Решение по дело №183/2020 на Районен съд - Карнобат

Номер на акта: 260021
Дата: 11 февруари 2021 г. (в сила от 13 март 2021 г.)
Съдия: Димитър Тодоров Маринов
Дело: 20202130200183
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 18 август 2020 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

№ 260021 / 11.2.2021г.  гр. Карнобат

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

 

К А Р НО Б А Т С К И Я Т      Р А Й О Н Е Н      С Ъ Д ,      ІІІ    състав

На двадесет и осми  януари   две хиляди  двадесет и първа  година

В публично заседание в следния състав:

 

                                                     

                                                        ПРЕДСЕДАТЕЛ:  ДИМИТЪР МАРИНОВ

 

 

                                                 Съдебни заседатели: 1..........................................

                                                                                     2..........................................

 

 

Секретар ………………ДАРИНА ЕНЕВА …............................................

Прокурор...................................................................................................................

Като разгледа докладваното от съдията  ……….МАРИНОВ……….…………

А Н Х дело номер........183..........по описа за...............2020................година

          Производството по настоящото дело е по реда на чл. 59  и сл. от ЗАНН , като е образувано по повод подадената жалба от ТСМ – Фарма ЕООД гр. Карнобат  представлявано от С.В.И. , подадена чрез пълномощника на същото дружество адв. Д.Д.В. против наказателно постановление №   482139- F 527457 от 03.12.2019  година  на Началника на отдел Оперативни  дейности – Бургас в Централно управление  на Национална агенция за приходите  с което на горепосочения жалбоподател  за извършено   от него административно нарушение по чл. 33 ал.1 от Наредба № Н – 18 от 13.12.2006 г. за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти чрез фискални устройства  във връзка с чл. 118 ал.4 от ЗДДС на основание чл. 185 ал.2 изр. 2 от ЗДДС във връзка с чл. 185 ал.1  от ЗДДС му е наложено административно наказание – имуществена санкция в размер на 2000 лв.  .

          Жалбоподателят посочен по- горе      е останал недоволен от така наложеното му административно наказание  посочено по- горе   , като същият   в жалбата си не отрича , че е извършил съответното административно нарушение  за което   му е наложено и съответното горепосочено  административно наказание с горепосоченото наказателно постановление , като твърди обаче , че същото се явява напълно незаконосъобразно като издадено в противоречие на процесуалния закон – ЗАНН и материалния закон- ЗДДС , като посочва точно обстоятелствата касаещи тази твърдяна от него незаконосъобразност  и моли съда да го отмени  изцяло.Същият жалбоподател изразява алтернативно искане ако съдът прецени , че е налице извършено от него  адм. нарушение  да намали да минимален размер така наложената му санкция съобразно  разпоредбата на изречение 2 от чл. 185 ал.2 от ЗДДС в най- минимален размер .

В съдебно заседание жалбоподателят посочен по- горе  редовно призован не се явява лично , за него  се явява лично неговият процесуален представител , който  заявява  ,   че  поддържа жалбата  за цялостна  отмяна на наказателното постановление , като освен това  заявява и за приложение при алтернативността посочена от него на намаление до минимален размер на наложената му парична санкция и по този начин не взема друго респ. допълнително становище по жалбата .Ангажира допълнителни доказателства в подкрепа на жалбата .

          За административнонаказващия орган редовно призован  се явява неговия процесуален представител в съдебно заседание , като същият по този начин  взема становище по  така подадената срещу издаденото наказателно постановление жалба, като счита същата за неоснователна и моли съдът да я отхвърли изцяло като напълно неоснователна..  

След поотделната и съвкупна преценка на събраните по време на съдебното следствие доказателства, съдът приема за установено от фактическа и правна страна следното:

          Обжалваното от жалбоподателя ТСМ – Фарма ЕООД гр. Карнобат  представлявано от С.В.И. , чрез пълномощника на същото дружество адв. Д.Д.В. наказателно постановление № 482139- F 527457  от 03.12.2019   година  на Началника на отдел Оперативни  дейности – Бургас в Централно управление  на Национална агенция за приходите  е издадено въз основа на АУАН сер. AN F 527457 от 20.11.2019 година срещу  ТСМ- Фарма ЕООД гр. Карнобат    който констатира за  извършено административно нарушение на дата 11.11.2019   година което се изразява в следното , че  на горепосочената дата   при извършена оперативна проверка в   12.59  часа  в търговски обект магазин  по смисъла на параграф 1 т. 41 от ДР  на ЗДДС – аптека ТСМ 3 , находящ се в гр. Сунгурларе  на ул. Атанас Манчев 2  , стопанисван от ТСМ – Фарма ЕООД   се установило , че в същия обект  има монтирано и въведено в експлоатация , свързано  дистанционно  с НАП и работещо  към момента на проверката  ЕКАФП модел DATECS FP – 2000   с индивидуален номер на ФУ DT 509606  и фискална памет № 02509606 , което устройство притежава  операциите „ служебно въведени „ , „ служебно изведени „  суми в касата , но същото не  е отчело  промяна на касовата наличност в касата  на обекта  със съответно записване в момента на извършването й  и по този начин се установило  необосновано  различие  в касовата наличност  , като е установена  положителна разлика  в размер на сумата от 430, 15  лв. , която не е отразена във ФУ  към момента , въпреки наличност на съответните функции на ФУ за това, тъй като то е в изправност и притежава  операция – служебно въведени и служебно изведени  парични средства , като находящите се  парични средства – като фактическа наличност в касата  в касата са  изброени лично от  Димка Георгиева И.  в качеството й на магистър – фармацевт в обекта .По този начин  се установява , че проверяваното лице не е изпълнило задълженията си  извън случаите на продажба  да отбележи всяка промяна в касовата наличност на ФУ  чрез операциите „ служебно въведени „ и „служебно изведени  „ суми ,  с което е нарушило  разпоредбата на чл.33 ал.1 от Наредба № Н – 18 от 13.12.2006 г. за регистриране и отчитане на продажби в търговски обекти чрез фискални устройства  на МФ във връзка с чл. 118 ал.4 от ЗДДС  и за което на основание чл. 185 ал.2 изр. 2 от ЗДДС във връзка с чл. 185 ал.1 от ЗДДС му  е наложено адм. наказание – имуществена санкция в размер на  2000 лева.

Видно от събраните по делото доказателства – писмени такива – протокол за извършена проверка    0343927 от 11.11.2019  година ,договор за наем от 07.08.2019 г. ,  фискален бон, опис на паричните средства  в касата  към момента на започване на проверката   на дата 11.11.2019  година , декларация  за стопанисвани обекти  от задълженото лице ,копия от ДФО и ФКБ , справка за лицата работещи по трудово / гражданско правоотношение  в проверявания обект , заповед за компетентност на АНО  , както и от гласните доказателства - показанията на разпитаните в съдебно заседание свидетели и В.Т.  ,  които се явяват очевидци  на извършеното от жалбоподателя деяние , е че същите доказват , че жалбоподателят е извършител на адм. нарушение което му се приписва  със съставения АУАН и издаденото въз основа на него процесно наказателно постановление, като същото обстоятелство не  се опровергава от никакви доказателства по делото, включително и от признанията  на жалбоподателя  в жалбата му. Следователно въз основа на събраните по делото доказателства ,  може да се установи по категоричен начин, че жалбоподателят  е извършил приписваното му административно нарушение по ЗДДС , описано в съставения АУАН и издаденото въз основа на него наказателно постановление, тъй като се събраха достатъчно доказателства –писмени и гласни установяващи , че жалбоподателят е извършител на процесното адм. нарушение , което обстоятелство  той и не оспорва , поради което обстоятелство му е  наложено и горепосоченото административно наказание.

Тука следва да се посочи още и факта , че АУАН  е съставен в изпълнение  на разпоредбите на чл. 42 и сл. от ЗАНН и при правилно приложение на материалния закон – ЗДДС   и затова  той се явява законосъобразен и съобразно процесуалния и материалния закони и като такъв се явява и издаденото  въз основа на него наказателно постановление.

Жалбоподателя в жалбата си алтернативно  е  изразил желание  съдът да измени обжалваното наказателно постановление в частта  на това  наложено му адм. наказание , като го измени до неговия  най- минимален размер, ако съдът приеме , че е извършено съответното адм. нарушение , с оглед прилагането на разпоредбата на чл. 185 ал.2 изр. 2 от ЗДДС тъй като адм. наказващия орган  му е наложил прекомерно високо адм. наказание , които не съответства на извършеното от него адм. нарушение т.е. , че наложеното   му адм. наказание е  в нарушение на разпоредбите на чл. 12 и чл. 27 от ЗАНН съдът  намира, че следва да разгледа това обстоятелство тъй като има  искане  на жалбоподателя в тази насока  . Затова първо следва да изследва въпроса дали жалбоподателят е извършител на това адм. нарушение и ако установи , че е такъв след това следва да изследва дали при налагане на това адм. наказание респ. наказания адм. наказващия орган в случая е спазил изискванията на тези разпоредби на ЗАНН които изискват налагане на адм. наказание на даден нарушител да бъде съобразено с тежестта на извършеното адм. нарушение , подбудите за неговото извършване , другите смекчаващи и отегчаващи вината обстоятелства , като се вземе впредвид и имотното състояние на нарушителя , като едновременно с това съответното адм. наказание се налага с цел с цел да се предупреди и превъзпита нарушителят към спазване на установения правен ред и да се въздействува възпитателно и предупредително върху останалите граждани и дали правилно адм. наказващия орган е приложил закона .

Безспорно е установено , че жалбоподателят е извършил процесното адм. нарушение , както бе посочено по- горе и този факт се подкрепя от събраните по делото доказателства , вкл. писмени и гласни  , като този извод на съда не се опровергава от никакви събрани по делото доказателства . По този начин съдът намира, че жалбоподателят е извършител на адм. нарушение на разпоредбата на чл.33 ал.1 от Наредба № Н – 18 от 13.12.2006 г. за регистриране и отчитане на продажби в търговски обекти чрез фискални устройства  на МФ във връзка с чл. 118 ал.4 от ЗДДС, като в случая адм. наказващия орган му е  наложил горепосоченото адм. наказание на жалбоподателя за това извършено от него адм. нарушение на основание  чл. 185 ал.2 изр. второ от ЗДДС във връзка с чл. 185 ал.1 от ЗДДС в максимален  размер – имуществена санкция в размер на 2000 лв. .Затова и съдът намира, че  следва да обсъди въпроса  за намаляването на това адм. наказание наложено на жалбоподателя на основание поисканото прилагане на наказанието в най- минимален размер  предвидено в изр. 2 от разпоредбата на чл. 185 ал.2 от ЗДДС което гласи , че когато това адм. нарушение не води до неотразяване на приходи следва да се наложи адм. наказание от размера предвиден в ал.1 от същия чл. 185 от ЗДДС който предвижда налагане на адм. наказание в размер от 500  лв. до 2000 лв. .  По този начин съдът намира, че с оглед това , че от деянието извършено от жалбоподателя не са настъпили  вредни последици -  фиска на Държавата не е увреден , както сам е признал и санкционирал жалбоподателя самия АНО , а и  съгласно заключението на вещото лице К.А. по назначената по делото съдебно- счетоводна експертиза , което вещо лице потвърждава , че  всички получени суми в брой от реализираните продажби на стоки на процесната дата 11.11.2019 г. са в размер на общата сума от 2366, 04 лв. , като тази сума е осчетоводена като е включена в приходите на дружеството за месец ноември 2019 г. и и съответно участва  в облагаемите суми  за данъци на дружеството  , това , че в хода на проверката контролните органи  не са констатирали други нарушения на данъчното законодателство  , факта , че това адм. нарушение от страна на жалбоподателя има инцидентен характер , понеже последният не е наказван за други такива ,  както и че е налице съвсем ниска обществена опасност  на извършеното от жалбоподателя деяние , то следва да бъде изменено наказателното постановление в горепосочената му обжалвана част , като бъде намалено наложеното му адм. наказание имуществена санкция, както следва : от 2000 лв. на 500 лв. .

          В съдебно заседание  АНО претендира  да му се присъдят разноски по настоящото дело на основание чл. 63 ал.3 от ЗАНН. Независимо , че съдът е намалил размера на наложеното на жалбоподателя  адм. наказание, то обжалваното наказателно постановление е било  потвърдено в останалата му част , а именно , че има извършено адм. нарушение от жалбоподателя  за което следва да му бъде наложено по- леко наказание. По този начин на адм. наказващия орган следва да се присъдят  претендираните  разноски за възнаграждение за юрисконсулт. При определяне на дължимите разноски за юрисконсултско възнаграждение , следва да се приложи разпоредбата на чл. 63 ал.5 от ЗАНН , съгласно която  размерът на присъденото  възнаграждение не може да надхвърля  максималния размер  за съответния вид дело , определен по реда на разпоредбата на чл. 37 от Закона за правната помощ, който препраща към Наредбата  за заплащането на правната помощ . Съгласно чл. 27 е  от Наредбата за заплащането на правната помощ възнаграждението  за защита в производства  по Закона за административните нарушения и наказания  е от 80 до 120 лв. . С оглед фактическата  и правна сложност на делото , съдът стигна до извода , че за осъщественото  от юрисконсулта процесуално представителство  в полза на адм. наказващия орган  следва да се присъди и определи възнаграждение в размер на 100 лв..    

         

 

 

Мотивиран от гореизложеното Карнобатският районен съд

                                          

 

Р       Е      Ш        И       :

         

         

         

          ИЗМЕНЯ  наказателно постановление  № 482139- F 527457 от 03.12.2019  година  на Началника на отдел Оперативни  дейности – Бургас в Централно управление  на Национална агенция за приходите издадено    против ТСМ – Фарма ЕООД с ЕИК *********  със седалище и адрес на управление гр.  Карнобат, обл. Бургас  ул. Георги Д. № 27 представлявано от С.В.И. с ЕГН  ********** , същото дружество с адрес за призоваване гр. Карнобат  ул. Георги Д. № 6 чрез адв. Д.Д.В.  САМО  В ЧАСТТА МУ  с която  за извършено от него адм. нарушение на дата 11.11.2019 г. на разпоредбата на чл.33 ал.1 от Наредба № Н – 18 от 13.12.2006 г. за регистриране и отчитане на продажби в търговски обекти чрез фискални устройства  на МФ във връзка с чл. 118 ал.4 от ЗДДС  и за което на основание чл. 185 ал.2 изр. второ от ЗДДС във връзка с чл. 185 ал.1 от ЗДДС му  е наложено адм. наказание – имуществена санкция в размер на  2000 лева , като  НАМАЛЯВА РАЗМЕРА НА СЪЩОТО АДМ. НАКАЗАНИЕ , а именно : имуществена санкция от  2000 лв. на имуществена санкция в размер на 500 лв. .

          ОСЪЖДА   ТСМ – Фарма ЕООД с ЕИК *********  със седалище и адрес на управление гр.  Карнобат, обл. Бургас  ул. Георги Д. № 27 представлявано от С.В.И. с ЕГН  ********** , същото дружество със съдебен адресат /  адрес за призоваване / гр. Карнобат  ул. Георги Д. № 6 чрез адв. Д.Д.В. да заплати на Национална агенция  за приходите  сумата от 100 лв. представляваща разноски за юрисконсултско възнаграждение по настоящото дело.

РЕШЕНИЕТО може да се обжалва с касационна жалба пред Административен съд Бургас  в 14 дневен срок, считано от съобщаването му на страните.

                                                           РАЙОНЕН СЪДИЯ: