Решение по дело №216/2019 на Районен съд - Разград

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 8 юли 2019 г. (в сила от 5 август 2019 г.)
Съдия: Николай Борисов Борисов
Дело: 20193330200216
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 20 март 2019 г.

Съдържание на акта

Р     Е     Ш     Е     Н     И     Е

282, 08.07.2019 година, град Разград

 

В    И М Е Т О    Н А    Н А Р О Д А

 

РАЗГРАДСКИЯТ РАЙОНЕН СЪД 

на пети Юни  две хиляди и деветнадесета година

В публичното заседание в следния състав        

                                                                  ПРЕДСЕДАТЕЛ: Николай Борисов

Секретар Пенка Тоцева

прокурор ......................,

като разгледа докладваното от съдията 

АНДело  №  216 по описа за  2019 г.

            За да се произнесе, съдът съобрази следното:

            Производството е по реда на чл.59 и сл. от ЗАНН.

            Постъпила е жалба от  П.Д.Г.  ЕГН ********** ***, против наказателно постановление  № 37-0000081/20.02.2019 г. на Началник  ОО „ АА „ - Разград, с което на жалбоподателя за нарушение на чл. 34, §3,  б. б  от  РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 165/2014 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 4 февруари 2014година относно тахографите в автомобилния транспорт, за отмяна на Регламент (ЕИО) № 3821/85 на Съвета относно контролните уреди за регистриране на данните за движението при автомобилен транспорт и за изменение на Регламент (ЕО) № 561/2006 на Европейския парламент и на Съвета за хармонизиране на някои разпоредби от социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт  / Регламента / му е наложено административно наказание «глоба» в размер на  1500,00лв. на основание чл.93в, ал.11 от ЗАвП.

Жалбоподателят моли наказателното постановление да бъде отменено, като незаконосъобразно, постановено при съществени нарушения на материалния и процесуалния закон.

            Административнонаказващият орган заявява становище, че жалбата е неоснователна и като законосъобразно НП следва да бъде потвърдено изцяло.

            Разградският районен съд, след като прецени събраните по делото доказателства, намира за установено от фактическа страна следното:

На 22.01.2019г.  контролни органи от ОО « АА « - Разград,  около 13,30ч., в област Разград на път І-2, километър 88+200, на паркинга до разклон за с. Бели Лом, спрели за проверка жалбоподателя, в качеството му на водач на ППС в състав влекач „ Волво „ с рег. № ** от категория N 3, с полуремарке с рег. №  **, от категория „ 04 „, извършващ международен обществен превоз  на товари със заверено копие № ********** към Лиценз на Общността, с международна товарителница /СМR/ от 22.01.2019г., по маршрут гр. Варна – България – гр. Букурещ, Р Румъния, оборудван с дигитален  тахограф   Continental Automotive  1381.201„, сер. № **********,  като при проверка /снемане на записите от карта на водача/, установили, че „...водача не е въвел ръчно, автоматично или по друг начин необходимите данни в карта на водача, когато е бил извън превозното средство и не е бил в състояние да използва тахографа, за периода от 12,10ч. на 18.01.2019г. до 12,53ч. на 21.01.2019г. …“.

За констатираното нарушение на жалбоподателя в негово присъствие е съставен АУАН бл. № 260337, подписан от него с отбелязване  „ ... нямам възражение....” и връчен му срещу подпис. В АУАН описаното нарушение е квалифицирано като такова по чл. 34, §3,  б. б  от  РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 165/2014. Към АУАН са приложени заверени копия на разпечатки от карта на водача и  международна товарителница / CMR /.

На 20.02.2019г. е издадено и процесното НП от Началник на ОО „ АА „ -Разград, в което нарушението е описано по идентичен с АУАН начин, също квалифицирано  като такова по чл. 34, §3,  б. б   от  РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 165/2014 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 4 февруари 2014година  и е наложено административно наказание «глоба» в размер на  1500,00лв. на основание чл.93в, ал.11 от ЗАвП.

НП връчено на жалбоподателя на 05.03.2019г.  Жалбата срещу него е постъпила при адм. Наказващия орган с пощенско клеймо от 07.03.2019г.

Въз основа на така установеното от фактическа страна, съдът намира за установено от правна страна следното:

            Като подадена в срок от лице имащо право на жалба, против акт подлежащ на съдебен контрол по реда на ЗАНН,  жалбата е допустима.

Разгледана по същество, същата е неоснователна по следните съображения:  Нарушението по чл. 34, пар. 3, б. "б" от Регламент /ЕС/ № 165 от 2014 г. е правилно установено и доказано. Съобразно цитираната норма се въвежда задължение за водача, когато в резултат на отсъствие от ППС не е в състояние да използва тахографа, с който превозното средство е оборудвано, периодите, посочени в параграф 5, б. "б", подточки ii, iii и iv, се вписват в картата на водача, като се използва приспособлението за ръчно въвеждане на данни, осигурено за тахографа, ако превозното средство е оборудвано с дигитален тахограф. Държавите членки налагат на водачите изискване да представят формуляри, свидетелстващи за действията им във времето, когато не са били в превозното средство. От събраните доказателства по делото - показанията на свидетелите и разпечатки от дигиталния тахограф се установява по несъмнен начин, че жалбоподателят като водач на превозното средство не е изпълнил това свое задължение. Видно от компютърната разпечатка на дигиталния тахограф, с който е обурудван автомобила, на името на жалбоподателя, за периода от 12,10ч. на 18.01.2019г. до 12,53ч. на 21.01.2019г., водачът не е въвел ръчно необходимите данни, когато е бил извън превозното средство и не е бил в състояние да използва монтирания тахограф. За посоченото нарушение, санкционната норма на  чл. 93в, ал. 11 от ЗАвПр от 2017 г. предвижда глоба от 1500 лв. за водач, който не е въвел данните относно периодите на "друга работа", "време на разположение", "прекъсване" или "дневна почивка", когато няма възможност да използва монтирания на превозното средство тахограф, поради това че е извън превозното средство. От субективна страна нарушението е извършено виновно. Нарушението е с фиксиран размер в закона и същият правилно е приложен от АНО. 

Наказателното постановление, както и Акта за установяване на извършеното от жалбоподателя административно нарушение, са съставени в предвидените за това срокове, от надлежен орган и при спазване на изискуемите се за тяхната валидност форма и съдържание. Констатираното от проверяващия орган административно нарушение е надлежно индивидуализирано,  като са посочени дата и място на извършване, съдържа се кратко описание на нарушението от фактическа страна, посочена е конкретната законова разпоредба, нарушена с това деяние и съответната норма, въз основа на която следва да се ангажира административнонаказателната отговорност на нарушителя. От изложеното, съдът намира, че с процесното НП ясно, точно и конкретно от фактическа и правна страна са посочени предпоставките и основанията, и всички необходими елементи, които определят и индивидуализират административното нарушение, вменено във вина на нарушителя, поради което по своята форма и съдържание, то отговаря на изискванията на чл.57, ал.1 от ЗАНН от формална страна. В този смисъл съдът намира доводите на жалбоподателя за отмяна на атакуваното НП за несъстоятелни.

Съдът не споделя доводите на жалбоподателя за неточно приложение на санкционната норма, доколкото описаното адм. нарушение, касае точно невъвеждането на данни в дигиталния тахограф, поради което и посочената санкционна норма се явява съответна на така описаното адм. нарушение. 

  От изложеното съдът намира обжалваното НП за правилно и законосъобразно, поради което същото следва да бъде потвърдено.

 Предвид горното и  на основание чл.63 ал.1 от ЗАНН, съдът                                                                                   

 

                                                 Р     Е     Ш     И :

 

 ПОТВЪРЖДАВА  Наказателно постановление 37-0000081/20.02.2019 г. на Началник  ОО „ АА „ - Разград, с което на П.Д.Г.  ЕГН ********** ***, за нарушение на чл. 34, §3,  б. б  от  РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 165/2014 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 4 февруари 2014година относно тахографите в автомобилния транспорт, за отмяна на Регламент (ЕИО) № 3821/85 на Съвета относно контролните уреди за регистриране на данните за движението при автомобилен транспорт и за изменение на Регламент (ЕО) № 561/2006 на Европейския парламент и на Съвета за хармонизиране на някои разпоредби от социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт  / Регламента / е наложено административно наказание «глоба» в размер на  1500,00лв. на основание чл.93в, ал.11 от ЗАвП, като правилно и незаконосъобразно.

Решението подлежи на касационно обжалване пред РАС в 14 - дневен  срок от съобщаването му на страните.

 

                                                          

                                                                          

                                                       РАЙОНЕН СЪДИЯ: