РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - ПЛОВДИВ
РЕШЕНИЕ
№ 1534
гр. Пловдив,
14 август 2020 год.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ПЛОВДИВ, І
отделение, ХІ с., в открито заседание на тридесети юли
през две хиляди и двадесета година, в състав:
Председател: Милена Несторова - Дичева
при
секретаря Дарена Йорданова и
участието на прокурора ……………., като разгледа докладваното от съдията административно дело № 3807 по
описа за 2019 г., за да се
произнесе, взе предвид следното:
Производството
е по реда на чл.215 от ЗУТ.
Образувано е по жалба на Е.К.Т., ЕГН
**********,*** и Е.К.Т., ЕГН **********,***, в качеството им на собственици на
ПИ с идентификатор 56784.524.191, с адрес ул.“***, против Решение №
295/17.09.2019 г. на ОбС – Пловдив.
В уточняваща жалбата молба (л.226 по
делото) се твърди незаконосъобразност на оспореното решение в частта касателно имота на жалбоподателките,
с която се предвижда изменение на уличната регулация досежно
нереализираното платно към надлез „Родопи“, по ул.“Хан Аспарух“, засягащо ПИ с
идентификатор 56784.524.191, с доводи, извлечени от чл.208 от ЗУТ за
необосновано подновяване на възможността за провеждане на отчуждителни
производства по отношение на имота им.
В съдебно заседание жалбата се
поддържа по изложените в нея съображения и по допълнително развити в писмена
защита на адв.П. доводи.
Претендират се и разноски.
За ответната
страна, Общински съвет – Пловдив, се заема становище за неоснователност на
жалбата.
Претендират се разноски.
Административен съд - Пловдив, в настоящия си състав, като
прецени допустимостта на жалбата,
доводите на страните и събраните по делото доказателства
(административната преписка и приетата по делото СТЕ), намира за установено
следното от фактическа и правна страна:
Жалбата е допустима като подадена в срок и от лице, чиито
права и законни интереси са засегнати посредством процесното
изменение на ПУП.
Правният интерес на жалбоподателките
се формира от притежаваното от тях право на съсобственост върху ПИ с 56784.524.191
по КККР на гр.Пловдив, одобрени със заповед № РД-18-48/03.06.2009 г. на ИД на
АГКК с адрес на ПИ гр.Пловдив, ул.“***.
Видно от самото оспорено решение и от заключението на ВЛ
техния имот не попада в обхвата на процесното
изменение, но предвид обстоятелството, че ВЛ при разпита си в съдебното
заседание при приемане на заключението му изрично сочи, че „ …корекцията по осова т.69 се променя с малко отклонение на юг …тротоарната
линия е изместена леко на юг … около 50 км е изместената разделителната линия
на юг“ и така процесното изменение засяга имота на жалбоподателките. Този факт не се оспорва от ответната
страна. В пледоарията си по същество на спора процесуалния представител на
ответника сочи, че отреждането на имота с процесното
изменение не се променя - и по действащия план и по процесното
изменение имотът на жалбоподателките попада в
отреждане за улична регулация единствено с процесното
изменение се изместват бордюрдите линии и така се засяга имотът на жалбоподателките посредвом
оспорения в това производство ПУП – ПРЗ.
Именно предвид посочването на ВЛ, че тротоарната линия по процесното изменение се измества и посредством това
изместване се засяга имотът на жалбоподателките с
около 50 см., настоящият състав на Административен съд – Пловдив счита, че това
засягане на имота на жалбоподателките посредством процесното изменение формира у тях правен интерес от
оспорването, който прави жалбата им допустима.
Разгледана по същество същата е неоснователна.
Предмет на настоящото оспорване е Решение №295, взето с Протокол
№15/17.09.2019г. на ОбС-Пловдив, с което е одобрен
Проект за изменение на Подробен устройствен план (ПУП)-План
за регулация и застрояване (ПРЗ) за
кв.170 Б по плана на Централна градска част (ЦГЧ), гр.Пловдив, като се предвижда:
Урегулирането на два нови квартала - 170 Б и 170 В, като в кв.170 Б се
обединяват УПИ 1-75, общественообслужващи
дейности и жилищно застрояване и УПИ П-76, обществено-обслужващи
дейности и се урегулира нов УПИ 1-551.114, общественообслужващи
дейности, а в кв.170 В се урегулира нов УПИ П-551.115, общественообслужващи
дейности с промяна на уличната регулация на бул."Х. ***, ново кръгово
кръстовище на бул."Х. ***, ново кръгово кръстовище на бул."Найчо
Цанов" при нереализираното платно към надлез „Родопи" при
ул."Хан Аспарух" и нова улица от южната страна, успоредно на
ж.п.ареала с о.т.Збба, 3666, 366в, Зббг, Зббд, Зббе,
Зббж 93а.
-За новообразувания УПИ 1-551.114, общественообслужващи
дейности в кв.170 Б се предвижда ново свободно високо застрояване с
показатели за устройствена зона „Ц": Н до 85м, Пзастр. до 80%, Кинт до 5, Озел. повече от 20%, Р = 100% и ново подземно застрояване
-
За новообразувания УПИ П-551.115, общественообслужващи
дейности в кв.170 В се предвижда ново свободно ниско застрояване с
показатели за устройствена зона „Ц": Н до 10м, Пзастр. до 80%, Кинт до 5, Озел. повече от 20%, Р = 100%
по корекцията на регулацията със зелен цвят,
нанесеното застрояване с червени ограничителни линии, тънки ограничителни
линии за подземното застрояване, коти в черен цвят, матрица със син цвят и
зелен щрих за озеленяването.
•
Обемно-устройствено проучване
•
Комуникационно-транспортна схема
•
Схема по част ВиК
•
Схема Електрификация
•
Схема Телекомуникации
•
Схема Газификация
•
План-схема на вертикалното планиране
(текстова част на л.8-11, 80-83, 158-159, цветна
графична част на хартиен носител не е приложена, цветна графична част на
електронен носител на л.88).
Със Заповед №19 ОА-54/14.01.2018г. Кметът на Община Пловдив допуска да се изработи
проект за изменение на ПУП-ПРЗ за УПИ 1-75, обществено-обслужващи дейности
и жилищно застрояване и УПИ П-76, обществено-обслужващи дейности в кв.170 Б по плана на ЦГЧ,
гр.Пловдив и промяна на уличната регулация и нова улична регулация в рамките на
публичната общинска собственост за контактните улици и нова улична регулация в
ПИ 56784.551.75 и 56784.551.111
при
съобразяване с предвижданията на ОУП - Пловдив и план схеми
(транспортно-комуникационна, вертикално планиране, мрежи и съоръжения на техническата
инфраструктура, трансформация на собствеността ) в обхват: УПИ 1-75, обществено-обслужващи дейности
и жилищно застрояване и УПИ П-76, обществено-обслужващи дейности в кв.170 Б по плана на ЦГЧ и контактна територия: Ж.п.ареал, ул."Авксентий Велешки",
бул."Х. *** (л.93-94).
Въз основа на това
допускане е процедиран процесния
ПУП – ПРЗ в крайна сметка одобрен с оспореното решение.
Настоящият състав
намира същото за постановено от компетентен орган без да са допуснати СПН в
хода на одобряването на ПУП – ПРЗ и при съобразяване с изискванията на ЗУТ
съобразявайки приетото по делото заключение по СТЕ.
Единственото
оплакване за незаконосъобразността му по допълнително направеното уточнение на
жалбата е базирано на чл.208 от ЗУТ с подробно изложени доводи за
неоснователно „подновяване“ с процесния ПУП –
ПРЗ на възможността за предприемане на отчуждителни действия по отношение на съсобствения на жалбоподателките имот.
Настоящият състав
на Административен съд – Пловдив счита тези доводи за неотносими
към законосъобразността на оспореното решение по следните съображения, основани
на заключението на ВЛ, което съдът кредитира като компетентно дадено и
неоспорено от страните:
Съгласно извлечение от ОУП - Пловдив, приет с Решение №375, взето с Протокол
№16/05.09.2007г. на ОбС-Пд ПИ с ИД 56784.524.191 попада в комуникационно-транспортната система (л.95).
Към момента на изготвяне на заключението ПИ с ИД 56784.524.191 по КККР на гр.Пловдив с
административен адрес, гр.Пловдив, ул."***попада в отреждане за
комуникационно-транпортна система на урбанизираната територия съгласно
предвиждането на действащия ПУП-ПР, одобрен със Заповед №ОА-1105/13.07.1992г. и
по-конкретно - между о.т. 68, 69 и 97 - улично платно, тротоар, разделителна
ивица.
Предвиденото кръгово кръстовище на бул."Найчо
Цанов" при нереализираното платно към надлез „Родопи" при
ул."Хан Аспарух" и новата улица от южната страна, успоредно на жп
ареала от север с о.т.366а, 366б, 366в, 366г, 366д, 366е, 366ж и 93а не засягат ПИ с ИД 56784.524.191 по КККР на гр.Пловдив, който
попада в отреждане за комуникационно-транпортна
система на урбанизираната територия съгласно предвиждането на действащия
ПУП-ПР, одобрен със Заповед №ОА-1105/13.07.1992г. и по-конкретно - между о.т.
68, 69 и 97 - улично платно, тротоар, разделителна ивица, само се прецизират
някои от размерите им, по съображения, преценени от проектантите, включително и
поради промени в нормативите от 1992г. до сега.
Видно от разпита на ВЛ при приемане на заключението
му, корекцията по осова т.69 се променя с малко
отклонение на юг, което представлява процесното
изменение, засягащо имота на жалбоподателките. ВЛ
сочи, че тротоарната линия е изместена леко на юг, на по-малко от 50 см. или
около 50 см и така засяга имота на жалбоподателките,
но имотът с цялата си площ и по действащия план и по сегашния проект попада в
уличната регулация.
Това няма как и да е иначе при положение, че и по ОУП
имотът попада в комуникационно-транспортната
система – т.е. и по сега действащия ПУП и по процесното
изменение отреждането на имота съответства на ОУП.
Направените
от жалбоподателките подробни възражения, обосновани с
приложението на чл.208 от ЗУТ, не влияят върху законосъобразността на оспорения
от тях ПУП – ПРЗ.
Съгласно
ТР № 4/2016 г.
на общото събрание на колегиите при Върховния административен съд сроковете по чл. 208 ЗУТ са преклузивни и с изтичането им се преклудира възможността за отчуждаване по реда на Закона за общинската собственост
и Закона за държавната собственост. В този случай правоимащите
имат правата по чл. 134, ал. 2, т. 1 ЗУТ и могат на основание изтеклите срокове по чл. 208 ЗУТ да поискат изменение на подробните устройствени
планове. В конкретния случай по делото липсват каквито и да било данни за
предприемане на някакви действия от страна на жалбоподателките
за евентуална промяна на ПУП на техния имот.
Следва да се има предвид, че с изтичането на
сроковете по чл.208 от ЗУТ се приклудира възможността
за предприемане действия по отчуждаването, но това не влияе върху
законосъобразността и на действието както на действащия план, така и на
процесните изменения при положение, че същите са съобразени с предвижданията по
ОУП.
По
тези съображения жалбата се явява неоснователна.
По разноските:
При този изход на спора на ответната
страна се следват сторените по делото разноски за адвокатско възнаграждение,
които се констатираха да са в размер на 720 лева (л.320 и сл.).
Ето защо, съдът
Р Е Ш И
:
ОТХВЪРЛЯ жалбата на Е.К.Т., ЕГН **********,*** и Е.К.Т.,
ЕГН **********,***, против Решение №
295/17.09.2019 г. на ОбС – Пловдив.
ОСЪЖДА Е.К.Т., ЕГН **********,*** и Е.К.Т.,
ЕГН **********,***, да заплатят на Община Пловдив,
сторените по
делото разноски в размер на 720 лева.
Решението
подлежи на обжалване с касационна жалба пред Върховния административен съд в
14-дневен срок от съобщаването на страните за неговото изготвяне.
Административен съдия: