Решение по дело №3786/2025 на Софийски районен съд

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 13 май 2025 г.
Съдия: Георги Стоянов Георгиев
Дело: 20251110203786
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 14 март 2025 г.

Съдържание на акта


РЕШЕНИЕ
№ 1754
гр. София, 13.05.2025 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
СОФИЙСКИ РАЙОНЕН СЪД, 104 СЪСТАВ, в публично заседание на
двадесет и осми април през две хиляди двадесет и пета година в следния
състав:
Председател:Г.СТ. Г.
при участието на секретаря И. Р. А.
като разгледа докладваното от Г. СТ. Г. Административно наказателно дело №
20251110203786 по описа за 2025 година
Р Е Ш Е Н И Е №

гр.София, 13.05.2025 г.

В ИМЕТО НА НАРОДА

Софийски районен съд, Наказателно отделение, 104 състав, в публично
заседание на дванадесет осми април през две хиляди двадесет и пета година в
състав:

ПРЕДСЕДАТЕЛ:Г. Г.

при участието на секретаря И.А., като разгледа докладваното от съдия Г.
АНД №3786 по описа за 2025 г., за да се произнесе взе предвид следното:

1
Производството е по реда на чл.59 и сл. от ЗАНН и е образувано въз
основа на подадена чрез административно-наказващия орган до съда жалба
срещу наказателно постановление №2600-310/07.02.2025 г. на Министъра на
културата, с което на „К******* ЕООД са наложени следните
административни наказания:
1.имуществена санкция в размер на 5 000 лв. по чл.228б от Закона за
културното наследство и
2.имуществена санкция в размер на 7 000 лв. по чл.228б от Закона за
културното наследство.
В депозираната пред съда жалба от „К******* ЕООД се твърди липса на
вина у адресата и обществена опасност и маловажност на описаните
нарушения.
Иска се отмяна на постановлението като незаконосъобразно,
неоснователно, необосновано и издадено при съществени процесуални
нарушения.
Редовно призовано, дружеството се представлява от адв.Д., която поддържа
жалбата.
Въззиваемата страна, редовно призована, изпраща представител, който
пледира за потвърждаване на наказателното постановление и присъждане на
юрисконсултско възнаграждение.
От събраните по делото доказателства, преценени поотделно и в тяхната
съвкупност, съдът установи следното от фактическа страна:
На 27.05.2024 г. била извършена проверка от служители на РИОКН - гр.С.
към ГД ИОКН при Министерство на културата, при която бил съставен
констативен протокол с вх.№26-00-310/11.06.2024 г.
На основание на чл.192, ал.1, т.2, б.„а”, във връзка с чл.83, ал.1, т.1, буква
„а“, „в“ и „г“ и т.2, буква „а“, „в“ и „г“ от Закона за културното наследство по
отношение на „К*********“ ЕООД било издадено разпореждане за прилагане
на принудителна административна мярка с вх.№26-00-310/09.07.2024 г. в
Министерство на културата.
При проверката било установено, че в поземлен имот 68134.100.338 по
КККР на гр.С*******, гр.С******, район „С*******“ се извършват
строително-монтажни работи и по сграда с идентификатор 68134.100.338.3 по
2
КККР на гр.София, изразяващи се в поставяне на подова настилка (декинг) в
част от имот ПИ 68134.100.338, в изкопни дейности от четирите страни на
сграда с идентификатор 68134.100.338.3, като към момента на проверката
СМР са се извършвали и по стените и покрива на същата сграда. Около част от
имот ПИ 68134.100.338 била поставена преместваема мрежеста ограда, като
откъм ул.„И********“ №6 била поставена малка информационна табела за
извършващи се СМР в горепосочените имоти.
Не били представени строителни книжа за откриване на строителна
площадка.
Собственик на поземлен имот 68134.100.338 и сграда с идентификатор
68134.100.338.3, както и възложител на строително-монтажните работи е
„К******“ ЕООД, представлявано от И* Д* И* - управител.
Правото на собственост и статута на обектите, както и статута им,
включително на територията, регулирана от разпоредбите на ЗКН били
установени чрез проверки в Агенция по геодезия, картография и кадастър -
КАИС (Портал за електронни услуги) и в съхранявания в Националния
институт за недвижимо културно наследство Национален публичен регистър
на недвижимите културни ценности. Според този регистър сграда с
идентификатор 68134.100.338.1, б. кафене „С******” „Я******“ попадаща в
ПИ с идентификатор 68134.100.338, ул.„И*******” №6, гр.София притежава
статут на единична декларирана архитектурно-строителна недвижима
културна ценност с предварителна категория „за сведение”.
Сграда с ид. 68134.100.338.3 не притежава статут на недвижима
културна ценност, но попада в границите на сграда с ид. 68134.100.338.1.
Обектите в имот с идентификатор ПИ 68134.100.338 по КККР на
гр.С******, сграда с идентификатор 68134.100.338.1 и сграда с
идентификатор 68134.100.338.3 попадат в обхвата на територия с културно-
историческо наследство със статут на групова недвижима културна ценност
— „Зона на исторически развилия се обществен градски център(А-1), гр.8 в
гр.С*******, декларирана с писмо №4469 от 22.08.1986 г. на НИПК като
групов паметник на културата, както и попадат в границите на II защитена
зона на археологическия резерват „А**********“, обявен с Постановление на
МС №36 от 01.06.1976 г. /ДВ бр. 47 от 1976 г./ и включен под №16 в приложен
към чл.50, ал.3 от ЗКН списък на археологическите резервати.
3
С РППАМ с вх.№ 26-00-310/09.07.2024 г. били приложени две
принудителни административни мерки:
В т.1 се разпорежда в срок от 1 (един) месец от връчването на РППАМ
„К****** ЕООД с управител И* И*, да внесе за разглеждане в НИНКН и за
съгласуване от министъра на културата по реда на чл.84, ал.1 и ал.2 от ЗКН,
във връзка с чл.83, ал.1, т.1 и т.2 от ЗКН, изготвен инвестиционен проект и
необходимата документация, достатъчна за извършването на текущи,
аварийни ремонти и преместваеми обекти в границите на единична
недвижима културна ценност - сграда с идентификатор 68134.100.338.1 обект,
находящ се в поземлен имот с идентификатор 68134.100.338 и съседен на
сграда с идентификатор 68134.100.338.3, ул.„Иван Вазов“ №6 в гр.София в
границите на II защитена зона на археологическия резерват „А***********“.
Проектът да включва графична, текстова и фотодокументация, авторизирана
от лице, вписано в публичния регистър на Министерство на културата по
чл.165 от ЗКН.
РППАМ с вх.№26-00-310/09.07.2024 г. по описа на МК е получено от
служител на „К**************“ ЕООД на 11.07.2024 г.
Срокът по т.1 от РППАМ да тече от 12.07.2024 г. - денят, следващ деня, в
който е връчено РППАМ на „К*********“ ЕООД.
„КРАСИ-С“ ЕООД е внесло в изпълнение на предписанието по т.1
следната проектна документация:
1.с вх.№0401-12302(2)/19.06.2024 г. в деловодството на НИНКН внася
„Схема за поставяне на слънцезащитна козирка“;
2.с вх.№0401 -12302(3)/19.06.2024 г. в деловодството на НИНКН внася
„Геодезическа скица и трасировъчен карнет за поставяне на ажурна ограда по
вътрешна имотна граница“;
3.с вх.№0401-12303(4)/19.06.2024 г. в деловодството на НИНКН се внася
„Схема за поставяне на преместваеми съоръжения“;
4.с вх.№0401-12302(5)/19.06.2024 г. в деловодството на НИНКН внася
„Схема за строително-монтажни работи“;
5.с вх.№0401-12302(8)/08.07.2024 г. в деловодството на НИНКН внася
„Схема за поставяне на преместваеми съоръжения - подиум/декинг“.
НИНКН е изпратило писмо с изх.№0401-12302/2/18.07.2024 г. до И. И.,
4
управител на „К*********“ ЕООД, с копие до Министъра на културата,
Главен директор на ГД ИОКН и Началник на ДНСК-гр.София, с което се дава
информация за внесената горепосочена документация и с което от заявителя
се изисква допълване на внесената документация, като е даден срок - 10
(десет) работни дни за представяне на изрично посочени материали.
На 01.08.2024 г. „К*********“ ЕООД представило към преписка №0401-
12302/1/18.07.2024 г. в НИНКН следната документация:заявление по чл.84,
ал.1 и ал.2 от ЗКН от Мартин Атанасов, пълномощник на „К********“
ЕООД;скици за поземлен имот с идентификатор съгласно одобрената
кадастрална карта 68134.100.338 и на сграда с идентификатор съгласно
одобрена кадастрална карта 68134.100.338.3;комбинирана схема за
идентичност на УПИ I, кв. 468, гр. София;писмо изх.№ към САЕ 24-ДР00-
705/1/22.03.2024 г. от СО НАГ;копия от документ за собственост на поземлен
имот с идентификатор съгласно одобрена кадастрална карта 68134.100.338 и
на сграда с идентификатор съгласно одобрена кадастрална карта
68134.100.338.3.
Към 12.08.2024 г., когато изтекъл едномесечният срок, даден по т.1 от
РИПАМ с вх.№26-00-310/09.07.2024 г., инвестиционен проект, съгласно
изискванията на чл. 84, ал.1, 2 и 3 от ЗКН във връзка с 83, ал.1, т.1 и т.2 от ЗКН
не бил предоставен.
Наличният по административната преписка Инвестиционнен проект
