Разпореждане по дело №158/2019 на Административен съд - Силистра

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 24 юни 2019 г.
Съдия: Павлина Димитрова Георгиева-Железова
Дело: 20197210700158
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 21 юни 2019 г.

Съдържание на акта

Р А З П О Р Е Ж Д А Н Е

448

гр.Силистра, 24.06.2019 година

 

            Административен съд гр.Силистра в закрито заседание на двадесет и четвърти юни, две хиляди и деветнадесета година, в състав: съдия П. Георгиева-Железова, като разгледа адм.дело № 158 по описа на АС-Силистра за 2019 г., след проверка за редовността на молбата/жалбата, намира за установено следното:

 

            Производство по чл. 158 от АПК – обездвижване на жалбата/молбата и осигуряване възможност за изправяне на нередовността й.

            Подадена е молба с вх.№ 679 от 21.06.2019 г. от А.И.Р. ***, в качеството на майка и законна представителка на малолетното дете А.Т.Р., с която се оспорва Заповед № 886з-145 / 19.06.2019 г. на Началника на РУ-Силистра, предоставяща полицейска закрила на дете и се претендира за отмяната й. Посочената заповед е със срок на действие 48 часа, които са изтекли в 15.35 часа на 21.06.2019 г.

Молбата/жалбата съдържа и искане за „спиране на действията, извършвани от длъжностни лица, въз основа на оспорената Заповед № 886з-145/19.06.2019 г.“ Като правно основание за искането се насочва към чл. 250, ал. 1 от АПК, разписващ претенция, при наличие на правен интерес, за прекратяване на действия, извършвани от длъжностно лице, които не се основават на административен акт или на закона. Посоченото правно основание не обвързва съда с квалификацията си, но би следвало да насочи към изясняване на волята на молителката. В хипотезата на цитираната разпоредба на чл. 250, ал. 1 от АПК не се съдържа опция за „спиране“, поради което препратката създава неяснота относно претенцията на молителката.

На следващо място, претенцията за спиране на действията, извършвани от длъжностни лица въз основа на посочената заповед, не съдържа конкретизация както на действията, които се претендира да се спрат, така и на длъжностните лица, чиито действия се претендира да се спрат. Молбата е подадена на 21.06.2019 г., след като действията по осъществяване на заповедта за полицейска закрила са започнали на 19.06.2019 г. /виж приемо-предавателен протокол от 19.06.2019 г. с рег. № 1886р-9834/ и са приключили на 21.06.2019 г. в 12.20 часа /приемо-предавателен протокол от 21.06.2019 г. с рег. № 208/ чрез предаване на детето от инспектор „Детска педагогическа стая“ при РУ на МВР-Силистра на ОД на МВР-Варна, „Дом за временно настаняване на малолетни и непълнолетни“.

В изпълнение на разпореждане от 21.06.2019 г. Дирекция „Социално подпомагане“ - Силистра е представила преписката по издаване на цитираната в жалбата заповед № 1903-РД01-0515/12.06.2019 г.на директора на Д „СП“ - Силистра за настаняване на детето в Кризисен център за лица – обект на домашно насилие и трафик на хора“ - Силистра, от където детето е изведено в изпълнение на оспорената заповед № 886з-145 / 19.06.2019 г. на Началника на РУ - Силистра за полицейска закрила.

По повод на разпореждане от 21.06.2019 г. РУ на МВР - Силистра е представило преписката по издаване на цитираната в жалбата заповед № 886з-145 / 19.06.2019 г. на Началника на РУ - Силистра за полицейска закрила.

И жалбата против Заповед № 886з-145 / 19.06.2019 г. на Началника на РУ-Силистра и искането за „спиране на действията на длъжностни лица“ не са таксувани с държавна такса от по 10 лева. Липсата на приложен документ, удостоверяващ заплащането на държавна такса, е нередовност по смисъла на чл. 151, т. 3 от АПК, която налага обездвижване на жалбата, респ. на искането.

            В обобщение, обективно съединените жалба и молба се явяват нередовни.

Жалбата против заповед за предоставяне на полицейска закрила е нередовна в условията на чл. 151, т. 3 от АПК /неприложен документ за платена ДТ/ и следва да се обездвижи.

Молбата за спиране – в хипотезата на чл. 151, т. 3 от АПК се явява нередовна поради неприложен документ за заплащане на държавна такса и следва да се обездвижи.

Последната се явява нередовна и в хипотезата на чл. 150, т. 5, т. 6 и т. 7 от АПК /неяснота в какво се изразяват действията и на кои длъжностни лица/, както и какво съдържание е вложено в искането за спиране на действията на непосочени длъжностни лица- искане за спиране изпълнението на административен акт по чл. 166 от АПК, или искане за друга намеса – спиране или прекратяване на действия на длъжностни лица, които не се основават на административен акт или на закона по чл.250 от АПК, или - друг вид съдебна намеса.

Така мотивиран и на основание чл. 158, ал. 1 от АПК, Административен съд Силистра

РАЗПОРЕДИ:

 

ОСТАВЯ БЕЗ ДВИЖЕНИЕ жалбата на А.И.Р. ***, в качеството на майка и законна представителка на малолетното дете А.Т. Р., с която се оспорва Заповед № 886з-145 / 19.06.2019 г. на Началника на РУ - Силистра до отстраняване на нередовността на жалбата, респ. до настъпване на обстоятелство, което е основание за прекратяване на производството.

ПРЕДОСТАВЯ на жалбоподателката 7-дневен срок, считано от получаване на съдебния акт, в който може да представи документ за платена държавна такса от 10 лева по сметка на АС-Силистра - Банка ЦКБ Силистра - IBAN: ***.

ОСТАВЯ БЕЗ ДВИЖЕНИЕ искането на А.И.Р. ***, в качеството на майка и законна представителка на малолетното дете А.Т. Р., с което се претендира „спиране на действията, извършвани от длъжностни лица, въз основа на оспорената Заповед № 886з-145/19.06.2019 г.“ до отстраняване на нередовността, респ. до настъпване на обстоятелство, което е основание за прекратяване на производството.

ПРЕДОСТАВЯ на молителката 3-дневен срок, считано от получаване на съдебния акт, в който може да:

- представи документ за платена държавна такса от 10 лева по сметка на АС-Силистра Банка ЦКБ Силистра - IBAN: ***.

- да посочи писмено:

=в какво се изразяват действията;

= на кои длъжностни лица;

= какво съдържание е вложено в искането за спиране на действията на непосочени длъжностни лица - искане за спиране изпълнението на административен акт по чл. 166 от АПК, или искане за друга намеса – спиране или прекратяване на действия на длъжностни лица, които не се основават на административен акт или на закон по чл. 250 от АПК или

=  друг вид съдебна намеса;

При неизправяне в срок на нередовността жалбата, респ.молбата за спиране следва да останат без разглеждане.

Разпореждането не подлежи на обжалване.       

 

                                                                                                                                                                                                                                СЪДИЯ:………………….