Протокол по дело №187/2025 на Районен съд - Смолян

Номер на акта: 272
Дата: 16 май 2025 г. (в сила от 16 май 2025 г.)
Съдия: Славка Кабасанова
Дело: 20255440200187
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 27 март 2025 г.

Съдържание на акта


ПРОТОКОЛ
№ 272
гр. Смолян, 16.05.2025 г.
РАЙОНЕН СЪД – СМОЛЯН в публично заседание на петнадесети май
през две хиляди двадесет и пета година в следния състав:
Председател:С. Кабасанова
при участието на секретаря Сирма Купенова
Сложи за разглеждане докладваното от С. Кабасанова Административно
наказателно дело № 20255440200187 по описа за 2025 година.
На именното повикване в 10:00 часа се явиха:
За жалбоподателя „***“ ООД с. ***, редовно призован, се явява
адв. Богдан ***, редовно упълномощен.
От името на ответника началник на отдел „Оперативни
дейности“- Пловдив, дирекция „Оперативни дейности“ в ГДФК,
редовно призован, се явява юриск. *** редовно упълномощена.
За РП- Смолян, редовно призована, не се явява представител.
Свидетелите С. А. и И. И., редовно призовани, налице.
Съдът докладва постъпила молба с вх.№3768/28.04.2025 г.
подадена от адв.***, както и постъпило писмо от СГКК - Смолян.
Адв. ***: Считам, че няма пречка да бъде даден ход на
делото.
Юриск. ***: Да се даде ход на делото.
Съдът счита, че не са налице процесуални пречки за даване
ход на делото и затова
О П Р Е Д Е Л И :
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО
Сне се самоличността на явилите се свидетели, както следва:
И. Л. И. - ***
С. Н. А. – ***
Съдът разясни на свидетелите наказателната отговорност по чл.
290 от НК. Същите обещаха да говорят истината и бяха изведени от
1
залата.
Адв. ***: Да се открие съдебното следствие.
Юриск. ***: Считам, че няма пречка да се открие съдебното
следствие.
Съдът намира, че няма пречка да се открие съдебното следствие
и затова
О П Р Е Д Е Л И :
ОТКРИВА ФАЗАТА НА СЪДЕБНОТО СЛЕДСТВИЕ.
Съдът ДОКЛАДВА делото.
Делото е образувано по постъпила жалба от „***“ ООД с. ***
чрез адв. **** *** срещу наказателно постановление
815785-F808013/26.02.2025 г., издадено от началник на отдел
„Оперативни дейности“- Пловдив, Дирекция „Оперативни
дейности“ в ГДФК, с което за нарушение на чл.25, ал.1, т.1 от
Наредба Н-18/13.12.2006 на МФ във връзка с чл.118, ал.1 от ЗДДС
на дружеството-жалбоподател е наложена имуществена санкция в
размер на 1 100 лв. на основание чл.185, ал.1 от ЗДДС.
Адв. ***: Поддържам така депозираната жалба. Считам
издаденото наказателно постановление за неправилно и
незаконосъобразно.
Юриск. ***: Оспорвам жалбата. Считам същата за
неоснователна. Да се пристъпи към разпит на явилите се
свидетели.
Свидетелят И.: На 26.01.2025 г. извършихме оперативна
проверка със С. А. и колежката ***а, към настоящия момент
Петрова. Извършихме проверка на Снек бар „***“, находящ се в
к.к. ***, местност ***. Обекта е стопанисван от Кировски –
Снежанка ООД. Преди започване на проверката извършихме
контролна покупка, за която не ни беше издаден фискален касов
бон, консумирахме храна и не ни беше издаден фискален касов
бон. След легитимация изведохме подробен отчет от пост
терминалното устройство в обекта. Беше изведен и КЛЕН
контролна лента от фискалното устройство, това е бон по бон за
маркирането през деня. Установи се, че за 6 броя плащания чрез
пост терминала не са издадени касови бележки. За извършените
действия съставихме протокол за извършена проверка.
Написахме общо 9 броя АУАН. По два от тях преписките са
прекратени. Един брой АУАН беше съставен за неиздадена касова
бележка, а останалите 6 бр., включително и процесния бяха за
2
неиздаване на фискална касова бележка за плащане чрез пост
терминалното устройство. Актовете се съставиха на 28.01.2025 г.
в хотел *** к.к. ***, в лоби бара. Яви се за съставянето на акта ***
– управителя на дружеството. Тя подписа актовете и получи
копие от тях. По време на проверката Кировска беше на място, тя
реално ни обслужи. Тя не ни обясни нищо, беше стресирана, общо
взето не знаеше какво се случва. Тя си знае защо не издава касови
бележки. Свидетел при съставяне на АУАН беше колежката А..
Местоположението на търговския обект го определихме по
табелките. Имаше табелки За заведението ***. След започване на
проверката при изведен дневен финансов Х отчет отгоре изписва
адреса на обекта местност ***. Изискахме договор за наем. В
договора действително не пише местност ***. Съставихме и
протокол за проверка. *** направи опис на паричните средства. В
обекта има две фискални устройства, едното за продажба на гише
на пистата на ***, а другото за ресторанта.
Съдът предявява на свидетеля административно-
наказателната преписка.
Свидетелят И.:На 23 страница от делото има КЛЕН. От него
се вижда, че няма продажба за 50 лв., не е маркирана на пост
терминалното устройство. На стр. 24 от делото се виждат всички
продажби от пост терминал. Продажбата е с № 00521, има и час
13:58 ч. Тази продажба я няма в КЛЕН, който извадихме от
фискалното устройство. Има още един КЛЕН, от който се вижда,
че продажбата маркирана в пост терминала я няма в нито едно от
фискалните устройство в обекта, нито това за пистата, нито от
фискалното устройство за ресторанта. Втория КЛЕН започва от
лист 25 от делото до лист 34 от делото.
След разпита свидетелят напусна залата.
Свидетелката А.: на 26.01.2025 г. с колегата И. и колежката
***а извършихме проверка в Снек бар „***“ к.к. ***. При
проверката, след легитимирането ни като органи на НАП
установихме, че в обекта има един брой пост терминално
устройство и два броя фискални устройства. От пост терминала
отпечатахме дневен отчет, при който се установи, че има 6 броя
плащания с дебитни или кредитни карти. В конкретния случай е
имало плащане за 50 лв., за което не е издаден фискален бон и от
двете фискални устройства в обекта. Отпечатахме от двете
фискални устройства, но сумата от 50 лв. не беше отразена в тях,
за което извикахме управителя да се яви и съставяне на АУАН.
3
Установихме 6 такива нарушения за деня - 26.01.2025 г. Актовете
се съставиха в хотел ***, където бяхме настанени. Дойде ***. И.
състави актовете, а аз се подписах като свидетел. Кировска се
подписа и получи копие от актовете. Не си спомням какви
обяснения даде. Тя ни обслужваше и по време на проверката.
Търговския обект според мен е постоянен. Има си табели. По
целия път за *** имаше табели ***. Когато отидохме на самата
местност, отново имаше табели, указващи къде е Снек бар „***“.
Извършихме проверката по резолюция, да се извърши проверка
на този обект.
След разпита свидетелката напусна залата.
Адв. ***: Да се приобщят към доказателствата по делото
материалите по административнонаказателната преписка. Освен
представения договор за наем с молбата, която съм подал пред с.з.,
Ви моля за приемете извадка от регистър КАИС, от която е видно,
че местността, в която се намира обекта е местност ***.
Представям това доказателство с оглед неправилно описание на
мястото на извършване на нарушението в АУАН и в последствие в
издаденото НП. Представим банково извлечение за дата
26.01.2025 г., като съм заградил съответното плащането от 50 лв.
Представям и справка за действащите трудови договори за
доверителя ми за м. януари 2025 г.
Юриск. ***: Да се приобщят доказателствата по делото.
Представям доказателства по опис- 8 броя АУАН. Моля да имате
предвид, че 7 от тях се обжалват с номера на делата от 181 до
187 по описа за 2025 г. Представям КЛЕН – справка за отразени
всички продажби чрез двете фискални устройства, за които има
информация в НАП, включително и сумите платени по дебитни и
кредитни карти. Отбелязано е къде трябва да бъде плащането,
във връзка, с което е санкционирано дружеството. От тях е видно,
че няма информация за продажбите, не са отразени чрез
фискалното устройство, тези които са платени чрез пост
терминалното устройство. Представям информация от
Инф.система на НАП дневните финансови отчети, които
дружеството трябва да подава всеки ден за двете фискални
устройства. От тях е виден общия оборот, който е регистрирало
дружеството за месец януари. Този оборот съвпада с този, който е
отразен във фискалните устройства за месец януари, т.е. и тук
липсват продажбите отразени в пост терминалното устройство.
Представям дневник за продажби и справка декларации, от които
4
е видно, че тези обороти отразени чрез фискалното устройство са
отразени и в дневника за продажби и за тях е начислен ДДС.
Представям четливи копия на подробен отчет от ПОС за
26.01.2025 г. и КЛЕН за същата дата, които са приложени и към
протокола за проверка. Представям две решения № 45/25.01.2005
г. и решение № 153/24.02.2012 г., от които е видно че к.к. *** е
обявен за курорт и обхваща общините Чепеларе и Смолян. Видно
от договора за наем този обект е собственост на ****. Тъй като
тези обекти се категоризират в МФ и от сайта на МТ се вижда, че
това е временен обект и е регистриран от това дружество като
такъв като заведение за бързо обслужване Снек бар, Ви моля да
изискате от община Смолян заповед за издаване разрешение за
поставяне на временен обект на Кмета на Община Смолян.
Искаме заповедта на кмета, за да се установи местонарушението,
защото удостоверението за поставяне на временен обект е за
местност ***. В същност в Сайта на МТ търговеца има два обекта,
за това Ви моля да се изискат всички заповеди на кмета, с които
е дадено разрешение за поставяне на временен/постоянен обект, а
именно на ***** със седалище и адрес гр. **** - управител, за
сгради: Заведение за бързо обслужване, под тип Снек бар, в
периода 2022 – 2025 г.
Адв. *** - По исканията на ответната страна предоставям на
съда.
Съдът счита, че следва да уважи всички доказателствени
искания на страните. Ще следва да се приобщят като
доказателства по делото материалите по административно-
наказателната преписка, допълнително представения договор за
наем от адв. *** с молба, всички представени от страните писмени
доказателства в съдебно заседание. Ще следва да се задължи
Община Смолян да представи всички заповеди на кмета Община
Смолян, които е дадено разрешение за поставяне на
временен/постоянен обект, а именно на *****управител, за
сгради: Заведение за бързо обслужване, под тип Снек бар, в
периода 2022 – 2025 г.
Водим от горното съдът
О П Р Е Д Е Л И :
ПРОЧИТА И ПРИОБЩАВА към доказателствата по делото
следните писмени материали: заповед №ЗЦУ-384/27.02.2024 г.,
заповед № ЗЦУ-1338/27.06.2024 г., наказателно постановление
815785-F808013/26.02.2025 г., АУАН от 28.01.2025 г., протокол за
5
извършена проверка в обект от 26.01.2025 г., опис на паричните
средства в касата към момента на започване на проверката с дата
26.01.2025 г.-2 бр., справка за лицата, работещи по
трудови/нетрудови /граждански/ правоотношения в обект сек-бар
„***“ от 26.01.2025 г., искане за представяне на писмени
обяснения от задължено лице с дата 26.01.2025 г., съкратени
отчети на фискална памет и дневни отчети, находящи се от л.22
до л.24, включително, от делото, справка КЛЕН, находяща се от
л.25 до л.34, включително, от делото, както и договор за наем от
18.11.2024 г., писмо изх.№ 20-3380-12.05.2025 г. на АГКК, извадка
от регистър КАИС, банково извлечение за дата 26.01.2025 г., като
съм заградил съответното плащането от 50 лв. , справка за
действащите трудови договори за м. януари 2025 г. , извадка от
регистър за категоризираните места за настаняване и заведения за
хранене и развлечения Айсберг решение № 45/25.01.2005 г., за
определяне на селищни образования с национално значение,
АУАН сер.AN №F808002/28.01.2025 г. АУАН сер.AN
№F808006/28.01.2025 г. АУАН сер.AN №F808008/28.01.2025 г. АУАН
сер.AN №F808009/28.01.2025 г. АУАН сер.AN №F808011/28.01.2025
г. АУАН сер.AN №F808012/28.01.2025 г. АУАН сер.AN
№F808016/28.01.2025 г. АУАН сер.AN №F808017/28.01.2025 г.,
дневник за продажби, филтри от 30.04.2025 г., справка
декларация по ЗДДС за месец януари 2025 г. , 2 бр.спавки за
дневните финансови отчети от двете фискални устройства за
месец януари 2025 г. 2 бр. данни за регистрирани продажби и
издадени фискални касови бележки, включително и чрез дебитни
и кредитни карти за месец януари 2025 г. за период 01.01.2025 г.
до 31.01.2025 г., както и четливи копия на подробен отчет от ПОС
за 26.01.2025 г. и КЛЕН за същата дата, които са приложени и към
протокола за проверка.
ЗАДЪЛЖАВА Община Смолян да представи в едноседмичен
срок от съобщението всички заповеди на кмета, с които е дадено
разрешение за поставяне на временен/постоянен обект, а именно
на **** управител, за сгради Заведение за бързо обслужване, тип
Снек бар, в периода 2022 – 2025 г.
Съдът счита делото за неизяснено от фактическа страна, поради
което
О П Р Е Д Е Л И :
НЕ ДАВА ХОД НА СЪДЕБНИТЕ ПРЕНИЯ
ОТЛАГА И НАСРОЧВА делото за 09.06.2025 г., 13:00 ч., за
6
която дата и час страните се считат редовно призовани. Да се призове
РП- Смолян.
Протоколът изготвен в съдебно заседание. Заседанието е закрито
в 10:30 ч.


Съдия при Районен съд – Смолян: _______________________
Секретар: _______________________

7