Определение по дело №538/2021 на Административен съд - Русе

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 23 ноември 2021 г.
Съдия: Димитринка Емилова Купринджийска
Дело: 20217200700538
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 27 август 2021 г.

Съдържание на акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

 

гр.Русе, 23.11.2021 год.

 

Административен съд - Русе,   в закрито   заседание  на двадесет и трети ноември през две хиляди двадесет и първа година в състав :              

 

                                                            Съдия:Димитринка КУПРИНДЖИЙСКА

                                                                 

като разгледа докладваното от съдията адм. д. № 538 по описа за 2021г., за да се произнесе, съобрази следното:

 

С протоколно определение от 21.10.2021 г. съдът е назначил съдебна компютърно-техническа експертиза с вещо лице специалист по софтуерни системи, което да даде заключение по поставени от жалбоподателя въпроси, като е оставил определянето на конкретно вещо лице за по-късна дата. В указания срок жалбоподателя е внесъл определения депозит за възнаграждение на експерта.

С молба вх.№4267/28.10.2021 г. ответната страна е формулирала въпроси по исканата съдебно-техническа експертиза с вещо лице геодезист.

Жалбоподателят, в дадения му от съда срок, не е заявил становище по това доказателствено искане на ответника и не е поставял допълнителни въпроси към експертизата

Съдът, след като се запозна с исканията на страните по доказателствата, прецени, че на първо място за вещо лице по назначената съдебна компютърно-техническа експертиза следва да бъде определен Александър Иванов Евтимов от гр.Русе – инженер компютърни системи. На второ място - следва да бъде назначена съдебно-техническа експертиза с вещо лице Г.Ф от гр.Русе - геодезист, което да даде заключение като отговори на поставените от страните въпроси.

Водим от горното и на основание чл. 144 АПК, във вр. с чл. 195 ал. 1 и чл. 197 ГПК съдът

  

О П Р Е Д Е Л И :

 

          ОПРЕДЕЛЯ за вещо лице по назначената съдебна компютърно-техническа експертиза А. И. Е. от гр.Русе – инженер компютърни системи.

          НАЗНАЧАВА съдебно-техническа експертиза с вещо лице Г. И. Ф – специалист „Геодезия и земеразделяне“, което след като посети Министерство на земеделието, храните и горите, в качеството му на орган, който съгл. чл. 2, т. 2, вр. чл. 1, ал. 1, т. 2 от Наредба № 105/22.08.2006г. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната система за адиминистриране и контрол (ИСАК), създава и поддържа Системата за идентификация на земеделските парцели (СИЗП), която е част от ИСАК, вкл. и отговаря за обновяването на цифровите географски и атрибутивни данни за екологично насочени площи - съгл. чл. 8, ал. 1, т. 2, б. „в" от Наредба № 105/22.08.2006г. и предоставя официална информация, въз основа на която Разплащателна агенция (РА) извършва кръстосани административни проверки в заявленията за подпомагане по директните плащания и се запознае с наличните цифрови географски данни, да даде отговор на следните въпроси:

1.    При извършване на автоматизираните административни проверки от ИСАК на заявените от земеделския стопанин - жалбоподател площи, установени ли са парцели, части от парцели или др. площи, за които не са били изпълнени условията и изискванията за подпомагане на приложимото национално и европейско законодателство?

2.    Кои парцели, части от парцели и/или екологично насочени площи, с които ЗС е кандидатствал по схеми и мерки за директни плащания - като номер, местонахождение и площ, са установени от ИСАК като недопустими за подпомагане при извършените административни проверки на площите в заявлението на жалбоподателя и какви са причините за недопустимостта им?

3.    Попадат ли извън предадения от МЗХГ специализиран слой „Площи допустими за подпомагане" за кампания 2019, одобрен със Заповед № РД 46-485 от 27-11.2019 г. и РД 09-228 от 28.02.2020 г. на  Министъра на земеделието и храните, установените при извършените чрез интегрираната информационна система административни проверки като недопустими парцели/части от парцели/площи? По отношение на площите на жалбоподателя, ДФ „Земеделие" коректно ли е приложил определения от МЗХ специализиран слой „Площи допустими за подпомагане" за кампания 2019?

4.    Попадат ли извън обхвата на защитените зони по чл. 3 ал. 1 т. 1 от Закона за биологичното разнообразие (ЗБР), за които има издадени и обнародвани в „Държавен вестник“ заповеди за обявяването им, в срок не по-късно от 1 януари 2019 г. (защитени зони, като част от Европейската екологична мрежа „НАТУРА 2000“) установените при извършените чрез интегрираната информационна система административни проверки като недопустими парцели/части от парцели/площи, заявени за подпомагане по Мярка 12 „Плащания по натура 2000 и Рамковата директива за водите“ от ПСРС за периода 2014 – 2020 г.?

5.    Какъв е размерът на недопустимата площ по подаденото от жалбоподателя заявление, какъв е размерът на установената площ след извършените административни проверки, както и какъв е процентът на наддеклариране и съответно санкционираната площ за кампания 2019г. - съгласно ИСАК и според вещото лице по процесините схеми за директни плащания?

          ОПРЕДЕЛЯ депозит за възнаграждение на вещо лице в размер на 400 лв., вносим от ответника в 7-дневен срок от съобщаването.

          Вещото лице Г. И. Ф. да се призове след внасянето на депозита с указание да представи своевременно заключението си, заедно със справка-декларация за разходите.

          Вещото лице А. И. Е. да се призове с указание да представи своевременно заключението си, заедно със справка-декларация за разходите, като предвид краткия срок до следващото съдебно заседание – 09.12.2021 г., вещото лице следва да депозира своевременно молба, в случай че не е в състояние да изготви заключението в срок.

          Определението е окончателно.  

Препис от определението да се изпрати на страните.

 

                                                                         СЪДИЯ: