Решение по дело №10/2023 на Административен съд - Хасково

Номер на акта: 200
Дата: 20 март 2023 г. (в сила от 19 октомври 2023 г.)
Съдия: Антоанета Вълчева Митрушева
Дело: 20237260700010
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 3 януари 2023 г.

Съдържание на акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

 

200

 

гр. Хасково, 20.03.2023 г.

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Административен съд - Хасково

в открито съдебно заседание на двадесет и трети февруари две хиляди двадесет и трета година, в състав:

 

                                               СЪДИЯ: АНТОАНЕТА МИТРУШЕВА

 

при участието на секретаря Ангелина Латунова

като разгледа докладваното от съдия А. Митрушева

адм.д. № 10 по описа на Административен съд - Хасково за 2023 г.

за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл. 145 и следващите от Административнопроцесуалния кодекс (АПК), във връзка с чл. 23, ал. 5, вр. ал. 1, т. 2 от Наредбата за условията и реда за възлагане изпълнението на дейности в горските територии - държавна и общинска собственост, и за ползването на дървесина и недървесни горски продукти (НУРВИДГТДОСПДНГП).

Образувано е по жалба на „ИНТЕР ЛЕС ДИМИТРОВГРАД“ ООД, ЕИК : *********, седалище и адрес на управление: ***, представлявано от управителя Х. Т., против Заповед № РД-10-270/16.12.2022 г. на Директора на Териториално поделение „Държавно горско стопанство Хасково“.

В жалбата се твърди, че оспорената заповед е незаконосъобразна, неправилна, необоснована и постановена при грубо нарушение на материалния закон и при съществено нарушение на процесуалните правила. Дружеството участвало в проведената на 16.12.2022 г. процедура „Електронен търг с еднократно ценово предложение“ за Обект № 2301 от лесосечния фонд на ТП „ДГС Хасково“ за 2023 година, като правилно било допуснато от нарочната комисия, тъй като отговаряло на всички изисквания на Закона за горите, за което били представени доказателства. Правилно Комисията класирала на първо място „Интер Лес Димитровград“ ООД, тъй като дружеството предложило най-висока цена. Изискването за представяне на „Обобщена справка за постъпилата, преработената и експедираната дървесина за предходната година - Таблица 1 и Таблица 2 извлечение от електронния дневник за обект/обекти по чл. 206 от ЗГ, който/които е/са собственост на участника” - не следвало да се прилага за търговци, регистрирани в търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел през годината на провеждане на процедурата. Такова изискване за новорегистрирани търговци дискриминирало същите и оказвало потенциално негативно влияние върху конкуренцията на пазара на дървесина в страната, тъй като не било предвидено в Закона за горите, давало предимство в полза на регистрираните преди годината на провеждане на процедурата „търговци“, препятствало стопанската дейност на новорегистрирани предприятия и създавало нормативни бариери за участие на пазара на търговия с дървесина на новорегистрирани предприятия. Ако се възприемело тълкуването на административния орган и новосъздадените предприятия били изключени от участие единствено и само на това основание, щяло да се получи ограничение на конкуренцията, което нямало да бъде оправдано от гледна точка на постигането на целите на обществените политики, наложили създаването на чл. 115 от ЗГ, а именно да се подпомогнат „местните търговци“, какъвто несъмнено бил жалбоподателят, нямало и да съответства на правилата на конкуренцията.

Новосъздадените дружества можело да участват съгласно чл. 47, ал. 6 от Наредбата. Всъщност, в Закона за горите не присъствало такова условие (ограничение), а съгласно Наредбата такова нямало и за другите процедури. Единствено според административния орган, изискването се прилагало за „местни търговци“, което било абсурдно, тъй като целта на тази процедура била подпомагане на „местните търговци“ и единственото допълнително „ограничение и изискване“ към търговците за участие в тези процедури било да осъществяват дейността си и да са със седалище и адрес на управление на територията на община, в която попадат територии на съответното ДГС, в което се извършва ползването на дървесина, тоест да са местни търговци. Целта била насърчаване на заетостта и осигуряване на работа на малките и средните предприятия по места.

С оглед на така изложеното, се моли да бъде отменена обжалваната заповед и преписката да бъде върната на административния орган за продължаване на процедурата.

Така депозираната жалба се поддържа в съдебно заседание от процесуалния представител на жалбоподателя. Допълнителни доводи се излагат в представена по делото писмена защита. Моли се за присъждане на направените в производството разноски, а в случай, че насрещната страна има искане за присъждане на разноски, се моли претендираното възнаграждение да бъде намалено до предвидения в закона минимум.

 

Ответната страна – ДИРЕКТОР НА ТЕРИТОРИАЛНО ПОДЕЛЕНИЕ „ДЪРЖАВНО ГОРСКО СТОПАНСТВО ХАСКОВО", чрез пълномощника си – адв.Д.К.Н., депозира по делото писмен отговор, с който оспорва жалбата като неоснователна. Заявява, че оспорената заповед е издадена от компетентен орган, в рамките на неговата материална и териториална компетентност, в установената от закона писмена форма и че съдържа нормативно установените задължителни реквизити. Директорът на ТП „ДГС Хасково“ издал обжалваната Заповед № РД-10-2701/16.12.2022 г. за прекратяване на процедурата „Електронен таен търг с еднократно ценово предложение" за обект № 2301 от лесосечния фонд на ТП „ДГС Хасково" за 2023 г. поради нарушение на изискванията на чл. 38, ал. 4 от Наредбата за условията и реда за възлагане изпълнението на дейности в горските територии - държавна и общинска собственост, и за ползването на дървесина и недървесни горски продукти, при наличието на фактически и правни основания за издаване на обжалваната заповед, поради което същата била законосъобразна, а жалбата - неоснователна.

 

Съдът, като обсъди събраните по делото доказателства и като извърши проверка на законосъобразността на оспорения административен акт, на основание чл. 168, ал. 1, във връзка с чл. 146 от АПК, намира за установено следното:

 

Със Заповед № РД-10-246/29.11.2022 г. на Директора на Териториално поделение „Държавно горско стопанство – Хасково“ (ТП „ДГС – Хасково“) е открита процедура „Електронен таен търг с еднократно ценово предложение“ с предмет продажба на прогнозни количества стояща дървесина на корен, с продавач „Югоизточно държавно предприятие” ДП гр.Сливен, Териториално поделение „Държавно горско стопанство Хасково“ за обект № 2301.

В тази заповед (т. 9.4) е поставено условие за допускане на участниците в търга, според което „Участниците следва задължително да отговарят на изискванията на чл. 115 от Закона за горите и на изискванията на чл. 38, ал. 2, т. 2 и т. 4 от Наредбата за условията и реда за възлагане изпълнението на дейности в горските територии - държавна и общинска собственост, и за ползването на дървесина и недървесни горски продукти“.

Посочено е, че заповедта се издава на основание чл. 74а, ал. 1 от Наредбата, като чрез нея се одобрява и утвърждава документацията за участие в търга, съгласно чл. 74а, ал. 4.

В Условията за провеждането на „Eлектронен таен търг с еднократно ценово предложение“, част от тръжната документация, в раздел V - „Правни, технически и квалификационни изисквания“ като условие за допускане до участие в процедурата, в т. 7.11 също е предвидено, че „Участниците следва задължително да отговарят на изискванията на чл. 115 от Закона за горите и изискванията на чл. 38, ал. 2, т. 2 и т. 4 от Наредбата за условията и реда за възлагане изпълнението на дейности в горските територии - държавна и общинска собственост, и за ползването на дървесина и недървесни горски продукти“. В т. 7.11.4. е конкретизирано, че  „участниците следва да отговарят на изискванията на чл. 38, ал. 2, т. 4 от Наредбата за условията и реда за възлагане изпълнението на дейности в горските територии - държавна и общинска собственост и за ползването на дървесина и недървесни горски продукти, а именно да са преработили през годината, предхождаща годината на провеждане на процедурата, в собствен обект (обекти) по чл. 206 от Закона за горите количество дървесина, което е не по-малко от 50 на 100 от обема дървесина в обекта, за който участват“. Предвидено е, че обстоятелствата по тази точка следва да бъдат доказани от участника чрез представяне на Обобщена справка за постъпилата, преработената и експедирана дървесина за предходната година - Таблица 1 и Таблица 2 извлечение от електронния дневник на обект/обекти по чл. 206 от ЗГ, който/които е/са собственост на участника.

В раздел VI - Необходими (изискуеми) документи за участие в търга, т. 12.7 изиска представянето на „Обобщена справка за постъпилата, преработената и експедирана дървесина за предходната година - Таблица 1 и Таблица 2 извлечение от електронния дневник на обект/обекти по чл. 206 от ЗГ, който/които е/са собственост на участника“.

В т. 13 от същия раздел е предвидено, че непредставянето на някой от документите, посочени от т. 12.1 до т. 12.6 (т. 12.7 не е включена) или установяването, че даден документ е с невярно съдържание е основание за отстраняване от участие в търга.

В раздел VII - Основания за недопускане и/или отстраняване на участници, в т. 16 е предвидено, че комисията отстранява от участие в търга участник:

- който не е представил някой от изискуемите документи, или същите са представени във вид или съдържание, различни от изискванията на продавача.

- за когото не са налице условията за допустимост.

Указано е заповедта за провеждане на процедурата, както и документацията за участие да се публикуват съгласно изискванията на чл. 74а, ал. 6 от Наредбата на интернет страниците на "ЮИДП" ДП гр. Сливен и ТП „ДГС Хасково“, както и копие от заповедта да бъде поставено на видно място в административната сграда на ТП "ДГС Хасково".

Със Заповед № РД-10-267/16.12.2022 г., издадена от Директора на ТП "Държавно горско стопанство Хасково", на основание чл. 74б, ал. 1 от Наредба за условията и реда за възлагане изпълнението на дейности в горските територии – държавна и общинска собственост, и за ползването на дървесина и недървесни горски продукти, е назначена комисия, която да проведе обявения със Заповед № РД-10-246/29.11.2022 г. електронен таен търг с еднократно ценово предложение за продажба на прогнозни количества стояща дървесина на корен от обекта в горски територии държавна собственост в района на ТП „Държавно горско стопанство Хасково” ЛФ 2023 година. Определен е срок от три работни дни за приключване работата на комисията, като е указано за резултата от работата си комисията да състави протокол за проведения търг, който да бъде предаден за утвърждаване заедно с цялата документация, събрана в хода на провеждането на търга.

На същата дата – 16.12.2022 г., от комисията са разгледани, оценени и класирани постъпилите заявки за участие на участниците в електронен търг № ЕТ02796, за Обект № 2301 на ТП „ДГС Хасково“, 16.12.2022 г, с начален час 09:00 часа. Комисията е установила, че в срока, определен за получаване на заявки за участие, са постъпили 2 броя заявки, а именно:

Заявка с Вх. № *********/15.12.2022 г., 19:04 ч., депозирана от „ИНТЕР ЛЕС ДИМИТРОВГРАД“ ООД.

Заявка с Вх. № *********/15.12.2022 г., 18:20 ч. депозирана от „КАРОВ“ ЕООД.

След запознаване с представените от кандидатите документи, комисията е преценила, че двамата участници са представили всички изискуеми документи, съгласно изискванията на продавача, съответно двамата кандидати са допуснати до участие.

Извършено е класиране на участниците в електронния търг за обект № 2301 на ДГС Хасково, като на първо място е класиран "ИНТЕР ЛЕС ДИМИТРОВГРАД" ООД, с предложена цена в размер на 80 400.00 лева без ДДС, а на второ място - „КАРОВ“ ЕООД, с предложена цена в размер на 80 295.00 лева без ДДС.

Комисията е предложила на Директора на ТП „ДГС Хасково“ да издаде заповед за определяне на купувач, а именно класираният на първо място участник "ИНТЕР ЛЕС ДИМИТРОВГРАД” ООД по предложената от него най-висока цена в размер на 80 400.00 лева без ДДС, както и да бъдат уведомени всички участници по реда на чл. 61 от Административно-процесуалния кодекс за издадената заповед.

На 16.12.2022 г. е издадена оспорената в настоящото производство Заповед № РД-10- 270/16.12.2022 г. от Директора на Териториално поделение „Държавно горско стопанство Хасково“, с която на основание чл. 174, ал. 2 от Закона за горите и чл. 74е, ал. 1, т. 2 и ал. 2, т. 7 от Наредбата за условията и реда за възлагане изпълнението на дейности в горските територии - държавна и общинска собственост, и за ползването на дървесина и недървесни горски продукти и утвърден протокол от 16.12.2022 г. (представен с вх.№ ОД-03-255/16.12.2022 г.) на комисията, назначена със Заповед № РД-10-267/16.12.2022 г., за да проведе обявения със Заповед № РД-10-246/29.11.2022 г. „Електронен таен търг с еднократно ценово предложение“ за предварителна продажба на прогнозни количества стояща дървесина на корен от обекти в горски територии държавна собственост в района на ТП „Държавно горско стопанство Хасково” ЛФ 2023 година, е прекратена процедурата „Електронен таен търг с еднократно ценово предложение“ за Обект № 2301 от лесосечния фонд на ТП „ДГС Хасково” за 2023 г., тъй като са установени нарушения при провеждане на търга, които не могат да отстранени, без това да промени условията, при които е обявен, а именно комисията неправомерно е допуснала и не е отстранила от участие в процедурата участника „Интер Лес Димитровград“ ООД гр.Димитровград, ЕИК: *********, който не е представил изискуем документ - Обобщена справка за постъпилата, преработената и експедирана дървесина за предходната година - Таблица 1 и Таблица 2 извлечение от електронния дневник на обект/обекти по чл.206 от ЗГ, който/които е/са собственост на участника, който е посочен в утвърдените със заповедта за откриване на процедурата Условия за провеждането й като задължителен, а вместо това е представил декларация, че е регистриран в годината на провеждане на процедурата. Посочено е, че комисията неправомерно е приела тази декларация и неправомерно е счела, че участникът е представил всички необходими документи и е одобрила представената от него електронна заявка Вх.№ *********/15.12.2022 г. 19:04 ч. Заявено е, че тъй като обявеният със Заповед № РД-10-246/29.11.2022 г. „Електронен таен търг с еднократно ценово предложение“ за предварителна продажба на прогнозни количества стояща дървесина на корен бил процедура, при която се предлага за продажба дървесина на лица, отговарящи на условията на чл. 115 от Закона за горите, което било изрично указано в заповедта за откриване на процедурата и в Условията за провеждането й, с оглед изричното изискване на чл. 38, ал. 4 от Наредбата за условията и реда за възлагане изпълнението на дейности в горските територии - държавна и общинска собственост, и за ползването на дървесина и недървесни горски продукти била неприложима хипотезата по чл. 47, ал. 6, предл. 2 от НУРВИДГТДОСПДНГП.

Недоволен от така постановения акт, оспорващият в настоящото производство го обжалва по съдебен ред, в законоустановения 14-дневен срок с жалба, депозирана чрез органа на 30.12.2022 г., заведена с вх. № ПО-08-35/30.12.2022 г.

 

С оглед така възприетата фактическа обстановка съдът достигна до следните правни изводи:

 

Жалбата е допустима като подадена от дружество, което е участник в тръжната процедура, поради което има пряк и непосредствен правен интерес да обжалва крайната заповед, с която процедурата е прекратена. Жалбата е подадена в срок, срещу административен акт, подлежащ на съдебен контрол пред настоящия съд.

Проверката на законосъобразността на постановените актове и извършените действия, обусловили издаването на крайния индивидуален административен акт, се извършва при проверката на законосъобразността на акта, с който приключва процедурата, доколкото в нормативен акт не е предвидено друго. С допълнението на чл. 21, ал. 5 от АПК, в сила от 01.01.2019 г., волеизявленията, с които се обявяват условията за участие в състезателно административно производство, не са индивидуални административни актове. Спазвайки това правило в настоящия случай, няма пречка за жалбоподателя да оспори законосъобразността на окончателния административен акт, какъвто е заповедта за прекратяване на процедурата по провеждане на електронен таен търг с еднократно ценово предложение, с твърдения за допуснати съществени нарушения на приложимите материално или процесуалноправни норми в хода на производството, включително и по отношение на неговото обявяване със Заповед № РД-10-246/29.11.2022 г. на Директора на Териториално поделение „Държавно горско стопанство – Хасково“

Съгласно чл. 112 от Закона за горите, ползването на дървесина от горските територии - държавна или общинска собственост, се осъществява чрез продажба на стояща дървесина на корен или чрез добив и продажба на добита дървесина, като условията и редът за възлагане на дейностите в горските територии - държавна или общинска собственост, се определя в Наредбата, издадена на основание чл. 95, ал. 1 от ЗГ.

Редът и условията за продажба на стояща дървесина на корен като един от начините за ползване на дървесина, са уредени в чл. 49 - 65 от Наредбата. Продажбата може да се осъществи с провеждането на търг с явно наддаване, търг с тайно наддаване, електронен търг с наддаване; електронен таен търг с еднократно ценово предложение, конкурс, електронен конкурс за продажба или по ценоразпис. Съобразно чл. 49, ал. 2 от Наредбата, начинът на продажба по ал. 1 се определя от лицата по чл. 2, т. 1 - 4. Съгласно чл. 2, т. 2 от Наредбата директорите на териториалните поделения на държавните предприятия са възложители за горските територии - държавна собственост, когато са оправомощени от директора на държавното предприятие. С представеното по делото пълномощно Директорът на "Югоизточно държавно предприятие" ДП - гр. Сливен е оправомощил Директора на Териториално поделение „Държавно горско стопанство – Хасково“ да организира и провежда процедури за продажба на дървесина по реда на Наредбата. В този смисъл оспорената заповед е издадена от компетентен орган - Директорът на ТП ДГС - Хасково, който и съобразно цитираното по-горе пълномощно и представения по делото Договор за управление № РД-14-20/19.09.2022 г. е оправомощен да организира и проведе процедура по продажба на стояща дървесина на корен чрез електронен таен търг с еднократно ценово предложение.

Оспореният административен акт е издаден в предвидената от закона писмена форма и съдържа реквизитите по чл. 59, ал. 1 и ал. 2 от АПК.

При извършената проверка за допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила, съдът не констатира такива.

Съгласно чл. 74е, ал. 1 от Наредбата, електронният търг завършва със заповед на открилия процедурата продавач за: 1. определяне на купувач, или 2. прекратяване на електронния търг. Според чл. 74е, ал. 2, т. 7 от Наредбата, електронният търг се прекратява, когато са установени нарушения при откриването и провеждането на търга, които не могат да бъдат отстранени, без това да промени условията, при които е обявен. В същия смисъл е и посоченото като правно основание в оспорената заповед - чл. 74е, ал. 1, т. 2 и ал. 2, т. 7 от Наредбата.

В случая със Заповед № РД-10-246/29.11.2022 г. на Директора на Териториално поделение „Държавно горско стопанство – Хасково“ е открита процедура – електронен таен търг с еднократно ценово предложение за предварителна продажба на прогнозни количества стояща дървесина на корен от обекти в горски територии държавна собственост в района на ТП „Държавно горско стопанство Хасково” за 2023 година.

Между страните няма спор по установените факти, свързани с откриването на търга, документацията за участие, назначаването на комисия, извършването на класиране. Не се спори и относно факта, че в хода на процедурата жалбоподателят не е представил изискваната съгласно Заповед № РД-10-246/29.11.2022 г. на Директора на ТП „ДГС – Хасково“ за откриване на процедурата и от Условията за провеждането на „Eлектронен таен търг с еднократно ценово предложение“, като част от тръжната документация, Обобщена справка за постъпилата, преработената и експедирана дървесина за предходната година, а вместо това е представил декларация, че е регистриран в годината на провеждане на процедурата. Спорът се концентрира върху обстоятелството дали такава справка е била необходима и съответно дали липсата й е представлявала основание за отстраняване от участие на жалбоподателя в процедурата.

Според чл. 74а, ал. 1, т. 7 от Наредбата, заповедта за откриване на електронен търг съдържа условия за допускане на участниците до участие. Според ал. 4, документацията за участие в електронен търг се утвърждава със заповедта по ал. 1 и съдържа: 1. обект и обем на дървесината – предмет на търга, срокове за изпълнение, специфични условия, начална тръжна цена, размер на гаранция за участие и гаранция за изпълнение, както и условията за освобождаването им, стъпка за наддаване – при електронен търг с наддаване, начало на търга, електронната платформа, на която ще се проведе търгът; 2. изисквания, на които трябва да отговарят участниците; 3. документи, които следва да бъдат представени от участниците при участие в електронния търг; 4. основания за недопускане и/или отстраняване на участник от участие в търга; 5. проект на договор, изготвен в съответствие с общите условия по чл. 9г; 6. основания за прекратяване на електронния търг; 7. условия за сключване на договор.

В точка 9.4 от заповедта е посочено, че участниците следва задължително да отговарят на изискванията на чл. 38, ал. 2, т. 4 от Наредбата за условията и реда за възлагане изпълнението на дейности в горските територии - държавна и общинска собственост, и за ползването на дървесина и недървесни горски продукти. Част от утвърдената документация за участие в търга са тръжните условия, в които отново е предвидено, че участниците следва да отговарят на изискванията на чл. 38, ал. 2, т. 4 от Наредбата за условията и реда за възлагане изпълнението на дейности в горските територии - държавна и общинска собственост и за ползването на дървесина и недървесни горски продукти, а именно да са преработили през годината, предхождаща годината на провеждане на процедурата, в собствен обект (обекти) по чл. 206 от Закона за горите количество дървесина, което е не по-малко от 50 на 100 от обема дървесина в обекта, за който участват, като следва да установят това условие за допускане в процедурата чрез представяне на Обобщена справка за постъпилата, преработената и експедирана дървесина за предходната година. Според настоящата инстанция обаче, този текст пряко противоречи на чл. 47, ал. 6 от Наредбата, който предвижда, че това изискване не се прилага за търговци, регистрирани в търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел през годината на провеждане на процедурата. В тази връзка съдът не възприема позицията на административния орган, че тази хипотеза била неприложима, тъй като обявеният електронен таен търг бил процедура, при която се предлага за продажба дървесина на лица, отговарящи на условията на чл. 115 от Закона за горите и с оглед изричното изискване на чл. 38, ал. 4 от Наредбата. Следва да се отбележи, че чл. 115, ал. 1 от Закона за горите не съдържа такова изискване, а чл. 38, ал. 4 от Наредбата е предвиден като изискване в Глава Втора от наредбата – „Възлагане изпълнението на дейности в горските територии“, а не в Глава Трета, касаеща „Продажба на дървесина и недървесни горски продукти“, в която процедура сме в случая. В този смисъл настоящата инстанция намира, че поради наличието на посочените противоречия на Заповед № РД-10-246/29.11.2022 г. с приложимия материален закон проведената тръжна процедура е опорочена изначално, не може да бъде санирана и следователно оспорената Заповед № РД-10- 270/16.12.2022 г., с която се прекратява процедурата, също се явява незаконосъобразна. В случая е налице необосновано ограничаване участието на изпълнител в проведения търг, чрез въвеждане на критерии, които не са съобразени с нормативната уредба и затова, чрез поставените условия, е била ограничена конкуренцията. Нарушението е съществено, доколкото е налице незаконосъобразно ограничаване на възможността за участие в процедурата на субекти, регистрирани в годината на провеждане на търга. В настоящия случай имаме продажба на дървесина по реда на чл. 46, т. 1 от наредбата, при която се допуска участие в процедурата на търговци, регистрирани в търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел през годината на провеждане на процедурата, а ограничаването на тази възможност от страна на обявилия търга орган е недопустимо.

 Допълнителен довод в насока незаконосъобразност на оспорената заповед е текстът на т. 13, раздел VI от тръжната документация, който предвижда, че основание за отстраняване от участие в търга е само непредставянето на някой от документите, посочени от т. 12.1 до т. 12.6. Тоест т. 12.7, която именно изиска представянето на „Обобщена справка за постъпилата, преработената и експедирана дървесина за предходната година - Таблица 1 и Таблица 2 извлечение от електронния дневник на обект/обекти по чл. 206 от ЗГ, който/които е/са собственост на участника“, е изключена изрично и непредставянето на тази справка не представлява основание за отстраняване от участие в тръжната процедура.

 

По изложените съображения обжалваната заповед е издадена в несъответствие с приложимите материалноправни разпоредби и в този смисъл същата е незаконосъобразна и следва да бъде отменена.

С отмяната на административния акт се възстановява висящността на административното производство и тъй като в конкретната хипотеза естеството на отменената заповед не позволява решаването на спора по същество, преписката следва да бъде върната на директора на ТП „Държавно горско стопанство Хасково“ за продължаване на тръжната процедура.

С оглед изхода на спора и своевременно направеното от жалбоподателя искане за присъждане на сторените разноски по делото, съдът счита, че същото се явява основателно и следва да бъде уважено, като ответника ТП "Държавно горско стопанство – Хасково“ бъде осъден да заплати на жалбоподателя сумата от 1 050 лв., представляваща направени разноски за адвокатска защита – 1 000 лева, и внесена държавна такса – 50 лева.

Мотивиран от горното, Административен съд – Хасково

 

Р    Е    Ш    И    :

 

 

ОТМЕНЯ Заповед № РД-10-270/16.12.2022 г. на Директора на ТП „Държавно горско стопанство Хасково“.

 

ОСЪЖДА Териториално поделение „Държавно горско стопанство Хасково“ да заплати на „ИНТЕР ЛЕС ДИМИТРОВГРАД“ ООД, ЕИК : *********, седалище и адрес на управление: *** представлявано от управителя Х. Т., сумата от 1 050 (хиляда и петдесет) лева – разноски по делото.

 

ВРЪЩА преписката на Директора на ТП „Държавно горско стопанство Хасково“ за произнасяне при спазване дадените от съда указания по тълкуването и прилагането на закона.

 

Решението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд с касационна жалба в 14-дневен срок от съобщаването.

 

                                               

 

 СЪДИЯ: