Решение по дело №76/2017 на Окръжен съд - Бургас

Номер на акта: 826
Дата: 18 октомври 2017 г. (в сила от 22 май 2019 г.)
Съдия: Иван Атанасов Воденичаров
Дело: 20172100100076
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 19 януари 2017 г.

Съдържание на акта

                                               Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е 

№ 365                                           гр.Бургас                          18.10.2017 г.

 

                                        В ИМЕТО НА НАРОДА

                      Бургаски окръжен съд, първо гражданско отделение в открито заседание на пети октомври две хиляди и седемнадесета година в състав;

 

                                          ПРЕДСЕДАТЕЛ: ИВАН ВОДЕНИЧАРОВ

         

При секретаря В.ДИМИТРОВА, като разгледа докладваното от съдията гр.д.№ 76 по описа за 2017 год. за да се произнесе взе пред вид  следното:

Делото е образувано по повод искова молба на „Захарни заводи“ АД с ЕИК *********, представлявано от Валентина Ралева и Румен Данков, адрес гр. Горна Оряховица, ул. Свети Княз Борис І  № 29 против „Старт трейс“ ЕООД с ЕИК *********, представлявано от Д. Гаджева, адрес ***, съд. адрес ***, офис 3.

 Ищецът заявява, че е един от основните производители на етилов алкохол в Р България. Значителна част от неговата продукция се транспортира в пределите на ЕС под режим на отложено плащане на акциз от данъчен склад в Р България до данъчен склад на държава-членка на ЕС. След получаването на стоката получателят я заприходява в неговия данъчен склад и се регистрира в компютъризираната система за движение на акцизни стоки на територията на ЕС – EMCS. В случай че стоката не се получи в срока, не се заприходи в данъчния склад на получателя и не се регистрира в EMCS,  дължимият акциз се заплаща от изпращача на стоката, ведно с дължимото ДДС. Ищецът твърди, че е претърпял значителни имуществени вреди в резултат на виновно поведение на ответника във връзка с неговата дейност. Въвежда следните факти:   Ищецът, освен че произвежда и търгува с алкохол. При тази дейност сключил договор за посредничество с дружеството „Витивини“ ЕООД за продажбата на произведения алкохол на територията на Италия. Задължението на посредника е да договаря покупки за крайни клиенти и да заплаща транспорта до крайния получател. По този начин били уредени всички доставки до крайния клиент – италианското дружество Дестилерия Кампане, гр. Пасторано, окр. Чезена, Италия. Доставките били изпълнявани с различни транспортни фирми, като за годините 2014 г. и 2015 г. шест от всичките тринадесет доставки били изпълнени от ответното дружество. Всички доставки, без една, били с приключено движение под режима за отложено плащане, извършени от една и съща транспортна фирма до едно и също място – данъчния склад на дружеството получател на стоката  Дестилерия Кампане в Италия. На 06.03.2015 г. ищецът получил заявка за доставка на 29 000 литра зърнен спирт до италианското дружество с дата на товарене 09.03.2015 г. и превозвач на стоката ответника „Старт трейс“ ЕООД. На 09.03.2015 г. било изпратено количество от 28 800 литра етилов алкохол с алкохолно съдържание 96, 24 обемни %. Стоката била експедирана до данъчния склад на получателя под режим на отложено плащане на акциз с електронен административен документ е-АД № ********** от 09.03.2015 г. При получаването на стоката клиентът –получател е следвало да попълни съобщение за получаването към съответния електронен административен документ. Превозвачът представил подписано и подпечатано CMR и декларация за получаване на стоката от Дестилерия Кампане, че стоката е доставена на 17.03.2015 г. На 15.05.2015 г. италианското дружество е подало съобщение в EMCS, че стоката не е получена. Поради това ищецът бил задължен да заплати на държавата акциза и ДДС. В резултат на неосъществената доставка ищецът бил ощетен със заплатения акциз в размер на 304 888, 32 лв. и ДДС в размер на 67 043, 91 лв. или общо вреда в размер на 371 932, 23 лв. Ищецът сезирал митнически власти и прокуратурата. При извършена проверка било установено, че българската Агенция „Митници“ била информирана от италианските митнически власти, че процесната стока изобщо не е била получавана от дружество намиращо се в Италия и поради това електронния административен документ  е бил отхвърлен в системата EMCS. Ищецът провел собствено разследване и установил, че в цялата документация /CMR, декларации, договори/ печатът не е идентичен и подписът е имитиран. Според ищеца стоката изобщо не е била транспортирана и предоставена на италианското дружество от ответника, с което последния е причинил посочената по размер вреда. Ищецът твърди, че ответника следва да отговаря за деликт.  Между страните няма договорна връзка. Договора с купувача и получател на стоката е сключен при условия на доставка FCA – стоката се предава на превозвача, който ще я транспортира до купувача. Превозвачът е нает от посредника – „Витивини“ ЕООД по договор за превоз на етилов алкохол с начална точка – данъчен склад на ищеца „Захарни заводи“ и крайна точка – данъчен склад на италианското дружество Дестилерия Кампане.  Ответникът -превозвач на акцизните стоки е запознат със съответното европейско законодателство за режима на отложено плащане на акциз, получил е копие от регистрирания в европейската компютърна система  електронен документ, като е длъжен да го представи за проверка. В случая акцизната стока е изведена от склада на ищеца под режим на отложено плащане на акциз със съответния електронен административен документ. Превозвачът е представил на ищеца CMR и декларация, че стоката е получена от италианското дружество – получател, но същото дружество е съобщило на ищеца, че стоката не е предадена и получена. Поради това ищецът заплатил дължимия акциз. След направена проверка се установило, че действително стоката не е получена от италианското дружество, поради което електронния документ е бил отхвърлен от европейската електронна система. Според ищеца виновен за вредата е шофьора на ответното дружество Христо Иванов, който вероятно е отклонил стоката. Дружеството – работодател не е положило дължимата грижа при избор на професионален служител, който да превози стоката. Нарушен е не само принципа по общото законодателство да не се вреди другиму, но и редица норми от CMR, ЗАвтП, ЗАДС, Директива 2008/118/ЕО. Налице е пряка причинна връзка между нанесената вреда и поведението на дееца, тъй като ако стоката е била доставена не би се стигнало да заплащане на акциз от страна на ищеца.   В случая служителя на ответника при изпълнение на възложената му работа неправомерно не е доставил стоката, поради което е причинена вредата.

Ищецът отправя исканията: да бъде осъден ответника да заплати:

 1/ сумата от общо 371 932, 23 лв., представляваща обезщетение за причинени имуществени вреди от служител на ответника Христо Добрев Иванов в изпълнение на превоз и доставка на етилов алкохол от данъчния склад на ищеца до данъчния склад на дружеството Дестилерия Кампане в Италия, от която 304 888, 32 лв. заплатен акциз и 67 043, 91 лв. ДДС;

2/ сумата от 52 100, 33 лв., представляваща законна лихва върху заплатения акциз от 304 888, 32 лв.  за времето от от заплащането му  до исковата молба – 19.01.2017 г.;

3/ сумата от 11 456, 68 лв., представляваща законна лихва върху заплатен ДДС от 67 043, 91 лв. за времето от заплащането му до исковата молба – 19.01.2017 г.;

4/ сумата, представляваща законна лихва върху общата сума на вредата от 371 932, 23 лв. начиная от датата на исковата молба – 19.01.2017 г. до окончателното изплащане;

5/ сумата, представляваща разноски.

Правна квалификация на исканията: Исканията имат правното си основание в чл. 49 ЗЗД, вр. чл. 45 ЗЗД, вр. чл. 52 ЗЗД и чл. 86 ЗЗД.

Ответникът твърди, че искът за деликт заобикаля закона. Случаят се отнася до договорно правоотношение по договор за международен превоз на стоки, при което е приложима конвенцията за Договори за международен превоз на стоки. Същата съдържа правилата, по които се търси гражданско-правна отговорност на превозвача. Договорното правоотношение се установявало с представената ЧМР товарителница. Исковете по тази конвенция се погасяват с едногодишен срок, който е преклузивен. Превозвачът отговаря договорно както по конвенцията, така и по ЗАвтП, което изключва предявяването на иск за обезщетение от деликт.

Възразява по основателността. Твърди, че стоката е доставена, което се установява от представената товарителница, под която има подписи и печати на страните. Ответникът никога не е получавал особени задачи и други условия свързани с превоза на стоката. Съгласно конвенцията товарителницата удостоверява надлежно отразените в нея обстоятелства, поради което страничната декларация на получателя, че не е получил стоката не може да се противопостави. Декларацията е изготвена около една седмица след доставянето на стоката и подписа на получателя под нея не е поставен пред шофьора на ответника. Декларацията би могла да има единствено значение за вътрештните отношения между страните – собственик на стоката, спедитор и превозвач. В подкрепа на доставянето на стоката и изпълнението на задълженията на превозвач се изтъква, че превозвача е получил цената за превоза на дружеството „Витивини“ ЕООД. Доставката е осъществена, тъй като получателя не е уведомил превозвача за липсваща стока. Още повече, че на 25.03.2015 г. превозвача е извършил нова доставка на същия получател. Изобщо нито ищеца – собственик на стоката, нито посредника, нито получателя на стоката е предявявал претенции към ответника за липсваща стока по процесната заявка. Ищецът е заплатил акциз и ДДС и нито е изисквал информация за причината за причината за неприключване на електронния административен документ, нито е заявявал извършване на международно митническо разследване. Митническият документ за освобождаване от плащане на акциз е отхвърлен на 15.05.2015 г., но самият акциз е начислен още през април 2015 г. при неприключен митнически режим. Не е налице освобождаване от акциз, тъй като същият се дължи, поради което е и заплатен. Право на ищеца е да иска възстановяване на заплатения акциз – 26 ЗАДС, а в случая ищецът не твръди, че е искал възстановяване . Съото се отнася и до претендираното ДДС. В случая следва да се начисли ДДС за сметка на получателя на стоката и да се внесе, както е сторено. Но този данък не е загуба, тъй като по закона се начислява в цената на стоката и в крайна сметка се поема от получателя й. поради това няма причинна връзка между нанесена вреда в размер на ДДС по доставката и внасянето на данъка от ищеца за сметка на получателя на доставката. На последно място ответникът не е бил длъжен да предприема каквито и да било действия свързани с обезпечението на стоката за да вменява вина на неговия служител. Ищецът и не въвежда нормативно определени изисквания за дължими в такива случаи грижи от страна на превозвача. Ищецът и не посочва конкретно лице, на което да се предаде стоката и да подпише товарителницата. Поради което не е налице виновно поведение на служителя на ответника. Ответникът въвежда и аргументи за недопустимост и неоснователност от гледна точка на данъчното и акцизно право. В случая стоката е акцизна и попада под особените разпоредби на европейското право – Регламент /ЕО/ 684/2009 г. на Комисията и Регламент /ЕО/  2193/94 г. на Комисията , Регламент 3199 / 93 / ЕОна Комисията и пр. В случая ищецът не обяснява защо не търси обезвреда по ЗАвтП, тъй като е налице специално правно основание да се иска. Позовава се на представената данъчна фактура установявща и условията на доставката. Твърди, че е без значение дали стоката е пристигнала до местоназначението се в Италия, купувачът е неин собственик още на територията на Р България. Поради това е налице вътрешнообщностна доставка на стоки и дължимото ДДС и акциз следва да се платят от получателя на стоката, а не от ищеца, който сам е причинил пасива си. Позовава се и на чл. 73а и чл. 74 от ЗАДС и тъй като съобщение за получаване на стоката не е изпратено до ищеца той дължи заплащането на акциза във всички случаи до съобщаването. Поради това липсва връзка между заплащането на акциза и поведението на превозвача. Позовава се и на чл. 76 ЗАДС уреждащ възстановяването на заплатения на осн. чл. 74, ал.1, т. 6 с.з. акциз. В случая акцизът е заплатен на 14.05.2015 г.  с основание за месец април 2015 г. През този месец потвърждение за получаване на стоката не е било пристигнало и електронния документ все още не е бил отхвърлен, така плащането през м. май е извършено поради забавен отговор за получаване на стоката. След като стоката законно е напуснала територията на Р България, то дори и да е истина неполучаването й, то нередовността не е допусната в България, поради което  ищецът е следвало да потърси  заплатената от него сума. Като е бездействал сам е причинил пасива си.

Съдът намира, че следва да сложи делото за разглеждане по същество. Ищецът не води договорен иск на основание Конвенция за международен автомобилен превоз на стоки /CMR/, конкретно чл.  32, ал.1, б. „б“. В случая съгласно въведените факти и обстоятелства, представляващи основание на искането, се твърди виновно поведение на служител на превозвача, в резултат на което за ищеца – собственик на стоката, са предизвикани вреди, чието обезщетение се иска, което е друго. Поради това съдът не може да откаже на ищеца да защити свои твърдени права по пътя на исковете от общото законодателство, в случая – деликт. Същото е съображението и по въведеното възражение на осн. ЗАвтП.

        В съдебно заседание чрез юк Гецов искът се поддържа, ангажират се доказателства и се пледира за уважаване.

        Ответната страна чрез адв. Д. и адв. Сотирова оспорва иска, също ангажират доказателства и пледират за отхвърляне.

        Третото лице – помагач чрез юк Якимов взема становище за уважаване на иска.  

        След преценка на доказателства съдът прие за установено:

        Страните не спорят, че ищецът осъществява продажба на етилов алкохол в страни от ЕС чрез посредническата фирма „Витивини“ ЕООД, седалище гр. София, като посредникът съгласно сключен договор, имал задължението да договаря доставките до клиента в Италия, както и да договаря и заплаща транспорта до крайния получател. По този начин се осъществявали продажбите и доставките до крайния клиент – италианското дружество Дестилерие Кампане ООД, гр. Пасторана, окръг Чезена, Италия. Доставките са изпълнявани от различни транспортни фирми, като ответната транспортна фирма също е изпълнявала някои от тях. Една от тези доставки е процесната. Същата е била заявена на 06.03.2015 г. от посредника с дата на товарене 09.03.2015 г. На 09.03.2015 г. ищецът е издал нареждане за превоз № 245 до италианското дружество – клиент с получател на стоката в общо обемно количество 28 800 л. от лицето Христо Иванов, № на превозно средство А 23 43 МР и номер на ремарке А 10 33 ЕК. На 09.03.2015 г. ищецът е издал фактура № 2602061 с получател италианското дружество за сумата от 29 815, 49 лв. с падеж 19.03.2015 г., с получател на стоката Христо Иванов на същата дата, с номер на превозното средство А 23 43 МР и номер на ремарке А 10 33 ЕК.      Все на 09.03.2015 г. е изготвено и електронно съобщение  в системата за генериране на електронен административен документ /е-АД/. На същата дата 09.03.2015 г. е издадена и международна товарителница с изпращач –ищеца, получател - италианското дружество и превозвач – ответника, като в същата е описан издадения електронен административен документ под № Е-AD-**********/09.03.2015 г. Превозното средство е било измерено, за което ищеца е издал кантарна бележка № 58474 за същата кола и ремарке с дата и час на влизане: 09.03.2015 г. – 14.15.51 и дата и час на излизане: 09.03.2015 г. – 17.29.40, за контрагента – италианското дружество, шофьор Христо Иванов  с бруто тегло на товара 39 580 кг, тара тегло 16 340 кг. и нето тегло 23 240 кг. По относимите към предмета на спора въпроси съдът е назначил експертиза. Вещото лице установява, че по счетоводна информация за периода 2014 – 2015 г. на ответника – превозвач е предадено общо количество етилов алкохол 146 753, 0280 лв. по шест издадени от ищеца фактури, между които и процесната. По отношение неполучаването на процесната доставка от италианското дружество вещото лице констатира, че по предоставена от ищеца  електронна разпечатка от софтуер на Българска акцизна централизирана електронна система състоянието на доставката е :отхвърлен. Вещото лице и уточнява, че движението на акцизни стоки, какъвто е случая, се извършва чрез централизирана система ЕМSC с предоставяне на данни от изпращача, като в издаден електронен административен документ /е-АД/ се попълва  количеството стока, търговските дружества, данъчните складове на изпращача и получателя, номерата на транспортното средство, идентификация на превозвача, номер и дата на фактура. При получаването на стоката получателя потвърждава получаването й по количество и качество, евентуално отказа или частичен отказ. В случая размера на акциза за количеството етилов алкохол е 304 888, 32 лв. размерът на ДДс е 66 940, 76 лв. Сумите за акциз и ДДС са заплатени на 14.05.2015 г. Мораторната лихва върху сумата акциз е 52 307, 74 лв., върху сумата ДДС – 11 484, 60 лв. Лицето Христо Иванов е работило в ответното дружество по трудов договор № 12/30.09.2013 г. Процесната фактура е осчетоводена по дебитна сметка  411/2/Доставчици/ партидата на италианското дружество и кредитна сметка 701/2/приходи от продажби/. Отразено е плащане по силата на споразумение от 16.03.2015 г. между ищеца и посредника, като плащането е извършено от посредника „Витивини“ ЕООД, което се е задължило да заплати сумата от 16 000 евро , като гаранция за заплащането на стоката от италианското дружество. Стоката, която е предмет на процесната фактура е изписана по кредитна сметка 303/1 /Продукция/ през м. март 2015 г. по заплащането на акциза не се спори. Представена е справка за самоначислен акциз за м. април 2015 г. и е съставен протокол по чл. 117 ЗДДС към СД по ЗДДС за данъчен период м. април 205 г. Акцизът в размер на 304 888, 32 лв. е начислен по сметка 456/1/разчети за акцизи/  към 30.04.2015 г.  с основание „самоначислен акциз м. април 2015 г. – незаверен ПАД“. Размера на ДДС също е начислен по съответната сметка дс основание „ липси по ПАД“. По повод неполучаването на стоката се е развила преписка. Ищецът е поискал от митница Свищов – трето лице помагач, съдействие за предоставяне на копие от съответните документи по системата EMSC. Централното митническо управление на 31.10.2016 г. е отговорило, че стоките по процесния електронен документ  **********/09.03.2015 г. с административен референтен код /АРК/ 15BG00000000021016092 са получени от италианския клиент  на 31.03.2015 г.  и са отразени в материалната отчетност на лицензирания складодържател, като компетентните власти са проверили съответствието на информацията от е-АД с количеството в цистерните ; идентифицирали са водача на превозното средство; взели са проби директно от цистерните; информирали са за теглото на превозното средство при влизане и излизане. Изнесеното се основава на проверка на компетентните италиански митнически власти, които във връзка с издадения електронен административен документ имащ код АРК № 15 BG00000000021016092 и след проверка са установили, че продуктът е пристигнал в данъчния склад на Дистилерие Кампане  ООД на 31.03.2015 г.  и е оскладен счетоводно в данъчния склад, като служителите са извършили описаните проверки в интерес на хазната. Потвърдено е окончателно, че при проверката на ЕАД с посочения код не са забелязани аномалии и получателят е приключил редовно системата за спедиция. Установеното косвено от посочената кореспонденция се потвърждава от приетите от съда писмени доказателства – писмо потвърждение от италианското дружество Дистилерие Кампане от 02.04.2015 г. до митническите власти на Италия ; известие от същата дата по сертифицирана електронна поща. Установява се от първото доказателство, че управителят на италианското дружество е получил кодът за администритавни услуги на хартиен носител, но не е наличен в електронната система на митницата, поради което не може все още да се осъществи завършване на операцията по задевени и налични в склада количества алкохол, електронният код за ЕАД за процесното количество алкохол е взет под внимание и е заведен в съответния регистър за етилов алкохол и в регистъра за данъчните партиди, получени със закъснение. Съдът е разпитал свидетели. Св. Денков е работил като търговски директор в ищцовото дружество от 2008 г. до 2017г. Потвърждава установеното, че сделката е била организирана от посредника чрез лицето Антонио Кирилов, като организирането на транспорта също е било задължение на посредника. Ищецът не е сключвал договор с превозвач. Свидетелят се е запознал с управителя на ответника по повод процесния случай, когато дошъл в гр. Бургас да търси документи за получаването на стоката в Италия, тъй като не била заплатена. Свидетелят не  е комуниирал с италианското дружество, а само с посредника. Първите доставки били наред. Заявява, че единственото потвърждение за получаване на стоката е по електронната система. При всички доставки е имало потвърждение с изключение на процесната. Свидетелят е разбрал от посредника, че има прблем с електронната система, но всичко е наред. Не познава шофьора на цистерната, който е превозвал стоката. Св.  Иванов е шофьора на цистерната, с която е превозвана стоката. Извършвал доставките от Горна Оряховица до Италия. Всички курсове са били извършвани по един и същ начин, включително и за сега процесната. Начинът бил: пристигане в дестилерията, дават се документи, камиона се претегля, отива се до склад за разтоварване, вземат се проби и се закача маркуч за разтоварване, след което се разкача маркуча, излиза се пред входа и там се дава товарителницата – подписана. Свидетелят не знае колко лица има на гишето където се подават документите. Лицата са няколко. При влизане се дават всички хдокументи, а при излизане на него се дават подписаното ЧМР. И в този случай е било така, тъй като стоката е била доставена от него. След разтоварването е получил указания от ответника да продължи за Франция да това за България. Св. Андреев е работил като началник група „Транспорт“ в ответното дружество. Потвърждава казаното от предходния свидетел. Всички доставки били извършвани по идентичен начин. Не е имало проблеми. За процесния случай научил 3-4 месеца след това, когато първия свидетел дошъл в Бургас да се интересува за получаването на доставката от 09.03. Свидетелят контактувал с посредника и Антонио кирилов, който му съобщил, че с доставката всичко е наред. С шофьора на камиона се чуват често, тъй като движението се следи. Не е имало проблеми с доставката и с посредника. Не знае дали ищеца е водил съдебни дела в Италия. Транспорта е бил поръчан от посредника, който и заплаща курса, за което дал и документ, тъй като от ищеца бавели заплащането. Процесният случай е първият от многото доставки, в който се е случил проблем.                  

           При тези факти се налагат следните правни изводи:

           Искът е за отговорност за вреди, причинени от служител на ответното дружество, което е възложило работата. Съдът в доклада си по делото е разпределил ясно доказателствената тежест, като е възложил на ищеца да доказва предпоставките за деликта предвид правната квалификация на искането. В съгласие със събраните по делото доказателство се налага извода, че искът не се доказва и следва да се отхвърли. Установиха се търговски правоотношения изразяващи се в следното: посредникът е осигурявал клиента в Италия, който да закупи стоката на ищеца, сключвал е договора за превоз с ответника и е заявявал пред ищеца товаренето й от негов склад. Тези правоотношения са били трайни. По делото не се спори за шест заявени доставки, като само за една от тях ищецът твърди, че стоката е била неправомерно отклонена от шофьора на ответника и поради това той е следвало да заплати задължението си към фиска, тъй като при липса на деликт акцизът следва да се заплати от клиента в Италия. В съответствие с правната квалификация на искането установи се по делото и не се спори на първо място, че шофьора Христо Иванов  е бил служител в ответното дружество по трудов договор. На следващо място се установи и не се спори, че поради липса на съобщение от страна на клиента в Италия за получаването на стоката в съответния срок, ищецът е заплатил дължимия акциз и ДДС на българските данъчни власти. Същественото в случая е дали служител на ответника – превозвач на стоката, шофьора Христо Иванов, неправомерно е отклонил стоката по процесната заявка от 09.03.2014 г., което е предизвикало заплащането на акциза от страна на ищеца. Това не се установява, поради което фактическия състав на деликта остава неосъществен в цялост. Установи се обратното. Превозвачът е изпълнявал точно задълженията си да превозва и доставя стоката на ищеца в съответния данъчен склад на клиента в Италия, включително и по процесната заявка и доставка, по която стоката е била доставена. Действително по неизяснени причини обявяването в европейската електронна система, че стоката е получена, е осъществено със закъснение, поради което акциза е бил заплатен от ищеца, но това в никакъв случай не може да ангажира отговорността на ответника и неговия служител по смисъла на чл. 49 ЗЗД, тъй като не е налице виновно действие от страна на служителя с ясното съзнание, че причинява вреда на ищеца. Поради това ищецът би могъл да защити правата си по друг ред, включително и чрез иск срещу италианското дружество, но предявеният сега иск се явява неоснователен и следва да се отхвърли.

                   Като се води от тези мотиви съдът

 

                                                                                Р   Е   Ш   И

 

        ОТХВЪРЛЯ иска на „Захарни заводи“ АД с ЕИК *********, представлявано от Валентина Ралева и Румен Данков, адрес гр. Горна Оряховица, ул. Свети Княз Борис І  № 29 против „Старт трейс“ ЕООД с ЕИК *********, представлявано от Д. Гаджева, адрес ***, съд. адрес ***, офис 3 за осъждане на ответника да заплати:

 1/ сумата от общо 371 932, 23 лв., представляваща обезщетение за причинени имуществени вреди от служител на ответника Христо Добрев Иванов в изпълнение на превоз и доставка на етилов алкохол от данъчния склад на ищеца до данъчния склад на дружеството Дестилерия Кампане в Италия, от която 304 888, 32 лв. заплатен акциз и 67 043, 91 лв. ДДС;

2/ сумата от 52 100, 33 лв., представляваща законна лихва върху заплатения акциз от 304 888, 32 лв.  за времето от от заплащането му  до исковата молба – 19.01.2017 г.;

3/ сумата от 11 456, 68 лв., представляваща законна лихва върху заплатен ДДС от 67 043, 91 лв. за времето от заплащането му до исковата молба – 19.01.2017 г.;

            4/ сумата, представляваща законна лихва върху общата сума на вредата от 371 932, 23 лв. начиная от датата на исковата молба – 19.01.2017 г. до окончателното изплащане, като неоснователен.

           РЕШЕНИЕТО е постановено при участието на трето лице-помагач на ищеца –Агенция Митници, ТМУ-Свищов, гр. Свищов, ул. Дунав № 10.

           РЕШЕНИЕТО може да се обжалва пред АС – Бургас в двуседмичен срок от връчването му.  

 

                                                          ОКРЪЖЕН СЪДИЯ: