Р А З П О Р Е Ж Д А Н Е
град Шумен, 20.01.2020 г.
Административен съд - град Шумен, в
закрито заседание на двадесети януари две хиляди и двадесета година, в състав:
Съдия - докладчик: Кремена Борисова
като разгледа докладваното от административния съдия Кр.Борисова адм.д. №29 по описа за 2020 г., за
да се произнесе, взе предвид следното:
Производство по чл.186 ал.2 във вр. с чл.191 ал.2 във вр. с
чл.196 във вр. с чл.145 и сл. от Административнопроцесуалния
кодекс (АПК), образувано по протест от прокурор в Окръжна прокуратура-гр.Шумен,
срещу чл. 15, чл.52 ал.1 т.4 и чл.63 ал.2 от Наредба на Общински съвет
–Каспичан за определяне размера на местните данъци на територията на Община
Каспичан.
С оглед съдържанието на протеста и
оспорвания подзаконов нормативен акт, като страни в настоящото производство
следва да бъдат конституирани, както следва: прокурор при Окръжна прокуратура
град Шумен - в качеството на вносител на протеста и Общински съвет – Каспичан -
в качеството на ответник.
На основание
чл.188 от АПК, във вр. с чл.181 ал.1 и 2 от АПК,
доколкото предмет на настоящото производство е оспорване на подзаконов
нормативен акт, следва да се обнародва съобщение за оспорването му в Държавен
вестник, както и копие от обявлението да се постави на определеното за това
място в съда и да се публикува на Интернет страницата на Върховния
административен съд.
С оглед задължението за разпределяне
на доказателствената тежест, произтичащо от
разпоредбата на чл.171 ал.4 и във връзка с чл.170 ал.1 от АПК, следва да се
укаже на страните за кои обстоятелства следва да сочат доказателства, а именно:
- на вносителя на протеста да се
укаже, че е в негова тежест да ангажира доказателства в подкрепа на изложените
в протеста твърдения за незаконосъобразност на атакувания подзаконов нормативен
акт в протестираната му част;
- на ответника да се укаже, че е в
негова тежест да докаже изпълнението на законовите изисквания при издаването на
подзаконовия нормативен акт в атакуваната му част, в т.ч., че същият е издаден
от компетентен орган, при спазване на законово регламентираната процедура и
форма, както и при съблюдаване на материалния закон и неговата цел.
Наред с това, доколкото
административната преписка не е комплектована в
цялост, на основание чл.196 във вр. с чл.152 ал.4 във
вр. с ал.2 от АПК на Общински съвет - Каспичан следва
да се укаже да представи по делото документите, подробно описани в диспозитива на настоящото разпореждане.
Водим от горното, съдът
Р А З
П О Р Е Д И :
Конституира като страни в настоящото производство:
ВНОСИТЕЛ НА ПРОТЕСТА: прокурор при Окръжна прокуратура град Шумен;
ОТВЕТНИК: Общински
съвет – Каспичан;
КОНТРОЛИРАЩА СТРАНА:
Окръжна прокуратура - гр.Шумен;
Насрочва АД №29/2020
г. по описа на ШАдмС
за 12.02.2020 г. от 10.00
часа, за която дата да се призоват страните, като на ответната
страна да се изпрати препис от протеста и да се укаже, че в 14-дневен срок от
получаване на преписа може да представи писмен отговор и да посочи
доказателства.
Настоящото оспорване да се съобщи по
реда на чл.181 ал.1 и 2 от АПК, приложим съгласно чл.188 от АПК.
1. Посочване и описание на оспорения подзаконов нормативен акт -–
чл. 15, чл.52 ал.1 т.4 и чл.63 ал.2 от Наредба на Общински
съвет –Каспичан за определяне размера на местните данъци на територията на
Община Каспичан.
2. Номер на делото
- Административно дело №29/2020 г. по описа на Административен съд - гр.Шумен,
насрочено за 12.02.2020 г. от 10.00 часа.
Указва на вносителя на протеста, че е в негова тежест да ангажира доказателства в подкрепа
на изложените в протеста твърдения за незаконосъобразност на атакувания
подзаконов нормативен акт в протестираната му част;
УКАЗВА на ответника,
че е в негова тежест да докаже изпълнението на законовите изисквания при
издаването на подзаконовия нормативен акт в атакуваната му част, в т.ч., че
същият е издаден от компетентен орган, при спазване на законово
регламентираната процедура и форма, както и при съблюдаване на материалния
закон и неговата цел.
УКАЗВА на
Общински съвет – Каспичан в 7-дневен
срок от уведомяването да представи по делото следните документи:
- списък на общият брой общински съветници и списък на присъствалите на заседанието на ОбС – Каспичан за приемане на разпоредбите на чл. 15, чл.52 ал.1 т.4 и чл.63 ал.2 от наредбата, пълният текст на протокола от
заседанието на ОбС – Каспичан за приемане /изменение/
на цитираните разпоредби.
- приложения
към докладната записка, с която е внесено предложението за приемане на оспорваните
разпоредби, в т.ч. проекта за наредба и мотивите за приемането й;
-
доказателства относно факта дали и по какъв начин е бил разгласен проектът на
оспорваната наредба, в т.ч. същият бил ли е публикуван на Интернет страницата
на Общински съвет – Каспичан заедно с мотивите и бил ли е предоставен срок и
какъв, на заинтересованите лица, за предложения и становища по проекта. При
липса на осъществено разгласяване на проекта и непредоставяне на срок за
предложения и становища, съдът да бъде изрично уведомен за този факт;
-
постъпилите предложения, становища и възражения от заинтересованите лица, ведно
с доказателства за провеждано обсъждане от Общински съвет - Каспичан във връзка
със същите, при наличие на такива. При липса на провеждани обсъждания на
направените предложения, становища и възражения, съдът да бъде уведомен изрично
за този факт;
-
протоколите от заседания на комисии на Общински съвет – Каспичан, в рамките на
които са провеждани обсъждания във връзка с приемане на оспорваната наредба,
при наличие на такива. При липса на провеждани заседания в посочения смисъл,
съдът да бъде информиран изрично за този факт;
- в случай, че междувременно протестираните нормативни разпоредби са били отменени или
изменени, или е внесено предложение в този смисъл, да се представят
доказателства, удостоверяващи тези обстоятелства;
Препис от настоящото разпореждане да се изпрати на страните, за
сведение.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: