Решение по дело №65/2022 на Административен съд - Габрово

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 28 юли 2022 г.
Съдия: Емилия Кирилова Кирова Тодорова
Дело: 20227090700065
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 15 април 2022 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ

№ 60

гр. Габрово, 28.07.2022 година

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

 

 

             АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД– ГР. ГАБРОВО в открито съдебно заседание от двадесет и осми юни, две хиляди двадесет и втора година в състав:

                                                                 ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЕМИЛИЯ КИРОВА-ТОДОРОВА

секретар: Радина Церовска, като разгледа материалите по адм. дело № 65 по описа за 2022 година и за да се произнесе взе предвид следното:

 

 

Производството по настоящото адм. дело е образувано въз основа на депозирана в деловодството на Административен съд Габрово /ГАС/ жалба с вх. № СДА-01-661 от 14.04.2022 г., подадена от „******“ ЕООД, със седалище гр. Габрово, ЕИК: ******, чрез управителя на дружеството – А.Д.А., против Заповед № 596 от 13.04.2022 г. на кмета на Община Габрово с искане за нейната отмяна.

Към него е присъединено адм. д. № 81 от 2022 г. по описа на същия, образувано по жалба вх. № СДА-01-791 от 5.08.2022 г., подадена от „*****“ ООД, Габрово, ЕИК: *****, против същия административен акт. Управителят на дружеството, Калоян Андреев, е получил „на ръка настоящата заповед“ на 19.04.2022 г., според направеното на гърба й отбелязване и поставения подпис от лицето /л.38/. Жалбата е депозирана на 5.05.2022 г., видно от поставения входящ номер на Община Габрово. Както е отразено изрично в оспорения ИАА, срокът за обжалване 14 дни от съобщаването, като е посочен и начинът на оспорване, следователно този срок изтича на 3.05.2022 г., което е вторник, работен ден, а жалбата е депозирана след изтичането на този срок – на 5.05.2022 г. По тази причина с Разпореждане № 408 от 9.05.2022 г. по присъединеното адм. д. № 81 от 2022 г., съдът е оставил жалбата на „*****“ ООД без движение, като е указал на жалбоподателя, че същият следва да установи спазването на срока за обжалване, като му е предоставил и срок за това. До края на устните състезания указанията не са изпълнени, поради което съдът следва да остави жалбата на това дружество без разглеждане на основание чл. 159, т. 5 от АПК и да продължи производството по жалбата на „******“ ЕООД.

С оспорения ИАА е определено търговско дружество „*****“ ООД, Габрово, ЕИК: ******, за наемател на имот, съставляващ общинска собственост, актуван с АОС № 975 от 9.02.2012 г. - самостоятелен обект с идентификатор ******по КККР на гр. Габрово, с административен адрес: гр. Габрово, ул. „******“ № 9, с предназначение– за търговска дейност. Също така със заповедта е разпоредено сключването на договор за наем за срок от 10 години при определена месечна наемна цена - 15 600.00 лв. и описани наемни условия.

Мотивите, поради които жалбоподателят „******“ ЕООД, Габрово смята, че заповедта е незаконосъобразна и иска постановяване на нейната отмяна, се изразяват в следното: Начално определената месечна наемна цена е необоснована и е определена в противоречие на правилата по Раздел втори, Глава шеста от НРПУРОИ – чл. 90 – 91 и Тарифа – Приложение № 1. Размерът на началния наем се определя по тези правила според зоната на разположение на съответния обект, предназначението и конструкцията му. Определената със Заповед № 459 от 28.03.2022 г. на кмета на Община Габрово начална месечна наемна цена не кореспондира с тези нормативни изисквания, не е посочено в коя зона се намира обектът, нито неговото предназначение. Отбелязано е само това, че той е общинска собственост и че е предназначен за „търговска дейност“, което кореспондира с т. 1 от Методиката към Тарифата, Приложение 1, но не е посочено конкретното му предназначение според т. 1.1 и т. 1.2. от Методиката. Този пропуск препятства възможността да се извърши проверка дали са спазени правилата на чл. 97 от Наредбата за формиране на базисна начална наемна цена, както и формирането й според зоната на местонахождение на обекта по чл. 98 от същия нормативен акт. Предложената от спечелилия търга участник е нереална – умишлено завишена и по този начин се прикрива отдаването под наем и на намиращото се в обекта оборудване, за което е следвало да се определи наемна цена от 50% от балансовата му стойност, като активи, според т. 10.2.2. от Методиката към Тарифа Приложение 1 на НРПУРОИ. При провеждането на процедурата в обекта е било налице кухненско оборудване, маси, столове и др., като те не са отбелязани и оценени, въпреки че са собственост на Община Габрово или са друга частна собственост. Също така в обекта има изградени трайно поставени навеси, които засягат тротоарното право и променят фасадата му. По тези съображения се иска отмяна на Заповед № 596 от 13.04.2022 г. на Кмета на Община Габрово.

            В проведено по делото о.с.з. жалбоподателят, редовно призован, не се явява и не изпраща представител.

            Ответната страна се представлява от Р.К. – служител с висше юридическо образование и придобита правоспособност, началник на отдел „Правен“ при Община Габрово, надлежно упълномощена от ответника.

Заинтересованата страна „*****“ ООД се представлява от управителя си Н.С., който не взема отношение по жалбите.

            От правна и фактическа страна се установява следното:

            Със Заповед № 495 от 28.03.2022 г. на кмета на Община Габрово е открита процедура за провеждане на публичен търг с тайно наддаване за отдаване под наем на обект – общинска собственост, актуван с АОС №  975 от 9.02.2012 г., съставляващ самостоятелен обект с идентификатор ****** по КК и КР на гр. Габрово, разположен на първи етаж в сграда на ул. „******“ № 9 в гр. Габрово, състоящ се от две търговски зали, санитарен възел, кухня, складови помещения, с обща полезна площ от 148 кв. м., с описани съседи и с предназначение – за търговска дейност. Обявената начална наемна цена е 1050.00 лв. без ДДС, а срокът на действие на договора – 10 години, който е максимално допустимият по чл. 14, ал. 3 от Закона за общинската собственост /ЗОбС/. В тази заповед подробно е описан начинът на провеждане на търга, тръжните условия, условията и реда за ползване на имота. С нея са утвърдени тръжни условия от същия административен орган. В тях е предвидено, че тръжните документи следва да се поставят в запечатан непрозрачен плик, върху който се отбелязва името на участника или упълномощено от него лице, като всяко предложение или документи, поставени в незапечатан плик или в плик, който не отговаря на изискванията на глава шеста от НРПУРОИ и/или тръжната документация, се  обявяват за нередовни и участникът се декласира. Изброено е съдържанието на  този плик, като в него задължително се поставят посочените документи, сред които освен заявлението за участие, предложението, следва да е поставен и документ за внесен депозит за участие на името на съответния търговец. Такова е и изискването на чл. 100, ал. 5 от цитираната общинска Наредба.

Тръжната документация съдържа още проект за договор с бъдещия наемател, който следва да бъде представен в тръжната документация от участниците подписан, с посочената предложена цена, както и Информация за ползване за желаещите да направят оглед на обекта, получена от желаещите участници на посочените дати. В този документ е отразено, че в обекта няма движими вещи, които да са общинска собственост. Наличните такива вещи са на предходния наемател и същите ще бъдат изнесени от него преди предаването на обекта. Следователно имотът се предоставя под наем без налични движими вещи – общинска собственост, които да следва да бъдат ценени и също да бъдат обект на наемни отношения, възникнали след провеждането на съответна процедура. Всички кандидати, вкл. и жалбоподателят, са подписали декларации за запознаване след оглед с обекта, които са приложили към документите си за участие.

На следващия ден – 29.03.2022 г., в местен вестник – „100 вести“, Община Габрово е публикувала обявата за провеждането на търга, като в нея е посочен № на заповедта, депозита за участие в процедурата, информация за закупуването на тръжната документация, както и дата и час на провеждането му.

По делото е приложен и Протокол за провеждане на търг с тайно наддаване от 11.04.2022 г., изготвен от назначената със Заповед №  585 от 8.04.2022 г. на кмета на Община Габрово комисия. Същият не е оспорен, по делото не са представени доказателства, които да опровергават съдържащи се в него твърдения, поради което наличната в него информация съдът приема за достоверна. От него и от приложените документи на участниците в търга е видно, че желаещи са били 9 участника, сред които жалбоподателите и спечелилия кандидат. След приключването на процедурата съставеният протокол е подписан от всички представители на тези участници и по него не са вписани възражения. От явилите се кандидати само един не е допуснат до по-нататъшно участие – „*****“ ООД, т.к. в представената от него документация за участие не е приложен платежен документ за депозит за участие в търга от 2 500.00лв. Липсата на този документ се установява освен от протокола, също така и от свидетелските показания, събрани в хода на производството и не е оспорена. Нещо повече – съдът изрично и нееднократно е указал на този жалбоподател, че същият следва да установи освен спазването на срока за обжалване на процесната заповед, също и наличието на внесен от него депозит и прилагането му в тръжните документи пред  комисията, каквито доказателства до края на производството не са представени. В случай, че депозит е бил действително внесен, то именно страната е могла и е била длъжна да приложи по делото съответния документ, което й е било изрично указано от съда. Въпреки това следва да се отбележи още веднъж, че този кандидат е отстранен от участие не поради невнесен депозит, а поради липсата на документ, удостоверяващ това обстоятелство, приложен  към документите му за участие в процедурата.

Видно от приложените към преписката предложения на кандидатите, отразени и в протокола на комисията, обявеният за спечелил участник в търга е предложил най-висока наемна цена - 15 600.00 лв., в сравнение с останалите допуснати кандидати.  

Процесният обект е отразен на приложена по делото Схема № 77 от 6.01.2012 г. на самостоятелен обект, издадена от СГКК за имота с така посочения идентификатор. На нея е отбелязано също предназначението на тази част от сградата – „за търговска дейност“, без друга конкретизация. Обектът е отразен като собственост на Община Габрово.

За същия е издаден и приложен по делото АОС № 975 от 9.02.2012 г., в който като ориентир за имота е цитирана Схема № 77/6.01.2012 г. на СГКК, като в този акт в т.2 е описан именно имота с посочения в процесната Заповед идентификатор, с функция – за търговска дейност.

            Отдаването под наем на общински имоти е уредено в Глава втора от ЗОбС и в издадената въз основа на същия закон Наредба зареда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество на ОбС – Габрово. Според законовите правила, касаещи тази материя, имоти и вещи - общинска собственост, се използват съобразно предназначението им и за нуждите, за които са предоставени, като не могат да се преотстъпват за ползване, да се ползват съвместно по договор с трети лица, да се отдават под наем или да се пренаемат, освен в случаите, предвидени в закон. В случая въпросният обект се отдава под наем в съответствие с предназначението, за което е създаден – за търговска дейност. Според чл. 12, ал. 5 от ЗОбС имоти и вещи – общинска собственост, които не са предоставени за управление на други лица, се управляват от кмета на общината. Настоящият случай е такъв – няма данни, вкл. в АОС, че процесният обект е предоставен за управление от други лица. По тази причина и именно кметът на общината е реализирал управление на имота чрез предоставянето му под наем и той е издал процесната Заповед. Анотирана съдебна практикаСъгласно чл. 14 от ЗОбС свободни нежилищни имоти - частна общинска собственост, които не са необходими за нуждите на органите на общината или на юридически лица на издръжка на общинския бюджет, могат да се отдават под наем на трети лица. Според ал. 7 и 8 свободни имоти или части от тях - публична общинска собственост /за процесния е издаден именно АПОС/, могат да се отдават под наем за срок до 10 години при условията и по реда на ал. 2 след решение на общинския съвет, а наемните цени се определят от общинския съвет, което е направено с общинската Наредба. Отдаването под наем на имоти се извършва от кмета на общината след провеждане на публичен търг или публично оповестен конкурс, като въз основа на резултатите от търга или конкурса се сключва договор за наем от кмета на общината или от оправомощено от него длъжностно лице. Нормата е преповторена в чл. 11 от общинската Наредба, като е допълнено, че след провеждане на търга кметът издава заповед и сключва договор за наем /ал. 2/. Процесната Заповед, както вече бе посочено по-горе, е издадена от името кмета на Община Габрово в условията на заместване, въз основа на Заповед № 571 от 8.04.2022г. на Кмета на Община Габрово, като при тези условия е подписана от зам. кмета Мария Йозова, упълномощена да осъществява функциите по чл. 44 от ЗМСМА за периода 9.04.2022 г. до 13.04.2022г., в който е издадена и процесната Заповед.

Според приетата от ОбС - Габрово Стратегия за управление на общинската собственост за периода 2020 – 2023 г. / https://gabrovo.bg/bg/article/16997 /, предвидена в чл. 2а от Наредбата, имоти, публична и частна общинска собственост, се отдават под наем чрез публичен търг или публично оповестен конкурс на физически или юридически лица за извършване на административна, търговска, производствена, складова и здравна дейност. Не е нужна по-голяма конкретизация на дейността, достатъчно е да става ясно за кои от така изброените видове дейности се отдава под наем имотът и това е направено - обектът се отдава под наем за осъществяване на търговска дейност. Нормата на чл. 2а, ал. 2 от Наредбата предвижда в изпълнение на Стратегията да се приеме Годишна програма за управление и разпореждане с имотите – общинска собственост от Общинския съвет, като такава е приета за 2022 г. / https://gabrovo.bg/bg/page/1518 / и в нея е предвидено, че „през 2022 г. изтичат 16 бр. договори за наем за обекти общинска собственост, като на база изтичащите договори и незаетите помещения на електронната страница на Община Габрово ще бъде обявен списък със свободни обекти общинска собственост, за които могат да бъдат обявени тръжни процедури за отдаване под наем.“. Сред идентифицираните такива  обекти е именно процесният, посочен под № 18 от Програмата – „Заведение за хранене и развлечение“, находящ се в гр. Габрово, на ул. ****** № 9, като по този начин Общинският съвет изрично е предвидил имота за отдаване под наем за такива цели - търговска дейност.

Според законовата делегация, съдържаща се в чл. 8, ал. 2 от ЗОбС, редът за придобиване на право на собственост и на ограничени вещни права, за предоставяне за управление, под наем и за разпореждане с имоти и вещи - общинска собственост, и правомощията на кмета на общината, на кметовете на райони, на кметовете на кметства и на кметските наместници се определят с наредба на общинския съвет и в случая това е цитираната по-горе общинска Наредба, която в своята Глава шеста урежда отношенията, свързани с провеждането на търгове и конкурси за отдаване под наем на общинско имущество. Изрично в чл. 86 от Наредбата е посочено, че тя определя реда за отдаване под наем на свободни имоти – публична и частна общинска собственост, което става чрез публичен търг или конкурс.

Съгласно чл. 87 от Наредбата процедурата се открива със заповед на кмета на общината, както е организирано в случая. Със Заповед № 495 от 28.03.2022 г. на кмета на Община Габрово е открит процесният публичен търг с тайно наддаване, като заповедта съдържа всички реквизити, изисквани от ал. 1 на тази правна норма. С този акт е утвърдена и тръжната документация, условия и ред за оглед на обектите от евентуалните кандидати и заинтересовани лица. Със Заповед № 585 от 8.04.2022 г. на кмета на общината е определена тръжната комисия, чийто състав отговаря на изискванията на ал. 3. Определеният депозит за участие съответства на изискванията на чл. 88 от подзаконовия нормативен акт.

Тъй като един от спорните въпроси по настоящото дело е определянето на първоначалната тръжна цена, съдът обърна внимание на съответствието на процесната такава с разпоредбите на Раздел втори, Глава шеста от общинската Наредба. По реда на същата се определя както началната тръжна цена на отдаваните под наем имоти, така и наемните им цени, които се определят съобразно Тарифа, съставляваща част от самата Наредба – Приложение № 1. Местоположението на обектите се определя чрез Схема, съставляваща Приложение № 2 към същата. Нормата на чл. 92 от нея предвижда размерът на началния наем за 1 кв. м реално наета площ при провеждането на публичен търг да се определя съобразно Тарифата в зависимост от зоната на териториалното разположение на обекта, предназначението му и конструкцията му. По делото не е спорно, че процесният обект се намира в централна градска част /ЦГЧ/. Това се потвърждава и от правилото, съдържащо се в чл. 96, ал. 1 от Наредбата, според което идеален център /ИЦ/ или ЦГЧ е ул. „******“, като обектът е в началото й – намира се на № 9. Вливането й в ул. „Николаевска“, след което се преминава в Първа зона, е много след това. Административният адрес на обекта е именно ул. „******“ № 9 – ЦГЧ. Не е нужно в самата Заповед да е посочено в коя част попада обектът, важно е това място да може да се определи, а това е възможно както посредством съдържанието на приложимата Наредба, така и чрез ползване на гугъл-мапс, на който е видно, че посоченият административен адрес попада изцяло и несъмнено в ЦГЧ на гр. Габрово.

Съгласно чл. 97 от Наредбата базата за изчисляване на началната или наемната цена за всички зони е цената за четвърта зона, според Методика за изчисляване на началните или наемни цени по зони към Тарифата – Приложение № 1. За да се изчисли цената за останалите зони, вкл. ЦГЧ, така определената цена се умножава по коефициент, който е в случая за идеален център – 4.00.

В самата Тарифа са посочени конкретни коефициенти, по които следва да се умножи квадратурата на имота, според неговото местонахождение. Така за обект в ЦГЧ, определен за търговска дейност, е взет предвид коефициента за ЦГЧ /ИЦ/, относим на ресторанти, барове и питейни заведения – 7.09, каквито функции е имал и ще има процесният обект, което позволява на наемателя да организира дейността си по избран от него начин, имайки предвид предназначението на имота, ползван и предвиден за ползване именно като ресторант или друг тип заведение из между така посочените. Изчислено по този начин за имота се получава минимална начална тръжна цена или наем от 1050.00 лв. Съгласно нормата на чл. 93, ал. 1, т. 1 от Наредбата реално наетата площ не съвпада със застроената площ, наетата площ е тази на помещенията, измерена от вътрешната страна на стените. В Заповед № 495 от 28.03.2022 г. и в процесната Заповед полезната площ е определена на 148.00 кв. м., която площ, умножена по коефициента 7.09, дава начална тръжна цена от 1049.32 лв. /определената такава е закръглена до стотинки нагоре на 1050.00лв./. В чл. 98, ал. 4 от Наредбата е посочено, че за обекти от ЦГЧ и Първа зона, с полезна площ между 151 кв. м. до 200 кв. м. началната тръжна цена се намалява с 20%, а за обекти с такава полезна площ между 200 кв. м и 300 кв. м, началната тръжна цена се намалява с 30%, но процесният обект не попада в тези две категории, т.к. полезната му площ е по-малка /148 кв. м./ и определената съгласно Тарифа 1 цена не подлежи на такова намаление. Определената начална тръжна цена от 1050 лв. е правилно и законосъобразно определена, въз основа на така посочените нормативни правила, които дават възможност да се определи с точност минималната наемна или начална тръжна цена на всеки един общински имот и без помощта на вещо лице.

Настоящият съдебен състав не споделя мотивите на жалбоподателя досежно необходимостта от включване в началната тръжна цена на налични мебели, оборудване, електроуреди, съоръжения, обзавеждане, т.к. такива не са били обект на отдаване под наем в случая. Не са налице доказателства, че такива са налице в обекта, че ако има такива, то те са собственост на общината и че с отдаването под наем на недвижимия имот такива се предоставят също за ползване на наемателя. В Информация за ползване от желаещите оглед на обекта /л. 49/ същият е описан подробно и само това, което е описано, е обект на бъдещите наемни правоотношения. Подовото покритие, наличието на ел. контакти, врати, капаците на прозорците са части от самия обект, а не обзавеждане, инвентар, оборудване и т.н., за да бъдат оценявани отделно и стойността им да бъде прибавяна към наемната цена. Както бе посочено и по-горе в документа, наименован „Информация за обекта“, е отразено, че “Движими вещи – общинска собственост в обекта няма. Движимите вещи в обекта, към момента са собственост на бившия наемател и същите ще бъдат изнесени от него.“, като тази информация не е оспорена и опровергана. При подаването на декларациите за запознаването с обекта също не са правени възражения за наличието на по-различна фактическа обстановка. По същия начин в предмета на предложения договор за наем като обект на правоотношението е посочен единствено недвижимият имот, актуван с АОС № 975 от 9.02.2012 г. Свидетелката Любенова /общински служител/ също потвърждава, че наличните вещи в обекта не са на общината, а на предходния наемател, нещо повече – той е свалил и покритие на стените и таваните, за което в последствие страните са предприели действия по уреждане на отношенията си, но това няма връзка с настоящия правен спор.

Според нормата на чл. 100, ал. 5 от Наредбата участниците в търга представят на тръжната комисия документи за закупени тръжни книжа и платен депозит, за който /ал. 6/ се приема парична вноска по посочена банкова сметка ***. Търгът е проведен при условията на чл. 102 от Наредбата, като е отчетено, че единият от участниците не е изпълнил условието по ал. 3 – в запечатания плик да представи доказателство за внесен от него депозит. На основание чл. 102, ал. 4  този участник – „*****“ ООД, Габрово, е декласиран от комисията, като причината за това е отразена в мотивите на Протокола на комисията, извършила класирането и в тази си част отстраняването на кандидата е както фактически, така и правно обосновано. Правилно за спечелил търга е обявен участникът, предложил най-висока цена. Въз основана този Протокол е издадена процесната Заповед, съгласно изискванията на чл. 104, ал. 3 от Наредбата. Вярно е, че предложената от спечелилия търга участник е значително по-висока от първоначалната тръжна цена, но значително превишение е налице и в офертата на самия жалбоподател и това не е основание за отмяна на процесния ИАА, т.к. не е налице правило, което да ограничава стойността на офертите на кандидатите. ЗОбС и Наредбата регламентират наемните правоотношение по повод общинско имущество с оглед охраняване интересите на общините и техните жители, като гаранция за това при провеждането на търгове и конкурси за продажба и отдаване под наем на общински имоти е определянето по ясен начин на минимална цена на сделката, т.е. на минимален, но не и на максимален праг на същата. По-високата цена гарантира по-добра защита на обществения интерес и не може да е основание за отмяна на заповед от типа на процесната. Веднъж предложил определена цена, участникът е обвързан с офертата си, като е задължен да сключи договор при предложените от самия него условия и да изпълнява същия. При провеждането на търга участниците са били поставени пред равни условия, можели са свободно да направят своите оферти и да ги представят на комисията и, законно и логично се явява печеливш да е участникът, направил най-изгодно за наемодателя предложение, което в случая съставлява най-високата предложена наемна цена.  

В заключение на гореизложеното съдът намира, че Заповед № 596 от 13.04.2022 г. на кмета на Община Габрово е издадена от компетентен орган, при спазване на процесуалните правила и е в съответствие с материалния закон и принципите, поради което жалбата против нея се явява неоснователна и следва да се остави без уважение.

Ответната страна не е представлявана от юрисконсулт и съдът не може да присъди юрисконсултско възнаграждение.      

                         

Въз основана гореизложеното и на основание чл. 172, ал. 2, във вр. с ал. 1, чл. 159, т.5 от АПК, Административен съд Габрово

РЕШИ:

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ Жалба вх. № СДА-01-791 от 5.05.2022 г., подадена от „*****“ ООД, Габрово, ЕИК:  *****, срещу Заповед № 596 от 13.04.2022 г. на кмета на Община Габрово, като недопустима.

ОТХВЪРЛЯ ОСПОРВАНЕТО по Жалба с вх. № СДА-01-661 от 14.04.2022 г., подадена от „******“ ЕООД, Габрово, ЕИК: ******, на Заповед № 596 от 13.04.2022 г. на кмета на Община Габрово, с която е определен „*****“ ООД, Габрово, ЕИК: ****** за спечелил публичен търг за отдаване под наем на общински недвижим имот – самостоятелен обект с идентификатор ******. по КККР на гр. Габрово, разположен на първи етаж в сграда на ул. „******“ № 9, с полезна площ от 148 кв. м. и е разпоредено сключването на договор за наем с така определения наемател.

 

Решението подлежи на обжалване с касационна жалба, подадена в 14-дневен срок от съобщаването чрез Административен съд Габрово до Върховен административен съд.  

В частта, в която е оставена без разглеждане жалбата, подадена от  „*****“ ООД, Габрово, ЕИК: *****, същото е с характера на определение и в тази част то подлежи на обжалване с частна жалба, подадена в 7-дневен срок от съобщаването, чрез Административен съд Габрово до Върховен административен съд.

 

Препис от настоящия съдебен акт да се изпрати на страните, в едно със съобщенията.

 

 

 

                                                                            СЪДИЯ:    

                                                                                        /ЕМИЛИЯ КИРОВА- ТОДОРОВА/