О
П Р Е Д Е Л Е Н И Е
№
гр.Русе, 23.11.2021 год.
Административен
съд - Русе, в закрито заседание
на двадесет и трети ноември през две хиляди двадесет и първа година в
състав :
Съдия:Димитринка
КУПРИНДЖИЙСКА
като разгледа докладваното от съдията
адм. д. № 538 по описа за 2021г., за
да се произнесе, съобрази следното:
С протоколно определение от
21.10.2021 г. съдът е назначил съдебна компютърно-техническа експертиза с вещо
лице специалист по софтуерни системи, което да даде заключение по поставени от
жалбоподателя въпроси, като е оставил определянето на конкретно вещо лице за
по-късна дата. В указания срок жалбоподателя е внесъл определения депозит за
възнаграждение на експерта.
С молба вх.№4267/28.10.2021 г. ответната
страна е формулирала въпроси по исканата съдебно-техническа експертиза с вещо
лице геодезист.
Жалбоподателят, в дадения му от съда
срок, не е заявил становище по това доказателствено искане на ответника и не е
поставял допълнителни въпроси към експертизата
Съдът, след като се запозна с
исканията на страните по доказателствата, прецени, че на първо място за вещо
лице по назначената съдебна компютърно-техническа експертиза следва да бъде
определен Александър Иванов Евтимов от гр.Русе – инженер компютърни системи. На
второ място - следва да бъде назначена съдебно-техническа експертиза с вещо
лице Г.Ф от гр.Русе - геодезист, което да даде заключение като отговори на
поставените от страните въпроси.
Водим от горното и на основание чл.
144 АПК, във вр. с чл. 195 ал. 1 и чл. 197 ГПК съдът
О П Р Е Д Е Л И :
ОПРЕДЕЛЯ за вещо
лице по назначената съдебна
компютърно-техническа експертиза А. И. Е. от гр.Русе – инженер компютърни
системи.
НАЗНАЧАВА
съдебно-техническа експертиза с вещо лице Г. И. Ф – специалист
„Геодезия и земеразделяне“, което
след като посети Министерство на земеделието, храните и горите, в качеството му на орган, който
съгл. чл. 2, т. 2, вр. чл. 1, ал. 1, т. 2 от Наредба № 105/22.08.2006г. за
условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната
система за адиминистриране и контрол (ИСАК), създава и поддържа Системата за
идентификация на земеделските парцели (СИЗП), която е част от ИСАК, вкл. и
отговаря за обновяването на цифровите географски и атрибутивни данни за
екологично насочени площи - съгл. чл. 8, ал. 1, т. 2, б. „в" от Наредба №
105/22.08.2006г. и предоставя официална информация, въз основа на която
Разплащателна агенция (РА) извършва кръстосани административни проверки в заявленията
за подпомагане по директните плащания и се
запознае с наличните цифрови географски данни, да даде отговор на следните
въпроси:
1. При извършване на автоматизираните
административни проверки от ИСАК на заявените от земеделския стопанин -
жалбоподател площи, установени ли са парцели, части от парцели или др. площи,
за които не са били изпълнени условията и изискванията за подпомагане на
приложимото национално и европейско законодателство?
2. Кои парцели, части от парцели и/или
екологично насочени площи, с които ЗС е кандидатствал по схеми и мерки за
директни плащания - като номер, местонахождение и площ, са установени от ИСАК като недопустими за
подпомагане при извършените административни проверки на площите в
заявлението на жалбоподателя и какви са причините за недопустимостта им?
3. Попадат ли извън предадения от МЗХГ
специализиран слой „Площи допустими за подпомагане" за кампания 2019, одобрен
със Заповед № РД 46-485 от 27-11.2019 г. и РД 09-228 от 28.02.2020 г. на Министъра на земеделието и храните,
установените при извършените чрез интегрираната информационна система
административни проверки като недопустими парцели/части от парцели/площи? По
отношение на площите на жалбоподателя, ДФ „Земеделие" коректно ли е
приложил определения от МЗХ специализиран слой „Площи допустими за подпомагане"
за кампания 2019?
4. Попадат ли извън обхвата на
защитените зони по чл. 3 ал. 1 т. 1 от Закона за биологичното разнообразие
(ЗБР), за които има издадени и обнародвани в „Държавен вестник“ заповеди за
обявяването им, в срок не по-късно от 1 януари 2019 г. (защитени зони, като
част от Европейската екологична мрежа „НАТУРА 2000“) установените при
извършените чрез интегрираната информационна система административни проверки
като недопустими парцели/части от парцели/площи, заявени за подпомагане по
Мярка 12 „Плащания по натура 2000 и Рамковата директива за водите“ от ПСРС за
периода 2014 – 2020 г.?
5. Какъв е размерът на недопустимата площ по подаденото от жалбоподателя
заявление, какъв е размерът на установената площ
след извършените административни проверки, както и какъв е процентът на наддеклариране и съответно санкционираната площ за
кампания 2019г. - съгласно ИСАК и според вещото лице по
процесините схеми за директни плащания?
ОПРЕДЕЛЯ депозит за
възнаграждение на вещо лице в размер на 400 лв., вносим от ответника в 7-дневен
срок от съобщаването.
Вещото
лице Г. И. Ф. да се призове след внасянето на депозита с указание да
представи своевременно заключението си, заедно със справка-декларация за
разходите.
Вещото лице А. И. Е. да се призове с указание да представи своевременно заключението си,
заедно със справка-декларация за разходите, като предвид краткия срок до следващото съдебно заседание – 09.12.2021
г., вещото лице следва да депозира своевременно молба, в случай че не е в
състояние да изготви заключението в срок.
Определението е окончателно.
Препис от определението да се изпрати
на страните.
СЪДИЯ: