Решение по дело №90/2019 на Административен съд - Кюстендил

Номер на акта: 180
Дата: 8 юли 2019 г. (в сила от 30 юли 2020 г.)
Съдия: Галина Атанасова Стойчева
Дело: 20197110700090
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 22 февруари 2019 г.

Съдържание на акта Свали акта

                                                 Р   Е   Ш   Е   Н   И   Е  № 180

                                           гр.Кюстендил, 08.07.2019год.

                                             В  ИМЕТО  НА  НАРОДА

Административен съд – Кюстендил, в публичното съдебно заседание на двадесет и пети юни  през две хиляди и деветнадесета година в състав:

                                                   АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪДИЯ: ГАЛИНА  СТОЙЧЕВА

при участието на секретаря И. С., като  разгледа докладваното от съдията  адм. дело № 90 по описа за 2019год., за да се произнесе, взе предвид:

Производството по делото е по реда на §27, ал.2, т.1 от ПЗР към ЗИД на ЗСПЗЗ /ДВ, бр.62/2010г./.

Производството по делото е образувано въз основа на  заповед № РД-30-32/22.02.2019г. на областния управител на област Кюстендил, с която оспорва законосъобразността на Решения №№ 641, 643, 644 и 647 от Протокол № 65/31.01.2019г. на Общински съвет – Рила. Претендира се материална незаконосъобразност на оспорените административни актове с искане  за тяхната  отмяна. Противоречието с материалния закон се обосновава с това, че е налице несъответствие между скиците - проекти на ОСЗ от една страна  и от друга – със скиците  на  ОСЗ и актовете за  общинска собственост  по отношение на местностите, в които се намират  имотите  по оспорените решения, с оглед на което се прави извод, че не е доказано предоставянето на имотите за възстановяване при условията на съществуващи/възстановими стари реални граници. По отношение на решения №№ 641 и 647, като допълнителен довод за незаконосъобразност се сочи отсъствието на актове за общинска собственост за предоставените имоти. Изложените съображения в заповедта се поддържат в с.з. от пълномощника на оспорващия мл. експерт Р..   Претендират се деловодни разноски и юрисконсултско възнаграждение.

Ответникът Общински съвет – Рила, представляван от юк  М. – Й., изразява становище за недопустимост, а евентуално – за  неоснователност на оспорването. Счита се, че оспорените решения са законосъобразни като приети от компетентен орган в надлежна форма и при спазване на административнопроизводствените правила, в съответствие с относимите материалноправни норми и с целта на закона. Прави се искане за  оставяне без разглеждане на оспорването, съотв. за отхвърляне на оспорването. Претендират се деловодни разноски и юрисконсултско възнаграждение.  

Заинтересованата страна М.Г. *** изразява становище за неоснователност на оспорването.

Заинтересованите страни А.С.З. – И. и Й.Г.П.,***,  не изразяват становище по оспорването.

Административният съд, след преценка  на  становищата на страните и на събраните доказателства,  намира за установена следната фактическата обстановка по спора:

С оспореното  решение № 641  от Протокол № 65/31.01.2019г. на Общински съвет – Рила, на основание чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА и на основание §27, ал.2, т.1 от ПЗР на ЗИД на ЗСПЗЗ /ДВ, бр.62/2010г./ и чл.45, ал.2 от ППЗСПЗЗ, органът е предоставил на Общинска служба по земеделие – гр.Кочериново, с офиси град Рила и град Бобошево, част с площ от 0,618 дка от общински недвижим имот № 078034  в землището на гр. Рила в местността „Ланджурица“ с начин на трайно ползване „лозе“, за постановяване на решение за възстановяване правото на собственост на наследниците наГ.Н.Й.съгласно скица-проект за имот с проектен № 078056, начин на трайно ползване „нива“ в местността „Ридо“, по искане изх. № РД-051-26/15.01.2019г.  на  началника на ОСЗ- гр.Кочериново, офиси гр. Рила и  гр. Бобошево.

Административното производство по приемане на оспореното решение е започнало по мотивирано искане № РД-051-26/15.01.2019г.  на началника на ОСЗ-Кочериново с адресат кмета на община Рила и ОбС - Рила. Поискано е на осн. §27, ал.2 от ЗИД на ЗСПЗЗ предоставяне за възстановяване на наследниците наГ.Н.Й.на земи от общинския поземлен фонд, като е посочено, че с решение № 19/14.02.1996г. на ПК - гр. Рила  по преписка № Р0875, на същите е признато правото на възстановяване на собствеността в съществуващи /възстановими/ стари реални граници на земеделски имот – нива от 0,500 дка в землището на гр. Рила, местността „Ридо“; че във връзка със заявление вх. № ВС-16-61/26.10.2018г. на А.С.З. - И. в качеството на наследник на Г. Н. Й., на 02.11.2018г.  е извършено установяване границите на признатия имот по реда на чл.45е, ал.1 от ППЗСПЗЗ, като след нанасяне на заснетите точки в КВС се установява, че признатият  имот е с площ от 0,649 дка  и попада върху имот № 078034 в землището на гр. Рила – придобит от Община Рила на осн. чл.19, ал.1 от ЗСПЗЗ.

 Към искането на ОСЗ са представени цитираното решение № 19/14.02.1996г. на ПК - гр. Рила и скица – проект № Ф00530/11.12.2018г. за имот с проектен  № 078056 в землището на гр. Рила, местността „Ридо“  с площ от 0,618 дка, начин на трайно ползване „нива“. Имота е установен като част от имот № 078034 по КВС – общински поземлен фонд, който е  в местността „Ланджурица“ в землището на гр. Рила, целият с площ 2,018 дка,  НТП – лозе.

По искането на началника на ОСЗ е изготвено  положително становище на работна група при Община Рила от заседание, проведено на 28.01.2019г. Искането е внесено за разглеждане на заседанието  на  ОбС - Рила  на 31.01.2019г.  и  е  прието  оспореното решение № 641 от  Протокол № 65/31.01.2019г. на Общински съвет – Рила с гласовете на 9 общински съветници след поименното гласуване.

С оспореното  решение № 643  от Протокол № 65/31.01.2019г. на Общински съвет – Рила, на основание чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА и на основание §27, ал.2, т.1 от ПЗР на ЗИД на ЗСПЗЗ /ДВ, бр.62/2010г./ и чл.45, ал.2 от ППЗСПЗЗ, органът е предоставил на Общинска служба по земеделие – гр.Кочериново, с офиси град Рила и град Бобошево, част с площ от 2,302 дка от общински недвижим имот № 093001  в землището на гр. Рила в местността „Дриска“ с начин на трайно ползване „ливада“, за постановяване на решение за възстановяване правото на собственост на наследниците наГ.Н.Й.съгласно скица-проект за имот с проектен № 093001, начин на трайно ползване „нива“ в местността „Дюните“, по искане изх. № РД-051-28/15.01.2019г.  на  началника на ОСЗ- гр.Кочериново, офиси гр. Рила и  гр. Бобошево.

Административното производство по приемане на оспореното решение е започнало по мотивирано искане № РД-051-28/15.01.2019г.  на началника на ОСЗ-Кочериново с адресат кмета на община Рила и ОбС - Рила. Поискано е на осн. §27, ал.2 от ЗИД на ЗСПЗЗ предоставяне за възстановяване на наследниците наГ.Н.Й.на земи от общинския поземлен фонд, като е посочено, че с решение № 19/14.02.1996г. на ПК - гр. Рила  по преписка № Р0875, на същите е признато правото на възстановяване на собствеността в съществуващи /възстановими/ стари реални граници на земеделски имот – нива от 2,000 дка в землището на гр. Рила, местността „Дюни“; че във връзка със заявление вх. № ВС-16-61/26.10.2018г. на А.С.З. - И. в качеството на наследник на Г. Н. Й., на 02.11.2018г.  е извършено установяване границите на признатия имот по реда на чл.45е, ал.1 от ППЗСПЗЗ, като след нанасяне на заснетите точки в КВС се установява, че признатият  имот е с площ от 2,386 дка  и попада върху имот № 093001 в землището на гр. Рила – придобит от Община Рила на осн. чл.19, ал.1 от ЗСПЗЗ.

Към искането на ОСЗ са представени цитираното решение № 19/14.02.1996г. на ПК - гр. Рила и скица – проект № Ф00525/11.12.2018г. за имот с проектен  № 093001 в землището на гр. Рила, местността „Дюните“  с площ от 2,302 дка, начин на трайно ползване „нива“. Имота е установен като  имот № 093001 по КВС – общински поземлен фонд, който е  в местността „Дриска“ в землището на гр. Рила, целият с площ 2,302 дка,  НТП – ливада, за който е издаден Акт за частна общинска собственост № 1235/20.07.2017г.

По искането на началника на ОСЗ е изготвено  положително становище на работна група при Община Рила от заседание, проведено на 28.01.2019г. Искането е внесено за разглеждане на заседанието  на  ОбС - Рила  на 31.01.2019г.  и  е  прието  оспореното решение № 643 от  Протокол № 65/31.01.2019г. на Общински съвет – Рила с гласовете на 9 общински съветници след поименното гласуване.

С оспореното  решение № 644  от Протокол № 65/31.01.2019г. на Общински съвет – Рила, на основание чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА и на основание §27, ал.2, т.1 от ПЗР на ЗИД на ЗСПЗЗ /ДВ, бр.62/2010г./ и чл.45, ал.2 от ППЗСПЗЗ, органът е предоставил на Общинска служба по земеделие – гр.Кочериново, с офиси град Рила и град Бобошево, част с площ от 1,008 дка от общински недвижим имот № 170001  в землището на гр. Рила в местността „Драката“ с начин на трайно ползване „нива“, за постановяване на решение за възстановяване правото на собственост на наследниците наГ.Н.Й.съгласно скица-проект за имот с проектен № 170001, начин на трайно ползване „нива“ в местността „Опитна станция“, по искане изх. № РД-051-29/15.01.2019г.  на  началника на ОСЗ- гр.Кочериново, офиси гр. Рила и  гр. Бобошево.

Административното производство по приемане на оспореното решение е започнало по мотивирано искане № РД-051-29/15.01.2019г.  на началника на ОСЗ-Кочериново с адресат кмета на община Рила и ОбС - Рила. Поискано е на осн. §27, ал.2 от ЗИД на ЗСПЗЗ предоставяне за възстановяване на наследниците наГ.Н.Й.на земи от общинския поземлен фонд, като е посочено, че с решение № 19/14.02.1996г. на ПК - гр. Рила  по преписка № Р0875, на същите е признато правото на възстановяване на собствеността  в  съществуващи /възстановими/ стари реални граници на земеделски имот – нива от 0,800 дка в землището на гр. Рила, местността „Опитна станция“; че във връзка със заявление вх. № ВС-16-61/26.10.2018г. на А.С.З. - И. в качеството на наследник на Г. Н. Й., на 02.11.2018г.  е извършено установяване границите на признатия имот по реда на чл.45е, ал.1 от ППЗСПЗЗ, като след нанасяне на заснетите точки в КВС се установява, че признатият  имот е с площ от 1,100 дка  и попада върху имот № 170001 в землището на гр. Рила – придобит от Община Рила на осн. чл.19, ал.1 от ЗСПЗЗ.

Към искането на ОСЗ са представени цитираното решение № 19/14.02.1996г. на ПК - гр. Рила и скица – проект № Ф00524/11.12.2018г. за имот с проектен  № 170001 в землището на гр. Рила, местността „Опитна станция“  с площ от 1,008 дка, начин на трайно ползване „нива“. Имота е установен като  имот № 170001 по КВС – общински поземлен фонд, който е  в местността „Драката“ в землището на гр. Рила, целият с площ 1,008 дка, НТП – нива, за който е издаден Акт за частна общинска собственост № 1616/15.05.2018г.

По искането на началника на ОСЗ е изготвено  положително становище на работна група при Община Рила от заседание, проведено на 28.01.2019г. Искането е внесено за разглеждане на заседанието  на  ОбС - Рила  на 31.01.2019г.  и  е  прието  оспореното решение № 644 от  Протокол № 65/31.01.2019г. на Общински съвет – Рила с гласовете на 9 общински съветници след поименното гласуване.

С оспореното  решение № 647  от Протокол № 65/31.01.2019г. на Общински съвет – Рила, на основание чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА и на основание §27, ал.2, т.1 от ПЗР на ЗИД на ЗСПЗЗ /ДВ, бр.62/2010г./ и чл.45, ал.2 от ППЗСПЗЗ, органът е предоставил на Общинска служба по земеделие – гр.Кочериново, с офиси град Рила и град Бобошево, част с площ от 0,338 дка от общински недвижим имот № 043037, образуван от имот №043015,   в землището на с. Смочево, община Рила в местността „Кощеливци“ с начин на трайно ползване „полска култура“, за постановяване на решение за възстановяване правото на собственост на наследниците на Д. Д. Н. съгласно скица-проект за имот с проектен № 043041, начин на трайно ползване „нива“ в местността „Палакария“, по искане изх. № РД-051-41/24.01.2019г.  на  началника на ОСЗ- гр.Кочериново, офиси гр. Рила и  гр. Бобошево.

Административното производство по приемане на оспореното решение е започнало по мотивирано искане № РД-051-41/15.01.2019г.  на началника на ОСЗ-Кочериново с адресат кмета на община Рила и ОбС - Рила. Поискано е на осн. §27, ал.2 от ЗИД на ЗСПЗЗ предоставяне за възстановяване на наследниците на Д. Д. Н. на земи от общинския поземлен фонд, като е посочено, че с решение № 11/09.07.1992г. на ПК - гр. Рила  по преписка № С109, на същите е признато правото на възстановяване на собствеността  в  съществуващи /възстановими/ стари реални граници на земеделски имот – нива от 0,200 дка в землището на с. Смочево, община Рила, местността „Палакария“; че във връзка със заявление вх. № ВС-16-66/02.11.2018г. на В.Д.П. в качеството на наследник на Д. Д. Н., на 23.11.2018г.  е извършено установяване границите на признатия имот по реда на чл.45е, ал.1 от ППЗСПЗЗ, като след нанасяне на заснетите точки в КВС се установява, че признатият  имот е с площ от 0,338 дка  и попада върху имот № 043037 в землището на  с. Смочево, община  Рила – придобит от Община Рила на осн. чл.19, ал.1 от ЗСПЗЗ.

Към искането на ОСЗ са представени цитираното решение № 11/09.07.1992г. на ПК - гр. Рила и скица – проект № Ф02249/08.01.2019г. за имот с проектен  № 043041 в землището на с. Смочево, община  Рила, местността  „Палакария“  с площ от 0,338 дка, начин на трайно ползване „нива“. Имота е установен като част от  имот № 043037 по КВС – общински поземлен фонд, който е  в местността „Кощеливци“ в землището на с. Смочево, община  Рила, целият с площ  2,852 дка, НТП – полска култура.  

По искането на началника на ОСЗ е изготвено  положително становище на работна група при Община Рила от заседание, проведено на 28.01.2019г. Искането е внесено за разглеждане на заседанието  на  ОбС - Рила  на 31.01.2019г.  и  е  прието  оспореното решение № 647 от  Протокол № 65/31.01.2019г. на Общински съвет – Рила с гласовете на 9 общински съветници след поименното гласуване.

 Копие от протокола  от заседанието на ОбС е изпратено на областния управител с писмо изх. № РД-02-11000003/06.02.2019г. и е получено на 08.02.2019г.  с рег. № 61-00-18 от посочената дата.  Следва издаване на заповед № РД-30-32/22.02.2019г. на областния управител за  оспорване на приетите решения на общинския съвет, във връзка с която е образувано настоящото дело. 

От приетото заключение вх. № 3176/07.06.2019г. на вещо лице инж.Д.Х., се установява, че границите на имотите по оспорените  решения са определени на място чрез заснемане по реда на Наредба №45/05.11.2004г. за поддържане на КВС; че след нанасяне на заснетите точки в КВС е установено, че показаните имоти попадат върху имоти, предадени за стопанисване и управление на община Рила по реда на чл.19, ал.1 от ЗСПЗЗ, а за два от имотите са  съставени АОС. Вещото лице сочи, че при подаване на заявления за възстановяване на земеделски земи собствениците записват имената на местностите, съобразно притежаваните документи за собственост или съгласно молби-декларация за членство в ТКЗС или съгласно емлячните регистри или така, както са им известни, като така заявените местности се възприемат при издаване на възстановителните решения от ПК. При одобряването на КВС, за имотите с признато право на собственост, ПК генерализират наименованията на местностите в определен масив. При изготвянето на скиците – проекти по чл.45ж от ППЗСПЗЗ съгласно § 27, ал.2 от ПЗР на ЗИДЗСПЗЗ се записва названието на местностите съгласно решенията за възстановяване на ОСЗ, което е заимствано от заявленията на правоимащите,  като  при издаване на скици за поземлените имоти от ОСЗ и наличие на одобрена КВС, в същата следва да бъдат записани данни за имота вкл. наименование на местността съгласно КВС.

За процесните имоти, вещото лице констатира, че имотите по възстановителните решение на ПК и имотите, определени с оспорените решения на Общинския съвет са идентични, независимо от различните наименования на местностите, което се установява при проверка на координатите на заснетите имоти в изготвените скици – проекти. Налице са данни и по отношение на  начина на трайно ползване на имотите, като е коментирана и причината за промяната на НТП вследствие на продължителното им нестопанисване.  

Заключението на вещото лице съдът намира за обективно и достоверно, тъй като съответства на писмените доказателства по делото.

Във връзка със собствеността и идентификацията на процесните имоти, от ОСЗ – Кочериново са изпратени преписките по заявленията на правоимащите наследници, както и протоколите  за заснемане, съотв. от  02.11.2018г. и 23.11.2018г., съставени от фирма – изпълнител  по реда на Наредба № 49/05.11.2004г., във връзка с исканията на заинтересованите страни. Същите са описани като част от адм. преписка и са проверени от вещото лице. 

Горната фактическа обстановка се установява и доказва от посочените по-горе  доказателствени средства.

С оглед установените обстоятелства, съдът счита оспорването за допустимо. Релевираните от ответника доводи в обратния смисъл са неоснователни. Процесните  решения на Общински съвет – Рила,  са актове по чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА, с които се  извършва разпореждане с общинско имущество. Този правен характер на решенията ги определя като индивидуални административни актове по см. на чл.21, ал.1 от АПК. Нормата на чл.45, ал.4 от ЗМСМА дава правомощие на Областния управител да упражнява контрол за законосъобразност на актовете на ОбС, като ги връща за ново разглеждане или ги оспорва пред съответния административен съд, в каквато насока са указанията в ТР №5/10.12.2008г. на ВАС по т.д.№20/2007г., разширяващи компетентността на органа спрямо всички актове на ОбС. С оглед на изложеното, оспорването е предприето от легитимиран от закона правен субект спрямо годни за оспорване актове.  Оспорването е извършено в срока по чл.45, ал.4  от ЗМСМА.  

Разгледано по същество, оспорването е неоснователно. Съображенията за това са следните:

            В резултат на служебната проверка по чл.168, ал.1 от АПК съдът констатира, че оспорените решения са издадени от компетентен орган. Решенията за предоставяне на земи по §27, ал.2, т.1 от ПЗР към ЗИД на ЗСПЗЗ се взимат от ОбС по отношение на имоти от общинския поземлен фонд. В правомощията на ОбС по см. на чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА е да взима решения за разпореждане с общинско имущество. Земеделските земи по решенията на ОбС представляват имоти –  общинска собственост по чл.19, ал.1 от ЗСПЗЗ, а за два от имотите са издадени  АОС по чл.5 от ЗОС. Страните не спорят относно компетентността на органа.

            Решенията са взети в предписаната от закона писмена форма. Обективирани са в протокол от заседание на ОбС и съдържат реквизитите по чл.59, ал.2 от АПК, вкл. относимите фактическо и правно основания.

            При взимане на решенията е спазена процедурата по чл.45ж, ал.1 и 2 от ППЗСПЗЗ за образуване на преписките по мотивирано искане от ОСЗ до кмета на общината с приложени възстановителни решения за имотите и скици – проекти, издадени от ОСЗ. Спазени са и общите процесуални правила в ЗМСМА по препращането от чл.8, ал.11 от ЗОС.  Заседанието на ОбС  е законно - има необходимият кворум по чл.27, ал.2 от ЗМСМА, а решенията са взети с мнозинство повече от половината от общия брой съветници, които са гласували поименно. Спазени са правилата за мнозинство и начин на гласуване по чл.27, ал.4 и ал.5 от ЗМСМА.       

Оспорените решения са материалноправно законосъобразни. Съгласно §27, ал.2 от ПЗР на ЗИДЗСПЗЗ, общинските съвети предоставят земи от общинския поземлен фонд, включително пасища и мери по чл.19,  при наличие на едно от следните условия: 1. установяване на границите на земеделските имоти, за които е издадено решение на общинската служба по земеделие за признаване на правото на възстановяване на собствеността в съществуващи или възстановими стари реални граници; 2. изпълнение на съдебни решения за признато право на собственост; 3. обезщетяване на собствениците, чиято собственост не може да бъде възстановена.  

Следователно, фактическият състав за предоставяне на земите по §27, ал.2, т.1 от ПРЗ към ЗИД на ЗСПЗЗ съдържа три кумулативни елемента: земи от общинския поземлен фонд; решения на ОСЗ по признаване правото на възстановяване на собствеността в съществуващи или възстановими стари реални граници и установяване на границите на земеделските имоти. Анализът на доказателствата по делото сочи на наличие на посочените материалноправни предпоставки за постановяване на оспорените решения на ОбС.

            Посочените в исканията на началника на ОСЗ земеделски имоти са такива по чл.19, ал.1 от ЗСПЗЗ, независимо, че за два от тях не са съставени актове за общинска собственост. Обратно на поддържаните от оспорващия възражения, съдът счита, че отсъствието на АОС не се отразява върху правата на собственост на общината. Горният извод съдът мотивира с оглед характера на АОС. Същите са официални документи, удостоверяващи възникнало право на собственост на общината върху земеделските имоти, т.е. АОС нямат правопораждащо действие. От писмените доказателства по преписката и конкретно от данните в скиците за процесните имоти, издадени от ОСЗ,  съдът счита за безспорно доказано, че имотите са част от общинския поземлен фонд.

            Между страните няма спор относно наличието на възстановителни решения. Същите са приложени към мотивираните искания на ОСЗ до кмета на общината по отношение на процесните имоти. С решенията, надлежно описани по-горе, на наследниците наГ.Н.Й.и на Д. Дамянов Николов, е признато правото на възстановяване на собствеността в съществуващи /възстановими/ стари реални граници на  посочените  там земеделски имоти. Решенията са влезли в законна сила и представляват стабилни  индивидуални административни актове.

            Границите на имотите са установени при  проведени процедури  по реда на Наредба №45/05.11.2004г. за поддържане на КВС, каквито са данните в исканията на началника на ОСЗ и констатациите на вещото лице. В последните се сочи, че са  нанесени координати на заснетите гранични точки на имотите, въз основа на които са изготвени скиците – проекти.  Горното се установява и от приетите като доказателства по делото Протоколи за заснемане от 02.11.2018г. и от 23.11.2018г. Следователно, установяването на границите е в съответствие с чл.45е, ал.1 от ПЗСПЗЗ.

            Страните обаче спорят относно това  дали е налице идентичност в местностите, в които са предоставени имотите с местностите по възстановителните решения на ПК /ОСЗ/. Безспорно е, че местоположението /землището и местността/, ведно с площта, са важни елементи като част от идентификацията на имотите, правото върху които се признава или възстановява в съществуващи или възстановими на терена стари реални граници.    В  разглежданата процедура по §27, ал.2, т.1 от ПЗР към ЗИД на ЗСПЗЗ, Общинският съвет действа в условията на обвързана компетентност. Следва, че  при наличие на елементите от посочения по-горе фактически състав на правната норма, установени с документите към искането на ОСЗ, следва да постанови решение за предоставяне на имотите на ОСЗ, в качеството й на единствен решаващ орган по възстановяването на собствеността върху земеделските земи. В правомощията на Общинския съвет липсва възможност да преценява други обстоятелства освен посочените в закона.

В конкретния казус Общински съвет – Рила, съобразявайки приложените доказателства за наличие на визираните предпоставки по §27, ал.2, т.1 от ПЗР на  ЗИДЗСПЗЗ,   на осн. чл.45ж, ал.2 от ППЗСПЗЗ  е  приел  законосъобразни  решения  за  предоставяне на процесните  имоти на наследниците наГ.Н.Й.и на  Д. Д. Н.,  въз основа на които ОСЗ да завърши процедурата по чл.45ж, ал.3 от ППЗСПЗЗ.

Релевираното възражение за нарушение на материалния закон поради това,  че е налице несъответствие между приложените скици - проекти  и скиците, издадени от  ОСЗ по отношение на местностите, в които се намират имотите, съдът намира за неоснователно. Безспорно се установява от събраните писмени доказателствени средства, както и от заключението на вещото лице, че имотите са едни и същи, независимо от посочените различни наименования на местностите. Това се дължи на факта, че при одобряване на КВС за  гр. Рила, съотв. за с. Смочево, община Рила,  ОЗС е възприела произволно обобщаващо наименование на местностите, в които се намират процесните  имоти.  Идентичността е доказана чрез сравнение на координатите на имотите, както и че същите са възстановени в стари реални граници.  Важното в случая е, че съгласно заснемането на имотите по реда на Наредба №45/05.11.2004г.,  същите са  идентични с имотите в скиците – проекти на ОСЗ.  Следователно, предоставените от ОбС имоти са в стари реални граници, установени посредством предвидения в закона правен способ.

            Оспорването на областният управител ще се отхвърли като неоснователно.

На основание чл.143, ал.4 от АПК, Областна администрация на Област Кюстендил дължи заплащане на деловодни разноски на Общински съвет – Рила в размер на 505,87 лв., от които юрисконсултско възнаграждение 100 лв., определено по чл.24 от Наредба за заплащането на правната помощ  и  405,87лв. - възнаграждение за вещо лице.

Водим от изложеното  и на осн. чл.172, ал.2 от АПК, съдът

                                                                    Р Е Ш И:

ОТХВЪРЛЯ оспорването със заповед № РД-30-32/22.02.2019г. на областния управител на област Кюстендил,  на Решения №№ 641, 643, 644 и 647 от Протокол № 65/31.01.2019г. на Общински съвет – Рила.  

ОСЪЖДА Областна администрация на област Кюстендил да заплати на  Общински съвет – Рила, пл.“Възраждане“ №1,  деловодни разноски в размер на 505,87 лв., от които юрисконсултско възнаграждение 100 лв. и  405,87лв. - възнаграждение за вещо лице.

            Решението е постановено при участието на заинтересованите страни А.С.З. – И., Й.Г.П. и М.Г. ***.

            Решението подлежи на  обжалване пред ВАС в 14-дневен срок получаване на съобщенията за изготвянето му.

            Решението да се съобщи на страните чрез изпращане на преписи от същото.

 

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: