Решение по дело №20/2021 на Районен съд - Нова Загора

Номер на акта: 93
Дата: 16 юни 2021 г. (в сила от 16 юни 2021 г.)
Съдия: Росица Стоянова Ненова
Дело: 20212220100020
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 11 януари 2021 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ
№ 93
гр. Нова Загора , 16.06.2021 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – НОВА ЗАГОРА в публично заседание на десети юни,
през две хиляди двадесет и първа година в следния състав:
Председател:РОСИЦА СТ. НЕНОВА
при участието на секретаря Диана М. Дечева
като разгледа докладваното от РОСИЦА СТ. НЕНОВА Гражданско дело №
20212220100020 по описа за 2021 година
Производството е по реда на чл.238 и сл. от ГПК за постановяване на неприсъствено
решение.
Предявени са искове с правна квалификация по чл.422 във вр. с чл.415, ал.1 от ГПК,
във вр. с чл.79, ал.1 от ЗЗД.
Съдът в настоящото производство е сезиран с искова молба от „Теленор България“
ЕАД, със седалище и адрес на управление: гр.София, ж.к. „Младост 4“, Бизнес Парк София,
сграда 6, чрез пълномощника си адв.В.П. Г. от САК против СТ. ХР. СТ., с ЕГН **********,
с адрес: **** за установяване на вземането, произтичащо от издадена заповед за изпълнение
на парично задължение по ч.гр.д. № 705/2020 г. по описа на Районен съд - Нова Загора в
размер на 196.33лв.
Ищецът е претендирал разноските в настоящото и заповедното производства.
Моли съдът да присъедини към настоящото дело и образуваното заповедно
производство за вземането му по ч.гр.д. № 705/2020 г. по описа на Районен съд - Нова
Загора.
В исковата молба ищецът твърди, че въз основа на подадено заявление за издаване на
заповед за изпълнение на парично задължение по реда на чл. 410 ГПК срещу СТ. ХР. СТ., с
ЕГН **********, с адрес: ****. Против длъжника била издадена заповед за изпълнение на
парично задължение за сумата от 196.33 лв.
Във връзка с връчването на заповедта за изпълнение на парично задължение на
длъжника при условията на чл.47, ал.5 от ГПК, ищецът предявява на осн. чл.422 във вр. с
чл.415 от ГПК иск за установяване на вземането по издадената заповед за изпълнение в
размер на 196.33лв.
Сочи се, че съгласно договор за мобилни услуги от 14.05.2018 г., сключен с мобилния
оператор „Теленор България“ ЕАД, ответникът СТ. ХР. СТ. бил абонат на дружеството
доставчик на мобилни услуги с клиентски номер № ********* и титуляр по мобилен номер
+359********* с избрана абонаментна програма Тотал 30.99лв., с уговорен срок на действие
1
24 месеца до 14.05.2020г.
Въз основа на посочения договор ответникът бил ползвал предоставяните от
„Теленор България“ЕАД мобилни услуги, като потреблението било фактурирано под
клиентския номер на абоната № *********.
Съгласно чл.26 от Общите условия на мобилния оператор „при ползване на услуги
чрез индивидуален договор заплащането на ползваните услуги се извършва въз основа на
фактура, която се издава ежемесечно на името на потребителя. При сключване на
индивидуален договор всеки потребител – страна по договора бива уведомен за датата от
месеца, на която ще му бъде издавана фактура. Неполучаването на фактурата не
освобождава потребителя от задължението му за плащане на дължимите суми“.
Сочи се, че за отчетния период на потребление 20.04.2018 г. до 19.07.2018 г. „Теленор
България“ЕАД било издало:
фактура №**********/20.05.2018г. за отчетения период на потребление 14/05/2018г.-
19/05/2018г. с начислена за периода сума за разговори и месечни абонаменти в размер
на 145.36лв. /с ДДС/, За мобилен номер +359*********: 30.82лв./без ДДС/ за
пропорционален месечен абонаментен план Тотал 30.99лв., и потребление разходвано
извън месечния пакет в размер на 94.51лв./без ДДС/, от които: 0.08лв. за Разговори
към „Грижа за клиента" и 94.43лв. за Роуминг таксуване (общо).
Дължимата сума е била платима в срок 04.06.2018г. Към фактурата е приложено
извлечение от потреблението на ползвания мобилен номер.
- фактура №**********/20.06.2018г. за отчетения период на потребление
20/05/2018г.-19/06/2018г. с начислена за периода сума за разговори и месечни абонаменти в
размер на 30.98лв. /с ДДС/, За мобилен номер +359*********: 25.82лв./без ДДС/ за месечен
абонаментен план Тотал 30.99лв.
Дължимата сума е била платима в срок 05.07.2018г. Към фактурата било приложено
извлечение от потреблението на ползвания мобилен номер.
- фактура №**********/20.07.2018г. за отчетения период на потребление
20/06/2018г.-19/07/2018г. с начислена за периода сума за разговори и месечни абонаменти в
размер на 30.98лв. /с ДДС/, За мобилен номер +359*********: 25.82лв./без ДДС/ за месечен
абонаментен план Тотал 30.99лв.
Дължимата сума е била платима в срок 04.08.2018г. Към фактурата било приложено
извлечение от потреблението на ползвания мобилен номер.
В исковата молба се твърди, че абонатът бил потребил и не бил заплатил мобилни
услуги на обща стойност 207.32лв., фактурирани за три последователни отчетни месеца - за
месец 05/2018г., за месец 06/2018г. и за месец 07/2018г. Към всяка от фактурите имало
приложено извлечение - детайлизирана справка от потреблението на ползвания номер.
Извършена била корекция по дълга, като била сторнирана сумата в размер на -
10.99лв./с ДДС/ за върнати на абоната пропорционално начислени при сключване на
абонамента такси, при което задължението за плащане възлизало на сума в размер на
196.33лв.
Неизпълнението на абоната – ответник да заплати стойността на потребените и
фактурирани услуги на стойност 196.33лв., било ангажирало договорната отговорност на
абоната по т.11 от процесния договор за услуги, като във връзка с чл.75, вр.с чл. 196, в) от
ОУ на мобилния оператор, Теленор бил прекратил едностранно индивидуалните договори
на ответника СТ. ХР. СТ. за ползваните абонаменти.
2
След прекратяване на отношенията операторът издал крайна фактура
№**********/20.09.2018г., в която били начислени суми в размер, както следва:
77.46лв. - за дължима договорна неустойка за предсрочно прекратяване на договорни
абонаменти /която сума НЕ била процесна в настоящото производство/;
196.33/сто деветдесет и шест лева и 33ст./лв.- за незаплатени месечни абонаментни
такси за потребление на мобилни услуги /която сума е процесна в настоящото
производство/.
Общата сума по издадената крайна фактура възлизала в размер на 273.79лв.
С оглед изложеното, в настоящото производство интерес за ищеца представлявали
начислените суми за незаплатени далекосъобщителни услуги, които претендирал на
основание едностранното прекратяване на индивидуалните договори за мобилни услуги -
чл.75, вр.с чл. 196, в).
В настоящото производство Операторът няма претенции относно начислената
неустойка и в този смисъл същата не се явявала част предмет на иска.
В исковата молба ищцовото дружество твърди още, че като абонат на обществената
телекомуникационна мрежа на мобилния оператор „ТЕЛЕНОР БЪЛГАРИЯ" ЕАД
ответникът СТ. ХР. СТ. се бил съгласил и е приел Общите Условия на Оператора за
взаимоотношения с потребителите на мобилни телефонни услуги. Съгласно чл. 49 от
Общите Условия, Теленор имал право да получава в срок всички плащания, дължими от
потребителя в уговореното количество и на уговореното място. Според чл.71 „Потребителят
е длъжен да заплаща определените от Теленор цени по начин и в срокове за плащане,
посочени в т. 27 от тези Общи условия, а именно в срока, указан на фактурата, но не по-
късно от 18 дни след датата на издаването й". Незаплащането в срок на издадените от
Оператора на абоната фактури за ползваните мобилни услуги е обусловило правото на
Теленор /чл.75 от ОУ/ да прекрати едностранно индивидуалния договор на СТ. ХР. СТ..При
неспазване на което и да е задължение по част XIII от тези Общи условия или в случай, че е
налице неизпълнение на някое от другите задължения на потребителя, Теленор има право
незабавно да ограничи предоставянето на услугите, или при условията на т. 196, в) да
прекрати едностранно индивидуалния договор с потребителя или да откаже сключване на
нов договор с него".
Съгласно сключения договор за мобилни услуги, страните имали права и задължения,
описани в него и общите условия на доставчика на мобилни услуги. Към индивидуалния
договор се прилагали клаузите на публикуваните общи условия и тебили неразделна част
към него. По силата на същите, индивидуалният договор влизал в сила от момента на
подписването му от страните, а за неуредените случаи в индивидуалния договор били в сила
общите условия на договора за предоставяне на мобилни услуги.
В чл.20 от Общите условия било посочено, че, всички услуги се заплащат в
зависимост от техния вид и специфика по цени, съгласно действащата ценова листа на
Теленор. Съгласно чл. 23, б) месеченния абонамент осигурява достъп до услугите, за които е
сключен индивидуален договор и включва разходите за поддръжка на Мрежата и се
предплаща от потребителя ежемесечно, в размери съобразно избрания от потребителя
абонаментен план/програма/пакет. По силата на чл. 26 неполучаването на фактура, не
освобождава потребителя от задължението му за плащане на дължимата сума. Потребителят
отговаря и дължи връщане на оператора и на всякакви допълнителни /извънредни/ разходи,
свързани със събирането на вземания, които са присъдени по съдебен ред. Съгласно чл. 27
от Общите условия плащането на посочената във фактурата сума се извършва в срока
указан на фактурата, но не по-късно от 18 дни след датата на издаването й. При неспазване
на срока, потребителят дължи неустойка за забава в размер на законната лихва за всеки ден
закъснение.
3
В конкретният случай ответникът СТ. ХР. СТ. бил подписал договор за услуги с
мобилния оператор, ползвал бил процесиите мобилни номера и не е изпълнил задължението
си по договор да заплаща стойността на предоставените услуги, като с това си поведение
бил изпаднал в забава. Издадени били фактури и длъжникът в срок не ги бил заплатил.
Изпълнен бил фактическият състав на едно договорно неизпълнение по чл.79 ЗЗД, за което
ответникът следвало да понесе отговорността си.
Представените фактури сами по себе си, не били основание за плащане, но
длъжникът-ответник бил сключил договор и бил ползвал съответната далекосъобщителна
услуга, задължил се бил да заплаща цената на предостовеното усторойство, съгласно
уговорения погасителен план, респ. същият бил в неизпълнение на договора си.
С оглед на изложеното в исковата молба основание на чл. 415 във вр. с чл. 422 от
ТПК, ищцовото дружество моли съда постанови решение, с което да признае за установено
по отношение на ответника СТ. ХР. СТ., ЕГН: **********, с адрес: c. БАНЯ, общ.Нова
Загора, обл. Сливен, ул. „Здравец“ № 11, че към него съществува изискуемо вземане на
ищеца „ТЕЛЕНОР БЪЛГАРИЯ" ЕАД, ЕИК ********* ,със седалище и адрес на управление
в град София, район „Младост", ж.к. „Младост 4", Бизнес Парк София, сграда 6,
представлявано от Джейсън Кристос Кинг и Марек Слачик, в размер на 196.33/сто
деветдесет и шест лева и 33ст./лв. за незаплатени далекосъобщителни услуги за абонатен
номер № ********* за периода от 20.04.2018г. до 19.07.2018г., ведно със законната лихва
върху главницата, считано от датата на подаване на заявлението по реда на чл. 41 ГПК до
окончателното плащане на сумат, както и да постановите осъдителен диспозитив спрямо
ответника за разноските, положени в настоящото исково производство, представляващи
доплатена държавна такса и адвокатски хонорар.
Ищцовото дружество моли съда да изиска и приложи по настоящото дело
образуваното по реда на чл. 410 ч.гр.д № 705/2020г., по описа на PC Нова Загора срещу
длъжника-ответник, като доказателство по делото, с оглед установяване спазването на срока
по чл. 415 ГПК, както и с оглед обстоятелството, че към него са приложени всички
доказателства - договори за мобилни услуги, договори за лизинг, фактури и общи условия.
Към исковата молба ищцовото дружество е приложил като писмени доказателства
общи условия на „Теленор България“ ЕАД за взаимоотношения с потребителите на
електронни съобщителни услуги които съдът е приел като доказателства по делото, както и
е направил искане съдът да приложи по настоящото производство ч.гр.д. № 705/2020г. по
описа на РС-Нова Загора, като доказателство по делото, с оглед установяване спазването на
срока по чл. 415 ГПК, както и с оглед обстоятелството, че към него са приложени всички
доказателства - договори за мобилни услуги, договори за лизинг, фактури и общи условия,
което съдът е изискал и приложил като доказателство по делото.
Ответникът в срока по чл.131 от ГПК не е представил писмен отговор по предявеният
срещу него иск.
Съдът, след като взе предвид доводите на страните и като обсъди събраните по
делото доказателства, поотделно и в тяхната съвкупност, приема за установено от
фактическа страна следното:
За доказване на вземането си в настоящото производство ищецът е представил
писмени доказателства – заверени копия от: общи условия на „Теленор България“ ЕАД за
взаимоотношения с потребителите на електронни съобщителни услуги които съдът е приел
като доказателства по делото, както и е направил искане съдът да приложи по настоящото
производство ч.гр.д. № 705/2020г. по описа на РС-Нова Загора, както и ч.гр.д. № 705/2020г.
по описа на РС-Нова Загора, ведно с всички съдържащи се в него писмени доказателства, в
т.ч. Договор за мобилни услуги от 14.05.2018 г., сключен между мобилния оператор
„Теленор България“ ЕАД и ответникът СТ. ХР. СТ. съгласно който ответникът бил абонат
на дружеството доставчик на мобилни услуги с клиентски номер № ********* и титуляр по
мобилен номер +359*********, приложение – ценова листа за абонаментни планове за частни
4
и корпоративни клиенти от дата 14.05.2018г., декларация-съгласие, фактури с №№ фактура
№**********/20.05.2018г.; фактура №**********/20.06.2018г.; фактура
№**********/20.07.2018г. и №**********/20.09.2018г. които съдът е приел като
доказателства по делото.
Видно от приетите доказателства по делото, между ищеца „Теленор България“ ЕАД,
с ЕИК ********* и ответника СТ. ХР. СТ. е сключен договор за мобилни услуги от
14.05.2018 г., съгласно който ответникът СТ. ХР. СТ. е бил абонат на доставчик на мобилни
услуги /ищцовото дружеството/ с клиентски номер № ********* и титуляр по мобилен
номер +359********* с избрана абонаментна програма Тотал 30.99лв., с уговорен срок на
действие 24 месеца до 14.05.2020г.
Въз основа на посочения договор ответникът бил ползвал предоставяните от
„Теленор България“ЕАД мобилни услуги, като потреблението било фактурирано под
клиентския номер на абоната № *********.
Съгласно чл.26 от Общите условия на мобилния оператор „при ползване на услуги
чрез индивидуален договор заплащането на ползваните услуги се извършва въз основа на
фактура, която се издава ежемесечно на името на потребителя. При сключване на
индивидуален договор всеки потребител – страна по договора бива уведомен за датата от
месеца, на която ще му бъде издавана фактура. Неполучаването на фактурата не
освобождава потребителя от задължението му за плащане на дължимите суми“.
За потребените от абоната – ответник в производството услуги за отчетния период на
потребление 20.04.2018 г. до 19.07.2018 г. „Теленор България“ЕАД било издало:
фактура №**********/20.05.2018г. за отчетения период на потребление 14/05/2018г.-
19/05/2018г. с начислена за периода сума за разговори и месечни абонаменти в размер
на 145.36лв. /с ДДС/, За мобилен номер +359*********: 30.82лв./без ДДС/ за
пропорционален месечен абонаментен план Тотал 30.99лв., и потребление разходвано
извън месечния пакет в размер на 94.51лв./без ДДС/, от които: 0.08лв. за Разговори
към „Грижа за клиента" и 94.43лв. за Роуминг таксуване (общо).
Дължимата сума е била платима в срок 04.06.2018г. Към фактурата е приложено
извлечение от потреблението на ползвания мобилен номер.
- фактура №**********/20.06.2018г. за отчетения период на потребление
20/05/2018г.-19/06/2018г. с начислена за периода сума за разговори и месечни абонаменти в
размер на 30.98лв. /с ДДС/, За мобилен номер +359*********: 25.82лв./без ДДС/ за месечен
абонаментен план Тотал 30.99лв.
Дължимата сума е била платима в срок 05.07.2018г. Към фактурата било приложено
извлечение от потреблението на ползвания мобилен номер.

- фактура №**********/20.07.2018г. за отчетения период на потребление
20/06/2018г.-19/07/2018г. с начислена за периода сума за разговори и месечни абонаменти в
размер на 30.98лв. /с ДДС/, За мобилен номер +359*********: 25.82лв./без ДДС/ за месечен
абонаментен план Тотал 30.99лв.
Дължимата сума е била платима в срок 04.08.2018г. Към фактурата било приложено
извлечение от потреблението на ползвания мобилен номер.
Абонатът/ответникът/ бил потребил и не бил заплатил мобилни услуги на обща
стойност 207.32лв., фактурирани за три последователни отчетни месеца - за месец 05/2018г.,
за месец 06/2018г. и за месец 07/2018г. Към всяка от фактурите имало приложено
5
извлечение - детайлизирана справка от потреблението на ползвания номер.
Извършена била корекция по дълга, като била сторнирана сумата в размер на -
10.99лв./с ДДС/ за върнати на абоната пропорционално начислени при сключване на
абонамента такси, при което задължението за плащане възлизало на сума в размер на
196.33лв.
Неизпълнението на абоната – ответник да заплати стойността на потребените и
фактурирани услуги на стойност 196.33лв., било ангажирало договорната отговорност на
абоната по т.11 от процесния договор за услуги, като във връзка с чл.75, вр.с чл. 196, в) от
ОУ на мобилния оператор, Теленор бил прекратил едностранно индивидуалните договори
на ответника СТ. ХР. СТ. за ползваните абонаменти.
След прекратяване на отношенията операторът издал крайна фактура
№**********/20.09.2018г., в която били начислени суми в размер, както следва:
77.46лв. - за дължима договорна неустойка за предсрочно прекратяване на договорни
абонаменти /която сума НЕ била процесна в настоящото производство/;
196.33/сто деветдесет и шест лева и 33ст./лв.- за незаплатени месечни абонаментни
такси за потребление на мобилни услуги /която сума е процесна в настоящото
производство/.
Общата сума по издадената крайна фактура възлизала в размер на 273.79лв.
С оглед изложеното, в настоящото производство интерес за ищеца представлявали
начислените суми за незаплатени далекосъобщителни услуги, които претендирал на
основание едностранното прекратяване на индивидуалните договори за мобилни услуги -
чл.75, вр.с чл. 196, в).
В настоящото производство Операторът/ищец в настоящото производство/ няма
претенции относно начислената неустойка и в този смисъл същата не се явява част предмет
на иска.
Като абонат на обществената телекомуникационна мрежа на мобилния оператор
„ТЕЛЕНОР БЪЛГАРИЯ" ЕАД ответникът СТ. ХР. СТ. се е съгласил и е приел Общите
Условия на Оператора за взаимоотношения с потребителите на мобилни телефонни услуги.
Съгласно чл. 49 от Общите Условия, Теленор имал право да получава в срок всички
плащания, дължими от потребителя в уговореното количество и на уговореното място.
Според чл.71 „Потребителят е длъжен да заплаща определените от Теленор цени по начин и
в срокове за плащане, посочени в т. 27 от тези Общи условия, а именно в срока, указан на
фактурата, но не по-късно от 18 дни след датата на издаването й". Незаплащането в срок на
издадените от Оператора на абоната фактури за ползваните мобилни услуги е обусловило
правото на Теленор /чл.75 от ОУ/ да прекрати едностранно индивидуалния договор на СТ.
ХР. СТ..При неспазване на което и да е задължение по част XIII от тези Общи условия или в
случай, че е налице неизпълнение на някое от другите задължения на потребителя, Теленор
има право незабавно да ограничи предоставянето на услугите, или при условията на т. 196,
в) да прекрати едностранно индивидуалния договор с потребителя или да откаже сключване
на нов договор с него".
Съгласно сключения договор за мобилни услуги, страните имали права и задължения,
описани в него и общите условия на доставчика на мобилни услуги. Към индивидуалния
договор се прилагали клаузите на публикуваните общи условия и тебили неразделна част
към него. По силата на същите, индивидуалният договор влизал в сила от момента на
подписването му от страните, а за неуредените случаи в индивидуалния договор били в сила
общите условия на договора за предоставяне на мобилни услуги.
В чл.20 от Общите условия е посочено, че, всички услуги се заплащат в зависимост
6
от техния вид и специфика по цени, съгласно действащата ценова листа на Теленор.
Съгласно чл. 23, б) месеченния абонамент осигурява достъп до услугите, за които е сключен
индивидуален договор и включва разходите за поддръжка на Мрежата и се предплаща от
потребителя ежемесечно, в размери съобразно избрания от потребителя абонаментен
план/програма/пакет. По силата на чл. 26 неполучаването на фактура, не освобождава
потребителя от задължението му за плащане на дължимата сума. Потребителят отговаря и
дължи връщане на оператора и на всякакви допълнителни /извънредни/ разходи, свързани
със събирането на вземания, които са присъдени по съдебен ред. Съгласно чл. 27 от Общите
условия плащането на посочената във фактурата сума се извършва в срока указан на
фактурата, но не по-късно от 18 дни след датата на издаването й. При неспазване на срока,
потребителят дължи неустойка за забава в размер на законната лихва за всеки ден
закъснение.
В конкретният случай ответникът СТ. ХР. СТ. подписал договор за услуги с
мобилния оператор, ползвал бил процесиите мобилни номера и не е изпълнил задължението
си по договор да заплаща стойността на предоставените услуги, като с това си поведение
изпаднал в забава. Издадени били фактури и длъжникът в срок не ги е заплатил. Изпълнен
бил фактическият състав на едно договорно неизпълнение по чл.79 ЗЗД, за което ответникът
следва да понесе отговорността си.
Представените фактури сами по себе си, не били основание за плащане, но
длъжникът-ответник е сключил договор и е ползвал съответната далекосъобщителна услуга,
задължил се е да заплаща цената на предостовеното усторойство, съгласно уговорения
погасителен план, респ. същият е в неизпълнение на договора си.
Ищцовото дружество моли съда на основание на чл. 415 във вр. с чл. 422 от ТПК да
постанови решение, с което да признае за установено по отношение на ответника СТ. ХР.
СТ., ЕГН: **********, с адрес: c. БАНЯ, общ.Нова Загора, обл. Сливен, ул. „Здравец“ № 11,
че към него съществува изискуемо вземане на ищеца „ТЕЛЕНОР БЪЛГАРИЯ" ЕАД, ЕИК
********* ,със седалище и адрес на управление в град София, район „Младост", ж.к.
„Младост 4", Бизнес Парк София, сграда 6, представлявано от Джейсън Кристос Кинг и
Марек Слачик, в размер на 196.33/сто деветдесет и шест лева и 33ст./лв. за незаплатени
далекосъобщителни услуги за абонатен номер № ********* за периода от 20.04.2018г. до
19.07.2018г., ведно със законната лихва върху главницата, считано от датата на подаване на
заявлението по реда на чл. 41 ГПК до окончателното плащане на сумат, както и да
постановите осъдителен диспозитив спрямо ответника за разноските, положени в
настоящото исково производство, представляващи доплатена държавна такса и адвокатски
хонорар.
Ответникът в срока по чл.131 от ГПК не представя писмен отговор по предявеният
срещу него иск.
В последното открито съдебно заседание по делото на 10.06.2021 г. страните, редовно
призовани – не се явяват представители.
Постъпила е молба-становище от ищеца, с която моли да се разгледа делото в негово
отсъствие и да бъде постановено неприсъствено решение, в случай че са налице
предпоставки за такова.
Ответникът СТ. ХР. СТ., редовно призован - не се явява в съдебно заседание, не
депозира отговор на исковата молба и не взема становище по иска.
При така установената фактическа обстановка, съдът прави следните правни изводи:
Предявения иск е с правно основание чл.422, ал.1 във вр. с чл.415, ал.1 от ГПК във вр.
с чл.79, ал.1, пр.1 от ЗЗД.
Съдът намира иска за процесуално допустим – предявен е от легитимирана страна в
7
законоустановения срок при наличието на правен интерес.
Безспорно установено по делото е, че между страните съществуват облигационни
взаимоотношения. „Теленор България” ЕАД, в качеството си на мобилен оператор, продава
продукти и услуги на клиентите си при публично известни общи условия.
Не е спорно, че ищеца е изпълнявал поетите ангажименти по посоченият договор,
докато ответника не е изпълнил задълженията си по него, като е просрочил погасяването на
паричните си задълженията. Ответника съответно е допуснал забава в плащанията на
главница по издадените му фактури в срок, което съгласно приетите от страните условия е
довело до предсрочна прекратяване на сключеният договор и начисляване на предвидените
в такива случаи неустойки.
Съдът прие събраните писмени доказателства, които счита за относими, допустими и
необходими.
Ответникът СТ. ХР. СТ., редовно призован - не се явява в съдебно заседание, не
депозира отговор на исковата молба и не взема становище по иска.
Съдът като взе предвид представените по делото писмени доказателства и предвид
направеното от процесуалния представител на ищеца искане по чл.238, ал.1 от ГПК намира,
че следва да постанови неприсъствено решение срещу ответника по следните съображения:
В едномесечния преклузивен срок ответникът не е представил отговор на исковата
молба, не се явява в първото съдебно заседание по делото, не е направил искане за
разглеждането му в негово отсъствие, като същият е уведомен за последиците от неспазване
на тези срокове за отговор и за неявяване в съдебно заседание.
Налице са предпоставките на чл.239, ал.1 от ГПК за постановяване на неприсъствено
решение, а именно: с актовете на съда по чл.131 и чл.140 от ГПК на страните са указани
последствията от неспазването на сроковете за размяна на книжата и от неявяването им в
съдебно заседание.
С оглед посочените в исковата молба обстоятелства и представените по делото
писмени доказателства, съдът може да направи обоснован извод, че предявеният иск се
явява вероятно основателен, поради което следва да бъде уважен в неговата цялост, така
както е предявен.
В тежест на ответника следва да се присъдят и направените от ищеца съдебно-
деловодни разноски в размер на 205.00 лева, от които 25.00 лева. внесена държавна такса и
180.00 лева за адвокатско възнаграждение по настоящото производство, както и в
заповедното производство в размер на 205.00 лева, от които 25.00 лева държавна такса и
180.00 лева за адв. възнаграждение.
Водим от горното и на основание чл.238 от ГПК, съдът
РЕШИ:
ПРИЗНАВА ЗА УСТАНОВЕНО, на основание чл.422, ал.1 във връзка с чл.415 от
ГПК, ЧЕ ВЗЕМАНЕТО на „Теленор България“ ЕАД, с ЕИК *********, със седалище и адрес
на управление: гр.София, район Младост, ж.к.„Младост” 4, Бизнес Парк София, сграда 6,
СРЕЩУ СТ. ХР. СТ., с ЕГН **********, с адрес: **** ЗА СУМАТА 196.33/сто деветдесет и
шест лева и 33ст./лева - главница, представляваща незаплатени далекосъобщителни услуги
за абонатен номер № ********* за периода от 20.04.2018г. до 19.07.2018г., ведно със
законната лихва върху главницата, считано от датата на подаване на заявлението по реда на
чл. 41 ГПК до окончателното плащане на сумат,, СЪЩЕСТВУВА.
8
ОСЪЖДА СТ. ХР. СТ., с ЕГН **********, с адрес: **** ДА ЗАПЛАТИ на „Теленор
България“ ЕАД, с ЕИК *********, СУМАТА от 205.00 лв. /двеста и пет лева/,
представляващи, направените разноски по ч.гр.д. № 705/2020 г. по описа на Районен съд -
Нова Загора.
ОСЪЖДА СТ. ХР. СТ., с ЕГН **********, с адрес: **** ДА ЗАПЛАТИ на „Теленор
България“ ЕАД, с ЕИК *********, СУМАТА от 205.00 лв. /двеста и пет лева/,
представляващи – разноски по настоящото производство.
РЕШЕНИЕТО не подлежи на обжалване.
Съдия при Районен съд – Нова Загора: _______________________
9