Решение по дело №723/2023 на Административен съд - Бургас

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 19 юли 2023 г.
Съдия: Нели Тодорова Стоянова
Дело: 20237040700723
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 21 април 2023 г.

Съдържание на акта Свали акта

 

Р   Е   Ш   Е   Н   И   Е

 

    782  / 19.07.2023 година, гр. Бургас

 

   В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Административен съд - Бургас, ХХІV-ти състав, в открито съдебно заседание на деветнадесети юни две хиляди двадесет и трета година, в състав:

 

Съдия: Нели Стоянова

 

при секретаря Димитрина Димитрова, като разгледа докладваното от съдията административно дело № 723 по описа за 2023 г., за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл. 76, ал. 5 от Закона за здравното осигуряване (ЗЗО), във вр. с чл. 145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК).

Образувано е по жалба на „Университетска многопрофилна болница за активно лечение Дева Мария“ ЕООД („УМБАЛ Дева Мария“ ЕООД), ЕИК200800019, с адрес на упражняване на дейността в гр. Бургас, кв. Ветрен, ул.„Александър Стамболийски“ № 32, представлявано от управителя д-р Х.К.Я., чрез адвокат Е.К.,***, против заповед за налагане на санкции № РД-25-476/06.04.2023 година на директора на Районната здравноосигурителна каса (РЗОК) – Бургас.

С оспорената заповед, на основание чл. 76, ал. 4 от ЗЗО, чл. 423, ал. 3 и чл. 432, ал. 5 от Националния рамков договор за медицинските дейности за 2020 – 2022 г. (НРД за МД за 2020-2022 г.) за пет броя отделни нарушения на ЗЗО и НРД за МД за 2020-2022 г., от които две нарушения по чл. 55, ал. 2, т. 5 от ЗЗО, чл. 380 във връзка с чл. 384, ал. 1, т. 8 от НРД за МД за 2020-2022 г., две по чл. 55, ал. 2, т. 3 от ЗЗО, чл. 293, ал. 3, т. 2 и т. 3 от НРД за МД за 2020-2022 г. и едно по чл. 55, ал. 2, т. 3 от ЗЗО, чл. 293, ал. 3, т. 19 от НРД за МД за 2020-2022 г. във връзка с „Указание за попълване на История на заболяването“ – Приложение № 2б „Първични медицински документи“ към НРД за МД за 2020-2022 г. са наложени 5 броя санкции – финансови неустойки, всяка в размер на по 200, 00 лева, или в общ размер на 1000, 00 лева.

В жалбата се излагат доводи за незаконосъобразност на оспорената заповед за налагане на санкции, като немотивирана и неправилна и постановена в противоречие на материалния закон и при съществени процесуални нарушения. Изложени са конкретни доводи по всяко едно от констатираните нарушения.

В съдебно заседание жалбоподателят чрез процесуален представител, поддържа жалбата. Иска отмяна на обжалваната заповед за налагане на санкции. Не ангажира доказателства. Претендира присъждане на разноски в размер на заплатената държавна такса.

Ответникът - директор на Районната здравноосигурителна каса - Бургас представя административната преписка, представлява се от процесуален представител, който оспорва жалбата. Претендира юрисконсултско възнаграждение.

  Административен съд - Бургас, като взе предвид становищата на страните, доказателствата по делото и като съобрази приложимите нормативни разпоредби, намира за установено от фактическа страна следното:

Между страните не е спорно, че жалбоподателят е лечебно заведение по смисъла на чл.9, ал.1 от Закона за лечебните заведения и в това си качество е сключил с Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) индивидуален договор (ИД) № 020903/20.02.2020 г. за оказване на болнична помощ по клинични пътеки (КП), извършване на амбулаторни процедури с НЗОК (АПр) и извършване на клинични процедури с НЗОК (КПр), на територията на Районната здравноосигурителна каса (РЗОК) – Бургас.

Със Заповед № РД-25-1794/12.12.2022 г., на основание чл. 20, ал. 1, т. 2 и чл. 72, ал. 2 от ЗЗО и глава 20 и 21 от НРД за МД за 2020-2022 г., директорът на РЗОК – Бургас е разпоредил извършване на тематична медицинска проверка на „УМБАЛ Дева Мария“ ЕООД със срок - до 28.02.2023 г., и задачи: Контрол относно спазване изискванията на НРД за МД за 2020-2022 г. и ЗЗО по отношение на дейностите за месец декември 2022 г.; контрол по писма от Управителя на лечебното заведение; контрол по справки от РЗОК – Бургас.  Със заповедта е определен и съставът на проверяващия екип - д-р В.А.Г.– контрольор отдел „ДИОКМДПА“ в РЗОК – Бургас и А.Н.Д.– контрольор от отдел „ДИОКМДПА“ в РЗОК – Бургас. Съгласно отбелязването в екземпляра от заповедта, представен с административната преписка, същата е връчена на управителя на проверяваното дружество на 22.12.2022 година (л.14).

За резултатите от проверката е съставен протокол № 220/27.02.2023 г. (л. 15), връчен на управителя на проверяваното лечебно заведение (ЛЗ) на 01.03.2023 г. със следните констатации:

по т.1.1 от протокола - констатирано е нарушение при работа с първичен медицински документ „История на заболяването“ (ИЗ) (бл. МЗ-100) № 11130 на ЗОЛ Шефки Али Асан, хоспитализиран от 02.12.2022 г. до 07.12.2022 г. по КП № 20.1 „Интервенционално лечение и свързани с него диагностични катетеризации при сърдечно-съдови заболявания при лица над 18 години“, като е установено, че на последната страница на ИЗ в т.4 „Планирани контролни прегледи“ не са отбелязани датите на планираните от лекуващия лекар консултации в рамките на 30 дни от дехоспитализацията и включени в цената на клиничната пътека (КП), съгласно изискванията на „Указание за попълване на История на заболяването“ – Приложение № 2б „Първични медицински документи“ към НРД за медицинските дейности за 2020 – 2022 г.;

по т.1.2 от протокола -  констатирано е нарушение при работа с първичен медицински документ - „История на заболяването“ (бл. МЗ-100) № 11118 на ЗОЛ Д. Д. Й., хоспитализиран от 02.12.2022 г. до 06.12.2022 г. по КП № 20.1 „Интервенционално лечение и свързани с него диагностични катетеризации при сърдечно-съдови заболявания при лица над 18 години“, като е установено, че на последната страница на ИЗ в т.4 „Планирани контролни прегледи“ не са отбелязани датите на планираните от лекуващия лекар консултации в рамките на 30 дни от дехоспитализацията и включени в цената на КП, съгласно изискванията на „Указание за попълване на История на заболяването“ – Приложение № 2б „Първични медицински документи“ към НРД за медицинските дейности за 2020 – 2022 г.;

по т.1.3 от протокола - констатирано е нарушение при работа с болнична медицинска документация – епикриза към История на заболяването (ИЗ) № 11230 на ЗОЛ Станка Маринова Станчева, хоспитализирана от 06.12.2022 г. до 08.12.2022 г. по КП № 145 „Ендоскопски процедури при обструкции на горните пикочни пътища“, като е установено, че в издадената от лечебното заведение епикриза не е отразено наименованието на диагнозата с код по МКБ 10 на придружаващото заболяване от което страда пациента;

по т.1.4 от протокола - констатирано е нарушение при работа с болнична медицинска документация – епикриза към История на заболяването (ИЗ) № 11863 на ЗОЛ Осман Юмр Смаил, хоспитализиран от 24.12.2022 г. до 28.12.2022 г. по КП № 123 „Оперативно лечение на абдоминална аорта, долна празна вена и клоновете им“, като е установено, че в издадената от лечебното заведение епикриза не са отбелязани датите на планираните контролни прегледи в рамките на 30 дни от дехоспитализацията и включени в цената на КП, съгласно изискванията на „Указание за попълване на История на заболяването“ – Приложение № 2б „Първични медицински документи“ към НРД за медицинските дейности за 2020 – 2022 г.;

по т.1.5 от протокола – констатирано е нарушение при работа с болнична медицинска документация  - епикриза към История на заболяването (ИЗ) № 11350 на ЗОЛ Янко Грозев Грозев, хоспитализиран от 09.12.2022 г. до 14.12.2022 г. по КП № 20.1 „Интервенционално лечение и свързани с него диагностични катетеризации при сърдечно-съдови заболявания при лица над 18 години“, като е установено, че в издадената от лечебното заведение епикриза не са отразени наименованието на диагнозата с код МКБ 10 на придружаващите заболявания от които страда пациента, отразени в ИЗ.

Констатираните нарушения по т.1.1 и по т.1.2 са квалифицирани като нарушения по чл. 55, ал. 2, т. 5 от ЗЗО, чл. 380 във връзка с чл. 384, ал. 1, т. 8 от НРД за МД за 2020-2022 г., по т.1.3 и по т.1.5 като нарушения по чл. 55, ал. 2, т. 3 от ЗЗО и чл. 293, ал. 3, т. 2 от НРД за МД за 2020-2022 г. и по т.1.4 като нарушение по чл. 55, ал. 2, т. 3 от ЗЗО и чл. 293, ал. 3, т. 19 от НРД за МД за 2020-2022 г. във връзка с „Указание за попълване на История на заболяването“ – Приложение № 2б „Първични медицински документи“ към НРД за МД за 2020-2022 г.

На 07.03.2023 г. от дружеството, в срока по чл. 74, ал. 4 от ЗЗО е подадено възражение вх.№ 29-02-342 /07.03.2023г. (л.18), с което се оспорват констатациите на проверяващия орган за извършените нарушения.

От директора на РЗОК – Бургас с писмо с изх. № 62-01-12/09.03.2023 г. до председателя на Български лекарски съюз е изпратено искане за определяне на членове за участие в арбитражна комисия на основание чл. 75, ал. 5 от ЗЗО. Писмото е получено от БЛС, чрез В. Б. – технически секретар на 15.03.2023 г. (л.19-20). В сроковете по чл.75, ал.6 ЗЗО, съответната съсловна организация не е посочила свои представители за участие в арбитражна комисия, не е сформирана такава и съответно възражението не е разгледано от комисията.

По повод констатираните нарушения е изготвен доклад вх. № 02/РД-25-17946/31.03.2023 г. от контрольорите в отдел „ДИОКМДПА“ до директора на РЗОК – Бургас, в който са възпроизведени констатациите, отразени в протокол № 220/27.02.2023г. В заключение са описани констатираните нарушения по протокола и всяка една от санкциите, на които подлежи изпълнителят на БМП (л.9-13).

Въз основа на констатациите в протокол № 220/27.02.2023 г. е издадена и оспорената заповед, с която на жалбоподателя, на основание чл. 416, ал. 3 от НРД за МД за 2020-2022 г., са наложени две санкции – финансова неустойка в размер на 200 лева (по т. 1 и т. 2 от заповедта) и на основание чл. 414, ал. 3 от НРД за МД за 2020-2022 г., са наложени три санкции – финансова неустойка в размер на 200 лева (по т. 3, т. 4 и т.5 от заповедта).

Заповедта е получена от адресата на 10.04.2023 г. Жалбата, сезирала съда, е подадена чрез административния орган на 13.04.2023 г.

При така установените факти, съдът достигна до следните правни изводи:

 Жалбата е депозирана от надлежна страна, адресат на оспорения административен акт, в законоустановения срок по чл. 149, ал. 1 от АПК във  вр. чл. 76, ал. 5 от ЗЗО и против подлежащ на оспорване индивидуален административен акт, поради което е процесуално допустима.

  Разгледана по същество, същата е частично основателна, по следните съображения:

  Съобразно разпоредбата на чл. 168, ал. 1 от АПК, съдът преценява законосъобразността на оспорения административен акт на всички основания по чл. 146 от АПК.

Оспорената в настоящото производство заповед е издадена от компетентен по смисъла на чл. 74, ал. 5 от ЗЗО и чл. 422, ал. 1 от НРД за МД за 2020 – 2022 г. орган – директора на Регионална здравноосигурителна каса – Бургас.

Същата е обективирана в писмена форма и съдържа предвидените в чл. 59, ал. 2 от АПК реквизити. Изложени са както фактическите, така и правните основания, като поотделно за всяка една санкция е посочена конкретната разпоредба, която е счетена за нарушена, както и констатираните факти. Вписаните фактически и правни обстоятелства обективират ясно волята на административния орган, позволяват да бъде упражнено правото на защита на жалбоподателя, както и да бъде осъществен съдебен контрол за законосъобразност на административния акт.

При издаване на заповедта не са допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила, които да обосноват нейната отмяна.

Спазена е процедурата, регламентирана в нормата на чл. 74 от ЗЗО. Заповедта за налагане на санкции е издадена на основание чл. 76, ал. 4 от ЗЗО и след извършена проверка, възложена със заповед на директора на РЗОК - Бургас. Констатациите от проверката са обективирани в протокол, който е връчен на управителя на болницата срещу подпис. Лицето, обект на проверката, е подало съгласно правилото на чл. 74, ал. 4 от ЗЗО, писмено възражение в 7-дневен срок срещу констатациите в протокола. Възражението не е разгледано от арбитражна комисия, тъй като такава не е била сформирана, доколкото по делото липсват доказателства РК на БЛС да е посочила представители, които да участват в комисията. В тези случаи, при невъзможност да се сформира арбитражна комисия, нормата на чл. 76, ал. 4 от ЗЗО (обн.ДВ, бр. 102/2018 г., в сила от 01.01.2019 г.), изрично сочи, че директорът на РЗОК издава мотивирана заповед, с която може да наложи санкциите, без да е необходимо становището по чл. 74, ал. 4 да бъде разглеждано от такава комисия, какъвто е и настоящият казус. След началото на административното производство, до РК - Бургас на БЛС е изпратено писмо – покана за определяне на участници, които да участват в арбитражна комисия по повод нарушенията, установени при извършената проверка на дружеството – жалбоподател. Такива участници не са посочени в указания срок и директорът на РЗОК е приложил хипотезата на чл. 76, ал. 4 от ЗЗО и е издал оспорената заповед.

По отношение на материалната законосъобразност на акта, съдът намира следното:

Предмет на настоящото производство е Заповед за налагане на санкции № РД-25-476/06.04.2023 г. на директора на Районна здравно осигурителна каса - Бургас, с която на основание чл. 76, ал. 4 от ЗЗО и чл. 423, ал. 3 и чл.432, ал.5 от НРД за МД за 2020-2022г. на жалбоподателя са наложени пет отделни санкции „финансова неустойка” в размер на по 200,00 лева всяка, или общо в размер на 1000,00 лева, за пет отделни нарушения на НРД за медицинските дейности за 2020 - 2022 г. и ЗЗО.

- по т.1 и т.2 от заповедта е прието, че не са спазени изискванията на „Указание за попълване на История на заболяването“ – Приложение № 2б „Първични медицински документи“ към НРД за МД за 2020-2022 г. за ИЗ № 11130 и ИЗ № 11118, тъй като в т.4 „Планирани контролни прегледи“ не са отбелязани датите на планираните от лекуващия лекар консултации в рамките на 30 дни от дехоспитализацията и включени в цената на КП. С оглед на това е прието, че са нарушени изискванията на чл. 55, ал. 2, т. 5 от ЗЗО, чл. 380 вр. с чл. 384, ал. 1, т. 8 от НРД за МД 2020-2022 г.

В разпоредбата на чл. 55, ал. 2, т. 5 от ЗЗО е предвидено, че националните рамкови договори съдържат документацията и документооборота.

Съгласно чл. 380 от НРД за МД за 2020-2022 г. документацията, която е длъжен да води и съхранява всеки изпълнител на БМП, включва документите по чл. 294, първични медицински документи по приложение № 2б и финансово-отчетни документи по Закона за счетоводството. А съгласно чл. 384, ал. 1, т. 8 от НРД за МД за 2020-2022 г. „История на заболяването“ е първичен медицински документ. Съгласно указанията за попълване на първичните медицински документи, съдържащи се в Приложение № 2б към Национален рамков договор № РД-НС-01-4 от 23.12.2019г. за медицинските дейности между Националната здравноосигурителна каса и Българския лекарски съюз за 2020 - 2022 г. в ИЗ се вписват следните данни: 1. Изход от лечението (обобщено) – описва се със свободен текст;  2. Препоръки – описват се в свободен текст; 3. Издадена епикриза – дата и част на връчване на пациента и 4. Планирани консултативни прегледи от лекуващия лекар – вписват се датата, часа и консултацията, които се отразяват и в епикризата.

В настоящият случай от приложените с административната преписка ИЗ № 11130 и ИЗ № 11118, в частта „Планирани консултативни прегледи от лекуващия лекар“ е посочено, че пациентът има право на два контролни прегледа в рамките на 30 дни след изписването, всеки делничен ден 1. от 08:00 – до 12:00 и 2. от 08:00 – до 12:00.  Настоящият състав приема, че формално погледнато с посочените в ИЗ възможности за пациента за осъществяване на два контролни прегледа след изписването, не са изпълнени изискванията дадени с „Указания за попълване на история на заболяването“ по т.4 „Планирани консултативни прегледи от лекуващия лекар“, тъй като не са посочени конкретни дати и час за извършване на посочените контролни прегледи в рамките на 30 дневния период след изписването, но това нарушение не може да бъде прието като съществено, доколкото на пациента е предоставена възможност за осъществяване на тези прегледи в избраната от него дата и час в делнични дни в рамките на 30 дневния период след изписването. Т.е. на пациента е гарантирано правото на контролни прегледи в болничното заведение след изписването му. Посоченото изискване съдържащо се в Приложение № 2б към НРД 2020 - 2022 г. е с цел гарантиране на правото на изписания пациент, да проведе контролни прегледи, като разясняването че може да се яви всеки ден в определен часови диапазон е достатъчно конкретизирано и съдът счита, че по никакъв начин не са нарушени правата на пациента, дори да не са спазени указанията в тяхната пълнота.

Предвид изложеното съдът намира, че по отношение на нарушенията по т. 1 и т. 2 от процесната заповед, административният орган не е приложил правилно относимите материалноправни разпоредби и заповедта в тази част следва да бъде отменена.

- по т.4 от заповедта е установено, че в издадената от лечебното заведение епикриза към ИЗ № 11836 не са отбелязани датите на планираните контролни прегледи в рамките на 30 дни от дехоспитализацията и включени в цената на КП, съгласно изискванията на „Указание за попълване на История на заболяването“ – Приложение № 2б „Първични медицински документи“ към НРД за МД за 2020-2022 г. Нарушенията са квалифицирани по чл. 55, ал. 2, т. 3 от ЗЗО и чл. 293, ал. 3, т. 19 от НРД за МД за 2020-2022 г. във връзка с „Указание за попълване на История на заболяването“ – Приложение № 2б „Първични медицински документи“ към НРД за МД за 2020-2022 г.

Съгласно чл. 55, ал. 2, т. 3 от НРД за МД за 2020-2022 г. националните рамкови договори съдържат условията и реда за оказване на помощта по отделните видове медицинска помощ по чл. 45.

Според чл. 293, ал. 3, т. 19 от НРД за МД за 2020-2022 г. епикризата следва да съдържа - необходимост от контролни прегледи в болницата след изписването.

В настоящия случай от приложената с административната преписка епикриза по ИЗ № 11836 в частта „Контролен преглед“ е посочено, че пациентът има право на два контролни прегледа в рамките на 30 дни след изписването, всеки делничен ден 1. от 08:00 – до 12:00 и 2. от 08:00 – до 12:00. Настоящият състав приема, че с така направеното посочване е изпълнено изискването на чл. 293, ал. 3, т. 19 от НРД за МД за 2020-2022 г., а именно посочена е необходимостта от контролни прегледи в болницата след изписването. Разпоредбата не предвижда задължение за изрично посочване на конкретни дати и час на контролните прегледи след изписването от лечебното заведение, поради което не може да се приеме, че липсата в епикризата на датите на планираните контролни прегледи е извършено нарушение при работа с болнична медицинска документация – епикриза към ИЗ № 11863. В оспорената заповед за нарушението по т.4 са посочени и като нарушени изискванията на „Указание за попълване на История на заболяването“ – Приложение № 2б „Първични медицински документи“ към НРД за МД за 2020-2022 г., като в същото са посочени изискванията към попълване на ИЗ, като не са посочени реквизитите на епикризата. Съгласно посочените „Указания за попълване на история на заболяването“, на последната страница е посочено следното съдържание на ИЗ: 1. Изход от лечението (обобщено) – описва се със свободен текст;  2. Препоръки – описват се в свободен текст; 3. Издадена епикриза – дата и част на връчване на пациента и 4. Планирани консултативни прегледи от лекуващия лекар – вписват се датата, часа и консултацията, които се отразяват и в епикризата. Посочването, че в ИЗ се вписват планираните консултативни прегледи от лекуващия лекар както и датата, часа и консултацията, и се отразяват в епикризата, не може да се тълкува разширително - като задължителен реквизит на епикризата за отбелязване датите и часа на контролните прегледи, тъй като както бе посочено по-горе с разпоредбата на чл. 293, ал. 3 от НРД за МД за 2020-2022 г. са посочени определени реквизити, които епикризата трябва да съдържа, като в тях липсва изискване за посочване на конкретни дати и час на контролните прегледи. Но дори и на някакво основание да се приеме, че в епикризата е следвало да бъде отбелязано дата и час на контролните прегледи, то същото е сторено, макар и не в пълнота. В същата е посочено, че пациентът има право на два контролни прегледа в рамките на 30 дни след изписването, всеки делничен ден 1. от 08:00 – до 12:00 и 2. от 08:00 – до 12:00, с което са охранени здравните права на същия. В процесният случай дори и да се приеме в известна степен неточност във връзка с документирането, то това не обосновава извод за нарушение установените изисквания за работа с медицинска документация, обосноваващи налагането на санкция, поради което и възприетото от административния орган в тази насока противоречи на материалния закон.

Предвид изложеното съдът намира, че в частта относно нарушението по т. 4 от процесната заповед, административният орган не е приложил правилно относимите материалноправни разпоредби и заповедта в тази част следва да бъде отменена.

- по т.3 и т.5 от заповедта е установено, че в издадените от лечебното заведение епикризи към ИЗ № 11230 и ИЗ № 11350 не са отразени наименованието на диагнозата с код по МКБ 10 на придружаващите заболявания от които страдат пациентите.

Нарушенията са квалифицирани по чл. 55, ал. 2, т. 3 от ЗЗО и чл. 293, ал. 3, т. 2 и т. 3 от НРД за МД за 2020-2022 г.

Съгласно чл. 55, ал. 2, т. 3 от НРД за МД за 2020-2022 г. националните рамкови договори съдържат условията и реда за оказване на помощта по отделните видове медицинска помощ по чл. 45.

Според чл. 293, ал. 3, т. 2 и т. 3 от НРД за МД за 2020-2022 г. при дехоспитализация изпълнителят на БМП предоставя на пациента епикриза с машинен текст, която се издава в три еднообразни екземпляра. Епикризата следва да съдържа: окончателна диагноза, заболяване с код по МКБ 10 и придружаващи заболявания с изписано наименование на диагнозата с код МКБ 10.

В настоящият случай от приложените с административната преписка епикризи по ИЗ № 11230 и № 11350 се установява, че в графата придружаващи заболявания в епикризата по ИЗ № 11230 е посочено „АХ“, а в епикризата по ИЗ № 11350 „АХ, ИБС, Анимичен с-м“.

От анализа на приетите по делото относими доказателства, ценени поотделно и в съвкупност, се формира извод относно доказаност на нарушенията по чл. 293, ал. 3, т. 3 от НРД за МД за 2020-2022 г., доколкото лечебното заведение не е оборило отрицателните фактически констатации на проверяващите, сочещи на липса на нормативно установеното съдържание на епикризата, а именно посочване на придружаващите заболявания с изписано наименование на диагнозата с код по МКБ 10. Не могат да бъдат възприети доводите на жалбоподателя, че наименованията на придружаващите заболявания са изписани, тъй като в съответната графа не фигурират пълните наименования на придружаващите заболявания, а само техните абревиатури. Не са посочени и кодовете по МКБ 10, съгласно чл. 293, ал. 3, т. 3 от НРД за МД за 2020-2022 г. Спазването на изискванията на този текст е необходимо както за идентифициране на отчетената дейност, така и с оглед осъществяване на едно комплексно лечение за основното и придружаващите заболявания на пациента.

Предвид изложеното съдът намира, че в частта относно нарушението по т. 3 и т. 5 от процесната заповед, административният орган правилно е приложил относимите материалноправни разпоредби и жалбата в тази част следва да бъде отхвърлена.

С оглед изхода на спора и предвид изричната претенция на процесуалните представители и на двете страни, на същите следва да се присъдят направените от тях разноски, съобразно с уважената/отхвърлената част на жалбата. Направените и доказани от оспорващия разноски са в размер на 50 лева, заплатена държавна такса. На жалбоподателя следва да се присъдят разноски в размер на 30.00 лв., съобразно уважената част от жалбата.

Разноските на ответната страна за юрисконсултско възнаграждение, определени при съобразяване характера на спора и разпоредбата на чл. 78, ал. 8 от ГПК, във вр. с чл. 37 от Закона за правната помощ и чл. 24 от Наредбата за заплащането на правната помощ, са в размер на 100 лева, като на основание чл. 143, ал. 4 от АПК, съобразно отхвърлената част от жалбата, на страната се дължат разноски в размер на 40 лева. Тъй като страните не са направили искане за компенсация, а съдът не извършва служебно такава, разноските следва да се присъдят на страните поотделно.

Мотивиран от горното и на основание чл. 172, ал. 2 АПК, Административен съд  - Бургас, двадесет и четвърти състав,

 

     Р  Е  Ш  И :

 

ОТМЕНЯ заповед за налагане на санкции № РД-25-476/06.04.2023 г. на директора на РЗОК – Бургас в частта по т. 1, т.2 и т.4.

ОТХВЪРЛЯ жалбата на „Университетска многопрофилна болница за активно лечение Дева Мария“ ЕООД – Бургас с ЕИК ********* против заповед за налагане на санкции № РД-25-476/06.04.2023 г. на директора на РЗОК – Бургас, в частта по т. 3 и т. 5.

ОСЪЖДА РЗОК – Бургас да заплати на „Университетска многопрофилна болница за активно лечение Дева Мария“ ЕООД с ЕИК ********* разноски в размер на 30 (тридесет) лева.

ОСЪЖДА „Университетска многопрофилна болница за активно лечение Дева Мария“ ЕООД с ЕИК ********* да заплати на РЗОК - Бургас юрисконсултско възнаграждение в размер на 40 (четиридесет) лева.

 

Решението подлежи на касационно обжалване пред Върховен административен съд на Република България в 14 - дневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

                                                                          СЪДИЯ: