Р Е
Ш Е Н
И Е
№ 158 22.04.2019
година, град Разград
В И М Е Т О
Н А Н А Р О Д А
РАЗГРАДСКИЯТ РАЙОНЕН
СЪД на двадесет и
седми март две хиляди и деветнадесета година
В публичното заседание в следния състав
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ДОРОТЕЯ
ИВАНОВА
секретар Живка Ранкова
прокурор ......................,
като разгледа докладваното от съдията НАХД №
901 по описа за 2018г.
за да се произнесе, съдът съобрази следното:
Производството е по реда на чл.59 и сл. от ЗАНН.
Постъпила е жалба от “АРОН ЛОГИСТИК” ООД гр. Разград против
наказателно постановление № 37-0000268 от 10.05.2018г. на Началник Областен отдел „Автомобилна
администрация”– гр. Разград, с което за нарушение на чл.57, ал.5 от Наредба №11
от 31.10.2002г. на МТС и на основание
чл.96г, ал.1, пр.2 от ЗАвП на обжалващото дружество е наложено адм. наказание „имуществена
санкция” в размер на 3000 лв. Счита, че наказателното постановление е
незаконосъобразно и моли за отмяната му.
В съдебно заседание повереникът на жалбоподателя поддържа жалбата.
Административно наказващият орган редовно призован, не
изпраща представител и не заявява становище по жалбата.
Районна прокуратура гр.Разград при редовност в
призоваването, не се явява представител и не заявява становище по жалбата и НП.
Разградският районен съд, след като прецени събраните по
делото доказателства, намира за установено от фактическа страна следното:
С обжалваното Наказателно постановление № 37-0000268 от
10.05.2018г. на Началник Областен отдел
„Автомобилна администрация”– гр. Разград
за нарушение на чл.57, ал.5 от Наредба №11 от 31.10.2002г. на МТС и на
основание чл.96г, ал.1, пр.2 от ЗАвП на обжалващото дружество е наложено адм. наказание
„имуществена санкция” в размер на 3000 лв. Същото наказателно постановление е
издадено въз основа на Акт за установяване на административно нарушение № 249189/03.04.2018г.,
съставен на жалбоподателя от инспектор към ОО “АА” Търговище. В НП е отразено, че на 03.04. 2018г. в Областен
отдел “АА” гр. Разград, бул. Априлско въстание №3, при извършване на комплексна
проверка на превозвача, извършващ международен превоз на товари с Лиценз № 7626/03.10.2016г.,
се установило, че превозвачът на 07.08.2017г. е допуснал лицето G.
S., молдовски гражданин, да управлява товарен
автомобил с рег. № *** от категория N3, без да притежава сертификат
за водач на моторно превозно средство, издаден от Министъра на транспорта или
упълномощено от него лице. Прието е, че
така е нарушен чл.57, ал.5 от Наредба № 11
от 31.10.2002г. на МТС и обжалващото дружество е санкционирано на основание
чл.96г, ал.1, пр.2 от ЗАвП.
Като свидетел е разпитан актосъставителя И.И., който в
показанията си потвърждава отразените в акта и НП констатации, като уточнява,
че проверката е била извършена та основание писмо от изпълнителния директор и
командироването им в гр.Разград. Проверката е била комплексна и са констатирали
множество нарушения.
Допълнително, при новото разглеждане на делото са представени, съгласно
дадените задължителни указания /макар част от тях да ги е имало и преди към
преписката/ четлив препис на АУАН, писмо № 11-24-2414/15.03.2018г., заповеди за
командироване на 02 и 03.04.2018г., Констативен протокол, извадка от паметта.
Въз основа на така установеното от фактическа страна, съдът намира за
установено от правна страна следното: Съдът намира, че при
издаването на АУАН и НП са допуснати съществени нарушения на нормативните
правила, което обуславя отмяната на НП, като незаконосъобразно. Съдът намира,
че нарушението не е индивидуализирано от обективна страна, тъй като липсват
съществени елементи от състава на нарушението, които да са посочени както в НП,
така и в АУАН.
Като
цяло от очертаната фактическата обстановка е неясно какво се визира – Като цяло
от очертаната фактическата обстановка е неясно какво се визира – посочено е, че
лицето е допуснато като водач на товарен автомобил без сертификат, но не е ясно
дали е допускано до извършването на международен превоз в нарушение на чл.57, ал.1
от Наредба № 11 от 31.10.2002г., кога, в какъв период и маршрут и т.н. от
изложеното в АУАН и НП не става ясно дали лицето G.i S.i на 07.08.2017г. е
изпълнявал международен превоз на товари по какъв маршрут, щото да му е
необходим сертификат, освен това дали същото е било назначено на работа при
този превозвач. Тази неяснота сама по себе си се явява съществено нарушение на
процесуалните правила- на чл. 57, ал.1, т.5 от ЗАНН, тъй като води до неточно и
неясно описание на извършеното нарушение, което от своя страна да бъде
подведено под съответната правна норма.
Задължение на административнонаказващият орган е да индивидуализира
нарушението от обективна и субективна страна, като посочи съответните нарушени норми
и състави на административни нарушения, което обаче в случая очевидно не е сторено.
Съдът намира направените възражения за некомпетентност на
контролните органи за неоснователно, тъй като същите са били надлежно
командировани във връзка с издадената заповед от министъра.
Ето защо съдът намира, че в случая издаденото
НП се явява неправилно и незаконосъобразно, поради което и следва да бъде отменено
от съда.
Воден от изложените съображения, Съдът
Р Е
Ш И :
ОТМЕНЯ КАТО НЕЗАКОНОСЪОБРАЗНО Наказателно
постановление № 37-0000268 от 10.05.2018г. на
Началник Областен отдел „Автомобилна администрация” –гр. Разград, с
което за нарушение на чл.57, ал.5 от Наредба №11 от 31.10.2002г. на МТС и на основание чл.96г, ал.1, пр.2 от Закона
за автомобилните превози на
обжалващото дружество “АРОН ЛОГИСТИК”
ООД гр. Разград е наложено административно наказание „имуществена санкция” в размер на
3000 лв.
Решението подлежи на касационно
обжалване пред Административен съд – Разград в 14-дневен срок от съобщаването
му на страните.
РАЙОНЕН
СЪДИЯ: