Р Е Ш Е Н И Е
Номер 553 12. 03.2021г Град ПЛОВДИВ
В ИМЕТО НА НАРОДА
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД ПЛОВДИВ, Първо отделение,І състав
в публично заседание на шестнадесети февруари през две хиляди двадесет и първа година в състав :
ПРЕДСЕДАТЕЛ : ДАРИНА МАТЕЕВА
при секретаря К.Р.,
като разгледа докладваното от съдия Дарина
Матеева адм. дело № 2382 по описа за 2020
год., за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по чл. 27, ал. 1 от Закона за
управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове
(ЗУСЕСИФ), във вр. с чл. 145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК).
Образувано е по жалба на „Медицински
център Трисмегист“ ООД, със седалище и адрес на управление: с. Бенковски, общ.
Марица, бул. „Седма“ №5, представлявано от ***В.С., чрез адв. А.О. *** против Решение
№ РД-16-703/11.08.2020г.,издадено от и.д. гл.директор в Главна дирекция
„Европейски фондове за конкурентоспосбност „ и ръководител на управляващия
орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 ,с
което е отказано да бъде предоставена безвъзмездна финансова помощ на „Медицински
център Трисмегист“ ООД с подадено
проектно предложение с референтен номер BG16RFOP002-2.048-0004 и с
наименование: „Развитие на дейността на „Медицински център Трисмегист"
ООД" чрез подхода Водено от общностите местно развитие по процедура на
подбор на проекти BG16RFOP002-2.048 МИГ - Община Марица М07 „Насърчаване на
предприемачеството и подобряване нивото на оцеляване на МСП от територията на
МИГ, втори краен срок в рамките на Приоритетна ос 2 „Предприемачество и
капацитет за растеж на малки и средни предприятия (МСП)", Инвестиционен
приоритет 2.1. „Достъп до финансиране в подкрепа на предприемачеството",
Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020.
По подробно изложени съображения в жалбата се иска от
настоящия съдебен състав отмяна на процесния административен акт, като
неправилен и незаконосъобразен ,постановен в противоречие с приложимия
материален закон.Поддържа се,че административният орган
неправилно е приел,
че дружеството - кандидат не отговаря на критериите за малко
предприятие, легално определени със закона за малките и средни предприятия
(ЗМСП) и поради това се явява недопустим кандидат за безвъзмездна финансова
помощ.Представя писмени бележки и претендира разноски по делото.
Ответникът по жалбата – ръководителят на УО на ОПИК
2014-2020, действащ чрез процесуалния си представител , счита жалбата за
неоснователна, като излага подробни и мотивирани доводи за законосъобразност на
административния акт. Обосновава, че актът е издаден от материално и
териториално компетентен орган, при правилно приложение на материалния и
процесуалния закон.
Претендира разноски по делото ,в това число юрисконкултско
възнаграждение.В писмени бележки, поддържа,че при уважаване на жалбата ,се прави
възражение за прекомерност на изплатеното адвокатското възнаграждение на
процесуалния представител на
дружеството-жалбоподател.
Административен съд Пловдив,Първо отделение,І състав,
след като обсъди данните по делото и доводите на страните, след преценка на
събраните по делото писмени доказателства, намира жалбата за процесуално ДОПУСТИМА,
подадена в 14-дневния срок по чл. 149, ал.1
от АПК от надлежна страна, адресат на индивидуален административен
акт, имаща право и интерес от обжалването.
От фактическа страна се установява
следното,като изрично следва да се подчертае,че спор по фактите не е налице
между страните.
Съгласно протокол № 38 - ВОМР /
19.03.2019г. от проведено заседание на Управителен съвет СНЦ „Местна
инициативна група - Община Марица" са утвърдени пакет от документи за
провеждане на процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ
BG16RFOP002-2.048 МИГ - Община Марица М07 „Насърчаване на предприемачеството и
подобряване нивото на оцеляване на МСП от територията на МИГ"
Със Заповед на председателя на
Управителния съвет на „Местната инициативна група - Община Марица" - Г.Т.са
обявени два срока за подаване на проектни предложения - първи до 17.00 часа на
06.05.2019г. и втори до 17.00 часа на 30.09.2019г.
Съгласно утвърдените условия за
кандидатстване Минималният и максималният размер на заявената безвъзмездна
финансова помощ по процедура за подбор на проекти „Насърчаване на
предприемачеството и подобряване нивото на оцеляване на МСП от територията на
МИГ" са както следва: Минимален размер за малки предприятия е 42 000 лева,
максималния в размер от 140 000 лева.
Допустими по процедурата за подбор на
проектни предложения са кандидатите, който имат седалище и адрес на управление
на територията на действие на МИГ - Община Марица и да осъществяват дейностите
по проекта на територията на действие на МИГ - Община Марица; да са търговци по
смисъла на Търговския закон или Закон за кооперациите и да отговарят на изискванията
за малко или средно предприятие съгласно посочените условия в Закон за малките
и средни предприятия /ЗМСП/. Изрично е посочено, че кандидатите следва да
удостоверят тези обстоятелства на етап кандидатстване, като попълнят и
представят към проектните предложения „Декларация за обстоятелствата по чл.З и
чл.4 от ЗМСП" - Приложение Е от документите за попълване към Условията за
кандидатстване.
Сдружение „Медицински център
Трисмегист" ООД, подава своя формуляр за кандидатстване/л.141 и сл./,
съдържащ проектно предложение по втория обявен срок до 30.09.2019г., посочен в
обявата за откриване на процедурата.
Оценителният процес е осъществен от
надлежно определена оценителна комисия, при спазване на всички изисквания. След
проведена оценка и одобрение на оценителния доклад от Ръководителя на УО на
програмата, подаденото проектно предложение от сдружение „Медицински център
Трисмегист" ООД е одобрено за финансиране. След извършване на техническа и
финансова оценка се извършва класиране на проектните предложения, чиято оценка
е по-голяма или равна на минимално допустимата оценка по процедурата. Въз
основа на резултатите от оценителния процес оценителната комисия изготвя
оценителен доклад.
До „Медицински център Трисмегист" ООД
е отправена покана съгласно чл.36, ал.2 ЗУСЕСИФ да представи в 30-дневен срок
доказателства, че дружеството отговарят на изискванията за бенефициент, в това
число и на утвърдените условия за кандидатстване, съгласно чл.26, ал.1 ЗУСЕСИФ.
В поканата е посочено, че в срок до 30 календарни дни от получаване на писмото
е необходимо да бъдат представени конкретно изброени по списък документи,
необходими за сключване на административния договор. В поканата изрично е
посочено, че ако изисканите документи не бъдат представени в определения срок
или се установят обстоятелства по чл.38 от ЗУСЕСИФ, ръководителят на УО на ОПИК
ще издаде мотивирано решение за отказ за предоставяне на безвъзмездната
финансова помощ. За декларираните от кандидатите обстоятелства, Управляващият
орган извършва проверка, преди сключване на Административен договор за
предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
Към формуляра за кандидатстване по
процедурата „Медицински център Трисмегист" ООД е представил Декларация за
обстоятелствата по чл.З и чл.4 от ЗМСП, според която се е определил, като
„малко" предприятие.
На 23.07.2020г. кандидатът представя
всички изискуеми в поканата документи, като в допълнение е представил нова
Декларация за обстоятелствата по чл.З и чл.4 от ЗМСП, според която се е
определил, като „малко" предприятие със статут на „свързано".
В 10-дневен срок от одобряването на
оценителния доклад, съответно от изтичането на срока за представяне на
доказателства от кандидатите, че отговарят на изискванията за бенефициент,
ръководителят на управляващия орган издава оспореното в настоящото производство
Решение № РД-16-703/11.08.2020г., с което отказва предоставянето на
безвъзмездна финансова помощ. Материалноправните основания за постановения
отказ за предоставяне на безвъзмездна помощ са посочени в мотивите на акта.
За да постанови отказа от предоставяне на
безвъзмездна финансова помощ на кандидата, който е класиран в хода на
процедурата по оценяване на проектните предложения, ръководителят на
Управляващия орган е установил, след извършената проверка в общодостъпните
информационни системи, че за кандидата „Медицински център Трисмегист" ООД не
е налице свързаност в хипотезата на чл.4 от Закон за малките и средните
предприятия.
Екипът по договаряне, след като е обсъдил
представените документи, е изготвил доклад, в който е посочил, че не следва да
бъде предоставена исканата безвъзмездна финансова помощ на „Медицински център
Трисмегист" ООД. Докладът е одобрен от ръководителя на Управляващия орган.
Неразделна част от доклада е изготвеният от екипа по договаряне контролен лист
по допустимост на кандидата, в който екипът е изложил мотиви за недопустимост.
Със служебна бележка №
26-М-244/31.07.2020г. ръководителят на екипа по договаряне и Докладна записка №
26-М-244/06.08.2020г. на началникът на отдел „Управление на риска, контрол и
сигурност" са предложили на главния директор на Главна дирекция
„Европейски фондове за конкурентоспособност" да постанови акт за отказ от
предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по проектно предложение на
„Медицински център Трисмегист" ООД.
По делото е приобщена административната
преписка по издаденото Решение на УО на ОПИК 2014-2020.
Във връзка с основния спор по делото дали „Медицински
център Трисмегист“ ООД отговаря на условията за малко предприятие по чл.3 от
ЗМСП или чл.4 от същия за „свързаност".,дружеството- жалбоподател е
представило писмени доказателства-договори за извършване на медицински услуги
,за провеждане на профилактични прегледи,за наем на медицинска техника ,за
осигуряване на персонал за извършване на медицински прегледи ,сключени между „Медицински
център Трисмегист“ ООД и „ЗЕД България“ЕООД и „Медицински център ЗЕД България“
ООД,както и една фактура и една проформа-фактура/л.458 и сл./
Съдът, като обсъди събраните
по делото доказателства, направените в жалбата оплаквания, доводите на страните
и като извърши цялостна проверка на законосъобразността на оспорения
административен акт на основание чл. 168, ал.1
във връзка с чл. 146 от АПК, направи следните правни изводи:
Анализът на приложимите
правни норми обосновава извод, че постановеното решение е законосъобразно,
поради което жалбата е неоснователна.Съображенията в тази насока са следните.
В разпоредбата на чл. 9 ал.
5 от ЗУСЕСИФ (в относимата към момента на постановяване на оспорения акт
редакция) е указано, че управляващите органи отговарят за цялостното
програмиране, управление и изпълнение на програмата, както и за
предотвратяването, откриването и коригирането на нередности, включително за
извършването на финансови корекции. Ръководител на управляващия орган е
ръководителят на администрацията или организацията, в чиято структура се намира
управляващият орган, или оправомощено от него лице
Съгласно чл. 5, т. 13 от
Устройствения правилник на Министерството на икономиката, в съответствие с
Конституцията на Република България министърът организира дейността на
управляващия орган на Оперативна програма „Развитие на конкурентоспособността
на българската икономика“ 2007 – 2013 г., на Оперативна програма „Иновации и
конкурентоспособност“ 2014 – 2020 г. и на Оперативна програма „Инициатива за
малки и средни предприятия“ 2014 – 2020;
Със Заповед № РД-16-5/ 06.01.2020
год. на Министъра на икономиката ,Смилена Костова-гл.директор на главна
дирекция „ЕВропейски фондове за конкурентоспособност“ е определена да изпълнява
функциите на Управляващ орган на Оперативна програма „Иновации и
конкурентоспособност“ (ОП „ИК“) 2014-2020 по приоритетни оси 1, 2, 3 и 4 на оперативната
програма с всички произтичащи от това права, задължения и отговорности,
детайлно разписани в описанието на действащите функции и процедури, Наръчник на
ОП „ИК“ 2014-2020 и съгласно приложимата нормативна уредба.
Налична по делото е и
Заповед № РД-16-635/30.07.2020г. на Министъра на икономиката ,с която и.и.-
и.д.гл.директор на главна дирекция „Европейски фондове за конкурентоспособност“
е определена да изпълнява функциите на Управляващ орган на Оперативна програма
„Иновации и конкурентоспособност“ (ОП „ИК“) 2014-2020 по приоритетни оси 1, 2,
3 и 4 на оперативната програма с всички произтичащи от това права, задължения и
отговорности, детайлно разписани в описанието на действащите функции и
процедури, Наръчник на ОП „ИК“ 2014-2020 и съгласно приложимата нормативна
уредба.Решение № РД-16-703/11.08.2020г. е издадено от и.и.в качеството и на ръководител
на УО на ОПИК 2014-2020.
В този смисъл, оспореното в настоящото
производство решение е постановено от компетентен орган, в кръга на предоставените
му правомощия. От анализа на описаната фактическа обстановка, настоящият
съдебен състав приема, че при издаване на административния акт не са допуснати
съществени процесуални нарушения, които да обосноват незаконосъобразност. В
този смисъл следва да се посочи, че и от страна на жалбоподателя не се твърди
допуснати процесуални нарушения, ограничили правото му на участие в
процедурата.
Основният спор по делото е относно правилното приложение на
материалния закон.
В настоящия случай Ръководителят на Управляващия орган на основание чл. 38,т.3/хипотеза първа/
ЗУСЕСИФ е издал мотивирано решение за отказ на кандидат, който не отговаря на
изискванията за бенефициент. Същото правило е изрично посочено и в т. 27.2 от
Условията за кандидатстване по процедура BG16RFOP002-2.048 „Община Марица
07" - „Насърчаване на предприемачеството и подобряване нивото на оцеляване
на МСП от територията на МИГ.
В рамките на проверката по чл.36,ал.2 от ЗУСЕСИФ
е установено ,че дружеството-жалбоподател не отговоря на критериите за
допустимост на кандидата.
Съобразено е от проверяващите ,посоченото в т. 11.1. „11.1 Критерии за допустимост на
кандидатите и партньорите", подточки 3 и 5 от Условията за кандидатстване
относно допустимостта на кандидата, а именно по отношение на категорията на
предприятието-кандидат по смисъла на Закона за малките и средни предприятия
(ЗМСП). В посочените текстове е заложено изискването кандидатите да отговарят
на условията за малко или средно предприятие, за да бъдат допустими по процедурата,
което изискване следва от недопустимостта въведена съобразно демаркационната
линия с други планове и програми, финансирани със средства на ЕС.
Изискване за проверка на категорията на
кандидата, в допълнение е посочено и в Условията за кандидатстване: т. 11.2
„Критерии за недопустимост на кандидатите и партньорите", подточка 2: „С
цел избягване на припокриването на интервенциите между Оперативна програма
„Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 и Програмата за развитие на
селските райони 2014-2020, подкрепа по процедура за подбор на проекти по
избрани мерки към1 . стратегия за ВОМР, обявена от МИГ - Община Марица, не
могат да получават кандидати, които са:
• микро предприятия по смисъла на чл. 3-4
от Закона за малките и средните предприятия, които имат седалище или клон със
седалище на територията на селски район, съгласно определението в т. 8.1.
Описание на общите условия от Програмата за развитие на селските райони за
периода 2014 - 2020 г. и са заявили за подпомагане дейности по проекта, които ще
се осъществяват в община на територията на селските райони в Република
България, съгласно Списък на общините в обхвата на селските райони на Република
България.
Към формуляра за кандидатстване по
процедурата кандидатът „Медицински център Трансмегист“ ООД е представил
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните
предприятия /ЗМСП/ от 30.09.2019 г., според която се е определил като
„малко" предприятие. Същото обстоятелство е посочено и в т. 2 „Данни за
кандидата" от Формуляра за кандидатстване в поле „Категория/статус на
предприятието". Оригиналът на декларацията е представен от кандидата с
документите с № 26-М-244/23.07.2020 г. Допълнително към пакета с документи
кандидатът представя и нова Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от
Закона за малките и средните предприятия /ЗМСП/ от 16.07.2020 г., според която
отново се е определил като „малко"" предприятие със статут на
„свързано".
Понятието „малко предприятие“ е дефинирано
в чл.3,ал.2 от Закона за малките и средни предприятия/ЗМСР/,като : „..предприятията по ал. 1 малки предприятия са тези,
които имат:1. средносписъчен брой на персонала, по-малък от 50 души, и 2.
годишен оборот, който не превишава 19 500 000 лв., и/или стойност на активите,
която не превишава 19 500 000 лв.
Чл.4,ал 5 сочи,че:“ Свързани предприятия са
предприятията, между които съществува някое от следните отношения:
1. едното предприятие притежава повече от половината
от броя на гласовете в общото събрание на другото предприятие;
2. едното предприятие има право да назначава или
освобождава повече от половината от членовете на изпълнителния, управителния
или надзорния орган на другото предприятие;
3. едното предприятие има право да упражнява решаващо
влияние върху другото предприятие по силата на договор, сключен между тях, или
на клауза в неговия устав, учредителен договор или друг учредителен акт;
4. предприятие, което е акционер, съдружник или член в
друго предприятие, контролира самостоятелно повече от половината от броя на
гласовете в общото събрание на това предприятие по силата на споразумение с
други акционери, съдружници или членове.
(6) Не е налице решаващо влияние по ал. 5, т. 3 върху
предприятието, в случай че лицата, посочени в ал. 4, не участват пряко или
косвено в управлението на предприятието, без с това да се нарушават техните
права на съдружници или акционери.
(7) (Доп. – ДВ, бр. 17 от 2016 г., в сила от 1.03.2016
г.) Предприятия, които осъществяват чрез едно или повече други предприятия или
чрез лице по ал. 4 някое от отношенията по ал. 5, се смятат за свързани
предприятия, с изключение на случаите, когато лицата са висши училища или
изследователски центрове.
(8) Предприятия, осъществяващи помежду си някое от
отношенията по ал. 5, чрез физическо лице или група от физически лица, които
действат съвместно, се считат също за свързани предприятия, ако извършват
своята дейност или част от нея на същия съответен пазар или вертикално свързани
пазари.“
Кандидатът „Медицински център Трансмегист“ ООД се е
определил като „малко предприятие", на основание чл. 4г, ал. 6 от ЗМСП,
стопанската дейност на свързаните с кандидата предприятия „ЗЕД БЪЛГАРИЯ"
ЕООД и „Медицински център ЗЕД БЪЛГАРИЯ" ЕООД.
Жалбоподателят поддържа,че първото условие на чл. 4,
ал. 8, във вр. с чл. 4, ал. 5 от ЗМСП е налице,защото съдружници в „Медициниски
център Трисмегист" ООД са управителят на „ЗЕД БЪЛГАРИЯ" ЕООД и
съдружник в „Медицински център ЗЕД БЪЛГАРИЯ"ЕООД- Надка Илиева Шопова и
управителят на „Медицински център ЗЕД БЪЛГАРИЯ" ЕООД, В.К.С.
Управител на „Медициниски център Трисмегист" ООД
е управителят и сьлружнпк в „Медицински център ЗЕД БЪЛГАРИЯ" ЕООД, В.К.С..
При проверката ,която е извършена от проверяващите в
Търговския регистър и в регистъра на ЮЛНСЦ,е установено ,че „МЕДИЦИНИСКИ ЦЕНТЪР
ТРИСМЕГИСТ" ООД е регистриран на 24.09.2019г. ,като формулярът
за кандидатстване, съдържащ проектното предложение е подаден по втория обявен
срок до 30.09.2019г
Установява се още,че дружеството-жалбоподател на етап договаряне представя декларация за
неактивност за 2019 г. Същото се потвърждава и от Декларацията, оповестена в
Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ, в която „Медицински център
Трисмегист" ООД декларира, че на основание чл. 38, ал. 9, т. 2 от Закона
за счетоводството, през 2019 г. не е извършвало дейност по смисъла на § 1, т.30
от Допълнителните разпоредби на Закона за счетоводството.
При така изложените данни, ръководителят на УО на ОПИК
е приел,че по отношение на„Медицински център Трисмегист" ООД не са
налице условията за малко предприятие по
чл.3 от ЗМСП или чл.4 от същия за „свързаност".Този извод съдът намира за
правилен,защото критериите за определяне на вида предприятие са два:
средносписъчен брой на персонала и финансов критерий. Необходимо е
предприятието да отговаря едновременно и на двата критерия, за да може да се
ползва със статус на малко или средно предприятие.
От своя страна, финансовият критерий съдържа два
алтернативни подкритерия: годишен оборот и стойност на активите. Достатъчно е
поне единият от двата финансови подкритерия
да бъде изпълнен
заедно с критерия
за средносписъчен брой на персонала, за да може предприятието да бъде
квалифицирано като малко или средно предприятие.
За свързани предприятия се смятат предприятия, които
осъществяват чрез едно или повече други предприятия или чрез лице по ал.4 на
чл.7 от ЗМСП някое от отношенията по ал.5, като едното предприятие притежава
повече от половината от броя на гласовете в общото събрание на другото
предприятие. При извършена справка в Търговския регистър е установено, че
Надежда Шопова е съдружник в „Медицински център Трисмегист" ООД с 99 %, а
Владимира Стефанова с 1%. Посочените в Приложение Д1, към проектното
предложение, 11 дружества не отговарят на изискванията за свързаност към кандидата
„Медицински център Трисмегист" ООД.
В случаите на свързаност на основание чл. 4, ал. 8 от
ЗМСП, осъществявана чрез притежаване на повечето от половината от
гласовете в общото събрание на кандидата от физически лица/група от физически
лица, се поставя и допълнително условие: дружествата следва да оперират
съвместно като се считат за свързани предприятия, ако извършват своята дейност
или част от нея на същия съответен пазар или вертикално свързани пазари.
Описаната дефиниция за свързаност (чл. 4, ал. 8 от ЗМСП)
поставя като предпоставка за наличието й изследването на пазарите, на които
предприятията оперират. В конкретния случай е необходимо да се определи
пазарът, на който осъществява дейността си кандидатът „Медицински център Трансмегист"
ООД (ЕИК: *********), за да бъдат впоследствие изследвани и пазарите на
останалите, посочени от него като свързани предприятия.
Предвид факта, че осъществяваната от икономическите
оператори стопанска дейност за предходна година се отразява в отчетните им
документи, то безспорно се доказва, че
кандидатът не е осъществявал такава. Това обстоятелство е. видно както от
публикуваното по партидата му в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ, така и
от декларацията, представена с документите за проверка по чл. 36, ал. 2 от
ЗУСЕСИФ.
Изложеното налага извода, че кандидатът не осъществява
отношения на свързаност при условията на чл. 4, ал. 8 от ЗМСП, тъй като за 2019
г. (годината на регистрацията му и последна за него приключена финансова
година) не е реализирал приходи и разходи и респективно - не са на лице
дефинирани пазари (вертикално и/или хоризонтално свързани), на които кандидатът
да осъществява отношения на свързаност чрез други физически лица/група от
физически лица.Представените по настоящото дело от жалбоподателя договори за
извършване на медицински услуги ,за провеждане на профилактични прегледи,за
наем на медицинска техника ,за осигуряване на персонал за извършване на
медицински прегледи ,сключени между „Медицински център Трисмегист“ ООД и „ЗЕД
България“ЕООД и „Медицински център ЗЕД България“,не водят до извод различен от
горния. Коментираните договори установяват наличие на облигационни отношения
между дружествата, но не и такива отговарящи на условията за малко предприятие
по чл.3 от ЗМСП или чл.4 от същия за „свързаност".
Ето защо ,съдът намира,че оспореното решение е
издадено в съответствие с материалния закон,не са налице основанията за незаконосъобразност
по чл.146,т.4 от АПК.
Предвид на
всичко гореизложено, оспореното Решение №РД-16-703/11.08.2020г. на УО на ОПИК
2014-2020,с което на „Медицински център Трисмегист"ООД “ е отказано да
бъде предоставена безвъзмездна финансова помощ по подадено проектно предложение
с референтен номер BG16RFOP002-2.048-0004, е издадено от компетентен орган,не страда от
пороци относно форма/съдържание на акта/, при издаването му са спазени
административнопроизводствените правила,
издадено е в и съответствие с приложимите материални норми и целта на закона, поради
което настоящият състав приема,че липсват основания за неговата отмяна,поради
което жалбата срещу него ще бъде отхвърлена.
При този изход на спора разноски следва да бъдат присъдени на Министерство на икономиката за
юрисконсултско възнаграждение в размер на 100 лева, определен на основание чл.
24 от Наредбата за заплащането на правната помощ във вр. с чл. 37, ал. 1 от
Закона за правната помощ, към които препраща чл. 78, ал. 8 от ГПК .
Водим от
горното и на основание чл.172,ал.2, от АПК, Административен съд-Пловдив,Първо
отделение,І състав
Р Е Ш И :
ОТХВЪРЛЯ жалбата на „Медицински център Трисмегист“ ООД, със
седалище и адрес на управление: с. Бенковски, общ. Марица, бул. „Седма“ №5,
представлявано от ***В.С., чрез адв. А.О. *** против Решение №
РД-16-703/11.08.2020г.,издадено от и.д. гл.директор в Главна дирекция
„Европейски фондове за конкурентоспосбност „ и ръководител на управляващия
орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 ,с
което е отказано да бъде предоставена безвъзмездна финансова помощ на
„Медицински център Трисмегист“ ООД с
подадено проектно предложение с референтен номер BG16RFOP002-2.048-0004 и с
наименование: „Развитие на дейността на „Медицински център Трисмегист"
ООД" чрез подхода Водено от общностите местно развитие по процедура на
подбор на проекти BG16RFOP002-2.048 МИГ - Община Марица М07 „Насърчаване на
предприемачеството и подобряване нивото на оцеляване на МСП от територията на
МИГ, втори краен срок в рамките на Приоритетна ос 2 „Предприемачество и
капацитет за растеж на малки и средни предприятия (МСП)", Инвестиционен
приоритет 2.1. „Достъп до финансиране в подкрепа на предприемачеството",
Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020.
ОСЪЖДА „Медицински
център Трисмегист“ ООД, със седалище и адрес на управление: с. Бенковски, общ.
Марица, бул. „Седма“ №5, представлявано от ***В.С., чрез адв. А.О. *** да
заплати на Министерство на икономиката юрисконсултско възнаграждение в размер
на 100/сто/лева
Решението
подлежи на обжалване с касационна жалба пред Върховния административен съд в 14
-дневен срок от съобщаването му на страните.
СЪДИЯ:/п/