№ ……..…/19.03.2021 г., град
Добрич
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД - ДОБРИЧ, в закрито заседание на деветнадесети март, две хиляди двадесет и
първа година, І състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: КРАСИМИРА ИВАНОВА
като
разгледа адм.
дело № 113/ 2021 г. по описа на съда, взе
предвид следното:
Делото
е във връзка с постъпилата по административно дело № 607 по описа на
Административен съд - Добрич за 2020 г. Молба от жалбоподателя с искане на „Агроимпулс 2000“ ООД, ЕИК *********, седалище и адрес на
управление: гр. Тервел, ул. „Ген. Столетов“ № 20,
представлявано от Екатерина Димитрова Николова, да се спре производството по изпълнително
дело № 20207370401096 по описа на ЧСИ Лучия Тасева, с рег. № 737, с район на
действие – Окръжен съд – Добрич до установяване от съда на вземане на „Агроимпулс 2000“ ООД за недължимо платени суми за данъци и
такса битови отпадъци за периода 2014 г. – 2017 г. с влязло в сила решение по
образуваното по жалба вх. № 3075/ 02.12.2020 г. адм.
дело № 607/ 2020 г. по описа на Административен съд – Добрич.
С
Определение № 358/ 10.12.2020 г. адм. дело № 607/
2020 г. АдмС – Добрич е счел, че искането е подсъдно
на ОС – Добрич и му го е изпратил за произнасяне.
ОС
– Добрич е повдигнал спор за подсъдност, като с Определение № 6/ 12.03.2021 г.
по дело 1А по описа за 2021 г. петчленен състав на Върховния касационен съд и
Върховния административен съд е счел, че компетентен да се произнесе е
Административен съд – Добрич, с оглед на което е изпратил молбата за
произнасяне, като по нея е образувано настоящото производство.
Доколкото
определението е задължително в частта, която определя компетентния съд,
искането следва да бъде разгледано от АдмС - Добрич.
За
да прецени процедирането в случая, съдът съобрази следното:
По
силата на чл. 4, ал. 1 от ЗМДТ установяването, обезпечаването и събирането на
местните данъци се извършват от служители на общинската администрация по реда
на ДОПК.
В
случая приложимата норма е тази на чл. 153 ДОПК. Обжалването на ревизионния акт
по административен ред, съгласно разпоредбата на чл. 153, ал. 1 ДОПК, не спира
неговото изпълнение. Налице е предварително изпълнение, допуснато по силата на
ДОПК. Разпоредбата е приложима, по аргумент от противното на чл. 107, ал. 4 ДОПК.
Тя се намира в глава 18 ДОПК "Обжалване на ревизионния акт по
административен ред". По силата на разпоредбата на чл. 153, ал. 2 ДОПК
изпълнението на АУЗ може да се спре по искане на жалбоподателя от компетентния по-горестоящ административен орган. В своята съвкупност
това означава, че искането за спиране на изпълнението на АУЗ № 1831А – 1/
07.08.2019 г. във връзка с жалбата на „Агроимпулс
2000“ ООД срещу отказа на Кмета на Община Тервел за възстановяване на недължимо
платени за периода 2014 - 2017 г. от дружеството публични задължения, които да
бъдат прихванати от задължението по този АУЗ, по който е образувано
изпълнителното дело, трябва да се разгледа от по-горестоящия
административен орган. По силата на чл. 4, ал. 5 ЗМДТ компетентен е Кметът на Община
Тервел.
С
оглед на изложеното и на основание чл. 130, ал. 4 АПК, Административен съд -
Добрич, І - ви състав,
ОПРЕДЕЛИ:
ПРЕКРАТЯВА
производството по административно дело № 113/ 21 г.
ИЗПРАЩА
Молба от 10.12.2020 г., съдържаща искане за спиране на изпълнително дело №
20207370401096 по описа на ЧСИ Лучия Тасева, с рег. № 737, с район на действие
– Окръжен съд – Добрич, до установяване от съда на вземане на „Агроимпулс 2000“ ООД за недължимо платени суми за данъци и
такса битови отпадъци за периода 2014 - 2017 г. с влязло в сила решение по
образуваното по жалба вх. № 3075/ 02.12.2020 г. адм.
дело № 607/ 2020 г. по описа на Административен съд – Добрич, на Кмета на Община
Тервел, по компетентност.
Преписи
от Определението да се изпратят на страните. Определението подлежи на обжалване
с частна жалба пред ВАС в 7 - дневен срок от съобщаването му на страните.
СЪДИЯ: