Р Е Ш
Е Н И Е
№ 376
гр. Русе, 31.01.2024 г.
В ИМЕТО НА
НАРОДА
Административен
съд-Русе, ІХ-състав, в публично заседание на двадесет и пети януари през две
хиляди двадесет и четвърта година, в състав:
Съдия:
ГАЛЕНА ДЯКОВА
при секретаря Цветелина Димитрова като разгледа докладваното от съдия Дякова адм. дело № 703 по описа за 2023 год., за да се произнесе, съобрази:
Производството
е по реда на чл. 38 от Закона
за държавната собственост /ЗДС/ вр. чл. 145 и сл.
от АПК.
Образувано е по жалба на Х.Е.К. с ЕГН ********** ***, чрез адв.Н.И. от АК
В.Търново, против Решение № 744 от
20.10.2023г. Министерски съвет на Република България за отчуждаване на имоти и
части от имоти – частна собственост, за държавна нужда за изграждане на обект
Автомагистрала Русе – В.Търново, участъци Русе –Бяла и обход на гр.Бяла в
частта му, която касае оценката на отчуждени недвижими имоти по реда на чл.34а
и следващите от ЗДС – имот с идентификатор 57368.17.8 /57368.104/ – земеделска територия, нива в землището на
с.Полско Косово, общ.Бяла, обл.Русе. Искането е за изменение на решението в
посочената му част относно определената пазарна стойност на отчуждения недвижим
имот.
В жалбата се твърди, че определените размери на паричните обезщетения са
занижени и несъобразени с нормативните изисквания. Считат, че е приложен
неправилен метод при определяне на средната цена на имотите. Претендират изменение
на размера на обезщетението, като искат същото да бъде увеличено, съобразно
пазарните цени. Претендират се разноски.
Ответната страна – Министерският съвет на Република България, в
придружителното до съда писмо вх.№5084 от 24.11.2023 г., с което е представена
административната преписка по издаване на оспореното частично решение, оспорва
чрез процесуалния си представител жалбата като неоснователна с доводи за
законосъобразност на решението на МС в оспорената част. Изложени са
допълнителни съображения в представено становище вх.№ 5582 от 12.12.2023г. и вх.№ 431 от 22.01.2024г.по описа на АС-Русе.
Претендира присъждане на юрисконсултско възнаграждение.
Заинтересованата страна - Министърът на регионалното
развитие и благоустройството, чрез процесуален представител гл.юрисконсулт С.Василева,
в писмена молба вх.№5461 от 07.12.2023 г. по описа на АС-Русе, оспорва жалбата,
като излага доводи по съществото на спора. Представят писм. доказателства във
връзка с надлежното обявяване на започналата процедура по отчуждаване на недвижими
имоти по ред ана чл.34а, ал.3 ЗДС. Претендира присъждане на юрисконсултско
възнаграждение.
Заинтересованата страна - Министърът на финансите, в
представено писмено становище с вх.№5362 от 04.12.2023г. по описа на съда,
подадено от пълномощник ст. юрисконсулт Р. Славчева, оспорва жалбата и моли
същата да бъде отхвърлена изцяло като неоснователна. Претендира присъждане на юрисконсултско възнаграждение.
Заинтересованата страна - Агенция "Пътна
инфраструктура" /АПИ/гр. София, чрез своя пълномощник – юрисконсулт
Р.Пашева, с писмо вх.№521 от 25.01.2024г. излага доводи за неоснователност на
жалбата и за законосъобразност на решението на МС в оспорената част. Претендира
присъждане на юрисконсултско възнаграждение.
Съдът, след като обсъди събраните по делото
доказателства, приема за установено от
фактическа страна следното:
С решение № 660 на Министерския съвет от 15 септември
2022 г. /л.20 преписка/ Обект „Автомагистрала „Русе – Велико Търново“ е обявен
за национален обект по смисъла на § 1 от ДР на ЗДС и за обект с национално
значение по смисъла на § 5, т. 62 от ДР на Закона за устройство на територията.
Със Заповед № РД-02-15-110 от
10.10.2022г./ л.21 пр./ на Министъра на
регионалното развитие и благоустройството е одобрен проект на подробен
устройствен план за посочения горе обект в землищата на населени места от
обл.Русе, сред които и землището на с.Полско Косово, общ.Бяла, обл.Русе.
Срещу обнародваната в бр. 82/14.10.2022 г. на „Държавен
вестник“/л.23 пр./ Заповед с №
РД-02-15-110/10.10.2022г. на министъра на регионалното развитие и
благоустройството за одобряване на подробен устройствен план-парцеларен план за
процесния обект, касаещ и землището на с.Полско
Косово, общ.Бяла, не са постъпили възражения и същата е влязла в сила на
29.10.2022 г. С писмо с изх.№АУ13-8 от 03.11.2022г./л.24пр./ зам.министъра на
регионалното развитие и благоустройството е уведомил председателят на АПИ за
влизане в сила на заповедта. С възлагателно писмо изх.№ 53-00-14574 от
02.12.2022г./л.13пр./ инвеститорът на обекта – Агенция „Пътна инфраструктура“/АПИ/
възлага на „Бачовски консулт“ООД гр.Пловдив/избрани след проведена обществена
поръчка/ изготвянето на оценителни доклади, за определяне на равностойни
парични обезщетения, полагащи се при отчуждаването на имоти и части от имоти,
находящи се в землищата на населени места, сред които и с.П.Косово, общ.Бяля за
държавна нужда за изграждане на АМ“Русе – В.Търново“, участък Обход на гр.Бяла
от км0+500 до км 76+040“. При спазване разпоредбите на Глава три, чл.32 от ЗДС
е изготвен оценителен доклад/л.1-11 пр./.
Чрез използване на сделки като пазарни аналози за землището на с.П.Косово
за периода 02.12.2021г. до 02.12.2022г. в доклада е определена осреднената цена
за 1дка за землището в с.Полско Косово в размер на 970,81лв/л.9гръб от пр./.
Въз основа на определената осреднена цена е изготвена работна таблица за
землището на с.П.Косово, съдържаща информация за имотите и размера на
определеното им обезщетение. С мотивирано искане изх.№04-16-2280/08.09.2023г./л.248-251/до
Министерството на регионалното развитие и благоустройството /МРРБ/ и Министерството на финансите/МФ/ по реда на
чл.34 от ЗДС АПИ предлагат провеждане на
процедура по принудително отчуждаване на засегнатите имоти – частна собственост
в землищата на населени места, сред които и с. Полско
Косово, общ.Бяла, попадащи в обхвата на
одобрения ПУП-парцеларен план. Предложена е финансова обосновка /л.240-241пр./
от министъра на регионалното развитие и
благоустройството , която е одобрена от министъра на финансите. Според нея
средствата, необходими за изплащане на дължимите парични обезщетения на собствениците на
засегнатите имоти – частна собственост, са в размер общо на 1 769 541
лв, които ще бъдат осигурени в рамките
на капиталовите разходи от бюджета за 2023г. на МРРБ, респективно от АПИ. С
доклад /л.190 пр./ от министъра на регионалното развитие и благоустройството и
министъра на финансите е предложено на Министерския съвет на РБългария да
разгледа и приеме предложения проект за решение за отчуждаване на имоти и части
от имоти- частна собственост за държавна нужда за изграждане на обект Автомагистрала „Русе – В. Търново“ участъци Русе – Бяла, обход
на гр.Бяла в определени участъци, на територията на община Бяла, обл.Русе. Докладът е изпратен с
писмо вх.№ 104.13-104 от 10.10.2023г/л.188/.
На основание чл.34а, ал.1, вр. чл. 34б от ЗДС Министерски
съвет издава Решение № 744 /20.10.2023 г./л.154сл. пр./ за отчуждаване на имоти
и части от имоти – частна собственост, за държавна нужда за изграждане на обект
"Автомагистрала" Русе-Велико Търново“, участъци от „Русе-Бяла“ и
обход на гр.Бяла от км 0+500 до км 76 +040“ в участък „Обход на гр.Бяла“ от км
40+071 до км 49+497, от км 55+780 до км 56+372, от км 58+122 до км 59+657, от
км 69+696 до км 70+788, от км 70+788 до км 72+379, от км 72+379 до км
74+741,
от км
74+741 до км 76+040 на територията на Област Русе.
В Приложение към т.1 на издаденото решение, отнасящо се за имотите
от землището на с.П.Косово, обл.Бяла, в позиции под № 22 е посочен поземлен имот с идентификатор № 57368.17.104,
собственост на И. Д. Й., като е определено обезщетение от 3638лв за площ от
3,747дка . Целият имот, част от който е отчужден е с местонахождение в
землището на с. Полско Косово, общ.Бяла, обл.Русе. От представените писмени
доказателства – НАкт за замяна на земеделски земи/л.69дело/, вписан в Служба
вписвания гр.Бяла с вх.р.№1619 от 14.05.2002г., акт№23,т.3, н.д.№457, се
установява, че И. Д. Й. с ЕГН ********** е придобил собствеността върху Нива с
площ 9,499дка, четвърта категория в местността „Соватлъка“ в землището на
с.П.Косово, общ.Бяла, обл.Русе – имот с № 017008 по плана за земеразделяне. С НАкт
за продажба на земеделски земи/л.8д./, вписан в Служба вписвания гр.Бяла с
вх.р.№703 от 26.02.20014г., акт№15,т.3, н.д.№416, се установява, че И.Д. Й. с
ЕГН ********** е продал същия имот, който е закупен в полза на жалбоподателката
Х.Е.К. с ЕГН **********. От страна на жалбоподателя е представено заверено
копие на скица / л.49дело/ № 15-1269776-30.11.2023г.от Служба по геодезия,
картография и кадастър Русе, на която процесният имот е с идентификатир
57368.17.104, видно от която 3747кв.м. е предназначена за територия на
транспорта-автомагистрала – поземлен имот с идентификатор № 57368.17.104, като
собственик на имота е посочен Х.Е.К..
За имота е издадена скица № 15-568565-26.05.2023г./л.68д.-копие/
от Служба по геодезия, картография и кадастър Русе, видно от която 3747кв.м. е
предназначена за територия на транспорта-автомагистрала – поземлен имот с
идентификатор № 57368.17.104, като собственик на имота е посочен старият
собственик И. Д. Й., а не новият собственик на имота – жалбоподателката К..
След указания на съда до АПИ да представят доказателства кога е съобщено
решението на жалбоподателя, по делото е представено писмо с изх.№94-00-12855 от
25.10.2023г. до И. Д. Й. В съпроводителното писмо АПИ посочват, че писмото не е
връчено, тъй като соченият за собственик И.Д.Й. е починал. АПИ в съответствие с
чл.34б, ал.2 от ЗДС, вр. чл.61 от АПК са направили опит да уведомят известния
за тях собственик за постановеното решение на МС, като към писмото е приложено
копие от решението, отнасящо се за имота и определеното обезщетение за
него.Указана е възможността за обжалване на решението. Предвид допуснатата
грешка и неправилното посочване на собственика на имота в оспорваното решение,
съдът приема, че жалбоподателят е узнал за постановеното решение на МС на сочената
в жалбата дата 13.11.2023г. Жалбата е изпратена по пощата с пощенско клеймо от 17.11.2023г.
на плика/л.10дело/, поради което съдът приема, че същата е подадена в
предвидения от закона 14дневен срок за обжалване от връчване на акта.
При така установената фактическа обстановка, от правна страна съдът намира, че
жалбата е допустима. Същата е подадена в законоустановения 14 дневен срок от
съобщаването. Оспорването е от лице, притежаващо активна процесуална легитимация
и интерес от оспорване. По делото е доказано, че жалбоподателят е собственик на
имота, който е предмет на отчуждаване. Жалбата е подадена пред местно компетентния административен съд
по местонахождение на отчуждавания имот, предвид разпоредбата на чл.38, ал.1 ЗДС, поради което е процесуално допустима.
По съществото жалбата е неоснователна по
следните съображения: Предмет на съдебен контрол е Решение на
Министерски съвет на Република България № 744 /20.10.2023 г. за отчуждаване на имоти и части от
имоти – частна собственост, за държавна нужда за изграждане на обект
"Автомагистрала" Русе-Велико Търново“, участъци от „Русе-Бяла“ и
обход на гр.Бяла от км 0+500 до км 76 +040“ в участък „Обход на гр.Бяла“ от км
40+071 до км 49+497, от км 55+780 до км 56+372, от км 58+122 до км 59+657, от
км 69+696 до км 70+788, от км 70+788 до км 72+379, от км 72+379 до км 74+741,
от км 74+741 до км
76+040 на територията на Област Русе, в частта, с която е определен размерът
на паричното обезщетение за отчуждените за държавна нужда за изграждане на
обекта поземлени имоти с идентификатор №57368.17.104,
собственост на Х.К., за който е определено обезщетение за площ от 3,747дка
-3638лв. Няма спор,
че посоченият земеделски имот е
собственост на жалбоподателя, видно от представения и
приложен по преписката НАкт за продажба на земеделски земи/л.8д./, вписан в
Служба вписвания гр.Бяла с вх.р.№703 от 26.02.20014г., акт№15,т.3, н.д.№416.
Съгласно
разпоредбата на чл. 34а, ал. 1 от ЗДС
отчуждаването на имоти и части от имоти – частна собственост, предназначени за
изграждането на национални обекти, се извършва с решение на Министерския съвет
по предложение на министъра на регионалното развитие и благоустройството и
министъра на финансите. Според § 1 от ДР на ЗДС,
национален обект е обект, определен като такъв със закон, както и подробно
посочени инфраструктурни обекти, определени като национални обекти с решение на
Министерския съвет. По делото няма спор, че „Автомагистрала „Русе – Велико Търново“ е национален обект по смисъла на § 1 от ДР на ЗДС и за обект с национално значение по смисъла на § 5, т.
62 от ДР на Закона за устройство на територията и като такъв, компетентен да издаде
административен акт за отчуждаване на имоти за изграждането му е Министерският
съвет. Оспореният административен акт е издаден от оправомощен
за това орган, в границите на неговата териториална
и материалноправна компетентност, по реда предвиден в ЗДС.
Решението
е издадено в изискуемата от закона писмена форма. В него е посочена държавната нужда, за която се отчуждават
имотите, видът, местонахождението и размерът им, стойността на дължимото
обезщетение и собствениците на имотите, поради което са налице
всички реквизити на съдържанието, посочено в
чл. 34б от ЗДС. При издаване на
обжалваното решение не е допуснато съществено нарушение на
административно производствените
правила. Спазена е поредността на процедурните
изисквания за вземане му, посочена в чл. 34, чл. 34а и чл. 34б, ал. 2 от ЗДС.
В съответствие на чл.33, ал.1 от закона за обекта, за
чиито нужди е извършено процесното отчуждаване, е налице влязъл в сила ПУП - парцеларен план /ПП/, съответно одобрен от Министъра на регионалното
развитие и благоустройството. Отчуждаването
на имотите е предприето в съответствие
с изискванията на чл. 33, ал. 2 ЗДС –
за държавна нужда, която не може да бъде задоволена по друг начин, с оглед
влязъл в сила подробен устройствен план за изграждане на национален обект. В чл. 32, ал. 1 от ЗДС е предвидено, че
имоти и части от имоти, които са собственост
на физически или юридически лица, могат да се отчуждават принудително за
задоволяване на държавни нужди, които не могат да бъдат задоволени по друг
начин, след предварително и равностойно обезщетение. Равностойното парично
обезщетение за имотите, предмет на отчуждаване, се определя в съответствие с
предназначението, което са имали преди влизането в сила на подробния
устройствен план, който предвижда изграждане на национален обект и за който е
налице влязло в сила разпореждане за допускане на предварително изпълнение, въз
основа на пазарните цени на имоти с подобни характеристики, намиращи се в
близост до отчуждавания – чл. 32, ал. 2 от ЗДС.
Легалната дефиниция на понятието "равностойно
парично обезщетение" е в разпоредбата на § 1а, т. 1 от ДР на ЗДС
– цената на отчуждавания имот или част от имот, определена по реда на този закон. Парично
обезщетение е дължимо само за имота или частта от него, която се отчуждава и то
се формира от оценката на този имот. Предвид разпоредбата на § 1а, т. 2 от ДР на ЗДС
"пазарни цени" са "осреднените цени от всички сделки с имоти за
покупко-продажба, замяна, учредяване на вещни права или прехвърляне на
собственост срещу задължение за строителство, ипотека – обезпечаваща
покупко-продажба на имот, продажбите чрез търг от държавни и частни съдебни
изпълнители, държавните институции и общините, както и други възмездни сделки,
с изключение на тези с предмет идеални части от имоти, по които поне една от
страните е търговец, сключени в рамките на 12 месеца преди датата на възлагане
на оценката и вписани в службата по вписванията по местонахождението на имота.
Ако в рамките на 12 месеца преди датата на възлагане на оценката в службата по
вписванията по местонахождение на имота са вписани повече от 20 сделки, при
определяне на пазарната цена се вземат предвид последните вписани 20 сделки.
Осредняването се извършва въз основа на не по-малко от две относими сделки. Стремежът на законодателя е да бъде определено справедливо парично
обезщетяване за имота, като по този начин се защитят интересите
на засегнатите собственици и същите бъдат
възмездени парично с цена близка до цената, която биха получили при свободно
договаряне на пазара на недвижими имоти, при отсъствие на каквато и да било
принуда. Съгласно § 1а, т. 4, б. "в"
от ДР на ЗДС, приложим с оглед изискването на чл. 32, ал. 2 от ЗДС
и съотнесен към настоящия случай, "имоти, намиращи се в близост до
отчуждавания" са имотите, които са разположени в едно и също землище в
земеделските територии. Съобразявайки се с тези критерии, АПИ в хода на адм.
производство, е възложила изготвяне на
Оценителски доклад на независим оценител - "Бачовски
консулт" ООД за определяне на равностойно парично обезщетение на поземлените
имоти, предмет на отчуждаване. Въз основа
на експертната оценка на оценителя е
определено обезщетението на база вписани сделки за имоти за периода от 02.12.2021
г. до 02.12.2022 г.,
със сходни характеристики, в землището на същото
село. Размерът
на обезщетението, изчислен по реда на § 1а, т.2 от ДР на ЗДС
е 970,81лв за 1дка
земеделска земя в землището на с.Полско Косово. При тази цена, за отчуждения земеделски имот, собственост на жалбоподателя, е определено съответното обезщетение в размер на 93лв, посочено в решението.
В хода на
съдебното призводство по искане на страните и за изясняване на
обстоятелствата по делото, съдът е
допуснал съдебно-оценителна експертиза със задача да даде заключение за
пазарната стойност на отчуждените поземлени
имоти. Експертизата е възложена на вещо лице,
което отговаря на изискванията, предвидени в § 1а, т. 3 от
ДР на ЗДС. Според
заключението на оценителната експертиза, стойността на дължимото обезщетение за отчуждения процесен имот е 3638лв.
С определение съдът е приел по делото заключението
на в.л., което изцяло кредитира, като изготвено по предвидения в закона метод от
професионалист с необходимата компетентност и квалификация. Вещото
лице е изследвало сделките със земеделски земи – ниви в
землището на с.П.Косово, за относимия период 02.12.2021 г. до 02.12.2022 г. по предоставените данни от СВ-гр. Бяла. Ползвало
е пазарни аналози по три от
осемнадесет от представени нотариални актове /по останалите актове сделките не
отговарят на критериите на закона/. Представеното заключение на в.л., е изготвено
по критериите, посочени в чл.32,ал.2 от ЗДС, а именно: определен е размер на
обезщетение за процесния имот, посочен в
позиция 22 на Приложение към т.1 на атакуваното решение, отнасящо се за
землището на с.Полско Косово, обл.Бяла, общ.Русе, като се съобрази разпоредбите
на чл. 32, ал. 2 от Закона за държавната собственост, а именно оценката трябва
да се извърши съобразно предназначението на имотите преди влизане в сила на
ПУП, предвиждащ изграждане на националния обект, по пазарните цени на имоти с
подобни характеристики, намиращи се в близост до отчуждавания, като се
съобразят изискванията и дефиницията на закона в този смисъл, а именно:
"Пазарни цени" са усреднените цени от всички сделки с имоти за
покупко-продажба, замяна, учредяване на вещни права или прехвърляне на
собственост срещу задължение за строителство, ипотека, обезпечаваща
покупко-продажба на имот, продажбите чрез търг от държавни и частни съдебни
изпълнители, държавни институции, общините, както и други възмездни сделки с
изключение на тези с предмет идеални части от имоти, по които поне една от страните
е търговец, сключени в рамките на 12 месеца преди датата на възлагане на
оценката и вписани в Службата по вписванията по местонахождението на имота. Ако
в рамките на 12 месеца преди датата на възлагане на оценката в Службата по
вписванията по местонахождението на имота са вписани повече от 20 сделки, при
определяне на пазарната цена се вземат предвид последните 20 вписани сделки.
Усредняването се извършва въз основа на не по-малко от 2 относими сделки. При
липса на пазарни аналози, т. е. ако има по-малко от 2 относими сделки, които са
вписани в съответната Служба по вписванията, отговарящи на законовите критерии,
вещото лице следва да определи оценката на отчуждавания имот по реда на
Наредбата по чл. 36, ал. 2 от ЗСПЗЗ съгласно чл. 32, ал. 3, т. 2 от Закона за
държавната собственост и Наредбата за реда за определяне на цени на
земеделските имоти.При изготвяне на заключението вещото лице изрично да
съобрази и сключени сделки в релевантния период със съответната община за имоти
от вида на процесните, след проведени
търгове /ако са налични такива/, както и евентуално реализирани продажби от
съответния държавен поземлен фонд. По
делото са представени изисканите от Служба вписвания Бяла нотариални актове за
относимите сделки. При така зададените критерии оценката на в.л. потвърждава
оценката на административния орган относно стойността на процесната земеделска
земя и размера на дължимото за нея парично обезщетение в размер на 3638лв при цена за 1дка -970,81лв.
По искане на жалбоподателя на в.л. е поставен въпрос при същите условия да
определи размера на обезщетението, като съобрази пазарните цени на имоти с
отговарящи характеристики за периода една година преди датата на решението на
МС или от 20.10.2022 г. до 20.10.2023 г. Според заключението на в.л. за този
период може да се използва като аналог само една сделка, поради което оценката
следва да се изготви съобразно критериите на Наредбата за реда за определяне на
цени на земеделските земи / ПМС 118/26.05.1998г., обн.ДВ бр.64/05.06.1998г.
Съобразно тях цената на 1дка от процесния имот е 516лв, а размера на паричното
обезщетение за отчуждения имот с площ 3,747дка
е 1933лв.
Предвид изложеното, доводите в
жалбата, че обезщетението е занижено и следва да бъде в по-голям размер, са
неоснователни.
При
така събраните доказателства, съдът намира, че оспореното решение на МС е
законосъобразно, а жалбата – неоснователна.
Страните са направили искания
за разноски, които са поискани своевременно, с представените становища по
жалбата. Предвид изхода на делото, направените от жалбоподателя разноски в общ
размер на 2150 лв./50лв. за внесена държавна такса1 1500лв адвокатско
възнаграждение и 600 лева за внесен депозит за вещо лице/ следва да останат в
негова тежест.
Предвид
изхода на делото – отхвърляне на оспорването и на основание чл.143, ал.3 и ал.4 от АПК се дължат разноски на ответника –
МС и на заинтересованите лица, за
които актът е благоприятен - Министър на регионалното развитие и
благоустройството, Министър на финансите и АПИ-София.
Претендираното юрисконсултско възнаграждение от ответника и заинтересованите страни следва да бъде в минимален размер на 100лв, предвид еднотипния характер на водените дела по обжалване на решението
на МС. Разноски в този размер следва да се присъдят на всяка от страните,
съобразно нормата на чл. 78, ал. 8 ГПК, вр. чл. 37, ал. 1
от ЗПП и чл. 24 от
Наредбата за заплащането на правната помощ.
Предвид изложеното и на основание
чл.172, ал.2 от АПК, съдът
Р
Е Ш И:
ОТХВЪРЛЯ жалбата на Х.Е.К. с ЕГН ********** ***, чрез адв.Н.И. от
АК В.Търново , против Решение № 744 от
20.10.2023г. Министерски съвет на Република България за отчуждаване на имоти и
части от имоти – частна собственост, за държавна нужда за изграждане на обект
Автомагистрала Русе – В.Търново, участъци Русе –Бяла и обход на гр.Бяла в
частта му, която касае оценката на отчуждени недвижими имоти по реда на чл.34а
и следващите от ЗДС – имот с идентификатор 57368.104 – земеделска територия,
нива в землището на с.Полско Косово, общ.Бяла, обл.Русе, за който имот е определено парично обезщетение в размер на
3638/три хиляди шестстотин тридесет и осем/лв,
както неоснователна .
ОСЪЖДА Х.Е.К. с ЕГН ********** ***, да заплати на Министерски съвет на Република България, сума
в размер на 100 /сто/ лева, представляваща възнаграждение
за юрисконсулт.
ОСЪЖДА Х.Е.К. с ЕГН ********** ***, да заплати на Министерството на регионалното
развитие и благоустройството на Република България, сума в размер на 100 /сто/
лева, представляваща възнаграждение за
юрисконсулт.
ОСЪЖДА Х.Е.К. с ЕГН ********** ***, да заплати на
Министерството на финансите на Република България, сума в размер на 100 /сто/
лева, представляваща възнаграждение за юрисконсулт.
ОСЪЖДА Х.Е.К. с ЕГН ********** ***, да заплати на Агенция
"Пътна инфраструктура"- гр. София, сума в размер на 100 /сто/ лева,
представляваща възнаграждение за
юрисконсулт.
Решението
е окончателно съгласно чл.38, ал.8 от ЗДС.
Решението
да се съобщи на страните чрез изпращане на преписи от него по реда на чл. 137 от АПК.
СЪДИЯ: