Решение по дело №1882/2018 на Административен съд - Варна

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 12 март 2019 г.
Съдия: Евелина Иванова Попова
Дело: 20187050701882
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 29 юни 2018 г.

Съдържание на акта

              РЕШЕНИЕ

 

      №.............../.........2019 г.    

 

    В ИМЕТО НА НАРОДА

                        

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД ВАРНА, ПЕТНАДЕСЕТИ СЪСТАВ,

В публичното съдебно заседание на шести февруари две хиляди и деветнадесета година в състав

 

СЪДИЯ ЕВЕЛИНА ПОПОВА

 

При участието на секретаря ВЕСЕЛКА КРУМОВА като разгледа докладваното от съдията адм. дело № 1882 по описа на съда за 2018 г., за да се поизнесе взе предвид следното:

 

Производството по делото е образувано по жалба на „Агро 03“ ООД, предявена чрез управителя и представляващ дружеството Д.Я.В., срещу потвърдения с Решение № 593/27.10.2014 г. на директора на Дирекция „Местни данъци, такси и наказателни постановления“ при община Вълчи дол Акт за установяване на задължения по декларация по чл. 107 ал. 3 ДОПК № 2919-1/07.12.2017 г. в обжалваната му част, с която на „Агро 03“ ООД за недвижим имот с партиден № 5307F4828, находящ се в гр. Вълчи дол, съставляващ УПИ 310 в кв. 81 по плана на гр. Вълчи дол и деклариран с декларация по чл. 14 ЗМДТ с вх. № **********/27.10.2014 г., на данъчно задълженото лице „Агро 03“ ООД е определена за 2016 г. и за 2017 г. такса за битови отпадъци и за изтекли лихви в общ размер на 18 845, 76 лв., от които: 7 692, 76 лв. – такса за битови отпадъци за 2016 г. и 991, 43 лв. – начислена изтекла лихва върху нея; 9 890, 68 лв. - такса за битови отпадъци за 2017 г. и 270, 89 лв. – начислена изтекла лихва върху нея. По съображения за отсъствието на основание за установяването на подобно задължение, тъй като според твърденията в жалбата през 2016 г. и 2017 г. в района, в който се намира имотът на жалбоподателя, общината не е предоставяла услугата по сметосъбиране и сметоизвозване, поради което жалбоподателят многократно и безрезултатно е сезирал общината с искане да му се определи само размерът на таксата за извършването на дейността по чл. 66 ал. 1 т. 3 ЗМДТ, се иска потвърденият от решаващия орган акт за установяване на задължения по декларация да се отмени от съда в обжалваната му част поради неговата незаконосъобразност.

В проведените по делото открити съдебни заседания жалбата се поддържа изцяло чрез пълномощника на жалбоподателя адвокат Л., която в първото съдебно заседание на 03.10.2018 г. заявява, че нито една от услугите по ЗМДТ, които се включват в заплащането на таксата за битови отпадъци, не е предоставяна в района, в който се намира базата на доверителя й. В същата връзка пояснява, че въпреки многократните искания, контейнер за отпадъци е поставен на базата на „Агро 03“ ООД едва през 2018 г. Счита, че услугата за поддържане на околното пространство не е извършвана в периода 2016 г. – 2017 г. като освен това заявява, че не знае да е имало и депа за битови отпадъци. В пледоарията по същество в с. з. на 06.02.2019 г. претендира актът за установяване на задължения по декларация да се отмени изцяло в частта на определения с него размер на таксата за битови отпадъци като на доверителя й да се присъдят направените в производството съдебни разноски.

Ответната по делото страна - директор на Дирекция „Местни данъци, такси и наказателни постановления“ при община Вълчи дол, оспорва изцяло жалбата чрез пълномощника си юрисконсулт Б., която в хода на съдебното производство представя множество писмени доказателства за установяване на обстоятелството, че през 2016 г. и 2017 г. на цялата територия на гр. Вълчи дол, включително и в частта, в която е ситуиран имотът на жалбоподателя, общината целогодишно е предоставяла оспорваните услуги. В пледоарията по съществото на спора в с. з. на 06.02.2019 г. моли съда да отхвърли оспорването и да присъди в полза на община Вълчи дол юрисконсултско възнаграждение за осъщественото по делото процесуално представителство от юрисконсулт. 

Съдът като съобрази, че е сезиран с предявена в преклузивния 14-дневен срок жалба на процесуално легитимирано лице срещу подлежащ на съдебен контрол ИАА, преминал преди това през задължителен административен контрол, намира производството по делото за процесуално допустимо и поради това за подлежащо на разглеждане по основателността на отправеното искане.

По основателността на жалбата съдът съобрази следното:   

С акт за установяване на задължения по декларация по чл. 107 ал. 3 ДОПК № 2919-1/07.12.2017 г. на ДЗЛ „Агро 03“ ООД е определено задължение за данък върху недвижимите имоти за 2017 г. и за такса за битови отпадъци за 2016 г. и 2017 г. за собствения му недвижим имот с партиден № 5307F4828, находящ се в гр. Вълчи дол, съставляващ УПИ 310 в кв. 81 по плана на гр. Вълчи дол и деклариран с декларация по чл. 14 ЗМДТ с вх. № **********/27.10.2014 г., както следва: 1/ за данък върху недвижимите имоти за 2017 г. в размер на 2 747, 41 лв. и за мораторна лихва върху тази сума в размер на 75, 24 лв.; 2/ за такса за битови отпадъци /ТБО/ за 2016 г. в размер на 7 692, 76 лв. и за мораторна лихва върху тази сума в размер на 991,43 лв.; 3/ за такса за битови отпадъци /ТБО/ за 2017 г. в размер на 9 890,68 лв. и за мораторна лихва върху тази сума в размер на 270, 89 лв.    

Въз основа на подадена от ДЗЛ жалба срещу издадения АУЗД директорът на Дирекция „МДТНП“ при община Вълчи дол със свое решение № 593/27.10.2014 г. го е потвърдил в оспорената част за определената с него такса за битови отпадъци за 2016 г. и за 2017 г. в общ размер на 18 845, 76 лв., от които 7692, 76 лв.- ТБО за 2016 г. и 991, 43 лв. - мораторна лихва върху тази сума и 9890, 68 лв. – ТБО за 2017 г. и 270, 89 лв. – мораторна лихва върху тази сума. В мотивите на решението контролният административен орган се е позовал на обстоятелството, че имотът, за който са определени задълженията, попада в населено място, в което се извършва и продължава да се извършва организирано сметосъбиране и сметоизвозване, поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване, обезвреждане на битови отпадъци и поддържане на депа за битови отпадъци и на други съоръжения за обезвреждане на битови отпадъци.

Жалбоподателят не оспорва, а се установява и от приложените по административната преписка справки за неплатени задължения, че изцяло не е заплатил установения с АУЗД размер на таксата за битови отпадъци за 2016 г. и за 2017 г. за процесния имот с партиден № 5307F4828.

От събраните по административната преписка и в хода на съдебното производство писмени доказателства се установяват следните релевантни за спора факти:

С декларация по чл. 14 ЗМДТ с вх. № **********/27.10.2014 г. ДЗЛ „Агро 03“ ООД е декларирало за облагане с данък върху недвижимите имоти нежилищен имот в гр. Вълчи дол, област Варна, съставляващ УПИ 310 в кв. 81 по ПУП на община Вълчи дол с площ 2000 кв. м. с построените в него две едноетажни стопански сгради, представляващи контролна зала с РЗП 72 кв.м. и петролна база с два резервоара с РЗП 160 кв. м.

Със заповед № 1428/23.12.2015 г. кметът на община Вълчи дол, е изменил издадената в изпълнение на чл. 63 ал. 2 ЗМДТ предшестваща своя заповед № 1164/29.10.2015 г., с която са определени границите на районите и видът на предлаганите услуги по събиране, извозване и обезвреждане в депа или други съоръжения на битови отпадъци и за поддържането на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места на община Вълчи дол през 2016 г., като е определил, че за гр. Вълчи дол, включващ всички улици и квартали, се запазва по два пъти седмично предлаганата услуга по сметосъбиране и сметоизвозване.

Също в изпълнение на чл. 63 ал. 2 ЗМДТ кметът на община Вълчи дол е издал за 2017 г. заповед № 1136/31.10.2016 г., с която е определил, че за гр. Вълчи дол, включващ всички улици и квартали, се запазва по два пъти седмично предлаганата услуга по сметосъбиране и сметоизвозване, както и услугата по поддържане на териториите за обществено ползване.

Декларацията по чл. 14 ЗМДТ и двете заповеди по чл. 63 ал. 2 ЗМДТ са приложени по адм. преписка, която се намира в отделна папка в края на първи том от делото.   

Обстоятелството, че през 2016 г. и 2017 г. на цялата територия на гр. Вълчи дол реално са били извършени услугите по сметосъбиране и сметоизвозване; депониране на битови отпадъци и почистване на улици се установява по безсъмнен начин по делото от представените от страна на  ответника многобройни писмени доказателства: 1/ двустранно подписани от изпълнителя „Технокар“ ЕООД и от възложителя община Вълчи дол графици за обслужване на съдове за смет за 2016 г. и 2017 г. /л. 20 – 31 и л. 32 – 43 от делото/; 2/ издадени от доставчика на услугата „Технокар“ ЕООД на получателя община Вълчи дол фактури за извършено през 2016 г. сметосъбиране бобри и сметосъбиране кошчета и депониране на битови отпадъци ведно с двустранно подписани от възложителя община Вълчи дол и от изпълнителя „Технокар“ ЕООД месечни отчети за сметосъбиране, сметоизвозване и депониране на битови отпадъци; двустранно подписани месечни справки за сметопочистване на гр. Вълчи дол; двустранно подписани месечни констативни протоколи за извършени дейности по сметосъбиране, сметоизвозване и сметопочистване на гр. Вълчи дол съгласно договор № 527/20.04.2007 г.; двустранно подписани месечни констативни протоколи за извършена от представител на възложителя община Вълчи дол в присъствие на представител на изпълнителя „Технокар“ ЕООД проверка на дейността по сметосъбиране, сметоизвозване и депониране на битовите отпадъци в гр. Вълчи дол; платежни нареждания за заплащане на фактурираните услуги /л. 44 – 110 от делото/; 3/ издадени от доставчика на услугата „Технокар“ ЕООД на получателя община Вълчи дол фактури за извършено през 2017 г. сметосъбиране бобри и сметосъбиране кошчета ведно с двустранно подписани от възложителя община Вълчи дол и от изпълнителя „Технокар“ ЕООД месечни отчети за сметосъбиране и сметоизвозване; двустранно подписани месечни справки за сметопочистване на гр. Вълчи дол; двустранно подписани месечни констативни протоколи за извършени дейности по сметосъбиране, сметоизвозване и сметопочистване на гр. Вълчи дол съгласно договор № 527/20.04.2007 г. /л. 111 – 160 от делото/; 4/ схема на разположението на контейнерите /л. 161/; 5/ издадени от доставчика на услугата „Технокар“ ЕООД на получателя община Вълчи дол фактури за поддържане на общинско депо през 2016 г. ведно с двустранно подписани от възложителя община Вълчи дол и от изпълнителя „Технокар“ ЕООД месечни отчети и констативни протоколи, както и платежни нареждания за заплащане на фактурираните услуги /л. 341 – 360 от делото/;  6/ подписани от служител на общинска администрация Вълчи дол месечни отчети за приемане на работата по изхвърляне на отпадъци през 2017 г. с посочено отработено време в часове, име на работника, извършил дейността, и вид на превозното средство /л. 362 – 370 от делото/; 7/ подписани от служител на общинска администрация Вълчи дол месечни отчети за приемане на работата по почистване на улици през 2016 г. с посочено отработено време в часове, име на работника, извършил дейността, и вид на превозното средство /л. 372 – 385/; 8/ подписани от служител на общинска администрация Вълчи дол месечни отчети за приемане на работата по почистване на сметища през 2016 г. с посочено отработено време в часове, име на работника, извършил дейността, вид на превозното средство и количество отчетено гориво /л. 386 – 389/; 9/ подписани от служител на общинска администрация Вълчи дол месечни отчети за приемане на работата по косене на трева през 2016 г. с посочено отработено време в часове и име на работника, извършил дейността /л. 390 – 404 от делото/; 10/ подписани от служител на общинска администрация Вълчи дол месечни отчети за приемане на работата по косене на трева през 2017 г. с посочено отработено време в часове и име на работника, извършил дейността /л. 405 – 416 от делото/; 11/ подписани от служител на общинска администрация Вълчи дол месечни отчети за приемане на работата по почистване на улици през 2016 г. с посочено отработено време в часове, име на работника, извършил дейността, вид на ползваната машина и калкулирано използвано количество гориво /л. 418 – 439/; 12/ подписани от служител на общинска администрация Вълчи дол месечни отчети по приемане на работата по почистване на улици през 2017 г. с посочено отработено време в часове, име на работника, извършил дейността, вид на ползваната машина и калкулирано използвано количество гориво /л. 440 – 462/; 13/ подписани от служител на общинска администрация Вълчи дол месечни отчети по приемане на работата по рязане на храсти и клони и косене на трева през 2016 г. с посочено отработено време в часове и име на работника, извършил дейността /л. 464 – 481/; 14/ подписани от служител на общинска администрация Вълчи дол месечни отчети по приемане на работата по рязане на храсти и клони и косене на трева през 2017 г. с посочено отработено време в часове и име на работника, извършил дейността /л. 482 – 501/.       

 По искане на жалбоподателя в с. з. на 06.02.2019 г. е разпитана свидетелката В Е З , която дава показания, че от края на септември 2014 г. работи в „Агро 03“ ООД в обект „Данъчен склад“ в гр. Вълчи дол. Заявява, че когато е започнала работа, не е имало контейнери като едва през лятото на 2018 г. поставили такъв до данъчния склад.    

Така установените по делото факти въз основа на събрания доказателствен материал обуславят следните правни изводи:

Съгласно чл. 9а ал. 1 ЗМДТ местните такси се събират от общинската администрация като на основание ал. 3 приходите от тях постъпват в общинския бюджет, освен ако с решението по ал. 6 е определено друго. Установяването, обезпечаването и събирането им се извършва съгласно чл. 9б ЗМДТ по реда на чл. 4 ал. 1 – 5, т. е. по реда, приложим за местните данъци.

В чл. 6 ал. 1 ЗМДТ неизчерпателно са регламентирани събираните от общините местни такси, между които по буква „А“ е тази за битови отпадъци. Като вид местна такса, на основание чл. 9б ЗМДТ за нейното установяване и събиране е приложим изцяло редът по чл. 4 ал. 1 – 5. При спазване на този ред оправомощеният съгласно чл. 4 ал. 4 ЗМДТ общински служител от отдел „Местни данъци и такси“ в община Вълчи дол е издал оспорения по делото акт за установяване на задължения по чл. 107 ал. 3 ДОПК № 2910-1/07.12.2017 г., с който е установил размера на дължимата от ДЗЛ „Агро 03“ ООД такса за битови отпадъци за 2016 и за 2017 г. ведно с дължимата мораторна лихва в общ размер на задълженията 18 845, 76 лв.  

 Съгласно чл. 62 ЗМДТ в приложимата му редакция през процесния период на 2016 г. и 2017 г. /тази от ДВ бр. 153/1998 г./, таксата за битови отпадъци се заплаща за услугите по събирането, извозването и обезвреждането в депа или съоръжения за битови отпадъци, както и за поддържането на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места като размерът й се определя по реда на чл. 66 за всяка услуга поотделно - сметосъбиране и сметоизвозване; обезвреждане на битовите отпадъци в депа или други съоръжения; поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване. Според действащата в процесния период на 2016 г. и 2017 г. редакция на чл. 66 ал. 1 ЗМДТ /тази от ДВ бр. 53/2012 г./ таксата за битови отпадъци се определя в годишен размер за всяко населено място с решение на общинския съвет въз основа на одобрена план-сметка за всяка от дейностите, обхванати от нея, като в план-сметката се включват необходимите разходи за осъществяването им. По аргумент от противното на чл. 71 ЗМДТ в приложимата му редакция през процесния период на 2016 г. и 2017 г. /тази от ДВ бр. 101/2013 г./, такса битови отпадъци за услугите сметосъбиране и сметоизвозване и поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване се дължи само за действително предоставена от общината услуга, а за услугата обезвреждане на битовите отпадъци и поддържане на депа за битови отпадъци и други съоръжения за обезвреждане на битови отпадъци – само при наличието на такива депа и съоръжения.

Съгласно действащата в периода на 2016 г. и 2017 г. редакция на чл. 63 ал. 2 ЗМДТ /тази от ДВ бр. 105/2014 г./ границите на районите и видът на предлаганите в тях услуги по чл. 62 ЗМДТ, както и честотата на сметоизвозване, се определят със заповед на кмета на общината и се обявяват публично до 31 октомври на предходната година. В изпълнение на тази разпоредба кметът на община Вълчи дол е издал за 2016 г. заповед № 1164/29.10.2015 г. за определянето на границите на районите и видът на предлаганите услуги по събиране, извозване и обезвреждане в депа или други съоръжения на битови отпадъци и за поддържането на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места на община Вълчи дол, като същевременно с последваща своя заповед № 1428/23.12.2015 г. е изменил първоначалната заповед № 1164/29.10.2015 г. само в частта за сметосъбиране и сметоизвозване, определяйки, че за гр. Вълчи дол, включващ всички улици и квартали, се запазва по два пъти седмично предлаганата услуга по сметосъбиране и сметоизвозване.

Също в изпълнение на чл. 63 ал. 2 ЗМДТ кметът на община Вълчи дол е издал заповед № 1136/31.10.2016 г., с която е определил за 2017 г. границите на районите, вида на предлаганите услуги по събирането и извозването в депа или други съоръжения на битови отпадъци, както и честотата на сметоизвозване на териториите за обществено ползване в населените места на община Вълчи дол, изрично посочвайки, че за гр. Вълчи дол, включващ улици и квартали, се запазват предлаганите услуги по сметосъбиране и сметоизвозване /два пъти седмично/ и по поддържане на териториите за обществено ползване.

От лексическия анализ на издадените за 2016 г. и 2017 г. заповеди по чл. 63 ал. 2 ЗМДТ, в които в тази за 2017 г. за разлика от относимата за 2016 г. не е употребен изразът „обезвреждане в депа или други съоръжения на битови отпадъци“, с основание може да се заключи, че само за 2016 г. органът на местната изпълнителна власт е определил извършването и на трите регламентирани в чл. 62 ЗМДТ услуги, обхванати от таксата за битови отпадъци, а именно: по сметосъбиране и сметоизвозване; по обезвреждане на битовите отпадъци в депа или други съоръжения и по поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване. Що се отнася до 2017 г., за нея със заповедта по чл. 63 ал. 2 ЗМДТ е предвидено извършването за територията на гр. Вълчи дол само на две от регламентираните услуги по чл. 62 ЗМДТ: по сметосъбиране и сметоизвозване и по поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване. Това обстоятелство кореспондира напълно и на събраните по делото писмени доказателства, според които само за отчетната 2016 г. са налични издадени фактури за поддържане на общинско депо ведно с приложени двустранно подписани от възложителя община Вълчи дол и от изпълнителя „Технокар“ ЕООД месечни отчети и констативни протоколи за поддръжката на депото, както и платежни нареждания за заплащане на услугата /л. 341 – 360 от делото/, а същевременно пак само за 2016 г. са налични и доказателства за фактурирането на услугата по депониране на битови отпадъци ведно  с платежни нареждания за заплащането й и двустранно подписани констативни протоколи за депонирането на битовите отпадъци /л. 44 – 110 от делото/.

За да има основание за определянето с АУЗД на таксата за битови отпадъци за всяка от двете години, освен че трябва да са налице издадени заповеди по чл. 63 ал. 2 ЗМДТ за вида на предлаганите услуги по чл. 62, но трябва по убедителен начин да е доказано и реалното им извършване съответно през 2016 г. и 2017 г. Тежестта да докаже това обстоятелство се носи изцяло от ответника, в която връзка съдът му е дал указания в първото по делото съдебно заседание на 03.10.2018 г.

Многобройните представени по делото писмени доказателства установяват по безсъмнен и категоричен начин факта на извършването на територията на гр. Вълчи дол през всяка от обхванатите с АУЗД години на определените със заповедите по чл. 63 ал. 2 ЗМДТ услуги, а именно: за 2016 г. – по сметосъбиране и сметоизвозване;  по обезвреждане на битовите отпадъци в депа или други съоръжения и по поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване и за 2017 г. - по сметосъбиране и сметоизвозване  и по поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване. Налице са изготвени и двустранно подписани по месеци за всяка от годините отчети и протоколи за конкретно извършената работа с посочване на конкретния брой помесечно обслужени съдове за сметосъбиране /кошчета и бобри/, за конкретното месечно количество депонирани твърди битови отпадъци /през 2016 г./ и за машините, с които е извършена дейността, както и за конкретно отработените през всеки от месеците на 2016 г. и 2017 г. часове за почистването на улици, за изхвърлянето на сняг, рязането на храсти и косенето на трева.

Неоснователно е твърдението на жалбоподателя, че услугите не били предоставяни в района, в който е ситуиран имотът му. Оспорването му е концентрирано преди всичко върху услугата по сметосъбиране и сметоизвозване, макар в първото по делото съдебно заседание пълномощникът му да е заявил, че нито една от услугите, които се включват в заплащането на таксата за битови отпадъци, не е предоставяна в района, в който е базата на доверителя му. Фактът, че имотът на жалбоподателя се намира на регулационната граница на населеното място не води сам по себе си до извод, че там услугите на се извършвани. Заповедите по чл. 63 ал. 2 ЗМДТ са издадени за територията на целия град Вълчи дол като изрично е посочено, че се включват всички улици и квартали. Представена е заверена схема на разположението на контейнерите, от която е видно, че в близост до имота на „Агро 03“ ООД е поставен контейнер под № 41. По този начин чрез писмените доказателства се оборват показанията на разпитаната по почин на жалбоподателя свидетелка, според които до данъчния склад на „Агро 03“ ООД нямало контейнер. Нормално е контейнер да не се поставя непосредствено пред всяка сграда като е достатъчно такъв да се намира в достатъчна близост до нея, така че да се създаде възможност за обслужването й. Следва да се посочи, че въпреки изявлението на пълномощника на жалбоподателя, че дружеството многократно е сезирало писмено общината, че липсата на сметосъбиране и сметоизвозване затруднява работата на базата, до приключването на съдебното дирене не са представени подобни писмени доказателства.  

