Решение по дело №1413/2019 на Административен съд - Пазарджик

Номер на акта: 92
Дата: 18 февруари 2020 г.
Съдия: Георги Видев Видев
Дело: 20197150701413
Тип на делото: Касационно административно наказателно дело
Дата на образуване: 12 декември 2019 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

№ 92 / 18.2.2020г.

гр. Пазарджик

 

 В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Административен съд – Пазарджик, Х състав, в открито заседание на двадесет и втори януари през две хиляди и двадесета година в състав:

 

                                                                                Председател:   Мариана Шотева

                                                                                Членове:    1.   Васко Нанев

                                                                                         2.   Георги Видев

 

при секретаря А. М. и при участието на прокурора С.Я., като разгледа касационно административнонаказателно дело № 1413 по описа на съда за 2019 г., докладвано от съдия Видев, за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Делото е образувано по касационна жалба на „Дианел” ЕООД, ЕИК ********* против Решение № 612 от 22.10.2019 г., постановено по нахд № 399/2019 г. по описа на Районен съд – Пазарджик, с което е потвърдено наказателно постановление № 392707-F407864 от 27.12.2018 г., издадено от заместник директора на Териториална дирекция на Националната агенция по приходите – Пловдив.

С посоченото наказателно постановление за нарушение на чл. 16, ал. 2, т. 1-3 от Наредба № Н-18/13.12.2006 г. на МФ, във връзка с чл. 118, ал. 4, т. 1 от ЗДДС на „Дианел” ЕООД на основание чл. 185, ал. 2 във връзка с ал. 1 от същия закон е наложена имуществена санкция в размер на  500 лв.

Касаторът – „Дианел” ЕООД – моли съда да отмени обжалваното решение и – наказателното постановление. Излага съображения за нарушение на материалния и на процесуалния закон при постановяването му. Поддържа жалбата си и чрез процесуалния си представител в проведеното съдебно заседание.

Ответникът по касационната жалба – Териториална дирекция на Националната агенция по приходите – Пловдив – също оспорва жалбата в писмена молба, подадена от процесуалния му представител преди проведеното съдебно заседание. Поддържа аргументите си, изложени пред районния съд, както и мотивите на решението му. Претендира разноски присъждане на разноски за юрисконсултско възнаграждение в размер на 100 лв.

Прокурорът дава заключение за неоснователност на жалбата. Предлага административният съд да остави в сила решението на Районен съд Пазарджик.

Административен съд – Пазарджик, след като прецени допустимостта и основателността на подадената касационна жалба, с оглед наведените в нея касационни основания приема следното:

Касационната жалба е подадена от надлежна страна в законоустановения 14-дневен срок по чл. 211, ал.1 от АПК и е процесуално допустима. Разгледана по същество същата е неоснователна.

Районният съд е потвърдил НП, като е приел, че „Дианел” ЕООД е извършило вмененото му административно нарушение, тъй като в качеството си на лице, извършващо сервизно обслужване и ремонт на ФУ, съгласно сключен договор с  „Ойл  Транс ПЗ“ ЕООД, не е изпълнило редица свои вменени задължения за вписване и заверяване с подпис и печат на паспорта на устройството на данните за лицето, извършващо сервизно обслужване и ремонт, номер и дата на разрешението, както и номера, датата и срока на валидност на договора.

Настоящият състав споделя изводите на районния съд за установеност на нарушението и законосъобразност на наказателното постановление.

Посочените в АУАН и НП като нарушени разпоредби на чл. 16, ал. 1 и 2 от Наредба № Н-18/13.12.2006 г. на МФ предвиждат следното:

Чл. 16. (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 40 от 2013 г., в сила от 30.04.2013 г., изм., бр. 80 от 2018 г., бр. 8 от 2020 г.) При въвеждане в експлоатация и работа с ФУ/ИАСУТД лицето по чл. 3 трябва да има сключен писмен договор за техническо обслужване и ремонт с лице, получило разрешение от БИМ, което притежава разрешение за сервизно обслужване на съответния тип ФУ/ИАСУТД.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 40 от 2013 г., в сила от 30.04.2013 г., бр. 80 от 2018 г.) При сключване на договор по ал. 1 за ФУ лицето, извършващо сервизно обслужване и ремонт, вписва и заверява с подпис и печат в паспорта на ФУ следните данни:

1. (изм. – ДВ, бр. 80 от 2018 г.) наименование, адрес, идентификационен номер по чл. 84 ДОПК и телефон на лицето, извършващо сервизно обслужване и ремонт;

2. (изм. - ДВ, бр. 49 от 2010 г., в сила от 29.06.2010 г., бр. 80 от 2018 г.) номер и дата на разрешението за извършване на сервизно обслужване и ремонт на фискални устройства/ИАСУТД;

3. номер, дата и срок на валидност на договора.

Тоест съгласно цитираните разпоредби нарушението се изразява в невписване на определени данни в паспорта на ФУ при сключване на писмен договор за техническо обслужване и ремонт на същото. Аналогично е и словесното описание на нарушението в АУАН и НП: „Дианел” ЕООД … не е осигурило вписването и заверяването с подпис и печат в паспорта на описаното по-горе фискално устройство на данните по …“.

Следователно, несъмнено вмененото на касатора нарушение се изразява в неизвършване на определени действия, свързани със сключването на договор за техническо обслужване и ремонт на ФУ. Договорът е сключен на 13.12.2017 г. с № ********** между касатора и „Ойл Транс ПЗ“ ЕООД и очевидно, към този момент, а и до момента на проверката първият не е изпълнил задължението си да впише посочените по-горе данни в паспорта на ФУ.

Неоснователно е възражението на касатора, че документът, от който се установява коя е фирмата, осъществяваща сервизно обслужване на ФУ е свидетелството за регистрация. Съгласно цитирания по-горе чл. 16, ал. 1 от наредбата именно сключеният писмен договор за техническо обслужване и ремонт определя фирмата, осъществяваща сервизното обслужване. В случая освен посочения по-горе договор е сключен такъв договор между същите страни и на 14.12.2016 г. Предвид това не съществува съмнение, че именно касаторът е дружеството, извършващо сервизно обслужване и именно неговият техник е следвало при сключването на договора да отрази в паспорта на устройството необходимите данни.

Следователно, действително е налице извършено от касатора административно нарушение, за което с НП му е наложено минималното предвидено в закона наказание. Затова, като е потвърдил постановлението, районният съд е спазил относимия материален закон.

Липсват и нарушения на процесуалния закон от районния съд. Съдът е събрал всички относими доказателства и като е обсъдил доводите на страните е стигнал до правилния извод за незаконосъобразност на НП.

На основание чл. 218, ал. 2 от АПК, във връзка с чл. 63, ал. 1 от ЗАНН касационният съд намира, че решението на първоинстанционния съд е валидно и допустимо и тъй като е и материално законосъобразно следва да бъде оставено в сила.

С оглед изхода на делото е основателно искането на ответника за присъждане на юрисконсултско възнаграждение в минималния предвиден в закона размер.

С оглед гореизложеното Административен съд, гр. Пазарджик

 

Р Е Ш И:

 

Оставя в сила Решение № 612 от 22.10.2019 г., постановено по нахд № 399/2019 г. по описа на Районен съд – Пазарджик, с което е потвърдено наказателно постановление № 392707-F407864 от 27.12.2018 г., издадено от заместник директора на Териториална дирекция на Националната агенция по приходите – Пловдив, с което постановление за нарушение на чл. 16, ал. 2, т. 1-3 от Наредба № Н-18/13.12.2006 г. на МФ, във връзка с чл. 118, ал. 4, т. 1 от ЗДДС на „Дианел” ЕООД на основание чл. 185, ал. 2 във връзка с ал. 1 от същия закон е наложена имуществена санкция в размер на  500 лв.

Осъжда „Дианел” ЕООД да заплати на Териториална дирекция на Националната агенция по приходите – Пловдив разноски по делото в размер на 100 лв., представляващи юрисконсултско възнаграждение.

Решението е окончателно.

 

           

ПРЕДСЕДАТЕЛ: /П/

ЧЛЕНОВЕ:       1./П/

     2./П/