Р Е Ш Е Н И Е
20.11.2020 год.
Номер
. . . . . . . . . . .
Година 2020 Град
Велики
Преслав
В И
М Е Т О
Н А Н А
Р О Д А
Великопреславският
районен съд първи
състав
На 21 (двадесет
и първи) август Година
2020
В
публично съдебно
заседание, в
следния
състав:
Председател
Дияна
Петрова
Секретар
Женя
Проданова
Прокурор
. . . . . . . . . . . . . . .,
като
разгледа
докладваното
от съдия Петрова
АН
дело номер 40
по описа за 2020
година,
за
да се
произнесе,
взе предвид
следното:
Производство
по чл. 59 и сл. от ЗАНН,
образувано
въз основа на
жалба,
подадена от К.Д.К.
с ЕГН **********,
с адрес *** срещу
Наказателно
постановление
№26-97/11.12.2019 г., издадено
от Началник
отдел РК-Ц.Д.гр.Р.
към ГД“РК“ при
ИАРА.
В жалбата
се съдържат
доводи за
незаконосъобразност
и
неправилност
на
наказателното
постановление
като издадено
при
съществени
процесуални
нарушения и при
неправилно и
необосновано
прилагане на
материалния
закон. Отрича
се
извършване
на нарушението.
Предвид
изложеното
се иска от
съда наказателното
постановление
да бъде
отменено изцяло
като необосновано
и незаконосъобразно.
Жалбоподателят,
редовно
призован се
явява лично и
с редовно упълномощен
защитник. В
съдебно
заседание
поддържат
жалбата,
представят
писмени и
сочат гласни доказателства
и молят
наказателното
постановление
да бъде
отменено
изцяло, като
неправилно и
незаконосъобразно.
Въззиваемата
страна изпраща
процесуален представител
юрисконсулт,
който
поддържа НП и
моли същото
да бъде
потвърдено,
като
правилно и
законосъобразно.
Съдът,
като обсъди
материалите
по приложената
административнонаказателна
преписка и
събраните по
нея, и в хода
на съдебното производство
гласни и
писмени доказателства,
прецени ги
поотделно и в
тяхната
съвкупност,
установи от
фактическа страна
следното: На
09.06.2019 г. М.Д., Ю.П.и
жалбоподателят
отишли на
любителски
риболов на
яз.Т. в
местността „А.“ в землището
на с.С., общ.В.,
обл.Ш.. На
другият ден
10.06.2019 г. тримата Д.,
П. и
жалбоподателя
хвърлили
въдиците си
във водите на
язовира, за
да уловят
риба. Жалбоподателят
имал три
въдици.
Въдиците им
представлявали
самоделни
такива –
направени от
5 литрови туби
от минерална
вода
боядисани в
оранжев цвят,
на всяка от
които били
монтирани 10
метра корда и
кука с
тежест.
Въдиците
били поставени
във водите на
язовира с
лодка на
около 400 м
навътре. След
като
поставили
въдиците в язовира
в работно
положение,
тримата
напуснали
местото. На 14.06.2019
г./петък/
около 22.30 часа св.Б.Г.,
служител в
РУ-В.Преслав
и доброволен
сътрудник на
ИАРА, заедно с
още три лица,
до стената на
яз.Т., в
местността „А.“
в землището
на с.С., общ.В.,
обл.Ш., влезли
във водите на
язовира с
гумена лодка
и обиколили с
цел
извършване
на проверка
за извършване
на незаконен
улов на риба.
На връщане от
обиколката
около 04.00 ч. вече
на 15.06.2019 г./събота/,
забелязали
на брега на
язовира,
намиращ се
срещу
резерват
„Жълта локва“
оцветени в
оранжев цвят
пластмасови
бутилки,
които били
закрепени
здраво с камъни
от брега. На самите
бутилки в
горната им
част/гърлото/
имало
завързана месина.
След като
издърпали
месината в
долния й край
открили
закачена
царевица и
т.н.“монтаж за
шаран“, което
означавало голяма
кука. По този
начин, посочените
бутилки представлявали
въдица с
голяма кука
за улов на
риба- шаран. Тези
приспособления
били общо 14 на
брой.
Огледали се
наоколо, не
установили в
близост
рибари или
лагеруващи
лица. Свидетелят
Б.Г. знаел, че
извършването
на
любителски
риболов през
нощта е
забранено, но
не установил данни
за
извършителя/извършителите
на место. След
като събрали
пригодените
„въдици“, свидетелите
ги отнесли в
сградата на
РУ-В.Преслав
и ги оставили
на склад. В
понеделник
на 18.06.2019 г. св.Г.
уведомил за
изземването
и
установеното
нарушение
служител на
ИАРА-Ш., св.Р.С..
Поканил го в
РУ-В.Преслав,
за да му
предаде
вещите,
предмет на
нарушение. Вместо
да изпълни
служебните
си задължения
и да извърши
проверка по
случая, С.се
обадил на
своя познат М.Д.,
за който
знаел, че
търси свои
такива въдици
„откраднати
му“ от яз.Т.,
къде да ги
търси. Същият
ден Д., П. и
жалбоподателя
отишли при
св.Б.Г. в
сградата на
РУ-В.Преслав
и поискали да
им върне
въдиците. Г.
показал на
посочените
лица
иззетите
вещи и
тримата
потвърдили
пред него и
пред негов
колега –
служител на
РУ-В.Преслав,
че въдиците
са тяхна
собственост
и че лично са
ги поставили
във водата на
яз.Т. в местността
„А.“. След което Г.
отказал да
върне
въдиците на
тези лица и
заявил, че ще
ги предаде на
компетентните
лица-
служители на
ИАРА-Ш.. Тримата
М.Д., Ю.П.и
жалбоподателя
подали до
Началника на
РУ-В.Преслав
заявления за
връщане на
всеки от тях
на по три
броя въдици
от описания
по – горе вид,
тяхна
собственост
и с искане за
търсене на
отговорност
от лицата,
които неправомерно
са им ги
отнели. В
хода на
извършената полицейска
проверка и
тримата,
включително
и жалбоподателя
дали подробни
писмени
обяснения,
относно деянието,
кога, къде и
по какъв
начин са
извършвали
любителски
риболов. Преписката
от приключената
проверка
била
изпратена по
компетентност
на РП-Търговище
/поради отвод
на
прокурорите
при ВПРП/. На 06.11.2019
г. прокурорът
постановил
отказ да се
образува
досъдебно
производство,
поради липса
на данни за
извършено
престъпление,
но поради
установени
данни за извършени
административни
нарушения и
то от изрично
посочени в
постановлението
лица, преписката
била
изпратена по
компетентност
на ИАРА.
Изрично било
посочено в
постановлението,
че иззетите веществени
доказателства
– процесните
въдици, да се
съхраняват в
РУ-В.Преслав
до поискването
им от
административнонаказващия
орган.
Въз
основа на
Постановлението
на прокурора
и материалите
по
преписката
било
издадено
обжалваното
НП, с което на
жалбоподателя
за нарушение
по чл.24, ал.5 от
ЗРА и на
осн.чл.66, ал.3 от
ЗРА било
наложено
административно
наказание
„глоба“ в
размер на 400.00
лв. и е било
постановено
отнемане в
полза на държавата
на
средството
за
извършване
на нарушението
– з броя
въдици с по
една кука,
представляващи
пластмасови
туби от по 5 л,
боядисани в
оранжев цвят,
с 10 м
влакно/месина,
една тежест и
една кука.
Горната
фактическа
обстановка
съдът, счита
установена
от показанията
на
разпитаните
по делото
свидетели Б.Г.,
част от
показанията
на св.И.И. и
писмените
доказателства-преписка
№1187/2019 г. по описа
на
РП-Търговище.
Показанията
на свидетеля П.П.
- служител на
ИАРА, съдът
счита за
ирелевантни
за предмета
на доказване
в настоящото
производство.
При
така
установените
фактически
положения,
съдът намира
от правна
страна
следното:
По
допустимостта
на жалбата:
Жалбата
е подадена от
надлежно
легитимирано
лице, спрямо
което е
издадено
атакуваното
НП, и в
установения
от закона
седмодневен
срок от
връчването
на НП
(съгласно
входящия номер
в
деловодството
на
административнонаказващия
орган).
Относно
основателността
на жалбата:
Разгледана
по същество,
жалбата е НЕОСНОВАТЕЛНА.
В тази
насока, съдът
взе предвид
следното:
При
издаването
на
наказателното
постановление
не са
допуснати
съществени
нарушения на
административно
наказателно-процесуалните
правила. НП е
издадено от
компетентен
орган по
смисъла на
чл.91, ал.2 от ЗРА
и съгласно
Заповед №РД 09-25/21.01.2014
г. на
министъра на
ЗХ.
Наказателното
постановление
да е издадено
в хипотезата
на чл. 36, ал. 2 ЗАНН, тъй
като въз
основа на
постановление
на прокурор
при РП-Търговище
от 29.11.2019 г. е
отказано
образуването
на досъдебно
производство
по същия
случай. Този
прокурорски
акт, ведно с
материалите
по прокурорската
преписка е
изпратен на
административно-наказващия
орган, където
е получен и
регистриран
на 06.11.2019 г.
Следователно
постановлението
за отказ
да се
образува
досъдебно
производство
е акта, въз
основа на
който е образувано
настоящото
административно-наказателно
производството,
в който случай
не са издава
АУАН, макар
де факто да е
издаден и
такъв, който
се сочи, като
основание за
издаване на
атакуваното
НП. Спазени
са и
давностните
срокове по чл. 34 от ЗАНН. С
разпоредбата
на чл. 34, ал. 3 от ЗАНН е
предвидено
административноказателното
производство
да се
прекрати, ако
в шестмесечен
срок от
съставянето
на акта не е
издадено
наказателно
постановление.
В случая този
шестмесечен
срок към
момента на
издаване на
обжалваното
НП не е
изтекъл, тъй
като, както
вече се
посочи е
налице
хипотезата
на чл. 36, ал. 2 от ЗАНН, която
предвижда, че
" без
приложен акт
административнонаказателна
преписка не
се образува
освен в
случаите,
когато
производството
е прекратено
от съда или прокурора
или
прокурорът е
отказал да
образува
наказателно
производство
и е препратено
на
наказващия
орган ".
Настоящият
случай е
точно такъв,
защото с
изпратеното
на АНО
постановление
от 06.11.2019 г. на
прокурор в
Районна
прокуратура –
Търговище е
отказано
образуването
на досъдебно
производство
за
престъпление
от общ
характер,
поради което
шестмесечния
срок за издаването
на НП е
спазен.
Обжалваното
наказателно
постановление
е издадено от
компетентен
орган, в
кръга на
неговите
правомощия,
спазена е
формата и
редът за
издаването
му, а по
съдържанието
си отговаря
на
изискванията
на чл. 57 от ЗАНН,
установяваща
изискуемите
реквизити.
Неоснователно
е възражението
на
жалбоподателя,
че
посоченото постановление
на прокурора
не може да е
акт, с който
да бъде
започнато
административнонаказателното
производство,
т.к с него не
се
прекратява
наказателно
производство,
а само
приключва
една
проверка. Нормата
на чл. 36,
ал. 2 от ЗАНН
предвижда
отклонение
от
принципното
положение,
установено в
ЗАНН, че
административнонаказателното
производство
се образува
със
съставяне на
АУАН.
Предпоставките
за прилагане
на чл. 36,
ал. 2 от ЗАНН
са две и са
дадени
кумулативно в две
хипотези:
производството
/наказателно/
да е прекратено
от съда или
прокурора и
да е
препратено на
наказващия
орган или
втората
хипотеза прокурорът
е отказал да
образува
наказателно
производство
и е да е препратил
преписката
на
наказващия
орган. В
настоящия
казус и двете
са били
осъществени двете
кумулативно
дадени
предпоставки
във втората
хипотеза на нормата,
отказ на прокурора
и
изпращане на преписката
на ИАРА. Ирелевантно
е
обстоятелството,
че преписката
е била
започната
въз основа на
сигнал на
жалбоподателя
и не е се
водила срещу
него.Това
разбиране е
синхронизирано
и с разпоредбата
на чл.211
от НПК, съгласно
която за
образуването
на досъдебно
производство
не се
изискват
данни, обуславящи
изводи за
извършителя.
Привличането
към
наказателна
отговорност
за престъпления
от общ
характер е
прерогатив
на прокурора,
който с оглед
конституционните
си правомощия
решава дали
да започне
наказателно
производство
за дадено
деяние и с
това предопределя
реда за
преследването
му.
При
така
установената
фактическа
обстановка
съдът прие от
правна
страна
следното: В чл. 24, ал. 5 от
ЗРА е
предвидено,
че
любителският
риболов се разрешава
само през
светлата
част на
денонощието
през всички
дни на
седмицата,
извън
периода на
забраната по
чл. 32, ал. 1. В § 1, т. 26 от
ДР ЗРА е
дефинирано,
че "Риболов"
е
поставянето
на разрешени
уреди и
средства във
водата за
улов на риба
и други водни
организми,
изваждане на
улова от
водата,
неговото пренасяне
и превозване,
а в т. 27 е
посочено, че "Риболов
- любителски"
е риболов по
смисъла на т. 26 -
дейност, при
която се
извършва
улов на риба
и други водни
организми,
извършван от физически
лица за
развлечение.
Следователно
за да е
налице
риболов по смисъла
на
цитираните
дефиниции на
понятието, е
достатъчно
поставянето
на съответното
приспособление
за улов на
риба във водата,
като е без
значение,
дали лицето
поставило
приспособлението
извършва или
не активни действия
с него. След
като
жалбоподателят
е поставил
посочените в
НП въдици,
установени
във водите на
яз. Т. в
тъмната част
на
денонощието в 04.00 ч на 15.06.2019
г.,
той е
извършвал
любителски
риболов по
см. на § 1, т. 27 от
ДРЗРА в
нарушение на чл. 24, ал. 5 от
ЗРА
съгласно,
която
разпоредба
любителски
риболов е
разрешено да
се извършва
да се извършва
само през
деня.
Освен
безспорно от
обективна
страна, деянието
на
жалбоподателя
е
съставомерно
и по субективен
признак –
извършено е
виновно, с умисъл.
Последният,
упражнявайки
любителски
риболов и
занимавайки
се с тази
дейност, е
знаел, или
ако не е–
следвало е да
знае,
времето от
деня разрешено
за риболов и съотв.
за забраната,
такъв да се
извършва
през тъмната
част на
денонощието, още
повече след като
е разполагал
с редовен
риболовен
билет. От
друга страна,
съзнавал е и
че ползва риболовни
уреди след
настъпването
на нощта,
следователно
е бил наясно
с
противоправния
характер на
деянието си и
неговите
последици,
чието неизбежно
настъпване е
допускал. Ето
защо, при
така
направените
от съда
правни изводи
– да е
доказано
извършване
на вмененото
административно
нарушение, в
съвкупните
му обективни
и субективни
признаци,
обжалваното
НП се явява
законосъобразно
от материалноправна
страна и
правилно, с
оглед приложението
на
материалния
закон, като
АНО и правилно
е определил
чл.66,ал.3 ЗРА
като приложимо
основание за
наказването.
Иначе казано,
напълно
правилно и
обосновано е
ангажирана админиситративнонаказателната
отговорност
на
жалбоподателя
и същият е
санкциониран
с налагането
на
предвиденото
в закона
наказание.
Самоличността
на
извършителя
не се установява
единствено
от неговите
самопризнания,
а от
показанията
на св.Г. и св.И.,
както и от
писмените доказателства
– обяснения
на Юрий П.,
обяснения на М.Д.,
част от
показанията
на св.И.И..
За
нарушението
по чл. 24,
ал. 5 от ЗРА, в чл. 66, ал. 3 от
ЗРА е
предвидено
наказание
глоба от 400 лв.
до 650 лв.
При
определяне
размера на
наказанието,
АНО е отчел
смекчаващите
вината
обстоятелства
а именно
това, че нарушението
е извършено
за първи път,
доколкото по
делото не се
установява
жалбоподателят
да е извършил
други
нарушения на
ЗРА, нито се
установяват
отегчаващи
обстоятелства,
поради което
и при
съобразяване
на останалите
обстоятелства
по чл. 27
от ЗАНН,
размерът на
наказанието
правилно е
определен
при
съобразяване
на
установеният
превес на
смекчаващи
вината
обстоятелства
към минимума
предвиден в
закона, а
именно 400 лв., с
което съдът намира,
че спрямо
жалбоподателя
ще се постигнат
в пълна
степен
целите на
наказанието предвидени
в чл. 12
от ЗАНН.
Предвид
наложеното
наказание по чл. 66, ал. 3 от ЗРА,
правилно е
приложен и
чл. 90, ал. 1, вр. с чл. 66, ал. 3 от ЗРА,
който
предвижда
отнемане в
полза на
държавата на
улова,
уредите,
предметите и
средствата
послужили за
извършване
на нарушението,
в случая
иззетите с
АУАН три броя
въдици.
Доколкото
е част от дължимия
съдебен контрол
в настоящото производство,
съдът следва да
обсъди, че в случая не е налице
хипотезата
на чл. 3,
ал. 2 от ЗАНН,
съгласно която
ако до
влизане в
сила на
наказателното
постановление
последват
различни
нормативни
разпоредби,
прилага се
онази от тях,
която е
по-благоприятна
за
нарушителя,
съдът намира
следното. Спрямо
жалбоподателя
е приложена
санкционната
норма на чл. 66, ал. 3 от
ЗРА, която в
редакцията
преди
изменението
с § 3 от
ЗИД на ЗРА
/ДВ. бр. 98/2019 г. в
сила от 13.12.2019 г. /
гласи: "Който
извършва
любителски
риболов в
нарушение на
чл. 24, ал. 5, се наказва
с глоба от 400 до
650 лв. " След
изменението
същата
разпоредба
гласи "Който
извършва любителски
риболов в
нарушение на
чл. 24, ал. 5, 6 и 9, се
наказва с
глоба от 400 до 650
лв.
Разпоредбата
на чл. 24, ал. 5,
преди
изменението
и с § 2 от
ЗИД на ЗРА в
сила от 13.12.2019 г. е
гласяла:
Любителският
риболов се
разрешава
само през
светлата
част на денонощието
през всички
дни на
седмицата,
извън
периода на
забраната по чл.
32, ал. 1, а ал. 6 е
гласяла "
Редът,
условията и
водните
обекти, в
които се
разрешава
любителски
риболов през
тъмната част
на денонощието,
се определят
със заповед
на министъра на
земеделието,
храните и
горите. След
изменението
тези
разпоредби
гласят както
следва: ал. 5
"Любителският
риболов през
светлата
част на
денонощието
се разрешава
през всички
дни на
седмицата,
извън периода
на забраната
по чл. 32, ал. 1. ", а
ал. 6 "Любителският
риболов през
тъмната част
на
денонощието
се разрешава
само от брега
през всички
дни на
седмицата в
периода от 1
април до 1
ноември,
извън
периода на
забраната по
чл. 32, ал. 1 и само
в
рибностопански
обекти по чл. 3,
ал. 1, т. 1 и 2,
определени
по реда на ал. 9.
" Създадената
нова ал. 9 на чл. 24,
от ЗРА в
сила от 12.12.2019 г.
гласи: Редът,
условията и
обектите по
ал. 6, в които се
разрешава
любителският
риболов през
тъмната част
на денонощието,
се определят
ежегодно със
заповед на
Министъра на
земеделието,
храните и
горите по
предложение
на
изпълнителния
директор на
ИАРА. За 2019 г. не
е имало
издадена
заповед, в
която да е
бил разреше
любителски
риболов през
тъмната част
на
денонощието. От анализа на
цитираните
правни норми
е видно, че
нощният
любителски
риболов се
разрешава
при определени
условия, но в
конкретния
случай за
касационният
жалбоподател
не е налице по-благоприятен
закон. След
изменението
на закона,
неговото
деяние
съставлява
нарушение на чл. 24, ал. 6 от
ЗРА, за
което
разпоредбата
на чл. 66,
ал. 3 от ЗРА
предвижда
същото по вид
и размер
наказание,
тъй като е
извършвал
нощен
риболов във
воден обект,
който не е
определен
със заповед
на Министъра
на земеделието,
храните и
горите.
Наистина е
отменена
забраната за
нощен
риболов във
водите на яз.Т.
със Заповед
№ РД-09-332 от 01.04.2020 г., но
същата е общ
административен
акт, който се
отнася само
за 2020 г. и е
неотносима
към деяния,
извършени
през 2019 г.
Разпоредбата
на чл. 3,
ал. 2 от ЗАНН
има предвид
изменение на
нормативни
разпоредби,
т. е. на разпоредби
от
нормативни
актове, а не
на разпоредби
от
индивидуални
или общи
административни
актове.
Със Заповед
№РД-224/19.04.2019 г. на
Изпълнителния
директор на
ИАРА са
утвърдени
вътрешни
правила за условия,
приемане,
права и
задължения
на
доброволни
сътрудници
към ИАРА. От
приетите
вътрешни правила
се
установява,
че
доброволните
сътрудници
се
легитимират
с карта
издадена от ИАРА
и нямат
правомощия
сами без
служители на
ИАРА да
установяват
административни
нарушения по
ЗРА. В
настоящият
случай към
датата на
установяване/извършване
на
нарушението св.Г.
не е имал
издадена още
такава карта,
но същият вече
е бил
сътрудник и в
това си
качество е
сигнализирал
за
установеното
нарушение на
служител на
ИАРА. След
като не е
установил на
място
извършителя
на нарушението
е оставил на
съхранение в
склада на
РУ-В.Преслав
иззетите
средства за
извършването
му. Вярно е че
не е уведомил
незабавно
служители на
ИАРА за
установеното
и не е съставен
съответен
документ за
изземване на
вещите, но
тези
нарушения на
процесуалните
правила не са
съществени,
т.к НП е
издадено от
компетентен
орган, при
спазване на
процесуалните
правила и
след като е
установено
по безспорен
начин
извършването
на нарушението,
самоличността
на
нарушителя и
неговата
вина.
Веществените
доказателства
в хода на извършената
полицейска
проверка са
приобщени
към
преписката
въз основа на
която се е произнесъл
административнонаказващия
орган.
Твърдението
на
оспорващия,
че деянието
му съставлява
маловажен
случай на административно
нарушение по чл. 28 от ЗАНН също
е
неоснователно.
За да е
налице
маловажен
случай на
административно
нарушение е
необходимо
деянието да
се отличава
със значително
по-ниска
степен на
обществена
опасност от
другите
случаи на
обичайно
извършване
на нарушения
от същия вид.
От събраните
по делото
доказателства
не се
установява
случаят да е
такъв.
Изложените
от
жалбоподателя
обстоятелства
- нарушението
е първо,
липсват вредни
последици –
липсва
уловена риба,
нарушителят
притежава
риболовен
билет и е
съдействал
на
проверяващите,
не
обосновават
значително
по-ниска
степен на
обществена
опасност.
Това са
смекчаващи
вината
обстоятелства,
които са
взети
предвид от
АНО, който е
наложил
минималния
размер на
предвидената
глоба.
Отделен е
въпросът, че
като
притежаващ
риболовен
билет
нарушителят като
организиран
риболовец и
следва
стриктно да
спазва
предвидените
в ЗРА
ограничения.
С
оглед
гореизложеното,
съдът счита,
че процесното
Наказателно
постановление
№26-97/11.12.2019 г.,
издадено от
Началник
отдел РК-Ц.Д.гр.Р.
към ГД“РК“ при
ИАРА е
правилно и
законосъобразно
и като такова
следва да
бъде
потвърдено
изцяло.
Съдът
като съобрази
изхода на спора
и направеното
изрично искане
от жалбоподателя
за присъждани
на разноски за
адвокатско възнаграждение,
счита на осн.чл.
63, ал.3 от ЗАНН вр.
с чл.143, ал.1 от АПК
жалбоподателя
няма право на
разноски.
Водим
от горното и
на основание
чл. 63, ал. 1 от ЗАНН,
съдът
Р
Е Ш И :
ПОТВЪРЖДАВА
ИЗЦЯЛО Наказателно
постановление
№26-97/11.12.2019 г., издадено
от Началник отдел
РК-Ц.Д.гр.Р. към ГД“РК“
при ИАРА, с
което на К.Д.К. с ЕГН **********, с
адрес ***,
за нарушение
по чл.24, ал.5 от ЗРА
на основание чл.66,
ал.3 от ЗРА е
наложено
административно
наказание
“глоба” в
размер на 400.00
лв. /четиристотин
лева/ и с
което на
осн.чл.90, ал.1 от
ЗРА са отнети
в полза на
държавата .
три броя
въдици, послужили
за
извършване
на
нарушението.
Решението
може да се
обжалва в
14-дневен срок
от
съобщаването
му на
страните, с
жалба пред
Административен
съд гр. Ш. по
реда на глава
XII от
Административнопроцесуалния
кодекс, на
касационните
основания,
предвидени в
НПК.
Районен
съдия: