О П Р Е Д Е Л Е Н
И Е
Номер 260 19.03.2018 година Град Бургас
Бургаският окръжен
съд,
граждански
състав
на деветнадесети март две хиляди
и осемнадесета година
в закрито заседание
в следния състав:
Председател: Иво Добрев
като разгледа докладваното от съдия Добрев търговско дело
номер 555 по описа за 2017 година, за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството е образувано по повод искова молба, подадена от „Био аква ферм“ ЕООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр.Бургас, ул. “Сливниица“ №33, със съдебен адрес гр.Бургас ,ул.Гурко“ №9, ет.2 против Изпълнителна агенция по рибарство и аквакултури с адрес гр.Бургас, ул.“Александър Батенберг“ №1 за осъждане на ответника да заплати на ищеца сумата от 39734.15 лева, представляваща остатъка до пълния размер на одобрената субсидия за закупуване на „Мултифункционална машина робот за обслужване на фермата и прибиране на продукцията“, както и мораторната лихва върху тази суми за времето от 01.12.2014г. до 01.12.2017г. в размер на 12 130.43 лева и законната лихва върху същата от завеждане на делото до окончателното и изплащане.
Съдът, след като още веднъж се запозна внимателно с приложените по делото доказателства намира, че спорът не му е подсъден. Спорът касае изпълнението на договор №64 от 06.04.2012г. за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Мярка 2.1. „Производствени инвестиции в аквакултурата” по Приоритетна ос № 2 „Аквакултура, риболов във вътрешни водоеми, преработка и маркетинг на продукти от риболов и аквакултура“ от Оперативната програма за развитие на сектор „Рибарство“ на Република България, финансирана от Европейския фонд за рибарство за съответния програмен период.
Договорът следва да се квалифицира като административен по смисъла на § 1, т.1 от допълнителните разпоредби на Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ), обн. ДВ, бр. 101 от 22.12.2015 г. Предвид тълкувателния характер на нормата, тя се прилага спрямо всички заварени материалноправни отношения. Според специалното преходно правило на § 10 от ПЗР на ЗУСЕСИФ само заварените съдебни производства, касаещи договорите за европейско финансиране, приключват по стария ред.
Настоящото дело обаче е образувано след влизането в сила на ЗУСЕСИФ, поради което и следва да се развива по действащите към момента правила за подсъдност.
Съгласно разпоредбата на чл.128 ал.1 т.3 от Административнопроцесуалния кодекс споровете относно изпълнението на административни договори се разглеждат от административните съдилища.
Конкретният случай е именно такъв. Противоречивата практика относно реда за разглеждането на спорове по административни договори следва да се счита преодоляна с постановяването на Тълкувателно решение № 8 от 12.11.2015 г. на ОСС на ВАС.
По изложените съображения и на основание чл.118 ал.2 ГПК делото следва да бъде изпратено по подсъдност на Административен съд гр.Бургас.
Мотивиран от горното, Бургаският окръжен съд
ОПРЕДЕЛИ:
ПРЕКРАТЯВА производството по търговско дело № 555/2017г.
ИЗПРАЩА делото по подсъдност на Административен съд гр.Бургас.
Определението подлежи на обжалване с частна жалба пред Бургаския апелативен съд в едноседмичен срок от съобщаването му на страните.
СЪДИЯ: