О П Р Е Д Е Л Е Н И Е
Номер |
|
година |
11.11.2019 |
град |
Кърджали |
||||
|
|||||||||
Кърджалийският
|
административен съд |
състав |
|
||||||
|
|||||||||
На |
11.11. |
година |
2019 |
||||||
|
|||||||||
В |
закрито |
заседание и следния състав: |
|||||||
|
|||||||||
Председател: |
ВИКТОР
АТАНАСОВ |
||||||||
|
|||||||||
|
|
||||||||
като разгледа докладваното от |
съдията
Виктор Атанасов |
|
|||||||
|
|||||||||
административно
дело |
номер |
394 |
по описа
за |
2019 |
година |
||||
и
за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството е образувано по протест от
Б. В. – прокурор при Окръжна прокуратура – Кърджали, подаден с посочено в него
основание чл.186, ал.2, във връзка с чл.185 и чл.16, ал.1 от АПК, против: „1. Разпоредбата на чл.15 от Вътрешни
правила за изпълнение на Закона за достъп до обществена информация от общинска
администрация Ардино, утвърдени със Заповед №185/20.04.2012 год. на кмета на
община Ардино, в частта „съгласно Заповед №10 на Министъра на финансите”; 2. т.7 от Ред за искане и предоставяне
на достъп до обществена информация в общинска администрация Ардино, приложен
към Вътрешни правила за изпълнение на Закона за достъп до обществена информация
от общинска администрация Ардино, утвърдени със Заповед №185/20.04.2012 год. на
кмета на община Ардино и 3.
изложеното съдържание на Заповед №10 на МФ от 10.01.2001 год. за определяне
нормативи за разходите при предоставяне на обществена информация по Закона за
достъп до обществената информация според вида на носителя/издадена от министъра
на финансите, обн., ДВ, бр.7 от 2001 год./ във Вътрешни правила за изпълнение
на Закона за достъп до обществена информация от общинска администрация Ардино,
утвърдени със Заповед №185/20.04.2012 год. на кмета на община Ардино.”.
В протеста се сочи, че със Заповед №185/20.04.2012 год. на
кмета на община Ардино били утвърдени Вътрешни
правила за изпълнение на Закона
за достъп до обществена информация, от
общинска администрация Ардино/Вътрешните правила/ и че разпоредбата на чл.15 от
Вътрешните правила посочвала, че на информационното табло на община Ардино, на
входа за администрацията и на таблото пред сградата на общината, се поставя
писмена информация относно формите на достъп до обществена информация,
дължимите разходи, съгласно Заповед №10 на министъра на финансите и начините за
заплащане. Сочи се също, че към Вътрешните правила е приложен Ред за искане и
предоставяне на достъп до обществена информация в общинска администрация
Ардино/Редът/, съдържащ писмената информация, посочена в чл.15 от Вътрешните
правила и че в т.4 от Реда били посочени четири форми за предоставяне на достъп
до обществена информация, а в т.7 било посочено, че услугата се заплаща след
получаване на решението за достъп, както следва: - дискета - 1 бр. - 1.20 лв.;
- електронна поща - 1 MB - 0.30 лв., заплаща се
всеки започнат мегабайт за информация, съществуваща в електронен вид; -
разпечатване - една страница/А4/ - 0.12 лв.; - ксерокопие - една страница/А4/ -
0.09 лв.; - факс - една страница/А4/ - 0.60 лв.; - устна справка - за 15 минути
- 1.50 лв.; - писмена справка - една страница/А4/ - 1.59 лв., като посочените
цени не включвали ДДС. Сочи се, на следващо място, че уредените положения в т.7
от Реда, като дължими разходи за предоставяне на достъп до обществена
информация, били идентични със седем от нормативите за разходите при
предоставяне на обществена информация по ЗДОИ според вида на носителя,
определени със Заповед №10 на МФ от 10.01.2001 год. за определяне нормативи за
разходите при предоставяне на обществена информация по Закона за достъп до
обществената информация според вида на носителя и че съдържанието на посочената
заповед било изложено във Вътрешните правила след Ред за искане и предоставяне
на достъп до обществена информация в общинска администрация Ардино.
В протеста
се твърди, че Вътрешните правила в разглежданата им част по т.7 от приложения
Ред за искане и предоставяне на достъп до обществена информация в общинска
администрация Ардино и изложеното съдържание на Заповед №10 на МФ от 10.01.2001
год. за определяне нормативи за разходите при предоставяне на обществена
информация по Закона за достъп до обществената информация според вида на
носителя, както и чл.15, доколкото препраща към т.7 от Реда и съдържанието на
посочената заповед, имат характер на
подзаконов нормативен административен акт по смисъла на чл.75, ал.1 от АПК, тъй
като установявали правила, отнасящи се за неопределен и неограничен брой
адресати и имали многократно правно действие. В протеста се сочи, че
съгласно чл.20, ал.1 от ЗДОИ, достъпът до обществена информация е безплатен, а
чл.20, ал.2 от ЗДОИ установявал, че разходите по предоставяне на обществена
информация се заплащат по нормативи, определени от министъра на финансите,
които не могат да превишават материалните разходи по предоставянето. Сочи се,
че към настоящия момент действаща била Заповед №ЗМФ-1472 от 29.11.2011 год. за
определяне на нормативи за разходите при предоставяне на обществена информация
по Закона за достъп до обществена информация според вида на носителя, издадена
от министъра на финансите, обн., ДВ, бр.98 от
13.12.2011 год., в сила от 01.01.2012 год., с която била отменена Заповед №10
на МФ от 10.01.2001 год. за определяне нормативи за разходите при предоставяне
на обществена информация по Закона за достъп до обществената информация според
вида на носителя, издадена от министъра на финансите. В протеста е изложен
довод, че Заповед №ЗМФ-1472 от 29.11.2011 год. е нормативен административен
акт, тъй като съобразно чл.76, ал.1 от АПК, изхожда от изрично овластен от закона орган, издадена е по прилагане на закон,
както установява чл.75, ал.2 от АПК и съдържа административноправни
норми, отнасящи се за неопределен и неограничен брой адресати и които имат
многократно правно действие, по правилото на чл.75, ал.1 от АПК и чл.1а от ЗНА.
Твърди се също, че Законът за достъп до обществена информация и Заповедта на
министъра на финансите са нормативни актове от по-висока степен спрямо
Вътрешните правила, утвърдени от кмета на общината, поради което последните
следва да им съответстват, съобразно чл.15, ал.1 от ЗНА.
В протеста
се твърди, че уредбата на т.7 от Ред за искане и предоставяне на достъп до
обществена информация в общинска администрация Ардино, приложен към Вътрешните
правила, както и изложеното съдържание на Заповед №10 на МФ от 10.01.2001 год.
за определяне нормативи за разходите при предоставяне на обществена информация
по Закона за достъп до обществената информация според вида на носителя,
отменена от 01.01.2012 год. със Заповед №ЗМФ-1472 от 29.11.2011 год., а също и
чл.15, доколкото препраща към т.7 от Реда и съдържанието на посочената заповед,
са в противоречие с нормативни актове от по-висок ранг, каквито са ЗДОИ и
Заповед №ЗМФ-1472 от 29.11.2011 год. Развиват се доводи, като се сочи, на първо
място, че в т.7 от Реда към Вътрешните правила се изисква заплащане на услуга,
противно на уреденото в чл.20, ал.1 от ЗДОИ: за първият посочен носител -
дискета, била определена сума, различна от определения нормативен разход в
действащата заповед на министъра на финансите; изисквало се заплащане за
предоставяне на обществена информация на носители, непосочени като вид и без
определен норматив в приложимата заповед, а след като такъв не бил посочен, не
следвало да се дължат разходи. Освен посоченото, в протеста се твърди, че
незаконосъобразно се изисквало определено заплащане за предоставянето на
информация чрез електронна поща, тъй като чл.35, ал.3 от ЗДОИ въвеждал правило,
според което, при поискване от заявителя достъпът до обществена информация да
му бъде представен по електронен път на посочен адрес на електронна поща,
органът предоставя информацията, като не се заплащат разходи по предоставянето.
Незаконосъобразно, според изложеното в протеста, поради противоречие с чл.20,
ал.2 от ЗДОИ, във връзка със Заповед №ЗМФ-1472 от 29.11.2011 год., било
позоваването във Вътрешните правила на Заповед №10 на МФ от 10.01.2001 год. за
определяне нормативи за разходите при предоставяне на обществена информация по
Закона за достъп до обществената информация според вида на носителя, отменена
от 01.01.2012 год. със Заповед №ЗМФ-1472 от 29.11.2011 год., а също и чл.15,
доколкото препращал към т.7 от Реда и съдържанието на посочената заповед, тъй
като били в противоречие с нормативни актове от по-висок ранг, каквито били
ЗДОИ и Заповед № ЗМФ-1472 от 29.11.2011 год. Предвид изложеното, в протеста се
сочи, че е налице основанието по чл.16, ал.1, т.1 от АПК, Окръжна прокуратура -
Кърджали да инициира оспорване законосъобразността на посочените части от
Вътрешни правила за изпълнение на Закона за достъп до обществена информация от
общинска администрация Ардино, утвърдени със Заповед №185/20.04.2012 год. на
кмета на община Ардино, тъй като безспорно обществения и държавен интерес
изисквал общинските органи да изпълняват законосъобразно функциите си и да
издават законосъобразни нормативни актове.
Предвид изложеното,
с протеста се предлага, на основание чл.185, във вр.
с чл.186, ал.2, във вр. с чл.16, ал.1, т.1 от АПК,
Административен съд - Кърджали да отмени: 1.
разпоредбата на чл.15 от Вътрешни правила за изпълнение на Закона за достъп до
обществена информация от общинска администрация Ардино, утвърдени със Заповед
№185/20.04.2012 год. на кмета на община Ардино, в частта „съгласно Заповед №10
на Министъра на финансите”; 2. т.7
от Ред за искане и предоставяне на достъп до обществена информация в общинска
администрация Ардино, приложен към Вътрешни правила за изпълнение на Закона за
достъп до обществена информация от общинска администрация Ардино, утвърдени със
Заповед №185/20.04.2012 год. на кмета на община Ардино и 3. изложеното съдържание на Заповед №10 на МФ от 10.01.2001 год. за
определяне нормативи за разходите при предоставяне на обществена информация по
Закона за достъп до обществената информация според вида на носителя /издадена
от министъра на финансите, обн. ДВ, бр.7 от 2001
год./ във Вътрешни правила за изпълнение на Закона за достъп до обществена
информация от общинска администрация Ардино, утвърдени със Заповед
№185/20.04.2012 год. на кмета на община Ардино. С протеста се иска, също така,
да бъдат присъдени направени от Окръжна прокуратура - Кърджали разноски за
съобщаване на оспорването, за което ще се
представят доказателства.
Протестът е бил подаден чрез кмета на
община Ардино, до Административен съд –
Кърджали и същият е изпратен в съда със съпроводително писмо с Изх.№11-104-4 от
30.11.2019 год. на община Ардино. Към същия от страна на кмета на община Ардино
е приложен заверен препис от цитираната в протеста Заповед №185 от
20.04.2012 год., издадена от кмета на община Ардино и от утвърдените с нея
Вътрешни правила за изпълнение на Закона за достъп до обществена информация от
общинска администрация Ардино, като в това съпроводително писмо не е изразено
никакво становище по отношение на така подадения протест.
Административният съд, като прецени изложените в
протеста доводи и съображения, правното основание, на което същият е подаден,
както и събраните по делото доказателства, приема следното:
Видно от приложената по делото Заповед №185 от
20.04.2012 год., издадена от кмета на община Ардино/л.7/, със същата, на основание чл.44, ал.2 от ЗМСМА, във
връзка с чл.3, ал.3 от Закона за достъп до обществена информация/ЗДОИ/, са
утвърдени Вътрешни правила за прилагане на Закона за достъп до обществена
информация, във връзка с осъществяване на правомощията и/или функциите на
общинска администрация Ардино и дейностите към нея. В заповедта е разпоредено, същата да се доведе до знанието на всички
служители на общинската администрация, за сведение и стриктно изпълнение. По
делото са приложени и утвърдените с тази
заповед на кмета на община Ардино,
Вътрешни правила, наименовани „Вътрешни
правила за изпълнение на Закона за достъп до обществена информация от общинска
администрация Ардино”/л.8-л.12/
и образци към същите - на Заявление
за достъп до обществена информация/л.13/ и на Констативен протокол за устни запитвания за достъп
до обществена информация/л.14/. Така, протестираният чл.15
от тези Вътрешни правила за изпълнение на Закона за достъп до обществена
информация от общинска администрация Ардино, утвърдени със Заповед №185 от
20.04.2012 год., издадена от кмета на община Ардино, гласи, че: „На информационното табло на община Ардино
на входа на администрацията и на таблото пред сградата на Общината се поставя
писмена информация относно формите на достъп до обществена информация,
дължимите разходи, съгласно Заповед №10 на министъра на финансите и начините на
заплащане.”. Протестираната т.7 от Ред за искане и предоставяне на
достъп до обществена информация в общинска администрация Ардино, към Вътрешни
правила за изпълнение на Закона за достъп до обществена информация от общинска
администрация Ардино, утвърдени със Заповед №185/20.04.2012 год. на кмета на
община Ардино, гласи, че: „Услугата се
заплаща след получаване на решението за достъп, както следва: - дискета - 1 бр.
- 1.20 лв.; - електронна поща - 1 MB - 0.30 лв., заплаща се
всеки започнат мегабайт за информация, съществуваща в електронен вид; -
разпечатване - една страница/А4/ - 0.12 лв.; - ксерокопие - една страница/А4/ -
0.09 лв.; - факс - една страница/А4/ - 0.60 лв.; - устна справка - за 15 минути
- 1.50 лв.; - писмена справка - една страница/А4/ - 1.59 лв., като посочените
цени не включват ДДС.”.
Протестирано е, най-сетне, и възпроизведеното
съдържание, в края на тези Вътрешни правила за изпълнение на Закона за достъп до обществена
информация от общинска администрация Ардино, на Заповед №10 на МФ от
10.01.2001 год. за определяне нормативи за разходите при предоставяне на
обществена информация по Закона за достъп до обществената информация според
вида на носителя, издадена от министъра на финансите/обн.,
ДВ, бр.7 от 23.01.2001 год./.
При така установеното, Административен съд – Кърджали в
настоящия
съдебен състав, след като се запозна с доказателствата по делото и прецени
твърденията на протестиращата страна, намира така подадения протест за
ПРОЦЕСУАЛНО НЕДОПУСТИМ, по следните съображения:
Правото на
жалба, респ. на протест, възниква и може да бъде упражнено при наличието на
определени процесуални предпоставки, които обуславят и процесуална допустимост
на съдебното производство. Една от тези процесуални предпоставки (по аргумент
от разпоредбата на чл.159, т.1 от АПК) от категорията на абсолютните такива, за
които съдът следи служебно, е наличието на акт, подлежащ на съдебно оспорване и
контрол за законосъобразност по съответния ред, предвиден в АПК. В протеста се
твърди, че оспорените текстове от Вътрешните
правила за изпълнение на Закона за достъп до обществена информация от общинска
администрация Ардино, респ. че самите Вътрешни правила, утвърдени с посочената
заповед на кмета на община Ардино, били, т.е. имали характер на подзаконов нормативен
административен акт по смисъла на чл.75, ал.1 от АПК, тъй като установявали
правила, отнасящи се за неопределен и неограничен брой адресати и имали
многократно правно действие. Съгласно чл.75, ал.1 от АПК, нормативните
административни актове са подзаконови административни актове, които съдържат административноправни норми, отнасят се за неопределен и
неограничен брой адресати и имат многократно правно действие, като съгласно
ал.2 на същия текст, нормативните административни актове се издават по
прилагане на закон или подзаконов нормативен акт от по-висока степен. Според разпоредбата на чл.76, ал.1 от
същия кодекс, нормативни административни актове се издават от изрично овластени от Конституцията или закон органи, а ал.3 на
същия текст ясно регламентира, че общинските съвети издават нормативни актове,
с които уреждат съобразно нормативните актове от по-висока степен обществени отношения
с местно значение. Същевременно, Законът за местното самоуправление и местната
администрация/ЗМСМА/ регламентира в чл.18, ал.1, че общинският
съвет е орган на местното самоуправление и се избира от
населението на общината при условия и по ред, определени от закона, като
правомощията му са изброени в чл.21, ал.1 от ЗМСМА, а в чл.21, ал.2 от с.з.
изрично е посочено, че в изпълнение на правомощията си по ал.1, общинският
съвет приема правилници, наредби, инструкции, решения, декларации и обръщения,
т.е. това е органът на местно самоуправление, който е овластен
от закона да издава подзаконови нормативни актове. Почти идентична е и
регламентацията на чл.8 от Закона за нормативните актове/ЗНА/, съгласно който,
всеки общински съвет може да издава наредби, с които да урежда съобразно
нормативните актове от по-висока степен неуредени от тях обществени отношения с
местно значение.
Кметът на общината, от
своя страна, е орган на изпълнителната власт в общината, съгласно разпоредбата
на чл.139, ал.1, предл.І/първо/ от Конституцията и
чл.38, ал.1, предл.І/първо/ от ЗМСМА, като
правомощията му са изчерпателно изброени в чл.44, ал.1 от ЗМСМА, в 13 точки към
тази алинея, а в чл.44, ал.2 от с.з. изрично е регламентирано, че в изпълнение
на своите правомощия, кметът на общината издава заповеди/на това основание е
издадена и Заповед №185 от 20.04.2012 год. на кмета на община Ардино/,
съответно, в ал.4 на същия текст е посочено, че кметът на общината в случаите,
определени от закона, изпълнява и функции, възложени му от централните държавни
органи. Този закон – ЗМСМА, обаче, нито
пък Конституцията или ЗНА, никъде не съдържат разпоредба, с която, съобразно
правилото на чл.76, ал.1 от АПК, да овластяват
кметовете на общини, еднолично да издават нормативни административни актове.
От друга
страна, обществените отношения свързани с правото на достъп до обществена информация, както
и с повторното използване на информация от обществения сектор, са уредени от Закона за достъп до обществена информация/ЗДОИ/. Съгласно чл.3,
ал.1 от този закон, той се прилага за достъп до обществената информация,
която се създава или се съхранява от държавните органи, техните териториални
звена и органите на местното самоуправление в Република България, а съгласно
ал.3 на чл.3 от ЗДОИ, също посочена, макар и неясно защо, като основание за
издаването на Заповед №185 от 20.04.2012 год. на кмета на община Ардино, с
която са утвърдени Вътрешните правила за изпълнение на Закона за достъп до
обществена информация от общинска администрация Ардино, организациите от
обществения сектор са длъжни да предоставят информация от обществения сектор за
повторно използване, с изключение на предвидените в този закон случаи. Този
закон – Законът за достъп до обществена информация/ЗДОИ/, също не съдържа
разпоредба, с която, съобразно същото правило на чл.76, ал.1 от АПК, да овластява кметовете на общини, еднолично да издават
нормативни административни актове по прилагането на закона или на отделни
негови разпоредби, като единствено в чл.21 от ЗДОИ е регламентирано, че
субектите по чл.3/в т.ч. са и органите на местното самоуправление/ са длъжни да
обявяват на мястото, където се подават заявленията, възможните форми за
предоставяне на достъп до обществена информация, дължимите разходи и начините
за заплащането им.
От изложеното в протеста е видно, че той е насочен срещу
„1.
Разпоредбата на чл.15 от Вътрешни правила за изпълнение на Закона за достъп до
обществена информация от общинска администрация Ардино, утвърдени със Заповед
№185/20.04.2012 год. на кмета на община Ардино, в частта „съгласно Заповед №10
на Министъра на финансите”; 2. т.7 от
Ред за искане и предоставяне на достъп до обществена информация в общинска
администрация Ардино, приложен към Вътрешни правила за изпълнение на Закона за
достъп до обществена информация от общинска администрация Ардино, утвърдени със
Заповед №185/20.04.2012 год. на кмета на община Ардино и 3. изложеното
съдържание на Заповед №10 на МФ от 10.01.2001 год. за определяне нормативи за
разходите при предоставяне на обществена информация по Закона за достъп до
обществената информация според вида на носителя/издадена от министъра на
финансите, обн., ДВ, бр.7 от 2001 год./ във Вътрешни правила за изпълнение на
Закона за достъп до обществена информация от общинска администрация Ардино,
утвърдени със Заповед №185/20.04.2012 год. на кмета на община Ардино.”
Посочените Вътрешни
правила за изпълнение на Закона за достъп до обществена информация от общинска
администрация Ардино, респ. Редът за искане и
предоставяне на достъп до обществена информация, като част от тези Вътрешни
правила за изпълнение на ЗДОИ от Общинска администрация - Ардино, утвърдени с посочената заповед на кмета на община
Ардино, не са нито подзаконов нормативен
акт, нито общ административен акт, нито индивидуален административен акт.
Правното основание за приемането на тези Вътрешни правила, всъщност, е
цитирания по-горе чл.21 от Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ) и
това предопределя характера им на вътрешноведомствен акт. От друга страна,
разпоредбата на чл.20, ал.2 от ЗДОИ възлага на министъра на финансите да
определи нормативи за заплащане на разходите по предоставяне на обществена
информация, които
не могат да превишават материалните разходи по предоставянето и именно това е актът, който съдържа административноправни норми, отнася се за неопределен и
неограничен брой адресати и има многократно правно действие. Това е било
сторено с издадената, на основание чл.115 от Конституцията и чл.20, ал.2 от
Закона за достъп до обществена информация, Заповед №ЗМФ-1472 от 29 ноември 2011
год. на министъра на финансите/Обн., ДВ, бр.98 от 13.12.2011 год., стр.115/, влязла в сила от 1 януари 2012
год., а преди нея – с отменената Заповед №10
от 10.01.2001 год. на министъра на финансите/Обн., ДВ, бр.7 от 2001 год./.
Така всъщност, правомощието на кмета на общината, като
задължен субект по смисъла на чл.3, ал.1 от ЗДОИ, се състои единствено в
обявяването на вече определените нормативи за заплащане на разходите по
предоставяне на обществена информация. Както бе посочено и по-горе, съгласно
чл.21 от ЗДОИ, субектите по чл.3 от същия закон са длъжни да обявяват на мястото,
където се подават заявленията, възможните форми за предоставяне на достъп до
обществена информация, дължимите разходи и начините за заплащането им. След като субектът по чл.3 от ЗДОИ има задължение само
да обяви дължимите разходи за предоставяне на обществена информация, то актът,
посредством който се изпълнява това задължение, в случая - Вътрешни правила за изпълнение на Закона за достъп до
обществена информация от общинска администрация Ардино, респ. Редът за искане и предоставяне на достъп до обществена
информация, като част от тези Вътрешни правила за изпълнение на ЗДОИ от
Общинска администрация - Ардино, касае организацията на дейността на
администрацията на общината, поради което, по своя характер е
вътрешноведомствен,
т.е. вътрешнослужебен такъв по смисъла на чл.2, ал.2,
т.3 от АПК и категорично не попада в
легалната законова дефиниция на нормативен административен акт, дадена с
разпоредбата на чл.75, ал.1 от АПК, като аргумент за това, освен всичко
изложено по-горе, може да се изведе и от §4 от ЗР на тези Вътрешни правила,
който разпорежда, че „Всички служители на
общинска администрация Ардино са длъжни да се запознаят с Вътрешните правила за
достъп до обществена информация и да ги спазват.”.
Отново, в заключение,
следва да се посочи, че кметът на общината е орган на изпълнителната власт в
общината, но като такъв не е овластен нито от Конституцията,
нито от закон, да издава нормативни административни актове по смисъла на чл.75,
ал.1 от АПК, поради което и Вътрешните
правила за изпълнение на ЗДОИ от Общинска администрация – Ардино, респ. и Редът
за искане и предоставяне на достъп до обществена информация, като част от тези
Вътрешни правила, нямат характера на такъв подзаконов нормативен акт. Наличието на подлежащ на оспорване акт е абсолютна
процесуална предпоставка за съдебно-административното производство и липсата му
в процесния случай води до недопустимост и на
образуваното съдебно производство.
По тези съображения, настоящият състав на
Административен съд – Кърджали намира, че така подаденият протест от Б. В. –
прокурор при Окръжна прокуратура – Кърджали, с посочено в него правно основание
чл.186, ал.2, във връзка с чл.185 и чл.16, ал.1 от АПК, като недопустим, следва да бъде оставен без разглеждане
по същество, а образуваното въз основа на него съдебно производство следва да
бъде прекратено на посочените основания.
Така, мотивиран от гореизложеното и на основание чл.159, т.1
и т.5 от АПК, Административният
съд,
О П Р Е Д Е Л И :
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ
протест,
подаден от Б. В. – прокурор при Окръжна прокуратура – Кърджали, с посочено в
него основание чл.186, ал.2, във връзка с чл.185 и чл.16, ал.1 от АПК, против:
„1. Разпоредбата на чл.15 от
Вътрешни правила за изпълнение на Закона за достъп до обществена информация от
общинска администрация Ардино, утвърдени със Заповед №185/20.04.2012 год. на
кмета на община Ардино, в частта „съгласно Заповед №10 на Министъра на
финансите”;
2. т.7 от Ред за искане и предоставяне на достъп
до обществена информация в общинска администрация Ардино, приложен към Вътрешни
правила за изпълнение на Закона за достъп до обществена информация от общинска
администрация Ардино, утвърдени със Заповед №185/20.04.2012 год. на кмета на
община Ардино и
3. изложеното съдържание
на Заповед №10 на МФ от 10.01.2001 год. за определяне нормативи за разходите при
предоставяне на обществена информация по Закона за достъп до обществената
информация според вида на носителя/издадена от министъра на финансите, обн.,
ДВ, бр.7 от 2001 год./ във Вътрешни правила за изпълнение на Закона за достъп
до обществена информация от общинска администрация Ардино, утвърдени със
Заповед №185/20.04.2012 год. на кмета на община Ардино.”, като
НЕДОПУСТИМ.
ПРЕКРАТЯВА производството по административно дело
№394/2019 год. по описа на Административен съд - Кърджали.
Преписи от настоящото
определение, на основание чл.138, ал.3, във вр. с
чл.137, ал.1 от АПК, да се изпратят или връчат на страните по делото.
Определението може да
се обжалва с частна жалба/протест пред Върховния
административен съд/ВАС/ на Република България, чрез Административен
съд – Кърджали, в 7/седем/-дневен срок
от съобщаването или връчването му на страните.
СЪДИЯ: