Решение по дело №152/2021 на Административен съд - Търговище

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 7 октомври 2021 г. (в сила от 6 юни 2022 г.)
Съдия: Иванка Пенева Иванова
Дело: 20217250700152
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 15 юни 2021 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

                           № 110                    07.10.2021 г.                 град Търговище

 

  В   И М Е Т О  Н А   Н А Р О Д А

 

Административен съд - Търговище                                           пети състав            

На двадесет и четвърти септември                                          година 2021

В публично заседание в следния състав:

                                                                        Председател: Иванка Иванова

Секретар: Гергана Бачева

Като разгледа докладваното от председателя Иванка Иванова

АД № 152 по описа за 2021 година

За да се произнесе взе предвид следното:

Производството по делото е по реда на Глава Х от АПК във вр. с чл. 190а, ал. 1, т. 3 от Закона за водите.

Делото е образувано по жалбата на община Попово, представлявана от кмета д-р В., чрез а.. Р. Д. *** против Задължителни предписания по Констативен протокол № 05-04-13/ 15.04.2021 г. от проверка и контрол на язовирна стена и съоръженията към нея и документацията за експлоатацията от 15.04.2021 г на ГД“НЯСС“, с който са дадени задължителни предписания за яз. „Баба Тонка“ в общ. Попово: т. 1. да се представи договор с оператор на язовирна стена и съоръженията към нея в срок до 30.06.2021 г. и т. 2 да се премахне бетоновия фрагмент от преливника в срок до 30.06.2021 г.  

Жалбоподателят счита, издадения адм. акт за незаконосъобразен, тъй като е налице решение на ОС – Попово за бракуването на процесното водно съоръжение, което адм. орган не е съобразил при даването на задължителните предписания към община Попово. Оспорващият сочи също, че даденият от проверяващите срок за изпълнение на предписанията е недостатъчен, като е налице невъзможност за изпълнение от страна на община Попово. Според договор № Д-2128/ 18.03.2021 г. жалбоподателят е възложил на ЕТ „Портстройпроект – Х. Хр.-В. М.“ да осъществява дейност на оператор на язовирни стени, при спазване на изискванията на действащото законодателство, като яз „Баба Тонка“ не е включен, тъй като е бракуван. Съгласно Протокол № 19 от проверката на състоянието и създадената организация за експлоатация на язовирната стена и съоръженията към нея от 16.11.2020 г., утвърден от Областен управител на област Търговище, техническото състояние на язовирната стена и съоръженията към нея на процесния язовир има актуален авариен план на населението, при авария на язовирната стена и съоръженията към нея, последното не е застрашено. Изпълнено е предписание по техническата документация да се представи в Областна администрация – Търговище, а именно решение на ОС – Попово за извеждане от експлоатация и ликвидация (бракуване) – Решение № 149 по Протокол № 16/ 25.02.2021 г. Според Инвестиционната програма на община Попово за 2021 г. по т. 31 е предвидено изработването на техническа документация, съгласно изискванията на чл. 106 от Наредбата за условията и реда за осъществяване на техническата и безопасната експлоатация на язовирните стени и съоръженията към тях и за осъществяване на контрол за техническото им състояние (Наредбата) на 15 бр. общински язовири, в т.ч.  и проектиране и доклади за съответствие на 13 бр. и проект за ликвидация на 2 бр., включително яз. „Баба Тонка“.

В с.з. по делото жалбоподателят, редовно призован се представлява от а.. Д. ***, която поддържа жалбата и изразява становище за отмяна на оспорения адм. акт. Представя писмена защита. Пледира за присъждане на разноски по делото по представен списък по смисъла на чл. 80 от ГПК във вр. с чл. 144 от АПК.  

Ответникът по оспорването – И.И.и Р. Р. и двамата ст. инспектори в РО НЯСС „Североизточна България“, офис гр. Шумен, редовно призовани, не се явяват и не се представляват и не изразяват становище по делото.

Съдът като прецени допустимостта на жалбата, приема за установено следното:

Жалбата е подадена в срок, налице е правен интерес, поради което е процесуално допустима, а разгледана по същество последната е   основателна при следните съображения:

От фактическа страна съдът приема за установено, че процесното съоръжение е общинска собственост съгласно АПОС № 2652/ 14.02.2000 г. (непредставен по делото).

На 16.11.2020 г. с Протокол № 19 (стр. 25 до 28 от делото) от проверка на състоянието и създадената организация за експлоатацията на язовирната стена и съоръженията към нея в изпълнение на Заповед № 363/ 05.10.2020 г. на Областен управител на област Търговище и с комисия извършила проверка на техническото и експлоатационно състояние на яз. „Баба Тонка“ в землището на с. Баба Тонка, общ. Попово, обл. Търговище, изграден на воден обект – дере, като посочила, че населеното място при авария на язовирната стена и съоръженията към нея не е застрашено. Като технически параметри на язовирната стена и съоръженията към нея комисията отбелязала: обем на язовира – 28 м3, залята площ 13,7 дка, тип язовирна стена – земнонасипна, предназначение – напояване, височина – 3, 75 м., преливник, вид: челен трапецовиден земен профил. След входната част на преливника следва отвеждащ канал с трапецовиден земен профил, преминаващ в бързоток, който зауства в дерето под язовирната стена без енергогасител. Профилът на преливното съоръжение е без облицовка, изровен до скална основа. Земен преливен ръб.; Основен изпускател, вид: Входна, изходна шахта не се откриват; За състоянието на язовира е записано: КВН в момента на проверката: около 2,5 м. под преливен ръб.; Контролно- измервателни системи – няма.; Речно корито до 500 м. след язовирната стена – обрасло и непочистено; За други констатации, установени при проверката: 1. Корона без настилка, обрасла с храстовидна растителност; 2. Воден откос – невъзможен оглед; Въздушен откос – наличие на храстовидна и дървесна растителност – невъзможен оглед; Преливник – с нарушена проводимост, наличие на бетонни строителни отпадъци; ОИ – изходна шахта не се открива. Комисията дала заключение, че техническото състояние на ЯСС към нея се определя като неизправно – частично работоспособно, като е нарушен поне един от показателите за технологична сигурност без опасност за конструктивната сигурност, предприема се ремонт. За степен на потенциална опасност съгласно Наредбата комисията е посочила – втора значителна степен на потенциална опасност.  

  С Решение № 149 от Протокол № 16/ 25.02.2021 г. ОС – Попово (стр. 29 до 36 от делото) е приел бюджета на община Попово, като в т. 31 е прието изработване на техническа документация, съгласно чл. 106 от Наредбата (стр. 36 от делото)за 15 бр. общински язовири и проект за ликвидация на 2 бр. язовири.

На 15.04.2021 г. е издаден процесния адм. акт – Констативен протокол № 05-04-13/ 15.04.2021 г. от проверка и контрол на язовирната стена и съоръженията към нея и документацията за експлоатация от ответника по делото – представители на ГД“НЯСС“ (преписката), като присъствалия представител на жалбоподателя е възразил против дадените предписания с мотива, че с Решение № 149 от 25.02.2021 г. ОС – Попово е взел решение за бракуване на язовирите в с. Берковски и с. Баба Тонка, общ. Попово за което е уведомен проверяващия орган в деня на проверката.

По делото са допуснати в качеството им на свидетели лицата: Д.К.Н. и М. М.М..

Според показанията на първия свидетел Н. от 01.02. тази година е назначен като ръководител на звено Изпълнение на мероприятия по защита на населението в община Попово и в качеството си на представител на общината е участвал в проверка на язовир Баба Тонка, която е била на 15-16.04. тази година. Имало е представители от отдел за надзор на язовирните стени и съоръжения в гр. Варна, които работят в офиса в гр. Шумен- Р. Р. и И. И.. При извършване на проверката, те се позовавали на дадени предписания от междуведомствената комисия, която  е назначена със заповед на областния управител през 2020 г. Тази междуведомствена комисия е минала, огледала е язовира и е имала предписание  да се извърши почистване на преливника, на това съоръжение. Там има бетонна плоча в основата му, която трябва да бъде премахната, да се изчистят храсталаци, дървета, тревна растителност и т.н. тяхното становище е било, че нищо не е пипано, че нищо не е почиствано, което реално не е така, тъй като преливника правеше впечатление, че е малко вдълбан и е безпредметно да се вкарва някаква техника, да се харчат пари, при положение, че за този язовир има решение на общински съвет в гр. Попово за извеждането му от експлоатация. Язовирът е напълно безопасен. В него водата по краищата му, по периферията му е около 30-40-50 см. максимално, а самото водно ниво е на около 1 метър под нивото на преливника. Няма никаква опасност. Там няма вода, там няма водосбор. По-скоро този язовир не бива да се нарича язовир, съгласно Закона за водите, където има класификация на такива водни обекти, а по-скоро той е един бент, изграден през края на 50-60 г. от бившето ТКЗС в с. Баба Тонка, където са имали зеленчукови градини отдолу и за водопой на животните. Едно съоръжение, за да го наречем язовир, то трябва да отговаря на съвсем различни изисквания по Закона за водите. Той не е бил хидроинженер. В случая неговите знания и компетенции са минимални, но е очевадно това, което се вижда по отношение на това съоръжение. Друго становище, което дадоха, това е че водата ще залее пътя, който е по-надолу. Това е пътят с. Славяново - с. Баба Тонка и самото село. Котата на селото е много по-висока, т.е. язовира се намира на много по-ниска кота, отколкото се намират къщите на селото. Проверяващите, той до сега се е въздържал да прави професионална квалификация на момчетата, които идваха да направят проверката, но просто при тези проверки наистина трябва да идват хидроинженери, които да бъдат представители на тази държавна агенция, съответно на отдела за надзора за язовирните стени и съоръжения, а не завършили, които имат висше образование и могат да заемат съответна длъжност, но те нямат компетенциите, както ги нямам и аз реално погледнато, но лошото е, че техните предписания са категорични и общината трябва да ги изпълнява. По отношение на това, каква е процедурата за извеждане от експлоатация, знае че има фирма, която е наета и изработва техническата документация на всички язовири на община Попово. Това пак е товарене на държавата, на общините. Това не е рационално. Става така, че държавата изчерпва финансов ресурс на общините чрез осъществяване на такива масирани проверки. Нямал против да проверяват такива язовири, както са например Ястребино, Ломци, големите язовири, всичко останало са едни бентове. Не желае да му се плаща възнаграждение за явяването му днес.

Според показанията на св. М., той е изпълнявал длъжността директор на Дирекция “Финансова и общинска собственост“ в община Попово. В качеството си на такъв е отговарял лично за язовирите, като съоръжения, които са публична общинска собственост заедно с колегата Д.Н., който е ръководител звено за бедствия и аварии. Ежегодно той е участвал като член в междуведомствената комисия, назначена от областния управител за проверка на язовирите, също така е присъствал на всички проверки, които се осъществяват от контролните органи, вкл. Агенцията за надзор на язовирните съоръжения. Язовирът Баба Тонка с решение на Общински съвет е прието да бъде изведен от експлоатация, проведена е процедура. Областна управа е уведомена за това. Всяко едно решение, което се приеме, се изпраща на последваш контрол до областен управител и когато са дошли проверяващите не са приели това като мотив, че  е запозната областна администрация, че собственика в лицето на община Попово и Общински съвет е взел решение за извеждане от експлоатация на язовира. Освен това са имали съображения, че той е опасен, а те са възразявали, че не е така. Другата причина, която те са възразили срещу техния протокол е, че те като община и като страна са смятали, че представителите на агенцията нямат професионална компетентност. Лицата са археолог и друг специалист и по тази причина възразяваме срещу техните констатации. Те не са хидроинженери, нямат имат никакъв опит в областта на контрола на язовирните съоръжения и поради тази причина са били тук днес. Възразявали са били срещу протокола, който те са издали. Във връзка с констатацията, че язовира няма сключен договор с оператор, след 15.04 са сключили договор, изпратили са анекса в рамките на предписанието, което е дадено. Там са имали анекс към договора  и са били сключили такъв. Изпратили го били, така че те са били уведомени за това, имат такъв протокол. Друг е въпросът, че язовирът, той лично не е бил убеден, че е втора категория опасност по класификатора, който се направи, защото за язовири, които са трета категория, няма нужда от оператор. Казали им, че е втора категория и за това в последствие направили анекс и включили били и този обект, въпреки че има решение, че го извеждат от експлоатация. Процедурата за извеждане от експлоатация е на етап, че има проведена обществена поръчка, има сключен договор с проектантски екип за всички общински язовири. Те са 15 на брой. За 13 от тях се изготвя техническа документация, а за 2 язовира се изготвя работен проект за извеждане от експлоатация. Единият е язовир Баба Тонка, а другият е язовир Берковски, като има срок до м. ноември, проектантският екип трябва да приключи с изработването на документацията. В последствие ще трябва да бъдат заложени средства, служителите от агенцията не могат да разберат, че ние сме бюджетна организация и всички тези разходи, които правят имат характера на инвестиционни разходи и трябва да бъдат заложени в инвестиционната програма на общината като първостепенен разпоредител, да бъдат гласувани с бюджета и това се прави в началото на всяка година. Тази година са били заложили да разработят работните проекти. Ако има някакви разходи, свързани с извеждането от експлоатация, това вече ще стане след като бъде направен работният проект, на база, на който през следващата  бюджетна година ще бъдат заложени средства за изпълнението на тези проекти. Инвестиционната програма най-рано се приема в началото на всяка година, след като се приеме държавният бюджет. Има срок, в който и общините приемат своите бюджети, като първостепенни разпоредители в бюджета.  Това означава, че такива средства за извеждане от експлоатация  и изпълнения на предписания, могат да бъдат гласувани най-рано през м. февруари, м. март. Те нямат и как да ги приемат без да са направени работните проекти. На база на този работен проект ще има някаква количествено-стойностна сметка, на база на която ще бъдат предвидени и заложени средства в бюджета. Трябва да имат и конкретна цифра, за да влезе тази сума в бюджета. Не желае да му бъде изплащан депозит за явяването му днес.

Съдът кредитира показанията и на двамата свидетели като правдиви и непротиворечащи на събраните по делото писмени доказателства, поради което ги приобщава към същите.

По делото е допусната съдебно-техническа експертиза с вещо лице - хидроинженер, по която е дадено заключение, че класификацията на стената по чл. 141а, ал. 1 и ал. 2 от ЗВодите е малка. Според класификацията по Наредба № 14 от 2005 г. и Норми за проектиране на хидротехнически съоръжения язовирът е четвърта категория. Залятата площ на язовира е 5, 28 дка. Завирен обем на язовира – 8 000м3. Водосборна област на язовира – 2, 49 км2. Тип на язовирната стена – земно-насипна.Предназначение – за водопой и отглеждане на аквакултури. Височина на язовирната стена – 5, 82 м. Дължина на язовирната стена – 65, 00 м. Обем при НВРВН – 8 000 м3. Обем при ННВВН – 0 м3.Преливник с оразмерено водно количество Qmax = 10, 52 м3/ с. Основен изпускател с оразмерено водно количество – няма изграден (или е затлачен изцяло и не функционира). Техническото състояние на язовирната стена и съоръженията към нея се определя като:  неизправно – частично работоспособно (липса или нефункциониращ основен изпускател), като е нарушен поне един от показателите на технологична сигурност, без опасност за конструктивната цялост. Язовирната стена е със степен на потенциална опасност – втора значителна степен на потенциална опасност, тъй като при евентуално разрушаване съществува реална опасност да се залее четвъртокласен общински път TGV 2134 – с. Славяново – с. Баба Тонка при км. 3+400, където пътят е изграден над тръбен водосток ф 1000 мм. и се прекъсне движението на МПС между двете села за около 4 часа и половина. Опасност от разрушаването на пътя не съществува.

По втория поставен въпрос вещото е дало становище, че съгласно чл. 141а, ал. 1 и ал. 2 от ЗВодите, тъй като язовирната стена е класифицирана като малка, съгласно ал. 4 от същия член: „ За техническа безопасност и безопасна експлоатация на язовирите по ал. 3 отговарят собствениците“. Те са длъжни да възлагат стопанисването, поддържането и осъществяването на техническата експлоатация на язовирната стена и съоръженията към нея на лице, което отговаря на изискванията за оператор на язовирна стена.

По третия поставен въпрос съдебният експерт е дал заключение, че ориентировачната стойност на мероприятията, които следва да се изпълнят за въвеждане в експлоатация на яз. Баба Тонка и гарантиране на неговата безопасна експлоатация и конструктивна сигурност възлиза на: Първи вариант) около 108 540,00 лв. с ДДС без изграждане на основен изпускател; Втори вариант) около 144 540, 00лв. с ДДС с изграждане на основен изпускател.

На четвъртият поставен въпрос вещото лице е дало становище, че ориентировачната стойност на мероприятията, които следва да се изпълнят за извеждане от експлоатация на яз. Баба Тонка възлиза на около 18 160, лв. с ДДС.

На петия поставен въпрос съдебният експерт е дал заключение, че на база изготвена хидроложка оценка за определяне на водосборната област и максималните водни количества с обезпеченост 1 % ( съгласно IV-та категория на язовира) и времето за подем и спад на високата вълна е проверена проводимостта на преливника за провеждането на висока вълна с обезпеченост 1%, с отчитане ретензията на язовирното езеро в два профила (при вход преливник на 15, 00 м. след началото му).

На шестия поставен въпрос вещото лице е дало становище, че Действията по извеждане от експлоатация или ликвидация на язовирите са регламентирани в чл. 32 до 37 и чл. 39 от Наредбата. „Временно извеждане от експлоатация“ е прекратяване на експлоатацията на язовира, чрез пълно изпразване на водохранилището до вземане на решение за неговата бъдеща експлоатация или до извършването на ремонт. „Извеждането от експлоатация на язовир“ е прекратяване на експлоатацията му чрез пълно изпразване без да се премахнат основни конструктивни елементи, т.е. язовирната стена не следва да се разрушава и с оглед осигуряване на нормално протичане на повърхностните води и най-вече за провеждане на високата вълна с обезпеченост 1%, част от язовирното езеро и входната част на преливника следва да се продълбочат по изготвен и одобрен технически проект.

По последния поставен въпрос вещото лице е дало заключение, че съгласно топографските карти на района, яз. Баба Тонка, тръбен водосток на път TGV 2134 при км. 3+400 и с. Баба Тонка се характеризират със следните коти (надморска височина): 1) язовирна стена – 334, 59 м.; 2) тръбен водосток – 312, 46 м.; 3) с. баба Тонка (най-ниско разположени сгради в регулацията на селото – 342, 00м.) и като се има предвид, че дерето след язовирната стена не е насочено към селото, с удължаването на срок и с отмяната на предписанието не се поемат допълнителни рискове за населението на с. Баба Тонка и съседните села.

Съдът кредитира заключението на вещото лице като компетентно изготвено и непротиворечащо на събраните писмени и гласни доказателство по делото.

При тази фактическа обстановка съдът направи следните правни изводи:

Съдът приема дадените предписания на жалбоподателя с Констативен протокол № 05-04-13/ 15.04.2021 г. от проверка и контрол на язовирна стена и съоръженията към нея и документацията за експлоатацията от 15.04.2021 г на ГД“НЯСС“, за яз. „Баба Тонка“ в общ. Попово: т. 1. да се представи договор с оператор на язовирна стена и съоръженията към нея в срок до 30.06.2021 г. и т. 2 да се премахне бетоновия фрагмент от преливника в срок до 30.06.2021 г. за издадени от компетентен орган в кръга на неговите правомощия, предвид на представената по делото Заповед № А-237/ 08.06.2020 г. на председателя на ДАМТН за оправомощаване на длъжностни лица за даване на задължителни предписания на собствениците за язовирни стени и/или съоръженията към тях, както и да определят срок за тяхното изпълнение. Видно от представените писмени доказателства по делото – дипломи на лицата, дали процесните предписания, както и приложените длъжностни характеристики, последните отговарят на изискванията за заемане на длъжността „старши инспектор“ в ДАМТН.

Съдът намира, че процесните предписания противоречат на материалния закон и адм. производствените правила при следните съображения:

По делото безспорно бе установено, че ОС – Попово на свое заседание е взел решение за извеждането от експлоатация на яз. Баба Тонка, като единствена пречка това да стане до момента, е въпросът с отделянето на средства от общинския бюджет, което следва да бъде планувано предварително. В тази връзка според заключението на назначеното по делото вещо лице ориентировачната стойност на мероприятията, които следва да се изпълнят за извеждане от експлоатация на яз. Баба Тонка възлиза на около 18 160, лв. с ДДС. Съдът кредитира показанията на св. М.М., че за яз. Баба Тонка с решение на Общински съвет е прието да бъде изведен от експлоатация, като е проведена е процедура. Областна управа е уведомена за това. Процедурата за извеждане от експлоатация е на етап, че има проведена обществена поръчка, има сключен договор с проектантски екип за всички общински язовири. Те са 15 на брой. За 13 от тях се изготвя техническа документация, а за 2 язовира се изготвя работен проект за извеждане от експлоатация. Единият е язовир Баба Тонка, а другият е язовир Берковски, като има срок до м. ноември, проектантският екип трябва да приключи с изработването на документацията.

Съдът кредитира заключението на назначеното по делото вещо лице, според което язовирната стена е със степен на потенциална опасност – втора значителна степен на потенциална опасност, тъй като при евентуално разрушаване съществува реална опасност да се залее четвъртокласен общински път TGV 2134 – с. Славяново – с. Баба Тонка при км. 3+400, където пътят е изграден над тръбен водосток ф 1000 мм. и да се прекъсне движението на МПС между двете села за около 4 часа и половина, като опасност от разрушаването на пътя не съществува.

Действията по извеждане от експлоатация или ликвидация на язовирите са регламентирани в чл. 32 до 37 и чл. 39 от Наредбата по чл. 141, ал. 2 от ЗВодите (Наредба за условията и реда за осъществяване на техническата и безопасна експлоатация на язовирните стени и съоръженията към тях и за осъществяване на контрол за техническото им състояние приета в ПМС от 28.01.2020 г. ДВ бр. 9/2020 г.). Според §1, т. 3 от ДР на Наредбата „Временно извеждане от експлоатация“ е прекратяване на експлоатацията на язовира, чрез пълно изпразване на водохранилището до вземане на решение за неговата бъдеща експлоатация или до извършването на ремонт. Според § 1, т. 7 от ДР на Наредбата „Извеждането от експлоатация на язовир“ е прекратяване на експлоатацията му чрез пълно изпразване без да се премахнат основни конструктивни елементи. Според § 1, т. 12 от ДР на Наредбата "Ликвидация" е прекратяване на експлоатацията на язовира, като част или всички конструктивни елементи на съоръженията му се премахват, площадките им се рекултивират и се възстановява естественият режим на речния отток.

Поради това съдът приема, че извеждането на язовир Баба Тонка от експлоатация е сложна процедура, за която е необходимо технологично време и заделянето финансови средства от страна на жалбоподателя, което според процесуалния му представител по делото ще бъде съобразено с бюджета му за следващата бюджетна година. В тази връзка дадените от ДАМТН предписанията не са съобразени с конкретната житейска ситуация – наличието на процедура за извеждане на яз. Баба Тонка от експлоатация. Съдът намира, че е нарушен чл. 35 от АПК – лицата, дали процесните предписания не са изяснили фактите и обстоятелствата от значение за случая.

Отделно от това, по делото не се представиха доказателства за уведомяването на жалбоподателя за провеждането на проверка на процесното водно съоръжение, с което е нарушен и чл. 26, ал. 1 от АПК.

При изхода от оспорването и на основание чл. 143, ал. 1 от АПК, съдът счита, че на жалбоподателя следва да бъдат възстановени направени по делото разноски в размер на 1439, 45 лв. съставляващи възнаграждението за един адвокат от 800 лв. и депозит за ВЛ в размер от 639, 45 лв..   

 

По изложените съображения и на основание чл. 172 и чл. 173 от АПК във вр. с чл. 143, ал. 1 от АПК, съдът

 

РЕШИ:

 

ОТМЕНЯ Задължителни предписания по Констативен протокол № 05-04-13/ 15.04.2021 г. от проверка и контрол на язовирна стена и съоръженията към нея и документацията за експлоатацията от 15.04.2021 г на ГД“НЯСС“, с който са дадени задължителни предписания за яз. „Баба Тонка“ в община Попово: т. 1. да се представи договор с оператор на язовирна стена и съоръженията към нея в срок до 30.06.2021 г. и т. 2 да се премахне бетоновия фрагмент от преливника в срок до 30.06.2021 г. на община Попово. 

ОСЪЖДА ДАМТН да заплати на община Попово направените по делото разноски в размер на 1439, 45 лв., съставляващи а.. възнаграждение и депозит за вещо лице.

РЕШЕНИЕТО подлежи на обжалване в 14-дневен срок от получаване на съобщението пред Върховен административен съд на Р.България.

ПРЕПИС от решението да се изпрати на страните.

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ: