Решение по дело №303/2021 на Административен съд - Сливен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 30 ноември 2021 г. (в сила от 14 юни 2022 г.)
Съдия: Детелина Кръстева Бозукова Ганева
Дело: 20217220700303
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 18 август 2021 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е     237

 

Гр. Сливен, 30.11.2021 г.

 

 

В  И М Е Т О  Н А  Н А Р О Д А

 

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД СЛИВЕН, в публично заседание на девети ноември през две хиляди двадесет и първа година в състав:

 

                              Административен съдия: ДЕТЕЛИНА БОЗУКОВА

 

при участието на прокурора ………………и при секретаря Ваня Костова, като разгледа докладваното от съдия Бозукова административно дело № 303 по описа на Административен съд гр. Сливен за 2021 година, за да се произнесе съобрази следното:

 

Производството е по реда на чл. 13, ал. 1 и ал. 2 от Наредба за условията и реда за кандидатстване, подбор и утвърждаване на приемни семейства и настаняване на деца в тях във вр. чл. 145 и сл. от АПК.

Образувано е по жалба на И.Д.К. *** против Заповед № 20-РДСП-0004/24.06.2021г. на Директора Регионална Дирекция „Социално подпомагане“ Сливен, потвърдена с решение № РД 04-0086/03.08.2021г. на Изпълнителен директор на АСП гр.София, с която е отказано вписването й в Регистъра на утвърдени приемни семейства като п. с..

В жалбата и уточняващата молба от 15.09.2021г. се релевират оплаквания за незаконосъобразност на заповедта, изразяващи се в съществено нарушение на административнопроизводствените правила и неправилно приложение на материалния закон. Претендира се отмяната оспорения индивидуален административен акт и присъждане на направените по делото разноски.

В съдебно заседание оспорващата не се явява. Представя писмено становище, в което моли за отмяна на заповедта. /л.160/. В о.с.з се представлява от упълномощен представител – адв. Т.Р. ***, която поддържа жалбата и моли съда да я уважи. Представя писмени бележки. Ангажира доказателства.

 Ответната страна - Директорът на Регионална Дирекция "Социално подпомагане" - Сливен, чрез процесуалния си представител – гл. юриск. Т. Д., оспорва основателността на жалбата. Поддържа становище за материална и процесуална законосъобразност на оспорения индивидуален административен акт. Ангажира доказателства.

Съдът, като съобрази оплакванията на оспорващата, становищата на страните и събраните по делото доказателства, приема за установено следното:

От приложената по делото административна преписка, се установява, че оспорващата И.К. е подала заявление за утвърждаването й като д.п. р. с вх.№ 9400-3192 от 14.02.2020 г. /л.24/. Същата преминала обучение на кандидати за д. п. г. към Областен екип по П. г. към община Сливен /л.47/; проведено било проучване на кандидатката, резултатите от което били отразени подробно в изготвен социален доклад за оценка на кандидат за п. с. от Областен екип по П. г. /ОЕПГ/ към Община Сливен, с който К. била запозната /л.50 и сл. и л.53 и сл./; социалният доклад и целия набор от документи бил представен на Комисията по П. г. (КПГ) към РДСП – Сливен /л.66/. На свое заседание на 04.11.2021 г. комисията разгледала случая на И.К. и с протокол № 8, в който било отразено, че И.К. демонстрира а. п. към членовете на комисията, като ги п., говори на в. т.и е р. при задаване на отправени към нея въпроси, взела решение за отказ за вписването на К. в Регистъра на утвърдени приемни семейства. Процедурата била финализирана с издаването на Заповед № 20-РДСП-0018 от 17.11.2020 г. на Директора РДСП - Сливен, с която било отказано вписването на И.К. като професионален п. р. в Регистъра на утвърдени приемни семейства /л.71/. Заповедта била оспорена по административен ред пред Изпълнителния директор на Директора на Агенция “Социално подпомагане“, който с решение № РД 04-0153/16.12.2020г. / л.76/ отменил административния акт поради нарушения в процедурата по издаването му и поради липсата на изложени фактически и правни основания – липса на мотиви за наличие на рискови фактори на к.за п. р., както и произнасяне извън обхвата на заявеното искане,  като преписката била върната на Директор РД „СП“ - Сливен за ново произнасяне по заявлението на К. от етапа на вземане на решение на помощния орган по чл. 12, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за кандидатстване, подбор и утвърждаване на приемни семейства и настаняване на деца в тях. Решението не е било обжалвано и влязло в сила. В изпълнение на дадените указания Комисията по П. г. с протокол № 1 от 27.01.2021г. е изискала да бъде изготвен допълнителен социален доклад относно годността на И.К. да полага д. г. за п. д. /л.100/. Изготвено е  допълнително становище от ОЕПГ към Община Сливен, в който е прието, че И.К. не би могла да полага грижи като д.п. р. за д. – м. *** г.от р. о., каквото е желанието й, поради липсата на стабилна, постоянна, семейна подкрепяща среда в практическата и физическата грижа за д. / л.104/. Видно от отбелязването върху него, И.К. се е запознала със съдържанието му и е изразила несъгласие с изводите му. С писмо изх.№ 20-94И-00-0405/02.04.2021г. на РДСП, жалбоподателката била поканена да присъства на заседание на Комисията по П. г. към РДСП Сливен /л.107/. На проведеното на 06.04.2021 г. заседание по протокол № 4, комисията (КПГ) взела единодушно решение К. да не бъде вписана в регистъра като д.п. р.. Помощният орган приел, че освен наличие на личностни качества и родителски умения, каквито несъмнено г-жа К. притежава, за вписването й като д.п. р., е необходимо стабилна и постоянна подкрепяща среда от други роднини и близки, каквато в случая не е налице /л.109/. Комисията се съобразила и с представеното допълнително становище, с което ОЕПГ към Община Сливен /л.115/ предложил на КПГ К. да не бъде вписана в регистър на приемните семейства поради липсата на стабилна и постоянна семейна подкрепяща среда в грижите и възпитанието на приемно д.-м.на *** г.от р. о., поради различие в очакванията на к.за спецификите да бъде п. р. на посочената в.; спорни жилищно-битови условия- наличие на помещения с променена функционалност и липса на лично пространство за д.– основание по чл.10 т.1 от Наредбата за условия и реда за кандидатстване, подбор и утвърждаване на семейства и настаняване на деца в тях и т.3.1.3 от Методиката за условията и начина на предоставяне на социална услуга „П. г.“. Бил съставен протокол № 6/15.06.2021г. на КПГ към ДСП Сливен, в който било прието, че при извършеното допълнително проучване за И.К. е установено следното: липса на стабилна и постоянна, семейна подкрепяща среда в грижите и възпитанието на д. – м. *** г.на основание 3.1.2 от Методиката за условията и начина на предоставяне на с. у.„П. г." /очакванията на к.за спецификите и предизвикателствата да бъдеш родител на д. на посочената възраст/; спорни жилищно-битови условия - помещения с променена функционалност - на основание чл.10, т.1 от Наредбата за условията и реда за кандидатстване, подбор и утвърждаване на приемни семейства и настаняване на деца в тях /възможността на кандидатите за п. с. да осигурят материални условия за о.и развитие на д., включително лично пространство за д.в жилището си/, на основание 3.1.2 /битови условия - предназначение на помещенията/ и 3.1.3 - недостатъчно жизнено пространство от Методиката за условията и предоставяне на с. у.„П. г.“ /л.119/. Видно от проведените обсъждания относно материалните условия на И.К. за о.и развитие на д. - м. от ...години всички членове на комисията изразили отрицателно становище по въпроса и единодушно взели решение оспорващата да не бъде утвърждавана като д.п. р..

Въз основа на приетото решение била издадена Заповед № 20-РДСП-0004 от 24.06.2021 г. на Директора РДСП - Сливен, с която било отказано вписването на И.К. в Регистъра на утвърдени приемни семейства /л.122/. Решението си административният орган аргументирал със становище, отразено в социалния доклад на ОЕПГ към Община Сливен за това, че липсва стабилна и постоянна, семейна подкрепяща среда в грижите и възпитанието на д. – м. *** г.на основание 3.1.2 от Методиката за условията и начина на предоставяне на с. у.„П. г." ; спорни жилищно-битови условия - помещения с променена функционалност - на основание чл.10, т.1 от Наредбата за условията и реда за кандидатстване, подбор и утвърждаване на приемни семейства и настаняване на деца в тях /възможността на кандидатите за п. с. да осигурят материални условия за о.и развитие на д., включително лично пространство за д.в жилището си/, на основание 3.1.2 /битови условия - предназначение на помещенията/ и 3.1.3 - недостатъчно жизнено пространство от Методиката за условията и начина на предоставяне на с. у.„П. г.". Изложени били съображения и относно напредналата възраст на кандидатката, което би могло да създаде предпоставки за рискови ситуации при о.на настанено в семейството й д.. Заповедта е връчена на К. на 29.06.2021г. /л.124/ и оспорена от нея по административен ред пред Изпълнителния Директор на АСП гр.София, който потвърдил заповедта на РДСП Сливен за отказ за вписване на И.К. в регистъра на приемните семейства.  В мотивите на решение №РД 04-0086/03.08.2021г. /л.129/ е посочено, че И.К. към момента не може да осигури материални условия за о.на д. м.от ***години, включително лично пространство за д.в жилището, в което живее; налице е липса на стабилна и постоянна, семейна подкрепяща среда в грижите и възпитанието на приемно д., доколкото в проведеното допълнително проучване е установено, че д. й В. я подкрепя морално, но не живее в България, работи в Г. и не може да й помага в ежедневието по отношение на п. г.. В решението са изложени и мотиви за неправилна преценка и очаквания на к.за спецификата и предизвикателства да бъдеш родител на д. на горепосочената възраст.

Решението е връчено на И.К. на 06.08.2021г. /л.136/ , като срещу първоначалния акт е подадена жалба до настоящия съд с вх. №2991/18.08.2021г., уточнена с молба вх.№ 3211/15.09.2021г., с която инициирала настоящото производство.

По делото са разпитани като с. С.С. и Р. Й., дали препоръка на И.К. за п. р.. От показанията на С. се установява, че К. е д. и у. ч., п. у., готова е да се отзове и помогне на всеки. Жилището й е малко, като в кухнята има масичка, столове, диван, кухненски шкафове, мивка и пералня, а на остъклената тераса към кухнята е обособен кът за готвене. С.сочи, че И.К. има подкрепа в желанието да бъде п. р. от д. си В., която през два-три месеца се завръща от ч., където работи. Изтъква, че в п. г. биха могли да помогнат  съседите, приятелите и роднините на И.К.,***.  От показанията на Й. се установява, че К. е добър, в.и много и. ч.. Живее с.в г., състояща се от к.и в., като жилището й е подредено и добре обзаведено, с богата б.. д. й много рядко се връща в  Сливен и жилището ще е достатъчно за о.на д.. И.К. сама се справяла с домакинството, поддържала вила в околностите на града. С.Й. сочи, че И.К. има голямо желание и капацитет да изучи и образова едно д., но изтъква, че я смущава в.й - ** години.

По делото е разпитана като с.П. К. с. р.в ОЕПГ към Община Сливен. Същата е посетила жилището на И.К. на 23.02.2021г., като установила, че представлява г. с две стаи - дневна и кухня, тоалетна и две тераси. При срещите със социалните работници И.К. посочвала, че кухнята е предвидена за стая на д.. Обзавеждането било диван, на който спи д. й В., когато се връща в България, бюро, компютър, стол, кухненски шкафове, пералня и хладилник. Нямало място за разминаване, нито обособено място за завивки. И.К. била много начетен човек, с ** г.с. като п. по и. и а. е.. Изглеждала сравнително добре за в. си, но наскоро имала проблем с т.си с.. С.сочи, че в кухнята няма място за легло, нито може да се обособи кът, съответно лично пространство за т., какъвто желае да о. к.за д.п. р.. К. изтъква, че И.К. няма подкрепяща среда, доколкото д. й работи в Г. и предвид в.й и ако не се почувства добре, няма да има човек на когото да остави д.. При срещите със социалните работници оспорващата заявявала, че има нагласа да закупи по-голямо жилище.

Съдът, при така установените релевантни за правния спор факти, прави следните правни изводи:

Настаняването в п. с. е една от мерките за закрила на д., предвидена в чл. 4, ал. 1, т. 4 от Закона за закрила на д.(ЗЗДет). Според чл. 31, ал. 2 на същия закон утвърждаването на кандидатите за п. с. се извършва от Комисията по П. г., която се създава към регионалната дирекция за социално подпомагане, а според ал.6 условията и редът за кандидатстване, подбор и утвърждаване на приемни семейства и настаняване на деца в тях, както и съставът, организацията и функциите на Комисията по П. г. се определят с наредба на Министерския съвет по предложение на министъра на труда и социалната политика. Издаденият по силата на законовата делегация подзаконов нормативен акт е Наредба за условията за кандидатстване, подбор и утвърждаване на приемни семейства и настаняването на деца в тях, приета с ПМС № 314 4.12.2006 г., обн., ДВ, бр.100 от 12.12.2006 г. (за краткост по-надолу само "Наредбата"). Процедурата и условията по оценяването на к.са уредени в Глава трета на Наредбата. В чл. 11, ал. 1 е предвидено, че оценяването на кандидатите завършва със социален доклад, изготвен от социалния работник, работещ с кандидатите за п. с.. Този доклад, заедно с възраженията по него се предоставят на Комисията по П. г. (чл. 12, ал. 1 от Наредбата). Съгласно чл. 12, ал. 2 от Наредбата комисията разглежда социалните доклади за оценяване на кандидатите за приемни семейства и постъпилите към тях възражения и взема решение за утвърждаване или за отказ. Комисията представя социалния доклад, постъпилите възражения и решението по ал. 2 на директора на регионалната дирекция за социално подпомагане в 7-дневен срок (чл. 12, ал. 5). Директорът на РДСП издава заповед за вписване или за отказ за вписване на кандидатите за п. с. в регистъра по чл. 31, ал. 3 от Закона за закрила на д. в 14-дневен срок от представяне на документите по чл. 12, ал. 5 (чл. 13, ал. 1 от Наредбата). Именно този финализиращ процедурата индивидуален административен акт - Заповед № № 20-РДСП-0004 от 24.06.2021 г. на Директора РДСП - Сливен, с която е отказано вписването на И.К. в Регистъра на утвърдени приемни семейства е предмет на оспорване в настоящото производство.

Законосъобразността на оспорения краен акт се преценява при съобразяване законосъобразността както на крайния акт, така и на всички действия и актове, които го предхождат и са част от процедурата по оценяване на кандидатите за приемни семейства.

Заповедта е издадена от компетентния по чл. 13, ал. 1 от Наредбата административен орган - Директора на РДСП гр. Сливен, в изискуемата форма, с посочване на фактически и правни основания. При издаването й не са допуснати съществени нарушения на административноправни норми. Спазени са всички етапи от процедурата за подбор и утвърждаване на кандидати за приемни родители. Съгласно чл. 13, ал. 1 от Наредбата, директорът на РДСП издава заповед за вписване или за отказ за вписване на кандидатите за п. с. в регистъра по чл. 31, ал. 3 от Закона за закрила на д., след представяне от КПГ на социалния доклад, постъпилите възражения и решението по ал. 2, т.е. решението на комисията по П. г. за утвърждаване или за отказ за съответния кандидат. Комисията по П. г. се състои най-малко от 5 членове като съставът й се определя със заповед на директора на регионалната дирекция за социално подпомагане (чл. 5б от Наредбата) съгласно изискванията за качеството на отделните членове, уредени в чл. 5а. В случая КПГ е сформирана съобразно правилата с издадената от Директора на РДСП - Сливен Заповед № РД 20-РДПС-0011 от 02.10.2020 г. В проведеното заседание по протокол № 6 на комисията на 15.06.2021 г./л.119/, когато е взето решението за отказ по отношение на жалбоподателката, са участвали всичките пет членове  - председателят, който е директор на РДСП, Началник отдел „Закрила на дете“ в ДСП Сливен, главен експерт Закрила на д., психолог и п. р.,  които единодушно са взели решение оспорващата И.К. да не бъде утвърждавана за д.п. р..

При издаването на оспорената в настоящото производство Заповед № 20-РДСП-0004/24.06.2021г. е приложен правилно и материалния закон.

От фактическа страна по делото е безспорно установено, че И.К. е на ** години, по образование е п.– у.по и. и разполага със собствено жилище – г., в което има в., кухня, баня с тоалетна и две тераси. Спорен по делото е въпросът дали жалбоподателката разполага с подходящи битови условия, дали има стабилна постоянна подкрепяща среда в грижите и възпитанието на д. и дали в.й може да се отрази на възможностите и способността й да полага грижи за д. от специализирана институция като д.п. р..

Административният орган е събрал значителна информация, относно битовите условия в които живее И.К., с цел да може да установи жилищно-битовите условия на к.за п. р., качествата му и възможностите за полагане на П. г.. В чл. 32 от ЗЗДет. са определени под формата на отрицателни предпоставки изискванията, на които трябва да отговаря всяко лице, кандидатстващо за п. с.. Отделно от тези изисквания с чл. 15 от Наредбата са въведени и допълнителни хипотези, при които кандидатите, макар да отговорят на изискванията по чл. 32 от ЗЗДет не трябва да бъдат утвърдени и вписани по чл. 31, ал. 3 от ЗЗДет. Това са случаите, в които: 1. кандидатите отказват да сътрудничат на с. р.при оценяването или да бъдат обучавани по програмите съгласно чл. 9, ал. 2 или чл. 26, ал. 2; 2. мотивацията на кандидатите противоречи на интересите на д.; 3. кандидатите живеят изолирано и не поддържат връзки с близки и приятели или когато трудно биха намерили достатъчно време за д.; 4. децата на кандидата, неговият съпруг или съжителстващото с него лице се противопоставят на настаняването на д. в семейството и 5. съществуват други причини, които биха навредили на психическото, физическото или социалното развитие на д.. В тези случаи доставчикът на с. у."П. г." дава становище в социалния доклад, че съответният кандидат не трябва да бъде утвърден и вписан в регистъра.

По делото са представени общо три доклада. Първият социален доклад е от 09.10.2020г. (л. 53), в чието заключение съставителите му посочват, че И.К. е подходяща за п. р.. В следващия социален доклад от 02.03.2021г. (л. 104) се посочва, че И.К. не разполага със стабилна и постоянна подкрепяща семейна среда в практическата и физическата грижа за д., доколкото д. й отсъства от страната, поради което е направен извод, че въпреки личностните качества и родителски умения, а и желанието да бъде д.п. р., тя не би могла да би могла да полага грижи като д.п. р. на д.-м.на *** г.от р. о..  В последвалия допълнителен доклад становище от 14.05.2021г. (л. 115) отново се посочва, че липсата на стабилна и постоянна семейна подкрепяща среда в грижите и възпитанието на приемно д., както и спорните жилищно-битови условия- наличие на помещение с променена функционалност и липсата на подходящи условия за развитие и о.на д., вкл. недостатъчно жизнено и лично пространство би могло да създаде предпоставки за рискови ситуации при о.на настаненото в семейството й д..  

Това становище е възприето и от Комисията по П. г. на заседанието й от 15.06.2021 г. /л.119/, на което всички членове на комисията са изказали категоричното си отрицателно становище относно утвърждаването и вписването на И.К. в регистъра като д.п. р..

В проведеното открито съдебно заседание е разпитана като с.с. р.К., която също дава становище, че въпреки огромното желание и несъмнения капацитет на п., И.К. няма близък човек, който да я подкрепя постоянно в грижите за м.на ***години, каквото иска да о., тъй като д. й е в чужбина, а с. й живее в друго населено място и К. няма достатъчна предс. за предизвикателството и спецификата да бъде родител на т..

Безспорно изложените съображения както в социалните доклади, така и в протокола от работата на КПГ сочат, че И.К. няма подходящи битови условия и постоянна семейна подкрепяща среда. Предвид желанието й да о. д. на ****години от р. п., в.й – ** години и липсата на достатъчно лично пространство в жилището, настоящия съдебен състав намира, че това би представлявало потенциален риск за о.от нея като п. р. д.. В този смисъл правилно е възприето от административния орган, че е налице основание кандидатът да не бъде утвърден и вписан в регистъра по чл. 31, ал. 3 от ЗЗДет.

Съгласно чл.1 ал.2 от ЗЗдет. държавата защитава и гарантира основните права на д.във всички сфери на обществения живост за всички групи деца съобразно възрастта, социалния статус, физическото, здравословното и психическото състояние, като се осигурява на всички подходяща икономическа социална и културна среда, образование и свобода на възгледите и сигурност. При осъществяване на своите правомощия и в изпълнение на тези задължения, органите за закрила на д.следва се ръководят не от желанията на приемния родител, а от висшите интереси на д., като следва да осигурят на д.закрила и грижи, каквито са необходими единствено за неговото благосъстояние. При изпълнение на това задължение органите следва да се съобразяват освен с житейския опит и мотивацията на лицето  кандидат за п. р., а и с жилищно-материалните условия, необходими за о. не д., както и да следят за съществуването на причини, които биха навредили на психическото, физическото и социалното развитие на д.. В конкретния случай оценяването на к.И.К. е извършено въз основа на информацията, събрана в резултата на предвидените в чл.9 ал.1 т.1-4 от Наредбата дейности - срещи, разговори с к. и интервю с лицата, дали препоръки. При оценяването на И.К. са отчетени всички обстоятелства, посочени в чл.10 от наредбата, поради което съдът намира, че изводът , че кандидатът не е подходящ за д.п. р. е направен след обстойна преценка на обстоятелствата, свързани с липсата на подходящи материално-битови условия, липса на достатъчно лично пространство за д., очакванията на к.за спецификите и предизвикателствата да бъдеш родител на д. на ***годишна възраст, както и липсата на постоянна подкрепяща семейна среда.

Действително по делото е установено, че д.та В. подкрепя морално м.си в желанието й да бъде п. р., но предвид установеното, че същата не живее в България и се завръща за кратко през няколко месеца в годината, се налага извод, че д. не е в състояние да помага емоционално и физически в п. г. на м.си, която в момента е на ** години. Настоящият съдебен състав споделя становището на административния орган, че кандидатът за предоставяне на П. г. има нереалистична предс. какво се очаква от него като п. р.. Високата възраст на желаното за о.от К. д. и трудното поведение на децата в тази възраст и от този е., създават риск кандидатът да не разпознае потребностите на д.и да не отговори адекватно на тях, което пък би представлявало потенциален риск от увреждане на психическото и физическото, нравственото, интелектуалното и социално развитие на д., което ще бъде настанено в приемното семейство. Както изложеното, така и установената липса на необходими битови условия и липса на достатъчно жилищно пространство за о.на д., налага извод за непокриване на стандартите по 3.1.2 и 3.1.3 от Методиката за условията и начина за предоставяне на социална услуга „П. г.“. Доколкото преценката за тези условия се прави към момента на проучването и оценяването, ирелевантно към спора е заявеното желание на И.К. да закупи в бъдеще подходящо легло за кухнята или ново по-голямо жилище. Наличието на пералня и хладилник в предвидената за д.стая, обстоятелството, че се преминава през тази стая към терасата, обособена като кухненски бокс, липсата на обособено място за завивките и за дрехите на приемното д., дават основание на съдебния състав да приеме становището на решаващия орган, че са налице индикации за постановяване на отказ по чл.10 т.1 от Наредбата. Тези изводи напълно съответстват на установените при проучването факти и обстоятелства от социалните работници. Преценката относно пригодността на к.да работи като п. р. е направена от лица, които притежават специални познания в областта на социалната грижа, п. и психологията, като са спазени точно методите за проучване и критериите за преценка.

Ето защо съдът приема, че обосновано е прието, че И.К. не притежава необходимите материални условия да о. и в.д.,  което е в противоречие с интересите на настаненото д.. Нагласата за бъдеща промяна в материалните условия, при които ще се о. д.и желанието да се закупи по-голямо жилище сочи, че към момента на проучването и издаване на заповедта к.за приемното семейство не може да осигури необходимите материални условия, съгласно чл.10 ал.1 от Наредбата и чл.32 т.6 от ЗЗдет.

В изпълнение на вменените със ЗЗДет и с подзаконовите нормативни актове по прилагането му задължения, ОЕПГ изразила становище, че И.К. е неподходяща за п. р. и е отказала вписването й в регистъра на приемните семейства. След обективираната с протокол № 6 от 15.06.2021 г., воля на Комисията по П. г. към РДСП- Сливен, единствената възможност за административният орган, действайки в условията на обвързана компетентност е издаване на административен акт, с който да постанови отказ за утвърждаване като п. с..

Посочените изводи на помощните органи в хода на административната процедура правилно са възприети и от административния орган в издадения и оспорен в настоящото производство административен акт - Заповед № 20-РДСП-0004/24.06.2021г.

По изложените съображения заповедта, с която на И.К. е отказано вписване в Регистъра на утвърдените приемни семейства е мотивиран и законосъобразен индивидуален административен акт, а подадената срещу него жалба - неоснователна.

Предвид изхода на делото разноски на оспорващата не се дължат. При липсата на заявено искане за разноски от административния орган, такива не се присъждат.

По изложените съображения и на основание чл. 172, ал. 2 от АПК от АПК, съдът

 

                                       Р Е Ш И:

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на И.Д.К. *** срещу Заповед № 20-РДСП-0004/24.06.2021г. на Директора на РДСП Сливен, с която е отказано вписването й в Регистъра на утвърдени приемни семейства на област Сливен, като неоснователна.

 

Решението може да се обжалва с касационна жалба пред ВАС в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

                           

 

                                                     СЪДИЯ: