Решение по дело №335/2020 на Районен съд - Перник

Номер на акта: 232
Дата: 3 юли 2020 г. (в сила от 29 октомври 2020 г.)
Съдия: Валери Митков Ненков
Дело: 20201720200335
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 24 февруари 2020 г.

Съдържание на акта

                    Р Е Ш Е Н И Е

                     В   И М Е Т О  Н А  Н А Р О Д А

                                            26.Юни.2020година

 

Номер  232                                                                                                гр. Перник

Пернишки  районен съд                                                                  01- Н. състав

На  26.05.                                                                                        година  2020г.

В  открито  съдебно заседание в следния състав:

                                                                                    ПРЕДСЕДАТЕЛ :  Валери   Ненков

                                                                                                       ЧЛЕНОВЕ :

                                                                                                       СЪДЕБНИ ЗАСЕДАТЕЛИ :

Секретар:  Биляна Миткова

ПРОКУРОР    

                Като разгледа докладваното от Председателя  АНД№ 00335/20год.  по  описа  на съда за 2020година, за да се произнесе  взе предвид следното:

       Производството е по чл.59 и сл. от  ЗАНН.

                    Образувано е по жалба на  Н.В.Р.-ЕГН ********** ***/ против  Наказателно постановление № 34-0000008/27.І.20120год. на  Началник ОО”АА”-гр.Перник с което  на   жалбоподателя   е  наложено  наказание:“Глоба” в размер на 2000лева на    основание   чл.93 ал.1 т.1 от ЗАвт.П   за   нарушение по чл.89 т.1 от „Наредба № 33/03.ХІ.1999г.  на  МТ, затова че на  20.І.2020год. около 12,00ч. на АМ „Струма“ 15-ти километър,преди Трети тунел в посока от гр.Перник, Н.В.Р.,извършва обществен превоз на товари с ППС   в състав Влекач  “Скания“А 4Х2  от  Категория  N 3   рег. № ** ** ****собственост на Фирма „АГРО КОМЕРС 88“ЕООД и Полуремарке КИМК СГ 03 рег.№ СТ 23 78ЕН, собственост на  Фирма „ЛЕС АГРО ИНВЕСТ“ЕООД  по  маршрут гр.ТРЪН-гр.ПЛОВДИВ, видно от ПЪТЕН ЛИСТ № 438513 от 20.01.2020г   и  ТОВАРИТЕЛНИЦА Серия М №728203 от 20.012020г. При извършената проверка бе установено следното нарушение: 1.Водачът Н.В.Р. извършва превоз,като в момента на проверката НЕ представя издадено Удостоверение за обществен превоз на товари на територията на Р България   или   Копие от Лиценз на Общността. След направена справка в Национална система на ИА-АА-София се установи,че превозвачът НЕ притежава Лиценз за обществен превоз на товари.

       В Жалбата  са   изтъкнати съображения   за  незаконосъобразност на Наказателното постановление, поради което се моли  същото  да  бъде отменено,което се подкрепя в с.з от представителя адв.Я. Сотирова-ПАК.

       Въззиваемата страна  в придружителното  си писмо изразява  становище да се потвърди наказателното постановление,като правилно и законосъобразно.  

       Пернишки  районен съд, като съобрази доказателствата събрани по делото, както и предвид  становищата  на страните по реда на чл.14 и 18 от НПК, намира за установено  следното.

       Жалбата   е подадена в срок по чл.59 ал. 2 от ЗАНН, от  надлежно процесуално  легитимирано лице с правен интерес, като по същество същата  е      НЕоснователна.

       С Акт  Серия А-2018   № 264572/20.І.2020год. съставен  от  Л.А.П.  е  посочено, че   Н.В.Р.-ЕГН ********** на  20.І.2020год. около 12,00ч. на АМ „Струма“ 15-ти километър,преди Трети тунел в посока от гр.Перник, Н.В.Р.,извършва обществен превоз на товари с ППС   в състав Влекач  “Скания“А 4Х2  от  Категория  N 3   рег. № ** ** ****собственост на Фирма „АГРО КОМЕРС 88“ЕООД и Полуремарке КИМК СГ 03 рег.№ СТ 23 78ЕН, собственост на  Фирма „ЛЕС АГРО ИНВЕСТ“ЕООД  по  маршрут гр.ТРЪН-гр.ПЛОВДИВ, видно от ПЪТЕН ЛИСТ № 438513 от 20.01.2020г   и  ТОВАРИТЕЛНИЦА Серия М №728203 от 20.012020г. При извършената проверка бе установено следното нарушение: 1.Водачът Н.В.Р. извършва превоз, като в момента на проверката НЕ представя издадено Удостоверение за обществен превоз на товари на територията на Р България   или   Копие от Лиценз на Общността. След направена справка в Национална система на ИА-АА-София се установи,че превозвачът НЕ притежава Лиценз за обществен превоз на товари- нарушение на чл.89 т.1 от „Наредба № 33/03.ХІ.1999г.  на  МТ /чл. 89. По време на работа водачът представя при поискване от контролните органи документите по чл.100, ал. 1, т. 13 от Закона за движението по пътищата и следните документи:  1. удостоверение на ППС за обществен превоз на товари на територията на Република България за всяко от превозните средства, с които се извършва превозът (при превози с лиценз на Общността се изисква заверено копие от лиценза);       2. попълнен пътен лист по образец (приложение № 11), с изключение на случаите при придвижване на превозно средство без товар на територията на Република България до товарен пункт, като част от международен превоз; 3. товарителница (приложение № 15);     4. карта за квалификация на водача, издадена по реда на наредбата по чл. 7б, ал. 5 от Закона за автомобилните превози;   5. свидетелство за водач, извършващ превоз на опасни товари – когато се извършва превоз на опасни товари;  6. удостоверение за психологическа годност.”/

 

                    Въз основа  на горепосоченият Акт е издадено Наказателно постановление № 34-0000008/27.І.20120год. на  Началник ОО”АА”-гр.Перник с което  на   жалбоподателя   е  наложено  наказание:  “Глоба” в размер на 2000лева на    основание   чл.93 ал.1 т.1 от ЗАвт.П/чл.93.Водач на моторно превозно средство, който извършва обществен превоз или превоз за собствена сметка на пътници и товари без редовно издадени лиценз, разрешение, документ за регистрация или други документи, които се изискват от регламент на европейските институции, от този закон и от подзаконовите нормативни актове по прилагането му, се наказва със:  1. глоба 2000 лв. - при първо нарушение;   2. глоба 4000 лв. - при повторно нарушение;3. глоба 6000 лв. - при системни нарушения.  (2) Водач на моторно превозно средство, който извършва обществен превоз или превоз за собствена сметка на пътници и товари и не представи в момента на проверката издадения лиценз, заверено копие на лиценз на Общността, разрешението, документа за регистрация или други документи, които се изискват от регламент на европейските институции, от този закон или от подзаконовите нормативни актове по прилагането му, се наказва с глоба 500лв   (4) Водач, който откаже да му бъде извършена проверка от контролните органи, се наказва с глоба 2000 лв.  (5) Водач, който извърши случаен превоз на деца и/или ученици извън периода на светлата част на денонощието, се наказва със:1. глоба от 1000 лв. - при първо нарушение;2. глоба от 3000 лв. - при повторно нарушение.(6) Водач, който приеме и/или превози багаж, който не принадлежи на пътник, пътуващ в автобуса, се наказва с глоба 1000 лв.   (7) Водач на моторно превозно средство, който извършва обществен превоз или превоз за собствена сметка на пътници или на товари с превозно средство, на което не е извършен предпътен технически преглед, се наказва с глоба 500лв.(8) Водач на моторно превозно средство, който извършва обществен превоз или превоз за собствена сметка на пътници или на товари, без да е преминал предпътен медицински преглед, се наказва с глоба в размер 500 лв.(9) (Нова - ДВ, бр. 99 от 2012 г.) При повторно нарушение по ал. 7 и 8 наказанието е глоба в размер 1000 лв.“/  за   нарушение по чл.89 т.1 от „Наредба № 33/03.ХІ.1999г.  на  МТ.

        Свидетелите по акта- Л.А.П.  и К.Г.В. в съдебно заседание, потвърждават направените   констатации   в  акта,като допълнително е допуснат по искане на защитата св.Р.И.Б.. 

        Приложени са: Акт  Серия А-2018   № 264572/20.І.2020год., Заповед-л.4,Пътен Лист № 438513 от дата 20.01.2020г. на  „АГРО КОМЕРС 88“ЕООД  с посочен маршрут гр.Трън-гр.Пловдив издаден от Росен Богданов-л.6, Товарителница Серия М № 728203 от 20.01.2020г.  касаещ “Скания“ рег. № ** ** ****с посочен ПРЕВОЗВАЧ „АГРО КОМЕРС 88“ЕООД  и  ПОСОЧЕН товар „Картофи“   и  изпращач „Кентов“ЕООД и получател Борса гр.Първенец-л.7  и натоварване на 19.І.2020г. и   разтоварване на 20.І.2020г. - подпечатана и подписана, Разпечатка от база на ОО”АА”-гр.Перник за лицензирани превозвачи-л.10 от 20.І.2020г. с негативен резултат относно Влекач  “Скания“А 4Х2 от Категория  N 3   рег. № СА 56 03ХА,както и представени от защитата Трудов Договор-л.32 и Регистрационна карта.

        При постановяване на решението си състава се   запозна с всички,  приложени по административно наказателната преписка, писмени документи, които прие  като  доказателства  по  делото.      

        При така  установената фактическа  обстановка, съдът направи следните правни изводи:

        Производството, предмет на настоящето разглеждане е от административно наказателен   характер при което е необходимо да се установи налице ли е деяние, същото представлява ли административно нарушение  по смисъла на  чл.6 от ЗАНН, ако да-извършено ли е от посоченото в акта лице и извършено ли е виновно-предпоставките са абсолютни, като тежестта на доказване лежи върху административно наказващия орган.

        Съставянето на актове за извършеното административно нарушение е основополагащ елемент  от  всяко административно  производство.  Това е дейност от процесуално естество от чието добросъвестно и законосъобразно осъществяване зависи  в голяма степен ефективността на последващата юрисдикционна-наказателна дейност на административно наказващия орган. Чрез съставения акт се сезира оторизирания административно наказателен орган, със съответния административно наказателен спор и се иска  от него да се произнесе по същия, като се  внася твърдение,  че е налице виновно  извършено административно нарушение от определен вид.

       Абсолютно задължително е и в акта за установяване на административно нарушение и в наказателното постановление административното нарушение,  което е вменено  във вина на нарушителя и за което той е санкциониран да бъде описано точно,  прецизно  и разбираемо, както  и  да съдържа всички обективни и субективни признаци на посочената,  като нарушена норма от  съответния нормативен акт.

       Също така следва да съществува правно единство между описаното, като нарушение текстово и цифрово в акта и в наказателното постановление.

        Не на последно място съставеният акт за установяване на административно нарушение, следва да съдържа всички реквизити, посочени в  чл.42 от ЗАНН   /”чл.42.Актът за установяване на административното нарушение трябва да съдържа:1. собственото, бащиното и фамилното име на съставителя и длъжността му;2. датата на съставяне на акта;3. датата и мястото на извършване на нарушението;4. описание на нарушението и обстоятелствата, при които е било извършено;  5. законните разпоредби, които са нарушени;6. собственото, бащиното и фамилното име и възрастта на нарушителя, точния му адрес и местоработата, единен граждански номер;7. имената и точните адреси на свидетелите, единен граждански номер;8. обясненията или възраженията на нарушителя, ако е направил такива;9. (доп. - ДВ, бр. 59 от 1992 г.) имената и точните адреси на лицата, които са претърпели имуществени вреди от нарушението, единен граждански номер;10. опис на писмените материали и на иззетите вещи, ако има такива, и кому са поверени за пазене.”/.

        Издаденото въз основа на него наказателно постановление е необходимо  да съдържа реквизитите, посочени в  чл.57 от ЗАНН /”чл.57.(1)Наказателното постановление трябва да съдържа:1. собственото, бащиното и фамилното име и длъжността на лицето, което го е издало;2. датата на издаването и номерата на постановлението;3. датата на акта, въз основа на който се издава, и името, длъжността и местослуженето на актосъставителя;4. собственото, бащиното и фамилното име на нарушителя и точния му адрес, единен граждански номер;5. описание на нарушението, датата и мястото, където е извършено, обстоятелствата, при които е извършено, както и на доказателствата, които го потвърждават; 6.законните разпоредби, които са били нарушени виновно;7. вида и размера на наказанието;8. вещите, които се отнемат в полза на държавата;9. размера на обезщетението и на кого следва да се заплати;10. дали наказателното постановление подлежи на обжалване, в какъв срок и пред кой съд”/   и да бъде издадено от компетентен орган/Заповед № РД 08-249/15.V.15г./.

         В съответствие с разпоредбата на чл.43 ал.1 от ЗАНН процесния акт е подписан от актосъставителя както и от  свидетеля по акта. Предявен е на нарушителя  за  запознаване с неговото съдържание.

         В графата му, предоставяща  му  възможност  да даде обяснения по нарушението и да изложи възражения  не   се  констатираха конкретни  такива.

         При спазване на разпоредбата на чл.43 ал.5 от ЗАНН  на нарушителя е   връчен   препис от акта  срещу   разписка.

         Последващата втора възможност за излагане евентуални възражения, законодателя е предоставил на евентуалния нарушител в разпоредбата на чл.44 от ЗАНН     /чл.44.(1)Освен възраженията при съставяне на акта в тридневен срок от подписването му нарушителят може да направи и писмени възражения по него. (2) Когато във възраженията си нарушителят посочи писмени или веществени доказателства, те трябва да бъдат събрани служебно, доколкото това е възможно./    от    която   жалбоподателя  НЕ се е  се  е   възползувал.

        Актът за установяване на административно нарушение съдържа всички реквизити,  визирани в разпоредбата на чл.42 от ЗАНН. Подписан е от  съставителя и от свидетеля. Предявен е на нарушителя.          

     Задължително, комулативно условие е спазването на процесуалните правила по чл.42 от ЗАНН  /още  повече  ако евентуални нарушения в акта не могат да се преодолеят по реда  на  чл.53 ал.2 от ЗАНН/, както и правилата по чл.57 ал.1 ЗАНН.

     Съдът, извършвайки служебна проверка на съставения акт за установяване на административно нарушение и издаденото въз основа на него наказателно постановление  направи следните правни изводи:   

                  Съгласно ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ от  “ЗАКОН за автомобилните превози”  § 1. По смисъла на този закон:1. "Обществен превоз" е превоз, който се извършва с моторно превозно средство срещу заплащане.  2. "Превоз на товари" е дейност на физическо или юридическо лице, регистрирано като търговец, извършващо превоз на стоки срещу заплащане със собствени или собствени и наети превозни средства, включително и на лизинг, независимо дали са натоварени или не.  3. "Превоз на пътници" е дейност на физическо или юридическо лице, регистрирано като търговец, за превоз на пътници срещу заплащане, която се осъществява със специално конструирани и оборудвани моторни превозни средства независимо дали са натоварени или не. 4."Превоз за собствена сметка" е:     а) превоз на товари без заплащане, предназначен единствено за собствена дейност или произтичащ от собствена дейност, извършван със собствени или наети без водач пътни превозни средства, управлявани от водачи, назначени по трудов договор с лицето, за чиято сметка се извършва превозът, когато този превоз не е основна дейност за него и превозът е предназначен да се доставят товари на лицето, за чиято сметка се извършва превозът, да се експедират негови товари, товарите да се превозят в рамките на предприятието му или за негови собствени нужди извън предприятието, а товарите принадлежат на лицето, за чиято сметка се извършва превозът, или са били продадени, закупени, дадени под наем или наети, произведени, добити, преработени или поправени от него, или     б) превоз на пътници без заплащане с нетърговска или нестопанска цел, предназначен единствено за собствена дейност или произтичащ от собствена дейност, извършван със собствени или наети без водач пътни превозни средства, управлявани от водачи, назначени по трудов договор с лицето, за чиято сметка се извършва превозът, когато този превоз не е основна дейност за него.5. "Превозвач" е всяко физическо или юридическо лице, регистрирано като търговец, което извършва обществен превоз на пътници и товари с помощта на превозни средства, предназначени за тази цел. 30. "Товарителница" е товарителен запис по смисъла на чл. 371 от Търговския закон.

     

 

 

 

                 Видно от  „Наредба № 33/03.ХІ.1999г.  на  МТ  изискуемите ДОКУМЕНТИ ЗА ИЗВЪРШВАНЕ НА ОБЩЕСТВЕН ПРЕВОЗ НА ТОВАРИ/чл.89.По време на работа водачът представя при поискване от контролните органи документите по чл. 100, ал. 1, т. 13 от Закона за движението по пътищата и следните документи:  1. удостоверение на моторно превозно средство за обществен превоз на товари на територията на Република България за всяко от превозните средства, с които се извършва превозът (при превози с лиценз на Общността се изисква заверено копие от лиценза);  2. попълнен ПЪТЕН ЛИСТ по образец (приложение № 11), с изключение на случаите при придвижване на превозно средство без товар на територията на Република България до товарен пункт, като част от международен превоз;  3. ТОВАРИТЕЛНИЦА (приложение № 15);  4. карта за квалификация на водача, издадена по реда на наредбата по чл. 7б, ал. 5 от Закона за автомобилните превози;  5. свидетелство за водач, извършващ превоз на опасни товари – когато се извършва превоз на опасни товари;  6. удостоверение за психологическа годност./

        В конкретния случай съобразно посочена фактическа обстановка/………на  20.І.2020год. около 12,00ч. на АМ „Струма“ 15-ти километър,преди Трети тунел в посока от гр.Перник, Н.В.Р.,извършва обществен превоз на товари с ППС   в състав Влекач  “Скания“А 4Х2  от  Категория  N 3   рег. № ** ** ****собственост на Фирма „АГРО КОМЕРС 88“ЕООД и Полуремарке КИМК СГ 03 рег.№ СТ 23 78ЕН, собственост на  Фирма „ЛЕС АГРО ИНВЕСТ“ЕООД  по  маршрут гр.ТРЪН-гр.ПЛОВДИВ, видно от ПЪТЕН ЛИСТ № 438513 от 20.01.2020г   и  ТОВАРИТЕЛНИЦА  Серия М № 728203 от 20.012020г. При извършената проверка бе установено следното нарушение: 1.Водачът Н.В.Р. извършва превоз, като в момента на проверката НЕ представя издадено Удостоверение за обществен превоз на товари на територията на Р България   или   Копие от Лиценз на Общността. След направена справка в Национална система на ИА-АА-София се установи,че превозвачът НЕ притежава Лиценз за обществен превоз на товари…./ на жалбоподателя е вменено нарушение по чл.89 т.1 от „Наредба № 33/03.ХІ.1999г.  на  МТ /чл. 89. По време на работа водачът представя при поискване от контролните органи документите по чл.100, ал. 1, т. 13 от Закона за движението по пътищата и следните документи:  1. удостоверение на ППС за обществен превоз на товари на територията на Република България за всяко от превозните средства, с които се извършва превозът (при превози с лиценз на Общността се изисква заверено копие от лиценза); ……………./        за което е наложена санкция по чл.93 ал.1 т.1 от ЗАвт.П/чл.93.Водач на моторно превозно средство, който извършва обществен превоз или превоз за собствена сметка на пътници и товари без редовно издадени лиценз, разрешение, документ за регистрация или други документи, които се изискват от регламент на европейските институции, от този закон и от подзаконовите нормативни актове по прилагането му, се наказва със:  1. глоба 2000 лв. - при първо нарушение;   2. глоба 4000 лв. - при повторно нарушение;3. глоба 6000 лв. - при системни нарушения.  (2) Водач на моторно превозно средство, който извършва обществен превоз или превоз за собствена сметка на пътници и товари и не представи в момента на проверката издадения лиценз, заверено копие на лиценз на Общността, разрешението, документа за регистрация или други документи, които се изискват от регламент на европейските институции, от този закон или от подзаконовите нормативни актове по прилагането му, се наказва с глоба 500лв   (4) Водач, който откаже да му бъде извършена проверка от контролните органи, се наказва с глоба 2000 лв.  (5) Водач, който извърши случаен превоз на деца и/или ученици извън периода на светлата част на денонощието, се наказва със:1. глоба от 1000 лв. - при първо нарушение;2. глоба от 3000 лв. - при повторно нарушение.(6) Водач, който приеме и/или превози багаж, който не принадлежи на пътник, пътуващ в автобуса, се наказва с глоба 1000 лв.   (7) Водач на моторно превозно средство, който извършва обществен превоз или превоз за собствена сметка на пътници или на товари с превозно средство, на което не е извършен предпътен технически преглед, се наказва с глоба 500лв.(8) Водач на моторно превозно средство, който извършва обществен превоз или превоз за собствена сметка на пътници или на товари, без да е преминал предпътен медицински преглед, се наказва с глоба в размер 500 лв.(9) При повторно нарушение по ал. 7 и 8 наказанието е глоба в размер 1000 лв.“/  .

         Видно от разпитаните в с.з свидетели Л.А.П. и К.Г.В./ двамата свидетели по АУАН/ са разбрали към момента на съставяне на АУАН, че жалбоподателя няма изобщо/… .След направена справка в Национална система на ИА-АА-София се установи,че превозвачът НЕ притежава Лиценз за обществен превоз на товари…./ лиценз за обществен превоз ,  което видно от НП е  потвърдено  и в последствие/ т.е към момента на съставяне на АУАН  на актосъставителя му е било ясно, че се касае до фактология касаеща липса изобщо на издаден лиценз,което е известно и на АНО за което свидетелстват и приложените писмени разпечатки: Разпечатка от база на ОО”АА”-гр.Перник за лицензирани превозвачи-л.10 от 20.І.2020г. с негативен резултат относно Влекач  “Скания“А 4Х2   от Категория  N 3   рег. № СА 56 03ХА.

       От представените от жалбоподателя по време на проверката документи: Пътен Лист № 438513 от дата 20.01.2020г. на  „АГРО КОМЕРС 88“ЕООД  с посочен маршрут гр.Трън-гр.Пловдив издаден от Росен Богданов-л.6, Товарителница Серия М № 728203 от 20.01.2020г.  касаещ “Скания“ рег. № ** ** ****с посочен ПРЕВОЗВАЧ „АГРО КОМЕРС 88“ЕООД  и  ПОСОЧЕН товар „Картофи“   и  изпращач „Кентов“ЕООД и получател Борса гр.Първенец-л.7  и натоварване на 19.І.2020г. и  разтоварване на 20.І.2020г. - подпечатана и подписана става ясно,че въпросния товарен автомобил е бил  предназначен за осъществи курс с дестинация гр.трън до гр.Пловдив/борса Първомай/ с цел на пътуване превоз на товар-картофи, посредством товарен автомобил от Категория  N 3 ,   а именно “Скания“ рег. № СА 56 03ХА, което е следвало да стане натоварване на 19.І.2020г. и  разтоварване на 20.І.2020г.  за което е издаден въпросния Пътен Лист № 438513 от дата 20.01.2020г. на  „АГРО КОМЕРС 88“ЕООД  от Росен Богданов и съответната Товарителница.

       Видно от посочените документи предоставени от водача на автомобила към момента на проверката,става безпределно ясно,какво,къде,кой,кога е следвало да закара и разтовари по чия инициатива  и защо,както и какво не е притежавал жалбоподателя за да осъществява въпросната дейност.

       Изложеното от свидетелите по АУАН Л.А.П. и К.Г.В. е показателно, и състава не намира основание да не приеме посоченото от тях като недостоверно или необективно,предвид от една страна,че същото е по силата на служебни задължения/липсва основание за индиция за заинтересованост/,както и пределно недостоверно   би било да се приеме наличие на обозначение за „Превоз за собствена сметка“ в каквато насока се изтъкват доводи, а същото да не се отчете от лица чиито задължения са именно такива,като  обоснованото обяснение е единствено едно,че такова обозначение не е налице. Изложеното от св.Р.И.Б./колега на жалбоподателя/ от една страна нито опровергава липсата на лиценз на автомобила, а от друга страна не е с достатъчен  обективен ресурс да игнорира изложеното от двамата свидетели Л.А.П. и К.Г.В. изследвали цялостната картина,налични документи-реално представени от жалбоподателя и с обективната им реалност противоречаща на твърдението на свидетеля Р.И.Б.за табела„Превоз за собствена сметка“, който превоз не изисква налично представените документи с данни посочени в тях.В подкрепа на този извод е изискуемите документи   съобразно „Наредба № 33/03.ХІ.1999г.  на  МТ  изискуемите  ДОКУМЕНТИ ЗА ИЗВЪРШВАНЕ НА ОБЩЕСТВЕН ПРЕВОЗ НА ТОВАРИ/чл.89.По време на работа водачът представя при поискване от контролните органи документите по чл. 100, ал. 1, т. 13 от Закона за движението по пътищата и следните документи:  1. удостоверение на моторно превозно средство за обществен превоз на товари на територията на Република България за всяко от превозните средства, с които се извършва превозът (при превози с лиценз на Общността се изисква заверено копие от лиценза);  2. попълнен ПЪТЕН ЛИСТ по образец (приложение № 11), с изключение на случаите при придвижване на превозно средство без товар на територията на Република България до товарен пункт, като част от международен превоз;  3. ТОВАРИТЕЛНИЦА (приложение № 15);……………………./, които именно са представени в наличност-обективно и са в противоречие с изложената теза за друг вид превоз,за който не е било изискуемо.

             Възраженията, относно непълно попълване на въпросните Пътен лист и Товарителница, „обосноваващи“ извод за негодност,не се приема от състава с оглед посочените в същите реквизити,които са достатъчни да обезпечат необходимите факти и данни в същите респ.   процесния състав визиран за нарушен от жалбоподател.  Не допустимо е от ненадлежно поведение на лице/непопълнило всички графи в съответен документ, същото да търпи позитиви от това си ненадлежно поведение/.

          Когато липсва изобщо издаден лиценз /удостоверение/, законодателя е предвидил санкция по чл.93 ал.1 от ЗАвт.П/чл. 93. (1) Водач на моторно превозно средство, който извършва обществен превоз или превоз за собствена сметка на пътници и товари без редовно издадени лиценз, разрешение, документ за регистрация или други документи, които се изискват от регламент на европейските институции, от този закон и от подзаконовите нормативни актове по прилагането му, се наказва със:1 глоба 1500 лв. - при първо нарушение;2. глоба 3000 лв. - при повторно нарушение; 3. глоба 6000 лв. - при системни нарушения. …………/, а когато такъв е налице но НЕ се представя от съответния водач е предвидена санкция по чл.93 ал.2 от ЗАвт.П/чл. 93. …….  (2) Водач на моторно превозно средство, който извършва обществен превоз или превоз за собствена сметка на пътници и товари и не представи в момента на проверката издадения лиценз, заверено копие на лиценз на Общността, разрешението, документа за регистрация или други документи, които се изискват от регламент на европейските институции, от този закон или от подзаконовите нормативни актове по прилагането му, се наказва с глоба 500 лв./   т.е в настоящия случай е изложена фактология,която обосновава санкция по  ал.1 на чл.93 от ЗАвт.П, която и е наложена и която е в противовес на твърдяната защитна теза за спорност и неяснота.  Ясно е посочено,че към първия момент не се представя,като при направеното справка към същия момент/до съставяне на АУАН/ е установено,че изобщо не е наличен такъв лиценз т.е състава не намира неяснота в тази насока. Не се приема и алтернативно изложеното възражение за „маловажност“,най малкото с оглед сериозните финасови последици,които са предвидени от законодателя,които ако процесното нарушение е с ниска степен на обществена опасност биха били необясними, както и направеното искане за РАЗНОСКИ от страна на защитата с оглед изложените по горе съображения.

       Водим от горното  и   на  основание   чл.63 ал.1 от ЗАНН,

 Р   Е   Ш    И       

     ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление № 34-0000008/27.І.20120год. на  Началник ОО”АА”-гр.Перник с което  на   жалбоподателя  Н.В.Р.-ЕГН **********  е  наложено  наказание:  “Глоба” в размер на 2000лева на    основание   чл.93 ал.1 т.1 от ЗАвт.П   за   нарушение по чл.89 т.1 от „Наредба № 33/03.ХІ.1999г.  на  МТ.

     РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно  обжалване,  по реда  на Административно процесуалния кодекс-Глава ХІІ,  пред  Пернишки Административен съд  в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

             ПРЕДСЕДАТЕЛ:............

 

ВЯРНО С ОРИГИНАЛА

ВС