Решение по дело №80/2020 на Окръжен съд - Добрич

Номер на акта: 260026
Дата: 27 ноември 2020 г. (в сила от 15 декември 2020 г.)
Съдия: Павлина Нейчева Паскалева
Дело: 20203200900080
Тип на делото: Търговско дело
Дата на образуване: 22 юни 2020 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р   Е   Ш   Е   Н   И   Е

 

№ 260026

 

Гр.ДОБРИЧ  27.11.2020г.

В  ИМЕТО  НА  НАРОДА

 

 

ДОБРИЧКИЯТ ОКРЪЖЕН СЪД ТЪРГОВСКО ОТДЕЛЕНИЕ в публичното заседание на двадесет и девети октомври през две хиляди и двадесета година в състав:

                                          ПРЕДСЕДАТЕЛ: ПАВЛИНА ПАСКАЛЕВА 

 

При участието на секретаря Билсер Мехмедова - Юсуф като разгледа докладваното от Председателя т.д.№80/2020г. по описа на ДОС и за да се произнесе взе предвид  следното:

 

Производството по делото е образувано по предявен от И.К.И., ЕГН ********** *** в качеството му на член на Сдружение „Ловно-рибарско сдружение ***“, ЕИК ***, със седалище и адрес на управление гр.Добрич, ул.“***“ №14, офис 505,506 срещу последното иск за отмяна на решение на Общото събрание на сдружението по протокол №44/13.06.2020г. за изключване на ищеца от сдружението. 

Претенциите на ищеца се основават на следните, изложени в исковата молба обстоятелства:

Ищецът е  член на УС на ЛРС „***" от около пет години и председател на ловна дружина „***" от 2018г. Като такъв е активно легитимиран да иска отмяна на незаконосъобразно решение на Общото събрание на сдружението. Сдружението има за предмет на дейност - устойчиво стопанисване, възпроизводство и опазване на рибата и дивеча, съхраняване на екологичното равновесие и биологично разнообразие, развитие на ловните и риболовни спортове и кинеложкото дело, защита интересите на членовете си и човешките права в гражданското общество. При упражняване на тази си дейност Сдружението следва да се води от спазване както на Устава, така и от Закона за лова и опазване на дивеча, Правилника за прилагането му, ЗКВВООБ, ЗБР и всички законови и подзаконови нормативни актове касаещи цялостната му дейност.

През последните месеци ищецът изразил несъгласие с начина на управление и отчитане на средствата на сдружението от Председателя - Георги Минев. Подтикнат от тези негови  възражения и съмнения той започнал да настройва членовете на УС и на Сдружението срещу ищеца  и да му отказва издаване на разрешение за индивидуален лов. На 20.02.2020г. му било връчено писмо, което гласяло, че на проведено заседание на 15.02.2020г. на членовете на УС на ЛРС „***" е взето следното единодушно РЕШЕНИЕ: "На осн.чл.23а, ал.1 б."б" за действия насочени срещу интересите, ***и и единството на организацията Ви лишава от членство в Сдружение ЛРС „***", Добрич за 2 /две/ години." Всички получени документи по гореописаното решение са подписани единствено и само от Председателя. Протоколи от проведени събрания и решения взети от Управителния съвет не са предоставяни на ищеца. Като доказателство за твърденията си ищецът предоставя - Писмо изх.№15/20.02.2020г. От същото е видно, че е писмено поканен с писмо №12/12.02.2020г. за провеждане сьбрание на УС, който с протокол №41/15.02.2020г. е взел решението за лишаването му от членство. Без да е уведомен за мотивите на това решение, възползвайки се от правото, което му дава чл.23а, ал.9 от Устава, ищецът оспорвал пред Общото събрание на ЛРС „***", решението на Управителния съвет. На 02.06.2020г. на таблото за обяви, където се помещава седалището на дружеството била поставена покана за общо събрание, което ще се състои на 13.06.2020г. от 10.00 часа в читалището на село Телериг, община Крушари, област Добрич. След проведеното Общо събрание било подложено на гласуване решението на Управителния съвет за лишаване от членство в Сдружението за две години. По предложение на Председателя пред Общото събрание било гласувано, както лишаването  от членство, така и изключването на ищеца от ЛРС „***", отново без да бъдат посочени мотиви. За да може да защити правата си, ищецът поискал копие от протокола от проведеното Общо събрание. В отговор на което на 16.06.2020г., получил Заповед №06/13.06.2020г., с която е наказан с изключване от ЛРС „***" гр.Добрич и уведомление за връщане на членската  карта и ключове от ловна хижа в с. Зимница. За да бъде изключен ловец от ловното сдружение, е необходимо решение на УС на ловното сдружение по смисъла на чл.30 от ЗЛОД, в което да се посочи кои норми от специалния закон е нарушил като ловец. В конкретния случай, във взетото решение за изключването  изобщо не се сочи кое от обстоятелствата, визирани в чл.23а, ал.1 от ЗЛОД е налице. Основанията посочени в Заповед №6/13.06.2020г., а именно - чл.23а, ал.1 т."в" от Устава на сдружението, следва да кореспондират с чл.23а, ал.1, т.1 и т.2 от ЗЛОД, в която правна норма тези основания са уредени в специалния закон /какъвто е ЗЛОД/ и не могат да бъдат основания от устава на юридическото лице. В този смисъл е Решение №318 от 04.02.2019г. по ТД №808/2018г. на ВКС, 2-ро търг.отделение.

Разпоредбата на чл.23а от ЗЛОД гласи: „Изключването на ловец от ловното сдружение се извършва с решение на управителния съвет. Не може да упражнява правото си на ловуване лице, което: 1. не е заверило ловния билет и членската си карта за съответната година; 2. е изключено от ловното сдружение за нарушения по този закон и Закона за биологично разнообразие; лицето може да бъде прието за член в ловно сдружение след изтичането на две години, смятано от датата на изключването.". Ищецът заявява, че към настоящия момент членската му карта и ловният му билет са заверени за съответната година и няма нарушения, нито по Закона за лова и опазване на дивеча, нито по Закона за биологичното разнообразие. Решението за изключване противоречи и на Устава на Сдружението. В чл.23а, ал.2 от същия е записано, че изключване се налага на членовете на Сдружението, които са: а) извършили деяние квалифицирано като бракониерство; б) осъдени за умишлени престъпления от общ характер с влязла в сила присъда; в) извършили кражба или умишлено убиване на ловно куче; г) причинили смърт или допуснали тежка злополука с ловно оръжие по време на лов при доказана вина; д) злоупотребили с парични средства и имущество на Сдружението. Нито едно от горепосочените условия не е налице в настоящия случай. Оспорва се наложеното  наказание, тъй като същото е необосновано и незаконосъобразно. До настоящия момент никой от органите на сдружението не представя, нито устни, нито писмени доказателства, кои действия на ищеца са насочени срещу интересите, ***та и единството на организацията и наличие на някой от гореизброените условия от Устава. В нито един от цитираните по-горе документи не е посочено на какво фактическо и правно основание става  изключването на ищеца. Така, на практика той е лишен от възможността за адекватна защита, понеже не знае какви нарушения е извършил. Оспорва се, както начина по който е уведомен, така и сроковете и процедурата по свикване на Общо събрание. Поканата не е обявена един месец преди датата на събранието в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел. Не са спазени изискванията на чл.26 от ЗЮЛНЦ.

В депозиран в срока по чл.367, ал.1 от ГПК писмен отговор на исковата молба с вх.рег.№4686/29.07.2020г. ответникът оспорва предявения иск.

Действително са налице дълбоки противоречия, но те са изцяло в резултат на действията на И.К.И., водещи до уронване на престижа на сдружението. С поведението си той настроил всички членове на ловната дружинка, в която самият той членува и е нейн председател срещу себе си, както и членовете на останалите две дружинки на сдружението. Системно не изпълнява указанията и разпорежданията на управителния съвет на сдружението. Нещо повече същият не свежда до знанието на останалите членове на ловна дружинка Зимница - Бакалово, чийто председател е, разпорежданията на Управителния съвет, както и получените от него заповеди, указания, разпореждания от Министерство на земеделието, храните и горите, Регионална дирекция на горите Варна, Североизточно предприятие - Шумен и ДГС Генерал Тошево. В същото време изпраща жалби до различни институции и администрации срещу ръководството на сдружението, които са с невярно съдържание, неоснователни и целят да уронят престижа на цялото сдружение и в частност на ръководството му.

За редовно проведеното заседание на управителния съвет на сдружението на 15.02.2020г., И.К.И. бил редовно уведомен с писмо №12/12.02.2020г., но отказал да присъства. В негово отсъствие управителният съвет разгледал действията му и взел решение на основание чл.23а, ал.1, б.б от Устава на сдружението да бъде наказан с лишаване от членство за срок от две години. За това решение Управителният съвет уведомил И.К.И. и му било разяснено правото да го обжалва пред Общото събрание на сдружението на основание чл.23а, ал.9 от Устава на сдружението.

Не кореспондира с нормативната уредба и устава на сдружението твърдението на ищеца, че е наказан и изключен без да са налице мотиви за това решение. В чл.23а, ал.1 от Устава на сдружението е записано: „За нарушаване на Устава и неизпълнение на решенията на Ръководните органи на Сдружението, за действия насочени срещу интересите, ***та и единството на организацията, за нарушаване на традиционно установените правила по ловна  и риболовна етика на членовете на Сдружението се налагат следните наказания: а/отзоваване от състава на ръководни органи в Сдружението; б/лишаване от членство за срок от 1 до 2 години; в/ изключване. От така цитирания текст е видно какви са правомощията на органите на сдружението и основанията за налагане на наказания, както и вида на наказанията. И.К.И. многократно е нарушавал устава на сдружението, не е изпълнявал решенията на ръководните органи, нещо повече извършвал е многобройни действия, водещи до уронване на престижа и авторитета на сдружението, чийто член е и той. Нещо повече И.К.И. си позволявал да изготвя документи с невярно съдържание и да подписва други лица в тях. На разрешение №003909 за разрешително за групов лов същият е вписал като присъстващ ***, който реално е отсъствал и не е полагал подпис, както на разрешението така и на декларацията.

Чл. 26 от ЗЮЛНЦ сочи:(1) Общото събрание се свиква от управителния съвет по негова инициатива или по искане на една трета от членовете на сдружението. Ако в последния случай управителният съвет в двуседмичен срок не отправи писмено покана за свикване на общото събрание, то се свиква от съда по седалището на сдружението по писмено искане на заинтересуваните членове или натоварено от тях лице. (2) Поканата трябва да съдържа дневния ред, датата, часа и мястото за провеждането на общото събрание и по чия инициатива то се свиква. (3) Ако друго не е  предвидено в устава, поканата се обявява в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, воден от Агенцията по вписванията, и се поставя на мястото за обявления в сградата, в която се намира управлението на сдружението, най-малко един месец преди насрочения ден." Разпоредбата на чл.26, ал.3 от ЗЮЛНЦ не е императивна и не задължава сдруженията да обявяват поканата за свикване на събрание в регистъра на АВ. В тази насока е и константната съдебна практика. Текста на закона сочи, че в устава на сдружението може да бъде предвиден и друг ред. Именно такъв друг ред е предвиден и в устава на Сдружение „Ловно рибарско сдружение ***". В чл.25 от Устава е регламентирана процедурата по свикване на Общо събрание на Сдружението. В алинея пета на същия член е посочено: „Покана за свикване на Общото събрание се обнародва в Държавен вестник или местен вестник най-малко 30 дни преди насрочения ден на заседанието. В същият 30 дневен срок: делегатите на Общото събрание се уведомяват писмено за дневния ред, мястото и часът на провеждането му и по чия инициатива се свиква; същата се поставя на видно място в управлението на Сдружението и копие от нея се изпраща на ДГС. Начина на писмено уведомяване се определя на заседание на УС." В брой 41 от 28.02.2020г. на вестник Нова добруджанска трибуна е обнародвана покана за свикване на общо събрание на Сдружение ЛРС „***". В поканата е посочено, че събранието ще се проведе на 28.03.2020г. от 10.00 часа в читалището на село Телериг при посочен дневен ред. Поради обявената пандемия, обявеното извънредно положение и приемането на Закон за мерките и действията по време на извънредното положение обявен с решение на Народното събрание на 13 март 2020 г. така насроченото  събрание не е проведено на обявената дата. На 16.03.2020г. била издадена заповед №2 на председателя на УС и представляващ сдружението, в която е посочено, че обявеното събрание за 28.03.2020г. се отменя за неопределено време. В Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявен с решение на Народното събрание от 13 март 2020г. и по-конкретно в чл. 4 е посочено: „Удължават се с един месец от отмяната на извънредното положение сроковете, определени в закон, извън тези по чл. 3, който изтичат по време на извънредното положение и са свързани с упражняване на права или изпълнение на задължения на частноправни субекти". Със заповед от 28.05.2020г. било насрочено отново събранието на 13.06.2020г. от 10.00 часа с дневен ред обявен в обнародваната покана. Тази заповед е получена от всички ловни дружинки. Поканата е поставена също така на табла в ловните бази, на централни места в населените места, както и седалището на Сдружението. Всички делегати били уведомени и с телефонно обаждане от член на управителния съвет. С оглед гореизложеното сдружението е спазило всички разпоредби, регламентиращи свикването и провеждането на общо събрание.

Ищецът е депозирал допълнителна искова молба с вх.рег.№ 260109/13.08.2020г.

В допълнителната искова молба се излага, че в  подадения отговор на исковата молба Председателят на УС на Л PC „***" не дава отговор на основния  въпрос – с кои свои действия ищецът  е уронил престижа на Сдружението.  Избирателно приложената от ответната страна писмена кореспонденция цели да представи - „търсенето на права" като „уронване на престижа". За търсене на правото на ищеца  на индивидуален лов се прилага допълнителна кореспонденция, която ответната страна е пропуснала да представи. С представените доказателства - писма от ТП на ДГС Генерал Тошево, ищецът цели да докаже, че действията му са правомерни. Като член на УС на ЛРС „***", ищецът е установил нарушения при управление и изразходване на финансови средства на Сдружението, визирани в чл.65а от Правилника за прилагане на Закона за лова и опазване на дивеча и е уведомил съответните компетентните органи. Сигнализирането за неправомерни действия, ищецът  счита за свое  задължение, а не за „уронване на престижа на Сдружението".

Висш ръководен орган на Сдружението е Общото събрание. В него влизат три ловно-рибарски дружинки, всяка от които се състои между 25-30 човека. От всяка дружинка предварително се избират делегати на общото събрание и определят на 10 члена от дружинка по един делегат. След като се запознал с представения списък на присъствалите на Общото събрание и взели решение за изключването му от Сдружението, ищецът установил, че повечето от хората не ги познава, а те него - едва ли. Принципът залегнал в чл.25, ал.2 от Устава на Сдружението, гласи: „В състава на Общото събрание да се включват избраните делегати, членове на Сдружението - на десет члена един делегат." От което следва, че в Общото събрание на Сдружението следва да участват не повече от девет - десет човека. От така представения списък на делегатите на Общото събрание е видно, че там са присъствали 36 души, гласували 34-ма, за изключването му 32-ма. Неясно по какви причини и с какви мотиви хора, повече от които  ищецът не познава, са гласували „единодушно" за изключването му от Сдружението. Може би на същия принцип, по който е избран за трети мандат лицето Георги Минев Георгиев, в противоречие на чл.31 ал.3 от Устава на Л PC „***", където е прието, че: „За председател едно лице може да бъде избирано само за два последователни мандата." Практиката по неспазване на основните принципи на Устава и разпоредбите на ЗЮЛНЦ, опорочава както легитимността по избора на Председателя, така и решенията на Общото събрание на Сдружението.

От представените от ответника доказателства не става ясно как са спазени изискванията на чл.26 от ЗЮЛНЦ, касаещи сроковете за провеждане на Общо събрание. Поканата, публикувана в местен ежедневник на 28.02.2020г. за Общо събрание на Сдружението, не може да се тълкува като такава публикувана 30 дни преди провеждане на Общото събрание на 13.06.2020г. Не е спазен 30- дневния срок за обявяване преди датата на Общо събрание на Сдружението и поканата не е публикувана, нито в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, нито в Държавен вестник, нито в местен вестник. Дори издадената заповед изх.№28/28.05.2020г. за отлагане на събранието за 13.06.2020г. не може да санира този пропуск.

В допълнителен отговор на допълнителната искова молба с вх.рег.№ 260302/26.08.2020г. ответникът поддържа изцяло изложените в отговора твърдения и възражения.

Излага се, че при извършена финансова проверка на дейността на ловната дружинка за периода 2018г.-2020г. от контролна комисия са установени финансови нарушения, подробно посочени в отчет на контролната комисия, решение и протокол №1. За допуснатите от И.К.И. е подаден сигнал в Добричка районна прокуратура с вх.№1922/13.08.2020г.

По отношение на твърдението, че на събранието са присъствали повече хора от допустимото се заявява, че и на предишни събрания е имало повече делегати от посочената бройка в устава. С протокол №17 от 12.02.2014г. от заседание на Управителния съвет на Ловно - рибарско сдружение „***" в т. 6 от дневния ред е гласувано на общото събрание на сдружението да присъстват по пет ловци от дружинка плюс ръководството на ловната дружинка. В работата си сдружението е на принципа за широк достъп на членовете на сдружението до общото събрание.

След преценка на доказателствата по делото и съобразявайки становищата на страните, съдът приема за установено от фактическа и правна страна следното:

С решение на управителния съвет на ответното сдружение от 15.02.2020г. ищецът е лишен от членство в същото за срок от две години. Съгласно разпоредбите на  чл.23а, ал.1 от ЗЛОД и чл.23а, ал.4 от представения с исковата молба устав, изключването на членове от сдружението е от компетентността на управителния съвет. Разпоредбата на чл.22, ал. 3 от ЗЮЛНЦ обаче предвижда, че когато съгласно устава изключването на членове на сдружение става по решение на управителния съвет, това решение може да се обжалва пред общото събрание. Атакуваното от ищеца решение е взето въз основа на негова жалба срещу решението на управителния съвет от 15.02.2020г. /л.20/.

Предявеният конститутивен иск  за отмяна на решение на общото събрание на Сдружение „Ловно-рибарско сдружение ***“ за изключване на ищеца от сдружението черпи правното си основание от разпоредбата на чл.25, ал. 6 във вр. с ал. 4 от ЗЮЛНЦ.

Доказателствената тежест в процеса се разпределя съобразно правилото на чл.154, ал.1 от ГПК, като всяка страна носи тежестта да докаже положителните твърдения за фактите, от които извлича благоприятните за себе си правни последици и на които основава исканията и възраженията си.

Съобразно характера на предявения иск и извършените оспорвания, в тежест на ответника е да установи при условията на пълно и главно доказване спазването на правилата по свикване и провеждане на общото събрание, на което е прието атакуваното решене, както и че същото е взето в съответствие с Устава на сдружението и Закона, включително наличието на основанията, довели до приемането на решение за изключване на ищеца от сдружението.

Искът по чл. 25, ал. 4 ЗЮЛНЦ представлява предоставено на всеки член на сдружението с нестопанска цел потестативно право да иска отмяна на решение на общото събрание на членовете на сдружението, когато то противоречи на повелителни норми на закона или на клаузи на устава. Той има конститутивен характер и правна последица от успешното му провеждане е защита на членствени права и/или контрол за законосъобразност на решенията на сдружението, свързани с дейността му за постигане на общата нестопанска цел.

Активно легитимиран да предяви иска по чл. 25, ал. 4 ЗЮЛНЦ е всеки член на сдружението. Страните не спорят, че ищецът  е  член на сдружението към момента на провеждане на процесното събрание. Ето защо, съдът намира, че ищецът е активно легитимиран да предяви  иск по чл. 25, ал. 4 от ЗЮЛНЦ.

Съгласно чл. 25, ал. 6 от ЗЮЛНЦ, искът по ал. 4 може да се предяви пред окръжния съд по седалището на сдружението от всеки член на сдружението или на негов орган, или от прокурора в едномесечен срок от узнаването им, но не по-късно от една година от датата на вземане на решението.  В случая общото събрание е проведено на 13.06.2020 г., а настоящият иск е предявен на 19.06.2020 г., поради което съдът намира, че законоустановения срок е спазен, а искът е  допустим. Разгледан по същество е и  основателен.

Искането за отмяна на решението на общото събрание на ответното сдружение, проведено на 13.06.2020 г., на първо място, се основава на твърдение за процесуална незаконосъобразност на решението, състояща се в опорочена процедура по свикване на Общото събрание.

Съгласно чл.26 от ЗЮЛНЦ, общото събрание се свиква от управителния съвет по негова инициатива или по искане на една трета от членовете на сдружението. Ако в последния случай управителният съвет в двуседмичен срок не отправи писмено покана за свикване на общото събрание, то се свиква от съда по седалището на сдружението по писмено искане на заинтересуваните членове или натоварено от тях лице. Поканата трябва да съдържа дневния ред, датата, часа и мястото за провеждането на общото събрание и по чия инициатива то се свиква. Ако друго не е предвидено в устава, поканата се обявява в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, воден от Агенцията по вписванията, и се поставя на мястото за обявления в сградата, в която се намира управлението на сдружението, най-малко един месец преди насрочения ден.

Съгласно чл.25 от Устава на Сдружение „Ловно-рибарско сдружение ***“, общото събрание се свиква с решение от проведено заседание на  управителния съвет на сдружението, с писмена покана съдържаща дневния ред, мястото и часа на провеждането му и по чия инициатива се свиква. Общото събрание може да се свика и по писмено искане на 1/3 от членовете на сдружението като Управителния съвет се задължава в двуседмичен срок да отправи писмена покана за свикването му. В противен случай то се свиква от съда по писмено искане на заинтересованите членове. Поканата за свикване на Общото събрание се обнародва в Държавен вестник или местен вестник най-малко 30 дни преди насрочения ден на заседанието. В същия 30 дневен срок: делегатите се уведомяват писмено за дневния ред, мястото и часът на провеждането му и по чия инициатива се свиква; същата се поставя на видно място в управлението на сдружението и копие от нея се изпраща в ДГС. Начина на уведомяване се определя на заседание на УС.

В случая се установява, че общото събрание, на което е прието атакуваното решение е свикано въз основа на заповед с изх.№28/28.05.2020г. на председателя на ЛРС „Хан Телериг“ /л.50 по делото/. Представено е и решение на управителния съвет на сдружението за свикване на събранието по протокол №43/01.06.2020г. /л.138-144/, с което е изпълнено изискването на чл.26 от ЗЮЛНЦ и чл.25 от Устава на сдружението. Представена е покана /л.49/, съдържаща дневния ред на събранието, мястото и часа на провеждането му и по чия инициатива се свиква. С протокол от 02.06.2020г. се удостоверява поставянето на поканата за свикване на общото събрание на „таблото за обяви“. Не се твърди и не се представят доказателства обявата за събранието да е била публикувана в  Държавен вестник или местен вестник най-малко 30 дни преди насрочения ден на заседанието. Не са представени и доказателства в 30 дневен срок делегатите на събранието да са били уведомени писмено за същото. При това следва извода, че е налице неспазване на реда за свикване на общото събрание, на което е прието атакуваното решение.

Ответното сдружение представя публикувана в  брой 41 от 28.02.2020г. на вестник «Нова добруджанска трибуна» покана за свикване на общо събрание на Сдружение ЛРС „***" за 28.03.2020г. Твърди се, че поради обявеното извънредно положение и приемането на Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г., и за преодоляване на последиците, насроченото  за 28.03.2020г. събрание не е проведено. Със заповед №2/16.03.2020г. /л.51/ на председателя на УС и представляващ сдружението, обявеното събрание за 28.03.2020г. се отменя за неопределено време. Поканата, публикувана в местен ежедневник за събранието на 28.03.2020г. не може да се тълкува като такава публикувана 30 дни преди провеждане на общото събрание на 13.06.2020г. В случая не намира приложение разпоредбата на чл.4 от Закон за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г., и за преодоляване на последиците, на която се позовава ответника и съгласно която се удължават с един месец от отмяната на извънредното положение сроковете, определени в закон, извън тези по чл. 3, който изтичат по време на извънредното положение и са свързани с упражняване на права или изпълнение на задължения на частноправни субекти.

Констатираното нарушение на процедурата на устава на сдружението за свикване на общото събрание е достатъчно самостоятелно да обуслови незаконосъобразно проведено общо събрание и съответно незаконосъобразност на атакуваното решение на общото събрание. При това и доколкото не би се стигнало до по-различен резултат липсва необходимост да се обсъждат всички останали събрани доказателства и наличието на материалните основания за приемане на атакуваното решение.

С тези мотиви искът като основателен и доказан следва да бъде уважен.

При този изход на спора на ищеца се следват сторените по делото разноски, които съгласно представения списък и доказателства са в размер на 580 лв. (80 лв. – заплатена държавна такса и 500 лв. – заплатено адвокатско възнаграждение).

Водим от изложеното Окръжният съд,

 

Р  Е  Ш  И :

 

ОТМЕНЯ решение на Общото събрание на Сдружение „Ловно-рибарско сдружение ***“, ЕИК *** по протокол №44/13.06.2020г. за изключване на ищеца И.К.И., ЕГН ********** от сдружението.

ОСЪЖДА Сдружение „Ловно-рибарско сдружение ***“, ЕИК ***, със седалище и адрес на управление гр.Добрич, ул.“***“ №14, офис 505,506  да заплати на И.К.И., ЕГН ********** *** сторените по делото разноски в размер на 580 лв.

Решението подлежи на въззивно обжалване пред Апелативен съд гр. Варна в двуседмичен срок от съобщаването му на страните.

 

 

СЪДИЯ: