ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 1425
Бургас, 08.06.2023 г.
Административният съд - Бургас - VII-ми състав, в закрито заседание в състав:
Съдия: |
ЙОРДАНКА МАЙСКА |
Като разгледа докладваното от съдия ЙОРДАНКА МАЙСКА административно дело № 20237040700996 / 2023 г., за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е образувано по повод жалба
от Й.Д.А. с ЕГН-********** с посочен адрес *** срещу ЗППАМ №
23-0769-000417/15.05.2023г. на Началник сектор Пътна Полиция-Бургас, ОД
МВР-Бургас. Жалбата е подадена в срока по чл.149, ал.1 от АПК, чрез
административния орган, издал обжалвания акт, като към нея е приложена
преписката по издаване на акта.
В жалбата е инкорпорирано искане за
спиране изпълнението на Заповедта на основание чл.60, ал.5 от АПК.
С обжалваната Заповед за налагане на ПАМ №
23-0769-000417/15.05.2023г. на Началник сектор Пътна Полиция-Бургас, ОД
МВР-Бургас, издадена от Васил Скопчанов – полицейски инспектор към ОДМВР
гр.Бургас, сектор Пътна полиция, на основание чл.171 т.4 ЗДвП е постановено
изземване на свидетелството за управление на жалбоподателя, на когото са отнети
всички контролни точки и не е изпълнил задължението си по чл.157, ал.4 от ЗДвП.
Жалбата е депозирана чрез административния
орган, окомплектована е ведно с преписката и е постъпила в Административен съд
Бургас, като с придружителното писмо е изразено становище за неоснователност на
жалбата, но не е изразено становище по искането по чл.60, ал.5 АПК.
Административен съд Бургас,
седми състав, за да се произнесе по реда на чл. 166, ал.4 вр. ал.2 АПК,
намира следното:
Жалбата, съдържаща искането за спиране е
подадена от Й.А., лично в качеството му на адресат на заповедта, поради което
искането e процесуално ДОПУСТИМО.
Разгледано по същество искането е
НЕОСНОВАТЕЛНО, по следните съображения:
Съгласно разпоредбата на чл.172, ал.6 от ЗДвП, оспорването на заповедта не спира изпълнението.
Административният акт подлежи на незабавно
изпълнение по силата на посочената законова разпоредба, с която законодателят е
презюмирал наличието на особено важен държавен или обществен интерес. За
разлика от хипотезите, когато с изрично разпореждане, административният орган
може да допусне предварително изпълнение на акта, само при наличието на
предпоставките по чл.60, ал.1 от АПК, в които административният орган следва не
само да посочи някоя от тях, но и подробно да я мотивира, в този случай органът
издал акта не е длъжен да излага конкретни мотиви относно съществуването на
някое от предвидените в чл. 60 от АПК условия, тъй като горните се предполагат
по силата на закона. В този смисъл приложимата законова разпоредба е чл.166 от АПК, а не чл.60, ал.6 от АПК.
Целта на спиране изпълнението на
административния акт е да се осигури защита на лицето, подало жалбата. При
липсата на нормативно регламентирани критерии, чрез които да се преценява
основателността на искането за спиране на предварителното изпълнение на акта,
съдебната практика е възприела като основен критерий възможността за настъпване
на евентуални сериозни неблагоприятни последици от предварителното изпълнение
на акта за жалбоподателя, които да са от такова естество, че да могат да се
противопоставят по значимост на изброените в чл.60, ал.1 от АПК, съответно
възможността от настъпване на значителни или труднопоправими вреди за
жалбоподателя / арг. чл.166, ал.2 от АПК/.
В тежест на жалбоподателя пред съда е да
посочи и установи наличието на нови факти и обстоятелства, поради които
спирането изпълнението на акта е основателно. За да се спре допуснатото по
силата на закона предварително изпълнение е необходимо адресатът на акта, искащ
спиране да докаже, чрез надлежни доказателства, че то би могло да му причини
значителна или трудно поправима вреда, като настъпването й следва да е
достатъчно вероятно. Жалбоподателят бланкетно декларира, че с наложената мярка
няма да може да работи, но не внася пояснения за това си твърдение и съответно
не представя доказателства, за да се коментира евентуалното настъпване на
значителни или трудно поправи вреди за оспорващия, които ще настъпят в резултат
на предварителното изпълнение на оспорения административен акт. Следва да се
посочи, че само наличието на нови обстоятелства, възникнали след издаване на
акта са предпоставка за спиране на предварителното му изпълнение и съответно
липсата им е достатъчно основание за отхвърляне на молбата. В жалбата не се съдържат никакви
обстоятелства, които могат да се отнесат към приложимата правна норма.
Отчитайки всичко изложено по-горе,
настоящият съдебен състав намира, че искането на жалбоподателя следва да бъде
оставено без уважение.
Мотивиран от горното и на осн.чл.166 от АПК, Административен съд - Бургас, VII
състав,
О П Р Е Д Е Л И:
ОСТАВЯ БЕЗ УВАЖЕНИЕ искане,
инкорпорирано в жалба на Й.Д.А. с ЕГН-********** с посочен адрес *** за спиране
на предварителното изпълнение на Заповед за налагане на принудителна
административна мярка № 23-0769-000417/15.05.2023г., издадена от Васил
Скопчанов – полицейски инспектор към ОДМВР гр.Бургас, сектор Пътна полиция.
ОПРЕДЕЛЕНИЕТО може да се
обжалва с частна жалба пред Върховния административен съд в 7-дневен срок от
съобщаването му.
Съдия: |
||