Решение по дело №4176/2021 на Софийски градски съд

Номер на акта: 263418
Дата: 1 декември 2022 г. (в сила от 7 март 2023 г.)
Съдия: Богдана Николова Желявска
Дело: 20211100104176
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 30 март 2021 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

 

София, 01.12.2022 г.

 

В    И М Е Т О   Н А   Н А Р О Д А

 

СОФИЙСКИ ГРАДСКИ СЪД, I-ВО ГРАЖДАНСКО ОТДЕЛЕНИЕ, 3-ТИ състав, в открито заседание на двадесет и първи ноември през две хиляди двадесет и втора година в състав:

 

                        ПРЕДСЕДАТЕЛ: БОГДАНА ЖЕЛЯВСКА

 

при секретаря Ели Гигова, като разгледа докладваното от съдия Желявска гр.д.№ 4176/2021 г., за да се произнесе1 взе пред вид:

 

Предявен е иск от „ЦЕНТЪР ЗА Р.НА Ч.Р.”, БУЛСТАТ ******, София, ул. „*****, чрез адв. В.Г., съдебен адрес: София, ул. *****, партер, ап. 11, против СДРУЖЕНИЕ "Н.И М.", ЕИК *****, София, бул. “*****, с правно основание чл. 55, ал. 1 ЗЗД и чл. 86 ЗЗД за заплащане на сумата 23 040,00 евро, получена съгласно Договор за отпускане на финансова подкрепа № 2018-2-BG01-KA105-048193 от 01.10.2018 г.,  Програма „Еразъм, ведно с мораторна лихва, в размер 2 503,46 лв., представляващи левовата равностойност на 1 280 евро, за периода от 31.08.2020 г., до предявяване на иска и законната лихва върху главницата, считано от завеждане на делото до окончателното изплащане. При условията на евентуалност е предявен и иск с правно основание чл. 79, ал. 1, вр. чл. 82 ЗЗД, за същата сума като главница, за мораторна лихва в същия размер и за същия претендиран период на основание чл. 86 ЗЗД и законните последици.

Претендират се разноски, вкл адвокатски хонорар.

В исковата молба се твърди, че ищецът „ЦЕНТЪР ЗА Р.НА Ч.Р.” /ЦРЧР/ е Националната агенция за България по Програма „Еразъм +“ на Европейския съюз и, в това си качество, администрира подадените проектни предложения и сключени договори за финансова подкрепа по тази програма, като отчита дейността си изцяло пред Европейската комисия, която е пряко финансиращ орган и принципал на Програма „Еразъм +“.

Ищецът заявява, че ответното сдружение "Н.И М." на 27.04.2018 г. е подало по пощата Проектно предложение № 2018-2-BG01-KA105-048193 с посочена от координатора партньорска организация - IPAVLOVA, Великобритания. Като част от посоченото Проектно предложение е и подписана на 25.04.2018 г. от представителя на ответника Д.К.Зекларация за липса на обстоятелства, препятстващи получаване на безвъзмездно финансиране. Проектът е преминал през административна оценка и при установено административно съответствие, е придвижен за качествена такава. Последвала е и качествена оценка, като е извършено оценяване от външни оценители А.Д.П.(П.) и А.Д., видно от Оценъчен лист за извършена консолидирана оценка на 22.06.2016 г. Оценителите са декларирали липса на конфликт на интереси. Координаторът по проекта - ответник в настоящото производство също не е адресирал сигнал за конфликт на интереси или каквато и да е нередност до Националната агенция.

Предвид получените точки за качествена оценка на проекта, на 25.09.2018 г., между „Център за Р.на Ч.Р.”, в качеството му на Национална агенция по Програма „Еразъм +“ и Сдружение „Н.И М.“, представлявано от лицето Д.К., като координатор, е сключен Договор за финансова подкрепа № 2018-2-BG01-KA105-048193 от 25.09.2018 г.

В чл. 1.4.2. и чл. 1.4.5. от договора, е уговорен и механизмът на плащането по него, а именно - чрез извършване на авансово плащане от ЦРЧР към Координатора, в размер на 23 040.00 евро, които съставляват 80 % от максималния размер на безвъзмездните средства и балансово плащане след представяне на краен отчет и ако са налице предпоставки за балансово плащане.

Авансовото плащане в размер 23 040.00 евро е извършено от страна на ищеца към ответното сдружение на 01.10.2018 г.

В хода на изпълнение на договора, обаче са установени факти, пораждащи основателни съмнения за наличие на конфликт на интереси в рамките на процедурата по предоставяне на безвъзмездните средства, поради което е започнала проверка, като са сигнализирани Прокуратура на Република България, Изпълнителна агенция „Одит на средствата от Европейския съюз“, Комисия за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество, Дирекция "Защита на финансовите интереси на Европейския съюз (АФКОС)" и самата Европейска комисия.

Ищецът твърди, че през 2017 г. и 2018 г. оценителят А.П.е извършвала оценки на проекти на свързани с нея лица, без да декларира свързаност и конфликт на интереси и без да се оттегли от оценителния процес, както и без лицата - бенефициенти, да декларират свързаността си с оценителя и наличието на конфликт на интереси с нея. А.П.е оценявала проектни предложения, (получили финансиране по Програмата), в които лицето представителят на ответника Д.В.К.участва в качеството си на управител на координатора по процесния проект, както и на дружества - партньори по други проекти, вкл. London Mobility Company 2000 Ltd. и European Strategic Partnership Ltd.

Съгласно официална информация от Главна дирекция „Гражданска регистрация и административно обслужване“ при Министерство на регионалното Р.и благоустройството, между лицата А.П.и Д.К.е сключен граждански брак на 16.06.2018 г., поради което и двете лица са били в конфликт на интереси, който не са декларирали към момента на извършване на оценката или на по-късен етап.

Видно от електронно извлечение от Фирмения регистър на Обединеното кралство, Д.К.е номиниран за представляващ European Strategic Partnerships Ltd. на 02.10.2017 г., когато е учредено и самото дружество. Видно от справката за дяловото разпределение съгласно учредителния договор на последното, г-н К.притежава 75% от неговия капитал и се явява лице, което упражнява пряк контрол върху дружеството.

Ищецът твърди и, че Д.К.е собственик и управител и на London Mobility Company 2000 Ltd., което е чуждестранен партньор по 8 одобрени за безвъзмездно финансиране проекта, оценявани също от г-жа П.. Видно от вписванията по партидата на London Mobility Company 2000 Ltd. във Фирмения регистър на Обединеното кралство, г-н К.е учредил дружеството на 10.03.2018 г. и в него той притежава повече от 75% от дружествените дялове и решаващо влияние върху управлението, като е назначен и за директор.

На 13.03.2018 г. А.П.прехвърля всички свои дружествени дялове, както и управлението на дружеството А.П.К.ЕООД, с ЕИК *****, в което до този момент е била управител и едноличен собственик на капитала на лицето В.Д.К., който съгласно официална информация от ГД ГРАО е баща на лицето Д.К.- в последствие съпруг на оценителката А.П.Самият В.К.от своя страна е председател на СНЦ „Шанс и доверие, ЕИК *****, което сдружение е също бенефициент по Договор за безвъзмездна финансова подкрепа.

По – нататък в исковата молба се твърди, че в посочения период оценителят П. участва в оценяването общо на 14 проекта, получили финансиране и 2 проектни предложения, поставени в резервния списък, по които пряко като кандидат или чрез собствените си чуждестранни партньорски организации участва и нейният съпруг Д.К.- управляващ и мажоритарен собственик на описаните партньорски организации. Сред тези 16 проектни предложения е и процесното, за което е сключен описаният по – горе Договор за безвъзмездна финансова подкрепа и по което пряк бенефициент и координатор на проекта е представляваното от К.сдружение - ответник. С оглед установените обстоятелства, по над двадесет проекта, са предприети действия по спиране на дейностите и плащанията по проектите с нарочни писма. Предвид горното, с писмо с изх. № KA105/YOUTH-412/1 от 21.02.2019 г.,  координаторът е уведомен за инициираната процедура по спиране на процесния Проект.

Ищецът заявява също, че е задействал и процедура по искане на средствата за възстановяване, съобразно чл. 11.26. от Общите условия към Договора, като, съгласно 11.25.4. от Общите условия, Националната агенция е изразила и намерението си да намали безвъзмездните средства в размер на сто процента. До координатора е изпратено и нарочно писмо изх. № KA105/YOUTH-412/7 от 30.07.2020 г., с искане за възстановяване на дължимата сума по настоящия договор, явяваща се направеното до момента авансово плащане в размер 23 040.00 евро, като е посочена конкретна банкова сметка ***.08.2020 г. за възстановяване на средствата, но, според ищеца, към настоящия момент дължимите суми не са му възстановени.

Ищецът е заявил и наличие на неизпълнение от страна на ответника на задълженията му по договора, които са станали основание за прекратяване на договора - непредставяне на изискани в хода на проекта документи и непредставяне на краен отчет съгласно изискванията на договора.

В тази връзка е предявил настоящия иск срещу ответника за заплащане на посочените суми – главница и мораторна лихва, ведно със законните последици – законна лихва върху главницата и сторените разноски, вкл. адвокатски хонорар.

Ищецът е представил писмени доказателства.

По същество поддържа предявения иск и моли съда да го уважи изцяло със законните последици, като основателен и доказан. Претендира разноски по списък.

Ответникът СДРУЖЕНИЕ "Н.И М.", уведомен по реда на чл. 50, ал. 2 ГПК, не взема становище по исковата молба в срока по чл. 131 ГПК и не ангажира доказателства.

Не се яви и в съдебно заседание и от негова страна не бяха ангажирани доказателства.

 

Съдът, като прецени събраните по делото доказателства, намира за установено от фактическа и правна страна следното:

 

По делото не се спори, а и се доказва от събраните доказателства, че „ЦЕНТЪР ЗА Р.НА Ч.Р.”, като Националната агенция за България по Програма „Еразъм +“ на Европейския съюз, администрира подадени проектни предложения и сключени договори за финансова подкрепа по тази програма, а пряко финансиращ орган и принципал е Европейската комисия, пред която ЦРЧР тчита дейността си изцяло.

Установи се, че на 27.04.2018 г. от страна на Сдружение "Н.И М." е подадено по пощата Проектно предложение № 2018-2-BG01-KA105-048193 с посочена от координатора партньорска организация - IPAVLOVA, Великобритания. При подаване на проектното предложение и като част от него от представителя на сдружението Д.К.е подписана декларация за липса на обстоятелства, препятстващи получаване на безвъзмездно финансиране.

По отношение на подадения проект е извършена административна оценка, а по – късно, видно от представения по делото Оценъчен лист за извършена консолидирана оценка на 22.06.2016 г., и качествена такава, извършена от външни оценители А.Д.П./П./ и А.Д..

След извършеното оценяване на проекта, на 25.09.2018 г., между ищеца „Център за Р.на Ч.Р.”, в качеството му на Национална агенция по Програма „Еразъм +“ и ответника Сдружение „Н.И М.“, представлявано от лицето Д.К., като координатор, е сключен Договор за финансова подкрепа № 2018-2-BG01-KA105-048193 от 25.09.2018 г., в нормата на чл. 1.4.2. и чл. 1.4.5. на който е уговорен и механизмът на плащането по него, а именно - чрез извършване на авансово плащане от ЦРЧР към Координатора, в размер на 23 040.00 евро, които съставляват 80 % от максималния размер на безвъзмездните средства и балансово плащане след представяне на краен отчет и ако са налице предпоставки за балансово плащане.

Не се спори, че описаното по – горе авансово плащане в посочения размер е извършено от ищеца към ответника на 01.10.2018 г. и това обстоятелство се установява от приложеното по делото банково извлечение за извършено нареждане за банков превод № 159/01.10.2018 г.

 

Посочените двама оценители са подписали декларации за липса на конфликт на интереси, сигнал за  конфликт на интереси или каквато и да е нередност до Националната агенция не е подаден и от ответника, в качеството му на координатор.

Въпреки подписаните декларации, в хода на изпълнение на договора от страна на дирекция в ЦРЧР - Дирекция „Акредитация, мониторинг и проверки“ /АМП/ е извършена проверка, резултатите от която са отразени в Докладна записка вх. № ПМКН-03-51/1 от 11.09.2018 г., на Дирекция „АМП“, при ЦРЧР адресирана до Изпълнителния директор на Центъра. и са установени факти, пораждащи основателни съмнения за наличие на конфликт на интереси в рамките на процедурата по предоставяне на безвъзмездните средства, поради което е започнала проверка, като са били сигнализирани Прокуратура на Република България, Изпълнителна агенция „Одит на средствата от Европейския съюз“, КПКОНПИ, Дирекция "Защита на финансовите интереси на Европейския съюз /АФКОС/" и Европейска комисия.

Изпълнителна агенция "Одит на средствата от Европейския съюз" в Одитен доклад от 13.03.2019 г., имащ задължителен характер  също е установила наличие на конфликт на интереси по посочените от Дирекция „АМП“ проекти, включително и процесния, поради отношенията между оценителя и представителя на бенефициента и е дала препоръка за прекратяването им и искане за възстановяване на предоставените суми към Националната агенция. Докладът на ИА „ОСЕС“ е представен на Европейската Комисия С писмо № EAC.R.2/FF/JRYP/vm Ares (2019) на г-н А.К.Б./A.C.B./, констатациите в него са потвърдени от ЕК и са дадени указания за прекратяване на конкретните проекти, засегнати от конфликта на интереси /между тях и процесното проектно предложение 2018-2-BG01-KA105- 048193/ и възстановяване на всички суми към бюджета на ЕС.

В тази връзка до ищеца Център за Р.на Ч.Р.е изпратена Дебитно известие оригинал № ********** с № Ref. Ares (2019)7668470 - 13/12/2019 от ЕК, за сумата 867 710,00 евро /представляваща заплатени средства по проектите с констатиран конфликт на интереси, между които и сумите за процесния проект/. От представените по делото доказателства се установява плащането на посочената сума от бюджета на ЦРЧР към Европейската комисия, част от която е и сумата 23 040 евро, предоставена във връзка с проектното предложение на ответното дружество.

Съдът приема за доказани твърденията в исковата молба, които в хода на делото не бяха нито оспорени, нито опровергани от ответното сдружение, че през 2017 г. и 2018 г. А.П., оценител по процесния проект, е извършвала оценки на проекти на свързани с нея лица, без да декларира свързаност и конфликт на интереси и без да се оттегли от оценителния процес, както и без лицата - бенефициенти, да декларират свързаността си с оценителя и наличието на конфликт на интереси с нея. В резултат на извършеното оценяване подадените проектни предложения са получили финансиране по Програмата „Еразъм +“ на Европейския съюз. В част от тях представителят на ответника Д.В.К.участва като управител както на ответното сдружение, така и на дружества - партньори по други проекти, вкл. London Mobility Company 2000 Ltd. и European Strategic Partnership Ltd.

От представените по делото писмени доказателства от Главна дирекция „Гражданска регистрация и административно обслужване“ при Министерство на регионалното Р.и благоустройството, се установява, че между лицата оценителката А.П.и представляващия ответника и бенефициент по проекта Д.К.е сключен граждански брак на 16.06.2018 г. – обстоятелство, което те не са декларирали нито към момента на извършване на оценката, нито на по-късен етап.

От представеното от ищеца електронно извлечение от Фирмения регистър на Обединеното кралство, се установява, че Д.К.притежава 75% от капитала European Strategic Partnerships Ltd. Установява се също и, че Д.К.е собственик и директор и на учреденото на 10.03.2018 г.  дружество London Mobility Company 2000 Ltd. / партньор по 8 одобрени за безвъзмездно финансиране проекта, оценявани също от г-жа П./ и притежава повече от 75% от дружествените дялове.

От събраните по делото писмени доказателства се доказа, че на 13.03.2018 г. А.П.е прехвърлила всички свои дружествени дялове, както и управлението на дружеството А.П.К.ЕООД, ЕИК ***** на бащата на представителя на ответното сдружение В.Д.К..

Съдът приема за доказани твърденията в исковата молба, че през времето 2017 г. – 2018 г. А.П.е участвала в оценяването общо на 14 проекта, получили финансиране и 2 проектни предложения, поставени в резервния списък, по които пряко като кандидат или чрез собствените си чуждестранни партньорски организации участва и нейният съпруг Д.К.- управляващ и мажоритарен собственик на описаните партньорски организации, както и че едно тези 16 проектни предложения е процесното, за което именно е сключен описаният по – горе Договор за безвъзмездна финансова подкрепа с бенефициент и координатор Сдружение „Н.и М.“.

Отделно от това в исковата молба се твърди и неизпълнение от страна на ответника на задълженията му по договора, които са станали основание за неговото прекратяване - непредставяне на изискани в хода на проекта документи и непредставяне на краен отчет съгласно изискванията на договора. Съобразно чл. 1.4.4 от договора, в рамките на 60 календарни дни от крайната дата на проекта, посочена в чл. 1.2.2, е следвало да бъде да бъде подаден краен отчет за изпълнението му, като, след неговата проверка, съобразно чл. 1.4.5. е предвидено извършване на балансово плащане при наличие на предпоставките за това. Ищецът е представил доказателства, че с писмо, изх. № KA102/VET-244/4 от 03.02.2020 г., съдържащо официално уведомление за намерение за прекратяване на договора на координатора – ответник изрично е указано, че не е изпълнил задължението си за представяне на краен отчет в рамките на предвидения 60-дневния срок от изтичане срока на проектните дейности - 16.02.2019 г. Преди спирането на дейностите по проекта да влезе в действие ответникът не е подал краен отчет по договора.

 Ответникът не оспори тези обстоятелства.

С писмо, изх. № KA105/YOUTH-412/6 от 01.06.2020 г., ищецът, в качеството си на Национална агенция, е уведомил ответника, че разваля окончателно процесния договор, изпълнението по проекта на който е спряно още през 2019 г.

От приетото по делото писмо, изх. № KA105/YOUTH-412/1/ 21.02.2019 г. е видно, че  координаторът е уведомен за започналата процедура по спиране на процесния Проект. На 30.07.2020 г. до бенефициента и настоящ ответник от страна на ищеца, в качеството му на Националната агенция, е изпратено писмо изх. № KA105/YOUTH-412/7 за възстановяване извършеното до момента авансово плащане в размер 23 040.00 евро в срок до 31.08.2020 г. по посочена банкова сметка, ***ановяване на предоставените средства и намаляване на предоставените средства в размер 100 %, съобразно чл. 11.26. от Общите условия към Договора и чл. 11.25.4. от Общите условия.

Въпреки полученото писмо от страна на ответника, до настоящия момент връщане на предоставената авансово сума не е постъпило, като с писмо от 08.04.2019 г. Сдружение „Н.и М.“ е възразило, заявявайки, че счита, че в конкретния случай при конкретния проект и сключения договор не са налице „конфликт на интереси“, „измама“ и „нередност“, от страна на бенефициента са изпълнение всички задължения по договора и са изразходвани 100% от бюджета на проекта. Поради това е посочено, че след входиране на финалния отчет, Националната агенция следва да предприеме необходимите действия за изплащане на остатъка по Договор за финансова подкрепа № 2018-2-BG01-KA105-048193 от 25.09.2018 г. Последвало е и друго писмо, ат 28.04.2020 г., в което ответникът заявява, че Сдружение „Н.и М.“ е изпълнило изцяло задълженията си по процесния договор и е невъзможно да се стигне до неговото прекратяване, а, заедно с това, никъде в хода на извършената проверка не са наведени твърдения за конфликт на интереси, дейностите по проекта са започнали на 17.08.2019 г. и са приключили на 16.12.2019 г.

Изложеното се доказва от приетите от съда и неспорени от страните писмени, гласни доказателства и експертиза.

При така установеното от фактическа страна, съдът намира от правна страна следното:

В настоящото производство са предявени два иска: първоначален с правно основание чл. 55, ал. 1, вр. чл. 86 ЗЗД и евентуален -  по чл. 79, ал. 1, вр. чл. 82 и чл. 86 ЗЗД.

Претендира се изплащане от страна на Управляващия орган на сумата, която е предоставена като безвъзмездна финансова помощ по процесния проект, поради констатирана нередност и взето решение за отмяна на 100 % на предоставената помощ. 

От събраните по делото доказателства се установи безспорно, че лицата А.П.– оценител по процесния проект, и Д.К.– представител на координатора – бенефициент, са свързани лица - съпрузи, като действията на А.П.и бездействията на бенефициентите по договора съставляват нередност, съобразно европейското законодателство, уреждащо материята за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.

В хода на производството от представените от ищцовата страна писмени доказателства се доказа, предвид неоповестяването на взаимоотношенията на посочените лица, респ. декларирането от страна на оценителя А.П.на липса на конфликт на интереси с нарочни декларации по чл. 57 от Регламент № 966/2012 и неизпълнението на задълженията на координатора по договора по довели до констатирани нередности и измама в рамките на процедурата за предоставяне на средствата. Доказа се, че действията на оценителката А.П.и бездействия на представляващия бенефициента Д.К.са довели до оценка на проект в условията на недопустимост - при наличие на конфликт на интереси, при допуснати нередност и измама по смисъла на термините по - горе.

Този извод обуславя и изначална недопустимост на разходите, респ. сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ в условия на недопустимост и при изначално опорочена процедура по предоставяне на средства с оглед наличието на обвързаност и конфликт на интереси между оценител и лицето, представляващо бенефициента по договора, поради наличие на порочна процедура по безпристрастна и обективна оценка на проекта.

За да обоснове направения извод съдът се позовава констатациите на ИА ОСЕС, в описаните по делото нарочни доклади, с дадени задължителни препоръки на Националната агенция, както и тези на Европейската комисия.

Съдът приема тезата на ищцовата страна, че в конкретния случай е налице хипотезата на чл. II. 17.3.1, буква ,,ж)“ от Приложение 1 от Общи условия към Договора, според която Комисията може да прекрати договора, ако разполага с доказателства, че бенефициентът и свързано с него лице са извърши съществени грешки, нередности или измама в рамките на процедурата за предоставяне на средствата или по време на изпълнението на договора, включително когато бенефициентът ши свързаното с него лице са подали невярна информация ши не са подали изисканата информация:

Доказа се, че в настоящия случай се касае за неподадена информация от страна на координатора по договора при императивно задължение за оповестяване на потенциален конфликт на интереси към момента на подаване и оценяване на проектното предложение с оценител на проекта, който е бил налице както към момента на подаване на процесното проектно предложение, така и към момента на оценяването му и изпълнението на проекта, без уведомяване на Националната агенция за посочените обстоятелства.

При така изложеното и, след извършените констатации както от Националната агенция /ищец/, така и от проверяващите органи, вкл. ЕК, съдът приема, че договорът за финансова помощ е надлежно развален от страна на Националната агенция в качеството й на орган, който следва да упражнява надзор за евентуалното наличие на конфликт на интереси или други нередности при разходване на европейски средства, още повече, че по делото бяха представени доказателства, че ищецът е възстановил платените по проекта средства на ЕК.

По изложените съображения съдът приема, че предявеният иск с правно основание чл. 55, ал. 1 ЗЗД за сумата 23 040.00 евро, представляваща авансово полученото плащане по процесния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, след разваляне на договора поради съществуваща и констатирана нередност е основателен и доказан и, като такъв, следва да се уважи изцяло.

Налице е отпаднало по смисъла на чл. 55, ал. 1, пр. 3 ЗЗД, пред вид факта, че, към момента на подписване на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ е съществувал такъв порок по отношение на процедурата по сключването му - наличие на конфликт на интереси, който налага прекратяването на договора и развалянето му с обратна сила.

По тези съображения съдът намира, че предявеният иск с правно основание чл. 55, ал. 1, пр. 3-то ЗЗД и чл. 86 ЗЗД е изцяло доказан по своето основание и размер и, като такъв, следва да бъдат изцяло уважен за сумата 23 040 евро – главница и 2 503, 46 лв. мораторна лихва за периода 31.08-2020 г. до 18.03.2021 г., ведно със законната лихва върху главницата, считано от завеждане на делото до окончателното изплащане.

С оглед уважаване на първоначално предявения иск съдът не се произнася по предявения евентуален такъв с правно основание чл. 79, ал. 1, вр. чл. 82 ЗЗД и чл. 86 ЗЗД.

Пред вид изхода на спора, на ищеца следва да се присъдят сторените от него разноски общо в размер 4 160,87 лв., от които 1 902,63 лв. платена д.т. за производството пред СГС и 2 258,24 лв. адвокатско възнаграждение с ДДС.

Водим от горното, съдът

   Р Е Ш И :

ОСЪЖДА СДРУЖЕНИЕ "Н.И М.", ЕИК *****, София, бул. “*****, да заплати на „ЦЕНТЪР ЗА Р.НА Ч.Р.”, БУЛСТАТ ******, София, ул. „*****, чрез адв. В.Г., съдебен адрес: София, ул. *****, партер, ап. 11, на основание чл. 55, ал. 1 ЗЗД и чл. 86 ЗЗД сумата 23 040,00 евро, получена съгласно Договор за отпускане на финансова подкрепа № 2018-2-BG01-KA105-048193 от 01.10.2018 г. по Програма „Еразъм, ведно с мораторна лихва, в размер 2 503,46 лв., представляващи левовата равностойност на 1 280 евро, за периода 31.08-2020 г. до 18.03.2021 г. и законната лихва върху главницата, считано от 18.03.2021 г. и сторените по делото разноски, общо в размер 4 160,87 лв., от които 1 902,63 лв. платена д.т. за производството пред СГС и 2 258,24 лв. адвокатско възнаграждение с ДДС.

РЕШЕНИЕТО подлежи на обжалване пред САС в 14-дневен срок от връчването му на страните.

 

                ПРЕДСЕДАТЕЛ: