О П Р Е Д Е Л Е Н И Е
№
892
гр. Габрово, 31.12.2019 година
В ИМЕТО НА НАРОДА
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ГР.
ГАБРОВО в закрито разпоредително заседание на тридесет и първи декември две
хиляди и деветнадесета година в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: СВЕТЛОЗАР РАЧЕВ
при
секретаря ………… като разгледа докладваното от съдия Рачев адм. дело № 357 по
описа за 2019 година и за да се
произнесе взе предвид следното:
Производството е по повод жалба с вх. № 1962/31.12.2019г. по
описа на Административен съд – гр. Габрово на С.Д.М. – общински съветник в
Общински съвет Дряново срещу Решение № 15 по Протокол № 5 от 23.12.2019г. и
против Разпореждането, с което е допуснато предварително изпълнение на т.1 и
т.2 от посоченото решение.
При извършената
проверка относно допустимостта на жалбата, съдът установи, че последната следва
да бъде оставена без разглеждане, а производството делото следва да бъде
прекратено следните съображения.
1.
Производството е образувано по жалба на оспорващия, в качеството му на общински
съветник. Видно от представения Протокол № 5 от проведеното на 23.12.2019г.
заседание на Общински съвет – Дряново /извлечение/, С.М. е взел участие в гласуването
на посоченото решение № 15.
Общинският
съвет е колективен орган, който се състои от избраните общински съветници,
чиито решения се вземат по реда и на основание мнозинството, определено в чл. 27 ЗМСМА, като в прерогативите на
общинския съветник не е включена законова възможност да обжалва прието решение.
Общинският съветник има законово задължение по чл. 36, ал. 1, т. 2 ЗМСМА да присъства на
заседанията на общинския съвет и да участва в решаването на разглежданите
въпроси, но той е обвързан от приетото решение и не може да оспорва неговата законосъобразност
по реда на ЗМСМА. Правото на оспорване е дадено в
защита на субективни материални права, засегнати от административния акт, а
несъгласието на съответния общински съветник със становището на мнозинството се
изразява с начина на гласуване при вземане на решението.
2.От
друга страна не са представени доказателства, а и никъде в жалбата, не се
твърди, че с взетото решение е засегнат личен интерес на жалбоподателя.
Наличието
на пряк и личен правен интерес на оспорващия е абсолютна процесуална предпоставка
за допустимостта на жалбата срещу административен акт. При липсата й в
процесния случай, жалбата следва да бъде оставена без разглеждане, а
образуваното по нея съдебно производство - прекратено на основание чл. 159, т. 4 АПК.
Водим
от горното и на основание чл. 159, т.4 от АПК съдът
О П Р Е Д Е Л И :
ОСТАВЯ
БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалба с вх. №
1962/31.12.2019г. по описа на Административен съд – гр. Габрово на С.Д.М. –
общински съветник в Общински съвет Дряново срещу Решение № 15 по Протокол № 5
от 23.12.2019г. и срещу Разпореждането, с което е допуснато предварително
изпълнение на т.1 и т.2 от посоченото решение.
ПРЕКРАТЯВА производството по
административно дело № 357 по описа на Административен съд – Габрово за 2019г.
Определението
подлежи на обжалване с частна жалба в седемдневен срок от уведомяването на
страните, пред Върховен административен съд на Република България, чрез
Административен съд – Габрово.
Да
се уведоми жалбоподателят и Общински съвет - Дряново.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: