - Подкрепа на микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19, с вх. peг. № В BG16RFOPOO2-2.073-5625, обективирано в публикувания на сайта на ОПИК на 22.07.2020г. „Списък на предложените за отхвърляне проектни предложения и основанието за отхвърлянето им“.

 Жалбоподателят твърди, че оспореният акт е незаконосъобразен, като издаден в противоречие с административнопроизводствените правила, в противоречие с материалния закон и в противоречие с целта на закона. Моли съдът да отмени Решение/списък от 21.07.2020 г. на ръководителя на Управляващия орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 г. за отказ за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ на проектно предложение № BG16RFOP002-2.073-5625 по процедура BG16RFOP002-2.073 „Подкрепа за микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19 по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 г., тъй като изнесените мотиви за отказ са неоснователни и не кореспондират с Условията за кандидатстване по процедурата.

Ответникът – Главен директор на ГД "Европейски фондове за конкурентоспособност" и ръководител на УО по ОП "Иновации и конкурентоспособност 2014-2020" в Министерство на икономиката, представя писмен отговор, в който оспорва твърденията в жалбата и намира същата за неоснователна. Претендират се разноски за юрисконсултско възнаграждение, в евентуалност възразяват за прекомерност на адвокатското възнаграждение на жалбоподателя.

В съдебно заседание жалбоподателят, редовно призован, не се явява, в писмени молби процесуалният му представител адв. М., наред с възраженията за противоречие с административнопроизводствените правила, с материалния закон и с целта на закона сочи и че оспореният административен акт страда от липса на форма. Не оспорват обстоятелството, че формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от Н.Е.Е.-Г. и титуляр юридическо лице „Модерни концепции и комуникации“ ЕООД, а не от Н.Е.Е.-Г. и титуляр юридическо лице „ФОРТИ ИВЕНТС“ ЕООД. В тази връзка налагат твърдения, че след изискването на документите от оценителната комисия, същите са представени от кандидата. Поддържат становището, че конкретния случай се касае за допусната техническа грешка, тъй като КЕП е на Н.Е.Е.-Г., като управител на две юридически лица „Модерни концепции и комуникации“ ЕООД и „ФОРТИ ИВЕНТС“ ЕООД - кандидата по процедурата. Считат, че наличието на такава грешка не може да бъде основание за постановения отказ.  Молят за отмяна на обжалваното решение. Претендират разноски.

 В съдебно заседание ответникът редовно призован не се явява и не изпраща представител.

 Съдът, като обсъди доводите на страните и прецени събраните по делото доказателства, намира за установено от фактическа страна следното:

На 14.05.2020 г. с приложение № 2 (л. 39 - 43 от адм.д. № 7966/2020 г. на АССГ) „ФОРТИ ИВЕНТС“ ЕООД кандидатства за безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020, по процедура за подбор на проекти предложения BG16RFOP002-2.073 "Подкрепа на микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19" с проектно предложение № BG16RFOP002-2.073.5625, ведно с приложенията към него, включително и декларация за финансови данни.

Във връзка с подаденото проектно предложение на жалбоподателя е извършена комплексна оценка от оценителната комисия с председател Росана Матева съгласно одобрените критерии за оценка, които са част от условията за кандидатстване по процедурата (л. 46 – 56 от адм.д. № 7966/2020 г. на АССГ). В комплексната оценка е посочено, че проектното предложение не отговаря на изискванията на т. 23. "Начин на подаване на проектните предложения/концепциите за проектни предложения" и т. 24. "Списък на документите, които се подават на етап кандидатстване", раздел I, буква в1) от Условията за кандидатстване и изпълнение по процедурата, и на Критерий № 1, Критерий № 2, Критерий № 7 и Критерий № 14 от Критерии и методология за оценка на проектните предложения (Приложение 4 към условията). Като установени нередовности е посочено, че формулярът е подписан с КЕП на МОДЕРНИ КОНЦЕПЦИИ И КОМУНИКАЦИИ ЕООД, ЕИК ********* чрез управителя Н.Е.Е.-Г. - различно ЮЛ от кандидата Форти Ивентс ЕООД; декларацията е подадена и подписана от управителя Н.Е.Е.-Г., но се отнася за ЮЛ МОДЕРНИ КОНЦЕПЦИИ И КОМУНИКАЦИИ, ЕИК ********* - лице което е различно от кандидата; декларацията приложение 2 е непълна, приложен е само първа страница; декларация Приложение 2.1 декларацията е непълна, липсва част от раздел 1, Раздел 2 и част от раздел 3 и че административния договор Е ПОДПИСАН с КЕП на МОДЕРНИ КОНЦЕПЦИИ И КОМУНИКАЦИИ ЕООД, ЕИК , ********* чрез управителя Н.Е.Е.-Г. - различно ЮЛ от кандидата Форти Ивентс ЕООД.

В резултат на извършената оценка на проектното предложение и установеното несъответствие на кандидатстването за отпускане на БФП, на 06.07.2020 г. комисията е изпратила на кандидата „ФОРТИ ИВЕНТС“ ЕООД съобщение за установените нередовности със срок за отстраняването им (л. 30 от адм.д. № 7966/2020 г. на АССГ). Със същото на жалбоподателя „ФОРТИ ИВЕНТС“ ЕООД са дадени указания да представи следните документи/разяснения: 1. Изрично пълномощно за подаване на проектното предложение и за подписване на административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ - попълнено по образец (Приложение 3.1) и прикачено в ИСУН 2020, като с пълномощното следва да е упълномощено съответното юридическо лице титуляр на КЕП-а, което в случая е МОДЕРНИ КОНЦЕПЦИИ И КОМУНИКАЦИИ ЕООД, чрез Н.Е.Е.-Г., да представлява кандидата ФОРТИ ИВЕНТС ЕООД към ДАТАТА НА КАНДИДАТСТВАНЕ, като подаде проектното предложение по процедурата и подпише административния договор с КЕП. От текста на пълномощното да става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощават пълномощника да подаде от тяхно име проектното предложение, както и че лицето е било упълномощено да представлява кандидата при подписване на административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ (ако е приложимо). Изричното пълномощното да е попълнено по образец, датира и подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва от всяко от тях; 2. Декларация, че кандидатът е запознат с Условията за кандидатстване и Условията за изпълнение - попълнена по образец (Приложение 2.1), датирана и подписана на хартиен носител от всички лица с право да представляват кандидата, сканирана и прикачена в ИСУН 2020, т.к. Липсват част от раздел 1, Раздел 2 и част от раздел 3; 3. Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия - попълнена по образец (Приложение 1), датирана и подписана на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирана и прикачена в ИСУН 2020, т.к. към проектното предложение е представена декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия подадена и подписана от управителя Н.Е.Е.-Г., но да се отнася за Юридическо Лице МОДЕРНИ КОНЦЕПЦИИ И КОМУНИКАЦИИ, ЕИК ********* - КОЕТО Е РАЗЛИЧНО ОТ КАНДИДАТА ФОРТИ ИВЕНТС ЕООД и 4. Декларация за финансовите данни - попълнена по образец (Приложение 2), датирана и подписана на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.

Посочено е, че изисканите документи/разяснения следва да бъдат представени в срок от 3 (ТРИ) работни дни от датата на изпращане на уведомлението в ИСУН 2020, чрез електронния профил на кандидата в ИСУН 2020. Уведомлението съдържа указание, че неотстраняването им води до прекратяване на процедурата по отношение на кандидата.

В изпълнение на указанията, на 07.07.2020 г.  жалбоподателят е представил, чрез електронната система ИСУН 2020 Декларация Приложение 2.1; Декларация за обстоятелствата но чл. З и чл. 4 от ЗМСП; Декларация за финансови данни - Приложение 2.

Всички документи са били подписани с КЕП на юридическото лице-титуляр „Модерни концепции и комуникации“ ЕООД и с автор физическото лице Н.Е.Е.-Г.. Не са налице данни, нито са налице твърдения от страна на жалбоподателя за наличие на представено Изрично пълномощно за подаване на проектното предложение и за подписване на административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ (Приложение 3. 1), с което е упълномощено съответното юридическо лице „Модерни концепции и комуникации“ ЕООД, титуляр на КЕП, чрез Н.Е.Е.-Г., да представлява кандидата „ФОРТИ ИВЕНТС“ ЕООД към ДАТАТА НА КАНДИДАТСТВАНЕ, като подаде проектното предложение по процедурата и подпише административния договор с КЕП.

С Доклад с № 93-00-1157/21.07.2020 г. председателят на оценителната комисия по процедура за подбор на проекти BG16RFOP002-2.073 „Подкрепа за микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19", шеста оценителна сесия (л. 44 и 45 от адм.д. № 7966/2020 г. на АССГ), предлага да бъдат отхвърлени 127 бр. проектни предложения в т.ч. и това на жалбоподателя.

С Решение от 22.07.2020 г. на РУО на ОПИК, с което е одобрен списъкът на предложените за отхвърляне проектни предложения по шеста оценителна сесия, е отказано на жалбоподателя предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, по подадено проектно предложение BG16RFOP002-2-2. 073-5625 по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020, процедура за подбор на проекти BG16RFOP002.2.073 "Подкрепа на микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19".

При така установената фактическа обстановка, съдът направи следните правни изводи:

С оглед на това, че жалбата е подадена в 14-дневния срок по чл. 149, ал. 1 от АПК, пред компетентния съд, от надлежна страна, неблагоприятно засегната от издадената заповед, съдът я намира за процесуално допустима.

Разгледана по същество жалбата е неоснователна, по следните съображения:

Относно компетентността на органа, издал оспореното решение. Съгласно чл. 38, т. 1 от ЗУСЕСИФ в 10-дневен срок от одобряването на оценителния доклад, съответно от изтичането на срока по чл. 36, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, ръководителят на управляващия орган издава мотивирано решение, с което отказва предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за всяко проектно предложение, включено в списъка по чл. 35, т. 3; В конкретната хипотеза, както вече бе посочено със Заповед № РД-16-381/14.05.2020 г. на РУО на ОПИК са приети опростени процедурни правила за работа на оценителната комисия. Съгласно т. 2. 14 от тези правила в срок от 3 работни дни, Ръководителят на УО одобрява представените му списъци или ги връща за отстраняване на допуснати нарушения. Според т. 2. 18 от опростените правила, кандидатите, на които е отказано предоставяне на БФП се уведомяват посредством ИСУН, като им се изпраща утвърденият от Ръководителя на УО списък с предложените за отхвърляне проектни предложения.

Съгласно чл. 9, ал. 5 от ЗУСЕСИФ ръководителят на управляващия орган е ръководителят на администрацията или организацията, в чиято структура се намира управляващия орган или оправомощено от него лице. С Решение № 574/13.07.2016 г. на Министерски съвет е определен за управляващ и сертифициращ орган Министерство на икономиката, съответно за ръководител на УО – Министъра на икономиката. Със своя Заповед № РД-16-458/12.06.2020 г. същият е определил И.И.- Главен Директор на Главна дирекция "Европейски фондове за конкурентоспособност" в Министерство на икономиката да изпълнява функции на ръководител на УО по ОП"ИК". Оспореният административен акт, а именно Решение от 22.07.2020 г. на РУО на ОПИК, с което е одобрен списъкът на предложените за отхвърляне проектни предложения по първа оценителна сесия, в частта, в която е отказано на жалбоподателя предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, по подадено проектно предложение BG16RFOP002-2. 073-5625 по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020, процедура за подбор на проекти BG16RFOP002.2.073 " Подкрепа на микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19".

Съдът намира, че са спазени изискванията за форма на акта, същият съдържа реквизитите, посочени в чл. 59, ал. 2 АПК. Съдържа фактически и правни основания за издаването му. Като неразделна част от административната преписка е приложен протоколът за определяне на оценителната комисия, оценителния лист на оценителя, на който е разпределено проектното предложение, както и списъкът на оценителната комисия с предложените за отхвърляне проектни предложения по първа оценителна сесия. В процесния административен акт са посочени конкретни обстоятелства и правните изводи, въз основа на които издателят му е приел, че следва да откаже предоставянето на безвъзмездна финансова помощ за проектното предложение на жалбоподателя.

Относно спазване на административнопроизводствените правила и материалната законосъобразност на акта и съответствието му с целта на закона, съдът намира следното:

Производството по предоставяне на безвъзмездна финансова помощ чрез подбор по процедура BG16RFOP002.2.073 "Подкрепа на микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19" е осъществено изцяло в съответствие с опростените процедурни правила на работа на оценителната комисия. Съгласно чл. 21, ал. 1, т. 2 от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народно събрание от 13.03.2020 г. и за преодоляване на последиците /Oбн., ДВ, бр. 28 от 24.03.2020 г., в сила от 13.03.2020 г., изм. и доп., бр. 34 от 9.04.2020 г., в сила от 9.04.2020 г., доп., бр. 38 от 24.04.2020 г., в сила от 24.04.2020 г., изм. и доп., бр. 44 от 13.05.2020 г., в сила от 14.05.2020 г., доп., бр. 55 от 19.06.2020 г., в сила от 1.07.2020 г., изм., бр. 60 от 7.07.2020 г., изм. и доп., бр. 64 от 18.07.2020 г., в сила от 18.07.2020 г. / Управляващите органи на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове имат право да: отпускат безвъзмездна финансова помощ при опростени правила, включително без публикуване на покана за набиране на предложения. В случая на основание т. 2. 2 от Опростените процедурни правила, по процедурата се извършва комплексна оценка, която включва проверка на съответствието на проектното предложение с минималните изисквания, предвидени в условията за кандидатстване и документална проверка, дали кандидатът отговаря на изискванията за бенефициент. Според т. 2. 8 от правилата, проверката се извършва от един член на оценителната комисия с право на глас в съответствие с утвърдените критерии, като за целта се попълва оценителен лист в ИСУН 2020. В случая правилата са спазени, като липсват допуснати съществени нарушения, спазен е и тридневния срок за одобрение от страна на РУО на представените списъци от оценителната комисия.

Съгласно чл. 26, ал. 1 от ЗУСЕСИФ ръководителят на управляващия орган на програмата утвърждава за всяка процедура насоки и/или друг документ, определящи условията за кандидатстване и условията за изпълнение на одобрените проекти. Процедурата по разработване и приемане на тази документация е посочена в разпоредбите на чл. 26, ал. 2 – 9 от ЗУСЕСИФ. Изводът който се налага е, че Условията за кандидатстване не са сред финализиращите процедурата актове, но те имат характер на задължителни правила по конкретна процедура, спрямо които се извършва допускане и оценка на проекти на кандидати за финансиране. В този смисъл решението на УО, с което се утвърждават условията за кандидатстване, по своята правна същност представлява изрично волеизявление на административен орган, с което се създават права и задължения за гражданите или организации, поради което следва да се квалифицира като административен акт със самостоятелно правно значение, който определя конкретните правила по дадена процедура.

В случая спорен по делото е въпросът, дали жалбоподателят отговаря на изискванията на т. 23 и т. 24, Раздел I, подт. в и в1 от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий № 1, Критерий № 2 и Критерий № 7 от Критерий и методология за оценка на проектните предложения (Приложение 4 към Условията за кандидатстване).

В оспорения акт е прието, че жалбоподателят не е представил изрично пълномощно за подаване на Формуляра за кандидатстване, за подписване на Проектното предложение административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ (Приложение 3. 1), с което е упълномощено съответното юридическо лице „Модерни концепции и комуникации“ ЕООД, титуляр на КЕП, чрез Н.Е.Е.-Г., да представлява кандидата „ФОРТИ ИВЕНТС“ ЕООД към датата на кандидатстване, като подаде проектното предложение по процедурата и подпише административния договор с КЕП.

Съдът намира за несъмнено, че при извършената проверка по установения ред е установено несъответствие за участие от кандидата за отпускане на БФП.

Административният орган правилно е приложил закона и одобрените условия за кандидатстване и изпълнение по процедурата. Административният орган правилно е приложил цитирания регламент, като е приел, не е налице коректно подписване с КЕП на Формуляра за кандидатстване, съгласно изискванията на Условията за кандидатстване и изпълнение по процедурата от лице с право да представлява кандидата или упълномощено от него лице. Съгласно Критерии и методология за оценка на проектни предложения по процедурата (Приложение 4 към условията за кандидатстване и изпълнение): в случай, че след допълнителното им изискване по установения ред документите по т. 1-12 и т. 26 не бъдат представени от кандидата или са представени, но не съгласно изискванията, проектното предложение се отхвърля.

След изпратеното уведомление за установени нередовности, кандидатът не представя Изрично пълномощно за подаване на проектното предложение и за подписване на административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ (Приложение 3. 1), с което е упълномощено съответното юридическо лице „Модерни концепции и комуникации“ ЕООД титуляр на КЕП чрез Н.Е.Е.-Г., да представлява кандидата „ФОРТИ ИВЕНТС“ ЕООД към датата на кандидатстване, като подаде проектното предложение по процедурата и подпише административния договор с КЕП.

Твърденията в допълнителните молби, че след като автор на удостовереното с КЕП е Н.Е.Е.-Г., която към датата на кандидатстване е управител и законен представител  „ФОРТИ ИВЕНТС“ ЕООД подадените от името на същото документи са надлежно подадени не се споделя от настоящата инстанция.

Съгласно разпоредбата на чл. 4 от Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги /ЗЕДЕУУ/, "автор" на електронното изявление е физическото лице, което в изявлението се сочи като негов извършител. "Титуляр" на електронното изявление е лицето, от името на което е извършено електронното изявление. Това означава, че "авторът" на електронното изявление е лицето, което фактически го извършва. Може да е налице съвпадение на двете качества, в случаите когато физическото лице прави изявление от собствено име и за собствена сметка. В случаите обаче когато физическото лице прави изявление от името на представлявано от него юридическо лице, то не е налице такова съвпадение. "Автор" може да бъде само физическо лице, тъй като юридическото лице няма собствена психическа дейност и не може да формира воля. "Титулярят" на изявлението обаче е обвързан с правните последици, защото изявлението се извършва от негово име. Именно той, а не "авторът" черпи права и поема задължения по него, т. е. правните последици от изявлението, подписано с електронен подпис настъпват в неговата правна сфера. Правоотношенията между "автора" и "титуляря" може да почиват на различни правни основания.

Според легалната дефиниция дадена в чл. 3, т. 10 от Регламент (ЕС) № 910/2014 на Европейският парламент на съвета от 23 юли 2014 година относно електронната идентификация и удостоверителните услуги при електронни трансакции на вътрешния пазар и за отмяна на Директива 1999/93/ЕО на понятието "електронен подпис", електронният подпис означава данни в електронна форма, които се добавят към други данни в електронна форма или са логически свързани с тях, и които титулярят на електронният подпис използва, за да се подписва. Разпоредбата на чл. 3, т. 12 от Регламента "квалифициран електронен подпис" /КЕП/ означава усъвършенстван електронен подпис, който е създаден от устройство за създаване на квалифициран електронен подпис и се основава на квалифицирано удостоверение за електронен подпис. Съгласно чл. 3, т. 16, б. /а от Регламента "удостоверителна услуга" означава електронна услуга, състояща се в създаването, проверката и валидирането на електронни подписи, електронни печати или електронни времеви печати, услуги за електронна препоръчана поща, както и удостоверения, свързани с тези услуги.

Видно от чл. 25, ал. 1 от ЗЕДЕУУ доставчикът на квалифицирани удостоверителни услуги издава квалифицирано удостоверение по искане на титуляря при спазване на изискванията на чл. 24 от Регламента.

От цитираните разпоредби се налага извод, че авторът на изявлението и титулярят на същото могат да бъдат едно и също лице или различни лица. За да бъде прието, че соченото като титуляр на изявлението лице го е извършило, следва електронното изявление да е подписано с КУКЕП на титуляря на изявлението, а когато титулярят е дружество, в КУКЕП на автора следва да е посочено, че КУКЕП е професионален и се отнася до дружеството титуляр на КУКЕП.

В представената на л. 38 от адм.д. № 7966/2020 г. на АССГ справка за КЕП се установи, че подадените от името на дружеството жалбоподател документи за кандидатстване са подписани с КЕП, чийто титуляр е „Модерни концепции и комуникации“ ЕООД и автор на изявлението Н.Е.Е.-Г.. В този случай КЕП е следвало да бъде професионален и в данните за него ще бъде отразено, че е за титуляр „ФОРТИ ИВЕНТС“ ЕООД и поради това обстоятелство не може да се приеме, че подадените от името на жалбоподателя документи се били надлежно подписани от сочения в него титуляр. Законът за електронното управление прави разграничение между идентификация на физически и на юридически лица. КЕП може да се използва, за да се подадат документи от името на друго лице, само когато това лице е упълномощило притежателя на КЕП, а доколкото в случая притежател на КЕП е юридическо лице, именно то е следвало да бъде упълномощено.

С оглед на посоченото, не е налице коректно подписване с КЕП на Формуляра за кандидатстване, съгласно изискванията на Условията за кандидатстване и изпълнение по процедурата от лице с право да представлява кандидата или упълномощено от него лице.

Съгласно Критерии и методология за оценка на проектни предложения по процедурата (Приложение 4 към Условията за кандидатстване и изпълнение): "В случай че след допълнителното им изискване по установения ред документите по т. 1 - 12 и т. 26 не бъдат предоставени от кандидата или са представени, но не съгласно изискванията, проектното предложение се отхвърля".

В обобщение съдът приема, че ррешението, в оспорената му част е издадено от компетентен орган, в предвидената от закона форма, при спазване на административно производствените правила и при правилно приложение на материалния закон и неговата цел, поради което жалбата следва да бъде отхвърлена, като неоснователна.

При този изход на правния спор и въз основа на изрично искане-ответната страна има право на сторените в производството съдебно-деловодни разноски. Доколкото упълномощеният юрисконсулт не се е явявал в съдебно заседание, а само е представил писмен отговор, следва да бъдат присъдени 120 лева на основание чл. 25а, ал. 3 от НАРЕДБА за заплащането на правната помощ, вр. чл. 37 от Закона за правната помощ, вр. чл. 78, ал. 8 ГПК, вр. чл. 143, ал. 4 и чл. 144 АПК.

По изложените съображения, Административен съд Варна, ХХІ-ви състав, на основание чл. 172, ал. 2 АПК

 

Р Е Ш И:

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на „ФОРТИ ИВЕНТС“ ЕООД, с ЕИК ******, със седалище и адрес на управление: област Варна, община Варна, гр. Варна 9022, район Приморски, ул. Ц.Б.III, № 48, представлявано от Н.Е.Е.-Г. - управител, срещу Решение на И.И.- ръководител на Управляващия орган на Оперативна програма „Иновации и конкуретнтноспособност“ 2014-2020 г., с което отказва да бъде предоставена безвъзмездна финансова помощ по подадено проектно предложение по процедура за подбор на проекти BG16RFOP002-2.073 - Подкрепа на микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19, с вх. peг. № В BG16RFOPOO2-2.073-5625, обективирано в публикувания на сайта на ОПИК на 22.07.2020г. „Списък на предложените за отхвърляне проектни предложения и основанието за отхвърлянето им“.

 ОСЪЖДА „ФОРТИ ИВЕНТС“ ЕООД, с ЕИК ******, със седалище и адрес на управление: област Варна, община Варна, гр. Варна 9022, район Приморски, ул. Ц.Б.III, № 48, представлявано от Н.Е.Е.-Г. – управител, да заплати на Министерство на икономиката в полза на Ръководителя на управляващия орган на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 сумата от 120 /сто и двадесет/ лева разноски по делото.

Решението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните по делото.

 

 

                                                СЪДИЯ:.........................