„Ремонт на сграда за търговия и околно пространство ПИ 68134.100.338 с
административен адрес:ул.„И********“ №6, район „С******“ - СО,
гр.С********“ - част ПБЗ, фаза ТП, одобрен с печат и подпис от главния
инженер на район „С*******“ - Столична община на 05.04.2024 г. и описан в
т.4 от проверените документи в констативен протокол с вх.№26-00-
310/11.06.2024 г., до датата на съставяне на АУАН №10/19.08.2024 г. все още не
е бил внесен и не е бил съгласуван от министъра на културата, съгласно чл. 84,
ал.1, 2 и 3 от ЗКН във връзка с чл. 83, ал.1, т.1 и т.2 от ЗКН.
Св.К. Харитонов е съставил АУАН.
Въз основа на съставения АУАН наказващият орган е издал обжалваното
наказателно постановление.
Горната фактическа обстановка се установи от показанията на св.К.
Х******* и от писмените доказателства по делото.
5
Страните не са посочили други относими към предмета на делото
доказателства.
Няма данни за наличие на други доказателства, поради което съдът не е
събирал такива.
Ето защо поради липса на други доказателства и с оглед на
непротиворечивостта на събраните по делото, съдът го счете за изяснено в
достатъчна степен, за да постанови решение.
От така установената фактическа обстановка съдът прави следните
правни изводи:
Жалбата е допустима, тя е подадена в срок от лицето представляващо
дружеството.
Съдът счита, че по същество жалбата е неоснователна, поради следното:
Съдът счита, че описаната в АУАН и издаденото въз основа на него
наказателно постановление фактическа обстановка е правилно отразена.
АУАН е съставен съобразно разпоредбите на ЗАНН.
Установените в акта и в наказателното постановление обстоятелства,
свързани с нарушението бяха установени по реда на съдебното следствие въз
основа на събраните доказателства.
„К********“ЕООД не е изпълнило задължението по т.1 от РППАМ с вх.
№26-00-310/09.07.2024 г. в указания от административния орган едномесечен
срок от връчването на РППАМ. По този начин дружеството е осъществило
състава на чл. 228б от ЗКН.
„К*********ЕООД не е изпълнило задължението по т.2 незабавно след
получаване на РППАМ да спре всякакъв тип строително-монтажни дейности,
основни, текущи и аварийни работи по обект с идентификатор 68134.100.338
и сграда с идентификатор 68134.100.338.3, находящи се на ул.„И*******“ №6,
район „С*********“, гр.С**** до издаването на положително съгласувателно
становище по реда на чл.84, ал.1, 2 и 3 във връзка с чл.83, ал.1, т.1 и т.2 от ЗКН
от Министъра на културата.
„К*********“ ЕООД е осъществило и второто нарушение, което е
наказуемо по чл.228б от ЗКН.
Като се има предвид, че наложените имуществени санкции са съобразени
6
с характера и тежестта на съответните им нарушения, то липсва основание за
намаляването им.
Наложените санкции са съответни на нарушенията.
Правилно са определени нарушените материалноправни норми, които
отговарят на установената фактическата обстановка и са в съответствие със
словесното описание на нарушенията.
АУАН и издаденото въз основа на него наказателно постановление не
страдат от пороци.
Нарушенията са чрез формални деяния и не касаят съставомерни
увреждания.
Доколкото е ангажирана обективната отговорност на юридическо лице, то
субективната страна на нарушението и вината на дееца са ирелеватни за
отговорността на нарушителя.
Сроковете, включително по чл.34 от ЗАНН, са спазени и не са допуснати
нарушения на процесуалните правила, които да са довели до накърняване на
правото на защита на жалбоподателя.
С оглед на гореизложеното съдът счита, че обжалваното наказателно
постановление като законосъобразно следва да бъде потвърдено.
Съдът следва да осъди „К********" ЕООД да заплати 100 лв.
юрисконсултско възнаграждение в полза на Министерство на културата.
По тези мотиви съдът
РЕШИ:
На основание чл.63, ал.2, т.5 вр. чл.58д, т.1 от ЗАНН ПОТВЪРЖДАВА
наказателно постановление №2600-310/07.02.2025 г. на Министъра на
културата като законосъобразно.
ОСЪЖДА „К*******" ЕООД, ЕИК******* да заплати сума в размер на
100 /сто/ лева юрисконсултско възнаграждение в полза на Министерство на
културата.
Решението подлежи на касационно обжалване пред Административен съд
- София град на основанията, предвидени в Наказателно-процесуалния кодекс,
и по реда на глава дванадесета от Административно-процесуалния кодекс в
7
14-дневен срок от съобщаването на страните, че е изготвено.

Районен съдия:
Г.Г********
Съдия при Софийски районен съд: _______________________

8

Съдържание на мотивите



Производството е по реда на чл.59 и сл. от ЗАНН и е образувано въз
основа на подадена чрез административно-наказващия орган до съда жалба
срещу наказателно постановление №2600-310/07.02.2025 г. на Министъра на
културата, с което на „К********" ЕООД са наложени следните
административни наказания:
1.имуществена санкция в размер на 5 000 лв. по чл.228б от Закона за
културното наследство и
2.имуществена санкция в размер на 7 000 лв. по чл.228б от Закона за
културното наследство.
В депозираната пред съда жалба от „К********" ЕООД се твърди липса на
вина у адресата и обществена опасност и маловажност на описаните
нарушения.
Иска се отмяна на постановлението като незаконосъобразно,
неоснователно, необосновано и издадено при съществени процесуални
нарушения.
Редовно призовано, дружеството се представлява от адв.Д., която поддържа
жалбата.
Въззиваемата страна, редовно призована, изпраща представител, който
пледира за потвърждаване на наказателното постановление и присъждане на
юрисконсултско възнаграждение.
От събраните по делото доказателства, преценени поотделно и в тяхната
съвкупност, съдът установи следното от фактическа страна:
На 27.05.2024 г. била извършена проверка от служители на РИОКН - гр.С.
към ГД ИОКН при Министерство на културата, при която бил съставен
констативен протокол с вх.№26-00-310/11.06.2024 г.
На основание на чл.192, ал.1, т.2, б.„а”, във връзка с чл.83, ал.1, т.1, буква
„а“, „в“ и „г“ и т.2, буква „а“, „в“ и „г“ от Закона за културното наследство по
отношение на „К*********“ ЕООД било издадено разпореждане за прилагане
на принудителна административна мярка с вх.№26-00-310/09.07.2024 г. в
Министерство на културата.
При проверката било установено, че в поземлен имот 68134.100.338 по
КККР на гр.С*********“ №6, гр.С******, район „Средец“ се извършват
строително-монтажни работи и по сграда с идентификатор 68134.100.338.3 по
КККР на гр.София, изразяващи се в поставяне на подова настилка (декинг) в
част от имот ПИ 68134.100.338, в изкопни дейности от четирите страни на
сграда с идентификатор 68134.100.338.3, като към момента на проверката
СМР са се извършвали и по стените и покрива на същата сграда. Около част от
имот ПИ 68134.100.338 била поставена преместваема мрежеста ограда, като
откъм ул.„И******“ №6 била поставена малка информационна табела за
1
извършващи се СМР в горепосочените имоти.
Не били представени строителни книжа за откриване на строителна
площадка.
Собственик на поземлен имот 68134.100.338 и сграда с идентификатор
68134.100.338.3, както и възложител на строително-монтажните работи е
„К*******“ ЕООД, представлявано от И* Д* И* - управител.
Правото на собственост и статута на обектите, както и статута им,
включително на територията, регулирана от разпоредбите на ЗКН били
установени чрез проверки в Агенция по геодезия, картография и кадастър -
КАИС (Портал за електронни услуги) и в съхранявания в Националния
институт за недвижимо културно наследство Национален публичен регистър
на недвижимите културни ценности. Според този регистър сграда с
идентификатор 68134.100.338.1, б. кафене „С********“ попадаща в ПИ с
идентификатор 68134.100.338, ул.„И*********” №6, гр.София притежава
статут на единична декларирана архитектурно-строителна недвижима
културна ценност с предварителна категория „за сведение”.
Сграда с ид. 68134.100.338.3 не притежава статут на недвижима
културна ценност, но попада в границите на сграда с ид. 68134.100.338.1.
Обектите в имот с идентификатор ПИ 68134.100.338 по КККР на
гр.С******, сграда с идентификатор 68134.100.338.1 и сграда с
идентификатор 68134.100.338.3 попадат в обхвата на територия с културно-
историческо наследство със статут на групова недвижима културна ценност
— „Зона на исторически развилия се обществен градски център(А-1), гр.8 в
гр.София, декларирана с писмо №4469 от 22.08.1986 г. на НИПК като групов
паметник на културата, както и попадат в границите на II защитена зона на
археологическия резерват „Антична Сердика и Средновековен Средец“,
обявен с Постановление на МС №36 от 01.06.1976 г. /ДВ бр. 47 от 1976 г./ и
включен под №16 в приложен към чл.50, ал.3 от ЗКН списък на
археологическите резервати.
С РППАМ с вх.№ 26-00-310/09.07.2024 г. били приложени две
принудителни административни мерки:
В т.1 се разпорежда в срок от 1 (един) месец от връчването на РППАМ
„К********“ ЕООД с управител И*********, да внесе за разглеждане в
НИНКН и за съгласуване от министъра на културата по реда на чл.84, ал.1 и
ал.2 от ЗКН, във връзка с чл.83, ал.1, т.1 и т.2 от ЗКН, изготвен инвестиционен
проект и необходимата документация, достатъчна за извършването на текущи,
аварийни ремонти и преместваеми обекти в границите на единична
недвижима културна ценност - сграда с идентификатор 68134.100.338.1 обект,
находящ се в поземлен имот с идентификатор 68134.100.338 и съседен на
сграда с идентификатор 68134.100.338.3, ул.„Иван Вазов“ №6 в гр.София в
границите на II защитена зона на археологическия резерват „А**********“.
Проектът да включва графична, текстова и фотодокументация, авторизирана
от лице, вписано в публичния регистър на Министерство на културата по
2
чл.165 от ЗКН.
РППАМ с вх.№26-00-310/09.07.2024 г. по описа на МК е получено от
служител на „К********“ ЕООД на 11.07.2024 г.
Срокът по т.1 от РППАМ да тече от 12.07.2024 г. - денят, следващ деня, в
който е връчено РППАМ на „К**********“ ЕООД.
„К**********“ ЕООД е внесло в изпълнение на предписанието по т.1
следната проектна документация:
1.с вх.№0401-12302(2)/19.06.2024 г. в деловодството на НИНКН внася
„Схема за поставяне на слънцезащитна козирка“;
2.с вх.№0401 -12302(3)/19.06.2024 г. в деловодството на НИНКН внася
„Геодезическа скица и трасировъчен карнет за поставяне на ажурна ограда по
вътрешна имотна граница“;
3.с вх.№0401-12303(4)/19.06.2024 г. в деловодството на НИНКН се внася
„Схема за поставяне на преместваеми съоръжения“;
4.с вх.№0401-12302(5)/19.06.2024 г. в деловодството на НИНКН внася
„Схема за строително-монтажни работи“;
5.с вх.№0401-12302(8)/08.07.2024 г. в деловодството на НИНКН внася
„Схема за поставяне на преместваеми съоръжения - подиум/декинг“.
НИНКН е изпратило писмо с изх.№0401-12302/2/18.07.2024 г. до
И******, управител на „К******“ ЕООД, с копие до Министъра на културата,
Главен директор на ГД ИОКН и Началник на ДНСК-гр.София, с което се дава
информация за внесената горепосочена документация и с което от заявителя
се изисква допълване на внесената документация, като е даден срок - 10
(десет) работни дни за представяне на изрично посочени материали.
На 01.08.2024 г. „К**********“ ЕООД представило към преписка №0401-
12302/1/18.07.2024 г. в НИНКН следната документация:заявление по чл.84,
ал.1 и ал.2 от ЗКН от М. А., пълномощник на „К*********“ ЕООД;скици за
поземлен имот с идентификатор съгласно одобрената кадастрална карта
68134.100.338 и на сграда с идентификатор съгласно одобрена кадастрална
карта 68134.100.338.3;комбинирана схема за идентичност на УПИ I, кв. 468,
гр. София;писмо изх.№ към САЕ 24-ДР00-705/1/22.03.2024 г. от СО
НАГ;копия от документ за собственост на поземлен имот с идентификатор
съгласно одобрена кадастрална карта 68134.100.338 и на сграда с
идентификатор съгласно одобрена кадастрална карта 68134.100.338.3.
Към 12.08.2024 г., когато изтекъл едномесечният срок, даден по т.1 от
РИПАМ с вх.№26-00-310/09.07.2024 г., инвестиционен проект, съгласно
изискванията на чл. 84, ал.1, 2 и 3 от ЗКН във връзка с 83, ал.1, т.1 и т.2 от ЗКН
не бил предоставен.
Наличният по административната преписка Инвестиционнен проект
„Ремонт на сграда за търговия и околно пространство ПИ 68134.100.338 с
административен адрес:ул.„И************“ №6, район „С.“ - СО, гр.С.“ -
част ПБЗ, фаза ТП, одобрен с печат и подпис от главния инженер на район
3
„Средец“ - Столична община на 05.04.2024 г. и описан в т.4 от проверените
документи в констативен протокол с вх.№26-00-310/11.06.2024 г., до датата на
съставяне на АУАН №10/19.08.2024 г. все още не е бил внесен и не е бил
съгласуван от министъра на културата, съгласно чл. 84, ал.1, 2 и 3 от ЗКН във
връзка с чл. 83, ал.1, т.1 и т.2 от ЗКН.
Св.К. Харитонов е съставил АУАН.
Въз основа на съставения АУАН наказващият орган е издал обжалваното
наказателно постановление.
Горната фактическа обстановка се установи от показанията на св.К. Х. и
от писмените доказателства по делото.
Страните не са посочили други относими към предмета на делото
доказателства.
Няма данни за наличие на други доказателства, поради което съдът не е
събирал такива.
Ето защо поради липса на други доказателства и с оглед на
непротиворечивостта на събраните по делото, съдът го счете за изяснено в
достатъчна степен, за да постанови решение.
От така установената фактическа обстановка съдът прави следните
правни изводи:
Жалбата е допустима, тя е подадена в срок от лицето представляващо
дружеството.
Съдът счита, че по същество жалбата е неоснователна, поради следното:
Съдът счита, че описаната в АУАН и издаденото въз основа на него
наказателно постановление фактическа обстановка е правилно отразена.
АУАН е съставен съобразно разпоредбите на ЗАНН.
Установените в акта и в наказателното постановление обстоятелства,
свързани с нарушението бяха установени по реда на съдебното следствие въз
основа на събраните доказателства.
„К*******“ЕООД не е изпълнило задължението по т.1 от РППАМ с вх.
№26-00-310/09.07.2024 г. в указания от административния орган едномесечен
срок от връчването на РППАМ. По този начин дружеството е осъществило
състава на чл. 228б от ЗКН.
„К**********“ЕООД не е изпълнило задължението по т.2 незабавно след
получаване на РППАМ да спре всякакъв тип строително-монтажни дейности,
основни, текущи и аварийни работи по обект с идентификатор 68134.100.338
и сграда с идентификатор 68134.100.338.3, находящи се на ул.„И********“
№6, район „С********“, гр.С******** до издаването на положително
съгласувателно становище по реда на чл.84, ал.1, 2 и 3 във връзка с чл.83, ал.1,
т.1 и т.2 от ЗКН от Министъра на културата.
„К********“ ЕООД е осъществило и второто нарушение, което е
4
наказуемо по чл.228б от ЗКН.
Като се има предвид, че наложените имуществени санкции са съобразени
с характера и тежестта на съответните им нарушения, то липсва основание за
намаляването им.
Наложените санкции са съответни на нарушенията.
Правилно са определени нарушените материалноправни норми, които
отговарят на установената фактическата обстановка и са в съответствие със
словесното описание на нарушенията.
АУАН и издаденото въз основа на него наказателно постановление не
страдат от пороци.
Нарушенията са чрез формални деяния и не касаят съставомерни
увреждания.
Доколкото е ангажирана обективната отговорност на юридическо лице, то
субективната страна на нарушението и вината на дееца са ирелеватни за
отговорността на нарушителя.
Сроковете, включително по чл.34 от ЗАНН, са спазени и не са допуснати
нарушения на процесуалните правила, които да са довели до накърняване на
правото на защита на жалбоподателя.
С оглед на гореизложеното съдът счита, че обжалваното наказателно
постановление като законосъобразно следва да бъде потвърдено.
Съдът следва да осъди „К******" ЕООД да заплати 100 лв.
юрисконсултско възнаграждение в полза на Министерство на културата.

5