Решение по дело №257/2020 на Административен съд - Перник

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 12 октомври 2020 г. (в сила от 16 август 2021 г.)
Съдия: Ивайло Емилов Иванов
Дело: 20207160700257
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 9 април 2020 г.

Съдържание на акта

Р   Е   Ш   E   Н   И   Е

№ 364

 

Гр. Перник, 12.10.2020 година.

 

В   И М Е Т О   Н А   Н А Р О Д А

 

Административен съд – Перник, в публично съдебно заседание, проведено на четиринадесети септември през две хиляди и двадесета година, в състав:

 

                                                                                           Съдия: Ивайло Иванов

 

при съдебния секретар А.М., като разгледа докладваното от съдия Ивайло Иванов административно дело № 257 по описа на съда за 2020 година, за да се произнесе взе предвид следното: 

 

Производството е по реда на чл. 145 и следващите от Административнопроцесуалния кодекс (АПК), във връзка с чл. 33а, ал. 6 от Закона за подпомагане на земеделските производители (ЗПЗП).

Образувано е по жалба на К.Н.Т. с ЕГН **********,***, чрез пълномощника му адвокат В.П. ***, срещу Заповед № РД 09-228 от 28.02.2020 година на министъра на земеделието, храните и горите, с която е одобрен обхватът на окончателния специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане“ за кампания 2019, в частта, с която извън специализирания слой са останали декларирани за подпомагане от К.Н.Т., с УРН 489926, парцели или части от парцели, както следва: парцел с идентификатор 14979-193-5-1, находящ се в землището на с. Г., община Трън; парцел с идентификатор 51130-229-11-1, находящ в землището на с. Н., община Трън; парцел с идентификатор 51130-229-12-1, находящ се в землището на с. Н., община Трън; парцел с идентификатор 51130-229-13-1, находящ се в землището на с. Н., община Трън; парцел с идентификатор 51130-229-14-1, находящ се в землището на с. Н., община Трън; парцел с идентификатор 87566-253-9-1, находящ се в землището на с. Я., община Трън.

Жалбоподателят твърди, че заповедта е неправилна и незаконосъобразна. Навеждат се доводи, че посочените парцели са погрешно обявени за недопустими за подпомагане, тъй като до това заключение е достиганото на база нечетлива самолетна снимка (ортофотокарта) от средата на месец август 2019 година, направена освен това преди края на стопанската година – 01.10.2019 година, вместо да се извърши проверка на място. Излагат се и съображения, че процесните площи са ливади, които са част от екологична мрежа „Натура 2000“, и се косят по – рано. Моли съда да отмени заповедта в оспорваната й част.  

В проведеното съдебно заседание на 14.09.2020 година, жалбоподателят, редовно призован, не се явява и не се представлява.

В проведеното съдебно заседание на 14.09.2020 година, ответникът по жалбата, министър на земеделието, храните и горите, се представлява от Л. Л. – директор на Дирекция АПФСДЧР, която оспорва жалбата като неоснователна. Подробни съображения развива в представени писмени бележки. Претендира присъждане на съдебни разноски.

Настоящият съдебен състав на Административен съд – Перник, като провери процесуалните предпоставки за допустимост, след като обсъди доводите на страните и прецени по реда на чл. 235, ал. 2 от Гражданския процесуален кодекс (ГПК), във връзка с чл. 144 от АПК, приетите по делото писмени доказателства, и след като извърши по реда на чл. 168, ал. 1 от АПК цялостна проверка за законосъобразността на оспорения индивидуален административен акт на всички основания по чл. 146 от АПК, достигна до следните изводи:

По допустимостта:

Жалбата е процесуално допустима, като подадена в срока по чл. 149, ал. 1 от АПК, от страна с правен интерес, за която обжалваният административен акт е неблагоприятен, поради което е процесуално допустима.

Разгледана по същество жалбата е неоснователна.

От фактическа страна:

От доказателствата по делото се установява, че К.Н.Т. е регистриран като земеделски стопанин с УРН 489926, като за кампания 2019 година, със заявление с УИН 14/280519/53498, е декларирал за подпомагане 30 земеделски парцела.

Със Заповед № РД 46-485 от 27.11.2019 година министърът на земеделието, храните и горите, на основание чл. 25, ал. 4 от Закона за администрацията и чл. 16б, ал. 1 от Наредба № 105 от 22.08.2006 година за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната система за администриране и контрол (Наредба № 105/22.08.2006 г.) е одобрил проекта на специализирания слой „Площи, допустими за подпомагане“ (ПДП), като част от Системата за идентификация на земеделските парцели (СИЗП), обновен за кампания 2019 чрез дешифрация (разчитане) на нова цифрова ортофотокарта (ЦОФК) на страната по самолетно и сателитно заснемане от 2019 година и чрез отразяване на резултатите от теренни проверки, проведени през годината от страна на областните и общински структури на МЗХГ, съгласно чл. 15 от Наредба № 105/22.08.2006 година. Със заповедта е наредено публикуването й на 02.12.2019 година на интернет страниците на МЗХГ и на Държавен фонд „Земеделие“ (ДФЗ), както и публикуването на съобщение за уведомяване на кандидатите за подпомагане за възможността да се запознаят с обхвата на проекта на специализирания слой ПДП и да подадат възражение срещу конкретни части от него. С раздел IV на заповедта на земеделските стопани е предоставен срок до 13.12.2019 година за подаване на възражения по образец относно непопадането на конкретни заявени за подпомагане земеделски парцели или части от тях, в проекта на специализирания слой ПДП.

Установява се от таблица с подробни данни на заявените от жалбоподателя К.Н.Т., с УРН 489926, парцели за кампания 2019 година, (съдържаща се в CD, приложен като част от административната преписка), както и от възражение вх. № АР-12-9898/13.12.2019 година, следното:

Процесните 6 парцела са изключени изцяло/частично от специализирания слой ПДП с проекта на специализирания слой ПДП, както следва: парцел с идентификатор 14979-193-5-1, находящ се в землището на с. Г., община Трън, с декларирана площ 0,58 ха, е определен изцяло като недопустим за подпомагане. Като основание за недопустимостта е посочено, че съгласно ЦОФК/дешифрация, целият парцел е недопустим за подпомагаме на основание чл. 10, ал. 2, т. 1 от Наредба № 2/26.03.2018 година – необработени/неподдържани площи, без следи от земеделска дейност (косене) с висока тревна растителност; от парцел с идентификатор 51130-229-11-1, находящ в землището на с. Н., община Трън, с декларирана площ 6,17 ха, определена като недопустима за подпомагане е площ от 6,16 ха. Като основание за недопустимостта е посочено, че съгласно ЦОФК/дешифрация, почти целият парцел е недопустим за подпомагане на основание чл. 10, ал. 2, т. 1 и т. 4 от Наредба № 2/26 март 2018 година – необработени/неподдържани площи, без следи от земеделска дейност (косене), с висока тревна растителност/ преовлажнени, наводнени площи с блатна растителност, тръстика. Съответно допустима за подпомагане е площ от 0,01 ха (установява се от отразеното в колона 4 на възражението); от парцел с идентификатор 51130-229-12-1, находящ се в землището на с. Н., община Трън, с декларирана площ 6,21 ха, от които определени като недопустими за подпомагане са 5,61 ха. Като основание за недопустимостта е посочено, че съгласно ЦОФК/дешифрация, почти целият парцел е недопустим за подпомагане на основание чл. 10, ал. 2, т. 1 и т. 4 от Наредба № 2/26 март 2018 година – необработени/неподдържани площи, без следи от земеделска дейност (косене) с висока тревна растителност/преовлажнени, наводнени площи с блатна растителност, тръстика. Съответно допустима за подпомагане е площ от 0,6 ха (установява се от отразеното в колона 4 на възражението); парцел с идентификатор 51130-229-13-1, находящ се в землището на с. Н., община Трън, с декларирана площ 9,82 ха, от които определени като недопустими за подпомагане са 9,46 ха. Като основание за недопустимостта е посочено, че съгласно ЦОФК/дешифрация, почти целият парцел е недопустим за подпомагане на основание чл. 10, ал. 2, т. 1 и т. 4 от Наредба № 2/26 март 2018 година – необработени/неподдържани площи, без следи от земеделска дейност (косене), с висока тревна растителност/преовлажнени, наводнени площи с блатна растителност, тръстика. Съответно допустима за подпомагане е площ от 0,35 ха (установява се от отразеното в колона 4 на възражението); парцел с идентификатор 51130-229-14-1, находящ се в землището на с. Н.. община Трън, с декларирана площ 1,97 ха, от които определени като недопустими са 1,96 ха. Като основание за недопустимостта е посочено, че съгласно ЦОФК/дешифрация, почти целият парцел е недопустим за подпомагане на основание чл. 10, ал. 2, т. 1 от Наредба № 2/26.03.2018 година – необработени/неподдържани площи, без следи от земеделска дейност (косене) с висока тревна растителност. Съответно допустима за подпомагане е площ от 0,01 ха. (установява се от отразено в колона 4 на възражението); парцел с идентификатор 87566-253-9-1, находящ се в землището на с. Я., община Трън, с декларирана площ 3,58 ха, от които определени като недопустими са 0,72 ха. Като основание за недопустимостта е посочено, че съгласно ЦОФК/дешифрация, част от парцела е недопустима за подпомагане на основание чл. 3, ал. 1, т. 1 и чл. 10, ал. 1, т. 1 от Наредба № 2/26.03.2018 г. – необработени/неподдържани площи, без следи от земеделска дейност (косене) с висока тревна растителност и силно захрастени участъци и дървета; гора. Съответно допустима за подпомагане е площ от 2,86 ха (установява се от отразеното в колона 4 на възражението).

Жалбоподателят е подал възражение с рег. № АР-12-9898/13.12.2019 година срещу обхвата на актуализирания специализиран слой ПДП по отношение на 7 парцела – процесните 6 парцела, описани по – горе, както и по отношение на парцел с идентификатор 14979-207-5-1, непопаднали в проекта на специализирания слой ПДП.   

Съгласно данните в придружително писмо с рег. индекс № 93-2689 от 28.05.2020 година на директора на Дирекция „Идентификация на земеделските парцели“ (ИЗП), към приложената по делото административната преписка по издаване на оспорваната заповед, заявените от жалбоподателя за кампания 2019 за подпомагане 30 парцела, вкл. парцелите, предмет на възражението и жалбата, попадат под самолетно заснемане от 14.08.2019 година, т. е. за тези парцели е извършена дешифрация на актуална (релевантна за кампанията) ЦОФК. Посочено в писмото е, че в резултат на това част от заявените от жалбоподателя площи са попаднали извън специализирания слой ПДП, тъй като са оценени като неподдържани и следователно – негодни за подпомагане, съгласно Наредба № 2 от 26.03.2018 година за критериите за допустимост на земеделските площи за подпомагане по схеми и мерки за плащане на площ (Наредба  № 2/26.03.2018 година). В писмото се сочи още, че резултатите от разглеждане на възраженията се качват на интернет страницата на МЗХГ, откъдето се генерират и самите възражения, на основание разпоредбата на чл. 16г, ал. 3 от Наредба № 105/22.08.2006 година. В писмото се сочи също, че в резултат на извършената допълнителна, трета проверка по спорния въпрос, се потвърждава коректността на извършената дешифрация за кампания 2019 година по отношение на конкретните площи.

Със Заповед № РД 09-228 от 28.02.2020 година, предмет на настоящия съдебен контрол, министърът на земеделието, храните и горите, на основание чл. 24, ал. 4 от ЗА, чл. 33а, ал. 2 от ЗПЗП и чл. 16г, ал. 4 от Наредба                                 № 105/22.08.2006 година е одобрил окончателния специализиран слой ПДП за кампания 2019 като част от СИЗП, актуализиран чрез дешифрация на нова ЦОФК на страната по самолетно и сателитно заснемане от 2019 година, чрез отразяване на резултатите от теренни проверки, извършени през годината от Технически инспекторат на ДФЗ – РА, и областните и общински структури на МЗХГ, както и чрез проверка на получени възражения срещу обхвата на проекта на специализирания слой ПДП. Описаните по – горе 6 парцела, предмет на жалбата, са изключени в същите части/изцяло и от окончателния специализиран слой ПДП за кампания 2019, одобрен с процесната заповед, включително след разглеждане на възражение с вх. № АР-12-9898/13.12.2019 година. След извършена служебно справка се установи, че заповедта е обнародвана в ДВ,  бр. 21/13.03.2020 година.

За изясняване на спора от фактическа страна, по делото се назначи и изслуша съдебно – агрономическа експертиза, извършена от вещото лице инженер Б.Б.Й. агроном. От заключението на експерта се установява следното: Съгласно GPS данните от машините, с които са обработвани процесните парцели: парцел с идентификатор 14979-193-5-1, находящ се в землището на с. Г., община Трън, с площ 5,8 дка (0,58 ха), е окосен на 11.10.2019 година с трактор Zetor Proxma 105; парцел с идентификатор 51130-229-11-1, находящ в землището на с. Н., община Трън, с площ 61,7 дка (6,17 ха), е окосен на 11.09.2019 година с трактор Zetor Proxma 105; парцел с идентификатор 51130-229-12-1, находящ се в землището на с. Н., община Трън, с площ 62,1 дка (6,21 ха), е окосен на 07.09.2019 година с трактор Zetor Proxma 105; парцел с идентификатор 51130-229-13-1, находящ се в землището на с. Н., община Трън, с площ 98,2 дка (9,82 ха), е окосен на 31.08.2019 година с трактор Zetor Proxma 105; парцел с идентификатор 51130-229-14-1, находящ се в землището на с. Н.. община Трън, с площ 19,7 дка (1,97 ха) е окосен на 04.10.2019 година с трактор Zetor Proxma 105; парцел с идентификатор 87566-253-9-1, находящ се в землището на с. Я., община Трън, с площ 35,8 дка (3,58 ха), е окосен на 21.07.2019 година с трактор Zetor Proxma 105. В проведеното на 14.09.2020 година съдебно заседание, вещото лице извърши уточнение на експертизата, съгласно което, когато имотите са заснемани отгоре, към 14.08.2019 година, същите не са били окосени, като окосени са на по – късен етап – на датите, посочени в заключението. Уточни също, че данните за имотите като площ попадат изцяло в недопустимия слой и с посочените към 14.08.2019 година части. По отношение на парцел с идентификатор 87566-253-9-1, находящ се в землището на с. Я., община Трън, с площ 35,8 дка (3,58 ха), окосен на 21.07.2019 година, т. е. преди датата на самолетната снимка, окосената площ е 29.480 дка, а неокосената 6.300 дка. Експертът уточни, че не може да даде заключение какво е било състоянието на имотите към 14.08.2019 година, тъй като единствено е констатирал, че е окосено и на коя дата. Така даденото заключение, неоспорено от страните по делото, настоящият съдебен състав го кредитира като обективно, безпристрастно и кореспондиращо на приетите по делото писмени доказателства, в частта, отнасяща се до датите на които е извършена коситба на процесните имоти във връзка с кампания 2019, както и в частта, отнасяща се до извода, че към 14.08.2019 година, същите не са били окосени, коситба е извършена на по – късен етап, поради което попадат изцяло в недопустимия слой за подпомагане. Останалата част от заключението на вещото лице, отнасяща се до състояние на процесните имоти към 16.08.2020 година, не предоставя данни относно допустимост или не на процесните парцели за подпомагане за кампания 2019, тъй като установеното състояние на площите не може да се отнесе към относимия за спора момент на извършване на самолетната снимка, респективно издаване на процесната заповед. Поради това че съдържанието на тази част на експертизата не установява безспорно релевантни за спора факти, съдът не го кредитира.

При така установените факти, настоящият съдебен състав на Административен съд – Перник, като извърши по реда на чл. 168, ал. 1 от АПК цялостна проверка за законосъобразността на оспорения индивидуален административен акт на всички основания по чл. 146 от АПК, достигна до следните правни изводи:

Заповедта е издадена от министъра на земеделието, храните и горите, компетентен орган по силата на чл. 33а, ал. 2, изр. второ от ЗПЗП и чл. 16г, ал. 4 от Наредба № 105/22.08.2006 година, издадена е в предвидената за това писмена форма, като е мотивирана с излагане на фактически и правни основания за издаването й, обективирани включително в съдържащите се в преписката документи на хартиен и на оптичен носител.

Заповедта е издадена и при спазване на административнопроизводствените правила, регламентирани в ЗПЗП и чл. 16а и чл. 16б от Наредба № 105/22.08.2006 година. Издадената заповед е по реда на  чл. 16б, ал. 1 от Наредба № 105/22.08.2006 година от министъра на земеделието, храните и горите, за одобряване на проект на специализиран слой ПДП за кампания 2019 година, публикувана на 02.12.2019 година на интернет страницата на МЗХГ (служебно извършена от съда справка). В заповедта са посочени ред, срок и начин на подаване на възражения по чл. 16в от Наредба  № 105 срещу обхвата на проекта на специализирания слой ПДП, с което е обезпечено правото на участие на жалбоподателя в производството. Последният се е възползвал от възможността да подаде възражение, което е разгледано без да са настъпили промени в констатациите за състоянието на декларираните парцели в недопустимите им за подпомагане части. Окончателният специализиран слой ПДП за кампания 2019, като част от СИЗП, е одобрен със заповед на министъра на земеделието, храните и горите. Заповедта е мотивирана, като фактите, обосновали издаването в обжалваната й част са извършеното самолетно заснемане на 14.08.2019 година и дешифрирането на ЦОФК. Част от тази карта, относимо към процесните парцели, се съдържа на оптичния носител, приложен по делото, във вид на извадки от ЦОФК в *pdf формат, изготвени по самолетното заснемане от 14.08.2019 година.

Неоснователно е възражението на жалбоподателя за допуснато нарушение при установяване на обстоятелството отговарят ли заявените от него площи на критериите за допустимост за подпомагане поради неизвършване на проверка на място.

Системата за идентификация на земеделските парцели (СИЗП), съгласно чл. 33, ал. 1 от ЗПЗП, се създава въз основа на ортоизображения чрез дигитализиране на физическите блокове и блоковете на земеделските стопанства, като съгласно ал. 2 от чл. 33 от ЗПЗП министърът на земеделието, храните и горите организира създаването и актуализирането на ЦОФК за територията на страната.

Съгласно чл. 33а, ал. 1 от ЗПЗП, МЗХГ създава в СИЗП специализиран слой ПДП, който включва площите, допустими за подпомагане в рамките на всеки физически блок, въз основа на критериите, определени в наредбата по                чл. 40 (Наредба № 2/26.03.2018 година). Съгласно ал. 2 на посочената правна норма данните в СИЗП, които се отнасят до специализирания слой ПДП, се обновяват ежегодно чрез дешифриране (компютърно разчитане) на актуална ЦОФК, чрез отразяване на специализирани теренни проверки на референтни парцели и чрез отразяване на резултатите от проверките на място по чл. 37 от ЗПЗП. Целта е отразяване на реалното състояние и ползване на площите.

Съгласно чл. 15, ал. 2 от Наредба № 105 цифровите географски и атрибутивни данни в СИЗП за слой ПДП, се обновяват ежегодно с цел отразяване реалното състояние и ползване на площите 1. чрез дешифриране на актуална ЦОФК, изготвена чрез самолетно или сателитно заснемане; 2. чрез отразяване на резултати и констатации от специализирани теренни проверки на референтни парцели по чл. 33а, ал. 2 от ЗПЗП; 3. чрез отразяване, след анализ и при съществуваща техническа възможност за това, на резултатите от проверките на място по чл. 37, ал. 3 от ЗПЗП, които предоставят допълнителна, различна и непротиворечива информация спрямо съществуващите към момента данни в СИЗП.

Съгласно ал. 3 на чл. 15 от Наредба № 105 министърът на земеделието, храните и горите със заповед възлага извършването на специализирани теренни проверки, като ежегодно утвърждава методика за избор на референтни парцели за теренни проверки и методически указания за тяхното провеждане.

Съгласно чл. 37 от ЗПЗП проверките на място са част от интегрираната система за контрол и включва административни проверки и проверки на място, като съгласно ал. 3 проверките на място се осъществяват по отношение на контролна извадка от подадените заявления за подпомагане.

Съгласно разпоредбата на чл. 16б, ал. 1 от Наредба № 105 след приключване на обновяването по чл. 15, ал. 2, т. 1 и т. 2, министърът със заповед одобрява проекта на специализирания слой ПДП.

От цитираните нормативни разпоредби следва, че проверките на място и теренните проверки, съставляват задължителен  способ за обновяване на цифровите географски и атрибутивни данни в СИЗП вкл. за специализирания слой ПДП, но само по отношение на парцелите, за които са възложени, съответно извършени, тъй като теренните проверки се извършват въз основа на методика за избор на референтни парцели, а проверките на място се осъществяват по отношение на контролна извадка от подадените заявления за подпомагане. Това е така и по отношение издаването на заповед за одобряване на проект на специализирания слой ПДП, която е основание за издаването и на заповед за одобряване на окончателния специализиран слой ПДП, като тук издаването на акта е обусловено само от приключване обновяването на СИЗП чрез дешифриране на актуална ЦОФК, изготвена чрез самолетно или сателитно заснемане и чрез отразяване на резултатите и констатациите от специализирани теренни проверки на референтни парцели по чл. 33а, ал. 2 от ЗПЗП, избрани въз основа на методиката за избор, утвърдена от министъра.  

От доказателствата по делото не се установява парцелите на жалбоподателя да са били предмет нито на теренни, нито на проверки на място, без това да води на извод за неактуални данни в СИЗП за реалното състояние и ползване на площите. В процесния случай площите, декларирани от жалбоподателя, допустими, съответно недопустими за подпомагане, предвид невключването им в обхвата на теренни проверки, са определени единствено въз основа на цифровите географски и атрибутивни данни в СИЗП за специализирания слой ПДП, основани в дешифриране (компютърно разчитане) на актуална ЦОФК, изготвена чрез самолетно заснемане, извършено на 14.08.2019 година.

Възражението в жалбата, че недопустимостта е основана в ортофотокарта, направена преди края на стопанската 2019 година, също е без основание.  Разпоредбата на чл. 16б, ал. 1 от Наредба № 105 предписва издаване на заповед одобряването на проекта на специализирания слой ПДП всяка година, след приключване на обновяването по чл. 15, ал. 2, т. 1 и т. 2. Съгласно мотивите на заповед № РД 46-485 от 27.11.2019 година проектът на специализирания слой ПДП е одобрен въз основа на обновената СИЗП за кампания 2019 чрез дешифрация (разчитане) на нова ЦОФК на страната по самолетно и сателитно заснемане от 2019 година и чрез отразяване на резултатите от теренни проверки, проведени през годината от страна на областните и общински структури на МЗХГ, съгласно чл. 15 от Наредба № 105/22.08.2006 година, както и чрез проверка на получени срещу обхвата на проекта възражения. От друга страна, разпоредбата на чл. 10, ал. 2 от Наредба № 2/26.03.2018 година, в хипотезите на т. 1 и 4 на която разпоредба са основани изводите за недопустимост за подпомагане, определя като временно неподходящи за подпомагане земеделски площи или части от тях, за които в календарната година се установят посочените правоизключващи обстоятелства. Не на последно място, съгласно § 1, т. 55 от ДР на ЗПЗП „площи, допустими за подпомагане са хектари, допустими за подпомагане по смисъла на чл. 32, § 2, от Регламент (ЕС) № 1307/2013, а съгласно чл. 32, § 4 от Регламент (ЕС) № 1307/2013 „площите се считат за хектари, отговарящи на условията за подпомагане, само ако съответстват на определението за хектар, отговарящ на условията за подпомагане, през цялата календарна година, освен в случай на непреодолима сила или извънредни обстоятелства.   

На основание приетото от фактическа страна въз основа на анализа на доказателствата по делото съдът намира, че по отношение на парцели с идентификатори: 14979-193-5-1, находящ се в землището на с. Г., община Трън; 51130-229-11-1, находящ в землището на с. Н., община Трън; 51130-229-12-1, находящ се в землището на с. Н., община Трън, 51130-229-13-1, находящ се в землището на с. Н., община Трън; 51130-229-14-1, находящ се в землището на с. Н., община Трън, 87566-253-9-1, находящ се в землището на с. Я., община Трън, заповедта е съответна на материалния закон и неговата цел. Установи се безспорно по делото, че приетата от административния орган недопустимост за подпомагане на посочените парцели и в посочените им части/изцяло, е основана в надлежно извършена дешифрация на актуалната за кампания 2019 цифрова ортофотокарта. При отварянето на CD се виждат непочистените участъци. Състоянието на парцелите към този момент и констатациите от разчитането на ЦОФК се потвърждават и от заключението на вещото лице. Експертът потвърди, че тези парцели към датата на самолетните снимки от 14.08.2019 година. не са били окосени в посочените им части/изцяло, като окосени са на по – късен етап, поради което попадат изцяло в недопустимия слой за подпомагане. Последното включително се отнася и до парцел с идентификатор 87566-253-9-1, находящ се в землището на с. Я., община Трън, окосен на 21.07.2019 година, тъй като коситбата е извършена 25 дни преди датата на самолетното заснемане на 14.08.2010 година, поради което не може да се приеме, че след изтеклия период състоянието на парцела е било идентично с това във време на извършената коситба.  

По изложените съображения се приема, че при постановяване на процесната заповед в оспорената й част не са осъществени нарушения, съставляващи отменителни основания по смисъла на чл. 146, т. 1т. 5 АПК, което предпоставя отхвърляне жалбата като неоснователна.

Относно разноските:

С оглед изхода на делото направеното искане от процесуалния представител на ответника по жалбата за присъждане на юрисконсултско възнаграждение е основателно, поради което следва да заплати сумата от 100 лева.

Мотивиран от гореизложеното и на основание чл. 173, ал. 2, във връзка с чл. 174 от АПК настоящият съдебен състав при Административен съд – Перник

 

Р   Е   Ш   И   

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на К.Н.Т. с ЕГН **********, от гр. Трън, ул. „М.“ № 6, ет. 4. ап. 11 срещу Заповед № РД 09-228 от 28.02.2020 година на министъра на земеделието, храните и горите, с която е одобрен обхватът на окончателния специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане“ за кампания 2019 в частта, с която извън специализирания слой са останали: парцел с идентификатор 14979-193-5-1, находящ се в землището на                  с. Г., община Трън, с декларирана площ 0,58 ха; 6,16 ха от парцел с идентификатор 51130-229-11-1, находящ в землището на с. Н., община Трън, с декларирана площ 6,17 ха; 5,61 ха от парцел с идентификатор 51130-229-12-1, находящ се в землището на с. Н., община Трън, с декларирана площ 6,21 ха; 9,46 ха от парцел с идентификатор 51130-229-13-1, находящ се в землището на с. Н., община Трън, с декларирана площ 9,82 ха; 1,96 ха от парцел с идентификатор 51130-229-14-1, находящ се в землището на с. Н.. община Трън, с декларирана площ 1,97 ха; 0,72 ха от парцел с идентификатор 87566-253-9-1, находящ се в землището на с. Я., община Трън, с декларирана площ 3,58 ха, като неоснователна.

ОСЪЖДА К.Н.Т. с ЕГН **********,***, ул. „М.“ № 6, ет. 4. ап. 11 да заплати на министерство на земеделието, храните и горите съдебни разноски в размер на 100 лева.

РЕШЕНИЕТО може да се обжалва пред Върховния административен съд на Република България в 14-дневен срок от връчването му на страните.

 

 

Съдия:/п/