Р
Е Ш Е
Н И Е
№.............
град Шумен, 30.01.2018 г.
В ИМЕТО НА
НАРОДА
Административен съд – град Шумен, в
публичното заседание на осемнадесети януари две хиляди и осемнадесета година в
състав:
Административен съдия: Маргарита
Стергиовска
при участието на секретаря В.
Русева, като разгледа докладваното от административния съдия АД № 280 по
описа за 2017 година на Административен съд – гр.Шумен, за да се
произнесе, взе предвид следното:
Производството
е по реда на чл.156 от Данъчно осигурителен процесуален кодекс (ДОПК), във вр.
с чл.4 и чл.9б от Закона за местните данъци и такси ЗМДТ).
Образувано е по депозирана
жалба от Експериментална
база-Държавно предприятие към Институт по земеделие - Шумен със седалище и
адрес на управление с. Царев брод, общ. Шумен, представлявано от директора доц.
д-р К.С.С., чрез адв. Л.В.срещу АУЗД №002422/05.05.2017г. на старши инспектор К.Б.А.в
отдел „Местни данъци и ТБО” при община Шумен, потвърден с решение по Жалба №
92-00-366/19.05.2017г. на началник отдел „Местни данъци и ТБО“ при Община Шумен.
В жалбата се изразява несъгласие с така издадения акт,
като оспорващият счита, че е изцяло незаконосъобразен. На първо място сочи
нарушение на административно- производствените правила, свързани с липса на
мотиви и конкретен начин за формиране и определяне на съответните задължения.
На следващо място се твърди неизпълнение на услугите, които община Шумен е
следвало да предостави в процесния период, поради което сочи наличие на
материална незаконосъобразност и противоречие с целта на закона. Подробно са
изброени случаите, в които са подадени молби –декларации за имоти, които няма
да се ползват за съответните години, както и е посочено, че е направено искане
за предоставяне на съдове за отпадъци, което не е сторено от ответника.
Отправено е искане за отмяна на процесния акт като
незаконосъобразен и присъждане на сторените по делото разноски.
В съдебно
заседание оспорващият се представлява от адв. П.П., ШАК, който поддържа жалбата
по изложените в нея съображения. В депозирана по делото писмена защита излага
подробни аргументи в подкрепа на застъпената в жалбата теза за
незаконосъобразност на АУЗ, въз основа на които моли същият да бъде отменен
Ответната
страна - Началник отдел «Местни данъци и ТБО» при община Шумен, представляван в
съдебно заседание от юриск. К., оспорва жалбата като неоснователна. Сочи, че
атакуваният административен акт е издаден от орган със съответната материална и
териториална компетентност, определените с него задължения са изчислени
съобразно действащите норми на ЗМДТ, а на оспорващия през процесния период са
били предоставяни услугите по сметосъбиране и сметоизвозване, чистота на
териториите за обществено ползване и обезвреждане в депа и други съоръжения на
битовите отпадъци. Заявява, че атакуваният акт е постановен в съответствие с
материалния закон и при спазване на процесуалните правила и моли за решение, с
което жалбата срещу същия да бъде отхвърлена. Претендира и присъждане на деловодни
разноски.
Шуменският
административен съд, след като обсъди доводите на страните и прецени събраните
и приобщени по делото доказателства, приема за установена следната фактическа
обстановка:
С акт за установяване на задължения
№ АУЗД002422/05.05.2017 г./л.99-103/, издаден на основание чл.107 ал.3 от ДОПК
във вр. с чл.4 и чл.9б, ал.2 от ЗМДТ е установено, че „Експериментална база-ДП“
към ИЗ гр.Шумен има задължения към община Шумен за периода 2012г.-2016г. в общ
размер на 119310.51 лв., главница и лихви в размер на 34602.22лв., за
недвижимите си имоти, находящи се както
следва: 1. в гр.Шумен, кв. Макак по
подадена декларация по чл.17 от ЗМДТ с вх. № ********** /22.06.2010, партиден №
200464696013; 2. В гр. Шумен, кв.
Макак по подадена декларация по чл.17 от ЗМДТ с вх. № ********** /22.06.2010,
партиден № 200464696014; 3. в
гр.Шумен, кв. Макак, ул.“Янко Христов“ по подадена декларация по чл.17 от ЗМДТ
с вх. № ********** /22.06.2010, партиден № 200464696015; 4. в гр. Шумен, бул. „С. Велики“, по подадена декларация по чл.17
от ЗМДТ № **********/ 29.06.2010 г., партиден № 200464696017; 5. в гр. Шумен, бул. „С. Велики“№3, по
подадена декларация по чл.17 от ЗМДТ № **********/ 29.06.2010 г., партиден №
200464696018; 6. за жилищни имоти в
с.Царев брод по подадени декларации по чл.14 от ЗМДТ с вх. №№ **********, 5854,
5855, 5856 и 5857 всички от 22.12.2008г. ; 7.
в с. Царев брод, ул. „Проф. Иван Иванов“ по подадена декларация по чл.17 от ЗМДТ № **********/ 15.06.2010 г., партиден № 200464696006; 8. в гр.Шумен, кв. Макак по подадена декларация по чл.17 от ЗМДТ с
вх. № ********** /22.06.2010, партиден № 200464696012.
Актът за
установяване на задължение, е надлежно връчен на 10.05.2017
г., видно от известие за доставяне на л. 105.
Несъгласно с
така определените задължения, на 19.05.2017г. Експериментална база-Държавно предприятие към Институт
по земеделие - Шумен депозира жалба срещу издадения акт до началника на отдел «Местни данъци и
ТБО» при община Шумен.
С Решение № 92-00-366/19.05.2017г. Началник на
отдел «Местни данъци и ТБО» при община Шумен потвърдил изцяло обжалвания акт.
Решението е
изпратено по пощата и е получено от предприятието на 01.09.2017г., видно от
приложената по делото разписка (л.98).
Експериментална
база-Държавно предприятие към Институт по земеделие - Шумен подава жалба
вх.№ 92-00-366-001/08.09.2017 г., адресирана до Административен съд - гр.Шумен,
с която оспорил АУЗ №002422/05.05.2017г.
на старши инспектор К.Б.А..
Именно
посоченият АУЗ е предмет на оспорване по настоящото дело.
В хода на
съдебното производство са представени всички доказателства, съставляващи
административната преписка по издаване на оспорвания акт, както и Заповеди №РД
25-1677/27.10.2011г., №РД 25-2028/22.10.2012г., №РД 25-2241/29.10.2013г., №РД
25-1648/13.10.2014г. и №РД 25-1745/21.10.2015г. на кмета на община Шумен; Решение №
782 по протокол №44 от 28.01.2011г. относно определяне размера на ТБО в община
Шумен за 2011г.; писмени доказателства съгласно опис за осъществяване на
дейностите по сметосъбиране, сметоизвозване; чистота на територите за
обществено ползване; наличие на депо за битови отпадъци.
По делото е
допусната и изслушана съдебносчетоводна експертиза, заключението по която ведно
с допълнително изготвеното са приобщени към доказателствения материал по делото,
неоспорени от страните, поради което съдът ги кредитира с доверие.
Събраните по
делото доказателства установяват по безспорен начин следните релевантни за
спора факти:
- имотите,
стопанисвани от оспорващия попадат в границите на районите, в които е организирано
сметосъбиране, сметоизвозване и чистота на териториите, определени със Заповеди №РД
25-1677/27.10.2011г., №РД 25-2028/22.10.2012г., №РД 25-2241/29.10.2013г., №РД
25-1648/13.10.2014г. и №РД 25-1745/21.10.2015г. на кмета на община Шумен;
За
процесния период от от ЕБ-ДП към ИЗ-Шумен с молби декларации по чл.18, ал.2,
т.1 от Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на
услуги на територията на общината са заявени съдове за битови отпадъци, както
следва:
за
календарна 2012г.
-по
молба-декларация вх.№Д 19-003892/28.12.2011г. заявен 1 бр. контейнер от 1,1м3
за имоти, заведени за облагане под партидни номера: №200464696017-недвижим имот
гр.Шумен, бул.“Симеон Велики“№3, №200464696018-недвижим имот гр.Шумен,
бул.“Симеон Велики“№3 и №200464696019-недвижим имот гр.Шумен, бул.“Симеон
Велики“№3;
-по
молба-декларация вх.№Д 19-003897/28.12.2011г. заявени 10 бр.кофи от 0,11м3 за
имоти, заведени за облагане под партидни номера:№,№200464696006,
№2004646096007, №200464696009 и №200464696016-недвижим имот-административен
блок с.Царев брод, ул.“Проф.Иван Иванов“№2;
за
календарна 2013г.
-по
молба-декларация вх.№Д 19-002874/12.12.2012г. заявен 1 бр. контейнер от 1,1м3
за имоти, заведени за облагане под партидни номера: №200464696017-недвижим имот
гр.Шумен, бул.“Симеон Велики“№3, №200464696018-недвижим имот гр.Шумен,
бул.“Симеон Велики“№3 и №200464696019-недвижим имот гр.Шумен, бул.“Симеон
Велики“№3. С молба-декларация вх.№ДК 19-003598/27.12.2012г. е декларирано, че
недвижим имот с партиден №200464696019, представляващ земя и селскостопански
сгради няма да се използват през 2013г., като е приложен опис по чл.20а, ал.1
от Наредбата за определянето и администрирането на местни такси и цени на
услугите на територията на Община Шумен;
-по
молба-декларация вх.№Д 19-002872/12.12.2012г. заявени 10 бр.кофи от 0,11м3 за
имоти, заведени за облагане под партидни номера:№,№200464696006,
№2004646096007, №200464696009 и №200464696016-недвижим имот-административен
блок с.Царев брод, ул.“Проф.Иван Иванов“№2. С молби-декларации №ДК
19003602/27.12.2012г. за имот с партиден №200464696006-земя и селскостопански
сгради и приложен опис по чл.20а, ал.1 от Наредбата, №ДК 19003608/27.12.2012г.
за имот с партиден №200464696010-стадион, №ДК 19003610/27.12.2012г. за имот с партиден
№200464696016-земя и селскостопански сгради и приложен опис по чл.20а, ал.1 от
Наредбата е декларирано, че имотите няма да се използват през 2013г.;
-по
молба-декларация вх.№Д 19-000178/13.06.2013г. заявен 1 бр. контейнер от 1,0м3
за имоти, заведени за облагане под партидни номера: №200464696013 и
№200464696015-недвижими имоти-биволоферма-малачарници и обор за биволи,
гр.Шумен, кв.Макак;
-по
писмо изх.№24-00-491/15.04.2013г. дирекция Бюджет и финанси при Община Шумен е
уведомена, че във връзка с поръчани кофи по 0,11м3 за кв.Макак са налице
несъответствия, които следва да бъдат уточнени, а „заявените за с.Царев брод
съдове ще бъдат разставени при закупуване“;
-със
Съобщения №26-00-205/14.01.2013г. и №26-00-205/25.03.2013г. дирекция „Бюджет и
финанси“, отдел „МД и ТБО“ са уведомили „ЕБ-ДП към ИЗ Шумен“ да уточнят
заявените съдове, както и имотите, които няма да се използват;
-с
писмо изх.№206/26.03.2013г. „ЕБ-ДП към ИЗ Шумен“ са уведомили Община
Шумен-дерикция „Бюджет и финанси“, отдел „МД и ТБО“, че потвърждават подадените
молби-декларации, както и че „тъй като в района на кв.Макак не се обслужва с
вида съдове описани в молбите-декларации, то да бъде поставен контейнер, който
да обслужва и съседен имот №200464696015.
за
календарна 2014г.
-по
молба-декларация вх.№Д 19-002947/11.12.2013г. заявени 10 бр.кофи от 0,11м3 за
имоти, заведени за облагане под партидни номера:№,№200464696006,
№2004646096007, №200464696009, №200464696010, №200464696011 и №200464696016-недвижим имот-административен
блок с.Царев брод, ул.“Проф.Иван Иванов“№2. По молбата-декларация е отразено,
че имотите са „извън регулация“, както и че „са публична държавна собственост и
като производствени селскостопански сгради не генерират битови отпадъци“;
-по
молба-декларация вх.№Д 19-002943/11.12.2013г. заявен 1 бр. контейнер от 1,0м3
за имоти, заведени за облагане под партидни номера: №200464696013 и
№200464696015-недвижими имоти-биволоферма-малачарници и обор за биволи,
гр.Шумен, кв.Макак. По молбата-декларация в забележка е отразено, че имотите „са публична държавна
собственост и като производствени селскостопански сгради не генерират битови
отпадъци“;
-по
молба-декларация вх.№Д 19-002948/11.12.2013г. заявен 1 бр. контейнер от 1,0м3
за имоти-земя и сгради, заведени за облагане под партидни номера:
№200464696017,№200464696018 и№200464696019, находящи се гр.Шумен, бул.“Симеон
Велики“№3. По молбата-декларация в забележка е
отразено, че имотите „са публична държавна собственост и като
производствени селскостопански сгради не генерират битови отпадъци“;
за
календарна 2015г.
-по
молба-декларация вх.№Д 19003483/18.12.2014г. заявени 10 бр.кофи от 0,11м3 за
имоти, заведени за облагане под партидни номера:№,№200464696006,
№2004646096007, №200464696009, №200464696010, №200464696011 и
№200464696016-недвижим имот-земя и сгради с.Царев брод, ул.“Проф.Иван
Иванов“№2. По молбата-декларация е отразено, че имотите са „извън регулация“,
както и че „са публична държавна собственост и като производствени
селскостопански сгради не генерират битови отпадъци“;
-по
молба-декларация вх.№Д 19003482/18.12.2013г. заявен 1 бр. контейнер от 1,0м3 за
имоти, заведени за облагане под партидни номера: №200464696013 и
№200464696015-недвижими имоти-биволоферма-малачарници и обор за биволи,
гр.Шумен, кв.Макак. По молбата-декларация в забележка е отразено, че имотите „са публична държавна
собственост и като производствени селскостопански сгради не генерират битови
отпадъци“;
-по
молба-декларация вх.№Д 19003484/18.12.2014г. заявен 1 бр. контейнер от 1,0м3 за
имоти-земя и сгради, заведени за облагане под партидни номера:
№200464696017,№200464696018 и№200464696019, находящи се гр.Шумен, бул.“Симеон
Велики“№3. По молбата-декларация в забележка е
отразено, че имотите „са публична държавна собственост и като
производствени селскостопански сгради не генерират битови отпадъци“;
По
делото е представена Заповед №416-26/20.04.2015г. на директора на „ЕБ-ДП към
ИЗ-гр.Шумен“ за извършване на проверка от комисия от представители на „ЕБ-ДП
към ИЗ-гр.Шумен“ е констатирано, че: 1.„на територията на имотите в с.Царев
брод, ж.к.“Проф Иван Иванов“ от м.01.2015г. са доставени 2/два/ броя контейнери
тип „Бобър“, които са поставени в района на ведомствените жилища, като същите
се обслужват 2 пъти месечно“; 2.на територията на имотите в кв.Макак е наличен 1/един/ брой контейнер 1м3,
поставен в биволофермата, като същият е метален с изгнило дъно, негоден за
използване, както и не е установен график за обслужването му. 3.на територията
на имотите в гр.Шумен не е намерен поставен съд.
за
календарна 2016г.
-по
молба-декларация вх.№Д 19003871/22.12.2015г. заявени 10 бр.кофи от 0,11м3 за
имоти, заведени за облагане под партидни номера:№,№200464696006,
№2004646096007, №200464696009, №200464696010, №200464696011 и
№200464696016-недвижим имот-земя и сгради с.Царев брод, ул.“Проф.Иван
Иванов“№2;
-по
молба-декларация вх.№Д 19003872/22.12.2015г. заявен 1 бр. контейнер от 1,0м3 за
имоти, заведени за облагане под партидни номера: №200464696013 и
№200464696015-недвижими имоти-биволоферма-малачарници и обор за биволи,
гр.Шумен, кв.Макак;
-по
молба-декларация вх.№Д 19003870/22.12.2015г. заявен 1 бр. контейнер от 1,0м3 за
имоти-земя и сгради, заведени за облагане под партидни номера:
№200464696017,№200464696018 и№200464696019, находящи се гр.Шумен, бул.“Симеон
Велики“№3.
По
делото е представена Заповед №292-22/04.04.2015г. на директора на „ЕБ-ДП към
ИЗ-гр.Шумен“, въз основа на която комисия от представители на „ЕБ-ДП към
ИЗ-гр.Шумен“ е констатирано, че:1.„на територията на имотите в с.Царев брод,
ж.к.“Проф Иван Иванов“ от м.01.2015г. са доставени 2/два/ броя контейнери тип
„Бобър“, които са поставени в района на ведомствените жилища, като същите се
обслужват 2 пъти месечно“;2.на територията на имотите в кв.Макак е наличен 1/един/ брой контейнер 1м3,
поставен в биволофермата, като същият е метален с изгнило дъно, негоден за
използване, както и не е установен график за обслужването му.3.на територията
на имотите в гр.Шумен не е намерен поставен съд.
Установените задължения за ТБО са
определени съобразно решение № 782 по протокол №44/28.01.2011г. от заседание на
ОбС – Шумен.
При така установеното от фактическа страна, съдът намира,
че жалбата срещу АУЗД
№002422/05.05.2017г. на старши инспектор К.Б.А.в отдел „Местни данъци и ТБО”
при община Шумен, потвърден с решение по Жалба № 92-00-366/19.05.2017г. на началник отдел „Местни данъци и ТБО“ при Община Шумен, е подадена в
законоустановения 14 - дневен срок (доколкото решението на горестоящия орган е
съобщено на 01.09.2017г., а жалбата е депозирана на 08.09.2017г.) и от надлежна
страна, имаща правото и интереса да го оспори. По отношение на АУЗ е осъществен
административен контрол от компетентния за това административен орган съгласно
чл.4, ал.5 от ЗМДТ – Началник отдел «Местни данъци и ТБО» при община Шумен,
като решаващият орган е потвърдил АУЗ изцяло, поради което и по аргумент от
разпоредбата на чл.156, ал.2 от ДОПК, жалбата срещу същия се явява процесуално
допустима.
Разгледана по
същество, жалбата е частично основателна, поради следните съображения:
Съгласно
чл.160, ал.2 от ДОПК, в настоящото производство съдът преценява
законосъобразността и обосноваността на обжалвания акт, като съобразява дали е
издаден от компетентен орган и в съответната форма, спазени ли са процесуалните
и материалноправните разпоредби по издаването му.
Предмет на
оспорване е Акт за установяване на публично общинско вземане, издаден по реда
на ЗМДТ – АУЗД
№002422/05.05.2017г. на старши инспектор К.Б.А.в отдел „Местни данъци и ТБО”
при община Шумен, потвърден с решение по Жалба № 92-00-366/19.05.2017г.
на началник отдел „Местни данъци и ТБО“
при Община Шумен. Съгласно чл.4, ал.1 от ЗМДТ установяването, обезпечаването и събирането на
местните данъци се извършва от служители на общинската администрация по реда на
ДОПК. Съгласно чл.4, ал.3 от с.з., в производствата по ал.1 същите имат правата
и задълженията на органи по приходите, като се определят със заповед на кмета
на общината (чл.4, ал.4 от ЗМДТ). Разпоредбата на чл.9б от ЗДМТ препраща към
чл.4, ал.1-5 от ЗМДТ относно реда за установяване, обезпечаване и събиране на
местните такси. По делото е представена Заповед № РД-25-163/26.01.2017г. на
кмета на община Шумен, с която на основание чл.4, ал.4 от ЗМДТ и чл.44, ал.2 от ЗМСМА са определени длъжностните лица от отдел «Местни данъци и ТБО» при община
Шумен с права и задължения на органи по приходите, в т.ч. и ст.инспектор К.Б.А.-
издател на АУЗ, предмет на оспорване по делото, поради което съдът приема, че
актът е издаден от компетентен по степен и материя орган. Волеизявлението е
обективирано в изискуемата от чл.59, ал.1 от АПК писмена форма, като в него е
посочен конкретният недвижим имот, по отношение на който е определено
задължението за заплащане на ТБО и начинът на определяне размера на таксата.
Като фактическо основание за издаването му е посочена резолюция за проверка №004/16.02.2017
г. за установяване на неплатени задължения ТБО и ДНИ за периода от 2012 г. до 2016г.,
а като правно такова – чл.107, ал.3 от ДОПК.
Съдът приема,
че в хода на административното производство не са допуснати съществени
нарушения на административно производствените правила, обуславящи
незаконосъобразност на издадения административен акт. АУЗ е обжалван по
административен ред с жалба, депозирана в срока по чл.107, ал.4 от ДОПК, което
е задължителна предпоставка за неговото съдебно оспорване, а решението на
горестоящия административен орган, с което АУЗ е потвърден, е постановено в
60-дневния преклузивен срок, регламентиран в чл.155, ал.1 от ДОПК.
По отношение
съответствието на АУЗ с разпоредбите на материалния закон, съдът намира
следното:
С обжалвания акт за установяване на задължения № АУЗД002422/05.05.2017
г./л.99-103/, издаден на основание чл.107 ал.3 от ДОПК във вр. с чл.4 и чл.9б,
ал.2 от ЗМДТ е установено, че „Експериментална база-ДП“ към ИЗ гр.Шумен има
задължения към община Шумен за периода 2012г.-2016г. в общ размер на 119310.51 лв.,
главница и лихви в размер на 34602.22лв., за недвижимите си имоти, находящи
се както следва: 1. в гр.Шумен, кв. Макак по подадена декларация по чл.17 от ЗМДТ с
вх. № ********** /22.06.2010, партиден № 200464696013; 2. В гр. Шумен, кв. Макак по подадена декларация по чл.17 от ЗМДТ с
вх. № ********** /22.06.2010, партиден № 200464696014; 3. в гр.Шумен, кв. Макак, ул.“Янко Христов“ по подадена декларация
по чл.17 от ЗМДТ с вх. № ********** /22.06.2010, партиден № 200464696015; 4. в гр. Шумен, бул. „С. Велики“, по
подадена декларация по чл.17 от ЗМДТ № **********/ 29.06.2010 г., партиден №
200464696017; 5. в гр. Шумен, бул.
„С. Велики“№3, по подадена декларация по чл.17 от ЗМДТ № **********/ 29.06.2010
г., партиден № 200464696018; 6. за
жилищни имоти в с.Царев брод по подадени декларации по чл.14 от ЗМДТ с вх. №№
**********, 5854, 5855, 5856 и 5857 всички от 22.12.2008г. ; 7. в с. Царев брод, ул. „Проф. Иван
Иванов“ по подадена декларация по чл.17 от ЗМДТ № **********/ 15.06.2010 г.,
партиден № 200464696006; 8. в
гр.Шумен, кв. Макак по подадена декларация по чл.17 от ЗМДТ с вх. № **********
/22.06.2010, партиден № 200464696012.
По делото няма
спор, а и това се установява от приложените писмени доказателства, че оспорващият
се явява задължено лице по смисъла на чл.11, ал.1 от ЗМДТ, поради което
правилно е определен като адресат на задължението за заплащане на ТБО и ДНИ.
По делото е
безспорно, че кметът на община Шумен е издал Заповеди №РД
25-1677/27.10.2011г., №РД 25-2028/22.10.2012г., №РД 25-2241/29.10.2013г., №РД
25-1648/13.10.2014г. и №РД 25-1745/21.10.2015г. по чл.63, ал.2
от ЗМДТ, с които определил, че общината ще предоставя и трите вида
услуги по смисъла на чл.62 от ЗМДТ,
честотата на предоставяне на услугите, както и районите, в които услугите ще се
предоставят. Представено е решение на ОбС – Шумен, с което е приета изискуемата
от чл.66, ал.1
от ЗМДТ план-сметка и определен размер на ТБО по отделни компоненти.
Няма спор, че имотите на жалбоподателя попадат в границите на районите, в които
общината предоставя и трите вида услуги, т.е. общината е създала необходимите
правни предпоставки за престиране на услугите по чл.62 от ЗМДТ.
Основният спор
по делото е реалното предоставяне на услугите по чл. 62 от ЗМДТ, а именно: 1. събиране и транспортиране на битови отпадъци до
съоръжения и инсталации за тяхното третиране; 2. третиране на битовите отпадъци
в съоръжения и инсталации; 3. поддържане на чистотата на териториите за
обществено ползване в населените места и селищните образувания в общината.
Оспорващият
твърди, че незаконосъобразно са начислени задължения за събиране и
транспортиране на битови отпадъци до съоръжения и инсталации за тяхното
третиране за
периода 2012-2016 г., с изключение на задължението във връзка с предоставени на 02.12.2014 г. 2 бр. контейнера тип «бобър», обслужващи жилищни
сгради в с. Царев брод.
Сочи, че във връзка с подадена декларация по чл.20а,ал.1
от Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на
услуги на територията на Община Шумен по партиден №200464696019 незаконосъобразно са начислени
задължения за ТБО-компонент „чистота на териториите“ в размер на 9823,96лв. и и
задължения за лихви в размер на 3671,41лв., а по партидни номера №200464696006
и №200464696016, за които също са подадени декларации задължения изобщо не са
начислявани задължения.
Наред
с това се оспорва дължимостта на ТБО по отношение услугите
третиране на битовите отпадъци в съоръжения и инсталации и поддържане на
чистотата на териториите за обществено ползване в населените места и селищните
образувания в общината, тъй като тези услуги реално не са били предоставяни и
съответно такса не следва да бъде заплащана.
Съдът намира за
основателно направеното възражение по отношение недължимостта на услугите за събиране и
транспортиране на битови отпадъци до съоръжения и инсталации за тяхното
третиране за периода
2012-2016 г., с изключение на задължението във връзка с предоставени през 2014
г. 2 бр. контейнера тип «бобър», обслужващи жилищни сгради в с. Царев брод.
Съгласно чл.62
от ЗМДТ таксата за битови отпадъци се заплаща за услугите по: 1. събиране и транспортиране на битови отпадъци до
съоръжения и инсталации за тяхното третиране; 2. третиране на битовите отпадъци
в съоръжения и инсталации; 3. поддържане на чистотата на териториите за
обществено ползване в населените места и селищните образувания в общината.
За всяка от визираните в чл.62 от ЗМДТ
услуги е налице законово уреден начин на определяне на размера на дължимата
такса, като основният принцип регламентиран в чл.67, ал.1
от ЗМДТ е, че размерът на таксата за битови отпадъци се определя
според количеството на битовите отпадъци. Едва когато количеството не може да
бъде установено, съгласно чл.67, ал.2
от ЗМДТ, размерът на таксата се определя в левове на ползвател или
пропорционално върху основа, определена от общинския съвет. Въз основа на
законовата делегация, съгласно чл.9 от ЗМДТ, общински съвет Шумен е приел
наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги.
Разпоредбата на чл.18, ал.1 от НОАМТЦУТОШ (нова, с Реш.413 от 30.05.2013г.,
изм. с Реш.590 от 19.12.2013г., в сила от 01.01.2015г.), приета от Общински
съвет Шумен, посочва, че размерът на таксата се определя според количеството на
битовите отпадъци, а когато не може да се установи количеството на битовите
отпадъци, размерът на таксата се определя в левове за ползвател или
пропорционално върху основа, която не може да бъде данъчната оценка на
недвижимите имоти, тяхната балансова стойност или пазарната им цена.
За да е дължима
ТБО по компонента събиране
и транспортиране на битови отпадъци до съоръжения и инсталации за тяхното
третиране е необходимо освен осъществяването на услугата в нормативно
разписаната рамка и реалното й предоставяне.
По
делото липсват доказателства във връзка с предоставянето й досежно имотите на
оспорващия за процесния период, изключая предоставените на 02.12.2014 г. два
броя контейнера тип „бобър“ обслужващи жилищни сгради в с. Царев брод.
Съгласно Договор
№30П 18005/27.01.2006г. Община гр.Шумен
е възложила на „БКС”ООД гр.Шумен организирано събиране и извозване на ТБО на
територията на 15 села в Община Шумен –с.Белокопитово, с.Благово, с.В.Друмев,
с.Велино, с.Ветрище, с.Вехтово, с.Дибич, с.Илия Блъсков, с.Лозево, с.Мадара,
с.Мараш, с.П.Волов, с.Р.Димитриево, с.Салманово и с.Царев брод, както и договор
№25-01-177/23.07.2001г. между Община Шумен и концесионера „Титан БКС”ООД и „РТК“ООД-гр.Елин
Пелин. Съобразно т.1.5 от Методика за
контрол и отчет на дейността на концесионера по Концесионен договор
№25-01-177/23.07.2001г. и между Община Шумен и концесионера „Титан БКС”ООД на
всеки десет дни от месеца са съставяни Констативни протоколи, които отразяват
констатираното по извършената от концесионера дейност по сметосъбирането и сметоизвозването
на битови отпадъци за територията на Община Шумен за всяка десетдневка от
месеца. От същите обаче не се установява по безспорен начин реалното
предоставяне на услугата по събиране и транспортиране на битови
отпадъци до съоръжения и инсталации за тяхното третиране, както и липсват
доказателства за предоставени съдове за битови отпадъци в имотите, собственост
на „Екпериментална база към ИЗ“-Шумен, с изключение на 2 бр. съдове за битови
отпадъци с вместимост 1,10м3, тип „Бобър“, съгласно Приемо-предавателен
протокол от 02.12.2014г. в жилищен район
„проф.Ив.Иванов“ с. Царев брод.
С оглед гореизложеното, съдът приема, че незаконосъобразно
са начислени задължения за периода от 2012 г. до 2016 г., представляващи
главница и лихви за дейността по събиране и
транспортиране на битови отпадъци до съоръжения и инсталации за тяхното
третиране, с изключение на задължението за обслужване на 2 бр.
съдове за битови отпадъци с вместимост 1,10м3, тип „Бобър“, съгласно Приемо-предавателен
протокол от 02.12.2014г. в жилищен район
„проф.Ив.Иванов“ с. Царев брод, поради което АУЗ в тази му част следва да бъде
отменен като незаконосъобразен, предвид липсата на конкретни доказателства за
реалното предоставяне на услугата.
Задълженията в размер на 63 653.46 лв., представляващи
начисления за ТБО по компонента поддържане на чистотата
на териториите за обществено ползване в населените места и селищните
образувания в общината за периода 2012 г. – 2016 г. не се оспорват в съдебно заседание и в писмените
бележки по съществото на спора от процесуалния представител на
оспорващия.
По делото са приложени протоколи за извършени дейности по
поддържане чистотата на териториите, включващи опесъчаване, снегопочистване,
ръчно почистване на наноси от пътната настилка и др., които установяват
реалното предоставяне на услугата.
Спорът е по отношение начислената сума по партида №200464696019 относно
задължения за ТБО-компонент „чистота на териториите“ в размер на 9823,96лв. и и
задължения за лихви в размер на 3671,41лв.
Оспорващият
сочи, че във връзка с подадени декларации за общо три имота по чл.20 а от
Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги
на територията на Община Шумен, по подадените такива по партиди №200464696006 и
партида №200464696016 правилно не са начислени задължения, като оспорва
начислените такива по партида №200464696019.
От
материалите по делото, а и от заключението на вещото лице безспорно се
установява, че за 2013 г. са подадени декларации по реда на чл.20 а от
Наредбата, във връзка с което по партиди №200464696006 и партида №200464696016
не са начислени задължения, а по партида №200464696019 относно задължения за
ТБО-компонент „чистота на териториите“ в размер на 9823,96лв. и и задължения за
лихви в размер на 3671,41лв.
Съгласно разпоредбата на чл.20 а от Наредбата
за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на
територията на Община Шумен, в относимата редакция, такса за сметосъбиране и
сметоизвозване не се събира за имотите, които няма да се ползват през цялата
година и това е декларирано от собствениците им, респ. по аргумент на
противното, неползването на имота не освобождава задълженото лице от заплащане
ТБО по компонентите третиране на битовите отпадъци в съоръжения и инсталации и
поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване в населените
места и селищните образувания в общината.
В
случая безспорно се установява, а и спор между страните по делото няма, че по
подадени декларации по чл.20 а от Наредбата за освобождаване от такси на имоти
през 2013 г., декларирани от оспорващия, задължения за сметосъбиране и
сметоизвозване не са начислявани, поради което жалбата в тази част се явява
неоснователна.
По
партида №200464696019 са начислени задължения за ТБО-компонент „чистота на
териториите“ в размер на 9823,96лв. и и задължения за лихви в размер на
3671,41лв., от които оспорващият не се освобождава по арг. от разпоредбата на
чл.20 а от Наредбата в относимата редакция.
Между страните няма спор, че
процесните имоти попадат в границите на районите, определени със съответните
заповеди на кмета на общината и приложени по делото, както няма спор и по това,
че на територията на община Шумен през целия релевантен период е съществувало
депо за обезвреждане на битови отпадъци.
Задължението, произтичащо от услугата третиране на битовите отпадъци в
съоръжения и инсталации /такса депо/ не е обвързано с
конкретното реализиране на отпадъци от имота на задълженото лице. Наличието на
депо на територията на общината е основание за дължимост на таксата за услугата
за обезвреждане на отпадъците и поддържане на депо.
С оглед на обстоятелството, че на
територията на община Шумен има изградено депо, което се ползва е несъмнено, че
оспорващият дължи заплащане на въпросната такса.
С
оглед гореизложеното се налага извода, че
оспорващият дължи ТБО в частта за услугата "поддържане чистота на
териториите за обществено ползване", доколкото е предоставяна този вид
услуга под форма на "опесъчаване и снегопочистване", видно от
приложените пътни листове и протоколи за извършването й, а при наличие на депо
за обезвреждане на битови отпадъци, дължима е и услугата по "обезвреждане
на битови отпадъци в депа". За това и АУЗД следва да се отмени само в
частта за дължимостта на ТБО за услугата"сметосъбиране и
сметоизвозване".
В обобщение, задълженията на оспорващия,
произтичащи от задължения ТБО по компоненти третиране на битовите отпадъци в
съоръжения и инсталации и поддържане на чистотата на териториите за обществено
ползване в населените места и селищните образувания в общината /чистота на
териториите и обезвреждане в депо/ и ДНИ за периода от
2012 до 2016 г. са както следва:
2012г.
-задължения
за чистота -общо за всички
партиди-главница -11867,27лв.
-задължения
за чистота-общо за всички партиди-лихви - 5566,72лв.
-задължения за чистота-общо
главница и лихви -17433,99лв.
-задължения
за депо -общо за всички
партиди-главница - 1696,40лв.
-задължения
за депо-общо за всички партиди-лихви - 740,56лв.
-задължения за депо-общо главница и
лихви - 2436,96лв.
-по
партиди:
ПАРТИДА |
задължение ТБО по компоненти |
задължение за лихви по компоненти |
общо задължение |
|||||||
Сметосъбиране и сметоизвозване |
чистота |
депо |
ОБЩО |
Сметосъбиране и сметоизвозване |
чистота |
депо |
ОБЩО |
|||
200 464 696 013 |
0,00 |
1330,17 |
1125,53 |
2455,70 |
0,00 |
554,27 |
469,00 |
1023,27 |
3478,97 |
|
200 464 696 014 |
0,00 |
99,61 |
84,28 |
183,89 |
0,00 |
47,38 |
40,09 |
87,47 |
271,36 |
|
200 464 696 015 |
0,00 |
429,99 |
363,84 |
793,83 |
0,00 |
204,54 |
173,08 |
377,62 |
1171,45 |
|
200 464 696 017 |
0,00 |
80,58 |
0,00 |
80,58 |
0,00 |
38,33 |
0,00 |
38,33 |
118,91 |
|
200 464 696 018 |
0,00 |
102,88 |
0,00 |
102,88 |
0,00 |
48,94 |
0,00 |
48,94 |
151,82 |
|
200 464 696 019 |
0,00 |
9824,04 |
0,00 |
9824,04 |
0,00 |
4673,26 |
0,00 |
4673,26 |
14497,30 |
|
Ж5853 |
0,00 |
0,00 |
13,94 |
13,94 |
0,00 |
0,00 |
6,63 |
6,63 |
20,57 |
|
Ж5854 |
0,00 |
0,00 |
27,50 |
27,50 |
0,00 |
0,00 |
13,08 |
13,08 |
40,58 |
|
Ж5855 |
0,00 |
0,00 |
15,82 |
15,82 |
0,00 |
0,00 |
7,53 |
7,53 |
23,35 |
|
Ж5856 |
0,00 |
0,00 |
21,59 |
21,59 |
0,00 |
0,00 |
10,27 |
10,27 |
31,86 |
|
Ж5857 |
0,00 |
0,00 |
43,90 |
43,90 |
0,00 |
0,00 |
20,88 |
20,88 |
64,78 |
|
|
0,00 |
11867,27 |
1696,40 |
13563,67 |
0,00 |
5566,72 |
740,56 |
6307,28 |
19870,95 |
2013г.
-задължения
за чистота -общо за всички
партиди-главница -12720,39лв.
-задължения
за чистота-общо за всички партиди-лихви - 4753,88лв.
-задължения за чистота-общо
главница и лихви -17474,27лв.
-задължения
за депо -общо за всички
партиди-главница - 929,45лв.
-задължения
за депо-общо за всички партиди-лихви - 347,34лв.
-задължения за депо-общо главница и
лихви - 1276,79лв.
-по
партиди:
ПАРТИДА |
задължение ТБО по компоненти |
задължение лихви ТБО по компоненти |
общо задължение |
|||||||
Сметосъбиране и сметоизвозване |
чистота |
депо |
ОБЩО |
Сметосъбиране и сметоизвозване |
чистота |
депо |
ОБЩО |
|||
200 464 696 006 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
200 464 696 012 |
0,00 |
854,35 |
722,91 |
1577,26 |
0,00 |
319,29 |
270,17 |
589,46 |
2166,72 |
|
200 464 696 013 |
0,00 |
1330,17 |
0,00 |
1330,17 |
0,00 |
497,11 |
0,00 |
497,11 |
1827,28 |
|
200 464 696 014 |
0,00 |
99,02 |
83,79 |
182,81 |
0,00 |
37,01 |
31,31 |
68,32 |
251,13 |
|
200 464 696 015 |
0,00 |
429,43 |
0,00 |
429,43 |
0,00 |
160,49 |
0,00 |
160,49 |
589,92 |
|
200 464 696 017 |
0,00 |
80,58 |
0,00 |
80,58 |
0,00 |
30,12 |
0,00 |
30,12 |
110,70 |
|
200 464 696 018 |
0,00 |
102,88 |
0,00 |
102,88 |
0,00 |
38,45 |
0,00 |
38,45 |
141,33 |
|
200 464 696 019 |
0,00 |
9823,96 |
0,00 |
9823,96 |
0,00 |
3671,41 |
0,00 |
3671,41 |
13495,37 |
|
Ж5853 |
0,00 |
0,00 |
13,94 |
13,94 |
0,00 |
0,00 |
5,21 |
5,21 |
19,15 |
|
Ж5854 |
0,00 |
0,00 |
27,50 |
27,50 |
0,00 |
0,00 |
10,28 |
10,28 |
37,78 |
|
Ж5855 |
0,00 |
0,00 |
15,82 |
15,82 |
0,00 |
0,00 |
5,91 |
5,91 |
21,73 |
|
Ж5856 |
0,00 |
0,00 |
21,59 |
21,59 |
0,00 |
0,00 |
8,06 |
8,06 |
29,65 |
|
Ж5857 |
0,00 |
0,00 |
43,90 |
43,90 |
0,00 |
0,00 |
16,40 |
16,40 |
60,30 |
|
|
|
12720,39 |
929,45 |
13649,84 |
0,00 |
4753,88 |
347,34 |
5101,22 |
18751,06 |
2014г.
-задължения
за чистота -общо за всички партиди-главница -12716,34лв.
-задължения
за чистота-общо за всички партиди-лихви - 3462,01лв.
-задължения за чистота-общо
главница и лихви -16178,35лв.
-задължения
за депо -общо за всички
партиди-главница - 926,58лв.
-задължения
за депо-общо за всички партиди-лихви - 252,27лв.
-задължения за депо-общо главница и
лихви - 1178,85лв.
-по
партиди:
ПАРТИДА |
задължение ТБО по компоненти |
задължение за лихви по компоненти |
общо задължение |
|||||||
Сметосъбиране и сметоизвозване |
чистота |
депо |
ОБЩО |
Сметосъбиране и сметоизвозване |
чистота |
депо |
ОБЩО |
|||
200 464 696 006 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
200 464 696 012 |
0,00 |
851,55 |
720,54 |
1572,09 |
0,00 |
231,83 |
196,17 |
428,00 |
2000,09 |
|
200 464 696 013 |
0,00 |
1330,17 |
0,00 |
1330,17 |
0,00 |
362,14 |
0,00 |
362,14 |
1692,31 |
|
200 464 696 014 |
0,00 |
98,44 |
83,29 |
181,73 |
0,00 |
26,80 |
22,67 |
49,47 |
231,20 |
|
200 464 696 015 |
0,00 |
428,86 |
0,00 |
428,86 |
0,00 |
116,75 |
0,00 |
116,75 |
545,61 |
|
200 464 696 017 |
0,00 |
80,58 |
0,00 |
80,58 |
0,00 |
21,93 |
0,00 |
21,93 |
102,51 |
|
200 464 696 018 |
0,00 |
102,88 |
0,00 |
102,88 |
0,00 |
28,01 |
0,00 |
28,01 |
130,89 |
|
200 464 696 019 |
0,00 |
9823,86 |
0,00 |
9823,86 |
0,00 |
2674,55 |
0,00 |
2674,55 |
12498,41 |
|
Ж5853 |
0,00 |
0,00 |
13,94 |
13,94 |
0,00 |
0,00 |
3,80 |
3,80 |
17,74 |
|
Ж5854 |
0,00 |
0,00 |
27,50 |
27,50 |
0,00 |
0,00 |
7,49 |
7,49 |
34,99 |
|
Ж5855 |
0,00 |
0,00 |
15,82 |
15,82 |
0,00 |
0,00 |
4,31 |
4,31 |
20,13 |
|
Ж5856 |
0,00 |
0,00 |
21,59 |
21,59 |
0,00 |
0,00 |
5,88 |
5,88 |
27,47 |
|
Ж5857 |
0,00 |
0,00 |
43,90 |
43,90 |
0,00 |
0,00 |
11,95 |
11,95 |
55,85 |
|
|
|
12716,34 |
926,58 |
13642,92 |
0,00 |
3462,01 |
252,27 |
3714,28 |
17357,20 |
2015г.
-задължения
за чистота -общо за всички
партиди-главница -12712,36лв.
-задължения
за чистота-общо за всички партиди-лихви - 2164,38лв.
-задължения за чистота-общо
главница и лихви -14876,74лв.
-задължения
за депо -общо за всички
партиди-главница - 801,01лв.
-задължения
за депо-общо за всички партиди-лихви - 138,33лв.
-задължения за депо-общо главница и
лихви - 939,34лв.
-по
партиди:
ПАРТИДА |
задължение ТБО по компоненти |
задължение за лихви по компоненти |
общо задължение |
|||||||
Сметосъбиране и сметоизвозване |
чистота |
депо |
ОБЩО |
Сметосъбиране и сметоизвозване |
чистота |
депо |
ОБЩО |
|||
200 464 696 006 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
200 464 696 012 |
0,00 |
848,74 |
718,17 |
1566,91 |
0,00 |
144,50 |
122,27 |
266,77 |
1833,68 |
|
200 464 696 013 |
0,00 |
1330,17 |
0,00 |
1330,17 |
0,00 |
226,47 |
0,00 |
226,47 |
1556,64 |
|
200 464 696 014 |
0,00 |
97,90 |
82,84 |
180,74 |
0,00 |
16,67 |
14,10 |
30,77 |
211,51 |
|
200 464 696 015 |
0,00 |
428,30 |
0,00 |
428,30 |
0,00 |
72,93 |
0,00 |
72,93 |
501,23 |
|
200 464 696 017 |
0,00 |
80,58 |
0,00 |
80,58 |
0,00 |
13,72 |
0,00 |
13,72 |
94,30 |
|
200 464 696 018 |
0,00 |
102,88 |
0,00 |
102,88 |
0,00 |
17,52 |
0,00 |
17,52 |
120,40 |
|
200 464 696 019 |
0,00 |
9823,79 |
0,00 |
9823,79 |
0,00 |
1672,57 |
0,00 |
1672,57 |
11496,36 |
|
Ж5853 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,22 |
0,22 |
0,22 |
|
Ж5854 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,44 |
0,44 |
0,44 |
|
Ж5855 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
|
Ж5856 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,35 |
0,35 |
0,35 |
|
Ж5857 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,70 |
0,70 |
0,70 |
|
|
|
12712,36 |
801,01 |
13513,37 |
0,00 |
2164,38 |
138,33 |
2302,71 |
15816,08 |
2016г.
-задължения
за сметосъбиране-п/да 200464696006-главница-
569,25лв.
-задължения
за сметосъбиране-п/да 200464696006-лихви - 39,14лв.
-задължения за сметосъбиране-общо
главница и лихви - 608,39лв.
-задължения
за чистота -общо за всички
партиди-главница -12708,40лв.
-задължения
за чистота-общо за всички партиди-лихви - 1079,27лв.
-задължения за чистота-общо
главница и лихви -13787,67лв.
-задължения
за депо -общо за всички
партиди-главница - 920,95лв.
-задължения
за депо-общо за всички партиди-лихви - 63,31лв.
-задължения за депо-общо главница и
лихви - 984,26лв.
-задължения
ДНИ- главница - 18,15лв.
-задължения
ДНИ-лихви - 0,95лв.
-задължения ДНИ-общо главница и
лихви - 19,10лв.
-по
партиди:
ПАРТИДА |
задължения ТБО по компоненти |
ЗАДЪЛЖЕНИЕ за ТБО по вид услуга |
общо задължение |
|||||||
Сметосъбиране и сметоизвозване |
чистота |
депо |
ОБЩО |
Сметосъбиране и сметоизвозване |
чистота |
депо |
ОБЩО |
|||
200 464 696 006 |
569,25 |
0,00 |
0,00 |
569,25 |
39,14 |
0,00 |
0,00 |
39,14 |
608,39 |
|
200 464 696 012 |
0,00 |
845,94 |
715,79 |
1561,73 |
0,00 |
58,16 |
49,21 |
107,37 |
1669,10 |
|
200 464 696 013 |
0,00 |
1330,17 |
0,00 |
1330,17 |
0,00 |
297,01 |
0,00 |
297,01 |
1627,18 |
|
200 464 696 014 |
0,00 |
97,39 |
82,41 |
179,80 |
0,00 |
6,70 |
5,66 |
12,36 |
192,16 |
|
200 464 696 015 |
0,00 |
427,73 |
0,00 |
427,73 |
0,00 |
29,41 |
0,00 |
29,41 |
457,14 |
|
200 464 696 017 |
0,00 |
80,58 |
0,00 |
80,58 |
0,00 |
5,54 |
0,00 |
5,54 |
86,12 |
|
200 464 696 013 |
0,00 |
102,88 |
0,00 |
102,88 |
0,00 |
7,07 |
|
7,07 |
109,95 |
|
200 464 696 019 |
0,00 |
9823,71 |
0,00 |
9823,71 |
0,00 |
675,38 |
0,00 |
675,38 |
10499,09 |
|
Ж5853 |
0,00 |
0,00 |
13,94 |
13,94 |
0,00 |
0,00 |
0,96 |
0,96 |
14,90 |
|
Ж5854 |
0,00 |
0,00 |
27,50 |
27,50 |
0,00 |
0,00 |
1,89 |
1,89 |
29,39 |
|
Ж5855 |
0,00 |
0,00 |
15,82 |
15,82 |
0,00 |
0,00 |
1,09 |
1,09 |
16,91 |
|
Ж5856 |
0,00 |
0,00 |
21,59 |
21,59 |
0,00 |
0,00 |
1,49 |
1,49 |
23,08 |
|
Ж5856-ДНИ-ІІвноска |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
3,89 |
0,00 |
0,00 |
0,21 |
0,21 |
4,10 |
|
Ж5857 |
0,00 |
0,00 |
43,90 |
43,90 |
0,00 |
0,00 |
3,01 |
3,01 |
46,91 |
|
Ж5857-ДНИ-ІІвноска |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
14,26 |
0,00 |
0,00 |
0,74 |
0,74 |
15,00 |
|
|
569,25 |
12708,40 |
920,95 |
14216,75 |
39,14 |
1079,27 |
64,26 |
1182,67 |
15399,42 |
общо задължения за периода
2012г.-2016г.-87194,71лв.
период |
сметосъбиране и
сметоизвозване |
чистота |
депо |
ДНИ |
общо задължение |
|||||||||
главница |
лихви |
общо |
главница |
лихви |
общо |
главница |
лихви |
общо |
главница |
лихви |
общо |
|||
2012г. |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
11867,27 |
5566,72 |
17433,99 |
1696,40 |
740,56 |
2436,96 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
19870,95 |
|
2013г. |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
12720,39 |
4753,88 |
17474,27 |
929,45 |
347,34 |
1276,79 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
18751,06 |
|
2014г. |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
12716,34 |
3462,01 |
16178,35 |
926,58 |
252,27 |
1178,85 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
17357,20 |
|
2015г. |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
12712,36 |
2164,38 |
14876,74 |
801,01 |
138,33 |
939,34 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
15816,08 |
|
2016г. |
569,25 |
39,14 |
608,39 |
12708,40 |
1079,27 |
13787,67 |
920,95 |
63,31 |
984,26 |
18,15 |
0,95 |
19,10 |
15399,42 |
|
|
569,25 |
39,14 |
608,39 |
62724,76 |
17026,26 |
79751,02 |
5274,39 |
1541,81 |
6816,20 |
18,15 |
0,95 |
19,10 |
87194,71 |
Предвид изложеното съдът приема, че дължимият от оспорващият размер на ТБО и ДНИ за периода от 2012 г. до 2016г.,
включващ главници и лихви е 87 194.71 лв. по отношение на недвижими имоти:
1. в гр.Шумен, кв. Макак по подадена декларация по чл.17 от ЗМДТ с вх. № ********** /22.06.2010, партиден № 200464696013; 2. В гр. Шумен, кв. Макак по подадена
декларация по чл.17 от ЗМДТ с вх. № ********** /22.06.2010, партиден №
200464696014; 3. в гр.Шумен, кв.
Макак, ул.“Янко Христов“ по подадена декларация по чл.17 от ЗМДТ с вх. № **********
/22.06.2010, партиден № 200464696015; 4.
в гр. Шумен, бул. „С. Велики“, по подадена декларация по чл.17 от ЗМДТ № **********/
29.06.2010 г., партиден № 200464696017; 5.
в гр. Шумен, бул. „С. Велики“№3, по подадена декларация по чл.17 от ЗМДТ № **********/
29.06.2010 г., партиден № 200464696018; 6.
за жилищни имоти в с.Царев брод по подадени декларации по чл.14 от ЗМДТ с вх.
№№ **********, 5854, 5855, 5856 и 5857 всички от 22.12.2008г. ; 7. в с. Царев брод, ул. „Проф. Иван
Иванов“ по подадена декларация по чл.17 от ЗМДТ № **********/ 15.06.2010 г.,
партиден № 200464696006; 8. в
гр.Шумен, кв. Макак по подадена декларация по чл.17 от ЗМДТ с вх. № **********
/22.06.2010, партиден № 200464696012.
В
обобщение на изложеното съдът приема, че АУЗД №002422/05.05.2017г. на старши инспектор К.Б.А.в
отдел „Местни данъци и ТБО” при община Шумен, в частта, с която на „Експериментална база-ДП“ към ИЗ гр.Шумен са определени
задължения към община Шумен за периода 2012г.-2016г. в общ размер на 119310.51 лв.,
за начислените задължения в размер над 87 194.71 лв., се явява незаконосъобразен
и следва в тази му част да бъде отменен.
С оглед
изхода на делото, на основание чл. 143 ал. 1 от АПК, на страните следва да
бъдат присъдени разноски съразмерно с уважената част от жалбата, съответно на оспорващият
3175.00 /три хиляди сто седемдесет и пет/ лв. и на ответната страна в размер на
75.00 /седемдесет и пет / лв., като след извършено прихващане ще следва ответната
страна да заплати на оспорващия остатъка в размер на 3100 /три хиляди и сто/
лв.
Водим от
горното, Шуменският административен съд
Р
Е Ш И:
ОТМЕНЯ Акт за
установяване на задължения АУЗД №002422/05.05.2017г. на старши инспектор К.Б.А.в отдел „Местни данъци
и ТБО” при община Шумен в частта, с която на Експериментална база-Държавно
предприятие към Институт по земеделие - Шумен със седалище и адрес на
управление с. Царев брод, общ. Шумен, ЕИК *********, представлявано от
директора доц. д-р К.С.С. е определено задължение за ТБО и
ДНИ за периода 2012 г. до 2016 г. в размер над
сумата от 87 194.71 лева.
ОТХВЪРЛЯ жалбата в
останалата й част.
ОСЪЖДА Община
Шумен да заплати на Експериментална база-Държавно
предприятие към Институт по земеделие - Шумен със седалище и адрес на
управление с. Царев брод, общ. Шумен, ЕИК *********, представлявано от
директора доц. д-р К.С.С. сумата от 3100 /три хиляди и сто/ лв., представляващи
разноски по делото.
Решението подлежи на касационно
обжалване в 14 (четиринадесет) дневен срок от съобщаването, чрез изпращане на
препис по реда на чл.138, ал.1, във вр. с чл.137 от АПК, пред Върховния
административен съд на Република България - гр. София.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: