ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 85
гр. Враца, 26.02.2021 г.
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД – ВРАЦА, ІV състав, в закрито заседание на 26.02.2021 г. /двадесет и шести февруари две
хиляди двадесет и първа година/ в състав:
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: ГАЛИНА
ГЕРАСИМОВА
като
разгледа докладваното от съдия ГЕРАСИМОВА адм. дело № 102 по описа на АдмС – Враца за 2021 г. и за да се
произнесе, взе предвид следното:
С определение № 290/18.02.2021 г., постановено
по адм. дело № 132/2021 г. на АдмС – Плевен, е прекратено производството по
делото на основание чл. 135, ал. 2 вр. с
чл. 133, ал. 1 от АПК и същото е изпратено по подсъдност на АдмС - Враца.
Производството по делото е образувано по жалба
на Н.Е.С. вх. № 853/16.02.2021 г. на АдмС - Плевен, с цитирани и приложени множество сигнали/жалби и
съдебни актове.
Настоящият
съдебен състав, след като се запозна с депозираната жалба и приложенията ѝ,
и след направена справка в САС „Съдебно деловодство“ констатира, че по жалби на
лицето с идентично съдържание в АдмС – Враца са образувани адм. дело № 43/2021
г. и адм. дело № 44/2021 г. (и двете изпратени по подсъдност от АдмС – Плевен).
При тези данни налице са предпоставките на чл. 159, т. 7 от АПК, а именно наличие на
образувано дело пред същия съд, между същите страни, на същото основание,
поради което жалбата следва да бъде оставена без разглеждане и производството
по делото да бъде прекратено като по-късно образувано.
Независимо, че производствата и по двете дела са прекратени, към настоящия
момент за страната тече срок за обжалването им и същите не са влезли в законна
сила.
На
следващо място, съдебното производство по реда на АПК започва по искане на
заинтересовано лице – чл. 126 от АПК. В това се изразява принципът на
диспозитивно начало за иницииране на съдебното административно производство.
Съдът не може да тълкува правната воля на оспорващия и служебно да определя
предмета на оспорването. Задължението за индивидуализиране на оспорения
административен или съдебен акт е задължение на оспорващия, а не на съда, който
дължи произнасяне само по конкретизиран предмет на жалбата.
В
случая за съда волята на жалбоподателя е неясна.
Изявлението
на жалбоподателя, изпратено до десетки институции и входирано от АдмС - Плевен,
не е подписано и не притежава белезите на жалба – не е известно в какво се
състои незаконосъобразността на административния или съдебния акт и какво е
конкретното искане от съда.
Налице
е пълна неяснота какво производство иска да инициира жалбоподателя. Нередовната жалба не може да
обезпечи развитието на съдебен контрол за законосъобразност.
При условие, че правото на оспорване
не е упражнено в предвидената форма е налице процесуална пречка за
допустимостта на съдебното производство.
На следващо
място, в приложените съдебни актове е посочено подлежат ли последните на
обжалване, в какъв срок и пред кой съд, при което е недопустимо изявленията на
лицето да бъдат оставяни без движение за отстраняване на нередовности на жалба.
С оглед
гореизложеното и на основание чл. 159, т. 7 от АПК, съдът
О П Р Е Д Е Л И:
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Н.С. вх. № 853/16.02.2021 г. на АдмС – Плевен.
ПРЕКРАТЯВА производството по адм.
дело № 102/2021 г. по описа на Административен съд - Враца.
Определението подлежи на обжалване с
частна жалба пред Върховния административен съд в 7-дневен срок от уведомяването.
На основание
чл. 138 от АПК препис от настоящото определение да се изпрати на страната.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: