Решение по дело №1888/2020 на Районен съд - Плевен

Номер на акта: 260148
Дата: 17 ноември 2020 г. (в сила от 12 декември 2020 г.)
Съдия: Борислава Илиева Якимова
Дело: 20204430201888
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 23 септември 2020 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н ИЕ

№ .........

17.11.2020г.гр. Плевен

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

 

        Плевенски районен съд, І­­Х - ти наказателен състав в публичното заседание на двадесет и седми октомври две хиляди и двадесета  година в състав:

 

      ПРЕДСЕДАТЕЛ:

БОРИСЛАВА ЯКИМОВА

при секретаря Валя С.  като разгледа докладваното от съдията ЯКИМОВА НАХ дело № 1888 по описа за 2020 година на основание данните по делото и закона, за да се произнесе взе предвид следното:

 

Производството е по чл.59 и следващите от ЗАНН.

 

В   Плевенски   Районен   Съд е   постъпила   жалба от Т.Н.С. ЕГН ********** срещу Наказателно постановление № 194/2020 г. на ***на ***, с което на жалбоподателя на основание чл. 79 ал.1 пр.21 и чл.21 ал.1 т.1 пр.1 от Наредба №15 за реда и условията за поставяне на преместваеми съоръжения на територията на *** е наложена имуществена санкция в размер на 500 лева за нарушение по чл.21 ал.1 т.1 от Наредба №15.

         За ответника  ***    редовно призован се представлява от юрк.***. 

Явяват се  актосъставителя  на констатираното нарушение –  И.С. и свидетеля Х.П..

Жалбоподателят се явява лично, поддържа жалбата и твърди, че НП следва да се отмени като неправилно. Твърди,че санкцията е непосилна.

Жалбата е подадена в срока по чл.59 ал.2 от ЗАНН,  поради което съдът счита, че същата е  допустима и  следва да бъде разгледана.

Съдът като взе предвид  събраните по делото доказателства  намира за установено следното:

Видно от акт за установяване на административно нарушение № 64И/02.09.2020г. на инспектор в *** на същата дата в 13.30 часа в ***е констатирано наличието на преместваем обект-лятна градина,който се използва от павилиона за търговска и обслужваща дейност, без издадено Разршение за поставяне на лятна градина,с което е нарушен чл.21 ал.1 т.1 от Наредба №15 за реда и условията за поставяне на преместваеми съоръжения на територията на ***.

Изложената в акта фактическа обстановка  се подкрепя напълно от разпитите на свидетелите С. и П., които в хода на съдебното следствие потвърдиха написаното в АУАН. Възражение по акта не било подадено.

Нарушението всъщност не се оспорва от жалбоподателя,която само отбелязва,че масите не били на подиум.

Съдът кредитира напълно показанията дадени в хода на съдебното следствие от актосъставителя и свидетеля по акта, които категорично заявиха,че са констатирали наличието на преместваеми обекти -лятна градина.

         Чл.21. ал.1 т.1 от Наредба №15 за реда и условията за поставяне на преместваеми съоръжения на територията на *** гласи, че се забранява поставянето на преместваеми обекти, както и използването им без издадено Разрешение за поставяне или в противоречие с издаденото разрешение за поставяне. В този смисъл АНО е посочил точно и правилно е подвел нарушението под съответстващата му правната норма.

Както в АУАН,така и в издаденото въз основа на него НП нарушението е описано с всичките му обективни елементи. Смисълът на разпоредбите на чл. 42 от ЗАНН и чл. 57 от ЗАНН е в АУАН и НП да бъдат посочени всички съставомерни елементи на деянието, обстоятелствата, при които е извършено, и законовата разпоредба, която е нарушена по начин, даващ възможност да се индивидуализират административното нарушение и съответстващото му наказание. Това, от една страна, е от значение за съдебния контрол за материална законосъобразност на НП - дали и доколко с фактически установеното и удостоверено по надлежния ред деяние /действие или бездействие/ се осъществява определен нормативно регламентиран състав на административно нарушение - т. е. за правилното приложение на материалния закон при определяне съставомерността на деянието и неговата правна квалификация. На следващо място, чрез конкретизацията на административното нарушение от фактическа и правна страна, се обезпечава правото на защита на санкционираното лице, в съдържанието на което се включва и правото му да знае точно какво административно нарушение се твърди, че е извършил, какво наказание се следва за него,за да организира защитата си в пълен обем. Тоест критерият, по който се разграничават съществените от несъществените нарушения, е преценката доколко това нарушение е довело до накърняване на правото на защита на наказаното лице, поставяйки го в невъзможност да разбере за какво точно нарушение се ангажира отговорността му. В наказателното постановление се съдържа подробно описание на нарушението и фактическите обстоятелства, при които то е извършено. Това е позволило в достатъчна степен на жалбоподателя да разбере за какво го санкционират, респ. да организира адекватно и ефективно защитата си, за което сочат всички доказателства по делото от момента на връчване на НП на нарушителя до момента на подаване на писмената жалба до съда и разглеждането й от настоящата инстанция.

Както в АУАН, така и издаденото в последствие НП, посоченото изпълнително деяние съответства на визираната в последното санкционна правна норма.

Съдът счита, че както акта така и НП са законосъобразни и са съставени съобразно разпоредбите на ЗАНН  и няма пропуски включително и формални  при описване на фактическата обстановка  и доказателствата.

Правилната е и индивидуализацията на състава на санкционната разпоредба  в НП съгласно изискванията на чл. 57, ал. 1, т. 7 от ЗАНН.

Съгласно чл.79 ал.1 от Наредба №15 на *** за нарушения по чл.21, ал.1, физическите лица се наказват с глоба в размер до 1000 лева, а регистрираните търговци и други юридически лица – с имуществена санкция в размер до 5000 лева.

         Адм. Наказание има две цели- едната е свързана конкретно с нарушителя, то се налага да се превъзпита нарушителя, с него се цели той да се предупреди, че при повторно извършване на такова деяние, той ще бъде санкциониран т.нар. индивидуална превенция. Заедно с индивидуалната превенция е на лице и т.нар. генерална превенция. Тя се изразява в това, че с налагането на адм. наказание се цели да се въздейства възпитателно на цялото общество. Виждайки, че се налага адм. наказание за конкретно деяние, то така се предупреждава всички членове на обществото, че ако извършат подобни деяния, те също ще бъдат санкционирани.

В тази връзка и предвид обстоятелството, че нарушението не се оспорва,а санкията се явява непосилна, Съдът намира, че определетана санкция е прекомерно висока и следва да се намали на 100лв.

С оглед изхода на делото  следва да бъде уважено своевременно направеното от страна на ответника искане за юрисконсултско възнаграждение. Последното съдът определя на 100  лева на основание чл.63, ал.5 от ЗАНН,  във връзка с чл. 37, ал. 1 от Закона за правната помощ, във връзка с  чл. 24  от Наредбата за заплащането на правната помощ.

          Водим от горното,съдът

                                  

Р  Е  Ш  И:

 

ИЗМЕНЯ  Наказателно постановление № 194/2020 г. на ***на ***, с което на Т.Н.С. ЕГН ********** , на основание чл. 79 ал.1 пр.21 и чл.21 ал.1 т.1 пр.1 от Наредба №15 за реда и условията за поставяне на преместваеми съоръжения на територията на *** е наложена имуществена санкция в размер на 500 лева за нарушение по чл.21 ал.1 т.1 пр. от Наредба №15 като намалява  административното наказание имуществена санкция от 500 лв.  на 100 /сто/ лв.

  ОСЪЖДА   Т.Н.С. ЕГН ********** *** юрисконсултско възнаграждение в размер на 100 лв.

 

Решението подлежи на касационно обжалване в 14 дневен срок пред Регионален административен съд –гр.Плевен .

 

 

                                                    РАЙОНЕН СЪДИЯ: