Определение по дело №1282/2022 на Административен съд - Варна

Номер на акта: 3116
Дата: 31 октомври 2022 г.
Съдия: Марияна Пенчева Бахчеван
Дело: 20227050701282
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 8 юни 2022 г.

Съдържание на акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

 


.................................................................2022 г., гр. Варна

 

 

 

ВАРНЕНСКИЯТ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, VІ касационен състав в закрито заседание на двадесет и седми октомври  2022 г., в състав:

 

 ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЕВЕЛИНА  ПОПОВА

 

ЧЛЕНОВЕ: 1. МАРИЯНА БАХЧЕВАН

 

2. СТОЯН  КОЛЕВ


           
изслуша докладваното от съдия–докладчик МАРИЯНА БАХЧЕВАН   административно  дело  1282 по описа на съда за 2022 г., за да се произнесе, взе предвид следното:

 

 

 

 

Производството е по чл. 185 и сл. от раздел ІІІ „Оспорване на подзаконови нормативни актове“ от глава 10 на Административнопроцесуалния кодекс (АПК).

Делото е образувано по жалба и уточняваща молба с вх.№ 10960/13.07.2022г. на М.П.К. срещу т.9.12.9 от Приложение №2 към наредбата за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги на територията на община Варна, приета с решение № 970-2 по протокол №26/17.05.2022г. на Общински съвет при община Варна.

Постъпила е молба с вх.№ 15180/12.10.2022г. от жалбоподателката, с която се иска спиране на съдебното производство  до постановяване на решение по тълкувателно дело №5/2022г. на Върховния административен съд.

В действителност, пред Върховен административен съд е образувано на 27.07.2022г. тълкувателно дело № 5 по описа за 2022 година със следните въпроси:  „ 1. В производството по оспорване на решение на общински съвет по смисъла на чл. 45, ал. 11 във връзка с ал. 8 от Закона за местното самоуправление и мастната администрация /ЗМСМА/ кой акт е предмет на съдебен контрол: първоначално приетото решение на общинския съвет или второто решение на общинския съвет, с което се изменя или потвърждава първоначално приетото решение? 2. В производството по раздел ІІІ на АПК „Оспорване на подзаконови нормативни актове“, включително и при оспорване по реда на чл. 45, ал. 8 и/или ал. 11 от ЗМСМА на решение на общинския съвет, с което се приема подзаконов нормативен акт, кой акт е предмет на делото пред компетентния съд: подзаконовият нормативен акт или актът на органа, с който подзаконовият нормативен акт е приет?“

Съдът счита, че решението по  горепосоченото тълкувателно дело на Върховния административен съд ще има значение за правилното решаване на настоящия правен спора, което представлява основание за спиране на съдебното производство по разглежданото административно дело.

Воден от изложеното и на основание чл.229 ал.1 т.4 от ГПК във връзка с чл.196  от АПК, съдът

 

О П Р Е Д Е Л И:

 

СПИРА производството по административно дело  № 1282/2022 г. по описа на Административен съд – Варна до  произнасяне на Върховен административен съд по тълкувателно дело № 5 по описа за 2022 година.

 

Определението може да бъде обжалвано с частна жалба пред Върховния административен съд в 7-дневен срок от съобщаването му.

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ:                                      ЧЛЕНОВЕ: 1.

 

 

 

 

 

                                                                                 2.