Посоченият от пълномощника на жалбоподателя факт в пледоарията му по съществото на спора, че имотът на „Агро 03“ ООД представлява петролна база, в която поради самото естество на дейността се генерират главно опасни отпадъци, извозвани от специализирана фирма без касателство с ответника, не изключва задължението му да заплаща таксата за битови отпадъци за извършваната в района дейност по сметосъбиране и сметоизвозване, по почистването на улици и по поддържането през 2016 г. на общинско депо за битови отпадъци. Съгласно действащата през 2016 и 2017 г. редакция на чл. 71 ЗМДТ /тази от ДВ бр. 101/2013 г./, когато услугите действително се предоставяни от общината, за тях се дължи такса като изключение е налице само по отношение на услугата по сметосъбиране и сметоизвозване, за която не би се дължала такса в случаите, в които имотът не се е ползвал през цялата година и същевременно за това обстоятелство в общината по местонахождението му до края на предходната година е била подадена декларация по образец от собственика или от ползвателя. Настоящият случай определено не попада под това изключение, поради което правилно с АУЗД на жалбоподателя на общо основание е определено заплащането на таксата за битови отпадъци и за услугата по сметосъбиране и сметоизвозване. Отсъствието в случая на яснота каква точно част от таксата  е конкретно за услугата по сметосъбиране и сметоизвозване е без правно значение за изхода на спора като се съобрази доказаното по делото наличие на всяка една от определените със заповедите по чл. 63 ал. 2 ЗМДТ услуги.  

Изложените фактически и правни доводи в съвкупността си обуславят извод, че с оспорения административен акт правилно в тежест на жалбоподателя е била определена за заплащане таксата за битови отпадъци за 2016 г. и 2017 г. като предвид чл. 9б вр. чл. 4 ал. 2 ЗМДТ върху размера на задължението правило е начислена и дължимата от ДЗЛ мораторна лихва.

Подадената жалба следва да се отхвърли от съда на основание чл. 160 ал. 1 предл. последно ДОПК като предвид изхода на спора и изрично направеното от пълномощника на ответника в с. з. на 06.02.2019 г. искане за разпределяне на отговорността за разноски, жалбоподателят следва да бъде осъден да заплати на община Вълчи дол юрисконсултско възнаграждение в размер на 1095, 37 лв., определено на основание чл. 161 ал. 1 изр. трето ДОПК вр. чл. 8 ал. 1 т. 4 от Наредба № 1/09.07.2004 г. на Висшия адвокатски съвет.

Воден от изложеното, съдът

 

Р  Е  Ш  И

 

ОТХВЪРЛЯ предявената от „Агро 03“ ООД жалба срещу потвърдения с Решение № 593/27.10.2014 г. на директора на Дирекция „Местни данъци, такси и наказателни постановления“ при община Вълчи дол Акт за установяване на задължения по декларация по чл. 107 ал. 3 ДОПК № 2919-1/07.12.2017 г. в обжалваната му част, с която на „Агро 03“ ООД за недвижим имот с партиден № 5307F4828, находящ се в гр. Вълчи дол, съставляващ УПИ 310 в кв. 81 по плана на гр. Вълчи дол, деклариран с декларация по чл. 14 ЗМДТ с вх. № **********/27.10.2014 г., е определена за 2016 г. и 2017 г. такса за битови отпадъци и за изтекли лихви в общ размер на 18 845, 76 лв., от които: 7 692, 76 лв. – такса за битови отпадъци за 2016 г. и 991, 43 лв. – начислена изтекла лихва; 9 890, 68 лв. - такса за битови отпадъци за 2017 г. и 270, 89 лв. – начислена изтекла лихва.   

ОСЪЖДА „Агро 03“ ООД, ЕИК *********, да заплати на община Вълчи дол юрисконсултско възнаграждение по делото в размер на 1095, 37 лв. /хиляда деветдесет и пет лева и тридесет и седем стотинки/.  

Решението подлежи на обжалване пред ВАС РБ в четиринадесетдневен срок от съобщаването му на страните по делото.

 

 

СЪДИЯ: