РЕПУБЛИКА
БЪЛГАРИЯ
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД ПАЗАРДЖИК
РЕШЕНИЕ
№ 834 / 29.10.2020г.
В И М Е Т О Н
А Н А Р О Д А
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД ПАЗАРДЖИК, II състав
в открито
съдебно заседание
на осми
октомври през
две хиляди и двадесетата
година в
състав:
СЪДИЯ :
ГЕОРГИ
ПЕТРОВ
СЕКРЕТАР : АНТОАНЕТА
МЕТАНОВА
като
разгледа
докладваното
от съдията
докладчик
Петров, адм.
дело №1315
по описа на
съда за 2019 год.,
за да се
произнесе
взе предвид
следното:
I. За
характера на
производството,
жалбата и
становищата
на страните:
1. Производството
е по реда на
Глава Десета,
Раздел Първи
от АПК,
2. Образувано
е по жалба на „Хамър
груп 13“ ЕООД,
ЕИК *********,
със седалище и
адрес на
управление с.
Калугерово,
ул. „17-та“, № 40, общ.
Лесичово, обл.
Пазарджик,
срещу
Уведомително
писмо изх. № 02-130-2600/2287
от 07.09.2019г., на
Заместник
Изпълнителния
директор на Държавен
фонд „Земеделие“,
гр. София за
извършена
оторизация и
изплатено
финансово
подпомагане
по схеми и
мерки за
директни
плащания, базирани
на площ за
кампания 2016г.
от Програма
за развитие
на селските
райони 2014г. – 2020г., в
частта, с
която „Хамър
груп 13“ ЕООД е
отказано
изплащане на
субсидията
по СЕПП в
размер на 1343,41
лева, по СПП в
размер на 984,04
лева, по ЗДП в
размер на 466,83лева
и по СП в
размер на 456,50
лева, както и в
частта в
която е
наложена
санкция за
бъдеш период,
както следва:
по СЕПП в
размер на 516,85
лева и по СПП
в размер на 378,59лева.
3. Жалбоподателят,
счита административния
акт за нищожен,
респективно
за незаконосъобразен
по същество.
Поддържа
се, че отразеното
в
уведомителното
писмо по отношение
на
извършената
административна
проверка по
чл.37 от ЗПЗП и
установената
недопустима
за
подпомагане
площ, не
отговаря на
истината.
Заявява се,
че действително
през 2016г., от
името на „Хамър
груп 13“ ЕООД
ЕИК ********* в
Областна
Разплащателна
агенция-Пазарджик,
е подадено заявление
за
подпомагане
по СЕПП ,СПП,
ЗДП и по СП
съобразно
Закона за
подпомагане
на земеделските
производители
и НАРЕДБА № 5
от 27.02.2009 г. за условията
и реда за
подаване на
заявления по
схеми и мерки
за директни
плащания. Със
заявлението са
представени
всички
изискуеми от
закона и
наредбата
документи,
като дружеството
е получило
/УРН/ 6594405 и УИН 13/050716/87928
за кампания 2016.
Така
заявеното от
дружеството
е било
осъществено
фактически,
но
единствено
не са били
получени процесните
парични суми,
предмет на
уведомителното
писмо.
Твърди
се, че за
извършените
проверки,
дружеството
не е било
уведомено.
Иска
се Уведомителното
писмо да бъде
обявено
нищожно,
респективно
отменено
като
незаконосъобразно
и съответно
да се
присъдят
сторените
разноски за
производството.
4. Заместник
Изпълнителния
директор на
Държавен
фонд „Земеделие“,
гр. София,
чрез
процесуалния
представител
юрк. Н. е на
становище, че
жалбата е
неоснователна.
Поддържат
се изцяло
фактическите
констатации
и правните
изводи
изложени в
оспорения
административен
акт.
Иска се
жалбата да
бъде
оставена без
уважение,
като се
присъдят
направените
разноски по
производството
ІІ.
За допустимостта:
5. Според
нарочно съставения
протокол(л. 23), писмото
е връчено на
неговия
адресат на 08.11.2019г.,
а жалбата е
регистрирана
в
деловодството
на съда на 19.11.2019г.
При
това
положение ще
следва да се
приеме, че оспорването
е предприето
в рамките на
предвидения
за това
преклузивен
процесуален
срок и при
наличието на
правен интерес,
поради което
е ДОПУСТИМА.
III. За
фактите и
тяхната
хронология:
6. От „Хамър
груп 13“ ЕООД,
ЕИК *********,
със седалище и
адрес на
управление с.
Калугерово,
ул. „17-та“, № 40, общ.
Лесичово,
обл.
Пазарджик,
представлявано
от Елена
Кирилова
Василева, с
УРН 659405 е
подадено Заявление
УИН №13/050716/87928 от 23.06.2016г.(л.114 и сл.) с
искане за
подпомагане
относно 7 бр.
парцели(л.117), намиращи
се в
землищата на
с.Главиница,
с.Мокрище,
с.Сбор и
с.Смилец, с
обща площ 6,68ха
по схеми и
мерки за
подпомагане -
Схема за
единно
плащане на
площ /СЕПП/,
схема за
преразпределително
плащане /СПП/,
зелени
директни
плащания
/ЗДП/, схема за
обвързано
подпомагане
за плодове
/СП/ и схема за
преходна
национална
помощ за
земеделска
земя на
хектар /НДП/
за кампания
2016г., както
следва:
• 15028-128-15-1,
намиращ се землището
на
с.Главиница,
площ 0,78ха, посочен
с код 190000 „площи
с угари“(по номенклатура
на културите
за кампания 2015 – 2016),
заявен за
подпомагане
по СЕПП и НДП;
• 48876-128-1-1,
намиращ се в землището
на с.Мокрище,
площ 0,34ха, посочен
с код 223010 „орехи“,
заявен за
подпомагане по
СЕПП, СП и НДП;
• 65468-561-25-1, намиращ
се землището
на с.Сбор,
площ 1,47ха, посочен
с код 190000 „площи
с угари“, заявен
за
подпомагане
по СЕПП и НДП;
• 65468-561-24-1, намиращ
се землището
на с.Сбор,
площ 2,23ха, посочен
с код 190000 „площи
с угари“, заявен
за
подпомагане
по СЕПП и НДП;
• 67516-861-2-2, намиращ
се землището
на с.Смилец,
площ 0,58ха, посочен
с код 222050 „вишни,
костилкови овощни
видове“, заявен
по СЕПП, СП и
НДП;
• 67516-861-1-1, намиращ
се землището
на с.Смилец,
площ 0,57ха, посочен
с код 222050 „вишни,
костилкови
овощни видове“,
заявен по
СЕПП, СП и НДП;
• 67516-878-1-2, намиращ
се землището
на с.Смилец,
площ 0,71ха, посочен
с код 222050 „вишни,
костилкови
овощни видове“,
заявен по
СЕПП, СП и НДП.
Общата
площ, заявена
от “Хамър
труп 13“ ЕООД за
финансово
подпомагане
по СЕПП е в размер
на 6,68ха, по СПП в
размер на 6,68ха,
по СНДП в
размер на 6,68ха, по
ЗДП в размер
на 6,68ха и по СП в
размер на 2,20ха.
Относно
така
заявените имоти,
не са
установени
площи, които
попадат извън
специализиран
слой „Площи в
добро земеделско
състояние” за
кампания 2016г.
одобрен със Заповед
№РД46-141/01.03.2017г. на
Министъра на
земеделието
и храните.
7. С
Уведомително
писмо изх. № 02-130-2600/1981
от 13.09.2016г., “Хамър
труп 13“ ЕООД е
уведомено, че
при
административните
проверки във
връзка със
заявлението
са
установени,
наличие на
площи, заявени
от повече от
един
земеделски
стопани.
Писмото е
изпратено
посредством
куриер в седалището
и на адреса
на
управление
на търговското
дружество (който
е посочен в
подаденото
Заявление
УИН №13/050716/87928 от 23.06.2016г.),
като
известието
за доставяне
е върнато на
24.10.2016г. с
отбелязване
„непознат“.
8.
Относно
парцел 65468-561-24-1,
намиращ се в
землището на
с. Сбор, общ.
Пазарджик, деклариран
от
дружеството
с площ 2,23ха, е
констатирана
застъпена
площ от 2,19ха.
Застъпената
площ е част
от имот с
идентификатор
65468.147.023 по кадастралната
карта на
с.Сбор, с площ от
21,127дка,
собственост
на Валентин
Кирилов Василев(л.188).
Заявление
за
подпомагане
по отношение
на същият
имот е подал
бенефициента
Димитър
Спасов
Димитров,
който се е
явил в срок
за разрешаване
на двойно
заявените
площи(л. 147 и сл.).
Според,
представения
по делото
опис на разпределените
със Заповед №
РД-06-232 от 04.08.2015г. на
Директора на
ОД
„Земеделие“,
Пазарджик, масиви
за ползване и
включените в
тях имоти,
издадена на
основание чл.
37в, ал. 4 от ЗСПЗЗ,
имот с
идентификатор
65468.147.023 по
кадастралната
карта на
с.Сбор, с площ
от 21,127дка. е
определен за
ползвател
Димитър
Спасов Димитров.
При
това
положение,
площта от 2,23ха. от парцел
65468-561-24-1 е
изключена от
площите за
подпомагане,
заявени от “Хамър
труп 13“ ЕООД.
Жалбоподателя
е поканен в
двадесет
дневен срок
от
съобщаването
да се яви в
администрацията
за
изясняване
принадлежността
на двойно
заявените
имоти, като
изрично е предупреден,
че при
неявяване в
областната дирекция
в
определения
срок,
Разплащателната
агенция ще
счита за
недоказан
факта, че той
именно е
ползвател на
имотите.
По
делото не се
твърди и не
се
установява, да
се е явил
съобразно
отправената
покана и съответно
да е
представил
документи,
удостоверяващи
правата му на
собственик и
ли ползвател
на имотите.
Относно
парцел 65468-561-25-1,
намиращ се в
землището на
с. Сбор, общ
Пазарджик,
деклариран с
площ 1,47ха, е
констатирана
застъпена
площ от 1,44ха.
Застъпената
площ е част
от имот с
идентификатор
65468.148.23 по кадастралната
карта на
с.Сбор,
целият с площ
14,392дка,
собственост
на Валентин
Кирилов Василев(л.188).
Застъпената
площ е част
от имот с
идентификатор
65468.147.023 по
кадастралната
карта на
с.Сбор, с площ
от 21,127дка,
собственост
на Валентин
Кирилов Василев(л.188).
Заявление
за
подпомагане
по отношение
на същият
имот е подал
бенефициента
Димитър Спасов
Димитров,
който се е
явил в срок
за разрешаване
на двойно
заявените
площи(л. 147 и сл.).
Според,
представения
по делото
опис на разпределените
със Заповед №
РД-06-232 от 04.08.2015г. на
Директора на
ОД „Земеделие“,
Пазарджик,
масиви за
ползване и
включените в
тях имоти,
издадена на
основание чл.
37в, ал. 4 от
ЗСПЗЗ, имот с
идентификатор
65468.147.023 по кадастралната
карта на
с.Сбор, с площ
от 14,392дка. е
определен за
ползвател
Димитър
Спасов Димитров.
При
това
положение,
площта от 1,47ха. от
парцел 65468-561-25-1 е
изключена от
площите за
подпомагане,
заявени от
“Хамър труп 13“
ЕООД.
9. В тази
хронологична
последователност
е издадено
процесното Уведомително
писмо изх. изх.
№ 02-130-2600/2287 от 07.09.2019г., на
Заместник
Изпълнителния
директор на
Държавен
фонд
„Земеделие“,
гр. София за
извършена
оторизация и
изплатено финансово
подпомагане
по схеми и
мерки за директни
плащания,
базирани на
площ за кампания
2016г. от
Програма за
развитие на
селските райони
2014г. – 2020г., с което на
„Хамър груп 13“
ЕООД е
отказано
изплащане на
субсидията
по СЕПП в
размер на 1343,41
лева, по СПП в
размер на 984,04
лева, по ЗДП в
размер на
466,83лева и по СП
в размер на 456,50
лева, както и
е наложена
санкция за
бъдеш период,
както следва:
по СЕПП в
размер на 516,85 лева
и по СПП в
размер на
378,59лева.
10. В хода
на
настоящото
производство
бе прието
заключение
по назначена
съдебна
експертиза, в
което вещото
лице е описало
данните по
приложената
административна
преписка.
Представена
е също така
Заповед № 03-РД/715
от 27.06.2017г. на
Изпълнителния
директор на
Държавен фонд
„Земеделие“ с
която на
основание чл.
20 т.2 и т.3 и чл.20а,
ал.1, 2 и 4 от
ЗПЗП/редакция
от ДВ бр. 12 от 13.02.
2015г./, чл.10 т.1 и т.2 и
чл.11 ал.2 от
Устройствения
правилник на
ДФ “Земеделие“,
на Заместник
изпълнителния
директор на
фонда Петя
Димитрова
Славчева са
делегирани
конкретни
правомощия,
включително
и правото да
издава
всички
уведомителни
писма по
схемите и
мерките за
директни
плащани за
извършена
оторизация и
изплатено
финансово
подпомагане,
адресирани
до кандидатите
за финансово
подпомагане.
IV. За
правото:
11. Според
чл.11а, ал.1 т.1 от
ЗПЗП-
Разплащателната
агенция
приема, проверява
и взема
решение по
заявки за
плащане по
схеми и мерки
за
подпомагане
на Общата
селскостопанска
политика и
Общата
политика по
рибарство.
Съответно
според чл.11, ал.2
т.4 от ЗПЗП -
Държавен
фонд
“Земеделие”
изпълнява
функциите на
Разплащателна
агенция от
датата на
издаване на
акта за
акредитация.
Акредитацията
на
Разплащателна
агенция от
национален
компетентен
орган въз
основа на
оценка на
възможностите
за администриране
и
осчетоводяване
на
средствата
от Европейските
земеделски
фондове
съобразно
законодателството
на
Европейския
съюз (§ 1, т. 15 от ДР
ЗПЗП), в
случая е
налице – служебно
известна в
тази насока е
Заповед № РД 09-863
от 25.11.2008 г. на
Министъра на
земеделието
и храните.
Според
чл.20а от ЗПЗП,
Изпълнителният
директор на
ДФЗ е и
изпълнителен
директор на
Разплащателната
агенция /РА/,
като организира
и ръководи
нейната
дейност, и я
представлява,
а едно от
правомощията
му по чл.10, т. 7 от
Устройствения
правилник на
ДФЗ, е
вземането на
решения за
одобряване
или отхвърляне
на заявления
по схемите и
мерките на
Общата
селскостопанска
политика,
прилагани от
Разплащателната
агенция.
Каза се,
със Заповед №
03-РД/715 от 27.06.2017г.на
Изпълнителния
директор на
Държавен фонд
„Земеделие“,
на основание чл.
20 т.2 и т.3 и чл.20а,
ал.1, ал. 2 и ал. 4 от
ЗПЗП, чл.10 т.1 и т.2
и чл.11 ал.2 от
Устройствения
правилник на ДФ
“Земеделие“,
на Заместник
изпълнителния
директор на
фонда са
делегирани
конкретни правомощия,
включително
и правото да
издава всички
уведомителни
писма по
схемите и мерките
за директни
плащани за
извършена
оторизация и
изплатено
финансово
подпомагане,
адресирани
до
кандидатите
за финансово
подпомагане.
Следователно,
административният
акт е издаден
от
компетентен
орган,
действал в
кръга на
предоставените
му
правомощия.
12. Неоснователни
са
възраженията
на
дружеството
жалбоподател,
че
отразеното в
уведомителното
писмо по отношение
на
извършената
административна
проверка по
чл.37 от ЗПЗП и
установената
недопустима
за
подпомагане
площ, не
отговаря на
истината.
Според,
чл. 37, ал. 2 от
ЗПЗП,
Разплащателната
агенция
извършва
административни
проверки на
подадените
заявления
чрез интегрираната
информационна
система, като
съпоставя
данните от
заявленията
с данните в
регистрите.
Административните
проверки се извършват
автоматизирано,
като
резултатите
от тях се отразяват
само в
административния
акт, с който
се взема
решение по
чл. 11а, ал. 1, т. 1 по
заявленията
за
подпомагане.
В
случая,
представените
по делото Уведомително
писмо изх. №
02-130-2600/1981 от 13.09.2016г.,
адресирано
до “Хамър
труп 13“ ЕООД и Уведомително
писмо изх. № 02-130-6500/1981
от 13.09.2016г.,
адресирано
до Димитър
Спасов
Димитров,
заедно с
приложението
към същото,
относно
площи,
декларирани
от повече от
един
кандидат и
декларация за
изясняване
принадлежността
на площи(л.104 и
сл.),
очевидно
сочат, че
процедурата
по чл. 37, ал. 2 от
ЗПЗП и чл. 17 от
Наредба № 5 от
27.02.2009 г. за
условията и
реда за
подаване на заявления
по схеми и
мерки за
директни плащания,
по
извършване
на
административна
проверка
относно
процесните
два имота е
била фактически
осъществена.
13. Според
чл. 17, ал. 5 от Наредба
№ 5 от 27.02.2009 г.(действалата
към момента
редакция ДВ, бр. 16 от 2016
г., в сила от 26.02.2016
г.),
когато
уведомителното
писмо с
обратна разписка
не може да
бъде връчено
на кандидата
и са изчерпани
останалите
възможности,
предвидени в
АПК, ОПСМП
изготвя
констативен
протокол и
оповестява
публично
уведомлението
на видно
място в
своето
помещение и
на интернет
страницата
на ДФЗ – РА или
по друг
обичаен
начин. В този
случай
срокът по ал. 3
започва да
тече от
датата на оповестяването.
Както
се посочи,
уведомителното
писмо до дружеството
е било изпратено
посредством
куриер в
седалището и
на адреса на
управление
на
търговското
дружество (който
е посочен в
подаденото
Заявление УИН
№13/050716/87928 от 23.06.2016г.),
като
известието
за доставяне
е върнато на 24.10.2016г.
с
отбелязване „непознат“.
При
това
положение е
бил съставен
Констативен
протокол от
26.10.206г. и е
изготвено Уведомление
до
заинтересуваните
лица(л.108),
включително
„Хамър груп 13“
ЕООД, в което
е указано, че следва
в 20-дневен
срок, считано
до 23.11.2016г., да се
явят за
получаване
на
уведомителните
писма или да
се обадят на
посоченият
телефон, за
предоставяне
на актуална
информация.
Бенефициента
Димитър
Спасов
Димитров, се
е явил в срок
за
разрешаване
на двойно
заявените
площи, като
въз основа на
опис на
разпределените
със Заповед №
РД-06-232 от 04.08.2015г. на
Директора на
ОД
„Земеделие“,
Пазарджик,
масиви за
ползване и
включените в
тях имоти,
издадена на
основание чл.
37в, ал. 4 от ЗСПЗЗ,
имоти с
идентификатор
65468.147.023 по
кадастралната
карта на с. Сбор,
с площ от
21,127дка. и с идентификатор
65468.147.023 по
кадастралната
карта на с. Сбор,
с площ от
14,392дка. са
определени с
ползвател
Димитров(л. 147 и
сл.).
14. Спорът
при това
положение се
концентрира
по отношение
на факта,
ползвател ли
е и на какво
правно основание,
„Хамър груп 13“
ЕООД относно
процесните
два имота. В тази
насока, нито
в хода на
административната
процедура,
нито пък в
хода на
настоящото
съдебно
производство,
от страна на
дружеството
се заяви, то
да е ползвател
на двата
имота на
някакво
годно правно
основание. Не
се сочат и не
са представени
никакви
документи от
които да се обоснове
извод, или
дори индиция,
че „Хамър
груп 13“ ЕООД е
ползвател на парцел
65468-561-24-1, намиращ
се в
землището на
с. Сбор, общ.
Пазарджик е
на парцел
65468-561-25-1 с площ от 1,47ха
, намиращ се в
землището на
с. Сбор, общ
Пазарджик.
15. Според
чл. 41, ал. 1 от
ЗПЗП(редакция ДВ,
бр. 61 от 2016 г., в
сила от 5.08.2016г.), земеделските
стопани
могат да
кандидатстват
за подпомагане
по схемите по
чл. 38а, ал. 1,
когато са
регистрирани
съгласно чл. 7 и
когато
ползват на
правно основание
земеделските
площи, които
заявяват за
подпомагане: 1.
техните
собственици; 2.
арендатори; 3.
наематели; 4.
кооперации,
на които са
предоставени
имоти за
съвместна
обработка; 5.
ползватели
на
земеделски
земи по чл. 24, ал.
2 и 3 и чл. 37в, ал. 4 или
10 от Закона за
собствеността
и ползването
на
земеделските
земи.
Това е
разрешението
установено и
според действащата
в момента редакция
на чл. 41, ал. 3 от
ЗПЗП, която
предвижда, че
земеделските
земи,
включени в
заявлението за
подпомагане,
трябва към 31
май на
съответната
календарна
година да са
на разположение
на
земеделските
стопани
съгласно чл. 36, параграф
5 от
Регламент
(ЕС) № 1307/2013, което
се
удостоверява
с правно
основание за
ползване,
регистрирано
по реда на
Закона за
собствеността
и ползването
на
земеделските
земи.
16. Според
представената
по делото
Таблица за
установените
застъпвания(л.147) и
констатациите
на вещото
лице, относно
парцел 65468-561-24-1,
деклариран
от дружеството
с площ 2,23ха, е
констатирана
застъпена
площ от 2,19ха., а
относно парцел
65468-561-25-1,
деклариран от
дружеството с
площ 1,47ха, е
констатирана
застъпена
площ от 1,44ха.
Явно е,
че спрямо
тези
застъпени
площи не се
установява
дружеството
да е
ползвател на
годно правно
основание и
съответно да
отговаря на
предпоставките,
предвидени в чл.
41 от ЗПЗП.
Съобразно
чл. 43, ал. 3, т. 5 от
ЗПЗП, Разплащателната
агенция
намалява
размера на
плащането
или отказва
плащане по
схемите за
директни
плащания,
когато за
една и съща
площ са
подадени две
или повече
заявления и
застъпването
на площи не е
отстранено.
При
общо заявена
за
подпомагане
по СЕПП, СПП и
ЗДП площ от
6,68ха., наддекларираната
площ в размер
на 3,70ха, съставлява
55,39% спрямо
установената
за
подпомагане
площ 2,98ха.
17. Съобразно
чл. 19, § 2 от
Делегиран
Регламент ЕС)
№ 640/2014 на Комисията
от 11 март 2014 г. за
допълнение
на Регламент
(ЕС) № 1306/2013 на
Европейския
парламент и
на Съвета по
отношение на
интегрираната
система за
администриране
и контрол и условията
за отказ или
оттегляне на
плащанията и
административните
санкции,
приложими
към
директните
плащания,
подпомагането
на
развитието
на селските
райони и кръстосаното
съответствие,
ако
разликата
превишава 50 %,
за
съответната
група
култури не се
отпуска
помощ или
подпомагане
за площ.
Освен това на
бенефициера
се налага
допълнителна
санкция,
равна на размера
на помощта
или
подпомагането,
отговарящи
на разликата
между декларираната
площ и
площта,
установена в
съответствие
с член 18.
При
това
положение,
отказа на
административния
орган за
оторозиране
на суми по
схемите за
директни
плащания -
схема за
единно
плащане на
площ; схема
за преразпределително
плащане; е
постановен в
съответствие
и при
правилно
приложение на
материалния
закон.
Според
чл. 23 „Начин на
изчисление
на плащането
за селскостопански
практики,
благоприятни
за климата и
околната
среда, във
връзка с
отговарящите
на
критериите
за
допустимост
площи в
хектари, декларирани
по схемата за
основно
плащане или
схемата за
единно
плащане на
площ“, § 2 от Делегиран
Регламент ЕС)
№ 640/2014 на
Комисията от
11 март 2014 г., без
да се засягат
административните
санкции,
приложими по
член 28, ако
площта,
декларирана
в единно заявление
за основно
плащане или
за единно
плащане на
площ,
надвишава
установената
площ, за
изчисляване
на плащането
за екологизиране
се използва
установената
площ. Ако
обаче бъде
констатирано,
че установената
площ за
схемата за
основно
плащане или схемата
за единно
плащане на
площ е
по-голяма от
площта,
декларирана
в
заявлението
за помощ, за
изчислението
на плащането
за екологизиране
се използва
декларираната
площ.
Съобразно
чл. 37в, ал. 1 от
ЗПЗП, не се
изплащат
директни
плащания,
когато отговарящата
на условията
за
подпомагане
площ на
стопанството
е под 0,5
хектара.
В
случая,
с оглед
констатациите
относно парцели
65468-561-24-1 и 65468-561-25-1,
намиращи се в
землището на
с. Сбор, общ.
Пазарджик, установената
и
оторизарана
за подпомагане
по зелени
директни
плащания
площ е в
размер на 2,98ха.
18. Според
чл. 28
„Възстановяване
чрез
прихващане“
от Регламент
за
изпълнение
(ЕС) № 908/2014 на Комисията
от 6 август 2014
година, за
определяне
на правила за
прилагането
на Регламент
(ЕС) № 1306/2013 на
Европейския
парламент и
на Съвета по
отношение на
разплащателните
агенции и
други органи,
финансовото
управление,
уравняването
на сметките,
правилата за
проверките,
обезпеченията
и
прозрачността
- Без да се
засягат
други
правоприлагащи
действия,
предвидени в
националното
законодателство,
държавите
членки прихващат
неизплатените
задължения
на бенефициера,
установени в
съответствие
с националното
законодателство,
от бъдещите плащания
към
бенефициера
от
разплащателната
агенция,
отговаряща
за
възстановяването
на дълга.
При
описаните в
предходния
раздел от
решението
факти, това е
правното
основание за
наложените
на
жалбоподателя
санкции за
бъдещ период
както следва:
по СЕПП в
размер на 516,85 лева
и по СПП в
размер на
378,59лева.
19. По
схема за
обвързано
подпомагане
за плодове
(СП),
дружеството
е заявило за
подпомагане
следните
имоти :
• 48876-128-1-1,
намиращ се в
землището
на с.Мокрище,
площ 0,34ха,
посочен с код
223010 „орехи“,
заявен за подпомагане
по СЕПП, СП и
НДП;
• 67516-861-2-2,
намиращ се
землището на
с.Смилец, площ
0,58ха, посочен с
код 222050 „вишни,
костилкови овощни
видове“,
заявен по
СЕПП, СП и НДП;
• 67516-861-1-1,
намиращ се
землището на
с.Смилец,
площ 0,57ха,
посочен с код
222050 „вишни,
костилкови
овощни видове“,
заявен по
СЕПП, СП и НДП;
• 67516-878-1-2,
намиращ се
землището на
с.Смилец,
площ 0,71ха, посочен
с код 222050 „вишни,
костилкови
овощни видове“,
заявен по
СЕПП, СП и НДП.
В
Таблица № 2
към
приложената
по
преписката Декларация
по чл. 32, ал. 1 от
Наредба № 3 от
17.02.2015 г. за условията
и реда за
прилагане на
схемите за
директни
плащания(л.71),
относно
парцел 48876-128-1-1,
намиращ се в землището
на с.Мокрище,
площ 0,34ха е
отбелязано:
вид
обработка на
площите
„неизвестно“ -
„недопустима
култура“.
Според
Протокол от
27.02.2017г.,
заявителят е
уведомен
посредством
телефонно
позвъняване,
относно
отстранените
грешки/непълноти
по
подадената
декларация.
При
това
положение,
парцел 48876-128-1-1 с
площ 0,34ха е изключен
от общо
заявените за
подпомагане
2,20ха., като
установената
площ за
културата (в случая
„вишни“), за
която е
доказан
минимален добив
е определена
в размер на
1,86х.а. и
съответно с
процесното
уведомително
писмо е оторизираната
сума в размер
на 2497,35лв., като
от исканата
сума в общ
размер на
2953,85лв. е
намалена сумата
от 456,50лв.
По делото,
нито се
заяви, нито
се установи
парцел 48876-128-1-1,
намиращ се в
землището
на с.Мокрище,
площ 0,34ха, да
отговаря на
изискванията
по чл. 29 от
Наредба № 3 от
17.02.2015 г. Жалбата
на дружеството,
също не са
заявени
каквито и да
е конкретни
възражения в
тази насока.
20.
Изложеното
до тук налага
да се приеме,
че оспорения
административен
акт е издаден
от
материално
компетентен
орган на
изпълнителната
власт. Същият
съдържа
необходимите
фактически и
правни
основания за
издаването
му, поради
което следва
да се приеме,
че е спазена
изискваната
в закона
форма в която
следва да
бъде
обективирано
властническото
волеизявление.
Материалния
закон е приложен
точно, като
не са
допуснати
съществени
нарушения на
административно
производствените
правила.
Спазена е
целта, която
закона
преследва с
издаването
на актове от
категорията
на процесния.
V. За
разноските :
21. С оглед
изхода на
делото,
претенцията
на ответника
за
присъждане
на
юрисконсултско
възнаграждение
е
основателна.
По реда на чл. 78,
ал. 8 от
Гражданския
процесуален
кодекс във
вр. чл. 37 от Закона
за правната
помощ и чл. 24 от
Наредбата за
правната
помощ (обн., ДВ,
бр.5 от 17.01.06г.),
настоящият състав
определя
възнаграждение
в размер на 100
лева.
Ще
следва да
бъдат
присъдени и
сторените разноски
по изплатено
възнаграждение
на вещо лице
в размер на
400,00лв.
Ето
защо, Съдът
Р
Е Ш И
:
ОТХВЪРЛЯ
оспорването
на „Хамър
груп 13“ ЕООД,
ЕИК *********,
със седалище
и адрес на
управление с.
Калугерово,
ул. „17-та“, № 40, общ.
Лесичово,
обл. Пазарджик,
срещу
Уведомително
писмо изх. №
02-130-2600/2287 от 07.09.2019г., на
Заместник
Изпълнителния
директор на
Държавен
фонд
„Земеделие“,
гр. София за извършена
оторизация и
изплатено
финансово
подпомагане
по схеми и
мерки за
директни
плащания,
базирани на
площ за
кампания 2016г.
от Програма
за развитие
на селските
райони 2014г. – 2020г., в
частта, с
която „Хамър
груп 13“ ЕООД е
отказано
изплащане на
субсидията
по СЕПП в
размер на 1343,41
лева, по СПП в
размер на 984,04
лева, по ЗДП в
размер на
466,83лева и по СП
в размер на 456,50
лева, както и
в частта в която
е наложена
санкция за
бъдеш период,
както следва:
по СЕПП в
размер на 516,85
лева и по СПП
в размер на
378,59лева.
ОСЪЖДА Хамър
груп 13“ ЕООД,
ЕИК *********,
със седалище и
адрес на
управление с.
Калугерово,
ул. „17-та“, № 40, общ.
Лесичово,
обл. Пазарджик,
да заплати на
Държавен
фонд
„Земеделие“,
гр. София, бул.
„Цар Борис III“,
№ 136, сумата от 500,00лв.
(петстотин
лв.),
представляваща
възнаграждения
за
юрисконсултска
защита и за
вещо лице.
Решението
подлежи на
обжалване с
касационна жалба
пред
Върховния
административен
съд на
Република
България в четиринадесет
дневен срок
от
съобщаването
на страни за
неговото
изготвяне.
Административен
съдия :/П/